Ja nog zoiets. Waarom is het erger wanneer een kind doodgaat dan wanneer er een volwassene doodgaat.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:01 schreef Dven het volgende:
Ik kan niet zeggen dat het mij onbewogen heeft gelaten toen ik die kinddrpaspoortjes zag.
Gelukkig was ik zat en sliep ik prima.
Jij bent echt dom hé?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:03 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Ja nog zoiets. Waarom is het erger wanneer een kind doodgaat dan wanneer er een volwassene doodgaat.
TS is goedkoop.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:03 schreef pindaplukker het volgende:
Nog erger vind ik dat jij hier mee zo goedkoop mee probeert te scoren in KLB
Instinct. Zelfde reden waarom bepaalde toonhoogten (babygekrijs/gehuil) ons angst doen ervaren.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:03 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Ja nog zoiets. Waarom is het erger wanneer een kind doodgaat dan wanneer er een volwassene doodgaat.
Brrr... Nu krijg ik beelden te zien hoe die baby'tjes misschien hebben geschreeuwd van de pijn in het vliegtuig, bah.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:04 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Instinct. Zelfde reden waarom bepaalde toonhoogten (babygekrijs/gehuil) ons angst doen ervaren.
Niet per definitie erger maar een kind spreekt meer tot de verbeelding. Is jong, heeft een lang leven voor zich, bij voorbaat onschuldig.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:03 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Je vergeet kutuser en emo.gifquote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:01 schreef LelijKnap het volgende:
Recalcitrant
Misantropisch
Cynisch
Eenzaam
Hier wat woorden voor je die bij mij opkwamen na het lezen van deze OP.
Pijn? In 1 klap dood wssquote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:05 schreef Fylax het volgende:
[..]
Brrr... Nu krijg ik beelden te zien hoe die baby'tjes misschien hebben geschreeuwd van de pijn in het vliegtuig, bah.
:/. Dat was niet de bedoeling.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:05 schreef Fylax het volgende:
[..]
Brrr... Nu krijg ik beelden te zien hoe die baby'tjes misschien hebben geschreeuwd van de pijn in het vliegtuig, bah.
Nee ik heb weinig gevoel en emotie helaas.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:09 schreef Gewas het volgende:
Heb je dan geen enkel gevoel in je reet? Even los nog van wat de gevolgen gaan zijn als er meer duidelijk wordt wie het vliegtuig uit de lucht heeft geschoten.
Was dat toevallig Brain Games? Daar weet ik het van haha.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:13 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
:/. Dat was niet de bedoeling.
Toevallig laatst een docu gezien waar ze dus vertelde dat films gebruik maken van die bepaalde hoogtes bij de spannende momenten.
Krijg je 'r van als niemand je intimiteit geeft.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:13 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Nee ik heb weinig gevoel en emotie helaas.
Je bent niet alleen een kutuser maar ook een kutmens.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:13 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Zou heel goed kunnen jaquote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:14 schreef Fylax het volgende:
[..]
Was dat toevallig Brain Games? Daar weet ik het van haha.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:16 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Ja ik vind dat echt zon land waar zoiets voorkomt weetjewel
Wat lul jij nou weer voor onzin? Ga werken ofzo.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:17 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Ja je ken me blijven quoten maar daar schiet niemand wat mee op
Voor welk werk acht jij haar competent genoeg?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:19 schreef Fylax het volgende:
[..]
Wat lul jij nou weer voor onzin? Ga werken ofzo.
Nee ik teer op mijn uitkeringquote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:19 schreef Fylax het volgende:
[..]
Schoonmaakster bij de hoeren.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:20 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Voor welk werk acht jij haar competent genoeg?
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:21 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Haha, als ze maar weg is voordat de klanten verschijnen dan.
Mensen willen aandacht, collectief janken en dan het gevoel hebben erbij te horen. Het komt bij elk ongelukje voor en dit onderwerp dan ook weer, eigenlijk kunnen fora wel sluiten want het allemaal een herhaling.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:24 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Tja mensen willen graag dingen op zichzelf betrekken
Net als al die mensen die 4 jaar geleden op dezelfde vliegtuig hebben gezeten en dan praatjes hebben op twitter
Het vliegtuig was nog intact na de impact. Ws. hebben de passagiers de val ook nog meegekregen.quote:
Aandachtstekortquote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:01 schreef LelijKnap het volgende:
Recalcitrant
Misantropisch
Cynisch
Eenzaam
Dat weet je nietquote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:29 schreef Deetch het volgende:
Het vliegtuig was nog intact na de impact.
Eenschquote:Op vrijdag 18 juli 2014 07:58 schreef -supergirl- het volgende:
Dat hij dat vliegtuig ongeluk erg vindt en slecht heeft geslapen erdoor.
Vond dit best raar. Is het vreemd dat ik er totaal niet mee kan zitten? voor mij is het hetzelfde als dat er 250 mensen in een uithoek in Afrika doodgaan.
vervelend, maarja dit gebeurt wel vaker toch. Niks schokkends ofzo.
Uiteraard vervelend als het bekenden/gerelateerden van je zijn, maar als dit niet zo is dan lijkt het me niet veel erger dan de gemiddelde burgeroorlog in Mexico waarbij tientallen mensen omkomen.
Klacht: mensen die zich enorm aanstellen over wat onbekenden die doodgaan
Geen burgeroorlog, wel drugsoorlog. Je zou je natuurlijk ook gewoon tot de feiten kunnen beperken. Er zijn genoeg burgeroorlogen die wel bestaan om uit te kiezen. Syrie, Sudan, Pakistan, Somalië, Ethiopië, Nigeria.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:16 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Ja ik vind dat echt zon land waar zoiets voorkomt weetjewel
Je hebt de beelden van CNN toch gezien? Ik heb daar toch minstens 10 seconden een vliegtuig gezien met een grote vuurbal aan de rechtervleugel maar de rest was nog heel.quote:
CNNquote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:35 schreef Deetch het volgende:
[..]
Je hebt de beelden van CNN toch gezen? Ik heb daar toch minstens 10 seconden een vliegtuig gezien met een grote vuurbal aan de rechtervleugel maar de rest was nog heel.
Precies. Ik denk dat er een kleine groep op slag dood was maar dat er zat mensen beseft hebben dat het hun laatste moment was op aarde. Als ik me dan voorstel wat er op dat moment aan boord zich heeft kunnen afspelen? Gruwelijk.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:35 schreef Deetch het volgende:
[..]
Je hebt de beelden van CNN toch gezien? Ik heb daar toch minstens 10 seconden een vliegtuig gezien met een grote vuurbal aan de rechtervleugel maar de rest was nog heel.
Obsessie gespotquote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:19 schreef Fylax het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:35 schreef Deetch het volgende:
[..]
Je hebt de beelden van CNN toch gezien? Ik heb daar toch minstens 10 seconden een vliegtuig gezien met een grote vuurbal aan de rechtervleugel maar de rest was nog heel.
Waarom maakt dat ook maar enige vorm van verschil? Eenmaal dood merk je er helemaal niets van hoe lang het leven eraan voorafgaand is geweest. Bovendien kun je net zo goed stellen dat het (maatschappelijk) nut van kinderen veel lager is dan volwassenen en het daarvoor veel minder erg is (al is dat lastig te bepalen als je ook potentieel toekomstig nut wilt meerekenen).quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:29 schreef Deetch het volgende:
Alleen met kinderen heb ik wel meer moeite omdat die nog een heel blij leven voor zich hadden.
En dan nog denk ik dat al die inzittenden niet in één slag dood zijn gegaan.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:45 schreef wise het volgende:
[..]
was van maand eerder, niks met gister te maken
okquote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:48 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
En dan nog denk ik dat al die inzittenden niet in één slag dood zijn gegaan.
Aha dat wist ik niet toen ik naar bed ging. Slecht van NOS dan om die beelden te brengen alsof het nieuwe beelden zijn.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:45 schreef wise het volgende:
[..]
was van maand eerder, niks met gister te maken
verschil is dat vliegtuig in bovenstaande terroristen in zaten.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:48 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Voor wat betreft het doodgaan is het inderdaad niet anders dan om het even wie. Wat zeker storend en erg onterecht is, is dat er een groter drama van wordt gemaakt omdat er Nederlanders tussen zitten. Dat maakt het niet belangrijker of erger, ook niet voor overige Nederlanders, aangezien er hier geen verband zit tussen de nationaliteit en de gebeurtenis.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 07:58 schreef -supergirl- het volgende:
voor mij is het hetzelfde als dat er 250 mensen in een uithoek in Afrika doodgaan.
Uiteraard vervelend als het bekenden/gerelateerden van je zijn, maar als dit niet zo is dan lijkt het me niet veel erger dan de gemiddelde burgeroorlog in Mexico waarbij tientallen mensen omkomen.
Ik had het over het vliegtuig van gisteren. Lijkt mij sterk dat alle passagiers in één klap dood zijn gegaan.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:50 schreef wise het volgende:
[..]
verschil is dat vliegtuig in bovenstaande terroristen in zaten.
aangezien het lijken regende, zou het in de lucht ontploft moeten zijn. Neemt indd niet weg dat sommige nog leefde toen ze te aarde te pletter sloegen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:52 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik had het over het vliegtuig van gisteren. Lijkt mij sterk dat alle passagiers in één klap dood zijn gegaan.
Misschien moeten we dat woord gewoon niet meer gebruiken, het heeft alle waarde verloren.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:50 schreef wise het volgende:
[..]
verschil is dat vliegtuig in bovenstaande terroristen in zaten.
Naja vind ik niet, met buurlanden heb je meer bindingsgevoel, hoe dichter bij huis des te meer men het zich aantrekt zeker nu er veel Nederlanders slachtoffer zijn en het vliegtuig ook nog eens vanaf Schiphol is vertrokken. Natuurlijk is het ook erg voor andere nationaliteiten maar het wordt meer voelbaar en echt als mensen uit eigen land ook slachtoffer zijn. Wat betreft babies en kleine kinderen, deze zijn onschuldig, hebben nog een heel leven voor zich en zijn hulpeloos zonder een volwassene vandaar dat beelden van dode babies voor veel mensen als verschrikkelijk worden ervaren.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:56 schreef MAHL het volgende:
Ach, als het 50 Belgen waren geweest haalden we allemaal onze schouders op. Dus ons kuikentje heeft eigenlijk best wel een punt.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:01 schreef Dven het volgende:
Ik kan niet zeggen dat het mij onbewogen heeft gelaten toen ik die kinderpaspoortjes zag.
dit dusquote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:15 schreef Fylax het volgende:
[..]
Je bent niet alleen een kutuser maar ook een kutmens.
Elke dag sterven ook 3500 mensen in auto ongelukken in de wereld (volgens WHO).quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:13 schreef pl4kkie het volgende:
Ik vind het meer storend dat het "onschuldige" mensen waren. De nationaliteit boeit me niet zo erg.
Waarom is dat zo lachwekkend dan? Ik ben benieuwd misschien kan ik er ook om lachen als je het uitlegt.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:16 schreef GhpH het volgende:
Altijd als ik dit soort nieuws hoor begin ik te lachen en probeer ik me in te beelden hoe al die mensen in chaos te pletter storten.
Lichaamsdelen lagen verspreid over 15km las ik. Dat is toch wel een aardig teken dat dat vliegtuig in de lucht voledig uit elkaar is geklapt.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:48 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Kortzichtig kwam eigenlijk alleen maar bij mij op :pquote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:01 schreef LelijKnap het volgende:
Recalcitrant
Misantropisch
Cynisch
Eenzaam
Nou HEHE danku. Ben ik toch niet de enigequote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:56 schreef MAHL het volgende:
Ach, als het 50 Belgen waren geweest haalden we allemaal onze schouders op. Dus ons kuikentje heeft eigenlijk best wel een punt.
knap dat je dat weet manquote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:56 schreef MAHL het volgende:
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:08 schreef mtchel112 het volgende:
Je ligt ook de hele dag aan mij te denken, dan is er geen ruimte voor vliegtuigrampem
Eerder irritatie dan angst.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:04 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Instinct. Zelfde reden waarom bepaalde toonhoogten (babygekrijs/gehuil) ons angst doen ervaren.
Het begint steeds minder te lijken op een ongeluk. Daarom sla je compleet de plank mis met jouw vergelijkingquote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:15 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Elke dag sterven ook 3500 mensen in auto ongelukken in de wereld (volgens WHO).
Maar blijkbaar zijn vliegtuig ongelukken ernstiger omdat de mensen tegelijk sterven.
Doe normaal man. Op een gegeven moment word je gewoon 'numb' voor dit soort gebeurtenissen, same here. Vind dan de toedracht en schuldvraag veel interessanter. Niets mis mee.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:05 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik heb goed geslapen maar er zijn ook mensen die dit moeilijk van zich af kunnen zetten en (teveel) meeleven zeker omdat er zoveel nederlanders bij betrokken zijn. Dat jou het allemaal niets doet zegt genoeg over jouw leeg, kortzichtig en egoistisch leventje misschien?
Het gaat toch om het feit dat onschuldige mensen willekeurig sterven, ook al is dat vliegtuig bewust neergeknald, dan is dat niet relevant aan het feit dat het zielig is voor de mensen en die kinderpaspoortjesquote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:16 schreef pl4kkie het volgende:
Het begint steeds minder te lijken op een ongeluk. Daarom sla je compleet de plank mis met jouw vergelijking
Dat weet je niet, misschien zouden ze wel omkomen bij een wandeltocht in de jungle in 2021, terwijl die 40 jarige die er ook in zat 102 zou worden....quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:29 schreef Deetch het volgende:
Alleen met kinderen heb ik wel meer moeite omdat die nog een heel blij leven voor zich hadden.
Wie bepaalt wat normaal is en wat heeft D66 er nou mee te maken? Meende wel dat ik las dat iemand van D66 in het vliegtuig zou kunnen zitten? Gevoelloos ben ik gelukkig nog niet als ik verschrikkelijke dingen uit het nieuws zie maar het één leg je sneller naast je neer dan het ander bovendien vind ik het alleen maar logisch dat mensen daar meer moeite mee hebben als Nederland erbij betrokken is. Dat jij daar geen last van hebt is natuurlijk fijn voor je.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:16 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Doe normaal man. Op een gegeven moment word je gewoon 'numb' voor dit soort gebeurtenissen, same here.
Vind dan de toedracht en schuldvraag veel interessanter. Niets mis mee.
Misschien wat minder vaak op D66 fora zitten en jezelf wat meer openstellen aan de realiteit, op liveleak.com ofzo.
Je kan gerust alle woorden gebruiken die je wilt.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:26 schreef piekartz87 het volgende:
zijn nog enkele woorden die bij mij naar boven schieten
Lolquote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:28 schreef gewoonmeppen het volgende:
Het nieuwtje is er al weer vanaf
Na al die jaren internet raak je ook behoorlijk afgestompt, mij boeit het ook totaal niet.
Oekraïne, Gaza, vliegtuigramp
Morgen 32 graden en onweer aan het eind van de dag, als ik naar Electronic Family ga.
Dat is pas erg
Klopt, maar gemiddeld genomen ligt het toch andersom.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:23 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Dat weet je niet, misschien zouden ze wel omkomen bij een wandeltocht in de jungle in 2021, terwijl die 40 jarige die er ook in zat 102 zou worden....
Beter kutkinderen die doodgaan dan volwassenen ja.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:03 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
De lengte van iemand zijn leven bepaald de waarde?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:36 schreef Deetch het volgende:
[..]
Klopt, maar gemiddeld genomen ligt het toch andersom.
Niet belangrijker en beiden zijn net zo erg. Maar een kind roept meer emoties op omdat het geen kans heeft gekregen zich te ontwikkelen, hulpeloos en nog onschuldig is. In een crash zou ik uit een soort automatisme toch eerst een kind proberen te redden. Denk dat zoiets menseigen is.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:38 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
De lengte van iemand zijn leven bepaald de waarde?
Een man van 45 kan gemakkelijk nog een geniale uitvinding doen. En een kind van 8 kan een probleemkind worden dat dankzij drugs en diefstal in de bak beland waardoor hij de maatschappij alleen maar geld kost.
Maar nee een kind is per definitie belangrijker
ok dat kan. Het is in ieder geval niet supergirleigen. Mij roept een kind niet meer emoties op dan ieder ander mensquote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:44 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Niet belangrijker en beiden zijn net zo erg. Maar een kind roept meer emoties op omdat het geen kans heeft gekregen zich te ontwikkelen, hulpeloos en nog onschuldig is. In een crash zou ik uit een soort automatisme toch eerst een kind proberen te redden. Denk dat zoiets menseigen is.
Gewoon zinnige dingen uit de vingers van supergirl.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:38 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Een man van 45 kan gemakkelijk nog een geniale uitvinding doen. En een kind van 8 kan een probleemkind worden dat dankzij drugs en diefstal in de bak beland waardoor hij de maatschappij alleen maar geld kost.
Namen graag.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:39 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Maar een paar FOK!kers hadden er van mijn part ook in mogen zitten.
Iedereen gaat gewoon dood, zowel kinderen als volwassenen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:44 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Niet belangrijker en beiden zijn net zo erg. Maar een kind roept meer emoties op omdat het geen kans heeft gekregen zich te ontwikkelen, hulpeloos en nog onschuldig is. In een crash zou ik uit een soort automatisme toch eerst een kind proberen te redden. Denk dat zoiets menseigen is.
Dat is het besef van een volwassene, een kind heeft die kans om dat te beseffen nog nooit gehad en verderquote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:00 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Iedereen gaat gewoon dood, zowel kinderen als volwassenen.
Wat daartussen zit is op het moment zelf mooi, maar achteraf is er niks, dus maakt het voor het kind uit dat hij niet heeft kunnen leven?
Overigens is het leven ook geen bak die je kan vullen met vreugde, je geniet van de momenten op zich.
Het is echt niet zo dat als je 20 jaar een geweldig leven hebt gehad, en binnen een jaar op straat beland, dat je dan een veel blijer persoon bent door je verleden.
Ja ik ook. Heb al eens eerder gezegd als we maar niet uit de lucht worden geschoten door een of andere scudraket van de taliban. Maar toen werd ik voor gek verklaardquote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:07 schreef niels0 het volgende:
Mij doet het wel wat. Ik ben een regelmatige luchtreiziger en ben vaak over dat gebied gevlogen en ook over Afganistan en allerlei vage afrikaanse landen.
Het gaat mij dus eigenlijk direkt aan.
Dat er oorlog wordt gevoerd vind ik al erg genoeg maar de burgerluchtvaart moeten ze gewoon met rust laten.
Gemiddeld genomen wel. Dat kind heeft namelijk veel meer kans om een geniale uitvinding te doen omdat het hoogstwaarschijnlijk langer zal leven.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:38 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Dat snap ik wel want scud raketten zijn surface to surface raketten.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:10 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ja ik ook. Heb al eens eerder gezegd als we maar niet uit de lucht worden geschoten door een of andere scudraket van de taliban. Maar toen werd ik voor gek verklaard
Net als dat vrouwen en kinderen automatisch in het voordeel zijn. Zoals bij een brand, zinkend schip ofzoquote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:38 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Er worden in tig landen elke dag baby's verkracht en vermoord, als het hier gebeurt moeten we ons opeens helemaal gaan voorstellen hoe die baby's verbranden en huilen tijdens de inpactquote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:03 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
beelden van dode babies voor veel mensen als verschrikkelijk worden ervaren.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:21 schreef Zolder het volgende:
[..]
Net als dat vrouwen en kinderen automatisch in het voordeel zijn. Zoals bij een brand, zinkend schip ofzoals ik daar zou zijn zou ik iets hebben van fack die vrouwen en kinderen, ik wil ook leven en wil niet gediscrimineerd worden
Ja, ik leg dit bijvoorbeeld makkelijk naast mij neer. Andere dingen vind ik heel erg, terwijl andere dat weer naast zich neerleggen. Hier zit allemaal moraalridders TS en anderen voor ongevoelig, emotieloos en dom uit te maken omdat ze het niet zoveel doetquote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:24 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Wie bepaalt wat normaal is en wat heeft D66 er nou mee te maken? Meende wel dat ik las dat iemand van D66 in het vliegtuig zou kunnen zitten? Gevoelloos ben ik gelukkig nog niet als ik verschrikkelijke dingen uit het nieuws zie maar het één leg je sneller naast je neer dan het ander bovendien vind ik het alleen maar logisch dat mensen daar meer moeite mee hebben als Nederland erbij betrokken is. Dat jij daar geen last van hebt is natuurlijk fijn voor je.
Deze logica geldt niet alleen voor Nederlanders maar ook voor andere nationaliteiten.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:22 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Logica van Nederlanders
Kutleven + 10 ergheidspunten
Ernstig lijden + 10 ergheidspunten
Marteling + 20 ergheidspunten
Binnen Europa + 100 ergheidspunten
Nederlanders betrokken + 1000 ergheidspunten
Jaquote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:25 schreef MAHL het volgende:
[..]
Electronic Family. Dat komt je wel bekend voor toch?
He?
Dit dus.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:26 schreef piekartz87 het volgende:
Naast het beperkte vermogen van TS om zich voor te stellen dat bijna 300 onschuldige mensen verspreid liggen over een radius van zo'n 25 km. Ben je wel enorm dom (er is geen ander woord voor) dat je de grotere implicaties hier niet kan zien.
Als ook maar de buren van de TS in het vliegtuig had gezeten had je heel anders gepiept.
Onnozel, wereldvreemd en bekrompen zijn nog enkele woorden die bij mij naar boven schieten
Ga je schamen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:37 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Beter kutkinderen die doodgaan dan volwassenen ja.
Singerquote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:05 schreef housesoftheholy het volgende:
Iedereen kan TS wel lekker aanvallen en afzeiken, maar op zich heeft ze een punt. Technisch gezien is een mensenleven niet meer waard omdat het om een mens van een bepaalde nationaliteit gaat. Maar menselijke emoties en empathie werken niet op een rationele manier. Mensen voelen vaak meer verbondenheid met en empathie voor mensen met wie ze een bepaalde band delen - nationaliteit en cultuur zijn daar voorbeelden van. Het idee dat we allemaal wereldburgers zijn en ons constant op dezelfde manier bekommeren om de slachtoffers die dagelijks vallen in Gaza, hongersnood en armoede in Afrika, verkrachtingsslachtoffers in India is te hoog gegrepen.
Volgens sommige ethici (Singer) is het niet leveren van een inspanning om iets bij te dragen aan de verbetering van die omstandigheden op zelfs zichzelf immoreel als je rationeel al tot het inzicht bent gekomen dat je zou kunnen helpen zonder iets op te offeren van groot belang voor jezelf. Ongeacht waar ter wereld dit zich afspeelt. Misschien een leestip voor TS, omdat haar empathie zich wereldwijd uitstrekt.
supergirl heeft een beetje liefdesverdriet.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:01 schreef LelijKnap het volgende:
Recalcitrant
Misantropisch
Cynisch
Eenzaam
Enige*quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:03 schreef rosability het volgende:
Omdat het jou niks doet, wil het niet meteen zeggen dat mensen die het wel raakt aanstellers zijn. De enigste terechte klacht is dat er een vliegtuig is neergestort en dat er mensen zijn overleden. Hoe mensen zich daarbij zouden moeten voelen en mee moeten omgaan, is een zeer onterechte en misplaatste klacht.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:05 schreef chroestjov het volgende:
Eindelijk eens een terechte klacht van deze TS.
Sadismequote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:21 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Waarom is dat zo lachwekkend dan? Ik ben benieuwd misschien kan ik er ook om lachen als je het uitlegt.
Dit boek van hem ken ik niet, maar ik moet zeggen dat hij soms wel echt onleesbaar schrijft. Alsof hij het erom doet zijn ideeen zo complex mogelijk te presenteren, terwijl hij inhoudelijk eigenlijk niet zo ingewikkeld is. Maar dat kan ook aan mij liggen. Was je het er inhoudelijk ook compleet mee oneens?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:45 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Singer
http://www.amazon.com/One(...)ctures/dp/0300103050
Ik heb dit boek wel eens verplicht moeten lezen, het was een absolute verschrikking.
Die man denkt dat hij een nieuwetijds Messias is.
Ben geen tiener meer helaasquote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:24 schreef Wiebeldak het volgende:
TS is tienermeisje in haar alles wat jij schokkend vind vind ik leuk en alles wat jij leuk vind vind ik niet leuk fase.
??quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:51 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
aan je rondingen te zien wel helaas
ja je weet wel wat ik bedoel, ik dacht dat ik een leuke date zou hebben maar ik heb nu erg mn twijfels.quote:
nee helaas. Ik begrijp vanaf het begin al niet wat jij allemaal zegt en typt en denkt. Je bent een eigenaardig kereltje.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 16:07 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
ja je weet wel wat ik bedoel, ik dacht dat ik een leuke date zou hebben maar ik heb nu erg mn twijfels.
een beetje vreemd, maar wel lekkerquote:Op vrijdag 18 juli 2014 16:08 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
nee helaas. Ik begrijp vanaf het begin al niet wat jij allemaal zegt en typt en denkt. Je bent een eigenaardig kereltje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 16:18 schreef SixSixOne het volgende:
http://www.michielklaassen.nl/pim/
Wauw Ik lees dit met tranen in me ogen en naarmate ik verder lees rollen de tranen over me wangen, watt vind ik dit verschrikkelijk ik hoop dat je de kracht zult vinden om door te gaan, zo te horen heb je een goede vriend mogelijk je nieuwe geliefde verloren
my heart goes out to u *Knufel*
Je bent bent gewoon een triest mens TSHoe meer de slachtoffers een gezicht krijgen des te triester het wordt, althans voor mij geldt dat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
Ja, dat idee had ik ook, de schrijfstijl heeft een zeer hoog ''kijk mij eens intellectueel doen'' gehalte.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:24 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
Dit boek van hem ken ik niet, maar ik moet zeggen dat hij soms wel echt onleesbaar schrijft. Alsof hij het erom doet zijn ideeen zo complex mogelijk te presenteren, terwijl hij inhoudelijk eigenlijk niet zo ingewikkeld is. Maar dat kan ook aan mij liggen. Was je het er inhoudelijk ook compleet mee oneens?
En ook een kop om op te schijtenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:13 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Wanneer gaan we nou is met elkaar naar bed? Ik weet dat je er naar hunkert!quote:Op vrijdag 18 juli 2014 16:08 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
nee helaas. Ik begrijp vanaf het begin al niet wat jij allemaal zegt en typt en denkt. Je bent een eigenaardig kereltje.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 16:18 schreef SixSixOne het volgende:
http://www.michielklaassen.nl/pim/
Wauw Ik lees dit met tranen in me ogen en naarmate ik verder lees rollen de tranen over me wangen, watt vind ik dit verschrikkelijk ik hoop dat je de kracht zult vinden om door te gaan, zo te horen heb je een goede vriend mogelijk je nieuwe geliefde verloren
my heart goes out to u *Knufel*
Je bent bent gewoon een triest mens TSSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik zag op de filmpjes anders aardig gave lichamen liggen hoor. Niet iedereen was onherkenbaar verminkt.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:23 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Lichaamsdelen lagen verspreid over 15km las ik. Dat is toch wel een aardig teken dat dat vliegtuig in de lucht voledig uit elkaar is geklapt.
Dan ben je wel goed dood hoor
Jij bent dan ook een sociopaat die graag dieren martelt.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 05:58 schreef Brummetje2.0 het volgende:
En ik heb gister smakelijk gelachen om een paar grapjes hier op FOK! over de crash.
Nee die juist dieren red!quote:Op zaterdag 19 juli 2014 06:33 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Jij bent dan ook een sociopaat die graag dieren martelt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Empathie* domme gansquote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:12 schreef fightclubTyler het volgende:
Het boeit mij geen flikker, maar ik vind het wel een beetje raar dat je het een klacht vindt dat andere mensen sympatie hebben.
Die heeft geen media-training gehadquote:Op zaterdag 19 juli 2014 07:36 schreef Mr.Ping het volgende:
[ afbeelding ]
Sommige mensen zoals Tamara Beekmans van D-reizen hebben er echt last van, denk daar eens aan!
quote:Op zaterdag 19 juli 2014 09:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
Supergirl pls.... Je weet heus wel waarom mensen het zich aantrekken. Kom dan niet hier goedkoop scoren. On aandacht vragen doe je maar achter een raam met een rood lampje erboven...
Was ik al naar op zoek maar kon dat nergens vinden, zal zo eens kijkenquote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:16 schreef Fokkingvet het volgende:
Kijk dit filmpje maar eens van de crashsite met lijken overal, dan praat je wel anders mevrouw de supergirl. Je zal er maar bekenden tussen hebben liggen
Slecht van slapen, nog niet. Rillingen over de rug: zeer zeker.
http://www.liveleak.com/view?i=0e5_1405626203
Kktroll of kkdom of gewoon echt niet levenswaardig jijquote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:03 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Want je zal maar eens een andere mening hebben he 2nutzquote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:22 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Kktroll of kkdom of gewoon echt niet levenswaardig jij
I love supergirlquote:Op vrijdag 18 juli 2014 07:58 schreef -supergirl- het volgende:
Dat hij dat vliegtuig ongeluk erg vindt en slecht heeft geslapen erdoor.
Vond dit best raar. Is het vreemd dat ik er totaal niet mee kan zitten? voor mij is het hetzelfde als dat er 250 mensen in een uithoek in Afrika doodgaan.
Klacht: mensen die zich enorm aanstellen over wat onbekenden die doodgaan
Ja, DAT is de reden, supergirl.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:35 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Want je zal maar eens een andere mening hebben he 2nutzik snap dat dat voor een autist moeilijk is om mee om te gaan
Ja wat heb jij daarmee te maken. en waarom voelt iedereen de behoefte dit te meldenquote:Op zaterdag 19 juli 2014 12:01 schreef Gewas het volgende:
Klasgenootje van mijn zusje zat ook in dat vliegtuig.
Ben je nou echt compleet achterlijk of hoe zit dat?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 12:05 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Ja wat heb jij daarmee te maken. en waarom voelt iedereen de behoefte dit te melden
Leuk hè, dingen verzinnen vanaf je zolderkamer.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 12:01 schreef Gewas het volgende:
Klasgenootje van mijn zusje zat ook in dat vliegtuig.
https://www.segbroek.nl/quote:Op zaterdag 19 juli 2014 12:15 schreef Balo45telli het volgende:
[..]
Leuk hè, dingen verzinnen vanaf je zolderkamer.
Je ouders geven je geen aandacht, en nu kom je hier om aandacht vragen door dingen te verzinnen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 12:20 schreef Gewas het volgende:
[..]
https://www.segbroek.nl/
En nu je grote bek dicht houden.
En niemand geeft jou aandacht dus kom je hier maar brullen als een adhd kleuter?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 12:32 schreef Balo45telli het volgende:
[..]
Je ouders geven je geen aandacht, en nu kom je hier om aandacht vragen.
Wel sneu voor je.
Ga je je FOK! vriendje nu verdedigen?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 12:33 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
En niemand geeft jou aandacht dus kom je hier maar brullen als een adhd kleuter?
Ga lekker liggen rampetampen met Supergirl zodat we jullie ongelofelijke bagger hier niet hoeven te zienquote:Op zaterdag 19 juli 2014 12:35 schreef Balo45telli het volgende:
[..]
Ga je je FOK! vriendje nu verdedigen?
Wel aardig van je.
Jaquote:Op zaterdag 19 juli 2014 12:35 schreef Balo45telli het volgende:
[..]
Ga je je FOK! vriendje nu verdedigen?
Wel aardig van je.
Bedankt, jij bent een echte internetheld.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 12:39 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ja
Grappig ben je, en een flinke jongen.
quote:Op zaterdag 19 juli 2014 12:05 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Ja wat heb jij daarmee te maken. en waarom voelt iedereen de behoefte dit te melden
Wie.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 12:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ga lekker liggen rampetampen met Supergirl zodat we jullie ongelofelijke bagger hier niet hoeven te zien
Ok :wquote:Op zaterdag 19 juli 2014 12:41 schreef Balo45telli het volgende:
[..]
Bedankt, jij bent een echte internetheld.
Wow 2NutZ zou niet pikken. :Squote:
Care.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 12:44 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Wow 2NutZ zou niet pikken. :S
Weer iemand die zoiets tegen je zegt beter snel flamen, hoe durven ze!
Waarom vind je dat erg? Bang dat het te dichtbij komt?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 12:05 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Makkelijk roepen vanaf daar beneden.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 12:47 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Care.
Ik weet toch dat ik boven jochies zoals jullie sta
Haha jaquote:Op zaterdag 19 juli 2014 12:58 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Makkelijk roepen vanaf daar beneden.
Pak ze 2NutZ, pak ze!
'Zie empathisch vermogen'quote:Op zaterdag 19 juli 2014 12:40 schreef wickedmen het volgende:
Voor iemand die geen gevoel (zie empatisch vermogen) heeft of depri is, is het idd een ver van je bed show maar dat zullen vast zoveel dingen zijn in TS haar leven.
Derhalve Supergirl topics, onteregte klacht bij voorbaat.
Uwe Wickedmen heeft gesproken.
En toch zit er wel een kern van waarheid inquote:Op zaterdag 19 juli 2014 13:03 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
'Zie empathisch vermogen'
Moet zijn
'Lees: empatisch vermogen'
Wickedmen die altijd wijs probeert over te komenMarokkaan
Wow een spelfout verbetert, hier is een sticker.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 13:03 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
'Zie empathisch vermogen'
Moet zijn
'Lees: empatisch vermogen'
Wickedmen die altijd wijs probeert over te komenMarokkaan
Zie nu dat hij zich pas een paar dagen geleden geregistreerd heeft. Gewoon een trollkloon denk ik.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 12:39 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ja
Grappig ben je, en een flinke jongen.
Ik ruk me gewoon af op die foto's.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 15:34 schreef summer2bird het volgende:
Ik kijk zelfs naar de foto's van mensen die daar zijn omgekomen, en voel daar ook niks bij.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:03 schreef pindaplukker het volgende:
Nog erger vind ik dat jij hier mee zo goedkoop mee probeert te scoren in KLB
Op nu.nlquote:Op zaterdag 19 juli 2014 16:57 schreef gargamelnl het volgende:
[..]
Ik ruk me gewoon af op die foto's.Zag je ook dat lekkere wijf liggen zonder hoofd met die dikke tieten?
'Onze'quote:Op maandag 21 juli 2014 14:54 schreef rosability het volgende:
Ach, TS is in ieder geval wel begaan met onze grammatica- en spelfouten. Dat is ook al heel wat.
Ja want alle shit in de Gazastrook (waar al decennia mensen dood gaan door oorlog/terroristen)quote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:52 schreef -supergirl- het volgende:
Filmpje gekeken.....
Weet je wat het is, het is niet dat ik het niet sneu en treurig vindt ofzo. Alleen het feit dat er elke dag wel mensen op inhumane wijze om het leven komen, maar daar weet niemand van en ziet niemand beelden van terwijl het net zo ernstig is. Dat vind ik hypocriet.
Hebben Tbs'ers nu ook al internettoegang? Moet niet gekker worden.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 16:57 schreef gargamelnl het volgende:
[..]
Ik ruk me gewoon af op die foto's.Zag je ook dat lekkere wijf liggen zonder hoofd met die dikke tieten?
Mijn tbs begeleider zegt dat ik me hier beter op kan afrukken dan op het naai afval dat ik uit de containers haal bij de abortus kliniek.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:26 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
Hebben Tbs'ers nu ook al internettoegang? Moet niet gekker worden.
Goeie post.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:44 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
Ja want alle shit in de Gazastrook (waar al decennia mensen dood gaan door oorlog/terroristen)
Is precies hetzelfde dan bijna 300 mensen die op vakantie, een congres of familiebezoek gaan de dood vinden.
Het resultaat is alleen hetzelfde, dode mensen. Alle omstandigheden er omheen maken het verschil.
Je hoeft er niet van wakker te liggen als je persoonlijk niet geraakt bent. Maar je zou je op z'n minst in moeten kunnen beelden dat dit jou of je familie net zo goed had kunnen overkomen. Je zou je voor moeten kunnen stellen dat je kleine broertje nu verfrommeld op liveleak te zien was.
Maar jij en vele anderen kunnen niet verder denken dan je neus lang is "euh, mensen elders gaan dood, mensen van het vliegtuig zijn dood. wat is het verschil?"
Het is niet hypocriet, het is gewoon een feit dat de omstandigheden totaal anders zijn voor ons Nederlanders.
Supergirl... wat is je superkracht? Kortzichtigheid?
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:44 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
Ja want alle shit in de Gazastrook (waar al decennia mensen dood gaan door oorlog/terroristen)
Is precies hetzelfde dan bijna 300 mensen die op vakantie, een congres of familiebezoek gaan de dood vinden.
Het resultaat is alleen hetzelfde, dode mensen. Alle omstandigheden er omheen maken het verschil.
Je hoeft er niet van wakker te liggen als je persoonlijk niet geraakt bent. Maar je zou je op z'n minst in moeten kunnen beelden dat dit jou of je familie net zo goed had kunnen overkomen. Je zou je voor moeten kunnen stellen dat je kleine broertje nu verfrommeld op liveleak te zien was.
Maar jij en vele anderen kunnen niet verder denken dan je neus lang is "euh, mensen elders gaan dood, mensen van het vliegtuig zijn dood. wat is het verschil?"
Het is niet hypocriet, het is gewoon een feit dat de omstandigheden totaal anders zijn voor ons Nederlanders.
Supergirl... wat is je superkracht? Kortzichtigheid?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |