Omdat rotzooipakking?quote:Op zondag 30 november 2014 00:39 schreef Sjoegerd het volgende:
Ugh, waarom gaan TU blokken altijd olie lekken
Dat sowieso . Dat daar niet ooit een modificatie voor is geweest.quote:
Lekt ie echt of zweet ie meer?quote:Op zondag 30 november 2014 10:52 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Dat sowieso . Dat daar niet ooit een modificatie voor is geweest.
Vind na een paar uur druppels/vlekken onder de auto. Dat is geen zweten meer.quote:Op zondag 30 november 2014 10:58 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Lekt ie echt of zweet ie meer?
Want vooral dat laatste staan ze erg bekend om, oplossing: regelmatig olie controleren en bijvullen.
En ik zit gezellig in het Zeeuwse land komende dagen, lekker mistig hier!
Dat is inderdaad geen zweten meer, haha. Dan is het tijd om er wat aan te (laten) doen!quote:Op zondag 30 november 2014 12:20 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Vind na een paar uur druppels/vlekken onder de auto. Dat is geen zweten meer.
Bijna, gemaakt van oude banden Heb nog even verder gezocht en het blijken Italiaanse recycle-banden te zijn. Heb geen tests gevonden waarin ze meegenomen worden, dus maar mooi van wegblijven. De actie vermeldt dat ze oorspronkelijk ruim 400 euro/set kosten, maar dat neem ik altijd met een korreltje zout. Bij een Italiaanse webshop kosten ze ~40 euro/stuk.quote:Op zondag 30 november 2014 10:07 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
129 euro . Dat is gemaakt van oude melkpakken en zal waarschijnlijk ook net zo veel grip bieden.
Winterbanden voor schrapers die schijnveiligheid bieden. Dat kan niet goed zijn.
Check ff je banden, zowel op spanning als op uitstulpingen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:58 schreef starla het volgende:
Hebben jullie dat ook wel eens meegemaakt, dat vrachtwagens je groot licht geven nadat je ze hebt ingehaald?
Ik zit alleen met de vraag waarom. Reed paar dagen terug op de A12 rond een uurtje of 1:00 en passeerde een vrachtwagen. Deze gaf me groot licht (snapte niet zo goed waarom, want hield voldoende 'links' aan zodat de bestuurder niet zou schrikken (was 3-baans en reeds gewoon in de middelste)), nog sterker, reed met m'n linker wielen ws over de wegmarkering, maar om die tijd reed verder bijna niemand en zeker niet op de linker baan.
Ik dacht, goh zal wel. Maar 1 km verder kreeg ik opnieuw groot licht van een vrachtwagen, same story, was ruim afstand tussen ons twee en reed iets boven maximum toegestande snelheid (140 ipv 130 op de teller, dus niet eens 140), en ook niet zo knettersnel zodat hij zou schrikken me dunkt.
Nadat ik was thuisgekomen checkte ik m'n achterlichten...die deden het gewoon en had geen mistachterlichten aan ofzo. Ik voerde zélf zeker geen groot licht.
Is dit een bepaald signaal dat vrij gebruikelijk is, maar ik gewoon de reden ervan niet snap?
Iemand?
Had toevallig een week eerder nieuwe banden erop laten zetten in het kader van grote beurt. Banden zien er prima en nieuw uit.quote:Op zondag 30 november 2014 15:37 schreef Henkerbedenker het volgende:
[..]
Check ff je banden, zowel op spanning als op uitstulpingen.
Ook ooit zoiets gehad, meerdere vrachtwagens die groot licht gaven. Na inspectie op de parkeerplaats bleek er een uitstulping ter grootte van een ei aan de binnenkant te zitten. Gelijk vervangen natuurlijk.
Heb het gezeik ook altijd in de winter . Morgen even bij een bevriende monteur langs om zijn oordeel te vragen.quote:Op zondag 30 november 2014 13:16 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Dat is inderdaad geen zweten meer, haha. Dan is het tijd om er wat aan te (laten) doen!
Staan je koplampen wel goed afgesteld?quote:Op zondag 30 november 2014 17:06 schreef starla het volgende:
[..]
Had toevallig een week eerder nieuwe banden erop laten zetten in het kader van grote beurt. Banden zien er prima en nieuw uit.
Of ze kwamen een collega op de andere rijbaan tegen....quote:Op zondag 30 november 2014 19:20 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Staan je koplampen wel goed afgesteld?
En het kan ook dat de vrachtwagens over hobbels reden, dan lijkt het heel even of ze hebben geseind.
Lekker in de kou sleutelen...quote:Op zondag 30 november 2014 18:29 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Heb het gezeik ook altijd in de winter . Morgen even bij een bevriende monteur langs om zijn oordeel te vragen.
Altijd zo . Met de AX in de winter schade gehad dus daar moest toen een andere radiateur + bumper op. Sleutelen rond het vriespunt is niet zo leukquote:
Ik vind 't al vervelend om m'n winterbanden er onder te zetten als 't koud is.quote:Op maandag 1 december 2014 11:35 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Altijd zo . Met de AX in de winter schade gehad dus daar moest toen een andere radiateur + bumper op. Sleutelen rond het vriespunt is niet zo leuk
Werk momenteel 4 dagen in de week bij een Peugeot dealer in het magazijn. Als ik t daar laat fixen dan kost het me klauwen met geld .. Ga zometeen langs bij een bekende van me die me misschien wel een keer 's avonds wil helpen.quote:Op maandag 1 december 2014 11:39 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik vind 't al vervelend om m'n winterbanden er onder te zetten als 't koud is.
Kun je nagaan als je je radiateur moet doen, waarbij je je handen niet droog houdt.
Maar loop je nog stage? Kan je 't daar niet laten fixen?
Ze doen niet aan korting dus?quote:Op maandag 1 december 2014 12:21 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Werk momenteel 4 dagen in de week bij een Peugeot dealer in het magazijn. Als ik t daar laat fixen dan kost het me klauwen met geld .. Ga zometeen langs bij een bekende van me die me misschien wel een keer 's avonds wil helpen.
Krijg volgens mij alleen korting op onderdelen.quote:Op maandag 1 december 2014 12:24 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ze doen niet aan korting dus?
Ik wilde laatst iets bij de Renault bestellen, dus ik bellen naar 't magazijn.
Nee, ze namen geen telefonische bestellingen aan, dan zou ik eerst langs moeten komen.
Ik even gegooglet, vervolgens 'tzelfde product in een webshop van een dealer aan de andere kant van NL-gevonden, die incl. verzendkosten alsnog 15 euro goedkoper was dan de lokale Renault-dealer. !
Die sowieso winst wilde maken, aangezien de prijs in Dialogys 49,- (excl. BTW), dus 59,** incl. BTW is, terwijl hij 62,50 (incl. BTW vroeg).
Dan is het inderdaad jammer, want die 60-80 euro excl. BTW per uur tellen flink aan bij het vervangen van de koppakking.quote:Op maandag 1 december 2014 12:33 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Krijg volgens mij alleen korting op onderdelen.
Misschien dat laatste.quote:Op zondag 30 november 2014 19:20 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Staan je koplampen wel goed afgesteld?
En het kan ook dat de vrachtwagens over hobbels reden, dan lijkt het heel even of ze hebben geseind.
Heb 2 nieuwe banden. Verwacht nog wel wat in de voorwielophanging. Klappert soms nogal :pquote:Op maandag 1 december 2014 12:34 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Dan is het inderdaad jammer, want die 60-80 euro excl. BTW per uur tellen flink aan bij het vervangen van de koppakking.
Verder nog geen gekke dingen gehad?
Mijn TU-blok in mijn 206 zweette eigenlijk totaal niet, ook niet na 13 jaar.
Ik had dat zelf pas ook, dat er op mn dagelijkse rit ook 3-4 keer naar me geknipperd werd. Geen idee waarom, alles leek me in orde.quote:Op maandag 1 december 2014 19:23 schreef starla het volgende:
[..]
Misschien dat laatste.
Ja, m'n lampen staan wel goed afgesteld. Heb ook sinds die ene keer (en daarvoor) nooit meer groot licht gekregen.
Ja, ik heb ook het idee dat een stabilisatiestang ergens speling begint te krijgen linksvoor.quote:Op maandag 1 december 2014 22:06 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Heb 2 nieuwe banden. Verwacht nog wel wat in de voorwielophanging. Klappert soms nogal :p
quote:Op maandag 1 december 2014 12:21 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Werk momenteel 4 dagen in de week bij een Peugeot dealer in het magazijn. Als ik t daar laat fixen dan kost het me klauwen met geld ..
Ik woon dichter bij die bevriende monteur dan bij het werk. Aangezien ik de auto elke dag nodig heb, moet het in de avonduren gebeuren.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |