Precies. Minuten voorsprong op Nibali. Na afloop zegt Nibali: "Die Bauke Mollema is simpelweg de beste renner, ik ben spra-ke-loos"quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:21 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik maakte maar een grapje, hij gaat morgen natuurlijk gewoon de etappe winnen.
Ja, hij moet even gereekst worden en zulks.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:25 schreef Arcee het volgende:
Deel 1: TDF / Bauke Mollema gaat de Tour winnen.
Nogal een praktisch probleem bij renners van het type Mollema is dat ze misschien wel willen, maar kunnen is nog iets anders.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:19 schreef Alberto_Contador het volgende:
[..]
Ja, maar ééns moet de aanval toch plaats gaan vinden zou je zeggen? Wie zegt er dat Mollema geen ander type renner wordt in deze Tour?
Ja ok, maar het moet toch een keertje goed gaan. Verras die topfavorieten als een Nibali eens. Maar idd, je moet wel kunnen.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:26 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nogal een praktisch probleem bij renners van het type Mollema is dat ze misschien wel willen, maar kunnen is nog iets anders.
Nou, het hoeft dus helemaal niet een keer goed te gaan. Als je in zo'n groep zit en je voelt dat je al redelijk aan je max zit, dan ga je dus niet aanvallen als je voor het klassement rijdt, maar probeer je zo lang mogelijk te volgen of je eigen tempo te rijden.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:30 schreef Alberto_Contador het volgende:
[..]
Ja ok, maar het moet toch een keertje goed gaan. Verras die topfavorieten als een Nibali eens. Maar idd, je moet wel kunnen.
Zeker mee eens hoor, maar toch. Mollema kan het toch een keer proberen? In dat geval kan het lukken, maar ook mislukken. Niets proberen en een volgertje blijven ( met alle respect hoor ) hoeft denk ik niet persé.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:34 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nou, het hoeft dus helemaal niet een keer goed te gaan. Als je in zo'n groep zit en je voelt dat je al redelijk aan je max zit, dan ga je dus niet aanvallen als je voor het klassement rijdt, maar probeer je zo lang mogelijk te volgen of je eigen tempo te rijden.
Voor de aanval moet je namelijk maximaal gaan rijden en als dat te langzaam is om weg te rijden, dan lukt het niet. De snelste manier om een klim op te rijden is door je eigen tempo te rijden.Tempowisselingen zijn slecht voor je klimtijd. Een tempowisseling doe je om een gat te slaan, en daarna moet je een dusdanig tempo kunnen rijden dat degenen achter je je niet meer bij kunnen halen. Alleen dan is een aanval zinvol.
Aangezien Mollema tot nog toe langzamer bergop rijdt dan Nibali, Porte en Valverde, is een aanval redelijk kansloos. Hen rijden in principe weer terug naar Mollema. Mollema heeft een extra inspanning gedaan, en gaat dat dan hoogstwaarschijnlijk bekopen.
Aanvallen is zo makkelijk gezegd als je thuis voor de TV zit, maar in het echt is het véél moeilijker.
Als subtoppers gaan aanvallen, leidt dat in veruit de meeste gevallen tot niets of tot een grotere achterstand. Kwiatkowski viel maandag vroeg aan, en het leverde hem niks op. En hij hoefde dan nog niet eens zelf veel te doen, het gat werd door Martin gemaakt.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:37 schreef Alberto_Contador het volgende:
[..]
Zeker mee eens hoor, maar toch. Mollema kan het toch een keer proberen? In dat geval kan het lukken, maar ook mislukken. Niets proberen en een volgertje blijven ( met alle respect hoor ) hoeft denk ik niet persé.
Da's het sociaal wenselijk antwoord.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:42 schreef Alberto_Contador het volgende:
"Als de benen goed zijn, zal ik zeker proberen aan te vallen".
Was getekend, Bauke Mollema.
Eigen tempo. Ik heb het idee dat Mollema echt een stukkie beter kan. Aanvallen en dat proberen door te zetten. Heeft ook te maken met de pijngrens denk ik.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:41 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als subtoppers gaan aanvallen, leidt dat in veruit de meeste gevallen tot niets of tot een grotere achterstand. Kwiatkowski viel maandag vroeg aan, en het leverde hem niks op. En hij hoefde dan nog niet eens zelf veel te doen, het gat werd door Martin gemaakt.
Dat motiveert natuurlijk niet echt om aan te gaan vallen. Kost je alleen extra energie, en juist met je energie moet je zuinig zijn in een etappekoers.
Aanvallen kun je dan beter eens in een andere koers dan de Tour proberen.
Vorig jaar in de Pyreneënetappe met finish bergop kwam Mollema als 4e aan door zijn eigen tempo te rijden, terwijl hij al vrij vroeg gelost werd. Daar heb je meer aan dan aanvallen en terugzakken.
Ja ok, maar toch.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Da's het sociaal wenselijk antwoord.
Hij kan natuurlijk moeilijk zeggen "nee, want die anderen gaan sowieso harder bergop."
Ben eigenlijk al blij met Mollema en Ten Dam bij de eerste 15.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 22:19 schreef Mani89 het volgende:
Komt nog goed, we weten allemaal dat de Pyreneeën de specialiteit zijn van Bauke.
Ja het is ook gewoon zijn plek, subtop.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 22:22 schreef Nober het volgende:
[..]
Ben eigenlijk al blij met Mollema en Ten Dam bij de eerste 15.
Hij kan wel beter, zie Vuelta 2011.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 22:24 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ja het is ook gewoon zijn plek, subtop.
Daar was onder hem geen concurrentie.quote:
Niet een heel goed bezette Vuelta nee, maar houdt toch Nibali achter zich en zat niet ver achter Wiggins en Froome (en Coboquote:
Monfort werd daar 6de, het zal dus meer aan Nibali hebben gelegen. Hij wordt nu 28, beter dan dit wordt het gewoon niet, denk ik.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 22:32 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Niet een heel goed bezette Vuelta nee, maar houdt toch Nibali achter zich en zat niet ver achter Wiggins en Froome (en Cobo) Hij lijkt dat niveau niet meer te hebben maar is nu ook twee Tours op rij niet helemaal fit geweest. Lastig om te zeggen of hij definitief subtop is.
Ik vrees er ook voor. Kelderman moet het maar gaan doen volgend jaar, leukere renner om naar te kijken ook. Dat gesnok van Bauke wordt steeds erger lijkt het wel.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 22:37 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Monfort werd daar 6de, het zal dus meer aan Nibali hebben gelegen. Hij wordt nu 28, beter dan dit wordt het gewoon niet, denk ik.
Het probleem bij Mollema, deze Tour dan, vind ik dat hij ook niets onderneemt in de achtervolging. Hij blijft maar hangen in een wiel, en als er dan mensen wegrijden waar hij net niet bij in het wiel kan blijven hangen, gaat hij in een ander wiel hangen. En zo rijden er steeds meer mensen weg op zo'n klim.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:09 schreef Wombcat het volgende:
Het overgrote deel van die vroege aanvallen van klassementsrenners leidt dan ook tot niets.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |