Geen idee, ik reageerde alleen op een reactie naar mij toe.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 01:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Deed ik dat niet dan? Loulou, peun, trigger: korte samenvatting mogelijk?
Dankquote:Op vrijdag 18 juli 2014 01:48 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ze behandelen op - naar mijn mening - intellectuele wijze de uitdagingen van de Islam en Islamitische kennis in de 21e eeuw in deze specifieke aflevering o.a.. Hoe het vroeger (Islamitische kennis) behoorde tot bewezen instituties en de lokale moskee waar een duidelijke structuur en hierachie zat waar men kennis vandaan haalde, integenstelling tot de moderniteit waar die hele structuur totaal is weggevaagd door komst van facebook, internet, tv-kanalen en het meer gaat om het grote geld erachter. Maar daarnaast ook over atheisme en Moslims die de Islam verlaten, welke redenen, kritiek op de Islam zoals van Hawkings die ze aanhalen en (filosofische) argumenten die zij aanhalen in hun kritiek erop als tegenargumenten etc. Interessante serie
Free SadPandaquote:Op vrijdag 18 juli 2014 01:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Owh, ik hoorde toevallig vandaag dat hij een ban had, vandaarZoals gezegd, ik kom er (helaas) al niet meer sinds januari
Kan ik nietquote:
Heeft Hawking specifiek kritiek geleverd op de Islam of op religie/monotheïsme/de Abrahamitische religies in het algemeen?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 01:48 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ze behandelen op - naar mijn mening - intellectuele wijze de uitdagingen van de Islam en Islamitische kennis in de 21e eeuw in deze specifieke aflevering o.a.. Hoe het vroeger (Islamitische kennis) behoorde tot bewezen instituties en de lokale moskee waar een duidelijke structuur en hierachie zat waar men kennis vandaan haalde, integenstelling tot de moderniteit waar die hele structuur totaal is weggevaagd door komst van facebook, internet, tv-kanalen en het meer gaat om het grote geld erachter. Maar daarnaast ook over atheisme en Moslims die de Islam verlaten, welke redenen, kritiek op de Islam zoals van Hawkings die ze aanhalen en (filosofische) argumenten die zij aanhalen in hun kritiek erop als tegenargumenten etc. Interessante serie
Nou we het daar toch over hebben: Hoe positioneert men/Mohammed de Koran tov de eerdere boeken? Als een verbetering/precisering neem ik aan?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 01:52 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Heeft Hawking specifiek kritiek geleverd op de Islam of op religie/monotheïsme/de Abrahamitische religies in het algemeen?
Siert ze? Ik bespeur vooroordelen in de ondertoon van je posts. Alsof men in de islamitische wereld alleen naar binnen gekeerde, slechts op geloofsregels gebaseerde discussies voert en niet aan zelfreflectie of iets dergelijks doet.quote:
Waar slaat dat nu weer op? Je laten beïnvloeden door de ridicule posts van Mutant?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 01:56 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Siert ze? Ik bespeur vooroordelen in de ondertoon van je posts. Alsof men in de islamitische wereld alleen naar binnen gekeerde, slechts op geloofsregels gebaseerde discussies voert en niet aan zelfreflectie of iets dergelijks doet.
Zowel Hawking (mindere mate) als Dawkings (haal ze altijd door elkaar) hebben kritiek geleverd op concept van God volgens drie abrahamistische religies sowieso en dan bij de eerste vooral vanuit "wetenschappelijk perspectief". Dit is Hawking's standpunt: "Hawking's latest comments go beyond those laid out in his 2010 book, The Grand Design, in which he asserted that there is no need for a creator to explain the existence of the universe. The book provoked a backlash from some religious leaders, including the chief rabbi, Lord Sacks, who accused Hawking of committing an "elementary fallacy" of logic."quote:Op vrijdag 18 juli 2014 01:52 schreef TheMagnificent het volgende:
Heeft Hawking specifiek kritiek geleverd op de Islam of op religie/monotheïsme/de Abrahamitische religies in het algemeen?
NOU?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 01:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waar slaat dat nu weer op? Je laten beïnvloeden door de ridicule posts van Mutant?
Als ik vragen heb over de islam stel ik ze. Maak er topics over aan of ga mezelf informeren dmv een tentoonstelling die ik met een moslim bezoek. Waar haal jij eigenlijk het recht vandaan om mij met een argwanende blik te bekijken???
Verdien ik geen respect en het voordeel van de twijfel? Ga je mij nu behandelen als domme domme domme NL-ers met "buitenlanders" doen?
Ik heb zelf ook ogen en een verstand. Ik vraag gewoon naar een constatering die ik zelf heb gemaakt. Kennelijk is dat Mutant voorheen ook opgevallen. Niet dat ik op de hoogte ben van jullie geschiedenis overigens.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 01:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waar slaat dat nu weer op? Je laten beïnvloeden door de ridicule posts van Mutant?
Als ik vragen heb over de islam stel ik ze. Maak er topics over aan of ga mezelf informeren dmv een tentoonstelling die ik met een moslim bezoek. Waar haal jij eigenlijk het recht vandaan om mij met een argwanende blik te bekijken???
Verdien ik geen respect en het voordeel van de twijfel? Ga je mij nu behandelen als domme domme domme NL-ers met "buitenlanders" doen?
De kritiek van Dawkins was me al bekend, ja, maar van Hawking had ik het nog niet gehoord.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:01 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Zowel Hawking (mindere mate) als Dawkings (haal ze altijd door elkaar) hebben kritiek geleverd op concept van God volgens drie abrahamistische religies sowieso en dan bij de eerste vooral vanuit "wetenschappelijk perspectief". Dit is Hawking's standpunt: "Hawking's latest comments go beyond those laid out in his 2010 book, The Grand Design, in which he asserted that there is no need for a creator to explain the existence of the universe. The book provoked a backlash from some religious leaders, including the chief rabbi, Lord Sacks, who accused Hawking of committing an "elementary fallacy" of logic."
Dawkings is wel duidelijk denk ik in zijn (stroom) van kritiek op religie.
Nee joh dat wel mee, zij is altijd heel open, geinteresseerd en voorzichtig geweest in haar bewoordingen. Ik denk dat je het verkeerd opvat.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 01:56 schreef TheMagnificent het volgende:
Siert ze? Ik bespeur vooroordelen in de ondertoon van je posts. Alsof men in de islamitische wereld alleen naar binnen gekeerde, slechts op geloofsregels gebaseerde discussies voert en niet aan zelfreflectie of iets dergelijks doet.
Jij hebt ook ogen en verstand? Prima, laat me die laakbare posts van mij maar eens zien dan..quote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:14 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik heb zelf ook ogen en een verstand. Ik vraag gewoon naar een constatering die ik zelf heb gemaakt. Kennelijk is dat Mutant voorheen ook opgevallen. Niet dat ik op de hoogte ben van jullie geschiedenis overigens.
Ik bedoelde het niet eens aanvallend, want ik kan het alleen maar waarderen als iemand op een objectieve manier kennis wil nemen van de Islam. Uiteindelijk ben jij hier in Europa ook met een bepaald beeld van de Islam, moslims en de islamitische wereld opgegroeid en gevormd, maar je vragen komen bij soms ietwat opdringerig (alsof wij een verplichting hebben je over alles in te lichten) en bewust uitdagend over, waar ik vooroordelen in bespeur. Als dat niet het geval is, mijn excuses.
Dank jequote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:15 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Nee joh dat wel mee, zij is altijd heel open, geinteresseerd en voorzichtig geweest in haar bewoordingen. Ik denk dat je het verkeerd opvat.
Over Hawking moet je ff googlen kom je gelijk tegen, maar dat is meer tegen het "Gods-argument" van religies waar Dawkins op hele religieuze systeem en als concept (flinke) kritiek heeft.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 01:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Geen idee, ik reageerde alleen op een reactie naar mij toe.
Dank jequote:
Ik stel ook duizend vragen. Hé Triggsyquote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dank jeDoe ik ook
Uit interesse. Niet uit een neerbuigend (of erger!) idee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |