abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142708910
Mijn kleuter heeft ook een lui oog. Bij ons was de 2e ogentest bij het cb ook niet goed, duswe moesten door voor een ogentest in het ziekenhuis. Daar meten ze ook echt dezichtsterkte. En tegen het luie oog moesten we het oog afplakken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 25 juli 2014 @ 09:31:58 #77
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_142710395
Hier wist ik voor de cb test al dat hij waarschijnlijk een lui oog had.
De dame van het cb deed dan ook niet moeilijk en wilde niet een tweede test toen hij op het eind niet meer wilde. We hadden de ziekenhuisafspraak de week erna namelijk.
Het druppelen etc viel me erg mee. Geen kick kwam er uit mijn kind eigenlijk.
Uurtje afplakken per dag is het tegenwoordig dus dat is ook te overzien.
Na vier maanden controle en de afwijking is bijna weg dus nu nog maar een half uurtje plakken.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_142751895
Ean is heel verdrietig. We zouden een nachtje gaan proefcamperen maar onze camper is weggesleept met een kapotte waterpomp. Ean snapte er niks van.

[ Bericht 2% gewijzigd door F_r op 26-07-2014 21:15:55 ]
  zaterdag 26 juli 2014 @ 21:12:35 #79
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142759869
Aaah, wat jammer FR. Kan me voorstellen dat ze teleurgesteld is. Balen zeg. Maar beter nu dan vlak voor de echte vakantie...

Ik heb de oproep voor een echte afspraak bij het CB binnen. Ogentest met 2,5. Lichte verdenking op een lui oog.
pi_142759993
k heb helemaal geen afsprak staan bij het CB :? wanneer moet het weer?

Awww FR :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 21:19:47 #81
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142760084
Dit is een extra afspraak hoor, normaal is er geen afspraak met 2,5. Met 3 weer geloof ik en dan is normaal ook die ogentest maar bij M doen ze die dus een half jaartje eerder.
pi_142760124
Ah! Hoe heb je een luie oog gemerkt? heeft ie er last van?
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 21:52:44 #83
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142761071
Hij loenst een beetje. En zij ene oog "hangt" wat.

En hij moet ook even opnieuw gemeten en gewogen worden :X
pi_142761865
Hier is de volgende afspraak bij 2j10m geloof ik. Ik had als kind een lui oog (zelfs aan geopereerd) en door paniekreactie van mini kon ze niet goed controleren laatst. Dus wij moeten het zelf in de gaten houden. Het lijkt best veel voor te komen (hier en in mijn omgeving irl).

Arme ean, kan me de teleurstelling goed voorstellen! Hoe is het nu met jou fr? En de poes?

Mini is plots ziek. Haalde hem uit bed met koorts en na veel klagelijk huilen kwam zijn middageten er weer uit ;(. Hij was ook doodmoe, hij ligt er al sinds 7.15 in (2 uur eerder dan afgelopen dagen :P). Arm jochie.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142762683
Kyara..R is ook niet dol op het meten en wegen...sowieso vindt ze het vervelend als vreemden aan haar zitten..(gebeurt zo vaak tijdens het winkelen!)

Phaidra beterschap voor mini :*
  zaterdag 26 juli 2014 @ 22:47:42 #86
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_142762937
Roy loenst met beide ogen afwisselend. Elk half jaar controlle bij de oogarts,zolang hij afwisselend met oog doen ze niks.

en doordat Roy niet praat kunnen ze ook niet testen of hij daardoor slecht ziet.

beterschap voor de kleine!phaidra
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 22:51:57 #87
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142763064
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 22:41 schreef bitterend het volgende:
Kyara..R is ook niet dol op het meten en wegen...sowieso vindt ze het vervelend als vreemden aan haar zitten..(gebeurt zo vaak tijdens het winkelen!)

Phaidra beterschap voor mini :*
Nou, op zich vond M het geen probleem. Maar het cb vond de uitslag niet zo geslaagd. Ik vond het een meetfout....
pi_142771870
Lazi, dat valt dan nog mee. Wij moesten denk ik 7-8 maanden lang drie uur afplakken en nu inmiddels ook alweer iets van 2- 2,5 maanden ongeveer 1,5 uur afplakken. Als ik jouw post zo lees hebben we denk ik nog even te gaan. Waarschijnlijk wordt het dan eerst 1 uur afplakken voor een aantal maanden, dan nog eens een paar maanden een half uur voordat we ervan af zijn?

Fr, dat is zeker balen voor Ean. Kunnen jullie nog even proefcamperen als die gemaakt is of lukt dat niet?

Phaidra, och arme I. Beterschap voor hem!
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 28 juli 2014 @ 21:26:41 #89
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_142827664
:W Benuh we weer, na een fijne vakantie! Alhoewel Anouk af en toe bloed irritant kon zijn door totaal niet te luisteren, hebben we het toch fijn gehad.
Ze heeft daar 1,5 dag zonder luier gelopen, zelfs gepoept. Maar toen moest ik boodschappen doen en toch weer een luier om gedaan. Daarna wilde ze toch steeds weer een luier om, maar ging ook vaak genoeg naar de wc. En ik koop ook geen Dora/Diego luierbroekjes meer...die wilde ze dus steeds aan.

Iemand nog tips om de strijd om het niet naar bed willen ongedaan te maken? We hebben een ritueel, maar op het moment dat ze dus in de bed ligt, gaat ze herrie lopen schoppen (letterlijk, tegen de spijlen aan), wegduiken voor een kus en als je dan maar wegloopt, roepen om een kus en knuffel....ik word er gek van eigenlijk. Het maakt het niet leuker in ieder geval.

Verder niet helemaal bijgelezen, maar hoi voor KZ :W en ik zag dat Tally dr meisje al 5 dagen droog is! *O*
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 28 juli 2014 @ 21:46:15 #90
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142828518
Welkom terug Susie!

En ik moest lachen om de Dora broekjes :D Die zijn dus veel te leuk.

Verder geen tips.... hier protesteert ons slaapkoppie alleen een beetje voor de vorm :@
pi_142828866
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:26 schreef Susie het volgende:
:W Benuh we weer, na een fijne vakantie! Alhoewel Anouk af en toe bloed irritant kon zijn door totaal niet te luisteren, hebben we het toch fijn gehad.
Ze heeft daar 1,5 dag zonder luier gelopen, zelfs gepoept. Maar toen moest ik boodschappen doen en toch weer een luier om gedaan. Daarna wilde ze toch steeds weer een luier om, maar ging ook vaak genoeg naar de wc. En ik koop ook geen Dora/Diego luierbroekjes meer...die wilde ze dus steeds aan.

Iemand nog tips om de strijd om het niet naar bed willen ongedaan te maken? We hebben een ritueel, maar op het moment dat ze dus in de bed ligt, gaat ze herrie lopen schoppen (letterlijk, tegen de spijlen aan), wegduiken voor een kus en als je dan maar wegloopt, roepen om een kus en knuffel....ik word er gek van eigenlijk. Het maakt het niet leuker in ieder geval.

Verder niet helemaal bijgelezen, maar hoi voor KZ :W en ik zag dat Tally dr meisje al 5 dagen droog is! *O*
Welkom thuis! Fijn dat jullie het fijn hebben gehad!

Wij hebben zo ongeveer hetzelfde probleem met slapen (zie mijn FB vanavond). Steeds van gedachten veranderen en niks is uiteindelijk goed. Het lijkt hier te maken te hebben met aanhikken tegen het overslaan van zijn middagslaapje. Zonder komt hij de dag niet door, met is hij niet moe genoeg (hij slaapt dan ook de laatste dagen pas rond 21.00/21.30). Daarnaast wil hij niet echt meer bij me drinken voor het slapen gaan en daarvan werd hij altijd zo lekker loom en rustig. De gouden tip heb ik helaas niet.

Mijlpaaltje hier: na 25,5 maand was het tijd voor zijn tweede fles shampoo :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 28 juli 2014 @ 21:56:34 #92
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142829017
Phaidra _O- voor de shampoo.

Maar geloof het of niet, zoveel shampoo is er hier ook nog niet door gegaan hoor. Hier is de 2e fles bijna op (met 3 kindjes waarvan M dus best wel een bos haar heeft).
  maandag 28 juli 2014 @ 22:03:23 #93
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_142829288
quote:

Welkom terug :W
Helaas herkenbaar, hier word die ook ineens ondeugend of eigenlijk een brutale mond :o zo kan hij heel fijn roepen "ik wil een koekje NU" en dan vooral dat NU erachter :+
En naar bed gaan is momenteel een ramp, regelmatig slaat hij een middagslaapje over, maar tegen 4 uur heeft hij het dan erg moeilijk en hij is weleens voor de tv in slaap gevallen.
Maar met middagslaapje kan hij makkelijk 's avonds een uur blijven roepen dat hij "klaar" is, en ondertussen hoor je hem gapen, dus hij is ook gewoon dwars.
En hier dus ook geen oplossing, ik denk dat ik hem morgen maar eens later rond een uur of half negen naar bed doe, eens kijken of het dan makkelijker gaat.
Rayen 2½ jaar!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 28 juli 2014 @ 22:15:35 #94
147316 crew  DJMO
#trut
pi_142829797
quote:
doen ze bij mij ook. ik ga één keer terug, zeg duidelijk dat het bedtijd is en geef een kus/knuffel en trek daarna de kamerdeur dicht. kwartier negeren en klaar. Als ze na een half uur dan weer roepen dat ze bv moeten plassen mogen ze er wel even uit, maar verder negeer ik het aandachtvragen gewoon consequent. Tegenwoordig is het binnen tien minuten stil op de kinderkamers omdat ze weten dat ik er toch niet meer op reageer (tenzij het echt noodkreten zijn natuurlijk)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_142830746
Wij hadden precies hetzelfde Susie en Phaidra :Y Ik heb het aloude 'iedere tien minuten even langslopen' maar weer eens uit de kast getrokken en dat werpt zijn vruchten af. Ik geef een kus en ga weg en dan is er ook geen bedissel meer over deuren open of dicht, lampjes aan of uit, twee of drie auto's in bed. Geroep tussendoor negeer ik ook inderdaad. Na 10 minuten kom ik dan weer even kijken en dan geef ik meestal aan dat de speelgoedjes nu uit bed gaan, dan doen we nog één keer 'nuffen' met een dikke kus ( "ik ben jouw grote vriend he, mama? O+ ) en dan gaat hij daarna meestal slapen. Hij mag overigens van mij prima tot 21 uur wakker blijven, maar dat eindeloze geroep vind ik vervelend. Ik merk dat het M rust geeft als ik volgens afspraak niet reageer, ik merk wel vaker dat hij het eigenlijk heel beangstigend lijkt te vinden als hij me zo rond kan commanderen.

En gezellig dat je er weer bent! Jullie hebben het fijn gehad?

Wij waren gisteren even snel in de stad bij de Lush, en daar nam mijn kind een flinke lik van een bruisbal :') Het zag er blijkbaar te appetijtelijk uit :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_142832465
Lekker schuimbekken VS :Y)

Susie, heel herkenbaar. Eva sliep in de middag vaak zeker ruim 2 uur. En dan ging ze 's avonds gewoon om 19.00 naar boven (19.30 liggen) maar bleef ze wakker tot gerust 22.00. En dan kletsen/zingen/roepen. Heel vervelend, zeker toen er een zusje kwam om rekening mee te houden.
We zijn toen gaan kijken of het middagslaapje eraf kon. Korter was geen optie want dan moesten we haar wakker maken, wat garant staat voor een poep sacherijnig kind dat de hele middag huilt en niks wil.
Sindsdien gaat het prima. Ze slaapt voor 20.00 en slaapt dan ongeveer klokje rond
Ze houdt het op de dag prima vol. Rond 17.00 wordt ze moe, maar dan mag van mij de tv aan.
Voor mij ook makkelijk zodat ik kan koken.
  maandag 28 juli 2014 @ 23:19:53 #97
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_142833196
Iemand ervaring met kura omkeerbed van Ikea? Zo ja is dat een beetje een stevig bed?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 06:35:13 #98
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_142839025
Het zal zo te lezen idd te maken hebben met het middagslaapje en duidelijk een fase dus ;) Thanks voor de reacties en de herkenning ;)
Vervelende is alleen dat ze dus al om 6 uur wakker is en dus om half 1 echt wel moe is en wat dus weer als resultaat geeft dat ze erg vervelend wordt. Vicieuze cirkel dus :)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_142839040
Susie welkom terug thuis. Fijn, dat jullie een leuke vakantie hadden.

Hier ook problemen met slapen gaan op sommige avonden. De oplossing is ook elke keer anders. Op sommige avonden helpt het om na het boekje lezen hem zelf nog een boekje laten kijken. Zo heeft hij zich weleens in slaap gekletst en gekeken. Gisteren duurde het ook weer heel lang, van tien over zeven tot half negen bezig met tussenpozen. Ik ga dan ook een tijdje uit de kamer om iets anders te doen (even bij grote broer kijken, wasje ophangen, was opvouwen) maar kom daarna weer terug om te kijken. Vaak moet dat ook omdat hij blijft roepen. Gisteren ging ik terug en nam hem op schoot, hij bleef maar kletsen. Toen in bed gelegd waar hij braaf ging liggen en ik bleef nog naast zijn bed zitten met mijn hand op zijn rug tot hij in slaap gevallen was. Hier is het dus mogelijk om bij hem te blijven tot hij slaapt, maar dat werkt wellicht niet bij andere kinderen.

Naast het eczeem, waar hij de laatste tijd veel last van had hebben we nu ook gehoord dat hij een graspollen allergie heeft. Dus waarschijnlijk moeten we met hem toch aan een bepaald dieet.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_142839143
Een dieet voor graspollenallergie? Dat is een luchtwegallergie, ik zou dan eerder aan pillen of inhaleerdingen denken.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')