Gezellig.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 20:55 schreef Domingesto het volgende:
[..]
Er lopen hier zwaar gestoorde reli-gekkies rond, dus ja.
quote:
Hoe weinig heb jij gedronken?quote:
ik reageer alleen op de post die ik quote. Ik begrijp niet wat er specifiek zelfstandig is aan vrouwen op Urk omdat ze het huishouden doen.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 20:52 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Jij leeft nog in 1980 waar vrouwen geen werk hebben? Ook daar hebben vrouwen (bij)banen intussen...
Yeah, right.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 20:52 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Jij leeft nog in 1980 waar vrouwen geen werk hebben? Ook daar hebben vrouwen (bij)banen intussen...
Eerder 1880.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 20:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
ik reageer alleen op de post die ik quote. Ik begrijp niet wat er specifiek zelfstandig is aan vrouwen op Urk omdat ze het huishouden doen.
De arbeidsparticipatie van vrouwen op Urk is overigens zeer laag te noemen.
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)008/2008-2603-wm.htm
Dus niet ik maar de Urkers leven in 1980.
Ze zijn er niet erg vooruitstrevend inderdaad.....quote:
quote:
quote:Op vrijdag 11 juli 2014 20:25 schreef Eyip het volgende:
[..]
dag groenteboer. graag een turk sla met een kurk alstublieft.
Heeft ook te maken met hoe je zelf in het leven staat. Als je zwaar gereformeerd bent, zoals de meeste Urkers dan zal het niks voor je uitmaken. Als jij ergen een leuk meisje ziet en je wordt verliefd op haar en het blijkt wederzijds te zij, dan zul je haar niet afwijzen als blijkt dat ze van Urk komt.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 20:42 schreef deadprez het volgende:
[..]
Oh ja, als het je collegae zijn snap ik het wel. Zou er in ieder geval niet vrijwillig mee omgaan denk ik.
maar hoe reageert haar omgeving op het feit dat jij NIET uit Urk komt?quote:Op zaterdag 12 juli 2014 09:30 schreef JasVerstoppen het volgende:
[..]
Heeft ook te maken met hoe je zelf in het leven staat. Als je zwaar gereformeerd bent, zoals de meeste Urkers dan zal het niks voor je uitmaken. Als jij ergen een leuk meisje ziet en je wordt verliefd op haar en het blijkt wederzijds te zij, dan zul je haar niet afwijzen als blijkt dat ze van Urk komt.
In Volendam werd dat altijd als fout gezien als je met iemand van buiten het dorp aan kwam maar dat is inmiddels al een stuk minder hoor. Op Urk is dat in principe nog zo maar het feit dat een meisje al aanpapt met iemand van buitenaf, geeft al aan dat die familie niet zo kortzichtig is. Als men op Urk dan door heeft dat ze het goed bij je heeft dan accepteert men dat .quote:Op zaterdag 12 juli 2014 11:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
maar hoe reageert haar omgeving op het feit dat jij NIET uit Urk komt?
Ik heb weleens begrepen dat in een dorp als Volendam het een beetje vreemd gevonden wordt als je met iemand van buiten trouwt.
Staat nu op max. volume hier.quote:
Vind dat accent toch wel een afknapper hoor.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 09:30 schreef JasVerstoppen het volgende:
Als jij ergen een leuk meisje ziet en je wordt verliefd op haar en het blijkt wederzijds te zij, dan zul je haar niet afwijzen als blijkt dat ze van Urk komt.
quote:Op vrijdag 11 juli 2014 20:45 schreef ZarB het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaaaaren geleden een 8 daagse vriendschap (in Turkije) gehad met een groepje van 5 Urkse jongens. Kapot gelachen, maar wat een figuren.. allemaal een gouden oorbelletje in de vorm van een anker ofzoiets. Allemaal zelfde tattoo en als baan zaten ze allemaal 'in de vis' (dat stond dan ook letterlijk zo op hyves).
Ook dat heeft lang niet iedereen op Urk. Er zijn er ook die ABN spreken hoor. Een accent zal voor mij nooit een afknapper zijn als ze leuk lief en lekker is.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 21:20 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Vind dat accent toch wel een afknapper hoor.
In de volksmond noemt men dat een ''gangbang''. Maar op zn urkers zal het wel vriendschap heten ja.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 20:45 schreef ZarB het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaaaaren geleden een 8 daagse vriendschap (in Turkije) gehad met een groepje van 5 Urkse jongens. Kapot gelachen, maar wat een figuren.. allemaal een gouden oorbelletje in de vorm van een anker ofzoiets. Allemaal zelfde tattoo en als baan zaten ze allemaal 'in de vis' (dat stond dan ook letterlijk zo op hyves).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |