http://www.nu.nl/gezondhe(...)gtransplantatie.htmlquote:Resistent
De Amerikaan Timothy Brown wordt beschouwd als de eerste persoon ter wereld die is genezen van hiv. Bij hem verdween het virus na een beenmergtransplantatie in 2008. Het donororgaan bleek later afkomstig van een persoon die resistent was tegen het hiv-virus.
De donoren van de twee mannen waarbij het virus is teruggekeerd, zijn niet resistent tegen hiv.
Volgens mij kan dat niet omdat beenmerg 'compatibel' moet zijn met je eigen beenmerg!quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:56 schreef polderturk het volgende:
Wat we kunnen doen is beenmerg nemen van iemand die HIV resistent is, en dan een enorme hoeveelheid van deze HIV-resistente beenmerg opkweken met stamcellen. Vervolgens kunnen heel veel patiënten middels een beenmergtransplantatie met het HIV resistente beenmerg genezen worden.
Dan gaan we van ieder type beenmerg een resistente variant opkweken.quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:59 schreef erikkll het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat niet omdat beenmerg 'compatibel' moet zijn met je eigen beenmerg!
Maar dan kan de Big Pharma geen geld meer verdienen met alle pilletjes...quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:02 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dan gaan we van ieder type beenmerg een resistente variant opkweken.
quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:56 schreef polderturk het volgende:
Alweer een briljante vondst van polderturk.
Dit ja. Beenmerg produceert bloedcellen. Straks produceert je donorbeenmerg het verkeerde soort bloed, val je alsnog dood neer.quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:59 schreef erikkll het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat niet omdat beenmerg 'compatibel' moet zijn met je eigen beenmerg!
Tsk, als het allemaal zo simpel was als jij beweert hadden we 30 jaar geleden al een gen voor HIV-resistentie ontwikkeld en waren alle mensen nu HIV-resistent.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:02 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dan gaan we van ieder type beenmerg een resistente variant opkweken.
Die personen hadden niet het beenmerg van een HIV resistente persoon ontvangen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:16 schreef GanGStaR het volgende:
http://www.bostonglobe.co(...)P4aZwpUXJ/story.html
Daar hebben we die jaloerse Rezania weer.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:17 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dit ja. Beenmerg produceert bloedcellen. Straks produceert je donorbeenmerg het verkeerde soort bloed, val je alsnog dood neer.
[..]
Tsk, als het allemaal zo simpel was als jij beweert hadden we 30 jaar geleden al een gen voor HIV-resistentie ontwikkeld en waren alle mensen nu HIV-resistent.
Ik? Jaloers? Nee hoor. Maar 'even' stamcellen kweken en de wereld van HIV genezen gaat hem niet worden. Kom maar terug over 20 jaar of zo, misschien dat het dan kan.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:44 schreef polderturk het volgende:
[..]
Daar hebben we die jaloerse Rezania weer.
Jouw 'vondst' of die van de wetenschappers?quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:58 schreef polderturk het volgende:
Deze vondst is een fucking nobelprijs waard.
Jouw jaloezie kent geen grenzen he.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:59 schreef Rezania het volgende:
[..]
Jouw 'vondst' of die van de wetenschappers?
Omdat echt iedereen het bedenkt zodra ze het artikel lezen, het is zo'n beetje het meest logische plan wat je te binnen kan schieten op basis van deze info. Stamceldifferentiatie begrijpen en kunnen reguleren is niet voor niks zo'n beetje de heilige graal van de geneeskunde. God man, doe je überhaupt echt onderzoek of zo?quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:24 schreef polderturk het volgende:
[..]
Jouw jaloezie kent geen grenzen he.
Waarom wil je niet toegeven dat dit een briljant idee is van mij?
Waarom heb jij het dan niet bedacht slimmerik? Nu ik het idee heb verteld lijkt het heel simpel. Echter, niet iedereen kan deze verbanden leggen. De eerste wet van Newton lijkt heel eenvoudig. Maar waarom is Newton dan de eerste die die wet heeft geformuleerd?quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:26 schreef Rezania het volgende:
[..]
Omdat echt iedereen het bedenkt zodra ze het artikel lezen, het is zo'n beetje het meest logische plan wat je te binnen kan schieten op basis van deze info. Stamceldifferentiatie begrijpen en kunnen reguleren is niet voor niks zo'n beetje de heilige graal van de geneeskunde. God man, doe je überhaupt echt onderzoek of zo?
Ik had jaren geleden al bedacht dat ik onderzoek naar stamceldifferentiatie wil doen juist omdat je er zo enorm veel mee kan, daarom studeer ik ook LST.quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:36 schreef polderturk het volgende:
[..]
Waarom heb jij het dan niet bedacht slimmerik? Nu ik het idee heb verteld lijkt het heel simpel. Echter, niet iedereen kan deze verbanden leggen. De eerste wet van Newton lijkt heel eenvoudig. Maar waarom is Newton dan de eerste die die wet heeft geformuleerd?
Lieve Polderturk,quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:41 schreef polderturk het volgende:
Rezania,
Jij bent zo dom als een ezel en jij zal nooit iets ontdekken. Jij zal nooit mijn niveau bereiken en dat weet jij.
Oké, ben benieuwd. Stuur je een linkje zodra je je artikel hebt gepubliceerd? Bedankt.quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:55 schreef polderturk het volgende:
Rezania,
Ik heb alle 12 onderstaande college's gevolgd mbt de algemene relativiteitstheorie. Voor de meeste mensen bijzonder lastige materie. Ik heb toen ik deze video's aan het bekijken was een aantal baanbrekende ontdekkingen gedaan. Ik ga deze ontdekkingen binnenkort bespreken met een Natuurkunde professor en ik ga mijn bevindingen in een wetenschappelijk artikel publiceren.
HAVO???? Ik heb het VWO gedaan en een universitaire studie afgerond. Helaas ben ik nu werkzaam in de ICT.quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:52 schreef Rezania het volgende:
[..]
Lieve Polderturk,
Na het succesvol afronden van mijn havo was ik al verder in het leven dan jij ooit zal zijn. En nu dat ik mijn eerste jaar van LST (een studie over genetische modificatie en de toepassingen daarvan) succesvol heb afgerond ben ik verder ontwikkeld dan jij ooit zal dromen. Trollen op een forum staat nou eenmaal niet gelijk aan intellectuele ontwikkeling.
Liefs,
Je boii Rez xoxo
Het is havo en vwo, met kleine letters dus. Ik heb beide gedaan en studeer nu aan de TU Delft. Het leven kan raar lopen, niet?quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:57 schreef polderturk het volgende:
[..]
HAVO???? Ik heb het VWO gedaan en een universitaire studie afgerond. Helaas ben ik nu werkzaam in de ICT.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |