abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142953505
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:49 schreef rosability het volgende:

[..]

Maar wat alle religies met elkaar gemeen hebben is dat ze antwoorden proberen te geven op hoe je als mens het goede doet, het leven en de dood. Als je al van een levensbeschouwelijke houding bij complottisten wilt spreken, hebben zo toch een afwijkende visie in vergelijking met de religies.
Doch ergens komt het ook wel een beetje op hetzelfde neer. In beide gevallen betreft het angst voor hetgeen dat ze niet begrijpen.

En de complotten, iig op bnw, hebben als levensbeschouwelijke houding dat alles eng is en iedereen tegen je liegt.
Conscience do cost.
pi_142967006
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 13:11 schreef ems. het volgende:

[..]

Doch ergens komt het ook wel een beetje op hetzelfde neer. In beide gevallen betreft het angst voor hetgeen dat ze niet begrijpen.

En de complotten, iig op bnw, hebben als levensbeschouwelijke houding dat alles eng is en iedereen tegen je liegt.
Het is geen angst voor iets wat je niet begrijpt, maar 'ik geloof dat er meer is dan alleen de feitelijke bewijzen'. Dat is ook wat ik in de post daarvoor zei over de overeenkomst tussen BNW'ers en gelovigen (en zelfs TRU'ers): je geloof iets of je gelooft het niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door rosability op 01-08-2014 20:47:48 ]
I'm an idealist. I don't know where I'm going, but I'm on my way.
pi_143992228
Martin Vrijland gaat full retard. Zouden er mensen bestaan die dit soort onzin echt geloven?

De ‘Ice Bucket Challenge’ een ritueel ter voorbereiding massaslachting
pi_143996748
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 16:46 schreef Jigzoz het volgende:
Martin Vrijland gaat full retard. Zouden er mensen bestaan die dit soort onzin echt geloven?

Allemachtig. Hoe verzint ze het allemaal bij elkaar. Maar ja, heb wel meer idiote dingen gelezen van haar.
pi_143996793
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 19:19 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Allemachtig. Hoe verzint ze het allemaal bij elkaar. Maar ja, heb wel meer idiote dingen gelezen van haar.
Martin is een mannetjesmens, bij mijn weten.

Maar dit is zo extreem dat het satirisch lijkt.
pi_143996842
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 19:20 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Martin is een mannetjesmens, bij mijn weten.

Maar dit is zo extreem dat het satirisch lijkt.
Ik heb het over Anita Fuentes, want daar komt deze idioterie vandaan.
pi_143996869
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 19:22 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik heb het over Anita Fuentes, want daar komt deze idioterie vandaan.
Ach so...
pi_144013434
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 16:46 schreef Jigzoz het volgende:

Allemachtig! Je zou zweren dat het satire is. Maar het is Martin Vrijland. 8)7

Edit: Ik zie dat Jigzoz al bijna hetzelfde had gezegd. Gevalletje Poe's Law, moet je maar denken.

http://rationalwiki.org/wiki/Poe%27s_Law
-- <br />Pinpoint
  zondag 31 augustus 2014 @ 17:24:02 #159
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_144028477
De geestelijke aftakeling van Vrijland kon je van mijlenver zien aankomen. Hij is al eens door de mand gevallen toen een stelletje debunkers hem een verzonnen complotje voorschotelden en Vrijland gretig toehapte. Hij zat dus al wel langer op een intellectueel niveau waarbij de vorm bepalender is dan de inhoud. Kennelijk is dat nu in zo'n vergevorderd stadium dat je hem complete, totaal absurde, direct te ontmaskeren flauwekul kunt voeren zolang je het maar met de juiste idioom aankleedt. Vrijland is de belichaming van de geparfumeerde drol. Iemand zou eigenlijk eens een postmodernism generator voor complottheorieën moeten maken om te kunnen gebruiken als soort van turingtest, om te bepalen of complotdenkers over enige mate van zelfstandig denkend vermogen beschikken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Terecht op 31-08-2014 18:52:18 ]
pi_144029186
Misschien worden lui als Vrijland, Kat, Mauritz en Dankbaar wel betaald om zo door de mand te vallen. Door de bekende machten achter de schermen, Illuminati, Bilderberg enz. Of door duistere machten achter die machten.
Om het complotdenken in een kwaad daglicht te stellen, met een stel evidente clowns. :+ :+
Als ik zo'n duistere macht was, zou ik dat zeker doen.

Ik besef trouwens, dat ik met mijn leven speel door dit hier zo openlijk te zeggen.
-- <br />Pinpoint
pi_144030545
Het is bijzonder dat die complottheorieën altijd zo idioot zijn. Nooit een keer een normaal verhaal.
pi_144104749
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 18:18 schreef Jigzoz het volgende:
Het is bijzonder dat die complottheorieën altijd zo idioot zijn. Nooit een keer een normaal verhaal.
Jawel hoor, Bielefeld. Dat die stad zou bestaan, is een heel normaal verhaal. Maar het is een complot.
Dat heb ik zelf gelezen. Op het Internet. Met mijn eigen ogen. :Y

http://bv.bytos.de/
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-- <br />Pinpoint
pi_144105660
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:54 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Jawel hoor, Bielefeld. Dat die stad zou bestaan, is een heel normaal verhaal. Maar het is een complot.
Dat heb ik zelf gelezen. Op het Internet. Met mijn eigen ogen. :Y

http://bv.bytos.de/
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik bedoel iets als 'conserven in glas zijn een complot van de glasindustrie'. Gewoon iets normaals, iets zonder spektakel.
pi_144105883
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:18 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik bedoel iets als 'conserven in glas zijn een complot van de glasindustrie'. Gewoon iets normaals, iets zonder spektakel.
O ja. Of tabak: die industrie bleef heel lang ontkennen dat ze wisten hoe schadelijk het was. Maar zulke complotten geven niet het gevoel dat je meer weet dan de massa, en vooral meer dan de "main stream media".
-- <br />Pinpoint
pi_144108271
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:24 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

O ja. Of tabak: die industrie bleef heel lang ontkennen dat ze wisten hoe schadelijk het was. Maar zulke complotten geven niet het gevoel dat je meer weet dan de massa, en vooral meer dan de "main stream media".
Ik denk toch dat het 'm zit in het geboden spektakel. Over de reden voor conserven in glas in plaats van blik zou je ook 'meer kunnen weten dan de MSM willen', maar dat is niet bijzonder genoeg.
pi_144108405
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:41 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik denk toch dat het 'm zit in het geboden spektakel. Over de reden voor conserven in glas in plaats van blik zou je ook 'meer kunnen weten dan de MSM willen', maar dat is niet bijzonder genoeg.
Hm.. zit wat in. Maar het kan natuurlijk ook, dat de glasindustrie alle conspiracy-sites onder druk zet. :X
Mannen in zwarte pakken, onverklaarbare auto-ongelukken, je kent dat wel.
-- <br />Pinpoint
pi_144108446
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:46 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Hm.. zit wat in. Maar het kan natuurlijk ook, dat de glasindustrie alle conspiracy-sites onder druk zet. :X
Mannen in zwarte pakken, onverklaarbare auto-ongelukken, je kent dat wel.
Ho! Dat is spektakel.
pi_144108695
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:47 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ho! Dat is spektakel.
Ja, maar alsnog zou niemand het plaatsen. Ook de sites die ze vergeten te bedreigen niet. En als iemand het wel plaatst, wordt er meteen gezegd dat het een nepcomplot is. Dat die glasfabrikanten sock-puppets zijn van iets veel groters. Minimaal iets met enge ziekten verspreiden, mind-control of zo. Juist omdat het zo banaal klinkt, glazen potjes, is het een goede dekmantel.
-- <br />Pinpoint
pi_144108719
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:55 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Ja, maar alsnog zou niemand het plaatsen. Ook de sites die ze vergeten te bedreigen niet. En als iemand het wel plaatst, wordt er meteen gezegd dat het een nepcomplot is. Dat die glasfabrikanten sock-puppets zijn van iets veel groters. Minimaal iets met enge ziekten verspreiden, mind-control of zo. Juist omdat het zo banaal klinkt, glazen potjes, is het een goede dekmantel.
O ja, het moet meervoudig spectaculair zijn...
pi_144109196
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:56 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

O ja, het moet meervoudig spectaculair zijn...
Wel als de eerste laag zoiets alledaags is. Dan vult het aluhoedjesbrein het complot vanzelf aan met een tweede laag.
-- <br />Pinpoint
  zondag 7 september 2014 @ 11:14:36 #171
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_144266312
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 18:18 schreef Jigzoz het volgende:
Omdat je anders wel eens in actie zou moeten komen. Immers, als het een complot van alledaagse, aardse proporties betreft, wat voor excuus heb je dan nog om veilig achter je toetsenbord te blijven zitten? Als het complot echter allesomvattend is en de Kwade Genius almachtig, dan is verzet natuurlijk zo goed als kansloos, maar kun je wel jezelf strelen met de gedachte dat je een dieper inzicht hebt van de wereld en de dingen die erin gebeuren dan de rest. Dit hangt nauw samen met het schaapjesargument dat complotdenkers regelmatig van stal halen en wat uiteindelijk ook neerkomt op mentale masturbatie en geweldsfantasietjes over hoe het domme volk gestraft zou moeten worden als de complotter het voor het zeggen zou krijgen. Ik heb daar ooit eens een topic over geopend: BNW / Wat te doen met de schaapjes, de sheeple, de lemmings?
pi_144266778
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 11:14 schreef Terecht het volgende:

[..]

Omdat je anders wel eens in actie zou moeten komen. Immers, als het een complot van alledaagse, aardse proporties betreft, wat voor excuus heb je dan nog om veilig achter je toetsenbord te blijven zitten? Als het complot echter allesomvattend is en de Kwade Genius almachtig, dan is verzet natuurlijk zo goed als kansloos, maar kun je wel jezelf strelen met de gedachte dat je een dieper inzicht hebt van de wereld en de dingen die erin gebeuren dan de rest. Dit hangt nauw samen met het schaapjesargument dat complotdenkers regelmatig van stal halen en wat uiteindelijk ook neerkomt op mentale masturbatie en geweldsfantasietjes over hoe het domme volk gestraft zou moeten worden als de complotter het voor het zeggen zou krijgen. Ik heb daar ooit eens een topic over geopend: BNW / Wat te doen met de schaapjes, de sheeple, de lemmings?
Wel potverjanvierdubbeltjes(*)! Bilderberg en Illumintati nog aan toe! Waarom heb ik hier nog nooit van gehoord?
Doet zelfs FOK! al mee om zulke zaken onder te pet te houden? Sorry, ik moest het even kwijt. Niet jouw schuld, en goed dat je het opnieuw onthult. Zal ongetwijfeld weer even hard weer in de doofpot gaan als de vorige keer. Maar je wilt iets doen, als wakkere burger, toch? Ik begrijp je helemaal.

(*) inflatie
-- <br />Pinpoint
pi_144269665
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 11:14 schreef Terecht het volgende:

[..]

Niet echt met succes geloof ik...
pi_144271350
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 13:36 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Niet echt met succes geloof ik...
Wat niet? Die mentale masturbatie door middel van complotdenken? Mij lukt het ook niet, tot nu toe dan. Misschien omdat ik er niet echt in geloof. Of ik denk aan ongeschikte complotten. Voor vandaag kap ik ermee, maar ik geef het niet op. Want het kan goed van pas komen, bijvoorbeeld als je in de trein zit. Ik ben alleen wat bezorgd dat het dan ook gebeurt als er een echt complot tegen mij is. Want dat kan zomaar, op elk moment. Dus ook als ik geen zin heb. En daar ben je dan mooi klaar mee.
-- <br />Pinpoint
pi_149329573
Na de Charlie-aanslagen moesten moslims zich massaal uitspreken tegen dit soort terreur. Prima verder, maar waarom hoeven de niburuïsten zich niet uit te spreken tegen de journaalkaping?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')