Doch ergens komt het ook wel een beetje op hetzelfde neer. In beide gevallen betreft het angst voor hetgeen dat ze niet begrijpen.quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:49 schreef rosability het volgende:
[..]
Maar wat alle religies met elkaar gemeen hebben is dat ze antwoorden proberen te geven op hoe je als mens het goede doet, het leven en de dood. Als je al van een levensbeschouwelijke houding bij complottisten wilt spreken, hebben zo toch een afwijkende visie in vergelijking met de religies.
Het is geen angst voor iets wat je niet begrijpt, maar 'ik geloof dat er meer is dan alleen de feitelijke bewijzen'. Dat is ook wat ik in de post daarvoor zei over de overeenkomst tussen BNW'ers en gelovigen (en zelfs TRU'ers): je geloof iets of je gelooft het niet.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:11 schreef ems. het volgende:
[..]
Doch ergens komt het ook wel een beetje op hetzelfde neer. In beide gevallen betreft het angst voor hetgeen dat ze niet begrijpen.
En de complotten, iig op bnw, hebben als levensbeschouwelijke houding dat alles eng is en iedereen tegen je liegt.
Allemachtig. Hoe verzint ze het allemaal bij elkaar. Maar ja, heb wel meer idiote dingen gelezen van haar.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 16:46 schreef Jigzoz het volgende:
Martin Vrijland gaat full retard. Zouden er mensen bestaan die dit soort onzin echt geloven?
De ‘Ice Bucket Challenge’ een ritueel ter voorbereiding massaslachting
Martin is een mannetjesmens, bij mijn weten.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 19:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Allemachtig. Hoe verzint ze het allemaal bij elkaar. Maar ja, heb wel meer idiote dingen gelezen van haar.
Ik heb het over Anita Fuentes, want daar komt deze idioterie vandaan.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 19:20 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Martin is een mannetjesmens, bij mijn weten.
Maar dit is zo extreem dat het satirisch lijkt.
Ach so...quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 19:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik heb het over Anita Fuentes, want daar komt deze idioterie vandaan.
Allemachtig! Je zou zweren dat het satire is. Maar het is Martin Vrijland.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 16:46 schreef Jigzoz het volgende:
Martin Vrijland gaat full retard. Zouden er mensen bestaan die dit soort onzin echt geloven?
De ‘Ice Bucket Challenge’ een ritueel ter voorbereiding massaslachting
Jawel hoor, Bielefeld. Dat die stad zou bestaan, is een heel normaal verhaal. Maar het is een complot.quote:Op zondag 31 augustus 2014 18:18 schreef Jigzoz het volgende:
Het is bijzonder dat die complottheorieën altijd zo idioot zijn. Nooit een keer een normaal verhaal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-- <br />Pinpoint
quote:Op dinsdag 2 september 2014 16:54 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Jawel hoor, Bielefeld. Dat die stad zou bestaan, is een heel normaal verhaal. Maar het is een complot.
Dat heb ik zelf gelezen. Op het Internet. Met mijn eigen ogen.![]()
http://bv.bytos.de/Ik bedoel iets als 'conserven in glas zijn een complot van de glasindustrie'. Gewoon iets normaals, iets zonder spektakel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O ja. Of tabak: die industrie bleef heel lang ontkennen dat ze wisten hoe schadelijk het was. Maar zulke complotten geven niet het gevoel dat je meer weet dan de massa, en vooral meer dan de "main stream media".quote:Op dinsdag 2 september 2014 17:18 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik bedoel iets als 'conserven in glas zijn een complot van de glasindustrie'. Gewoon iets normaals, iets zonder spektakel.
Ik denk toch dat het 'm zit in het geboden spektakel. Over de reden voor conserven in glas in plaats van blik zou je ook 'meer kunnen weten dan de MSM willen', maar dat is niet bijzonder genoeg.quote:Op dinsdag 2 september 2014 17:24 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
O ja. Of tabak: die industrie bleef heel lang ontkennen dat ze wisten hoe schadelijk het was. Maar zulke complotten geven niet het gevoel dat je meer weet dan de massa, en vooral meer dan de "main stream media".
Hm.. zit wat in. Maar het kan natuurlijk ook, dat de glasindustrie alle conspiracy-sites onder druk zet.quote:Op dinsdag 2 september 2014 18:41 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik denk toch dat het 'm zit in het geboden spektakel. Over de reden voor conserven in glas in plaats van blik zou je ook 'meer kunnen weten dan de MSM willen', maar dat is niet bijzonder genoeg.
Ho! Dat is spektakel.quote:Op dinsdag 2 september 2014 18:46 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Hm.. zit wat in. Maar het kan natuurlijk ook, dat de glasindustrie alle conspiracy-sites onder druk zet.![]()
Mannen in zwarte pakken, onverklaarbare auto-ongelukken, je kent dat wel.
Ja, maar alsnog zou niemand het plaatsen. Ook de sites die ze vergeten te bedreigen niet. En als iemand het wel plaatst, wordt er meteen gezegd dat het een nepcomplot is. Dat die glasfabrikanten sock-puppets zijn van iets veel groters. Minimaal iets met enge ziekten verspreiden, mind-control of zo. Juist omdat het zo banaal klinkt, glazen potjes, is het een goede dekmantel.quote:
O ja, het moet meervoudig spectaculair zijn...quote:Op dinsdag 2 september 2014 18:55 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Ja, maar alsnog zou niemand het plaatsen. Ook de sites die ze vergeten te bedreigen niet. En als iemand het wel plaatst, wordt er meteen gezegd dat het een nepcomplot is. Dat die glasfabrikanten sock-puppets zijn van iets veel groters. Minimaal iets met enge ziekten verspreiden, mind-control of zo. Juist omdat het zo banaal klinkt, glazen potjes, is het een goede dekmantel.
Wel als de eerste laag zoiets alledaags is. Dan vult het aluhoedjesbrein het complot vanzelf aan met een tweede laag.quote:Op dinsdag 2 september 2014 18:56 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
O ja, het moet meervoudig spectaculair zijn...
Omdat je anders wel eens in actie zou moeten komen. Immers, als het een complot van alledaagse, aardse proporties betreft, wat voor excuus heb je dan nog om veilig achter je toetsenbord te blijven zitten? Als het complot echter allesomvattend is en de Kwade Genius almachtig, dan is verzet natuurlijk zo goed als kansloos, maar kun je wel jezelf strelen met de gedachte dat je een dieper inzicht hebt van de wereld en de dingen die erin gebeuren dan de rest. Dit hangt nauw samen met het schaapjesargument dat complotdenkers regelmatig van stal halen en wat uiteindelijk ook neerkomt op mentale masturbatie en geweldsfantasietjes over hoe het domme volk gestraft zou moeten worden als de complotter het voor het zeggen zou krijgen. Ik heb daar ooit eens een topic over geopend: BNW / Wat te doen met de schaapjes, de sheeple, de lemmings?quote:Op zondag 31 augustus 2014 18:18 schreef Jigzoz het volgende:
Het is bijzonder dat die complottheorieën altijd zo idioot zijn. Nooit een keer een normaal verhaal.
Wel potverjanvierdubbeltjes(*)! Bilderberg en Illumintati nog aan toe! Waarom heb ik hier nog nooit van gehoord?quote:Op zondag 7 september 2014 11:14 schreef Terecht het volgende:
[..]
Omdat je anders wel eens in actie zou moeten komen. Immers, als het een complot van alledaagse, aardse proporties betreft, wat voor excuus heb je dan nog om veilig achter je toetsenbord te blijven zitten? Als het complot echter allesomvattend is en de Kwade Genius almachtig, dan is verzet natuurlijk zo goed als kansloos, maar kun je wel jezelf strelen met de gedachte dat je een dieper inzicht hebt van de wereld en de dingen die erin gebeuren dan de rest. Dit hangt nauw samen met het schaapjesargument dat complotdenkers regelmatig van stal halen en wat uiteindelijk ook neerkomt op mentale masturbatie en geweldsfantasietjes over hoe het domme volk gestraft zou moeten worden als de complotter het voor het zeggen zou krijgen. Ik heb daar ooit eens een topic over geopend: BNW / Wat te doen met de schaapjes, de sheeple, de lemmings?
Niet echt met succes geloof ik...quote:Op zondag 7 september 2014 11:14 schreef Terecht het volgende:
[..]
Omdat je anders wel eens in actie zou moeten komen. Immers, als het een complot van alledaagse, aardse proporties betreft, wat voor excuus heb je dan nog om veilig achter je toetsenbord te blijven zitten? Als het complot echter allesomvattend is en de Kwade Genius almachtig, dan is verzet natuurlijk zo goed als kansloos, maar kun je wel jezelf strelen met de gedachte dat je een dieper inzicht hebt van de wereld en de dingen die erin gebeuren dan de rest. Dit hangt nauw samen met het schaapjesargument dat complotdenkers regelmatig van stal halen en wat uiteindelijk ook neerkomt op mentale masturbatie en geweldsfantasietjes over hoe het domme volk gestraft zou moeten worden als de complotter het voor het zeggen zou krijgen. Ik heb daar ooit eens een topic over geopend: BNW / Wat te doen met de schaapjes, de sheeple, de lemmings?
Wat niet? Die mentale masturbatie door middel van complotdenken? Mij lukt het ook niet, tot nu toe dan. Misschien omdat ik er niet echt in geloof. Of ik denk aan ongeschikte complotten. Voor vandaag kap ik ermee, maar ik geef het niet op. Want het kan goed van pas komen, bijvoorbeeld als je in de trein zit. Ik ben alleen wat bezorgd dat het dan ook gebeurt als er een echt complot tegen mij is. Want dat kan zomaar, op elk moment. Dus ook als ik geen zin heb. En daar ben je dan mooi klaar mee.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |