Ah, hier heb ik wel wat ervaring mee. Begin 2012 heb ik namelijk met hetzelfde bijltje in het schuitje gezeten. Het ging toen wel om een viertal telefoontjes die ik moest plegen, waarvan 3 uitgaand en 1 daarvan was een binnenkomend gesprek. Mijn schoonvader was namelijk van een trap gevallen tijdens het werken aan mijn schoorsteen. Deze was door ernstige weersomstandigheden namelijk aangetast en functioneerde niet meer naar behoren. Het kostte flink wat moeite om me ertoe te zetten, maar nadat mijn vriendin tegen me was uitgevallen, heb ik nog geen half uur later de bouwmarkt gebeld om te vragen of ze nog een ladder beschikbaar hadden.
Onderweg naar de bouwmarkt bleek mijn schoonmoeder namelijk gehoord te hebben wat er was gebeurd. Ik werd daar direct over gebeld, want mijn schoonmoeder was al enkele jaren zo doof al een kwal. Probleem natuurlijk, want door het ontbreken van een handsfree-setje in de auto, werd ik opgemerkt door een tegemoetkomende politieagente. Nadat zij mij zag telefoneren trok ze vrijwel direct aan de bel. Ik rijd namelijk in mijn vrije tijd in een historische brandweerwagen. In die tijd, omstreeks 1910, was een sirene nog geen gemeentegoed. Maar nu dwaal ik af. Na het ophalen van de ladder bij de bouwmarkt, besloot ik voortaan geen panty's meer te dragen en haalde de trap op bij de informatiebalie waar ik deze klaar had laten leggen. Ik belde nog even naar mijn vriendin om te vragen hoe mijn schoonvader erbij lag. Hij had schijnbaar veel pijn en bleek dus helemaal niet te lachen. Uiteindelijk de schoorsteen zelfs dus maar gemaakt en deze functioneert nu gelukkig wel naar behoren. Door dit hele gebeuren had ik helaas geen tijd om voor het eten te zorgen en heb uiteindelijk de shoarmaboer gebeld om een dubbele kapsalon en een turkse pizza met extra vlees en saus te laten bezorgen. Ik heb hem ook een pitabroodje naar mijn schoonvader laten brengen. Zo konden ze in ieder geval niet zeggen dat ik niet bezorgd was.
Hopelijk haal jij uit mijn verhaal de moed om zonder problemen je telefoneerangst opzij te zetten. Maar denk maar zo: "Niets moet, alles mag".