Beter een keer teveel dan te weinig!quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:58 schreef Kreator het volgende:
...over kettingspray gesproken. De één zegt na elke tankbeurt en de ander zegt 'als hij droog is'.
Wat is wijsheid.
Dus jij gaat elke 100 km kloten met een spuitje?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:08 schreef RemcoDelft het volgende:
Elke 100 km 1 ml kettingzaagolie met een injectienaaldje aan de binnenkant van de ketting. Ketting gaat veel langer mee dan met kettingspray.
Spuitje tegen m'n ketting, slinger aan het wiel, 10 seconden. Doe dat 1000 keer ==> 3 uur. Vergelijkbaar met het vervangen van een eindloze ketting.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:14 schreef Hoplahopla het volgende:
Dus jij gaat elke 100 km kloten met een spuitje?
Nouja. Mij kost het minimaal een minuut of 10. Want ik moet dan eerst naar de schuur lopen en olie te pakken en een spuitje enzovoorts.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:23 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Spuitje tegen m'n ketting, slinger aan het wiel, 10 seconden. Doe dat 1000 keer ==> 3 uur. Vergelijkbaar met het vervangen van een eindloze ketting.
Hoe ver is jouw schuur?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:24 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Nouja. Mij kost het minimaal een minuut of 10. Want ik moet dan eerst naar de schuur lopen en olie te pakken en een spuitje enzovoorts.
Niet iedereen is zo rijk dat zijn motorfiets in de schuur past...quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:39 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hoe ver is jouw schuur?
Oplossing is eenvoudig: motor in de schuur zetten
Veel kleiner dan dit maken ze schuurtjes niet... Hij past er diagonaal in, met aan beide kanten nog een fiets er naast.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:40 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Niet iedereen is zo rijk dat zijn motorfiets in de schuur past...Ik kan er net vijf fietsen in kwijt. Onder een hoek van bijna 90 graden...
Mijn motor kan niet dichter dan 10 meter van schuur geplaatst worden.
Hoeveel km gaat je ketting zo mee?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 19:37 schreef silenthill het volgende:
Ik gebruik kettingvet. Ketting loshalen en in het opgewarmde vet stoppen.
Is wat meer werk, maar dat komt overal tussen. 4 keer per jaar.
Jah, maar dan verneuk je wel de schakel in kwestie. OF.. het moet een koppelschakel zijn met een visje.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:51 schreef sturmpie het volgende:
alle kettingen kan je toch losmaken op 1 schakeltje ? ofni
De meeste zullen toch wel een visje hebben? en anders koop je er een met visje..quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:56 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jah, maar dan verneuk je wel de schakel in kwestie. OF.. het moet een koppelschakel zijn met een visje.
:x beter van niet, die willen nog wel eens losschieten. Bij mijn offroadje heb ik wel een visje er in, maar mijn andere motor niet, moet er niet aan denken dat de ketting los schiet en in mijn been of blok slaat met 200. Of tussen wiel en brug. Visjes gaan er gewoon af door de middelpuntvliegende kracht.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:09 schreef DieselTank het volgende:
[..]
De meeste zullen toch wel een visje hebben? en anders koop je er een met visje..
Oh dat kan best ja met 200.. Maar ik gebruik altijd visjes ivm met de werkzaamheden die ik uitvoer in de landbouw... Daar steekt het soms niet zo krap haha.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:40 schreef KeesBromfiets het volgende:
[..]
:x beter van niet, die willen nog wel eens losschieten. Bij mijn offroadje heb ik wel een visje er in, maar mijn andere motor niet, moet er niet aan denken dat de ketting los schiet en in mijn been of blok slaat met 200. Of tussen wiel en brug. Visjes gaan er gewoon af door de middelpuntvliegende kracht.
Lees je wel? Gebruik alsjeblieft spul war er voor gemaakt is. Andere sprays tasten de o/x/z-ringen in de ketting aan. Dan vliegen ze er tussen uit en dan gaat de ketting snel achteruit, want de smering aan de binnenzijde van de busjes verdwijnt dan.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 16:47 schreef sturmpie het volgende:
ik heb dus een paar honderd km gereden met siliconenspray. korte ritjes. direkt inspuiten als ik de motor wegzet. dus altijd met siliconen op weg.
in het begin was het wel ok, ketting liep mooi soepel. nu lijkt het alsof de smering niet meer werkt. en het "snijdt" een beetje. dus ik heb de ketting schoongewreven en nu ingespoten met WD40, kruipolie dus. siliconenspray is alleen handig als je de ketting schoon wil rijden imo.
okquote:Op zaterdag 19 juli 2014 16:54 schreef KeesBromfiets het volgende:
[..]
Lees je wel? Gebruik alsjeblieft spul war er voor gemaakt is. Andere sprays tasten de o/x/z-ringen in de ketting aan. Dan vliegen ze er tussen uit en dan gaat de ketting snel achteruit, want de smering aan de binnenzijde van de busjes verdwijnt dan.
Voordat die droog is, als de busjes blank zijn (glimmen) zit er dus geen smering meer aan. Ik doe elke 500km en regenrit, na het rijden als de ketting "warm" is.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:58 schreef Kreator het volgende:
...over kettingspray gesproken. De één zegt na elke tankbeurt en de ander zegt 'als hij droog is'.
Wat is wijsheid.
Goed bezig, zou voor de witte kettingspray van S100 gaan, ver uit de beste die ik heb gebruikt.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 16:57 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ok
ik ga bij het volgende ritje om echte kettingspray.
siliconenspray is niet goed voor langdurig gebruik, das duidelijk.
wd-40 smeert beter dan siliconen.
okquote:Op zaterdag 19 juli 2014 16:59 schreef KeesBromfiets het volgende:
[..]
Goed bezig, zou voor de witte kettingspray van S100 gaan, ver uit de beste die ik heb gebruikt.
ik reed eerder suzuki gs 750, bj '77.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 16:59 schreef KeesBromfiets het volgende:
[..]
Goed bezig, zou voor de witte kettingspray van S100 gaan, ver uit de beste die ik heb gebruikt.
First world problem voor posers ja. Maar gelukkig rijden die ook niet zoveelquote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:07 schreef MrDrako het volgende:
En vervolgens alle teveel gesprayde troep van je velg af poetsen 😀
Beetje vettigheid is goed tegen roest, op de demper bijvoorbeeld, maar ook de achterbrug.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 18:54 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
First world problem voor posers ja. Maar gelukkig rijden die ook niet zoveel
Bij 95% zijn die delen van alu of rvs.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 20:08 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Beetje vettigheid is goed tegen roest, op de demper bijvoorbeeld, maar ook de achterbrug.
Alleen je banden moet je schoon houden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |