Ja, of gewoon 4-4-4, wat ook handig is. Al gaat iedereen in mijn ogen idd sowieso toch voor Admin als focus, meest kostrijke.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 14:09 schreef Krediax het volgende:
[..]
Ja maar een persoon heeft altijd beter inzicht dan de AI.
Ik bedoel alleen maar met rivals plus national focus kan je dus een base hebben van 6-3-3 wat dus gewoon 3 punten die jij dankzij national focus kan bepalen waar je die extra wilt. En wat dus bij mij bijna altijd op adm zal staan.
Wat dus betekend dat je meer punten hebt dan voor wealth of nations.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 14:11 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ja, of gewoon 4-4-4, wat ook handig is. Al gaat iedereen in mijn ogen idd sowieso toch voor Admin als focus, meest kostrijke.
We zullen het allemaal wel zien, denk je niet? Patch is nog niet uit dus we weten nog niks.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 14:17 schreef Krediax het volgende:
[..]
Wat dus betekend dat je meer punten hebt dan voor wealth of nations.
Tel daar bij op dat de PP je ook nog eens +0.5 Republic tradition geeft per jaar en je als republiek dus véél meer punten hebt. (al in de nieuwe expansion/patch word de RT geschaald naar je election cycle begreep ik)
Ik hoef geen keuze meer te maken tussen stability, tech of cores. Nu kan alles gewoon, wat ik dus jammer vind.
Das waarquote:Op vrijdag 11 juli 2014 14:18 schreef Euribob het volgende:
[..]
We zullen het allemaal wel zien, denk je niet? Patch is nog niet uit dus we weten nog niks.
Het zorgde wel voor keuzestress, igg.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 14:20 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Op zich is dit wel beter, zover ik het heb gelezen. Nu worden je ideas eigenlijk bepaald door je ruler en dat kan je nu toch meer sturen.
ja, klopt. hehe.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 14:23 schreef Euribob het volgende:
[..]
Het zorgde wel voor keuzestress, igg.
Frankrijk, Oostenrijk, Burgundy etc etc sterker maken? Net of die al niet sterk genoeg zijnquote:Op vrijdag 11 juli 2014 06:22 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
2e DLC op rij die voor Nederland gemaakt lijkt te zijn. Wanneer krijgen militaristische landen nou eens buffs, fuck die trade en naval
Alleen de combat width toch?quote:Op zondag 13 juli 2014 19:47 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Verschilt ook per dominant terrein in de regio hé.
Ja maar je past je samenstelling dus op je combat width aanquote:Op zondag 13 juli 2014 19:49 schreef Krediax het volgende:
[..]
Alleen de combat width toch?
Of zijn er terreinen waar inf/cav/art minder effectief zijn?
Veranderingen van combat width door terrein hou ik nooit rekening mee. Anders is je mountain leger niet optimaal als het op plains vecht.quote:Op zondag 13 juli 2014 19:50 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Ja maar je past je samenstelling dus op je combat width aan
Geen penalty's voor eenheden idd.
Art is zeker duur maar het is het ook zeker waard. Als bonus siege je ook nog eens een stuk sneller.quote:Op zondag 13 juli 2014 20:17 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Ik ga zelf in het begin altijd 3-1-1, is meer dan zat en cav en art zijn duur.
Later 6-1-5 of 6-1-6, cav is dan alleen nog voor flanking goed en pakt toch zware verliezen.
Op het eind wel, in de eerste vijftig jaar dat je art hebt is het als klein land erg duur om meer dan een paar eenheden te onderhouden.quote:Op zondag 13 juli 2014 20:31 schreef Krediax het volgende:
[..]
Art is zeker duur maar het is het ook zeker waard. Als bonus siege je ook nog eens een stuk sneller.
Aan de ene kant ben je (inclusief stability kosten) zo'n 2750 mp kwijt, aan de andere kant hoef je voortaan 25% minder mp's te betalen aan techs. Dat heft elkaar misschien op, misschien weegt het ene zwaarder dan het andere, dat weet ik niet. Maar je moet ook meewegen dat je zonder techpenalty eerder toegang hebt tot de nieuwste techs. Als je de battle screen goed analyseert merk je dat winst of verlies van oorlogen en het aantal dode soldaten afhangt van piepkleine details. De Ottomanen hebben aanvankelijk sterkere units dan Westerse troepen, maar later zijn Westerse units sterker. Als je dan ook nog eens door de 25% penalty technologisch achterloopt kun je het schudden. Ik denk daarom dat het verstandig is om zo vroeg mogelijk te Westernizen.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 16:15 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Westernizeren is niet echt de moeite met de Ottomanen, lekker skippen en die monarch points beter besteden.
Voordat ze westernizen hebben veranderd had rusland ook events om westernizen makkelijker te maken.quote:Op woensdag 16 juli 2014 01:02 schreef Bilge het volgende:
[..]
Aan de ene kant ben je (inclusief stability kosten) zo'n 2750 mp kwijt, aan de andere kant hoef je voortaan 25% minder mp's te betalen aan techs. Dat heft elkaar misschien op, misschien weegt het ene zwaarder dan het andere, dat weet ik niet. Maar je moet ook meewegen dat je zonder techpenalty eerder toegang hebt tot de nieuwste techs. Als je de battle screen goed analyseert merk je dat winst of verlies van oorlogen en het aantal dode soldaten afhangt van piepkleine details. De Ottomanen hebben aanvankelijk sterkere units dan Westerse troepen, maar later zijn Westerse units sterker. Als je dan ook nog eens door de 25% penalty technologisch achterloopt kun je het schudden. Ik denk daarom dat het verstandig is om zo vroeg mogelijk te Westernizen.
Historisch gezien zouden Rusland, Turkije en Japan goedkoper/ sneller moeten kunnen Westernizen, jammer dat Paradox alle niet-Westerse landen op 1 hoop gooit.
Goed voor de verliezer en slecht voor de winnaar dusquote:Op woensdag 16 juli 2014 18:04 schreef Yum-Yum het volgende:
Nieuwe patch en Res Publica is uit, maar......
- Truce length now scales to the amount of warscore taken in the peace, from 5 years at white peace to 15 years at 100% warscore.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |