Paniek modus direct UIT!quote:Op dinsdag 15 juli 2014 20:33 schreef Tinkepink het volgende:
Potver de potver. Mijn hond, 7kg, heeft ongeveer 10 gram 85% chocolade gegeten. Helaas ontdekten we het te laat: ongeveer 1 uur nadat hij het gegeten heeft.
Braken zou volgens de arts (en een andere die we gebeld hebben), niet meer helpen (ook omdat de reisafstanden hier te groot zijn). Ons werd geadviseerd hem melk te geven (hij heeft ongeveer een 300 ml gedronken) en hem zuurkool en olie te ten geven (is deels gelukt).
Is er verder nog iets te doen? Waar moet ik op letten? En hoe lang duurt het voor het gevaar geweken is? Het is nu ongeveer 3 uur na het moment dat hij chocolade gegeten heeft.
Ben helemaal van slag en zit met tranen in mijn ogen achter de computer, hond op schoot. Ik eet nooit meer chocolade.
Ik mag hopen dat je geactiveerde kool bedoelt en geen zuurkool?quote:hem zuurkool en olie te ten geven
Dank je voor je reactie. Dierenarts zei zuurkool, olie en melk vanwege het laxerende effect. Norit heb ik nog wel in huis. Heeft dat nog wel zin nu?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:19 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Paniek modus direct UIT!
Ik verwacht niet dat hij problemen zou krijgen als het idd maar 10 gram was. Misschien wat braken en diarree (diarree kan ook van melk komen).
[..]
Ik mag hopen dat je geactiveerde kool bedoelt en geen zuurkool?Je moet 1-2 gram geactiveerde kool geven per kg lichaamsgewicht. Dus voor je hond minimaal 7 gram. Snel een potje Norit kopen bij een dienstapotheek? Methylxanthines (dat zijn giftige stoffen in chocolade) kunnen namelijk opnieuw in de darm opgenomen worden. Je wil dus dat zij aan Norit binden en uitgepoept worden. Je geeft het eenmalig en eventueel herhalen 12 uur later (na overleg met je dierenarts).
Geen Zuurkool geven! Tenzij het een of andere natuurbehandelmethode is, die ik niet ken![]()
Voor de toekomst dit is handig
http://ngm.nationalgeogra(...)te-chart-interactive
Kan je precies het gewicht van de hond en van chocolade invullen en kijken of het gevaarlijk is.
Ik heb deze chart ooit gecontroleerd op basis van wetenschappelijke literatuur en het klopte wel.
P.S. Braken moet vrij snel gebeuren, max binnen 1 uur. Daarna heeft het weinig zin bij chocolade (snelle opname).
Hier alsjeblieft:quote:Op dinsdag 15 juli 2014 20:09 schreef Qwea het volgende:
[..]
Vertel mij wat. Blij dat ik hem heb verzekerd![]()
Hey DDA? Ik kan eigenlijk niet zoveel vinden over die Artuvetrin serum test. Heb jij nog een goeie website bij de hand met info? o.a WAAR op word getest?
Gevonden. Potje is 4 jaar over datum. Kan dat kwaad of zal ik toch maar richting stad rijden (we wonen nogal afgelegen, dus ik ben al snel 1,5 uur onderweg)quote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:19 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Paniek modus direct UIT!
Ik verwacht niet dat hij problemen zou krijgen als het idd maar 10 gram was. Misschien wat braken en diarree (diarree kan ook van melk komen).
[..]
Ik mag hopen dat je geactiveerde kool bedoelt en geen zuurkool?Je moet 1-2 gram geactiveerde kool geven per kg lichaamsgewicht. Dus voor je hond minimaal 7 gram. Snel een potje Norit kopen bij een dienstapotheek? Methylxanthines (dat zijn giftige stoffen in chocolade) kunnen namelijk opnieuw in de darm opgenomen worden. Je wil dus dat zij aan Norit binden en uitgepoept worden. Je geeft het eenmalig en eventueel herhalen 12 uur later (na overleg met je dierenarts).
quote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:31 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dank je voor je reactie. Dierenarts zei zuurkool, olie en melk vanwege het laxerende effect. Norit heb ik nog wel in huis. Heeft dat nog wel zin nu?
Officieel mag het nietquote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:35 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Gevonden. Potje is 4 jaar over datum. Kan dat kwaad of zal ik toch maar richting stad rijden (we wonen nogal afgelegen, dus ik ben al snel 1,5 uur onderweg)
Weloverwogen beslissingquote:
quote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:39 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Weloverwogen beslissingRestanten chocolade mogen opgestuurd worden naar Beaphar Raalte, ter attentie van Digitale Dierenarts.
puur voor wetenschappelijk onderzoek zekerquote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:39 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Weloverwogen beslissingRestanten (pure) chocolade mogen opgestuurd worden naar Beaphar Raalte, ter attentie van Digitale Dierenarts.
We hebben toch maar wat norit gegeven (dokter niet bereikbaar). Lees inderdaad net online dat melk niet goed isquote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:38 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Officieel mag het nietOfficieus zou ik zeggen, doe maar. Kool ligt duizend jaren in de grond, gebeurd ook niks mee
Welke tabletten heb je? Die van 125 mg per tablet? Je moet dus 7 gram kool geven voor 7 kg hond, dus 56 pillen. Ik weet alleen niet hoe het werkt met zuurkool en melk en olie erbij, eerlijk gezegd...quote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:35 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Gevonden. Potje is 4 jaar over datum. Kan dat kwaad of zal ik toch maar richting stad rijden (we wonen nogal afgelegen, dus ik ben al snel 1,5 uur onderweg)
Puur ter bescherming van jullie dieren!quote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:49 schreef superkimmi het volgende:
[..]
puur voor wetenschappelijk onderzoek zeker
Ik ook niet, maar we wagen het er maar op. We hebben hem een lagere dosis gegeven.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:50 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Welke tabletten heb je? Die van 125 mg per tablet? Je moet dus 7 gram kool geven voor 7 kg hond, dus 56 pillen. Ik weet alleen niet hoe het werkt met zuurkool en melk en olie erbij, eerlijk gezegd...
Hoe gaat het met de hond?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:56 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar we wagen het er maar op. We hebben hem een lagere dosis gegeven.
Zuurkool, melk en olie zijn laxerend. Lijkt me dat de norit het dan weer bindt en hond de schadelijke stoffen mee uitpoept. Hond heeft ook erg veel gegeten vanavond voor zijn doen, dus ik verwacht/hoop dat hij goed moet poepen. Man is een avondwandeling aan het maken met hem.
Gaat het vandaag iets beter met Harry?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 16:40 schreef tonja het volgende:
Vandaag met Harry naar de DA geweest, het viel me op dat ie Loes niet meer pest. Verder deed ie het nog wel goed en zag er prima uit.
Zijn bloed helaas niet, veel te hoge nierwaardes en nu 3 dagen spoelen bij de DA. Vrijdag afwachten of zijn nierwaardes gedaald zijn.
Godver.
Chocolade: hangt af van soort en hoeveelheid, dus eigenlijk van de hoeveelheid methylxanthine (theobromine en caffeine, jammiejammie voor de mens, maar giftig voor de hond). Milde verschijnselen zijn braken en diarree, bij ernstige gevallen hartkloppingen, benauwdheid, blauw slijmvliezen, tremoren, krampen enz enz., zelfs dood. De verschijnselen optreden meestal na 6-12 uur.quote:Op woensdag 16 juli 2014 09:36 schreef oh-oh het volgende:
Bij zoiets als chocolade of druiven, binnen hoeveel tijd is het dan foute boel?
Over 10 gram zou ik me geen zorgen maken maar als ze hier zoiets te pakken krijgen dan is dat meestal een hele zak of zoMet dat muizengif zei de da dat als ik niet meteen gezien had dat ie dat opgegeten had de hond gewoon zou zijn gaan slapen en dan niet meer wakker geworden zou zijn, en dat ik niks gemerkt zou hebben, al zat ik er naast,brrrrrrr
Lief dat je er naar vraagt.quote:Op woensdag 16 juli 2014 09:27 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Hoe gaat het met de hond?
Ik denk dat hij buikkramp heeft van al die melk, zuurkool en oliequote:Op woensdag 16 juli 2014 10:36 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Lief dat je er naar vraagt.![]()
Na een rustige nacht heeft hij vandaag gepoept en ook de norit is er al uit. Verder gedraagt hij zich normaal, al begint hij ineens wel te piepen als hij in het fietskorfje moet
Als hij vanochtend ok is, verwacht ik geen problemen. Je moet hem natuurlijk niet alleen met een doos chocolade latenquote:(eerder piepte hij niet bij het fietsen). Maar dat zal wel toeval zijn (hebben we wel weer iets om af te leren,).
Hoe lang moeten we hem in de gaten houden? We hebben vanavond eigenlijk een feestje en ik wilde hem thuislaten, maar dat durf ik nu eigenlijk niet zo goed.
quote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:33 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Hier alsjeblieft:
http://www.alk-abello.com(...)0NL%20jan%202011.pdf
Ik ga deze keer maar geen tentamenvragen stellen![]()
Waar op getest wordt, zie pagina 6, Noord West Europees panel.
Er wordt op zulke prachtige dingen getest als Lepidoglyphus destructor en Parietaria officinalis![]()
En natuurlijk op Felis domesticus, want stel voor dat Link allergisch is voor katten![]()
Er wordt kortom getest op veel voorkomende allergenen (stoffen die allergie kunnen veroorzaken) die binnen en buiten zitten. Allerlei soort pollen, allerlei mijten die buiten en binnen zitten.
Stel voor dat hij allergisch blijkt te zijn, dan kunnen zij speciale Link-serum maken voor de dingen waar hij allergisch voor is. Dan ga je hem ermee injecteren om hem ongevoelig te maken. Het is geen wonderdrug. Werkt goed bij ong 1/3 patienten, redelijk bij andere 1/3 en niet bij de overige 1/3
Zij kunnen het alleen maken als Link voor max 8 dingen allergisch is (of zij kiezen max 8 dingen waarop hij het sterkst allergisch is). Je ben wel een jaar zoet mee.
Zie info over de behandeling vanaf pagina 19
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |