En waar RVP bij 2 Engelse topclubs geslaagd is, heeft Huntelaar het bij de echte top nooit waargemaakt steeds. Hoewel dat ook deels door gemaakte keuze is, ik had Huntelaar wel eens bij ManU ofzo willen zien.quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:24 schreef Evertjan het volgende:
ooit waar gemaakt in Oranje. Een RVP op 80-90% is nog altijd beter dan een 100% KJH
Topclubs?quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:02 schreef erik013 het volgende:
[..]
En waar RVP bij 2 Engelse topclubs geslaagd is, heeft Huntelaar het bij de echte top nooit waargemaakt steeds. Hoewel dat ook deels door gemaakte keuze is, ik had Huntelaar wel eens bij ManU ofzo willen zien.
Nou ja, hoe je het ook wendt of keer: Manchester United is natuurlijk een topclub (misschien samen met Real wel de grootste Europese topclub) en Arsenal komt vaak nét wat tekort voor de echte prijzen maar doet nog steeds altijd mee in de Engelse top.quote:
Wereldvoetballer van het jaar heeft niks laten zien, Ibra was er niet eens bij. Messi ondanks z'n doelpunten en assists qua spel eigenlijk geen schim van de Messi die wel van Barca kennen. Die jongens hebben in het nationale elftal gewoon niet de kwaliteit om zich heen die ze bij hem club wel hebben.quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:05 schreef Pedroso het volgende:
Het zal allemaal wel maar hij heeft weer gefaald op een groot toernooi. Begon goed (qua scoren dan want qua spel was het niet veel) tegen Spanje daarna weer huilen met de pet op.
Ook bij het WK 2010 en EK 2012 heeft ie geen knikker geraakt.
En ook met Robben klikt het niet écht. Niet dat ze elkaar niet liggen en niet mogen, maar echt een klik in het veld tussen die twee is er ook niet. Zelfs met z'n 'vrijand' Ribery bij Bayern speelt ie beter samen dan met veel van z'n Oranje-teamgenoten.quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:26 schreef psychosomatic het volgende:
Hij heeft er 5 gespeeld en 3 gemaakt. Op zich helemaal niet slecht natuurlijk. Met een matig seizoen bij z'n club door blessures en matige prestaties van z'n medespelers in het achterhoofd heeft hij het zelfs vrij goed gedaan.
Mij is wel opgevallen dat RvP minder presteert met Sneijder in de ploeg. Die twee hebben duidelijk geen klik. Dat zou een coach toch ook moeten opmerken zou je denken.
Laten we het daar maar op houden, het ligt niet aan hem maar aan anderen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:32 schreef psychosomatic het volgende:
[..]
Wereldvoetballer van het jaar heeft niks laten zien, Ibra was er niet eens bij. Messi ondanks z'n doelpunten en assists qua spel eigenlijk geen schim van de Messi die wel van Barca kennen. Die jongens hebben in het nationale elftal gewoon niet de kwaliteit om zich heen die ze bij hem club wel hebben.
En laten we eerlijk zijn de grote competities (nationaal en Europees) ligt het niveau hoger dan op een WK voor landenteams.
Oe je overschat Man United best wel hoor.quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:23 schreef erik013 het volgende:
[..]
Nou ja, hoe je het ook wendt of keer: Manchester United is natuurlijk een topclub (misschien samen met Real wel de grootste Europese topclub) en Arsenal komt vaak nét wat tekort voor de echte prijzen maar doet nog steeds altijd mee in de Engelse top.
Helemaal mee eens. Diegene die roepen dat hij ook nog eens een slecht seizoen heeft gehad bij United hebben dat waarschijnlijk ergens opgevangen.. Ook daar was hij heel belangrijk, zoals onder andere in de CL, maar op in de BPL. Alleen al hoe hij het seizoen begon en vorig seizoen eindigde was als sensationeel. Als hij geen blessures had gehad, had hij ondanks Moyes zijn tactieken en slechte team, topscoorder geweest en speler van het seizoen..quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:26 schreef psychosomatic het volgende:
Hij heeft er 5 gespeeld en 3 gemaakt. Op zich helemaal niet slecht natuurlijk. Met een matig seizoen bij z'n club door blessures en matige prestaties van z'n medespelers in het achterhoofd heeft hij het zelfs vrij goed gedaan.
Mij is wel opgevallen dat RvP minder presteert met Sneijder in de ploeg. Die twee hebben duidelijk geen klik. Dat zou een coach toch ook moeten opmerken zou je denken.
Sneijder heeft behalve z'n doelpunt tegen Mexico en een redelijke wedstrijd tegen Costa Rica waarbij de tegenstand minimaal was een redelijk onopvallend toernooi gespeeld. Om de een of andere reden hoor je daar bijna niemand over.
Wat het ook mag zijn, ik begrijp de zure reacties niet zo. Oranje heeft het bovenverwachting goed gedaan. Er zijn teams met meer individuele kwaliteiten die veel slechter gedaan hebben. Deze jongens gingen als #15 op de FIFA ranking het toernooi in, met twee teams in de poule die hoger stonden aangeschreven en kwamen er als onbetwiste winnaar uit. Natuurlijk heeft RvP kansen gemist, maar dat deed Robben gisteren ook en Van Gaal zal ook wel z'n bedenkingen hebben bij z'n tactische plan. Ik hoor ook weinig over de twee "zekerheidjes" die het gisteravond niet aan durfden om de eerste penalty te namen. Als zulke jongens het op zo'n moment af laten weten, tja dan moet je niet alle schuld op RvP afschuiven want dat slaat nergens op.
Oranje is het hele toernooi echter nooit door het ijs gezakt en heeft geen enkele wedstrijd veel weggegeven. Dat kan zelfs Brazilië niet zeggen.
Vind je?quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:39 schreef xzaz het volgende:
[..]
Oe je overschat Man United best wel hoor.
Je zal mij niet horen zeggen dat bij de kansen die hij miste tegen Costa Rica de schuld bij anderen lag, maar zelfs als hij er toen wel twee in had gelegd zou er alsnog vanwege de wedstrijd tegen Argentinië kritiek op hem zijn denk ik.quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:38 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Laten we het daar maar op houden, het ligt niet aan hem maar aan anderen.
Overigens heeft ie Europees nog geen enkele prijs gewonnen (behalve dan een klein aandeel in de Uefa Cup winst van Feyenoord).
Blijft wel een klasse spits overigens. Had ie wel zijn vorm dan is dat zomaar het verschil tussen een halve finale plaats en een finale plaats (en in 2010 het verschil tussen een finale verliezen en 'm winnen).
Helaas heeft ie het weer niet laten zien.
Behalve aan Cruijff misschien dan, die in 1978 schitterde door afwezigheid.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:06 schreef psychosomatic het volgende:
Als Oranje naast de prijzen grijpt is dat nooit aan slechts één speler te wijten.
Dat zijn mensen die totaal geen verstand van voetbal hebben, of mensen die hem gewoon niet moeten. Maar dat was ook met Bergkamp zo, evenals kluivert en zo nog meerdere top voetballers van oranje. Komt ook wel een beetje dat televisie een vertekend beeld geeft. En de commentatoren al helemaal. Daarnaast zien we echt zo weinig, pas als je het terug kijkt (want niemand doet) zou je eventueel iets meer kunnen zeggen.. maar dan nog beschikken de meeste niet over de kennis om over welke speler dan ook te beoordelen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:06 schreef psychosomatic het volgende:
[..]
Je zal mij niet horen zeggen dat bij de kansen die hij miste tegen Costa Rica de schuld bij anderen lag, maar zelfs als hij er toen wel twee in had gelegd zou er alsnog vanwege de wedstrijd tegen Argentinië kritiek op hem zijn denk ik.
Heeft hij Europees gezien dan ook echt verzaakt bij Arsenal en United? In de tijd dat hij er heeft gespeeld hebben geen van beide clubs een team gehad die zich met de absolute top kon meten. De clubs die op dat podium prijzen pakken spelen als team ook echt top en zijn niet louter afhankelijk van 1 of 2 vedettes.
Bovendien is het mijns inziens te makkelijk om te wijzen naar een gebrek aan prijzen. Omgekeerd is Seedorf is toch ook niet de beste voetballer die NL ooit heeft voortgebracht omdat hij zoveel gewonnen heeft?
Maar goed de discussie rondom Van Persie zal nooit ophouden denk ik en is ook niet geheel onterecht, alleen denk ik wel dat er mensen zijn die hem te pas en onpas de zwarte piet toeschuiven. Als Oranje naast de prijzen grijpt is dat nooit aan slechts één speler te wijten.
Mua ze doen altijd redelijk mee maar de topploegen komen de laatste jaren toch echt uit Spanje en Duitsland.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:02 schreef erik013 het volgende:
[..]
Vind je?Ze zijn in de afgelopen 20 jaar 12 (!) keer kampioen geworden van de in mijn ogen beste competitie ter wereld. In mijn ogen samen met Real, Barcelona en Bayern de grootste club in Europa de afgelopen 15-20 jaar. City en Chelsea moeten nog heel wat prijzen winnen voordat ze in de buurt komen.
Die pleidooien zijn in ieder geval beter onderbouwd dan die van jou en sommige andere met uitspraken als, die ene pass was niet helemaal goed, of die kans miste hij en hij stond steeds buitenspel. Hoeveel passes van Sneijder waren niet goed? Hoeveel passes van Blind en Kuijt en ga zo maar door. Hoeveel dribbels van Robben lopen uit op of balverlies, of dat hij de ruimtes dicht loopt? Hoe vaak had hij kansen kunnen creëren als hij de bal of eerder afspeelt of voor balbezit had gekozen ipv balverlies. Zo kan je ook Messi, Neymar, Muller, Kroos, Klose enzv negatief belichten.quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:33 schreef Pleun2011 het volgende:
Allemaal leuk en aardig die pleidooien voor RVP maar ik ga er niet in mee. Tegen Mexico geeft hij in een zeer kansrijke situatie een klote pass op Robben waardoor Moreno hem bijna door midden schopt, tegen Costa Rica mist hij enorme kansen waardoor het uitloopt op pingels en tegen Argentinië raakt hij elke bal verkeerd.. constant balverlies. Vond hem 3 wedstrijden op rij vermoeid en gelaten overkomen
Sneijder heeft wat meer krediet, die heeft al een paar hele goede toernooien gespeeld.quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:26 schreef psychosomatic het volgende:
Sneijder heeft behalve z'n doelpunt tegen Mexico en een redelijke wedstrijd tegen Costa Rica waarbij de tegenstand minimaal was een redelijk onopvallend toernooi gespeeld. Om de een of andere reden hoor je daar bijna niemand over.
Wat het ook mag zijn, ik begrijp de zure reacties niet zo. Oranje heeft het bovenverwachting goed gedaan. Er zijn teams met meer individuele kwaliteiten die veel slechter gedaan hebben. Deze jongens gingen als #15 op de FIFA ranking het toernooi in, met twee teams in de poule die hoger stonden aangeschreven en kwamen er als onbetwiste winnaar uit. Natuurlijk heeft RvP kansen gemist, maar dat deed Robben gisteren ook en Van Gaal zal ook wel z'n bedenkingen hebben bij z'n tactische plan. Ik hoor ook weinig over de twee "zekerheidjes" die het gisteravond niet aan durfden om de eerste penalty te namen. Als zulke jongens het op zo'n moment af laten weten, tja dan moet je niet alle schuld op RvP afschuiven want dat slaat nergens op.
Oranje is het hele toernooi echter nooit door het ijs gezakt en heeft geen enkele wedstrijd veel weggegeven. Dat kan zelfs Brazilië niet zeggen.
Nouja, laten we eerlijk zijn, als je meedraait in de Engelse top ben je wel degelijk een topclub.quote:Op donderdag 10 juli 2014 21:23 schreef erik013 het volgende:
[..]
Nou ja, hoe je het ook wendt of keer: Manchester United is natuurlijk een topclub (misschien samen met Real wel de grootste Europese topclub) en Arsenal komt vaak nét wat tekort voor de echte prijzen maar doet nog steeds altijd mee in de Engelse top.
quote:Op vrijdag 11 juli 2014 18:11 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Sneijder heeft wat meer krediet, die heeft al een paar hele goede toernooien gespeeld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |