http://www.nu.nl/gezondhe(...)gtransplantatie.htmlquote:Resistent
De Amerikaan Timothy Brown wordt beschouwd als de eerste persoon ter wereld die is genezen van hiv. Bij hem verdween het virus na een beenmergtransplantatie in 2008. Het donororgaan bleek later afkomstig van een persoon die resistent was tegen het hiv-virus.
De donoren van de twee mannen waarbij het virus is teruggekeerd, zijn niet resistent tegen hiv.
Volgens mij kan dat niet omdat beenmerg 'compatibel' moet zijn met je eigen beenmerg!quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:56 schreef polderturk het volgende:
Wat we kunnen doen is beenmerg nemen van iemand die HIV resistent is, en dan een enorme hoeveelheid van deze HIV-resistente beenmerg opkweken met stamcellen. Vervolgens kunnen heel veel patiënten middels een beenmergtransplantatie met het HIV resistente beenmerg genezen worden.
Dan gaan we van ieder type beenmerg een resistente variant opkweken.quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:59 schreef erikkll het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat niet omdat beenmerg 'compatibel' moet zijn met je eigen beenmerg!
Maar dan kan de Big Pharma geen geld meer verdienen met alle pilletjes...quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:02 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dan gaan we van ieder type beenmerg een resistente variant opkweken.
quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:56 schreef polderturk het volgende:
Alweer een briljante vondst van polderturk.
Dit ja. Beenmerg produceert bloedcellen. Straks produceert je donorbeenmerg het verkeerde soort bloed, val je alsnog dood neer.quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:59 schreef erikkll het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat niet omdat beenmerg 'compatibel' moet zijn met je eigen beenmerg!
Tsk, als het allemaal zo simpel was als jij beweert hadden we 30 jaar geleden al een gen voor HIV-resistentie ontwikkeld en waren alle mensen nu HIV-resistent.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:02 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dan gaan we van ieder type beenmerg een resistente variant opkweken.
Die personen hadden niet het beenmerg van een HIV resistente persoon ontvangen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:16 schreef GanGStaR het volgende:
http://www.bostonglobe.co(...)P4aZwpUXJ/story.html
Daar hebben we die jaloerse Rezania weer.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:17 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dit ja. Beenmerg produceert bloedcellen. Straks produceert je donorbeenmerg het verkeerde soort bloed, val je alsnog dood neer.
[..]
Tsk, als het allemaal zo simpel was als jij beweert hadden we 30 jaar geleden al een gen voor HIV-resistentie ontwikkeld en waren alle mensen nu HIV-resistent.
Ik? Jaloers? Nee hoor. Maar 'even' stamcellen kweken en de wereld van HIV genezen gaat hem niet worden. Kom maar terug over 20 jaar of zo, misschien dat het dan kan.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:44 schreef polderturk het volgende:
[..]
Daar hebben we die jaloerse Rezania weer.
Jouw 'vondst' of die van de wetenschappers?quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:58 schreef polderturk het volgende:
Deze vondst is een fucking nobelprijs waard.
Jouw jaloezie kent geen grenzen he.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:59 schreef Rezania het volgende:
[..]
Jouw 'vondst' of die van de wetenschappers?
Omdat echt iedereen het bedenkt zodra ze het artikel lezen, het is zo'n beetje het meest logische plan wat je te binnen kan schieten op basis van deze info. Stamceldifferentiatie begrijpen en kunnen reguleren is niet voor niks zo'n beetje de heilige graal van de geneeskunde. God man, doe je überhaupt echt onderzoek of zo?quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:24 schreef polderturk het volgende:
[..]
Jouw jaloezie kent geen grenzen he.
Waarom wil je niet toegeven dat dit een briljant idee is van mij?
Waarom heb jij het dan niet bedacht slimmerik? Nu ik het idee heb verteld lijkt het heel simpel. Echter, niet iedereen kan deze verbanden leggen. De eerste wet van Newton lijkt heel eenvoudig. Maar waarom is Newton dan de eerste die die wet heeft geformuleerd?quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:26 schreef Rezania het volgende:
[..]
Omdat echt iedereen het bedenkt zodra ze het artikel lezen, het is zo'n beetje het meest logische plan wat je te binnen kan schieten op basis van deze info. Stamceldifferentiatie begrijpen en kunnen reguleren is niet voor niks zo'n beetje de heilige graal van de geneeskunde. God man, doe je überhaupt echt onderzoek of zo?
Ik had jaren geleden al bedacht dat ik onderzoek naar stamceldifferentiatie wil doen juist omdat je er zo enorm veel mee kan, daarom studeer ik ook LST.quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:36 schreef polderturk het volgende:
[..]
Waarom heb jij het dan niet bedacht slimmerik? Nu ik het idee heb verteld lijkt het heel simpel. Echter, niet iedereen kan deze verbanden leggen. De eerste wet van Newton lijkt heel eenvoudig. Maar waarom is Newton dan de eerste die die wet heeft geformuleerd?
Lieve Polderturk,quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:41 schreef polderturk het volgende:
Rezania,
Jij bent zo dom als een ezel en jij zal nooit iets ontdekken. Jij zal nooit mijn niveau bereiken en dat weet jij.
Oké, ben benieuwd. Stuur je een linkje zodra je je artikel hebt gepubliceerd? Bedankt.quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:55 schreef polderturk het volgende:
Rezania,
Ik heb alle 12 onderstaande college's gevolgd mbt de algemene relativiteitstheorie. Voor de meeste mensen bijzonder lastige materie. Ik heb toen ik deze video's aan het bekijken was een aantal baanbrekende ontdekkingen gedaan. Ik ga deze ontdekkingen binnenkort bespreken met een Natuurkunde professor en ik ga mijn bevindingen in een wetenschappelijk artikel publiceren.
HAVO???? Ik heb het VWO gedaan en een universitaire studie afgerond. Helaas ben ik nu werkzaam in de ICT.quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:52 schreef Rezania het volgende:
[..]
Lieve Polderturk,
Na het succesvol afronden van mijn havo was ik al verder in het leven dan jij ooit zal zijn. En nu dat ik mijn eerste jaar van LST (een studie over genetische modificatie en de toepassingen daarvan) succesvol heb afgerond ben ik verder ontwikkeld dan jij ooit zal dromen. Trollen op een forum staat nou eenmaal niet gelijk aan intellectuele ontwikkeling.
Liefs,
Je boii Rez xoxo
Het is havo en vwo, met kleine letters dus. Ik heb beide gedaan en studeer nu aan de TU Delft. Het leven kan raar lopen, niet?quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:57 schreef polderturk het volgende:
[..]
HAVO???? Ik heb het VWO gedaan en een universitaire studie afgerond. Helaas ben ik nu werkzaam in de ICT.
http://www.telegraaf.nl/g(...)genezen__baby__.htmlquote:Toch weer hiv bij 'genezen' Amerikaanse baby
WASHINGTON - Bij een Amerikaans meisje dat genezen zou zijn van hiv is het virus dat aids veroorzaakt toch weer geconstateerd. Dat hebben de Amerikaanse gezondheidsautoriteiten donderdag bekendgemaakt. Het kind, bekend als de 'Mississippi baby', is inmiddels 4 jaar.
Ze werd in 2010 in een kliniek in Mississippi geboren. Het meisje kreeg als baby een zeer vroege behandeling tegen hiv. Na 18 maanden behandeling verdween ze uit het vizier van de artsen. Maar na haar terugkeer werden het virus of sporen daarvan niet meer gedetecteerd. Ze heeft 2 jaar geen medicatie gehad. Herhaaldelijk werd ze getest, maar tot afgelopen week waren die onderzoeken steeds negatief.
Het is een domper op de hoop die bestond dat een zeer vroege behandeling een remedie tegen het virus zou kunnen zijn. „Uiteraard is dit een teleurstellende wending voor dit jonge kind, de medische staf en hiv/aids-onderzoekers”, aldus dokter Anthony Fauci, de directeur van het Amerikaanse Nationale Instituut voor Allergie en Infectieziekten.
De doktoren weten niet hoe het kan dat het virus weer de kop heeft opgestoken. Het meisje krijgt weer virusremmers, die ze waarschijnlijk haar hele leven moet blijven nemen.
Geen zorgen. TS gaat er voor zorgen dat binnen een paar jaar de wereld HIV-vrij is.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:08 schreef __Saviour__ het volgende:
Hardnekkig virus is het
[..]
http://www.telegraaf.nl/g(...)genezen__baby__.html
Als je het al opgeeft voordat je begint kom je nergens.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:10 schreef Rezania het volgende:
[..]
Geen zorgen. TS gaat er voor zorgen dat binnen een paar jaar de wereld HIV-vrij is.TS is namelijk de meeste briljante man ooit, een werkelijk genie naast wie Einstein een domme tokkie zou lijken. TS
![]()
![]()
Ja, jezelf de hemel in prijzen in de derde persoon en roepen dat je een Nobelprijs verdient levert vast een mooie wetenschappelijke ontdekking of ontwikkeling op.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 01:25 schreef ATan het volgende:
[..]
Als je het al opgeeft voordat je begint kom je nergens.
Vooruitgang komt alleen met een onvoorwaardelijk geloof in eigen kunnen en een grenzeloos doorzettingsvermogen.
Het fabriceren en modificeren van stamcellen zou werkelijk een grote vooruitgang zijn.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 01:30 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja, jezelf de hemel in prijzen in de derde persoon en roepen dat je een Nobelprijs verdient levert vast een mooie wetenschappelijke ontdekking of ontwikkeling op.
Daar waren we gelukkig ook al achter zonder TS.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 02:19 schreef ATan het volgende:
[..]
Het fabriceren en modificeren van stamcellen zou werkelijk een grote vooruitgang zijn.
Hoeveel wiet rook jij precies?quote:Op zaterdag 12 juli 2014 12:50 schreef polderturk het volgende:
Ik heb verschillende professoren en media gemailed. Nog geen reactie terug ontvangen
Heb je al een reactie?quote:Op zaterdag 12 juli 2014 12:50 schreef polderturk het volgende:
Ik heb verschillende professoren en media gemailed. Nog geen reactie terug ontvangen
Jezelf met Newton vergelijken. Twintig punten erbij op de crackpot index. Rezania heeft domweg gelijk, en jij hebt helemaal niets bedacht. Of toch, je fantaseert dat medisch onderzoekers zo stom zijn als het achtereind van een varken. En dus ook nog dat je een soort Newton bent.quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:36 schreef polderturk het volgende:
[..]
Waarom heb jij het dan niet bedacht slimmerik? Nu ik het idee heb verteld lijkt het heel simpel. Echter, niet iedereen kan deze verbanden leggen. De eerste wet van Newton lijkt heel eenvoudig. Maar waarom is Newton dan de eerste die die wet heeft geformuleerd?
Alsof deze aardkloot al niet genoeg burgers telt!quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:56 schreef polderturk het volgende:
de Nederlandse professor Mark Post die de allereerste burger had gemaakt van kweekvlees ...
quote:Hiv weg uit bloed na stamceltransplantatie
Foto: ANP
Gepubliceerd: 21 juli 2016 19:15
Laatste update: 21 juli 2016 21:01
Bij twee patiënten met hiv is na een stamceltransplantatie geen spoor van het virus meer in hun bloed te vinden. Dat heeft het UMC Utrecht donderdag bekendgemaakt.
De risicovolle transplantatie bij de twee mannen uit Spanje en Duitsland werd uitgevoerd omdat ze ook kanker hebben.
Arts-viroloog Annemarie Wensing presenteerde de onderzoeksresultaten donderdag op een internationale aidsconferentie in Durban, Zuid-Afrika. Dat ook met heel gevoelig onderzoek geen hiv meer in het bloed van de patiënten is aangetroffen, noemt ze heel bijzonder. Tot nu toe is maar één mens in de wereld ooit van hiv genezen.
"Een speld in een hooiberg vinden is een hele klus, maar het is een nog veel grotere uitdaging om aan te tonen dat er géén speld in een hooiberg is'', zo omschrijft Wensing de situatie.
Geen grote schaal
''Wanneer weet je 100 procent zeker dat er geen hiv-virus meer in iemands lichaam zit? Alleen indien we stoppen met de hiv-medicijnen bij deze patiënten zullen we weten of ze genezen zijn.''
De arts benadrukt dat de doorbraak niet betekent dat op grote schaal mensen van hiv afgeholpen kunnen worden. ''Het geeft wel aan waar we onze onderzoeksstrategieën op kunnen gaan richten.''
Met de gangbare behandeling van dagelijks één of meer pillen is hiv tegenwoordig wel levenslang te onderdrukken. Voor het onderzoek is veel geld nodig.
In Europa is het volgens Wensing heel moeilijk om fondsenwerving te realiseren. ''We hebben een therapie, een goede behandelingsmethode, het is wel goed zo, denken we in Europa.''
Door: ANP
Idd was het maar zo.... Ik heb veel hoop in stamcel therapie ivm dat ik zelf Parkinson heb(en de ziekte van alport waardoor ik nu al 22 jaar met een transplantatie nier rondloop(ff afkloppen) en ik ben van mening dat zo hopelijk in niet al te lange tijd parkinson kunnen genezen met stamcellen (evenals dat ze alport kunnen genezen)quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:46 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik? Jaloers? Nee hoor. Maar 'even' stamcellen kweken en de wereld van HIV genezen gaat hem niet worden. Kom maar terug over 20 jaar of zo, misschien dat het dan kan.
Just curious: wie was dat en hoe is dat afgelopen?quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:55 schreef polderturk het volgende:
Ik ga deze ontdekkingen binnenkort bespreken met een Natuurkunde professor...
Dat zou ik maar niet te hard roepen, een nobelprijs winnen hoef je immers niet veel voor te doen. Irena Sendler werd niet eens genomineerd terwijl Al Gore met een zielige presentatie de prijs binnenhaalde.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:58 schreef polderturk het volgende:
Deze vondst is een fucking nobelprijs waard.
En ik ga binnenkort mijn ideeën over zwarte gaten (die in de ruimte) bespreken met mijn huisarts...quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:55 schreef polderturk het volgende:
Ik ga deze ontdekkingen binnenkort bespreken met een Natuurkunde professor en ik ga mijn bevindingen in een wetenschappelijk artikel publiceren.
quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:53 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Just curious: wie was dat en hoe is dat afgelopen?
Ik ben nog bezig met aanpassingen van de theorieën.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:53 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Just curious: wie was dat en hoe is dat afgelopen?
quote:Dear professor Thorne,
Could there be a mechanism where a large star turns into a black hole or neutron star without a supernova happening? According to literature a supernova happens on average once per century per galaxy. However, according to my calculations there should be about 30 supernova's per year per galaxy. If one in 260 stars is large enough to become a supernova, then there are 100 billion / 260 = 384 million large stars in our galaxy. If these large stars burn up their fuel in 10 million years on average, then there should be 384 million / 10 million = 38 dying large stars a year in our galaxy. We do not observe 38 supernova's per year though. We only observe 1 supernova per century on average. So could there be another way for large stars to turn into black holes and neutron stars?
Kind regards,
Het antwoord:
Yes, it might be possible for a massive star to implode to form a black hole without producing a supernova explosion.
However, there is an effect that your calculations probably have overlooked: Very large mass loss in stellar winds the the late stages of stellar evolution can greatly reduce the mass of a star before it finishes burning its thermonuclear fuel.
Sincerely
Kip Thorne
Ik vind het ook geweldig. De man is echt een grootheid in de natuurkunde. Hij heeft talloze onderscheidingen gehad voor zijn werk. Hij heeft samengewerkt met o.a. John Wheeler en Stephen Hawking. Met Stephen Hawking had hij een weddenschap afgesloten voor een abonnement op een naaktblad. Die had hij verlorenquote:Op zaterdag 30 juli 2016 12:24 schreef Haushofer het volgende:
Ah, wel vet dat 'mr.Interstellar' antwoordt
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |