Jij hebt geen kinderen zekerquote:Op maandag 14 juli 2014 21:56 schreef Lienekien het volgende:
Zo'n hoog inkomen en dan maar zo weinig eigen vermogen?
Ik zou er heel goed over nadenken en alles heel goed uitzoeken als je het echt wil doen. Het klinkt mij allemaal te krap eigenlijk.quote:Op maandag 14 juli 2014 21:31 schreef mcnuggets10 het volgende:
Om te beginnen, dank voor bovenstaande berekening, dat helpt aardig inderdaad. Klinkt inderdaad krap zo mbt overige kluskosten, al ben ik van plan om alle andere klussen in de loop van de tijd te doen. De reden om nu direct een aantal zaken op te pakken is omdat het 1 met het ander te maken heeft (nieuwe leidingen, cv, keuken, badkamer, washok.
Ons huis is al verkocht. Het te kopen huis hebben we nu naar 355 gekregen, wordt ergens tussen de 350 en 352.5
Echter, kosten voor verhuizen, tijdelijke huur evt, makelaar e.d zijn nog niet meegenomen. Nu heb ik nog wel ergens 4.000 euro over en een spaarpot voor de kids van 6.000 waar ik als ik het lief vraag uit kan lenen :-)
Vind jij het een vertrouwenwekkend plaatje?quote:
1. Is je huidige woning al echt verkocht? Hypotheek afgelost?quote:Op maandag 14 juli 2014 20:25 schreef mcnuggets10 het volgende:
We verkopen onze huidige woning met verlies (16.000 euro), aangezien we de nieuwe ook voor een mooie prijs kopen.
7 weken lijkt me erg optimistisch voor de plannen die je hebt.quote:Op maandag 14 juli 2014 22:24 schreef mcnuggets10 het volgende:
Ja, de huidige hypotheek kan ik afbetalen.
Qua lasten ga ik max 7 weken dubbele lasten betalen. Mijn vrouw verdient ook een aardig inkomen, samen kunnen we 750K lenen (wat we natuurlijk nooit zouden doen)
Bestaande leidingen gebruiken kan in sommige gevallen, maar dan kun je bijvoorbeeld niet het aantal groepen uitbreiden, of het aantal stopcontacten e.d.quote:Op maandag 14 juli 2014 22:02 schreef mcnuggets10 het volgende:
@Ivo : Leidingen en electra verkijk ik me zeker op als het inhoudt dat overal de vloeren en plafonds open moeten! Qua electra had ik verwacht dat je het door kunt lussen. Qua leidingen dacht ik het grootste deel af te vangen met keuken, badkamer, toilet en cv zelf.
Ik ga hier met de aannemer eens goed naar kijken, klinkt als een lastig punt, dank je voor de aandacht hiervoor.
Met die flinke inkomens heb je geen financieel adviseur? Wordt dat niet eens tijd?quote:Op maandag 14 juli 2014 22:37 schreef mcnuggets10 het volgende:
Niet veel van financiën weet? :-/
Mijn vraag was eigenlijk tips om wat meer te weten te komen over hoe je het best zoveel mogelijk verbouwingskosten in de hypotheek kunt krijgen.
Waarom iemand niet omkomt in het spaargeld kan allerlei redenen hebben, zieke ouders, een zus die failliet gaat, een partner die een jaar overspannen thuis zit, crèche voor 2 kinderen 4 jaar lang...
Mwah, van een jaren 20 woning met achterstallig onderhoud moet je niet al te veel verwachten van de bestaande lijdingen. Waarschijnlijk nog ijzeren buizen met katoenen bedrading... en dan nog waarscheinlijk maar 1 stroompunt per kamer... Als je het vervangt zul je alles moeten vervangen om aan nieuwe regels te voldoen.quote:Op maandag 14 juli 2014 22:58 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Bestaande leidingen gebruiken kan in sommige gevallen, maar dan kun je bijvoorbeeld niet het aantal groepen uitbreiden, of het aantal stopcontacten e.d.
En zelfs daarmee zit je al vrij snel aan het bedrag wat je hebt begroot voor elektra + overige leidingen. Zeker als ook de groepenkast vervangen moet worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |