abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142271460
DEN HAAG -
Op het Spuiplein in Den Haag doen zaterdagmiddag duizenden mensen mee aan een manifestatie tegen het Palestijnenbeleid van Israël. De protestbijeenkomst is georganiseerd door het Nederlands Palestina Komitee en enkele andere organisaties. De actievoerders lopen naar het Vredespaleis. De tocht eindigt bij het Centraal Station.

De demonstratie is vooral gericht tegen de Israëlische aanvallen op de Gazastrook. Bij bombardementen zijn al meer dan 100 doden gevallen. De Palestijnse ambassadeur in Nederland zei in een toespraak dat de bezetting door Israël nu echt snel moet stoppen. „Bedankt dat jullie opstaan tegen de bezetting. Het zijn moeilijke weken voor de Palestijnen. Er liggen kinderen onder het puin.”

Hij richtte zich direct tot de Israëlische premier Benjamin Netanyahu. „We doen deze oproep vanuit de internationale hoofdstad van het recht. Meneer Netanyahu, u kunt deze oorlog beëindigen. Geef ons onze waardigheid en onafhankelijkheid terug. Vrede komt door gerechtigheid, niet door onderdrukking.”

Sprekers op het podium uitten veel kritiek op de Nederlandse media. Die zouden te veel de Israëlische kant en het Israëlische lijden benadrukken en te weinig oog hebben voor het lot van de Palestijnen. Rond half 5 verlieten de mensen het Spuiplein en begonnen ze aan de demonstratieve optocht door de stad, langs het Vredespaleis. De organisatie riep hen op „om zich niet te laten provoceren” door raddraaiers.

Sommige demonstranten in Den Haag dragen borden met een hakenkruis. Op die borden staan de Israëlische vlag en een hakenkruis naast elkaar afgebeeld, met het teken = ertussen. De organisatie doet een dringend beroep op betogers om die vlaggen weg te halen, omdat verder demonstreren anders mogelijk wordt verboden.

PVV-leider Geert Wilders vindt het „ongelooflijk” dat de politie en burgemeester van de stad dit tot nu toe toestaan. „Is Nederland gek geworden?”, liet Wilders weten. Hij vindt dat de demonstratie moet worden verboden en dat „het tuig met die jihadvlaggen en vlaggen met hakenkruis“ moet worden gearresteerd.
http://www.telegraaf.nl/b(...)demonstratie___.html

Zwak Nederland. Go Israël!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_142271481
Ik mis nou de #2 bij de TT. Heb aangenomen dat het starten van een nieuw draadje geautomatiseerd was.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_142271500
quote:
16s.gif Op zondag 13 juli 2014 03:16 schreef El_Matador het volgende:
Het kan uiteraard niet ontkend worden dat het op racistische beginselen gegrondveste Israel Lebensraum zoekt in de Palestijnse gebieden...

[ afbeelding ][ afbeelding ]

Als joden deze vlag confronterend vinden, kan ik dat goed begrijpen.

Tijd dus dat ze hun stem tegen de juiste partij verheffen; tegen de Staat Israel en niet tegen wat bebaarde (in dit geval nuttige) idioten.
Mooi, is weer eens een nieuwe kaart.
Confronterend voor joden? Welnee, hoogstens omdat ze nog niet de hele bezette westoever in handen hebben.
pi_142271602
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 02:04 schreef Kees22 het volgende:
Ik mis nou de #2 bij de TT. Heb aangenomen dat het starten van een nieuw draadje geautomatiseerd was.
Alleen bij reeksen. En het reeksen van iets gebeurt nog handmatig.

"Zwak Nederland. Go Israël!" kan trouwens wel uit de OP me dunkt.
pi_142272116
De demonstranten hier hebben zich tenminste nog gedragen, in tegenstelling tot dat gespuis in Frankrijk en Duitsland. En het dan gek vinden dat er zo weinig sympathie is voor de Palestijnse zaak.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_142274508
Fatima Elatik liep ook mee.
pi_142274673
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 10:03 schreef Loekie1 het volgende:
Fatima Elatik liep ook mee.
Pak de hooivorken en steek de fakkels alvast maar aan!
pi_142274837
Ik ben wel benieuwd wat Fatima Elatik op 4 mei doet.

Even wat gegoogled en tja, het verbaast me niet, dit bericht:
De premier heeft ons allen op 4 mei benoemd tot wachters van de vrijheid. Maar minister Pechtold en de Amsterdamse stadsdeel-wethouder Fatima Elatik hebben een dag later duidelijk gemaakt dat voor hen, en trouwens ook voor de organisatoren van de Bevrijdingsfestivals in Wageningen en Assen, AEL-leider Abou Jahjah geen brug te ver is. Daar gaat een minister of een wethouder gewoon mee in gesprek.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)van-ja-van-wat.dhtml
pi_142274921
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 10:21 schreef Loekie1 het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat Fatima Elatik op 4 mei doet.
Om 8 uur haar reet afvegen met een keppeltje denk ik.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_142274943
Aangifte tegen anti-Israel betoging
quote:
'Tijdens de demonstratie werd veelvuldig de Hitlergroet gebracht en de demonstranten zwaaiden met hakenkruizen en jihadvlaggen', aldus FJN.
Frappant dat men vol blijft houden dat die hakenkruizen waren bedoeld om de nazi's te verheerlijken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_142275043
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 10:25 schreef KoosVogels het volgende:
Aangifte tegen anti-Israel betoging

[..]

Frappant dat men vol blijft houden dat die hakenkruizen waren bedoeld om de nazi's te verheerlijken.
Waar waren ze dan voor bedoeld volgens jou?
pi_142275106
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 10:29 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Volgens mij is dat hier al iets van duizend keer uitgelegd.

Israël = hakenkruis. Met die borden liepen de demonstranten rond.

Ze vinden de Israëli's dus nazi's. En ze protesteren tegen Israël. Hoe kun je dat in godsnaam de nazi's verheerlijken? Of wat het stiekem toch een pro-Israël betoging?
  maandag 14 juli 2014 @ 10:31:49 #13
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142275114
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 10:29 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Zoals ik het nu zie is het om de beleid van het huidige Israel te vergelijken met dat van Nazi Duitsland.

Dus niet: "De Nazi's zijn awesome want ze hebben heel veel Joden vermoord."
Maar: "Wat Israel nu met de Palestijnen doet is gelijk aan wat de Nazi's met de Joden deden."
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_142275144
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 10:31 schreef DustPuppy het volgende:
Maar: "Wat Israel nu met de Palestijnen doet is gelijk aan wat de Nazi's met de Joden deden."
Wat mensen volledig ontoerekeningsvatbaar maakt, die met zulke borden lopen?

Infantiel volk.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_142275201
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 10:31 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Zoals ik het nu zie is het om de beleid van het huidige Israel te vergelijken met dat van Nazi Duitsland.

Dus niet: "De Nazi's zijn awesome want ze hebben heel veel Joden vermoord."
Is er een journalist die dat aan ze gevraagd heeft?
Als iemand met een bord loopt op een demonstratie moet je zo'n omweg maken qua interpretatie? Waarom staat er dan niet Israël=hakenkruis oid?
pi_142275239
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 10:36 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Met het bord Israël = hakenkruis, bedoelen ze stiekem dat de nazi's keihard kont schoppen?
pi_142275253
quote:

[..]

Als iemand met een bord loopt op een demonstratie moet je zo'n omweg maken qua interpretatie? Waarom staat er dan niet Israël=hakenkruis oid?
Dat stond ook op het bord, spuit 11.
  maandag 14 juli 2014 @ 10:39:58 #18
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142275289
quote:

[..]

Dat is echt precies wat er op het bord staat!
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_142275309
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 10:39 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat is echt precies wat er op het bord staat!
Oké. Dus het slachtoffer van de nazi's zijn nu de nazi's.
  maandag 14 juli 2014 @ 10:41:53 #20
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142275333
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 10:40 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dat is iets wat je wel vaker ziet bij 'misbruik'. Het slachtoffer wordt de dader.
pi_142275336
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 10:40 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dat is het idee achter het bord ja.
pi_142275374
Weet niet wat er verder rondliep/geroepen werd, maar wat ik lees en in het fotootje van de OP zie vind ik niet erg zorgwekkend.
pi_142275380
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 10:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is het idee achter het bord ja.
En zo kun je toch lekker dat hakenkruis gebruiken.
pi_142275410
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 10:43 schreef Roceco het volgende:
Weet niet wat er verder rondliep/geroepen werd, maar wat ik lees en in het fotootje van de OP zie vind ik niet erg zorgwekkend.
Het is wel zorgwekkend, omdat de mensen die met die borden rondlopen ze niet allemaal op een rijtje hebben, maar je zou hopen dat er nog een vrijheid van meningsuiting is.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_142275418
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 10:43 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

En zo kun je toch lekker dat hakenkruis gebruiken.
Stiekem betuigen ze hun onvoorwaardelijke steun aan Hitler, inderdaad.

Zucht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')