mooi, dat scheelt.quote:Op donderdag 17 juli 2014 09:45 schreef Vonkenboer het volgende:
Daar mag best een stukje gewoon installatiedraad of snoer in gebruikt worden
Het is maar net wat voor jou makkelijker lijkt/werkt.
Voor alle duidelijkheid de spotjes zitten onder een balk gemonteerd; er lopen gaten door de balken en van bovenop de balken is daar gewoon vd draad doorgestoken waar alles op aangesloten zit ?quote:Op donderdag 17 juli 2014 10:08 schreef Dzjonka het volgende:
[..]
mooi, dat scheelt.
Trouwens: in mijn slaapkamer heb ik een houten balk, daar zijn spotjes in gemonteerd door de vorige eigenaar met bloot draad er bovenop. Die heb ik afgesloten, nu wil ik deze opnieuw aanleggen, want die gaten zitten er en die balk haal ik niet weg. Mooie 230v spotjes gekocht. Mag ik deze ook met een kabelgootje met gewoon installatiedraad op houten balk aanleggen of zoals ik van plan was toch gewone elektrabuis en dat te beitsen in de kleur van de balk (zit vrij hoog dus je zal het waarschijnlijk niet eens zien)
Spotjes zitten in de balk geklemd, in het gat.quote:Op donderdag 17 juli 2014 10:12 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Voor alle duidelijkheid de spotjes zitten onder een balk gemonteerd; er lopen gaten door de balken en van bovenop de balken is daar gewoon vd draad doorgestoken waar alles op aangesloten zit ?
Maar is het los vd installatiedraad; of is daar snoer gebruikt ?quote:Op donderdag 17 juli 2014 10:33 schreef Dzjonka het volgende:
[..]
Spotjes zitten in de balk geklemd, in het gat.
Helaas heb ik daar nu geen foto van. Ik probeer het even uit te leggen. Het is een niet voor de constructie bijdragende balk. De slaapkamer heeft een puntdak en de vorige bewoners vonden het leuk om daar op 2,7 hoog een balk in het midden van de ruimte voor verlichting te hangen. Prima, maag weghalen is nogal ingrijpend nu voor ons. Het is een balk die op zijn kant ligt (breedte is meer dan hoogte) met 3 of 4 gaten die er dwars doorheen gaan.
Zo'n soort gat dus, maar dan in de lucht, gedraaid, zonder buizen erdoor maar eerst klemspotjes erin en 12V bedrading bovenop geplakt. Snappie het nog![]()
[ afbeelding ]
er zit nu niks, er zat 12v draad los bovenop. Ik heb een centraaldoos vlakbij aangelegd.quote:Op donderdag 17 juli 2014 10:38 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Maar is het los vd installatiedraad; of is daar snoer gebruikt ?
Leuk voor aan je plafond.quote:Op donderdag 17 juli 2014 10:16 schreef usernaamvergeten het volgende:
Het mooiste is natuurlijk een uitbreidingsdoos van attema met K25 goot, dat sluit mooi aan.
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |