Ik ben eerlijk gezegd geen berichten tegengekomen van mensen die zelf zielig aan het doen waren. Enkel dingen als "sterkte voor de nabestaanden". Daar is toch niks mis mee? Ik kan me daarom niet zo goed in de OP vinden.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:01 schreef Frank_Drebin het volgende:
Een hoop mensen, vooral op social media, zijn natuurlijk een soort van grafrovers, van de meest schaamteloze soort. Die wringen zich in allerlei bochten om de gebeurtenis toch op hun eigen leven te kunnen betrekken. Want ook zij zijn toch wel erg zielig. Dat hopen ze natuurlijk bevestigd te krijgen, lekker wat aandacht. Tenenkrommend dat soort lui.
Daar is zeker niets mis mee. Het gaat me meer om dit soort mensen:quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:06 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Ik ben eerlijk gezegd geen berichten tegengekomen van mensen die zelf zielig aan het doen waren. Enkel dingen als "sterkte voor de nabestaanden". Daar is toch niks mis mee? Ik kan me daarom niet zo goed in de OP vinden.
Ik lees erg veel "ik vind het echt verschrikkelijk, ik ken iemand die iemand kent wiens schoolmeester er in zat, blablabla". Ik vind het persoonlijk gewoon verschrikkelijk, punt.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:06 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Ik ben eerlijk gezegd geen berichten tegengekomen van mensen die zelf zielig aan het doen waren. Enkel dingen als "sterkte voor de nabestaanden". Daar is toch niks mis mee? Ik kan me daarom niet zo goed in de OP vinden.
Wat is daar erg aan?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:11 schreef oh-oh het volgende:
En mensen die hun hele status volposten met updates over de ramp, en hun profielfoto veranderen Uit respect op zwart. Morgen of overmorgen flikkeren ze dr weer een foto met bier op het terras op of zo.
Ik vraag me af wat voor mensen jullie volgen, ik kom dergelijke dingen niet tegen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:09 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Daar is zeker niets mis mee. Het gaat me meer om dit soort mensen:
'Ik heb een vriendin, die haar moeder heeft een tante die een zus heeft waarvan haar buurman tien jaar geleden ooit op een kat paste en de eigenaar van die kat zat gisteren in het vliegtuig'.
Nou... dan voel je het toch wel ineens heel erg dichtbij komen allemaal. Die mensen willen alleen maar horen: 'ach, gossie. Hoe gaat het nu?'
Misschien een beetje cynisch van mijn kant maar dat noem ik grafrovers, die deze trieste gebeurtenissen aangrijpen om het op krampachtige wijze op hun leven te betrekken zodat ze ook zielig zijn.
Gaat gewoon nergens over. En dan maar likes en aandacht vragen.quote:
Dit dusquote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:01 schreef Frank_Drebin het volgende:
Een hoop mensen, vooral op social media, zijn natuurlijk een soort van grafrovers, van de meest schaamteloze soort. Die wringen zich in allerlei bochten om de gebeurtenis toch op hun eigen leven te kunnen betrekken. Want ook zij zijn toch wel erg zielig. Dat hopen ze natuurlijk bevestigd te krijgen, lekker wat aandacht. Tenenkrommend dat soort lui.
Ja, dat is erg triest inderdaad. Die mensen willen zelf in de spotlights staan en een slachtofferrol hebben. Ik vind het uberhaupt bedenkelijk als mensen die leed (menen te) hebben de spotlights zoeken ipv dat ze het leed delen met hun moeder oid.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:09 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Daar is zeker niets mis mee. Het gaat me meer om dit soort mensen:
'Ik heb een vriendin, die haar moeder heeft een tante die een zus heeft waarvan haar buurman tien jaar geleden ooit op een kat paste en de eigenaar van die kat zat gisteren in het vliegtuig'.
Nou... dan voel je het toch wel ineens heel erg dichtbij komen allemaal. Die mensen willen alleen maar horen: 'ach, gossie. Hoe gaat het nu?'
Misschien een beetje cynisch van mijn kant maar dat noem ik grafrovers, die deze trieste gebeurtenissen aangrijpen om het op krampachtige wijze op hun leven te betrekken zodat ze ook zielig zijn.
Wat is er mis met je medeleven op welke manier dan ook betuigen, en wat is er mis met daarna door gaan met je leven?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:13 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Gaat gewoon nergens over. En dan maar likes en aandacht vragen.
echt hehquote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:13 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat voor mensen jullie volgen, ik kom dergelijke dingen niet tegen.
Ik vind het gewoon totaal onnodig.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat is er mis met je medeleven op welke manier dan ook betuigen, en wat is er mis met daarna door gaan met je leven?
Ik begrijp niet zo goed wat er niet te begrijpen valt aan het principe hoe dichterbij een ramp komt, hoe meer een mens zich dat aantrekt. Dat is volkomen logisch.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:17 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon totaal onnodig.
Bovendien zijn dit soort mensen ook mensen die elke lokale ramp ook al breed uitmeten. Get a life denk ik dan. Of mensen die het bv echt erger vinden omdat er mensen uit hun woonplaats inzaten, die ze niet eens kenden. Alsof het echt minder erg zou zijn als er geen mensen uit eigen woonplaats in zouden zitten of zo
Voor mij hoeft het ook allemaal niet, maar als je het begrijpt, waarom je dan zo ergeren eraan? Ieder zijn eigen manier om met een dergelijke ramp om te gaan toch?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:21 schreef oh-oh het volgende:
Nee dat snap ik prima, maar om het dan meteen zo naar je toe te trekken, ik vind dat gewoon ongepast!
Maar dat is het punt nou precies, ik vind dit niets met met een ramp omgaan te maken hebben, maar met de aandacht vestigen op jezelf.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Voor mij hoeft het ook allemaal niet, maar als je het begrijpt, waarom je dan zo ergeren eraan? Ieder zijn eigen manier om met een dergelijke ramp om te gaan toch?
Als je iemand kent wel jaquote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:37 schreef JimmyDean het volgende:
Als je iemand kent is dat best even schrikken toch? Hoef je niet zo over te bitchen om te scoren op FOK!
Daar kun jij niet over oordelen. Ieder mens anders, toch? Er zijn mensen die alles op zichzelf projecteren. Ook niet mijn manier van denken, maar waarom zou ik dat moeten veroordelen?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:31 schreef twiFight het volgende:
[..]
Maar dat is het punt nou precies, ik vind dit niets met met een ramp omgaan te maken hebben, maar met de aandacht vestigen op jezelf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |