Verreweg de meeste CMS'en zijn eenvoudig uitbreidbaar en kun je inhaken op pipelines. Ik ben in ieder geval nog geen CMS tegengekomen waarmee me zoiets niet is gelukt.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:34 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Of flexibiliteit waarmee je veel eenvoudiger jouw bedrijfslogica kan beheren zonder onzinnige troep die je niet nodig hebt, of lastig aan te passen is.
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:22 schreef Faux. het volgende:
[..]
Als je het zelf wil doen (en dat moet je sowieso even overwegen): kwestie van een database aanleggen, een backend inbouwen (met of zonder gebruikerssysteem, wel aan te raden) en je URLs routen.
quote:
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:34 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Of flexibiliteit waarmee je veel eenvoudiger jouw bedrijfslogica kan beheren zonder onzinnige troep die je niet nodig hebt, of lastig aan te passen is.
Dank voor de reacties!quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:38 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Verreweg de meeste CMS'en zijn eenvoudig uitbreidbaar en kun je inhaken op pipelines. Ik ben in ieder geval nog geen CMS tegengekomen waarmee me zoiets niet is gelukt.
Ah, dan is het beter te begrijpen. Tips:quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:41 schreef Super-B het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Dank voor de reacties!![]()
Het is maar een los projectje, om zodoende zowel JS als PHP/MySQL onder de knie te krijgen.
Moet nog veel leren.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:44 schreef Faux. het volgende:
[..]
Ah, dan is het beter te begrijpen. Tips:
• WYSIWYG-editor
• Werk met een systeem van categorieën en pagina's
• Zorg voor mooie URL's, zoals website.nl/categorie/pagina (bijv. bakker-jansen.nl/etalage/volkorenbrood)
• Gebruikerssysteem met rechten, zodat je in de backend zelf kan bepalen wie wat mag
Succes
Ah, in dat geval: lees in over MySQLi en XSS, en zorg dat je niet van mysql_query(); etc gebruikmaakt (wat in veel oude tutorials nog gedaan wordt)quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:47 schreef Super-B het volgende:
[..]
Moet nog veel leren.Ik heb onlangs pas JS onder de knie gekregen. Dan heb ik het dus over de basis. Alleen nog PHP/MySQL en Jquery die ik graag onder de knie zou willen hebben.
Ik gebruik op dit moment Notepad++. Lekkere programma!![]()
Maar dank voor je snelle respons.
Wat is XSS? Ik kan het opzoeken, maar vraag het maar even aan jou.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:48 schreef Faux. het volgende:
[..]
Ah, in dat geval: lees in over MySQLi en XSS, en zorg dat je niet van mysql_query(); etc gebruikmaakt (wat in veel oude tutorials nog gedaan wordt)
XSS staat voor Cross Site Scripting en kan een beveiligingslek in je software vormen als je gebruikersinput niet escaped. mysql_query() (en alle andere functies met mysql_) is verouderd. Zie http://php.net/manual/en/function.mysql-query.phpquote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:49 schreef Super-B het volgende:
[..]
Wat is XSS? Ik kan het opzoeken, maar vraag het maar even aan jou.![]()
Wat is er mis met mysql_query(); ?
PDOquote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:51 schreef Faux. het volgende:
[..]
XSS staat voor Cross Site Scripting en kan een beveiligingslek in je software vormen als je gebruikersinput niet escaped. mysql_query() (en alle andere functies met mysql_) is verouderd. Zie http://php.net/manual/en/function.mysql-query.php
quote:
komt door de shitload aan oude tutorials die nog overal zijn.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:13 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Of gewoon een ORM. Mensen die nog mysql conmect gebruiken.
Ja, maar dan nog. Je zou een beetje gedegen onderzoek van mensen verwachten in plaats van hapklare tutorials te volgen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:14 schreef Faux. het volgende:
[..]
komt door de shitload aan oude tutorials die nog overal zijn.
Ach, die weten ook niet beterquote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:15 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja, maar dan nog. Je zou een beetje gedegen onderzoek van mensen verwachten in plaats van hapklare tutorials te volgen.
Programmeer dan gewoon niet denk ik dan.
True, maar dan nog. Je moet ergens beginnen. En het duurt even voor je weet wat wel en niet handig is. En als je net begint, realiseer je je ook niet dat tutorials uit 2011 al zwaar verouderd (kunnen) zijn.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:15 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja, maar dan nog. Je zou een beetje gedegen onderzoek van mensen verwachten in plaats van hapklare tutorials te volgen.
Programmeer dan gewoon niet denk ik dan.
Ja dat is inderdaad waar. Maar mensen snappen ook lijkt me dat de referentie op PHP.net de beste referentie is voor up2date PHP-documentatie.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:37 schreef Light het volgende:
[..]
True, maar dan nog. Je moet ergens beginnen. En het duurt even voor je weet wat wel en niet handig is. En als je net begint, realiseer je je ook niet dat tutorials uit 2011 al zwaar verouderd (kunnen) zijn.
Voornamelijk dat het in de huidige versie van PHP al wordt gemarkeerd als "deprecated" en vanaf de volgende versie überhaupt niet meer beschikbaar is.quote:
Da's niet altijd de site die als eerste verschijnt in de zoekresultaten. En daarbij moet je ook nog op het idee komen om op php.net naar mysql_query te zoeken als je net drie tutorials hebt gelezen waarin die functie wordt gebruikt / aangeraden.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:38 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja dat is inderdaad waar. Maar mensen snappen ook lijkt me dat de referentie op PHP.net de beste referentie is voor up2date PHP-documentatie.
Tsja, via omwegen kun je nog steeds niet beter weten inderdaad. Maar als je naast letterlijk tutorials volgen ook gewoon interesse hebt kom je ook snel dingen tegen over PDO bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:45 schreef Light het volgende:
[..]
Da's niet altijd de site die als eerste verschijnt in de zoekresultaten. En daarbij moet je ook nog op het idee komen om op php.net naar mysql_query te zoeken als je net drie tutorials hebt gelezen waarin die functie wordt gebruikt / aangeraden.
Je hebt als echte beginner niks aan de documentatie, want daarin staat niet uitgelegd hoe je moet programmeren.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:46 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Tsja, via omwegen kun je nog steeds niet beter weten inderdaad. Maar als je naast letterlijk tutorials volgen ook gewoon interesse hebt kom je ook snel dingen tegen over PDO bijvoorbeeld.
Het is denk ik ook een verschil in leren die mensen hebben. Sommige mensen willen tutorials, anderen willen gewoon documentatie van klassen.
En idealiter is er in de hele applicatie maar 1 class die PDO aanroept, zodat je eventueel morgen kunt bedenken dat je toch liever alles in een NoSQL database zet.quote:
Dat klopt inderdaad.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:49 schreef Light het volgende:
[..]
En idealiter is er in de hele applicatie maar 1 class die PDO aanroept, zodat je eventueel morgen kunt bedenken dat je toch liever alles in een NoSQL database zet.
Een variabele setten in het PHP bestand en opvragen bij het laden van het menu? Of denk ik te simpel?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 01:56 schreef zarGon het volgende:
Ik heb een (navigatie)menu waarbij de actieve item met een css-class op een opvallende manier wordt weergegeven, en de niet-actieve items op een normale manier...
[ afbeelding ]
De opmaak van het menu is dus afhankelijk van de pagina die op dat moment geopend is. Om dit handmatig per pagina te regelen is niet onderhoudsvriendelijk, vooral als er een wijziging plaatsvindt aan het menustructuur.
Is er een noobproof-manier om dit gemakkelijk te regelen door middel van PHP? Iets dat op één of andere manier kan tracken op welke pagina je bent en dus weet welke menu-item op 'active' moet staan...
Vast niet, maar dat geeft mijn PHP-kennis wellicht ook aan.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 01:59 schreef Reemi het volgende:
[..]
Een variabele setten in het PHP bestand en opvragen bij het laden van het menu? Of denk ik te simpel?
Vóórdat je menu wordt geladen kun je een PHP variabele setten, bijvoorbeeld $page = 'stats';. Bij het opbouwen van het menu kun je dan checken welke waarde de variabele heeft (met een simpele if, of met een switch-statement), en zodoende bepalen op welke pagina je bent en hoe het menu eruit moet zien.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 02:04 schreef zarGon het volgende:
[..]
Vast niet, maar dat geeft mijn PHP-kennis wellicht ook aan..
Kun je me hier meer over vertellen? Links naar informatie anders?
Hmhmm, klinkt haalbaar. Thanks!quote:Op zaterdag 26 juli 2014 02:10 schreef Reemi het volgende:
[..]
Vóórdat je menu wordt geladen kun je een PHP variabele setten, bijvoorbeeld $page = 'stats';. Bij het opbouwen van het menu kun je dan checken welke waarde de variabele heeft (met een simpele if, of met een switch-statement), en zodoende bepalen op welke pagina je bent en hoe het menu eruit moet zien.
Momenteel zijn het losse HTML-bestanden, maar ik ga ze inderdaad met includes opbouwen, net zoals in je link.quote:Werk je met een template systeem, of plaats je de HTML in ieder PHP bestand?Een simpel voorbeeld van een template systeem: klik. Scheelt een boel werk, omdat je dan de HTML voor alle pagina's tegelijk kunt aanpassen.
quote:Op zaterdag 26 juli 2014 02:15 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hmhmm, klinkt haalbaar. Thanks!
[..]
Momenteel zijn het losse HTML-bestanden, maar ik ga ze inderdaad met includes opbouwen, net zoals in je link.
http://www.test-smoke.org/talks/dbix-class.pdfquote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:46 schreef djkoelkast het volgende:
Ik heb nu een basiscursus MySQL gevolgd en ben bekend met de statements, maar dit ging verder niet in op de implementatie van SQL in een taal als php.
Weet iemand een heel basic tutorial voor bijvoorbeeld een cd collectie:
Album:
Artiest
Titel
Track:
Nummer
Artiest
Titel
Speelduur
Ik kon niet echt iets vinden, maar hoe je van zulke gegevens een:
Invoerpagina
Bladerpagina
Zoekpagina
maakt.
Dank je, maar ORM, CRUD? Ik dacht gewoon aan een html form, sturen naar mysql via php en andersom. Hier snap ik echt geen jota vanquote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:24 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
http://www.test-smoke.org/talks/dbix-class.pdf
Slap er Slim tegen aan en lees PHP The Right Way ook nog even en je bent al een heel eind.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:29 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Dank je, maar ORM, CRUD? Ik dacht gewoon aan een html form, sturen naar mysql via php en andersom. Hier snap ik echt geen jota van
Zal ik het wel simpel voor je houden:quote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:29 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Dank je, maar ORM, CRUD? Ik dacht gewoon aan een html form, sturen naar mysql via php en andersom. Hier snap ik echt geen jota van
Je kan beter echt eerst goed core PHP/MySQL leren. Dan is de overstap naar welk framework dan ook veel makkelijker. En je zal je nog verbazen hoeveel webontwikkelbureau's nog met een eigen CMS werken. Tenminste dat is mijn ervaringquote:Op woensdag 30 juli 2014 09:55 schreef Maringo het volgende:
[..]
Zal ik het wel simpel voor je houden:
Met de PDO statements van PHP kan je communiceren met MySQL: http://wiki.hashphp.org/PDO_Tutorial_for_MySQL_Developers.
Wat je ook vind over communiceren met MySQL, gebruik nooit en te nimmer de 'mysql_' statements.
Beetje aanklooien tot het werkt en je het begrijpt. Daarna kan je het optimaliseren met bovenstaande linkjes en het project naar een 2.0 versie brengen met een micro framework als Slim of Silex; met een CRUD Controller in een bundle; en een ORM systeem er aan vast.
mysql_ is dan ook deprecatedquote:Op woensdag 30 juli 2014 09:55 schreef Maringo het volgende:
[..]
Zal ik het wel simpel voor je houden:
Met de PDO statements van PHP kan je communiceren met MySQL: http://wiki.hashphp.org/PDO_Tutorial_for_MySQL_Developers.
Wat je ook vind over communiceren met MySQL, gebruik nooit en te nimmer de 'mysql_' statements.
Beetje aanklooien tot het werkt en je het begrijpt. Daarna kan je het optimaliseren met bovenstaande linkjes en het project naar een 2.0 versie brengen met een micro framework als Slim of Silex; met een CRUD Controller in een bundle; en een ORM systeem er aan vast.
Dat was inderdaad de insteek van mijn post.quote:Op woensdag 30 juli 2014 10:28 schreef remi1986 het volgende:
[..]
Je kan beter echt eerst goed core PHP/MySQL leren. Dan is de overstap naar welk framework dan ook veel makkelijker. En je zal je nog verbazen hoeveel webontwikkelbureau's nog met een eigen CMS werken. Tenminste dat is mijn ervaring
Tja, als hij lokaal een oude WAMP heeft draaien met PHP5.3 erop, krijg je die meldingen niet. Een gewaarschuwd man telt voor twee.quote:Op woensdag 30 juli 2014 10:46 schreef mschol het volgende:
[..]
mysql_ is dan ook deprecated
mysqli_ werkt (ook) prima t.b.h.
quote:Op woensdag 30 juli 2014 18:50 schreef n8n het volgende:
Meedo is een single file database interactie framework. Vet handig, handelt alles netjes af met pdo
quote:
Spammerquote:
Hahaquote:Op woensdag 30 juli 2014 19:38 schreef Juicyhil het volgende:
PHP 7 is de nieuwe komende versie
http://news.php.net/php.internals/76254
Zo zat ik ook al te denkenquote:Op woensdag 30 juli 2014 21:05 schreef robin007bond het volgende:
In 5.5 is trouwens de oude MySQL-zooi niet meer included. Zou er als freelancer werk zitten in bedrijven die hun zooi voor PHP 5.5+ ondersteund willen hebben? Van die eenmalige sites die zijn gemaakt (en waar ze geen developers intern hebben) en nu door een update niet meer werken.
Succes met het opknappen van crappy codequote:Op woensdag 30 juli 2014 21:05 schreef robin007bond het volgende:
In 5.5 is trouwens de oude MySQL-zooi niet meer included. Zou er als freelancer werk zitten in bedrijven die hun zooi voor PHP 5.5+ ondersteund willen hebben? Van die eenmalige sites die zijn gemaakt (en waar ze geen developers intern hebben) en nu door een update niet meer werken.
Ach. Desnoods schrijf je alles opnieuw. De query's hebben ze toch nog. Maak je gewoon nieuwe DB-klasses en klaar.quote:Op woensdag 30 juli 2014 21:07 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Succes met het opknappen van crappy codeIk zou m'n vingers er niet aan branden.
Ik denk dat je veel meer crap tegenkomt en dat je een hoop can of worms opent. Voel je verder vrij, volgens mij kan je er wel leuk je centen mee verdienen als je lichtelijk sadomasochistisch bent.quote:Op woensdag 30 juli 2014 21:12 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ach. Desnoods schrijf je alles opnieuw. De query's hebben ze toch nog. Maak je gewoon nieuwe DB-klasses en klaar.
quote:Op woensdag 30 juli 2014 21:20 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik denk dat je veel meer crap tegenkomt en dat je een hoop can of worms opent. Voel je verder vrij, volgens mij kan je er wel leuk je centen mee verdienen als je lichtelijk sadomasochistisch bent.
Inderdaad, vaak ben je beter af met het te herschrijven.quote:Op woensdag 30 juli 2014 21:20 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik denk dat je veel meer crap tegenkomt en dat je een hoop can of worms opent. Voel je verder vrij, volgens mij kan je er wel leuk je centen mee verdienen als je lichtelijk sadomasochistisch bent.
maar als programmeur zijnde kom je vaak zulke slechte code tegen wat je niet zo kunt laten.quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:17 schreef Tijn het volgende:
Als je je echt alleen concentreert op het vervangen van de mysql_-functies en verder alles laat zoals het is en er ook niet naar kijkt, is het volgens mij best te doen, hoor.
Laatst gewerkt met zo'n lutser van een freelancer. Die gast had 6 maanden zonder enig toezicht code kunnen kloppen. Toen hij wegging maakte hij nog wel even wat opmerkingen over onze code, dat we te weinig design patterns gebruikten enzo.quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:19 schreef totalvamp het volgende:
[..]
maar als programmeur zijnde kom je vaak zulke slechte code tegen wat je niet zo kunt laten.
Doet pijn aan je ogen.
Daarom heb je een duidelijke directory structuur nodigquote:Op woensdag 30 juli 2014 22:23 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Laatst gewerkt met zo'n lutser van een freelancer. Die gast had 6 maanden zonder enig toezicht code kunnen kloppen. Toen hij wegging maakte hij nog wel even wat opmerkingen over onze code, dat we te weinig design patterns gebruikten enzo.
Dus we keken naar z'n code, maar die had echt letterlijk alles herbruikbaar gemaakt. Dus ergens een string die via vijf of zes proxy classes ergens alsnog in de config wordt uitgelezen, ben je dus makkelijk een kwartier aan het zoeken voor een statische waarde. Wtf. Uiteindelijk drie maanden zitten refactoren.
Oh ja, dat deed hij ook niet nee. Maar dat is zo fijn aan MVC, dat alles convention based is en je dus wel moet houden aan die structuren.quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:26 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Daarom heb je een duidelijke directory structuur nodigDan heb je geen issues met dingen vinden xD
Ja idd, ik ben ook een type die alles herbruikbaar maakt.quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:27 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Oh ja, dat deed hij ook niet nee. Maar dat is zo fijn aan MVC, dat alles convention based is en je dus wel moet houden aan die structuren.
Daar ging het imho al mis.quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:23 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Laatst gewerkt met zo'n lutser van een freelancer. Die gast had 6 maanden zonder enig toezicht code kunnen kloppen.
Dat denk ik ook.quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:17 schreef Tijn het volgende:
Als je je echt alleen concentreert op het vervangen van de mysql_-functies en verder alles laat zoals het is en er ook niet naar kijkt, is het volgens mij best te doen, hoor.
quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:23 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Laatst gewerkt met zo'n lutser van een freelancer. Die gast had 6 maanden zonder enig toezicht code kunnen kloppen. Toen hij wegging maakte hij nog wel even wat opmerkingen over onze code, dat we te weinig design patterns gebruikten enzo.
Dus we keken naar z'n code, maar die had echt letterlijk alles herbruikbaar gemaakt. Dus ergens een string die via vijf of zes proxy classes ergens alsnog in de config wordt uitgelezen, ben je dus makkelijk een kwartier aan het zoeken voor een statische waarde. Wtf. Uiteindelijk drie maanden zitten refactoren.
Dat is inderdaad goed. Sowieso een beetje documentatie kan nooit kwaad.quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:29 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ja idd, ik ben ook een type die alles herbruikbaar maakt.
Maar ik zorg er dan wel voor dat het ook makkelijk kan.
Maarja als je zelf iets maakt heb je altijd een beter idee van hoe iets werkt.
Ook al eens naar phpDocumentor gekeken? Die wordt nog actief ontwikkeld.quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:52 schreef robin007bond het volgende:
Voor bijvoorbeeld een API gebruik ik ApiGen.
Dat 'moeten' is lang niet altijd zo. Vaak genoeg dikke functies gezien in models, db-interacties in views en halve templates in controllers of zelfs hele sql-schema-declaraties in helpers.quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:27 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Oh ja, dat deed hij ook niet nee. Maar dat is zo fijn aan MVC, dat alles convention based is en je dus wel moet houden aan die structuren.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | <?php /** * sends a {@link http://tools.ietf.org/html/rfc2812#section-3.3.1 PRIVMSG} * @param string $user The user to send as * @param string $to The reciever * @param string $message The message to send * @see write() */ function privmsg ($user, $to, $message) ?> |
Welke versie van phpDocumentor gebruik je? Je linkt naar een oude versie, en als je die nog gebruikt zou ik je phpDocumentor2 aanraden.quote:Op donderdag 31 juli 2014 00:35 schreef d4v1d het volgende:
Ik ben m'n code aan het doccen met phpdoc maar ik krijg inline @links niet werkende...
Ik heb nu dit
[ code verwijderd ]
En in m'n docs ziet dat er dus zo uit..
[ afbeelding ]
http://manual.phpdoc.org/(...).inlinelink.pkg.html
Kijk ik nou ergens overheen waardoor die geen mooi linkje ervan maakt?
Bedankt voor de tip.quote:Op woensdag 30 juli 2014 23:25 schreef Light het volgende:
[..]
Ook al eens naar phpDocumentor gekeken? Die wordt nog actief ontwikkeld.
Volgens mij moet je de { } weghalen. Never mind, ze beginnen het voorbeeld met hoe je het niet moet doen (ook zo handig).quote:Op donderdag 31 juli 2014 00:35 schreef d4v1d het volgende:
Ik ben m'n code aan het doccen met phpdoc maar ik krijg inline @links niet werkende...
Ik heb nu dit
[ code verwijderd ]
[ afbeelding ]
Oh, zit ik in oude documentatie te neuzen?quote:Op donderdag 31 juli 2014 00:58 schreef Light het volgende:
[..]
Welke versie van phpDocumentor gebruik je? Je linkt naar een oude versie, en als je die nog gebruikt zou ik je phpDocumentor2 aanraden.
http://www.phpdoc.org/doc(...)hpdoc/tags/link.htmlquote:{@link [URI] [<description>]}
In dat grote zwarte blok bovenaan de pagina staat duidelijk:quote:Op donderdag 31 juli 2014 11:55 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Oh, zit ik in oude documentatie te neuzen?
Ik heb phpdoc gister gedownload, heb nu de laatste versie 2.6.1. Even zoeken naar de juiste documentatie dan maar
edit: in de huidige docs staat het precies 't zelfde:
[..]
http://www.phpdoc.org/doc(...)hpdoc/tags/link.html
quote:The effects of the inline version of this tag are not yet fully implemented in PhpDocumentor2. There’s only URI support (i.e. no support for Structural Elements), and even that is available only in long descriptions. This is a known issue that is sure to be fixed before the final release of PhpDocumentor 2.0.
EN daarachter staat "There is only URL support", dat wil ik dus juist.quote:Op donderdag 31 juli 2014 12:40 schreef Rockfire het volgende:
[..]
In dat grote zwarte blok bovenaan de pagina staat duidelijk:
[..]
Nee, jij wil ook een descriptionquote:Op donderdag 31 juli 2014 12:42 schreef d4v1d het volgende:
[..]
EN daarachter staat "There is only URL support", dat wil ik dus juist.
Dat "only URI support" slaat op waar je naar toe kunt linken. Je kunt niet verwijzen naar iets anders dan een link, zoals bijvoorbeeld een variabele.quote:
Ja, die {@link .. } werkt alleen in descriptions en niet in de summary waar je het nu probeert te gebruiken. Zie ook mijn post hierboven.quote:Op donderdag 31 juli 2014 00:35 schreef d4v1d het volgende:
Ik heb nu dit
[ code verwijderd ]
[ afbeelding ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | <?php /** * sends a privmsg * * @link http://tools.ietf.org/html/rfc2812#section-3.3.1 PRIVMSG * @param string $user The user to send as * @param string $to The reciever * @param string $message The message to send * @see write() */ function privmsg ($user, $to, $message) ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | <?php /** * This is my one line summary * * This is my multi-line description that contains * an inline link: {@link http://tools.ietf.org/html/rfc2812#section-3.3.1 PRIVMSG} * * @param string $user The user to send as * @param string $to The reciever * @param string $message The message to send * @see write() */ function privmsg ($user, $to, $message) ?> |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |