een overschrijving kan je niet stornerenquote:
Dat lijkt me vanzelfsprekend dat je die meestuurt je vraagt het niet voor niks he .. en zoiezo normale mense geven altijd de bon mee..quote:Op zondag 13 juli 2014 08:41 schreef Ergohunter het volgende:
je hebt toch alleen gevraagd of er garantie op zit, niet of hij de bon wilde meesturen
Die persoon woont te ver van me daarom anders was ik gaan ophalen.. ik verwachtte tot die die bon zou erbij sturen.. maar helaas.. als ie niet reageert zal ik naar de bank gaan en vanuit daar een brief naar hem laten sturen. dit is gewoon oplichtingquote:Op zondag 13 juli 2014 08:47 schreef controlaltdelete het volgende:
Ook een beetje je eigen schuld. Ik had het ding zonder die aankoopbon niet eens gekocht. Wellicht als de verkoper niet reageert je weinig kunt doen vrees ik.
Kijk es op de site van je bank, daar staat het vast uitgelegd.quote:
vanuit de bank?quote:Op zondag 13 juli 2014 08:49 schreef amandaahh het volgende:
[..]
Die persoon woont te ver van me daarom anders was ik gaan ophalen.. ik verwachtte tot die die bon zou erbij sturen.. maar helaas.. als ie niet reageert zal ik naar de bank gaan en vanuit daar een brief naar hem laten sturen. dit is gewoon oplichting
ja dat het niet kanquote:Op zondag 13 juli 2014 08:49 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Kijk es op de site van je bank, daar staat het vast uitgelegd.
Ja hun zullen een brief sturen.. reageert die daar niet binnen bepaalde termijn op dan verstrekke ze hem zun gegevens en dan kun je meer.quote:
Dat het oplichting is okee maar vraag dan voor de koop of ie de bon heeft, zo ja stuur die dan via de mail doet de verkoper het niet dan zou ik niet kopen. Kan dus zijn dat je de boot in gaat.quote:Op zondag 13 juli 2014 08:49 schreef amandaahh het volgende:
[..]
Die persoon woont te ver van me daarom anders was ik gaan ophalen.. ik verwachtte tot die die bon zou erbij sturen.. maar helaas.. als ie niet reageert zal ik naar de bank gaan en vanuit daar een brief naar hem laten sturen. dit is gewoon oplichting
uhm dream on, de bank heeft daar niks mee van doenquote:Op zondag 13 juli 2014 08:52 schreef amandaahh het volgende:
[..]
Ja hun zullen een brief sturen.. reageert die daar niet binnen bepaalde termijn op dan verstrekke ze hem zun gegevens en dan kun je meer.
Ja idd dat had ik moeten doen ..quote:Op zondag 13 juli 2014 08:53 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Dat het oplichting is okee maar vraag dan voor de koop of ie de bon heeft, zo ja stuur die dan via de mail doet de verkoper het niet dan zou ik niet kopen. Kan dus zijn dat je de boot in gaat.
de bank heeft daar niks mee te maken nee.. maar ze doen t welquote:Op zondag 13 juli 2014 08:53 schreef PeZu het volgende:
[..]
uhm dream on, de bank heeft daar niks mee van doen
ben je hard gevallen?quote:Op zondag 13 juli 2014 08:55 schreef amandaahh het volgende:
[..]
de bank heeft daar niks mee te maken nee.. maar ze doen t wel
het is ook geen samsung he en de inhoud zal ook niet t zelfde zijnquote:Op zondag 13 juli 2014 08:55 schreef mergbot het volgende:
lol
120 euro betalen en de performance van een samsung s5 verwachten
Praat niet zo domquote:Op zondag 13 juli 2014 08:56 schreef amandaahh het volgende:
[..]
het is ook geen samsung he en de inhoud zal ook niet t zelfde zijnen bij samsung betaal je zoiezo gewoon meer voor het merk.
okquote:
het is geen samsung nee dat kloptquote:Op zondag 13 juli 2014 08:57 schreef amandaahh het volgende:
[..]
zeg jij dan niks.. want t is gewoon zo
en zonder aankoopbon. Ik koop sowieso geen electro via MP, betaal liever iets meer van een bestaande winkel, ik krijg een nieuw product en als er dan iets aan de hand is, is het allemaal wat makkelijker. Vind het evengoed sneu voor ts. Ze moet wel aangifte gaan doen en ook MP op de hoogte stellen als verkoper niks meer van zich laat horen.quote:Op zondag 13 juli 2014 09:02 schreef StateOfMind het volgende:
Ongetest en ongezien apparatuur kopen op Marktplaats...niet slim.
heeft geen nut, product is geleverd en werktquote:Op zondag 13 juli 2014 09:06 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
en zonder aankoopbon. Ik koop sowieso geen electro via MP, betaal liever iets meer van een bestaande winkel, ik krijg een nieuw product en als er dan iets aan de hand is, is het allemaal wat makkelijker. Vind het evengoed sneu voor ts. Ze moet wel aangifte gaan doen en ook MP op de hoogte stellen als verkoper niks meer van zich laat horen.
Dit dus, ik denk dat TS gewoon de telefoon gesloopt heeft en nu een minder goedwerkende telefoon wil terugsturen en haar geld wiltquote:Op zondag 13 juli 2014 09:09 schreef PeZu het volgende:
[..]
heeft geen nut, product is geleverd en werkt
Is niet te bepalen wanneer het defect opgetreden
En een particulier hoeft geen garantie te verlenen
Dikke pech gewoon maar goed
Vrees het ook:quote:Op zondag 13 juli 2014 09:09 schreef PeZu het volgende:
[..]
heeft geen nut, product is geleverd en werkt
Is niet te bepalen wanneer het defect opgetreden
En een particulier hoeft geen garantie te verlenen
Dikke pech gewoon maar goed
ik heb de telefoon gelijk nagekeken hoeik thuiskwam.. toen. ondervond ik deze problemen en heb gelijk de verkoper gemailt..vertel mij hoe ikde camera wazig kan maken en batterij snel leeg raakten warm wordt tijdens het opladen..quote:Op zondag 13 juli 2014 09:11 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Dit dus, ik denk dat TS gewoon de telefoon gesloopt heeft en nu een minder goedwerkende telefoon wil terugsturen en haar geld wilt
klopt kopers hebben wel meer plichten bij een tot standkoming van een verkoopovereenkomstquote:Op zondag 13 juli 2014 09:15 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Vrees het ook:
Onlangs was een zaak als deze bij de rijdende rechter. Het komt erop neer dat je als particuliere koper een onderzoeksplicht hebt. Voordat je het artikel betaalt en mee naar huis neemt, moet je controleren of het werkt naar behoren.
ik weet dat je het artikel moet nakijken bij de koper.. maar hij woonde 4 uur van me af.. en als ik thuis was op het moment dat de koerier met het pakket kwam dan had ik het ook nagekeken voor ik tekende en t in ontvangst nam.quote:Op zondag 13 juli 2014 09:19 schreef PeZu het volgende:
[..]
klopt kopers hebben wel meer plichten bij een tot standkoming van een verkoopovereenkomst
Maar dat weten de meeste niet en doen gelijk huillie terwijl je sommige zaken simpel af kan vangen
Koppel je rekeningnummer aan Paypal kun je de volgende keer je geld terug halen. Heb je nu niks meer aan maar voor de volgende keer.quote:
Onder deze omstandigheden had ik niet eens gekocht.. just in case. Hij is toch niet de enige die een telefoon verkoopt? Zat aanbieders lijkt me, had dan even verder gezocht.quote:Op zondag 13 juli 2014 09:23 schreef amandaahh het volgende:
[..]
ik weet dat je het artikel moet nakijken bij de koper.. maar hij woonde 4 uur van me af.. en als ik thuis was op het moment dat de koerier met het pakket kwam dan had ik het ook nagekeken voor ik tekende en t in ontvangst nam.
daarom alleen in de buurt kopen zodat je t op kunt halen.quote:Op zondag 13 juli 2014 09:23 schreef amandaahh het volgende:
[..]
ik weet dat je het artikel moet nakijken bij de koper.. maar hij woonde 4 uur van me af.. en als ik thuis was op het moment dat de koerier met het pakket kwam dan had ik het ook nagekeken voor ik tekende en t in ontvangst nam.
Denk je dat de koerier je het pak geeft, laat openmaken en testen zondr handtekening?quote:Op zondag 13 juli 2014 09:23 schreef amandaahh het volgende:
[..]
uhm nakijken voor ontvangst?quote:Op zondag 13 juli 2014 09:23 schreef amandaahh het volgende:
[..]
Is al te laat dacht ik. Je moet dit doen voor je betaalt.quote:Op zondag 13 juli 2014 09:34 schreef Woelwater het volgende:
Die telefoon had ook gewoon even op het postkantoor gecontroleerd kunnen worden waar de verkoper het pakketje heeft verstuurd.
quote:Op zondag 13 juli 2014 09:34 schreef Woelwater het volgende:
Die telefoon had ook gewoon even op het postkantoor gecontroleerd kunnen worden waar de verkoper het pakketje heeft verstuurd.
Dat is niet het probleem van de verkoper, dat is jouw probleem. Je hebt hier geen poot om op te staan en kan dus gewoon fluiten naar je ¤120,-quote:Op zondag 13 juli 2014 09:17 schreef amandaahh het volgende:
[..]
ik heb de telefoon gelijk nagekeken hoeik thuiskwam.. toen. ondervond ik deze problemen en heb gelijk de verkoper gemailt..vertel mij hoe ikde camera wazig kan maken en batterij snel leeg raakten warm wordt tijdens het opladen..
en daarom werk je er nu niet meer waarschijnlijk.quote:
Dit. Dure dingen of zelf ophalen of niet via MP kopen.quote:Op zondag 13 juli 2014 08:46 schreef PeZu het volgende:
En ts is een dombo, zoiets ongetest via mp kopen, dan vraag je erom
Zo werkt dat niet. Je tekent voor ontvangst en dan pas kun je het testen. De koerier is dan al weg.quote:Op zondag 13 juli 2014 09:23 schreef amandaahh het volgende:
[..]
Dat dus, die bezorger mag niet eens geopende pakketten mee retour nemen en heeft het druk genoeg met afleveren.quote:Op zondag 13 juli 2014 10:18 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Zo werkt dat niet. Je tekent voor ontvangst en dan pas kun je het testen. De koerier is dan al weg.
Dacht je dat die blijft wachten terwijl jij met je telefoon aan het pielen bent ?
Precies. En aangifte doen kun je ook wel vergeten.quote:Op zondag 13 juli 2014 10:17 schreef Innisdemon het volgende:
In dit geval heeft TS gewoon geld overgemaakt. Die transactie heeft de bank netjes voor hem uitgevoerd, en daarmee is voor de bank de kous af.
Dat weet iedereen. Maar dat is een grap op fok (voornamelijk wgr) in elk topic met geldproblemen word altijd in 1 van de eerste posts gezegd "gewoon storneren" kijk maar eens rond, ELKE keer.quote:Op zondag 13 juli 2014 12:23 schreef TheStranger1158 het volgende:
Je kunt niet storneren bij een particulier
ohquote:Op zondag 13 juli 2014 12:24 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat weet iedereen. Maar dat is een grap op fok (voornamelijk wgr) in elk topic met geldproblemen word altijd in 1 van de eerste posts gezegd "gewoon storneren" kijk maar eens rond, ELKE keer.
Koffie inschenken voor de medewerkers dan krijg je af en toe ook wat mee waar ze het over hebben.quote:
Mensen ik ben jullie niet.. heb nog altijd een bank en verzekeringsdiplomaquote:Op zondag 13 juli 2014 12:46 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Koffie inschenken voor de medewerkers dan krijg je af en toe ook wat mee waar ze het over hebben.
Verder: wat doet dit topic in KLB?
Die diploma's ken ik; die koop ik altijd per 32.quote:Op maandag 14 juli 2014 13:12 schreef amandaahh het volgende:
Mensen ik ben jullie niet.. heb nog altijd een bank en verzekeringsdiploma
Maar 'n fatsoenlijke telefoon kopen kun je dan weer niet.quote:Op maandag 14 juli 2014 13:12 schreef amandaahh het volgende:
[..]
Mensen ik ben jullie niet.. heb nog altijd een bank en verzekeringsdiploma
Heeft die verkoper goed voor elkaar gekregen.quote:Op maandag 14 juli 2014 13:52 schreef Loveless85 het volgende:
120 betalen voor iets wat nieuw nog geen 180 is
Het is ook een fatsoenlijke telefoon qua prijs-kwaliteit verhouding. En dat deze gewoon niet goed is geweest is gewoon balen! .. Maar het is al opgelost, hij wordt gewoon gemaakt.quote:Op maandag 14 juli 2014 13:40 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Maar 'n fatsoenlijke telefoon kopen kun je dan weer niet.
quote:Op zondag 13 juli 2014 08:46 schreef PeZu het volgende:
En ts is een dombo, zoiets ongetest via mp kopen, dan vraag je erom
Het zijn toch weer 60 euro verschil. Ga jij ergens 60 euro meer betalen als t ergens anders goedkoper is? Nee dat denk ik dus ook niet. en de telefoon ziet er helemaal nieuw uit geen beschadigingen krassen of wat dan ook. hij werkte gewoon niet hoe het moet. Nu ben ik hem dan un weekje kwijt, maakt niet uit heb nog altijd een andere telefoon.quote:Op maandag 14 juli 2014 13:52 schreef Loveless85 het volgende:
120 betalen voor iets wat nieuw nog geen 180 is
Precies.. ik zal hierna ook nooit meer electronica kopen via marktplaats als ik het niet zelf kan ophalen.. het is gebeurd klaar.. wordt opgelost.quote:
nee dat is het nietquote:Op maandag 14 juli 2014 14:04 schreef amandaahh het volgende:
[..]
Het is ook een fatsoenlijke telefoon qua prijs-kwaliteit verhouding. En dat deze gewoon niet goed is geweest is gewoon balen! .. Maar het is al opgelost, hij wordt gewoon gemaakt.
Je moet niet praten als je de telefoon zelf nog niet getest heb kalbquote:Op maandag 14 juli 2014 14:10 schreef PeZu het volgende:
[..]
nee dat is het niet![]()
en voor 120 koop je 2hd veel meer voor je geld
hoe weet jij dat?quote:Op maandag 14 juli 2014 14:15 schreef amandaahh het volgende:
[..]
Je moet niet praten als je de telefoon zelf nog niet getest heb kalb
ik ken de telefoon, en ik heb hem uitvoerig gebruikt, het is , zelfs voor dat geld, niks bijzonder of goed, voor dat geld koop je 2hd zeker wat betersquote:
wat is kalb? nieuw scheldwoord?quote:Op maandag 14 juli 2014 14:15 schreef amandaahh het volgende:
[..]
Je moet niet praten als je de telefoon zelf nog niet getest heb kalb
duits voor kalf maar die koe weet niet wat ze loeit johquote:
Goed verhaal wel, hij was nog als nieuw alleen hij werkte niet. Ik betaal voor iets wat zo snel in waarde daalt als een telefoon zeker geen 2/3e van de nieuwprijs voor een tweedehandsje nee. En al helemaal niet als het Acer is. Had dan een Huawei'tje ofzo uitgezocht, Motorola heeft ook paar goede budget toestellen. Meer bang for buck dan met dit wrak.quote:Op maandag 14 juli 2014 14:06 schreef amandaahh het volgende:
[..]
Het zijn toch weer 60 euro verschil. Ga jij ergens 60 euro meer betalen als t ergens anders goedkoper is? Nee dat denk ik dus ook niet. en de telefoon ziet er helemaal nieuw uit geen beschadigingen krassen of wat dan ook. hij werkte gewoon niet hoe het moet. Nu ben ik hem dan un weekje kwijt, maakt niet uit heb nog altijd een andere telefoon.
mensen slaan doorquote:
Is arabisch .. ga eerst navragen voor je praatquote:Op maandag 14 juli 2014 14:18 schreef PeZu het volgende:
[..]
duits voor kalf maar die koe weet niet wat ze loeit joh
a kehbaquote:Op maandag 14 juli 2014 23:07 schreef amandaahh het volgende:
[..]
Is arabisch .. ga eerst navragen voor je praat
Hij zag er nieuw uit! er zit nog bijna 2 jaar garantie op vertelde de werknemer. De telefoon zal niet zo heel snel dalen qua prijs omdatie al goedkoop is. Ik vond deze telefoon mooi dus dan neem ik hem. En ja als er iets mee is stuur je het gewoon op toch.. met iedere telefoon kan er iets mis mee zijn. zo had ik een tijd terug een s4 mini gekocht.. nou half jaar gehad.. moederbord kapot maar dat bleek na onderzoek bij vele s4' mini's te zijn.. en dan betaal je daar wel het dubbele voor.quote:Op maandag 14 juli 2014 14:22 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Goed verhaal wel, hij was nog als nieuw alleen hij werkte niet. Ik betaal voor iets wat zo snel in waarde daalt als een telefoon zeker geen 2/3e van de nieuwprijs voor een tweedehandsje nee. En al helemaal niet als het Acer is. Had dan een Huawei'tje ofzo uitgezocht, Motorola heeft ook paar goede budget toestellen. Meer bang for buck dan met dit wrak.
het is ook duits dus waarom, fok jou met je arabischquote:Op maandag 14 juli 2014 23:07 schreef amandaahh het volgende:
[..]
Is arabisch .. ga eerst navragen voor je praat
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |