abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142435735
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:38 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik denk dat 1 Indonesische oom in dat vliegtuig erger is dan 173 Nederlanders die je niet kent.
Helemaal eens.
En de 154 Nederlanders die ik niet ken zal ik net zo erg missen als de 150 niet-Nederlanders die omgekomen zijn.
pi_142435790
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:37 schreef piekartz87 het volgende:

[..]

Je mist het punt compleet. Het gaat niet om een kansberekening. Het gaat om de mogelijkheid dat Nederlandse burgers de dood door een normaal iets als met het vliegtuig op vakantie gaan.

Ik irriteer me bijzonder erg vandaag op fok omdat iedereen aan het zeiken is over dat mensen zich niet moeten aanstellen om wat voor een reden dan ook, we moeten allemaal maar doen alsof er niks gebeurt is.

De klachten gaan over mensen die het ongeluk erg vinden om wat voor een reden dan ook, de klachten zouden moeten gaan over de oorzaak en aanleiding van deze ramp. Een discussie over de mogelijke gevolgen zouden een stuk nuttiger en logischer zijn.

Maar nee, we moeten allemaal maar "normaal" doen in NL
Ja, ga ergens anders heen met je krokodillentranen omdat het nichtje van de buurvrouw in het vliegtuig zat en deze ramp ineens zo dichtbij is. Vanavond drinkt iedereen gewoon biertjes alsof er niks gebeurd is.

De aanleiding van de ramp moet zeker reden tot klagen zijn, of het nu Nederlanders betreft of Chinezen. Sterker nog, het zou eigenlijk daar over moeten gaan, in plaats van de emoverhalen die nu de ronde doen over hoe tante Wil zo'n zin had in vakantie.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 11:41:27 #53
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_142435806
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:31 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Neuh, waar ik geboren ben maakt dit niet erger dan andere dingen.
Oh dus als Breda plotsklaps gebombardeerd wordt dan doet je dan net zoveel/weinig als een stad als Kabul?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_142435851
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:30 schreef piekartz87 het volgende:

[..]

Het is dus wel dichtbij, het verhaal in Irak ondervinden wij Nederlanders geen gevolgen aan.
Maar als een Nederlander een vakantie boekt en je kan met 300 man uit de lucht worden geknald dan is er een grotere kans dat het jou ook had overkomen. Dus het is zeker wel dichterbij.
Als je dit als land gaat accepteren "ja dit gebeurt nou eenmaal" dan ben je enorm verkeerd bezig.
Helemaal mee eens. Als Nederlanders uit de lucht worden geknald, dan voel ik me daar meer bij betrokken, omdat het landgenoten betreft en omdat het mij ook had kunnen overkomen. Kijk, als er in Senegal mensen worden vermoord, dan vind ik dat ook erg, maar het betreft daar een totaal andere samenleving en cultuur die ik niet ken, dus ik realiseer me dat de kans dat ik of dierbaren in een vergelijkbare situatie komen vrij klein is.

Daarnaast is het een dikke belediging dat Russen zomaar even een toestel met Nederlanders uit de lucht knallen. Ik zou het er als minister-president niet bij laten zitten.
Copthorne 2.0
pi_142435882
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:41 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Oh dus als Breda plotsklaps gebombardeerd wordt dan doet je dan net zoveel/weinig als een stad als Kabul?
Nee, want ik ken wel iemand in Breda. Zo ken ik ook iemand in Aleppo. Daarom volg ik de nieuwsberichten over bombardementen in Syrië met meer interesse dan die over Kabul.

Zo werkt het gewoon. Als je iemand persoonlijk kent, dan vind je het erg. Het erger vinden omdat het Nederlanders zijn die je niet kent, vind ik wel wat vreemd ja. Alsof die meer waard zijn dan Duitsers, die nota bene nog dichterbij kunnen wonen ook.
pi_142435938
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:43 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Nee, want ik ken wel iemand in Breda. Zo ken ik ook iemand in Aleppo. Daarom volg ik de nieuwsberichten over bombardementen in Syrië met meer interesse dan die over Kabul.

Zo werkt het gewoon. Als je iemand persoonlijk kent, dan vind je het erg. Het erger vinden omdat het Nederlanders zijn die je niet kent, vind ik wel wat vreemd ja. Alsof die meer waard zijn dan Duitsers, die nota bene nog dichterbij kunnen wonen ook.
De zin 'zo werkt het gewoon' is ook van toepassing op het laatste deel van je post.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_142435983
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:45 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

De zin 'zo werkt het gewoon' is ook van toepassing op het laatste deel van je post.
Het is perceptie, ja. Ik zal wel ongevoeliger zijn dan de rest van Nederland. Maar dan mag ik mij nog wel verbazen.
pi_142436025
Ben je o
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:46 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Het is perceptie, ja. Ik zal wel ongevoeliger zijn dan de rest van Nederland. Maar dan mag ik mij nog wel verbazen.
Ben jij ongevoeliger omdat jij net zo erg meeleeft met Duitsers als met Nederlanders of zijn zij ongevoeliger omdat ze blijkbaar alleen om Nederlanders geven?
pi_142436067
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:47 schreef Peak het volgende:
Ben je o

[..]

Ben jij ongevoeliger omdat jij net zo erg meeleeft met Duitsers als met Nederlanders of zijn zij ongevoeliger omdat ze blijkbaar alleen om Nederlanders geven?
Dat is ook perceptie ;)
pi_142436110
pi_142436139
quote:

[..]

Ik ben het met je eens dat op persoonlijk vlak een Nederlander niet meer waard is dan een Duitser.
Maar als Nederland aan wordt gevallen dan heb ik daar wel meer mee dan als Irak aan wordt gevallen. Dan ga ik mij als Nederlander wel zorgen maken.

Anyhow, de betrekkingen met Rusland en de spanningen in de wereld worden er zo niet minder op.
Dit heeft sowieso economische gevolgen en wie weet wat nog meer.
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_142436155
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:47 schreef Peak het volgende:
Ben je o

[..]

Ik leef eerder net zo min mee met Duitsers als met Nederlanders al is het in beide situaties triest.
Ik vind dit even erg als dat vermiste vliegtuig een paar maanden terug maar ik slaap er geen seconde minder om.
Pure pech als zoiets je overkomt.
pi_142436207
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:50 schreef Cesare-Borgia het volgende:
s al is het in beide situaties triest.
Ik vind dit even erg als dat vermiste vliegtuig een paar maanden terug maar ik slaap er geen seconde minder om.
Pure pech als zoiets je overkomt.
Ik snap je en voel precies hetzelfde. Ik word alleen een beetje moe van iedereen die zich superieur opstelt omdat ze zoooo meeleven want er zaten maar liefst 150 Nederlanders in het vliegtuig. Dat maakt je in mijn ogen niet superieur maar hypocriet.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 11:51:34 #64
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_142436208
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:41 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Als Breda gebombardeerd wordt dan is dat zeker erg, maar ook dan zit ik niet te wachten op gezanik zoals "wat erg, in 2006 ben ik nog een lang weekend in Breda geweest :'(". Deze ramp is zeker erg, maar mensen moeten eens ophouden te doen alsof hen iets overkomen is. Sterker nog, ik vind het een grove belediging naar de directe nabestaanden van de slachtoffers. Die hebben namelijk wél reden om geschokt te zijn maar raar genoeg hebben die mensen wel wat beters te doen dan posten op Facebook.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  vrijdag 18 juli 2014 @ 11:53:56 #65
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_142436312
quote:

[..]

Ik ken niemand in Breda ik zou het evengoed erg vinden. Heeft te maken met je thuisland vandaar dat er een hoop mensen zijn die meeleven, het heeft helemaal niets te maken dat Duitsers meer of minder waard zijn in zo'n ramp, het zou evengoed erg zijn maar het roept minder emotie op. Zo werkt dat nu éénmaal bij veel mensen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 11:54:09 #66
324470 Chloroform
#sprayforzosk
pi_142436323
Het gaat er volgens mij niet om óf en dát je het erg vindt, maar meer dat er bij zulke gebeurtenissen altijd mensen zijn die zelf even zielig willen doen omdat de tante van de schoonmoeder van hun vroegere buurjongen erbij was. Gewoon bloedzuigers die totaal niet begrijpen dat die doden allemaal directe familie hebben die het nu veel zwaarder hebben dan jij. Ja, het komt wel heel dichtbij zo en ja, het had ook jou kunnen overkomen, maar dat is niet gebeurd dus hou gewoon op met dat zielige gedoe.
Op vrijdag 12 mei 2017 12:45 schreef NoelGallagher het volgende:
Ik zal natuurlijk elke mogelijkheid aangrijpen om een tr te zetten zodat je weer een ban krijgt.
pi_142436372
quote:
15s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:15 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
Weer een topic over het vliegtuigongeluk... :{
Dit een ongeluk noemen :') Dit was een doelbewuste actie. Ik mag hopen dat er een aanslag beraamd wordt op Poetin want dat verdient hij met al zijn volgers
JenHermes is gisteren terug gekomen van de kermis en hij decht is wer ber mis
  vrijdag 18 juli 2014 @ 11:56:21 #68
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_142436422
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:37 schreef piekartz87 het volgende:

[..]

Je mist het punt compleet. Het gaat niet om een kansberekening. Het gaat om de mogelijkheid dat Nederlandse burgers de dood door een normaal iets als met het vliegtuig op vakantie gaan.

Ik irriteer me bijzonder erg vandaag op fok omdat iedereen aan het zeiken is over dat mensen zich niet moeten aanstellen om wat voor een reden dan ook, we moeten allemaal maar doen alsof er niks gebeurt is.

De klachten gaan over mensen die het ongeluk erg vinden om wat voor een reden dan ook, de klachten zouden moeten gaan over de oorzaak en aanleiding van deze ramp. Een discussie over de mogelijke gevolgen zouden een stuk nuttiger en logischer zijn.

Maar nee, we moeten allemaal maar "normaal" doen in NL
Dit!
pi_142436450
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:21 schreef Mystikvm het volgende:
Mensen die allemaal over elkaar heen buitelen om te roepen dat ze het zo erg vinden. Kom op zeg. "Ja, stel je voor dat jouw naasten dit overkomt!"

Dat is ze dus niet overkomen, dus ga nou niet hypocriet roepen dat je het zo erg vindt. Als je er geen oog minder om dicht doet, houd je dan gewoon stil.
Naar mens. Leer even aan empathie werken. Daar kun je therapie voor volgen.
pi_142436459
gaan zeiken over andere mensen die verdriet hebben, is ook een manier om de ramp te verwerken, kennelijk.

stelletje autisten.
pi_142436461
Dirk kuyt als keeper?
pi_142436526
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:19 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik ken ook een heleboel gezinnen...
context.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 12:01:14 #73
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_142436637
Een hoop mensen, vooral op social media, zijn natuurlijk een soort van grafrovers, van de meest schaamteloze soort. Die wringen zich in allerlei bochten om de gebeurtenis toch op hun eigen leven te kunnen betrekken. Want ook zij zijn toch wel erg zielig. Dat hopen ze natuurlijk bevestigd te krijgen, lekker wat aandacht. Tenenkrommend dat soort lui.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_142436705
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:56 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Naar mens. Leer even aan empathie werken. Daar kun je therapie voor volgen.
Heeft niks met empathie te maken. Ik vind dit oprecht erg voor mensen die iemand kennen. Maar het zielige op jezelf betrekken van iets waar je part noch deel aan hebt, dat stuit mij tegen de borst.

Iets erg vinden voor anderen staat niet gelijk aan het erg vinden voor jezelf. En dat is wel wat nu veel gebeurt.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 12:03:47 #75
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_142436749
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:01 schreef Frank_Drebin het volgende:
Een hoop mensen, vooral op social media, zijn natuurlijk een soort van grafrovers, van de meest schaamteloze soort. Die wringen zich in allerlei bochten om de gebeurtenis toch op hun eigen leven te kunnen betrekken. Want ook zij zijn toch wel erg zielig. Dat hopen ze natuurlijk bevestigd te krijgen, lekker wat aandacht. Tenenkrommend dat soort lui.
Dit ja, ik zit me ook te ergeren aan mensen die het nodeloos naar zich toe trekken, schijnbaar is dat erg prettig, die aandacht.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')