Hadith over het vasten:quote:O, gij gelovigen, het vasten is u voorgeschreven, zoals het degenen die voor u waren was
voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn. [al-Baqarah 2:183]
- Enquote:"Allah (c.c.) zegt: alle daden van de zoon van Adam (dus de mens) zijn voor hem zelf, behalve het vasten, dit is voor Mij en Ik zal hem ervoor belonen. Het vasten is een schild. Wanneer een van jullie een dag aan het vasten is, behoort hij alle zinloze gepraat te vermijden en geen rumoer te maken. Mocht iemand hem beschimpen of met hem willen vechten, dan moet hij zeggen: ik ben aan het vasten. Bij God is de adem van een vastende beter dan de geur van muskus"
quote:
Ze zijn wel gelovig?quote:Op zondag 13 juli 2014 00:13 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Ik heb mijn best gedaan om ze te stimuleren maar het is een gedoemde zaak.
Het eten wat ik met maghreb eet voel ik om 2 uur snachts nog steeds hoorquote:Op zondag 13 juli 2014 00:10 schreef darkmond het volgende:
[..]
Ik slaap pas later. Na die 5min ga ik trouwens gewoon door. En daarna begin ik weer met eten zoals nu.
Erg slechte gewoonte eigenlijk.
Imam Ali zei dat we moeten opstaan van 't eten wanneer we nog trek hebben. Ik heb nooit trek als ik klaar benWel 10min later weer, telt dat ook?
welke moskee?quote:Op zondag 13 juli 2014 00:17 schreef De_Ilias het volgende:
Gaan jullie weleens naar de moskee voor tarawih?
Nee.quote:Op zondag 13 juli 2014 00:17 schreef De_Ilias het volgende:
Nee, voor de vrouw word aangeraden om thuis te bidden.quote:Op zondag 13 juli 2014 00:17 schreef De_Ilias het volgende:
herkenbaarquote:Op zondag 13 juli 2014 00:17 schreef Bortecinem het volgende:
Ik heb mijn ouders op de een of andere manier nooit kunnen overtuigen dat vlees en kip uit de supermarkt gewoon echt niet halal is.
Dat klopt ja.quote:Op zondag 13 juli 2014 00:18 schreef Crip het volgende:
[..]
Nee, voor de vrouw word aangeraden om thuis te bidden.
Is er geen Islamitische slagerij in de buurt?quote:Op zondag 13 juli 2014 00:17 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ze zijn wel gelovig?
Maar ik snap het ergens wel, mensen kunnen heel standvastig zijn. Ik heb mijn ouders op de een of andere manier nooit kunnen overtuigen dat vlees en kip uit de supermarkt gewoon echt niet halal is. Er is ooit een tijd geweest dat ik halal at en ik gewoon alles apart moest doen.Ik had mijn eigen halal vakje in de vriezer enzo.
Alles in blender doenquote:Op zondag 13 juli 2014 00:18 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Je hebt geen idee hoe schijt vervelend dit is.
Ik wil groene thee drinken maar ook een suikervrije energyblikje. En chips. En citroenwater.
what to do
Groene thee nemen danquote:Op zondag 13 juli 2014 00:18 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Je hebt geen idee hoe schijt vervelend dit is.
Ik wil groene thee drinken maar ook een suikervrije energyblikje. En chips. En citroenwater.
what to do
Ooit geproefd maar vond het meh. Kon de zout niet echt proeven.quote:Op zondag 13 juli 2014 00:19 schreef Stimorol- het volgende:
Borte doe jij eens die caramel salted whatever eens proeven.
Van BenJ.
Bij ons Marokkanen is het gewoon not done om je vlees bij de supermarkt te kopen. Ik kan me nog herinneren dat ik ooit als een kind van 10 jaar ofzo een pak met kroketten had gekocht in de supermarkt, ik kreeg thuis gelijk op me donder. Toen wist ik het, nooit meer aankomen met supermarkt vleesproducten.quote:
Laatst kwam ik van werk en mam had kippenvleugels gemaakt uit de oven. Gemarineerd en al. Ik rustig eten en wil daarna de restjes weggooien, zie ik supermarkt verpakking in de vuilnisbak.quote:Op zondag 13 juli 2014 00:17 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ze zijn wel gelovig?
Maar ik snap het ergens wel, mensen kunnen heel standvastig zijn. Ik heb mijn ouders op de een of andere manier nooit kunnen overtuigen dat vlees en kip uit de supermarkt gewoon echt niet halal is. Er is ooit een tijd geweest dat ik halal at en ik gewoon alles apart moest doen.Ik had mijn eigen halal vakje in de vriezer enzo.
Hoe komt het dan dat ze dat wel denken? Of kiezen ze er bewust voor?quote:Op zondag 13 juli 2014 00:17 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ze zijn wel gelovig?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |