abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142212667
Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen ... Voor zover mogelijk :P

pi_142212683
En weer verder
pi_142212954
N.inses O+

Ik mag morgen op kraamvisite *O* even checken of ik rammel
pi_142213348
Wat leuk Fieder. Ik ben benieuwd :D
pi_142214363
Spannend Fieder, ben ook benieuwd ;)
  zaterdag 12 juli 2014 @ 23:37:06 #6
378192 -mandy-
I am who I am
pi_142226027
Wat spannend Fieder!

Mooie foto Ela.

En trots O+ op m'n blonde, vrolijke dreumesmannetje *; . Het lopen aan 2 handen begint beter en beter te gaan! En het staan en vasthouden met 1 hand ook :D !

Haha, en D vindt dat (8> niet kan zingen. Het is al een paar keer gebeurd dat als (8> begon te zingen in huis, D spontaan begon te huilen 8)7 , best een lachwekkende vertoning eigenlijk :6 .

[ Bericht 19% gewijzigd door -mandy- op 12-07-2014 23:45:39 ]
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_142227543
Mijn man en ik hebben het nu een paar keer meegemaakt dat Aiden na een paar uurtjes slaap (3 á 4 uurtjes) heel zielig en huilend wakker wordt. Na een paar minuten gaat 1 van ons even kijken. Aiden zit dat meestal rechtop in zijn bedje heel dramatisch te huilen.
Ogen dicht, niks willen. Geen contact mee te krijgen en lijkt ook niet door te hebben dat je er bent. Hij is niet eens echt wakker ofzo.
Troosten kunnen we dus ook niet want ja...geen contact. Als hij al even stil is, dan begint hij na een minuut gewoon weer opnieuw.
Heel vervelend maar na eventjes brengen we hem gewoon huilend weer naar bed. Meestal slaapt hij dan toch weer in, na niet al te lange tijd.

Ik heb toch online even gekeken en vond het volgende:
http://www.opvoedadvies.nl/nachtangsten.htm

Nu herken ik dus wel die punten die daarin staan. Verschil is alleen dat Aiden niets bijzonders met zijn lichaam doet. Al heb ik het 1 keer gezien dat hij erg draaide in bewoog in zijn bed.
Daarnaast staat er dat het zich voornamelijk voordoet vanaf zo'n 18 maanden. Aiden is bijna 15 maanden.

Is er iemand die het herkent en eventueel tips heeft voor ons? Ik zie op de site wel tips staan maar misschien ken iemand nog andere manieren wat bij jullie kleintje helpt of heeft geholpen.
Thx. :)

Verder heb ik trouwens die felbegeerde baan niet gekregen. Ben 2e geworden. :') Heel jammer maar de ander had uiteindelijk nét iets meer werkervaring. Dus ik mag vrolijk verder solliciteren.

Aiden kan trouwens ineens ook op zijn tenen lopen (vind ik eigenlijk heel knap) en danst als een beetje (= extra snel stilstaand met zijn voetjes trappelen/stampen). :P
En vandaag at hij ineens heel goed met een vork! :o Nu wordt hij wel erg groot. Ging best goed eigenlijk en hij vond het leuk. O+
pi_142229354
Jammer van die baan vencodark!

En geen tips, volgens reageren jullie prima.
Klinkt wel als nachtangst idd, ook al is het niet precies volgens de beschrijving. Elk kind is anders toch!
pi_142233818
Ik weet niet of dat nachtangsten zijn venco. Mijn oudste had dat, en wat ik vooral kenmerkend vond is de allesoverheersende angst bij hem, dat ging veel verder dan geen contact kunnen maken. Hier is Stick ook niet heel erg wakker als hij tijdens zijn nachtslaap wakker wordt, hij lijkt dan toch in de nachtmodus te staan. Wat me opvalt is dat je zegt dat er na een paar minuten iemand bij hem gaat kijken. Als we hier hem zo lang zouden laten huilen zou hij zo overstuur raken dat hij er niet gauw meer uit komt, misschien eerder naar hem toe gaan?

Ik ben weer beneden met dreumes vanaf 4:30 :')
  zondag 13 juli 2014 @ 06:13:46 #10
381212 Gulara
From the future
pi_142233913
Fieder ik ben ook benieuwd.

Venco, ik herken het deels, kom er later even op terug.
pi_142233937
onze jongste heeft ook nacht angst. We mogen hem dan echt niet aan raken. Al hij dr last van heeft blijven we naast hem staan. Zeggen we dat we bij hem zijm, dat er niks aan dr hand is. Als hij dan rustig is dan kan hij geaaid worden. We aaien hem dan en gaan dan weer als hij lijkt te slapen.

Mijn man heeft t ook. Die is dr nooit overheen gegroeid. Hem moet ik serieus nemen in zijn angst. Hij ziet beesten of wordt overreden door vervoermiddelen. Ik doe het licht aan. Laat zien dat er niks is. Hij wordt dan rustig en gaat weer slapen. Ik lig vervolgens wakker met een mega hartslag. Want ik schrik me te pleuris. Hij heeft het als hij druk in zijn hoofd is.
pi_142234212
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 05:44 schreef L-E het volgende:
Wat me opvalt is dat je zegt dat er na een paar minuten iemand bij hem gaat kijken. Als we hier hem zo lang zouden laten huilen zou hij zo overstuur raken dat hij er niet gauw meer uit komt, misschien eerder naar hem toe gaan?

Ik ben weer beneden met dreumes vanaf 4:30 :')
Snap dat je dat zegt. Maar soms duurt het nog geen 5 minuten en dan slaapt hij ineens weer.
Wij willen hem niet bij elk huiltje volledig wakker maken als het wellicht niet 'nodig' is.
Maar zelfs na 20 minuten of langer pogingen doen hem te troosten, helpt er niets. Brengen we toch weer naar bed, de slaapt hij binnen een paar minuten weer. :?
  zondag 13 juli 2014 @ 08:04:16 #13
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_142234242
Bij nachtangst mag je hem ook niet wakker maken. Ervoor zorgen dat hij zich niet bezeerd, rustig tegen hem praten etc. Maar dus niet wakker maken.Soms worden ze zelf wakker, maar vaak slapen ze ook weer verder.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_142234289
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 08:04 schreef Susie het volgende:
Bij nachtangst mag je hem ook niet wakker maken. Ervoor zorgen dat hij zich niet bezeerd, rustig tegen hem praten etc. Maar dus niet wakker maken.Soms worden ze zelf wakker, maar vaak slapen ze ook weer verder.
Dat had ik begrepen ja. Dus bij de volgende keer zal ik dat niet doen.
Vorige keer probeerden we het wel maar hij bleef toch half slapen ofzo. Wreef constant in zijn ogen en geeuwen.

Volgende keer gaan we alleen bij hem kijken en rustig tegen hem praten. Maar wel laten liggen.
pi_142234446
Mandy wat goed van jouw dreumes *O*

Venco. Klinkt zielig. :*

L-E zat je weer om die tijd aan een uitsmijter? :D
pi_142234463
Nee, yoghurt met muesli dit keer :D
pi_142234969
Succes met wel/niet rammelen vandaag Fieder ;)

En ff *O* voor de dreumesen van Mandy en Venco, wat knap!

Nachtangst ken ik niet..

Was de yoghurt lekker LE ;) (heb je t zelf kunnen opeten, dat zou hier niet lukken namelijk ;) )

Ow heeft gisteren weer zo lief met Ellie (van Cwen) gespeeld! Hij ging haar allemaal spulletjes geven O+ (oké en af en toe over haar heen vallen en spullen afpakken) zo lief, heb helemaal vertrouwen in de baby erbij straks O+
  zondag 13 juli 2014 @ 11:40:28 #18
381212 Gulara
From the future
pi_142236097
Ik gooi het even in een spoiler, want lang verhaal. En als je kind lekker slaapt, kun je het overslaan. ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 13 juli 2014 @ 11:46:39 #19
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_142236257
Gulara :* , ik hoop dat het snel beter wordt!
Hier ook geen denderende slaper, de laatste dagen vooral tandjesellende (de laatste hoektand, dan alleen nog de 4 achterste kiezen, en dat duurt nog even!). Doorslapen is hier ook zeldzaam, maar het is te doen, en overdag is het het liefste jongetje dat ik ken, dus... O+
pi_142236506
Gulara :*

Ik voel me soms bijna schuldig met mijn doorslaper. Ligt meestal tussen 18.30-19.00 uur in bed en wordt pas de volgende ochtend wakker. :@
pi_142236660
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 11:58 schreef Omentielvo het volgende:

Ik voel me soms bijna schuldig met mijn doorslaper. Ligt meestal tussen 18.30-19.00 uur in bed en wordt pas de volgende ochtend wakker. :@
+1

:* ook voor venco. Lijkt me zo naar als ze ook niet te troosten zijn...
pi_142236707
Lekker toch Omen, Mijn oudste deed dat ook. Elke dag om 19.00 dr in, en de volgdende dag tussen 9.30 en 10.30 wakker.

Net was mijn man met de kinderen op bezoek op mijn werk, zo leuk. dreumes werd helemaal blij toen ik de stofzuiger pakte. Meneer heeft een stofzuigerobsessie O+.
Hij had een koekje gegeten en helemaal verkruimeld. Dat is natuurlijk ook het lekkerste.
Hij moet trouwens ook nog zijn hoektanden en achterste kiezen. Ik ben dr nu al bang voor!
(oudste had zomaar ineens haar achterste kiezen. Geen idee wanneer ze die kreeg. Ik zag ze toen ze 2 was geworden ineens zitten)
  zondag 13 juli 2014 @ 12:13:36 #23
381212 Gulara
From the future
pi_142236866
Ja, gaan jullie je lekker schuldig voelen. Genieten van jullie doorslapende kroost zullen jullie! :(

Nee maar echt, ik heb er zelf maar weinig problemen mee. Ik krijg meer dan genoeg slaap. En het gaat vast wel een keer over.
En als het nou een draak van een kind zou zijn overdag, maar hij is zo leuk, dus niks te klagen. :s)
pi_142237498
Rosalie dr eerste hoektand is sinds afgelopen week door.
pi_142238260
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2014 12:13 schreef Gulara het volgende:
Ja, gaan jullie je lekker schuldig voelen. Genieten van jullie doorslapende kroost zullen jullie! :(

Nee maar echt, ik heb er zelf maar weinig problemen mee. Ik krijg meer dan genoeg slaap. En het gaat vast wel een keer over.
En als het nou een draak van een kind zou zijn overdag, maar hij is zo leuk, dus niks te klagen. :s)
Ik geniet me te pletter!
Serieus, ze is zo'n schatje... En samen met haar grote broer smelt je helemaal weg... O+ O+

(Ik zou alleen zelf wat meer energie willen hebben. Ik kan niet eens slaapgebrek als excuus gebruiken! :( )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')