quote:Op maandag 14 juli 2014 22:39 schreef Snowballed het volgende:
En toch: Vraagprijs verplicht..
Het is geen kunst in mijn ogen.. en een printje met wat hout kost bijna niets...
Goede reactie...quote:
Als je er last van hebt doe je maar een TR, dan kun je direct even een vraagprijs toevoegen...quote:Op maandag 14 juli 2014 22:44 schreef very het volgende:
[..]
Als je toch geen interesse hebt, kan je dan niet gewoon wegblijven?
Kneusquote:Op maandag 14 juli 2014 22:46 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Als je er last van hebt doe je maar een TR, dan kun je direct even een vraagprijs toevoegen...
Alles wat uniek is is kunst.quote:Op maandag 14 juli 2014 22:46 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Als je er last van hebt doe je maar een TR, dan kun je direct even een vraagprijs toevoegen...
Beetje vreemde regel, maar ik zie wel hoe lang het topic open blijft.quote:Op maandag 14 juli 2014 22:51 schreef Nelvalhil het volgende:
Én geen vraagprijs én er mag geen eigen 'kunst' verkocht worden op FOK! Denk dat dit misschien wel weggaat op MP oid. Suc6!: D
Ìk vind het igg. wel een mooi stuk hoor TS, alleen past het hier ook niet echtquote:Op maandag 14 juli 2014 22:53 schreef very het volgende:
[..]
Ik lees het nu ook net.
Beetje vreemde regel, maar ik zie wel hoe lang het topic open blijft.
Mocht het topic gesloten worden maar er is toch nog iemand met interesse: DM/PM
Komop man je bent lang genoeg op Fok! om te weten hoe het moet in V&A.quote:
Nou als je zo reageert mag je hem houden.quote:
Ja.. mijn schijt op een doek wel... helemaal als ik er even met mn vinger in roer...quote:
Die reactie was niet op jou, maar prima. Als je zo gevoelig bent dan wil ik niet eens dat jij dit in handen krijgtquote:Op maandag 14 juli 2014 22:54 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Komop man je bent lang genoeg op Fok! om te weten hoe het moet in V&A.
[..]
Nou als je zo reageert mag je hem houden.
Gr gr een potentiële koper.
Daarom zeg ik ook "kunst"quote:Op maandag 14 juli 2014 22:54 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ja.. mijn schijt op een doek wel... helemaal als ik er even met mn vinger in roer...![]()
Maar kunst uit een pc vind ik nou niet echt kunst...
En ik heb het niet over mooi of lelijk...
Nee, maar het nut is dat ik het dan kon ophangen zonder frame. En daar zijn meer manieren voor, maar dit vond ik een goeiequote:Op maandag 14 juli 2014 22:54 schreef mergbot het volgende:
Wat is het nut van een sticker op hout plakken? Zie je nog wel dat er hout onder zit?
Ben ik het wel mee eens, in principe is dit de prijs van het hout waard plus een vijfje voor de moeite/afschrijfkosten van de printer/inktkostenquote:Op maandag 14 juli 2014 22:54 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ja.. mijn schijt op een doek wel... helemaal als ik er even met mn vinger in roer...![]()
Maar kunst uit een pc vind ik nou niet echt kunst...
En ik heb het niet over mooi of lelijk...
Dat is onder andere omdat in het verleden users er een winsthandeltje van gingen maken door eigen kunst te verkopen. V&A is niet bedoelt om op welke wijze dan ook geld te verdienen/winst te maken, en eigen kunst verkopen is toch, hoe je het ook wil bekijken, een vorm van handel.quote:Op maandag 14 juli 2014 22:53 schreef very het volgende:
[..]
Beetje vreemde regel, maar ik zie wel hoe lang het topic open blijft.
Mocht het topic gesloten worden maar er is toch nog iemand met interesse: DM/PM
Waarom zou een schilderij dat met de hand is gemaakt dan wel meer waard kunnen zijn dan enkel het doek en de gebruikte materialen + een vijfje voor de moeite?quote:Op maandag 14 juli 2014 22:58 schreef mergbot het volgende:
[..]
Ben ik het wel mee eens, in principe is dit de prijs van het hout waard plus een vijfje voor de moeite/afschrijfkosten van de printer.
I see.quote:Op maandag 14 juli 2014 22:58 schreef BrandX het volgende:
Dat is onder andere omdat in het verleden users er een winsthandeltje van gingen maken door eigen kunst te verkopen. V&A is niet bedoelt om op welke wijze dan ook geld te verdienen/winst te maken, en eigen kunst verkopen is toch, hoe je het ook wil bekijken, een vorm van handel
Omdat je daar je eigen kunnen in verwerkt.. "kunst" uit een machine, is niet "van eigen hand"quote:Op maandag 14 juli 2014 22:59 schreef very het volgende:
[..]
Waarom zou een schilderij dat met de hand is gemaakt dan wel meer waard kunnen zijn dan enkel het doek en de gebruikte materialen + een vijfje voor de moeite?
Mijn eigen kunnen verwerk ik niet in mijn 3d werken dus?quote:Op maandag 14 juli 2014 23:00 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Omdat je daar je eigen kunnen in verwerkt.. "kunst" uit een machine, is niet "van eigen hand"
Je kan natuurlijk wel je pc als kwast gebruiken...
1 druk op de knop en BAM daar is het 5 miljard keer...quote:Op maandag 14 juli 2014 23:03 schreef very het volgende:
[..]
Mijn eigen kunnen verwerk ik niet in mijn 3d werken dus?
Jij denkt dat het 1 druk op de knop is en BAM!...daar is het?![]()
![]()
En een foto? Ook niet uit eigen hand?quote:Op maandag 14 juli 2014 23:06 schreef Snowballed het volgende:
[..]
1 druk op de knop en BAM daar is het 5 miljard keer...
Ik zeg nergens dat er geen moeite in zit.. maar het is gewoon niet uit eigen hand (een schilder kan dit schilderen)
Een foto is geen kunst in mijn ogen... of maken flitspalen ook kunst?quote:
Het is wel uit eigen hand, ik bedien namelijk de muis.quote:Op maandag 14 juli 2014 23:06 schreef Snowballed het volgende:
[..]
1 druk op de knop en BAM daar is het 5 miljard keer...
Ik zeg nergens dat er geen moeite in zit.. maar het is gewoon niet uit eigen hand (een schilder kan dit schilderen)
Je bedient de muis... die de pc opdrachten geeft...quote:Op maandag 14 juli 2014 23:10 schreef very het volgende:
[..]
Het is wel uit eigen hand, ik bedien namelijk de muis.
Meningen verschillen, dat mag. En dat je het geen kunst noemt vind ik ook prima. Maar laten we het daar dan bij houden, want ik ga jouw mening toch niet delen
quote:Op maandag 14 juli 2014 23:15 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Je bedient de muis... die de pc opdrachten geeft...
Dan moet je toch eens wat meer foto's zien, en dan heb ik het niet over selfies.quote:Op maandag 14 juli 2014 23:09 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Een foto is geen kunst in mijn ogen... of maken flitspalen ook kunst?
De pc laat iets creatiefs verschijnen...quote:Op maandag 14 juli 2014 23:17 schreef very het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je niet helemaal hoe het werkt. Ik bedien de muis en via mijn input in de pc verschijnt er iets creatiefs. Maar het is niet dat zomaar iedereen dit ook gelijk kan wanneer ze een pc en een muis hebben.
Het is een discussie puntje..quote:Op maandag 14 juli 2014 23:17 schreef ADQ het volgende:
[..]
Dan moet je toch eens wat meer foto's zien, en dan heb ik het niet over selfies.
Gast...die pc doet dat niet zonder mijn input. Oftewel, het komt uit MIJN handen. Het is geen programma waar ik op de knop "make creative stuff" druk.quote:Op maandag 14 juli 2014 23:20 schreef Snowballed het volgende:
[..]
De pc laat iets creatiefs verschijnen...
Je kan ook niet zomaar lezen en schrijven als je een pc en een muis hebt...
Jij doet het ook niet zonder pc... anders zou het uit jouw handen komen... het komt uit de printer...quote:Op maandag 14 juli 2014 23:23 schreef very het volgende:
[..]
Gast...die pc doet dat niet zonder mijn input. Oftewel, het komt uit MIJN handen. Het is geen programma waar ik op de knop "make creative stuff" druk.
Ik vind dat je nu een beetje kleinerend bent over dat waar ik passie voor heb, en het begint een beetje storend te worden. Dus nogmaals: kunnen we de discussie laten varen?
Net als dat een schilder ook verf en een kwast nodig heeft om te schilderen heb ik in mijn "kunst"vorm een pc nodig.quote:Op maandag 14 juli 2014 23:27 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Jij doet het ook niet zonder pc... anders zou het uit jouw handen komen... het komt uit de printer...
Ik doe niet kleinerend; sterker, ik zeg net dat het best kan dat je er moeite voor gedaan hebt...
Als je de discussie wilt stoppen omdat je het storend vind, dan kun je heel simpel ook gewoon niet reageren.. het is heel makkelijk...
Het verschil met die laatste 2 is dat het binnen een seconde te reproduceren valt, en het niet uit eigen hand komt, maar uit een machine...quote:Op maandag 14 juli 2014 23:34 schreef very het volgende:
[..]
Net als dat een schilder ook verf en een kwast nodig heeft om te schilderen heb ik in mijn "kunst"vorm een pc nodig.
Ik snap best dat mensen enkel traditionele kunst als kunst beschouwen, maar in mijn optiek is kunst een uiting van creativiteit. Of dat nou met een kwast, met een muis of met een camera gedaan is.
Dus alles wat enigszins makkelijk te reproduceren valt, is geen kunst?quote:Op maandag 14 juli 2014 23:39 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Het verschil met die laatste 2 is dat het binnen een seconde te reproduceren valt, en het niet uit eigen hand komt, maar uit een machine...
Een machinebankwerker maakt ook de mooiste dingen.. (daar moet je heel wat voor kunnen, en kost soms vreselijk veel moeite) maar het is geen kunst uit eigen hand..
Staat momenteel in Den Haagquote:Op maandag 14 juli 2014 23:40 schreef rookworst4 het volgende:
Waar op te halen? Vind m wel wat hebben fleurt de kale muur een beetje op!
Wat met een druk op de knop uit dezelfde machine komt rollen niet.. nee..quote:Op maandag 14 juli 2014 23:41 schreef very het volgende:
[..]
Dus alles wat enigszins makkelijk te reproduceren valt, is geen kunst?
Ik snap je punt wel. Op deze manier kan iedereen ter wereld hetzelfde kunstwerk hebben. Ik zie ook niet de print zelf als hetgeen dat als kunst benaderd kan worden, maar het digitale gecreëerde beeld zelf.quote:Op maandag 14 juli 2014 23:43 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Wat met een druk op de knop uit dezelfde machine komt rollen niet.. nee..
Helaas...waar kon je vandaan?quote:Op maandag 14 juli 2014 23:48 schreef DieselTank het volgende:
Ik had wel interesse gehad als je wat dichter bij mijn huis woonde pfff
Begrijpelijkquote:Op maandag 14 juli 2014 23:44 schreef rookworst4 het volgende:
Aai niet echt om de hoek... Helmond den haag vind ik iets te ver rijden voor dit stukje kunst.
Ergens in het midden van noord-holland.. Maar is de moeite niet.. Want ik zou dan nog het ene en andere moeten schilderen om het passend te maken...quote:
Ahaquote:Op maandag 14 juli 2014 23:49 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Ergens in het midden van noord-holland.. Maar is de moeite niet.. Want ik zou dan nog het ene en andere moeten schilderen om het passend te maken...
Dat is meer vakwerk... maar kunst..quote:Op maandag 14 juli 2014 23:48 schreef very het volgende:
[..]
Ik snap je punt wel. Op deze manier kan iedereen ter wereld hetzelfde kunstwerk hebben. Ik zie ook niet de print zelf als hetgeen dat als kunst benaderd kan worden, maar het digitale gecreëerde beeld zelf.
Ik zal eens een slotje op jou doen, je ziet toch dat er op geboden word.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 00:03 schreef habanero het volgende:
grappig al deze opvattingen over kunst![]()
maar buiten het vermaak doe hier maar snel een slotje op ?
Slotjes vragen doe je maar aan de slotenmaker...quote:Op dinsdag 15 juli 2014 00:03 schreef habanero het volgende:
grappig al deze opvattingen over kunst![]()
maar buiten het vermaak doe hier maar snel een slotje op ?
Dat is goed, kom maarquote:Op dinsdag 15 juli 2014 00:06 schreef ChefvanOekels het volgende:
[..]
Ik zal eens een slotje op jou doen, je ziet toch dat er op geboden word.
welkom in 1917quote:Op maandag 14 juli 2014 23:00 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Omdat je daar je eigen kunnen in verwerkt.. "kunst" uit een machine, is niet "van eigen hand"
Je kan natuurlijk wel je pc als kwast gebruiken...
Voorlopig is ie nog open...quote:Op dinsdag 15 juli 2014 07:34 schreef habanero het volgende:
[..]
Dat is goed, kom maar
Buiten dat je er op aan het bieden bent, mag dit hier niet verkocht worden.
Slotje?quote:1a. Wat mag je niet aanbieden of vragen in V&A?
• Zelfgemaakte spullen, kunst etc.
Danck uwequote:
Slotje roepers...quote:
Ben je van de Fok Opsporings Dienst ofzo?quote:
Mod die is langs geweest is geen mod van V&A daarom is ie nog open!quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:08 schreef very het volgende:
[..]
Ben je van de Fok Opsporings Dienst ofzo?
Zolang je geen mod bent, bemoei je dan ook niet met mod-zaken, zielepoot![]()
Er is al een Mod langs geweest, ik heb al een TR gemaakt maar het topic is vooralsnog gewoon open, dus
Ik hoop dat het je dan een warm gevoel geeft van binnen en het je piemeltje een beetje harder maakt dan ie al isquote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:13 schreef LuieSurinamer het volgende:
[..]
Mod die is langs geweest is geen mod van V&A daarom is ie nog open!
Zal wel zo dicht gaan.
Je moet er evenzogoed grif voor betalen.quote:Op maandag 14 juli 2014 23:09 schreef Snowballed het volgende:
Een foto is geen kunst in mijn ogen... of maken flitspalen ook kunst?
Zeker, heb jij dat niet?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:15 schreef very het volgende:
[..]
Ik hoop dat het je dan een warm gevoel geeft van binnen en het je piemeltje een beetje harder maakt dan ie al is
nee, volgens mij niet. Maar ik kan me voorstellen dat het veel genoegdoening geeft om andere mensen hun poging tot verkoop van hun ziel en zaligheid in de kiem gesmoord te zien worden.quote:
Ga toch ergens anders zielig lopen doen, het mag niet verkocht worden dat zijn de regelsquote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:23 schreef very het volgende:
[..]
nee, volgens mij niet. Maar ik kan me voorstellen dat het veel genoegdoening geeft om andere mensen hun poging tot verkoop van hun ziel en zaligheid in de kiem gesmoord te zien worden.
Wie is hier nou zielig aan het doen door in andermans topics om slotjes te gaan vragen?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:32 schreef LuieSurinamer het volgende:
[..]
Ga toch ergens anders zielig lopen doen, het mag niet verkocht worden dat zijn de regels
zo simpel is het.
Ik wil graag het je het verkoop, maar ja mag nou eenmaal niet hier.
Het is geprint op een sticker bij pimpjedeur.nl en die heb ik zelf op een stuk triplex geplakt.quote:
My thoughts exactlyquote:Op dinsdag 15 juli 2014 12:38 schreef dolf1010 het volgende:
Al die mensen die gaan zitten zeiken op dit topic![]()
Reageer dan gewoon niet en laat de mods hun werk doen.
Thanksquote:Op dinsdag 15 juli 2014 12:38 schreef dolf1010 het volgende:
Ik vind het nog best mooi TS!Jammer dat mijn kamer al helemaal vol hangt.
Ik zou hem ook niet voor minder dan 50 weg doen, succes met de verkoop!
het is een community, mensen willen natuurlijk graag dat alles 'eerlijk' gaat en Mods zijn toch ook maar gewoon forum gebruikers ? wat luie suri ook al zegt, denk dat iedereen het Very gunt dit ding te verkopen maar het past gewoon niet binnen de Fok! regels ? daarom krijg je dergelijke reacties .. enne ik denk dat de V&A lekker op vakantie isquote:Op dinsdag 15 juli 2014 12:38 schreef dolf1010 het volgende:
Al die mensen die gaan zitten zeiken op dit topic![]()
Reageer dan gewoon niet en laat de mods hun werk doen.
Ik vind het nog best mooi TS!Jammer dat mijn kamer al helemaal vol hangt.
Ik zou hem ook niet voor minder dan 50 weg doen, succes met de verkoop!
Ja ik snap het ook wel hoor maar het is denk ik wel duidelijk dat TS zijn topic niet gaat verwijderen dus dat soort reacties ( en soms zelfs discussies ) hebben naar mijn mening nooit zin.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 12:46 schreef habanero het volgende:
[..]
het is een community, mensen willen natuurlijk graag dat alles 'eerlijk' gaat en Mods zijn toch ook maar gewoon forum gebruikers ? wat luie suri ook al zegt, denk dat iedereen het Very gunt dit ding te verkopen maar het past gewoon niet binnen de Fok! regels ? daarom krijg je dergelijke reacties .. enne ik denk dat de V&A lekker op vakantie is
dat blijkt wel ja ...quote:Op dinsdag 15 juli 2014 12:48 schreef dolf1010 het volgende:
[..]
Ja ik snap het ook wel hoor maar het is denk ik wel duidelijk dat TS zijn topic niet gaat verwijderen dus dat soort reacties ( en soms zelfs discussies ) hebben naar mijn mening nooit zin.
Dat denk ik ook, dat kan namelijk niet.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 12:48 schreef dolf1010 het volgende:
het is denk ik wel duidelijk dat TS zijn topic niet gaat verwijderen d
quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:01 schreef Housekeeper het volgende:
We hebben besloten om hem alleen in dit specifieke geval open te houden bij wijze van uitzondering. Dit is dus geen vrijbrief voor anderen om de regels die we normaliter hanteren in de wilgen te hangen. Voorwaarde is wel dat het gezellig blijft, anders gaat het alsnog dicht. En een grove prijsindicatie wordt op prijs gesteld (geen "2 miljoen"
)
quote:Op dinsdag 15 juli 2014 12:48 schreef 2dope het volgende:
Dat stuurtje op de tafel![]()
TS weet hoe racegames gespeeld horen te worden.
Je hebt een standpunt aangenomen wat je niet kunt verdedigen, maar waar je nu krampachtig aan vasthoudt.quote:Op maandag 14 juli 2014 23:51 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Dat is meer vakwerk... maar kunst..![]()
Voordeel daarvan is wel, dat je het nu op buigtriplex kan printen, en je al meerdere klanten hebt omdat je het makkelijk kan versturen..![]()
![]()
[...]
Dan zou ik nog eens het topic doorlezen.. daar heb ik het al gedaan namelijk...quote:Op dinsdag 15 juli 2014 14:52 schreef Boompje123 het volgende:
Hoe iemand kan beargumenteren dat dat niet zo is kan ik absoluut niet begrijpen.
Je argument is eigenlijk samengevat dit:quote:Op dinsdag 15 juli 2014 14:56 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Dan zou ik nog eens het topic doorlezen.. daar heb ik het al gedaan namelijk...
Ik begin niet nog eens overnieuw....
Als jij het kunst vind... prima...
Precies...quote:Op dinsdag 15 juli 2014 15:07 schreef Boompje123 het volgende:
[..]
Je argument is eigenlijk samengevat dit:
"Het verschil met die laatste 2 is dat het binnen een seconde te reproduceren valt, en het niet uit eigen hand komt, maar uit een machine...
Een machinebankwerker maakt ook de mooiste dingen.. (daar moet je heel wat voor kunnen, en kost soms vreselijk veel moeite) maar het is geen kunst uit eigen hand.."
Daarom vraag ik je: is een zeefdruk dan ook geen kunst? (zie mijn vorige post)
Zodra het gemakkelijk reproduceerbaar is, is het geen kunst meer volgens jou?
Edit: Sorry, ik vind het ook gewoon een interessant onderwerp. Prima als dit je standpunt is, maar hoopte dat er nog even over kunnen doorpraten
Kun je dan wel een prijsindicatie gevenquote:
Had ik al reeds gedaan in de OPquote:Op dinsdag 15 juli 2014 16:08 schreef Housekeeper het volgende:
[..]
Kun je dan wel een prijsindicatie geven
Er zijn meer skills voor nodig dan een beetje verf op een doek tyfen wat wel kunst zou zijn.quote:Op maandag 14 juli 2014 22:39 schreef Snowballed het volgende:
En toch: Vraagprijs verplicht..
Het is geen kunst in mijn ogen.. en een printje met wat hout kost bijna niets...
*burp*quote:Op dinsdag 15 juli 2014 20:11 schreef rene90 het volgende:
Housekeeper was een beetje dronken afgelopen weekend, is natuurlijk niet toegestaan zelfgemaakte kunst
![]()
Excuus voor de verwarring
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |