Mijn man en ik hebben het nu een paar keer meegemaakt dat Aiden na een paar uurtjes slaap (3 á 4 uurtjes) heel zielig en huilend wakker wordt. Na een paar minuten gaat 1 van ons even kijken. Aiden zit dat meestal rechtop in zijn bedje heel dramatisch te huilen.
Ogen dicht, niks willen. Geen contact mee te krijgen en lijkt ook niet door te hebben dat je er bent. Hij is niet eens echt wakker ofzo.
Troosten kunnen we dus ook niet want ja...geen contact. Als hij al even stil is, dan begint hij na een minuut gewoon weer opnieuw.
Heel vervelend maar na eventjes brengen we hem gewoon huilend weer naar bed. Meestal slaapt hij dan toch weer in, na niet al te lange tijd.
Ik heb toch online even gekeken en vond het volgende:
http://www.opvoedadvies.nl/nachtangsten.htmNu herken ik dus wel die punten die daarin staan. Verschil is alleen dat Aiden niets bijzonders met zijn lichaam doet. Al heb ik het 1 keer gezien dat hij erg draaide in bewoog in zijn bed.
Daarnaast staat er dat het zich voornamelijk voordoet vanaf zo'n 18 maanden. Aiden is bijna 15 maanden.
Is er iemand die het herkent en eventueel tips heeft voor ons? Ik zie op de site wel tips staan maar misschien ken iemand nog andere manieren wat bij jullie kleintje helpt of heeft geholpen.
Thx.

Verder heb ik trouwens die felbegeerde baan niet gekregen. Ben 2e geworden.

Heel jammer maar de ander had uiteindelijk nét iets meer werkervaring. Dus ik mag vrolijk verder solliciteren.
Aiden kan trouwens ineens ook op zijn tenen lopen (vind ik eigenlijk heel knap) en danst als een beetje (= extra snel stilstaand met zijn voetjes trappelen/stampen).
En vandaag at hij ineens heel goed met een vork!

Nu wordt hij wel erg groot. Ging best goed eigenlijk en hij vond het leuk.