Dat heb ik al gedaan, inmiddels 3 keer geweest..quote:Op woensdag 16 juli 2014 10:51 schreef BorusBulldog het volgende:
Je bent introvert en graag op jezelf, niks mis mee. Op het forum een goede analyse vragen is natuurlijk onmogelijk, zoek contact met een psycholoog.
Andere psycholoog zoeken als jij denkt dat er meer achter zit. Zolang jij jezelf er goed bij voelt is er niks aan de hand en jezelf forceren dingen te doen is ook niet goed.quote:Op woensdag 16 juli 2014 11:01 schreef IAmdissapoint het volgende:
[..]
Dat heb ik al gedaan, inmiddels 3 keer geweest..
Maar zij begrijpt alles, vindt dat ik blij moet zijn met hoe ik ben, mezelf niet te veel druk moet opleggen etc etc..
Zelf kan ik dat toch echt niet zo zien. Ik mis de periode (van mijn 18e tot ca. mijn 23e) dat ik nog wel overal zin in had en mezelf niet zo afzonderde..
Vreemde is dat ik mezelf ook niet echt ongelukkig ofzo voel, maar ook weer niet blij hier mee ben.
Onzin, we zijn individuen. Sommige hebben menselijk contact nodig, sommige niet.quote:Op woensdag 16 juli 2014 11:00 schreef Deetch het volgende:
Jezelf afzonderen is wel een beetje vreemd misschien moet je eens op zoek naar wat je nou eigenlijk echt wil want mensen zijn gemaakt voor menselijk contact.
Gast.. Dit is WEL raar gedrag!quote:Op woensdag 16 juli 2014 11:06 schreef BorusBulldog het volgende:
Er is mijn insziens niks raars aan jouw gedrag maar dat komt misschien omdat ik me 100% in jou kan herkennen.
Dit.quote:Op woensdag 16 juli 2014 10:51 schreef BorusBulldog het volgende:
Je bent introvert en graag op jezelf, niks mis mee.
Nou, het uitgaan zelf mis je blijkbaar niet, anders zou je dat wel doen. De vraag is waarom je die periode mist. Ik denk dat dat meer te maken heeft met het willen voldoen aan een sociaal beeld en niet met wat jou gelukkig maakt.quote:Op woensdag 16 juli 2014 11:01 schreef IAmdissapoint het volgende:
Zelf kan ik dat toch echt niet zo zien. Ik mis de periode (van mijn 18e tot ca. mijn 23e) dat ik nog wel overal zin in had en mezelf niet zo afzonderde..
Tja dat vraag ik me af..quote:Op woensdag 16 juli 2014 11:20 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dit.
[..]
Nou, het uitgaan zelf mis je blijkbaar niet, anders zou je dat wel doen. De vraag is waarom je die periode mist. Ik denk dat dat meer te maken heeft met het willen voldoen aan een sociaal beeld en niet met wat jou gelukkig maakt.
Oke Dr.Philquote:Op woensdag 16 juli 2014 11:13 schreef Sant. het volgende:
[..]
Gast.. Dit is WEL raar gedrag!
Van super sociaal en seksueel actief naar:
Jezelf afzonderen, smoezen verzinnen om geen dingen met anderen te hoeven doen, nergens zin in hebben, liever alleen zijn, 0,0 libido (of hij trekt zich een ongeluk)..
Nee joh, hij is topfit!!
Koekwaus..
als je een meisje tegen komt dat de moeite waard is weegt dat vanzelf op tegen het alleen zijnquote:Op woensdag 16 juli 2014 11:27 schreef IAmdissapoint het volgende:
[..]
Tja dat vraag ik me af..
Iets wat ik vooral mis is het kunnen genieten van (nieuwe) sociale contacten. Regelmatig ga ik met een paar vrienden op een mooie dag varen op de boot, maar na een uurtje heb ik het vaak alweer gezien, en heb ik gewoon weer zin om in de tuin te gaan zitten met mijn laptop en een lekker muziekje op te zetten..
Aan de ene kant begrijp ik dat mensen zeggen ; als jij dat fijn vindt, waar maak je je dan druk om?
Maar aan de andere kant lijkt het mij tof om weer eens een keer een relatie te krijgen na 2 jaar. Maar met mijn huidige toestand ben ik misschien een uurtje in staat om gezellig en sociaal te doen, en daarna ben ik er klaar mee en raak ik geïrriteerd en word ik zwijgzaam / saai.. Dus gewoon gezellig een dagje op stap met een chick, tja ik zie dat in mijn huidige hoedanigheid niet echt gebeuren.
Ik voel het namelijk ook letterlijk terugkomen in mijn lichaam. Vaak als ik iets afspreek om te doen vind ik het nog leuk (het is dan nog een paar dagen weg), maar zodra ik me moet gaan douchen/omkleden om daadwerkelijk ergens heen te gaan krijg ik opeens zware benen, vermoeide en prikkelende ogen, alsof mijn lichaam ook al zegt: Nee hier heb ik geen zin in ofzo.
In meer of mindere mate heeft elk mens contact met andere mensen nodig. Als je je afzonderd is dat vaak een teken dat er iets aan de hand is.quote:Op woensdag 16 juli 2014 11:08 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Onzin, we zijn individuen. Sommige hebben menselijk contact nodig, sommige niet.
Kan, maar niet per definitie en zo verwoorde jij het. Dat stuk contact waar jij naar verwijst krijgen een hoop mensen al uit hun werk.quote:Op woensdag 16 juli 2014 14:21 schreef Deetch het volgende:
[..]
In meer of mindere mate heeft elk mens contact met andere mensen nodig. Als je je afzonderd is dat vaak een teken dat er iets aan de hand is.
Lol herkenbaar, ik vraag me ook wel eens af waar mijn sociale kant (en libido) is gebleven. Ben nu 23 en het is bij lange na niet wat het geweest is. Af en toe wat met vrienden doen vind ik leuk, maar ben erg makkelijk alleen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 10:47 schreef IAmdissapoint het volgende:
Mijn vrienden zijn nu bezig met het boeken van een weekendje weg. Barcelona, Milaan, noem het maar op. Het eerste wat ik dacht toen ik dat hoorde was ''Damn, ik moet wel even iets verzinnen waardoor het niet lullig overkomt dat ik niet mee wil''..Het idee ''Leuk, daar heb ik zin in'' kwam sowieso al niet in mij op.
Vorige week woensdag, prachtig weer. Vriend belt of ik zin heb om een pilsje te gaan drinken ergens. Heb gezegd dat ik niet kon, en ben vervolgens de hele dag in mijn eentje met een boek op een handdoek in het Amsterdamse bos gaan liggen.
Afgelopen vrijdag. Uit met een aantal collega's (waar ik me ook echt toe heb moeten zetten en na 6 biertjes kreeg ik net genoeg zin om mee te gaan).. Begint er in die club een chick tegen me aan te praten. Twee jaar terug had ik haar zo snel mogelijk mee naar huis proberen te nemen om seks mee te hebben, nu dacht ik alleen maar ''Pff, ik heb geen zin in zo'n oppervlakkig kut gesprek en in al dat gedoe''...
En zo gaat het steeds vaker met mij. Ik zonder mezelf af, ben veel te graag alleen. Ik heb al ruim een jaar geen vrouw meer in mijn bed gehad, maar ik mis het niet eens en ben er ook totaal niet mee bezig, terwijl ik dat voorheen juist wel was. Er waren tijden dat ik standaard als laatste naar huis ging na het uitgaan, nu wil ik 9 van de 10 keer niet eens meer mee.
Ik merk dat de verhalen van andere mensen mij niet meer interesseren. Moeite om me in te leven, en sowieso ga ik me snel irriteren als ik te lang met iemand ''opgescheept'' zit. Daadwerkelijk luisteren naar wat iemand te vertellen heeft kost me dan steeds meer moeite, en ''leuk doen'' voelt dan voor mij steeds geforceerder aan.
Wat is dit?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |