abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142153025
quote:
Resistent

De Amerikaan Timothy Brown wordt beschouwd als de eerste persoon ter wereld die is genezen van hiv. Bij hem verdween het virus na een beenmergtransplantatie in 2008. Het donororgaan bleek later afkomstig van een persoon die resistent was tegen het hiv-virus.

De donoren van de twee mannen waarbij het virus is teruggekeerd, zijn niet resistent tegen hiv.
http://www.nu.nl/gezondhe(...)gtransplantatie.html

Alweer een briljante vondst van polderturk.

Dus als iemand met het HIV virus een beenmergtransplantatie krijgt van iemand die resistent is voor HIV, dan kan hij genezen van HIV.

Wat we kunnen doen is beenmerg nemen van iemand die HIV resistent is, en dan een enorme hoeveelheid van deze HIV-resistente beenmerg opkweken met stamcellen. Vervolgens kunnen heel veel patiënten middels een beenmergtransplantatie met het HIV resistente beenmerg genezen worden.

De methode van de Nederlandse professor Mark Post die de allereerste burger had gemaakt van kweekvlees kan gebruikt worden om het HIV resistente beenmerg op te kweken.
pi_142153080
Dat is niet zo mooi.
pi_142153124
Mooi toch
nee echt niet !
pi_142153160
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 21:56 schreef polderturk het volgende:

Wat we kunnen doen is beenmerg nemen van iemand die HIV resistent is, en dan een enorme hoeveelheid van deze HIV-resistente beenmerg opkweken met stamcellen. Vervolgens kunnen heel veel patiënten middels een beenmergtransplantatie met het HIV resistente beenmerg genezen worden.
Volgens mij kan dat niet omdat beenmerg 'compatibel' moet zijn met je eigen beenmerg!
pi_142153253
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 21:59 schreef erikkll het volgende:

[..]

Volgens mij kan dat niet omdat beenmerg 'compatibel' moet zijn met je eigen beenmerg!
Dan gaan we van ieder type beenmerg een resistente variant opkweken.
  donderdag 10 juli 2014 @ 22:03:15 #6
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_142153320
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 22:02 schreef polderturk het volgende:

[..]

Maar dan kan de Big Pharma geen geld meer verdienen met alle pilletjes...
pi_142153799
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 21:56 schreef polderturk het volgende:
Alweer een briljante vondst van polderturk.
:')14.gif
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_142153874
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 21:59 schreef erikkll het volgende:

[..]

Dit ja. Beenmerg produceert bloedcellen. Straks produceert je donorbeenmerg het verkeerde soort bloed, val je alsnog dood neer.
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 22:02 schreef polderturk het volgende:

[..]

Tsk, als het allemaal zo simpel was als jij beweert hadden we 30 jaar geleden al een gen voor HIV-resistentie ontwikkeld en waren alle mensen nu HIV-resistent. _O-

[ Bericht 1% gewijzigd door Rezania op 10-07-2014 22:22:56 ]
pi_142154844
quote:
Die personen hadden niet het beenmerg van een HIV resistente persoon ontvangen.
pi_142154885
quote:
14s.gif Op donderdag 10 juli 2014 22:17 schreef Rezania het volgende:

[..]

Dit ja. Beenmerg produceert bloedcellen. Straks produceert je donorbeenmerg het verkeerde soort bloed, val je alsnog dood neer.

[..]

Tsk, als het allemaal zo simpel was als jij beweert hadden we 30 jaar geleden al een gen voor HIV-resistentie ontwikkeld en waren alle mensen nu HIV-resistent. _O-
Daar hebben we die jaloerse Rezania weer.
pi_142154938
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2014 22:44 schreef polderturk het volgende:

[..]

Daar hebben we die jaloerse Rezania weer.
Ik? Jaloers? Nee hoor. Maar 'even' stamcellen kweken en de wereld van HIV genezen gaat hem niet worden. Kom maar terug over 20 jaar of zo, misschien dat het dan kan.
pi_142155411
Deze vondst is een fucking nobelprijs waard.
pi_142155471
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 22:58 schreef polderturk het volgende:
Deze vondst is een fucking nobelprijs waard.
Jouw 'vondst' of die van de wetenschappers?
pi_142156386
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 22:59 schreef Rezania het volgende:

[..]

Jouw 'vondst' of die van de wetenschappers?
Jouw jaloezie kent geen grenzen he.

Waarom wil je niet toegeven dat dit een briljant idee is van mij?
pi_142156423
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2014 23:24 schreef polderturk het volgende:

[..]

Jouw jaloezie kent geen grenzen he.

Waarom wil je niet toegeven dat dit een briljant idee is van mij?
Omdat echt iedereen het bedenkt zodra ze het artikel lezen, het is zo'n beetje het meest logische plan wat je te binnen kan schieten op basis van deze info. Stamceldifferentiatie begrijpen en kunnen reguleren is niet voor niks zo'n beetje de heilige graal van de geneeskunde. God man, doe je überhaupt echt onderzoek of zo?
pi_142156782
quote:
10s.gif Op donderdag 10 juli 2014 23:26 schreef Rezania het volgende:

[..]

Omdat echt iedereen het bedenkt zodra ze het artikel lezen, het is zo'n beetje het meest logische plan wat je te binnen kan schieten op basis van deze info. Stamceldifferentiatie begrijpen en kunnen reguleren is niet voor niks zo'n beetje de heilige graal van de geneeskunde. God man, doe je überhaupt echt onderzoek of zo?
Waarom heb jij het dan niet bedacht slimmerik? Nu ik het idee heb verteld lijkt het heel simpel. Echter, niet iedereen kan deze verbanden leggen. De eerste wet van Newton lijkt heel eenvoudig. Maar waarom is Newton dan de eerste die die wet heeft geformuleerd?
pi_142156817
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2014 23:36 schreef polderturk het volgende:

[..]

Waarom heb jij het dan niet bedacht slimmerik? Nu ik het idee heb verteld lijkt het heel simpel. Echter, niet iedereen kan deze verbanden leggen. De eerste wet van Newton lijkt heel eenvoudig. Maar waarom is Newton dan de eerste die die wet heeft geformuleerd?
Ik had jaren geleden al bedacht dat ik onderzoek naar stamceldifferentiatie wil doen juist omdat je er zo enorm veel mee kan, daarom studeer ik ook LST. :) En Newton leefde in een andere tijd, die vlieger gaat niet op hier.
pi_142156984
Rezania,

Jij bent zo dom als een ezel en jij zal nooit iets ontdekken. Jij zal nooit mijn niveau bereiken en dat weet jij.
pi_142157398
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2014 23:41 schreef polderturk het volgende:
Rezania,

Jij bent zo dom als een ezel en jij zal nooit iets ontdekken. Jij zal nooit mijn niveau bereiken en dat weet jij.
Lieve Polderturk,

Na het succesvol afronden van mijn havo was ik al verder in het leven dan jij ooit zal zijn. En nu dat ik mijn eerste jaar van LST (een studie over genetische modificatie en de toepassingen daarvan) succesvol heb afgerond ben ik verder ontwikkeld dan jij ooit zal dromen. Trollen op een forum staat nou eenmaal niet gelijk aan intellectuele ontwikkeling.

Liefs,

Je boii Rez xoxo
pi_142157522
Rezania,

Ik heb alle 12 onderstaande college's gevolgd mbt de algemene relativiteitstheorie. Voor de meeste mensen bijzonder lastige materie. Ik heb toen ik deze video's aan het bekijken was een aantal baanbrekende ontdekkingen gedaan. Ik ga deze ontdekkingen binnenkort bespreken met een Natuurkunde professor en ik ga mijn bevindingen in een wetenschappelijk artikel publiceren.

pi_142157583
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 23:55 schreef polderturk het volgende:
Rezania,

Ik heb alle 12 onderstaande college's gevolgd mbt de algemene relativiteitstheorie. Voor de meeste mensen bijzonder lastige materie. Ik heb toen ik deze video's aan het bekijken was een aantal baanbrekende ontdekkingen gedaan. Ik ga deze ontdekkingen binnenkort bespreken met een Natuurkunde professor en ik ga mijn bevindingen in een wetenschappelijk artikel publiceren.

Oké, ben benieuwd. Stuur je een linkje zodra je je artikel hebt gepubliceerd? Bedankt. O+
pi_142157605
quote:
10s.gif Op donderdag 10 juli 2014 23:52 schreef Rezania het volgende:

[..]

Lieve Polderturk,

Na het succesvol afronden van mijn havo was ik al verder in het leven dan jij ooit zal zijn. En nu dat ik mijn eerste jaar van LST (een studie over genetische modificatie en de toepassingen daarvan) succesvol heb afgerond ben ik verder ontwikkeld dan jij ooit zal dromen. Trollen op een forum staat nou eenmaal niet gelijk aan intellectuele ontwikkeling.

Liefs,

Je boii Rez xoxo
HAVO???? Ik heb het VWO gedaan en een universitaire studie afgerond. Helaas ben ik nu werkzaam in de ICT.
pi_142157652
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 23:57 schreef polderturk het volgende:

[..]

HAVO???? Ik heb het VWO gedaan en een universitaire studie afgerond. Helaas ben ik nu werkzaam in de ICT.
Het is havo en vwo, met kleine letters dus. Ik heb beide gedaan en studeer nu aan de TU Delft. Het leven kan raar lopen, niet?
pi_142157913
Dit is al heel lang bekend en die man heeft uiteindelijk weer opnieuw hiv opgelopen van een ander soort waar die niet resistent tegen was _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')