Nu ben ik benieuwd welk apparaat er stuk is maar ik snap niet waarom ik zo benieuwd ben.quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:13 schreef spijkerbroek het volgende:
Alle apparaten uitzetten en dan een voor een weer aanzetten.
Het is heel waterig, net melk. Precies tijdens de onweer weet niet of het daar mee te maken heeft maar het onweert wel dichtbij hier.quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:31 schreef RacerDKB het volgende:
Wie legt er uit wat er gebeurd is en wat die witte vloeistof is?
Dat vraag ik me dus ook af, dat zat er voorheen niet opquote:Op donderdag 10 juli 2014 20:33 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Wat is die vloeistof op de CV? 'Bloed' ofzo?
Ik heb werkelijk geen idee. Huurbaas neemt niet op.quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:44 schreef madco het volgende:
Expansievat geklapt? ik weet niet waar die hangt t.o.v. je ketel?
Maar aangezien je waterdruk ook op 0 staat... (anologe meter moet gewoon werken zonder stroom toch?)
En het witte spul zou dan op aanslag vanuit de leidingen van je CV kunnen wijzen
Top idee thanks. Dat moet dan maar voor nood.quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:45 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Beetje water koken, mengen met koud tot het aangenaam is, washandje, sop, poetsen, schoon...
Expansie vat is een rood ijzeren "tonnetje" deze zorgt vangt het druk verschil op bij warm/koud verschil in de CV installatie.quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:46 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen idee. Huurbaas neemt niet op.
Kan ik veilig douchen morgen (heel koud) met een thermostaatkraan of gaat hij dan nog verder lekken omdat hij probeert een beetje warm water te pakken?
Ik bedoel meer, ik heb de stekker er uit. kan ik nu de douche aanzetten, en dus koud douchen, of gaat hij dan extra lekken oid omdat hij dan probeert heet water te pompen?quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:52 schreef madco het volgende:
[..]
Expansie vat is een rood ijzeren "tonnetje" deze zorgt vangt het druk verschil op bij warm/koud verschil in de CV installatie.
Verder verwacht ik niet dat je kunt douchen als de CV niet op de stroom blijft dan slaat hij dus ook niet aan, en dus geen warm water.
Blijft hij wel aan zou ik toch huiverig zijn, hoewel het best mee zal vallen, water en stroom is slechte combi, ik zou geen opdonder willen krijgen onder de douche omdat hij ineens weer besluit ermee op te houden :S
Heb je een foto van iets verderaf?
Hoewel ik verwacht dat het meer in je CV gedeelte zit (witte vloeistof zou opgehoopt kalk kunnen zijn) denk ik niet dat hij zal gaan lekken,quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:53 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik bedoel meer, ik heb de stekker er uit. kan ik nu de douche aanzetten, en dus koud douchen, of gaat hij dan extra lekken oid omdat hij dan probeert heet water te pompen?
Thanks.quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:55 schreef madco het volgende:
[..]
Hoewel ik verwacht dat het meer in je CV gedeelte zit (witte vloeistof zou opgehoopt kalk kunnen zijn) denk ik niet dat hij zal gaan lekken,
Zet er voor de zekerheid een emmertje onder, en geen uur douchen
Die ketel zit gewoon in je huur verwerkt hoor, je betaalt hem in de loop der tijd waarschijnlijk dubbel. Of driedubbel.quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:50 schreef delano.888 het volgende:
Poeh, even gegoogled. Duur grapje een nieuwe ketel. Blij dat ik huur.
De bovenste gaat niet open volgens mij?quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:39 schreef MarkyB het volgende:
Trek die kap er eens af, dan kan je zien wat lekt.
Vind het helemaal niet zo erg als ik een nieuwe krijgquote:Op donderdag 10 juli 2014 22:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Die ketel zit gewoon in je huur verwerkt hoor, je betaalt hem in de loop der tijd waarschijnlijk dubbel. Of driedubbel.![]()
Evengoed, klote dat je moet wachten tot de huurbaas een keer zin heeft om de telefoon op te nemen.
Ik ken de ketel niet (en dat is niet zo vreemd, ik ken namelijk geen enkele ketel) maar zo te zien lekt het precies op de behuizing van de elektronica. En tenzij die waterdicht is (maar dan zou waarschijnlijk de aardlek er niet uitklappen) loop je grote kans dat het voor de ketel einde oefening is.
Nee heb er aardig hard aan getrokken gaat echt niet open, wil niks verder slopen.quote:
Dat je dat niet erg vind begrijp ik wel. Vraag is echter of je die in Juli, Augustus of September krijgt.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:49 schreef delano.888 het volgende:
Vind het helemaal niet zo erg als ik een nieuwe krijghopelijk open-therm deze keer scheelt gelijk geld
Ik verwachtte een scharnier, maar is nu open bedankt. Zal even een foto maken.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:58 schreef MarkyB het volgende:
Pagina 13
http://www.bosmasiddebure(...)latiehandleiding.pdf
Paneel zelf optillen
Ga niet verder prutsen, is niet aan mij, straks word het me nog kwalijk genomen dat ik iets gesloopt heb. Huurbaas/monteur mogen morgen verder kijken.quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:11 schreef MarkyB het volgende:
Krijg je die bovenste plaat los als je die 2 kruiskoppen eruit draait?
Verstandigquote:Op donderdag 10 juli 2014 23:15 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ga niet verder prutsen, is niet aan mij, straks word het me nog kwalijk genomen dat ik iets gesloopt heb. Huurbaas/monteur mogen morgen verder kijken.
Ik hoop voor je dat het opgelost is, maar ik vind de oorzaak die sijs aangaf veel aannemelijker.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 18:42 schreef delano.888 het volgende:
Er was iets met het expansievat?? En die is vervangen. Nu doet alles het weer.
Er is een cv monteur langs geweest dus neem aan dat die het wel weet. Ik zie wel, alles doet het nu weer dus.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 20:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat het opgelost is, maar ik vind de oorzaak die sijs aangaf veel aannemelijker.
Ding kreeg 1x per jaar onderhoud elke keer net voor de winter.quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:14 schreef cvboer2 het volgende:
Topickick van 2 jaar... Dacht dat dat stukje antiek inmiddels wel vervangen was.... Je kan die schakelkast ook open laten, drupt er ook geen water in. Vraag mij af of dat ding wel onderhoud krijgt.
Jawel hoor het was toen in principe wel gerepareerd. Hij heeft 2 jaar prima gewerkt. Maar de monteur zei dat het dit keer niet gemaakt kan worden dus krijg nu een nieuwe. Gelijk open therm jeej.quote:Op zaterdag 2 april 2016 20:35 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dus twee jaar terug heeft je huisbaas in feite niks ondernomen ?
test het bij je gaskookplaatquote:Op zaterdag 2 april 2016 21:03 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Jawel hoor het was toen in principe wel gerepareerd. Hij heeft 2 jaar prima gewerkt. Maar de monteur zei dat het dit keer niet gemaakt kan worden dus krijg nu een nieuwe. Gelijk open therm jeej.
Maar is dat folie wel gewoon veilig zo? Het is echt een paar cm van de vlam af..
Ik zou bij een elektrisch probleem in een ketel met water geen aluminiumfolie gebruiken...quote:Op zaterdag 2 april 2016 21:03 schreef delano.888 het volgende:
Maar is dat folie wel gewoon veilig zo?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |