Stacken?quote:Op zaterdag 12 juli 2014 00:12 schreef M1stral het volgende:
Blue Owl kan ik ten zeerste aanraden. Jay Doughten is een fantastich persoon om zaken mee te doen.
Ik zou een tapered fit laten inkorten overigens of gewoon laten stacken. Cuffen werkt het best bij straight cuts.
De inseam lang laten en laten vallen op je schoen. De onderkant van de broekspijp valt dan als een harmonicavorm, ook wel stacks genoemd.quote:
Hier zelfde verhaal met thighs + waist. Ik heb tot nu toe geen enkele broek die echt goed zit bij beide. Meestal zit waist goed en dan thighs te strak of waist te los en dan thighs goed.quote:
Fabric is idd heel nice. Daarom zou ik zeker graag eentje willen. Alleen moet het wel een smalle(re) fit zijn.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 11:03 schreef Atta-boy het volgende:
Die RRL die ze nu hadden hangen waren ook voornamelijk wijdere cuts. Fabric vind ik wel altijd![]()
En T_Fuff, jij squat altijd met lightweight
Er zijn volgens mij maar twee cuts, low straight en slim. De slim heeft kale achterzakken.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 12:11 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Fabric is idd heel nice. Daarom zou ik zeker graag eentje willen. Alleen moet het wel een smalle(re) fit zijn.
Welkom iigquote:Op zaterdag 12 juli 2014 13:33 schreef BredeBroeder het volgende:
Dussssss, ik heb toch maar besloten om als eerste raw denim een 501 STF te nemen, in plaats van een N&F (geldproblemen en tijd)Gewoon de Rigid Indigo Blue.
Nu heb ik normaal qua waist een 30 en lengte 30 tot 32. Ik heb een W31L32 gehaald op ebay en hij komt volgende week binnen, nu heb ik er toch nog wat vragen over.
Ik had gelezen dat als je ze nieuw hebt dat je ze moet soaken zodat je de krimp eruit haalt, en dan dus voor een eeuwigheid dragen voordat je ze gaat wassen. Ik heb alleen geen badkuip ofzo, alleen een douche of een emmer waar ik ze in kan shrinken.
Zou een half uur onder de douche staan op 35 graden hetzelfde shrink effect geven als er een half uur mee in bad zitten? Of kan ik ze beter helemaal niet aandoen en gewoon in een hete bak water dompelen voor een half uurtje met wat zeep erbij en ze achteraf aantrekken tot ze droog zijn?
quote:Op zaterdag 12 juli 2014 12:46 schreef leppeh het volgende:
Oh nein, een gat in de knie van m'n MomoAdds character, zullen we maar zeggen. Het ergste is nog dat het komt doordat ik van m'n fiets ben gereden door een gast in een Fiat 500 Gucci edition.
Daar is geen echt antwoord op. Heb zelf een broek een keer in een wasbak met het water gelegd en daarna aan de wasbak laten drogen, dat ging prima. Anderen zweren dan weer op dragen in bad.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 13:33 schreef BredeBroeder het volgende:
Dussssss, ik heb toch maar besloten om als eerste raw denim een 501 STF te nemen, in plaats van een N&F (geldproblemen en tijd)Gewoon de Rigid Indigo Blue.
Nu heb ik normaal qua waist een 30 en lengte 30 tot 32. Ik heb een W31L32 gehaald op ebay en hij komt volgende week binnen, nu heb ik er toch nog wat vragen over.
Ik had gelezen dat als je ze nieuw hebt dat je ze moet soaken zodat je de krimp eruit haalt, en dan dus voor een eeuwigheid dragen voordat je ze gaat wassen. Ik heb alleen geen badkuip ofzo, alleen een douche of een emmer waar ik ze in kan shrinken.
Zou een half uur onder de douche staan op 35 graden hetzelfde shrink effect geven als er een half uur mee in bad zitten? Of kan ik ze beter helemaal niet aandoen en gewoon in een hete bak water dompelen voor een half uurtje met wat zeep erbij en ze achteraf aantrekken tot ze droog zijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O burn! Gelukkig hoeft de rest niet lightweightquote:Op zaterdag 12 juli 2014 11:03 schreef Atta-boy het volgende:
Die RRL die ze nu hadden hangen waren ook voornamelijk wijdere cuts. Fabric vind ik wel altijd![]()
En T_Fuff, jij squat altijd met lightweight
quote:Op zaterdag 12 juli 2014 18:30 schreef Licko het volgende:
Wat pics van m'n JB0401 en Tellason Ladbroke grove. Denk dat ze volgende week allebei de was in gaanDamn, die Japan Blue heeft een heerlijk contrast zeg, wat een kleurSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die Tellason is ook niet mis hoor
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
Dankjequote:Op zaterdag 12 juli 2014 14:12 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Welkom iigGewoon in een emmer doen, half uurtje in water laten soaken en dan laten drogen en aantrekken
Aandoen iig nu niet aangezien je een maatje groter in waist hebt genomen
Er is geen goed of foutquote:Op zondag 13 juli 2014 07:07 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
DankjeMoet er ook nog zeep bij 't water of alleen warm water? Sorry voor de rare vragen maar ik wil 't niet fout doen
Dankje man, gaat vast goedkomen!quote:Op zondag 13 juli 2014 12:08 schreef Atta-boy het volgende:
Alleen water, hij is toch niet vies? Evt beetje onderdompelen zodat je goed alle krimp er uit haalt.
Veel plezier er mee iig
Kan ik bevestigen.quote:
Die is bijzonder tof.quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:45 schreef Analoog het volgende:
http://www.rawrdenim.com/(...)t-013-just-released/
Pure blue japan heeft een nieuwe black coated gereleased, ziet er best netjes uit!
No selvedge = no lovequote:Op woensdag 23 juli 2014 11:45 schreef Analoog het volgende:
http://www.rawrdenim.com/(...)t-013-just-released/
Pure blue japan heeft een nieuwe black coated gereleased, ziet er best netjes uit!
Fixedquote:Op woensdag 23 juli 2014 23:10 schreef Atta-boy het volgende:
[..]
Hidden selvage - ninja level over 9000
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En fit pics van nu:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:41 schreef BredeBroeder het volgende:
Ja hoor hij is binnen[ afbeelding ]
De eerste keer dat ik raw denim aanraak en het voelt als stug karton![]()
![]()
Qua waist zit ie eigenlijk best wel strak, terwijl die juist wat losser moet zitten omdat ie nog gaat krimpenWat raden jullie aan nu te doen? Gewoon ermee in bad zitten en zorgen dat de lengte wel mooi krimpt? Want hij is wel echt te lang nog.
Verder een raar patroontje ontdekt, ziet van een afstandje beetje zwartig uit![]()
foto:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En fit pics van nu:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nice! Welcome to the clubSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik zou 'm idd soaken in bad of onder de douche. Waarschijnlijk zal hij dan wel strak aanvoelen de eerste paar keer dragen, maar uitlopen zal ie ook wel. 't Grootste probleem krijg je denk ik wanneer je m in de wasmachine zult gooien, dan zal hij wel flink krimpen.
De lengte zou ik me het minste druk om maken, die kan je altijd nog aanpassen. Let wel, dat als je m nu kort soakt en vervolgens laat hemmen, dat je genoeg 'speling' hebt voor wanneer je m wast; het zou kunnen dat hij nog een stuk korter wordt.![]()
Hey manquote:Op donderdag 24 juli 2014 15:52 schreef Analoog het volgende:
[..]
Nice! Welcome to the club![]()
Ik zou 'm idd soaken in bad of onder de douche. Waarschijnlijk zal hij dan wel strak aanvoelen de eerste paar keer dragen, maar uitlopen zal ie ook wel. 't Grootste probleem krijg je denk ik wanneer je m in de wasmachine zult gooien, dan zal hij wel flink krimpen.
De lengte zou ik me het minste druk om maken, die kan je altijd nog aanpassen. Let wel, dat als je m nu kort soakt en vervolgens laat hemmen, dat je genoeg 'speling' hebt voor wanneer je m wast; het zou kunnen dat hij nog een stuk korter wordt.
Hij is net klaar van 't soaken, de waist is dik een inch gekrompen en zit echt super strak![]()
De inseam is ook zeker 3" gekrompen en valt bijna helemaal perfect.
Alot of indigo was lost during 40 degrees soaking
Maar de shrink is er nu wel voor t grootste deel uitin de wasmachine zou ik 'm misscien op 20 graden oid kunnen wassen dat ie niet zoveel meer krimpt? Dan hoef ik ook niet bang te zijn dat ie niet meer past, achja, dat is pas over een halfjaar wear ofzo
![]()
![]()
Waist loopt nog wel uit man. Ik heb mijn nieuwe Japan Blue ook met wat pijn uit moeten lopen. Hij begint nu comfy te zitten in de waist na twee weken, en ik verwacht dat hij de komende paar weken alleen nog maar meer uit loopt.![]()
Hele handen onder de denim![]()
de fit is nu wel echt zoooveel beter, eerst zat er echt geen model in. Hij is bijna droog, vindt t nu al awesome
![]()
![]()
Lagere temperatuur wassen scheelt misschien wel wat qua shrinkage idd, al zal het verschil minimaal zijn.
Hij zal uiteindelijk nu stretchen tot hij ongeveer goed zit, en vanuit daar weer shrinken bij een soak/wash. Zo blijf je uiteindelijk een beetje schommelen tussen strakker en losser.![]()
Klopt. Mijn Momo kan ik ook maar net aan als ie uit de wasmachine komt. Aantal dagen dragen en hij zit weer als gegoten.
@BredeBroeder: Dat rare plekje in de broek heet loom chatter als ik me niet vergis. Dat is het "overslaan" van het weefgetouw tijdens het maken van de fabric.[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog![]()
Aah okay, het ziet er een beetje raar uit maar goedquote:Op donderdag 24 juli 2014 19:10 schreef M1stral het volgende:
Klopt. Mijn Momo kan ik ook maar net aan als ie uit de wasmachine komt. Aantal dagen dragen en hij zit weer als gegoten.
@BredeBroeder: Dat rare plekje in de broek heet loom chatter als ik me niet vergis. Dat is het "overslaan" van het weefgetouw tijdens het maken van de fabric.I can live with that.
![]()
Adds character.[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog![]()
Hier hetzelfde met m'n jb0401 twijfel nog wat ik doe :pquote:Op donderdag 24 juli 2014 20:06 schreef Atta-boy het volgende:
Ik ben bang dat ik mijn momo en samurai niet meer pas als ik ze was![]()
Gaat lekkerrr Bok. Zal eerdaags ook wel weer Momo shots droppen.[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Blog![]()
Iemand hier ervaring met Neighborhood (raw) denim, Is dat een beetje kwaliteit? En qua sizing hebben ze small, medium, large en x-large. Zat bij mn APC PS uiteindelijk op Sz 30, die zit nu na een paar maanden perfect. Bij Neighborhood is dat een small, of loopt deze minder uit en kan ik m'n gewone maat (Medium, 32) pakken?
[ Bericht 0% gewijzigd door Mindstate op 25-07-2014 01:04:11 ]![]()
Nice bokquote:Op donderdag 24 juli 2014 21:42 schreef bokkepoot het volgende:
Quick and dirty.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
We fear that which we cannot see![]()
Tenzij je ze heel cheap kan kopen zou ik het niet doen. Dingen zijn meestal veel te duur voor wat je er voor terug krijgt.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:52 schreef Mindstate het volgende:
Iemand hier ervaring met Neighborhood (raw) denim, Is dat een beetje kwaliteit? En qua sizing hebben ze small, medium, large en x-large. Zat bij mn APC PS uiteindelijk op Sz 30, die zit nu na een paar maanden perfect. Bij Neighborhood is dat een small, of loopt deze minder uit en kan ik m'n gewone maat (Medium, 32) pakken?Faka G![]()
Lekker bezigheidje, helaas een te kleine douche![]()
Fit pics van m'n STF na de shrink:
Het enige waar ik iets minder blij mee ben zijn de knieën die nogal bulky lijken. Op deze foto goed te zien:
Zal dit later nog minder worden of zit het er nu zo ingesleten dat het er nooit meer uit gaat?![]()
Wat ik van mijn stf herinner is dat het zo blijft, is echt een straight fit
Vooral als je de denim nat aantrekt en je teveel beweegt, stretch het bij de knie teveel uit
Dus ik moet ermee leren leven?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 11:35 schreef Ali_Ilegali het volgende:
Wat ik van mijn stf herinner is dat het zo blijft, is echt een straight fit
Vooral als je de denim nat aantrekt en je teveel beweegt, stretch het bij de knie teveel uit![]()
![]()
Les voor m'n volgende raw dan, niet nat aantrekkenquote:Op zaterdag 26 juli 2014 11:37 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Jaof een andere jeans/fit halen
![]()
![]()
Kan wel, maar niet bewegen danquote:Op zaterdag 26 juli 2014 11:38 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Les voor m'n volgende raw dan, niet nat aantrekken![]()
Denk niet dat het gaat helpen, je kan proberen opnieuw te soaken..quote:Op zaterdag 26 juli 2014 11:45 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Misschien kan ik wat heet water op de knieën spuiten??Hopen dat het een beetje krimpt?
================================================
Update rond 415 dagen.[
Zal straks nog pics maken van heel de jeans
Gaat niet lukken, als je beweegt gaat het daar toch weer stretchen waardoor je weer knee buldge hebt.
Is bij heel veel dry's zo, heb dat ook flink bij mijn oldblue maar moet je niet moeilijk over doenzie je alleen als je het weet en er op let
Edit: cool ali
Faka G![]()
Zeker nicequote:Op zaterdag 26 juli 2014 12:10 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Denk niet dat het gaat helpen, je kan proberen opnieuw te soaken..
================================================
Update rond 415 dagen.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ][
Zal straks nog pics maken van heel de jeans
Love will tear us apart (Joy Division)![]()
Thanks, zijn idd niet heel duur (120 euro) maar ik skip ze wel dan.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 10:18 schreef Atta-boy het volgende:
[..]
Tenzij je ze heel cheap kan kopen zou ik het niet doen. Dingen zijn meestal veel te duur voor wat je er voor terug krijgt.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: