abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142354639
Mijn vrienden zijn nu bezig met het boeken van een weekendje weg. Barcelona, Milaan, noem het maar op. Het eerste wat ik dacht toen ik dat hoorde was ''Damn, ik moet wel even iets verzinnen waardoor het niet lullig overkomt dat ik niet mee wil''..Het idee ''Leuk, daar heb ik zin in'' kwam sowieso al niet in mij op.

Vorige week woensdag, prachtig weer. Vriend belt of ik zin heb om een pilsje te gaan drinken ergens. Heb gezegd dat ik niet kon, en ben vervolgens de hele dag in mijn eentje met een boek op een handdoek in het Amsterdamse bos gaan liggen.

Afgelopen vrijdag. Uit met een aantal collega's (waar ik me ook echt toe heb moeten zetten en na 6 biertjes kreeg ik net genoeg zin om mee te gaan).. Begint er in die club een chick tegen me aan te praten. Twee jaar terug had ik haar zo snel mogelijk mee naar huis proberen te nemen om seks mee te hebben, nu dacht ik alleen maar ''Pff, ik heb geen zin in zo'n oppervlakkig kut gesprek en in al dat gedoe''...

En zo gaat het steeds vaker met mij. Ik zonder mezelf af, ben veel te graag alleen. Ik heb al ruim een jaar geen vrouw meer in mijn bed gehad, maar ik mis het niet eens en ben er ook totaal niet mee bezig, terwijl ik dat voorheen juist wel was. Er waren tijden dat ik standaard als laatste naar huis ging na het uitgaan, nu wil ik 9 van de 10 keer niet eens meer mee.

Ik merk dat de verhalen van andere mensen mij niet meer interesseren. Moeite om me in te leven, en sowieso ga ik me snel irriteren als ik te lang met iemand ''opgescheept'' zit. Daadwerkelijk luisteren naar wat iemand te vertellen heeft kost me dan steeds meer moeite, en ''leuk doen'' voelt dan voor mij steeds geforceerder aan.

Wat is dit?
pi_142354734
Je bent introvert en graag op jezelf, niks mis mee. Op het forum een goede analyse vragen is natuurlijk onmogelijk, zoek contact met een psycholoog.
pi_142354946
Aankomende depressie, burn out? Of je bent gewoon wat ouder geworden en hebt blijkbaar behoefte aan wat meer diepgang? Jezelf afzonderen is wel een beetje vreemd misschien moet je eens op zoek naar wat je nou eigenlijk echt wil want mensen zijn gemaakt voor menselijk contact.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_142354971
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:51 schreef BorusBulldog het volgende:
Je bent introvert en graag op jezelf, niks mis mee. Op het forum een goede analyse vragen is natuurlijk onmogelijk, zoek contact met een psycholoog.
Dat heb ik al gedaan, inmiddels 3 keer geweest..

Maar zij begrijpt alles, vindt dat ik blij moet zijn met hoe ik ben, mezelf niet te veel druk moet opleggen etc etc..

Zelf kan ik dat toch echt niet zo zien. Ik mis de periode (van mijn 18e tot ca. mijn 23e) dat ik nog wel overal zin in had en mezelf niet zo afzonderde..

Vreemde is dat ik mezelf ook niet echt ongelukkig ofzo voel, maar ook weer niet blij hier mee ben.
pi_142355089
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:01 schreef IAmdissapoint het volgende:

[..]

Dat heb ik al gedaan, inmiddels 3 keer geweest..

Maar zij begrijpt alles, vindt dat ik blij moet zijn met hoe ik ben, mezelf niet te veel druk moet opleggen etc etc..

Zelf kan ik dat toch echt niet zo zien. Ik mis de periode (van mijn 18e tot ca. mijn 23e) dat ik nog wel overal zin in had en mezelf niet zo afzonderde..

Vreemde is dat ik mezelf ook niet echt ongelukkig ofzo voel, maar ook weer niet blij hier mee ben.
Andere psycholoog zoeken als jij denkt dat er meer achter zit. Zolang jij jezelf er goed bij voelt is er niks aan de hand en jezelf forceren dingen te doen is ook niet goed.

Er is mijn insziens niks raars aan jouw gedrag maar dat komt misschien omdat ik me 100% in jou kan herkennen.
pi_142355115
Je hebt een ernstige vorm van Fok!
Ik zou er een eind aan maken als ik jou was!

Succes! ^O^
pi_142355151
quote:
3s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:00 schreef Deetch het volgende:
Jezelf afzonderen is wel een beetje vreemd misschien moet je eens op zoek naar wat je nou eigenlijk echt wil want mensen zijn gemaakt voor menselijk contact.
Onzin, we zijn individuen. Sommige hebben menselijk contact nodig, sommige niet.
pi_142355259
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:06 schreef BorusBulldog het volgende:
Er is mijn insziens niks raars aan jouw gedrag maar dat komt misschien omdat ik me 100% in jou kan herkennen.
Gast.. Dit is WEL raar gedrag!

Van super sociaal en seksueel actief naar:
Jezelf afzonderen, smoezen verzinnen om geen dingen met anderen te hoeven doen, nergens zin in hebben, liever alleen zijn, 0,0 libido (of hij trekt zich een ongeluk)..
Nee joh, hij is topfit!!
Koekwaus..
pi_142355365
Hommo
  woensdag 16 juli 2014 @ 11:20:16 #10
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_142355414
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:51 schreef BorusBulldog het volgende:
Je bent introvert en graag op jezelf, niks mis mee.
Dit.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:01 schreef IAmdissapoint het volgende:

Nou, het uitgaan zelf mis je blijkbaar niet, anders zou je dat wel doen. De vraag is waarom je die periode mist. Ik denk dat dat meer te maken heeft met het willen voldoen aan een sociaal beeld en niet met wat jou gelukkig maakt.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_142355593
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:20 schreef twiFight het volgende:

[..]

Dit.

[..]

Nou, het uitgaan zelf mis je blijkbaar niet, anders zou je dat wel doen. De vraag is waarom je die periode mist. Ik denk dat dat meer te maken heeft met het willen voldoen aan een sociaal beeld en niet met wat jou gelukkig maakt.
Tja dat vraag ik me af..

Iets wat ik vooral mis is het kunnen genieten van (nieuwe) sociale contacten. Regelmatig ga ik met een paar vrienden op een mooie dag varen op de boot, maar na een uurtje heb ik het vaak alweer gezien, en heb ik gewoon weer zin om in de tuin te gaan zitten met mijn laptop en een lekker muziekje op te zetten..

Aan de ene kant begrijp ik dat mensen zeggen ; als jij dat fijn vindt, waar maak je je dan druk om?
Maar aan de andere kant lijkt het mij tof om weer eens een keer een relatie te krijgen na 2 jaar. Maar met mijn huidige toestand ben ik misschien een uurtje in staat om gezellig en sociaal te doen, en daarna ben ik er klaar mee en raak ik geïrriteerd en word ik zwijgzaam / saai.. Dus gewoon gezellig een dagje op stap met een chick, tja ik zie dat in mijn huidige hoedanigheid niet echt gebeuren.

Ik voel het namelijk ook letterlijk terugkomen in mijn lichaam. Vaak als ik iets afspreek om te doen vind ik het nog leuk (het is dan nog een paar dagen weg), maar zodra ik me moet gaan douchen/omkleden om daadwerkelijk ergens heen te gaan krijg ik opeens zware benen, vermoeide en prikkelende ogen, alsof mijn lichaam ook al zegt: Nee hier heb ik geen zin in ofzo.
pi_142355645
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:13 schreef Sant. het volgende:

[..]

Gast.. Dit is WEL raar gedrag!

Van super sociaal en seksueel actief naar:
Jezelf afzonderen, smoezen verzinnen om geen dingen met anderen te hoeven doen, nergens zin in hebben, liever alleen zijn, 0,0 libido (of hij trekt zich een ongeluk)..
Nee joh, hij is topfit!!
Koekwaus..
Oke Dr.Phil
pi_142359641
Word je niet gewoon volwassen?
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_142359702
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:27 schreef IAmdissapoint het volgende:

[..]

Tja dat vraag ik me af..

Iets wat ik vooral mis is het kunnen genieten van (nieuwe) sociale contacten. Regelmatig ga ik met een paar vrienden op een mooie dag varen op de boot, maar na een uurtje heb ik het vaak alweer gezien, en heb ik gewoon weer zin om in de tuin te gaan zitten met mijn laptop en een lekker muziekje op te zetten..

Aan de ene kant begrijp ik dat mensen zeggen ; als jij dat fijn vindt, waar maak je je dan druk om?
Maar aan de andere kant lijkt het mij tof om weer eens een keer een relatie te krijgen na 2 jaar. Maar met mijn huidige toestand ben ik misschien een uurtje in staat om gezellig en sociaal te doen, en daarna ben ik er klaar mee en raak ik geïrriteerd en word ik zwijgzaam / saai.. Dus gewoon gezellig een dagje op stap met een chick, tja ik zie dat in mijn huidige hoedanigheid niet echt gebeuren.

Ik voel het namelijk ook letterlijk terugkomen in mijn lichaam. Vaak als ik iets afspreek om te doen vind ik het nog leuk (het is dan nog een paar dagen weg), maar zodra ik me moet gaan douchen/omkleden om daadwerkelijk ergens heen te gaan krijg ik opeens zware benen, vermoeide en prikkelende ogen, alsof mijn lichaam ook al zegt: Nee hier heb ik geen zin in ofzo.
als je een meisje tegen komt dat de moeite waard is weegt dat vanzelf op tegen het alleen zijn

De kunst is mensen te ontmoeten En activiteiten te ontdekken die de moeite waard zijn
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_142360134
Tvp, benieuwd naar reacties. Ik herken mijzelf er in.

Al geprobeerd zelf iets te organiseren? Avondje karten, paintball of zo. Iets waar je ECHT naar uit kan kijken.
:o
pi_142360442
Wat is je leeftijd?
ADHD-C
pi_142360810
Is gewoon het besef dat je toch niet zo diep met je vrienden kan praten als je zou willen en je hebt alle oppervlakkige zaken wel vaak genoeg gezien ondertussen... althans dat zou ik denken
pi_142361372
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:08 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Onzin, we zijn individuen. Sommige hebben menselijk contact nodig, sommige niet.
In meer of mindere mate heeft elk mens contact met andere mensen nodig. Als je je afzonderd is dat vaak een teken dat er iets aan de hand is.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_142363156
quote:
3s.gif Op woensdag 16 juli 2014 14:21 schreef Deetch het volgende:

[..]

In meer of mindere mate heeft elk mens contact met andere mensen nodig. Als je je afzonderd is dat vaak een teken dat er iets aan de hand is.
Kan, maar niet per definitie en zo verwoorde jij het. Dat stuk contact waar jij naar verwijst krijgen een hoop mensen al uit hun werk.
Ik zie TS hier nog niet echt een omschrijving van een heuse kluizenaar geven (geen werk, geen activiteit, helemaal niks eigenlijk) dus ga ik van die situatie gewoon niet uit.
pi_142364967
Wat is jou leeftijd? dat speelt wel een rol denk ik. ben namelijk 27 maar totaal niet veranderd ten opzichte van rond de 23. (ik ga alleen niet meer naar dat puberaal disco's thats it)
pi_142366735
Is het niet gewoon zo dat je de verkeerde mensen om je heen hebt?
pi_142368046
Was het vroeger anders? Beleefde je toen wel plezier aan de dingen die je opnoemt?

Hoe zit het verder met je humeur? Heb je wensen voor de toekomst?

Het klinkt als mij van 2 a 3 jaar geleden en toen was ik depressief.
  woensdag 16 juli 2014 @ 17:49:57 #23
430565 Florentius
Too old for this shit :)
pi_142368689
@TS

GELIJK INGRIJPEN!!!

Dit is extreem herbaar voor mij en ik heb dat helaas helemaal door laten schieten.
De gevolgen hiervan kunnen desastreus zijn.
Maak een afspraak met een andere psycholoog een vraag een second opinion.

Zet vooraf een minimaal aantal per jaar voor deelname aan activiteiten en blijf daaraan voldoen.
Dit isoleren kan echt afglijden naar veel erger oa sociale fobieen etc.
Ik zou er mijn linker bal voor geven als ik de klok 20 jaar terug kon draaien met wat ik nu weet.

[ Bericht 7% gewijzigd door Florentius op 16-07-2014 17:56:37 ]
pi_142368748
Bij mij was het een fase en vooral ook financiële situatie die belabberd was. Nu heb ik een relatie en werk ik bijna elk weekend. Maar als ik dan een weekendje vrij heb dan ga ik graag met mijn vriendin wat leuks doen samen met vrienden.
Kroegen, BBQ, chillen in het park, weekendje weg etc
  woensdag 16 juli 2014 @ 21:18:34 #25
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_142376662
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:47 schreef IAmdissapoint het volgende:
Mijn vrienden zijn nu bezig met het boeken van een weekendje weg. Barcelona, Milaan, noem het maar op. Het eerste wat ik dacht toen ik dat hoorde was ''Damn, ik moet wel even iets verzinnen waardoor het niet lullig overkomt dat ik niet mee wil''..Het idee ''Leuk, daar heb ik zin in'' kwam sowieso al niet in mij op.

Vorige week woensdag, prachtig weer. Vriend belt of ik zin heb om een pilsje te gaan drinken ergens. Heb gezegd dat ik niet kon, en ben vervolgens de hele dag in mijn eentje met een boek op een handdoek in het Amsterdamse bos gaan liggen.

Afgelopen vrijdag. Uit met een aantal collega's (waar ik me ook echt toe heb moeten zetten en na 6 biertjes kreeg ik net genoeg zin om mee te gaan).. Begint er in die club een chick tegen me aan te praten. Twee jaar terug had ik haar zo snel mogelijk mee naar huis proberen te nemen om seks mee te hebben, nu dacht ik alleen maar ''Pff, ik heb geen zin in zo'n oppervlakkig kut gesprek en in al dat gedoe''...

En zo gaat het steeds vaker met mij. Ik zonder mezelf af, ben veel te graag alleen. Ik heb al ruim een jaar geen vrouw meer in mijn bed gehad, maar ik mis het niet eens en ben er ook totaal niet mee bezig, terwijl ik dat voorheen juist wel was. Er waren tijden dat ik standaard als laatste naar huis ging na het uitgaan, nu wil ik 9 van de 10 keer niet eens meer mee.

Ik merk dat de verhalen van andere mensen mij niet meer interesseren. Moeite om me in te leven, en sowieso ga ik me snel irriteren als ik te lang met iemand ''opgescheept'' zit. Daadwerkelijk luisteren naar wat iemand te vertellen heeft kost me dan steeds meer moeite, en ''leuk doen'' voelt dan voor mij steeds geforceerder aan.

Wat is dit?
Lol herkenbaar, ik vraag me ook wel eens af waar mijn sociale kant (en libido) is gebleven. Ben nu 23 en het is bij lange na niet wat het geweest is. Af en toe wat met vrienden doen vind ik leuk, maar ben erg makkelijk alleen.

Afijn, je bent wie je bent. Geen zin om af te spreken, gewoon niet doen. Als je goede vrienden hebt die je amper kunt spreken maar geweldig mee overweg kunt, mooi. Die snappen jou dan. Je hoeft je niet te spiegelen aan de rest van de maatschappij alleen omdat je denkt dat je zoals ieder ander moet zijn.

Ga bij jezelf eens na, was dit altijd al zo. Was het sociale iets puberaals? Is er iets gebeurd waardoor je de behoefte kwijt bent? Zo kom je er vanzelf achter of er een diepere reden is of dat je gewoon behoefte hebt aan tijd voor jezelf en altijd eigenlijk wel goed bent geweest in je eentje. ;)
Ignorance is bliss
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')