quote:
Op donderdag 17 juli 2014 12:36 schreef Milly88 het volgende:Als eerste wil ik zeggen dat jij je leven moet leiden zoals jij wilt. Ik weet niet of je je daadwerkelijk schuldig voelt of dat je gewoon vragen hebt over je leefstijl omdat die 'anders' is dan wat er normaal gevonden wordt. Bij bepaalde dingen zou ik echt kunnen zeggen dat het psychopathische trekjes zijn. Psychopaat klinkt meteen zo eng, maar het is maar een benaming en het kan natuurlijk gewoon een bepaalde persoonlijkheidsstoornis zijn. Dus ik vraag mij af of je je schuldig voelt over bepaalde keuzes die je maakt (bijv. tegenover je vriendin) en dat het schuldgevoel je daarna opvreet of voel je je meer zo: 'het hoort niet, maar waarom voel ik er niks bij?' Ik zelf zou trouwens echt niet gaan stilstaan bij welke persoonlijkheidsstoornis ik heb of niet, maar gewoon op zoek gaan naar wie je bent en waarom je bepaalde keuzes maakt. Daarna kan je zelf je eigen vragen beantwoorden.
Anyway dit vind je misschien wel interessant ( ik kan je wel plaatsen bij DRIE, ik heb succes):
http://home.online.nl/a.heer/Enneagramtypen.htmof deze
https://www.enneagraminstitute.com/nl/TypeDrie.aspAlleen op deze website staat het maar kort beschreven.. maar toch ik denk dat je behoefte hebt om meer over jezelf te weten te komen. Dat is normaal.
Je hoeft je niet helemaal te gaan verdiepen, maar je hebt 9 verschillende typen. Enneagram. Wat ik het meest interessant vond is, dat er bij elk type ook de kenmerken vermeld worden, maar ook wat de reden is van bepaald gedrag bij mensen. Het is meestal ontstaan tijdens je jeugd. Mensen verschillende, de een is gevoeliger voor een bepaalde situatie dan de ander. Nou good luck en ik zou zeker een ghostwriter huren en mijn verhaal af laten schrijven. Kun je later zelf teruglezen en zal je vast veel meer ontdekken. Op fora zal je niet je antwoorden vinden, want elk mens bekijkt het anders en de een gunt het je en de ander niet. Dus en ohja eerlijkheid duurt het langst..
dit is best interessant
heb de verkorte gratis test gedaan en kwam uit op
Type 1**
Type 2***
Type 3****
Type 4****
Type 5*****
Type 6****
Type 7***
Type 8*****
Type 9******
Opmerkingen bij de resultaten
Uitsluitend gebaseerd op je hoogste score, schijn je Type 9 persoonlijkheidskenmerken te hebben.
Je hebt 36 van de 36 vragen beantwoord. Dit is wat je type schijnt te zijn, gegeven het aantal vragen dat je beantwoord hebt. Voor de beste resultaten is het nodig om alle vragen die van toepassing zijn te beantwoorden. Gebruik de "Terug"-knop van je browser om door te gaan met de vragenlijst, als je dat al niet hebt gedaan.
Als je je resultaten en het enneagram beter wilt begrijpen, zie dan onze Hoe het systeem werkt-pagina, en zie Interpreteer je testresultaten voor een beter begrip van je resultaten.
Type Negen
De Vredestichter
Het makkelijke, zichzelf wegcijferende type. Negens zijn accepterend, vertrouwend en stabiel. Ze zijn gewoonlijk creatief, optimistisch en ondersteunend, maar kunnen ook teveel bereid zijn om mee te gaan met anderen om de vrede te bewaren. Ze willen dat alles soepel gaat en zonder conflict is, maar ze neigen er ook naar om zelfgenoegzaam te zijn, problemen simplificerend en alles wat verstorend zou kunnen zijn minimaliserend. Het is kenmerkend voor ze om problemen te hebben met traagheid en koppigheid. Op hun best: onbedwingbaar en alles omhelzend, in staat om mensen bij elkaar te brengen en conflicten te helen.
Type Acht
De Uitdager
Het krachtige, agressieve type. Achten hebben veel zelfvertrouwen, zijn sterk en assertief. Ze zijn beschermend, recht-door-zee en beslist, maar kunnen ook egocentrisch en dominerend zijn. Achten hebben het gevoel dat ze hun omgeving moeten beheersen, in het bijzonder mensen, en worden soms confronterend en intimiderend. Het is kenmerkend voor Achten om problemen te hebben met driftbuien en met zichzelf toestaan om kwetsbaar te zijn. Op hun best: zichzelf beheersend, hun kracht gebruikend om de levens van anderen te verbeteren, heroisch wordend, grootmoedig en inspirerend.
Type Vijf
De Onderzoeker
Het opmerkzame, cerebrale type. Vijven zijn alert, hebben veel inzicht en zijn nieuwsgierig. Ze zijn in staat om te concentreren en focussen op het ontwikkelen van complexe ideeën en vaardigheden. Ze zijn onafhankelijk, vernieuwend en inventief, maar kunnen ook volledig in beslag genomen worden door hun gedachten en denkbeeldige constructen. Ze worden afstandelijk maar toch nerveus en intens. Het is kenmerkend voor ze om problemen te hebben met excentriek zijn, nihilisme en isolatie. Op hun best: visionaire pioniers, vaak hun tijd vooruit, en in staat om de wereld op een volkomen nieuwe manier te zien.