abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142086730
Zwangerschap & geboorte

2014

11 juli: LaLouchi (jongen)
*** 16 juli: Sunshine1982 & Fe2O3 ***
27 juli: Twinkle20 (jommetje)

3 augustus: Sugarsnap
8 augustus: marel88
8 augustus: Amsel (meisje)
16 augustus: gewoonmezelf87 (meisje)
17 augustus: geppie (meisje)
22 augustus: rebel-angel (meisje)
30 augustus: Mangostine (meisje)

18 september: Razztwizzle (meisje)
23 september: Tante_Soesa (meisje)
23 september: Vue
30 september: Hilmo (jongen)

5 oktober: Spees_Eend (meisje)
7 oktober: DagenNachtdromer (jongetje)
9 oktober: Skittles (meisje)
***9 oktober: Stormqueen & bleiblei*** (meisje)
12 oktober: Loj
18 oktober: Fee-nix (meisje)
22 oktober: kwakz0r (jongen)
23 oktober: Little_Miss_Naughty

3 november: krijgerrtje (meisje)
10 november: DevilsAndDust (jongen)
15 november: JufMariska (jongen)
16 november: Heliotrope (meisje)
22 november: Zoë23 (tweeling)
23 november: LadyTagliatelle (meisje)
29 november: Sicilia (jongen)

2 december: AwayTL
2 december: Radyhyn (jongen)
8 december: Cleany (papa)
15 december: Crumpette
19 december: snoenk
26 december: roellie80 (papa)
26 december: StarDust_

2015

15 januari: NotTheSame
20 januari: diemux (papa)

21 februari: Danaa

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142086749
Please quote als er nog wijzigingen nodig zijn in de OP!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142086855
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 11:55 schreef Fee-nix het volgende:

[..]

Ik heb een Ameda Lactaline :).
Alleen jammer dat ik dit nu niet kan bewaren... Had echt niet verwacht dat er al iets uit zou komen, dus niet van tevoren gesterilliseerd...

O en Zoë, die foto O+ .
Haha, net langs elkaar gepost. Jammer dat je dit niet kan bewaren! Maar misschien kan je het nog eens doen :Y.

Ameda Lactaline heb ik al vaker goede verhalen over gehoord. Zelf heb ik een Swing Maxi van Medela, maar eerlijk gezegd vind ik die niet echt zijn geld waard. De Ardo Calypso werkte veel fijner en had een krachtiger motor (maar die ging helaas stuk na een aantal maanden, tweedehands overgenomen van iemand hier).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142086882
Light ja ach... Ik drink het wel regelmatig omdat ik water gewoon niet te pruimen vind. Ik moet al zoveel laten. Sws vanwege zwangerschap en dan nu ook met diabetes erbij... Ik vind het wel prima zo. Baby doet het goed dus no problem :)
  woensdag 9 juli 2014 @ 12:01:19 #5
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_142086932
O, goeie tip van die spuitjes Phaidra, thnx. Ik onthou hem voor later!

En mensen, ik ben nog geeneens 26 weken zwanger he...

Ik denk dus niet dat het handig is om nu al te gaan kolven voor een voorraadje in het ziekenhuis... Ben dat wel van plan in de laatste weken van mijn zwangerschap te gaan doen. Maar ben er ook een beetje huiverig voor: want kan dat geen weeën opwekken?

Sunshine, nee dit is mijn derde. Ik heb dit keer een kolf gekocht omdat ik die vorige keer echt gemist heb (had alleen een handkolf van Avent). En beide keren is bij mij het borstvoeding geven niet gelukt en dat vind ik heel jammer. Ik heb hem dus nu ook een beetje als 'stok achter de deur' gekocht :@ . Zodat ik misschien minder snel 'opgeef' :@ .
  woensdag 9 juli 2014 @ 12:01:20 #6
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_142086933
Ik heb vorige week een Ardo Calypso gekocht. Bij E. had ik een Ameda Lactaline, via mp gekocht, maar die was na 1 jaar echt helemaal op. Ik heb de Ardo al wel even aan gehad, maar nog niet echt uitgeprobeerd.
pi_142086950
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 11:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
Light ja ach... Ik drink het wel regelmatig omdat ik water gewoon niet te pruimen vind. Ik moet al zoveel laten. Sws vanwege zwangerschap en dan nu ook met diabetes erbij... Ik vind het wel prima zo. Baby doet het goed dus no problem :)
Nee daarom, dat moet iedereen ook zelf weten of je light wel of niet laat staan. Ik geef vooral aan dat als je heel flink aankomt én je drinkt sapjes en andere suikerrijke drankjes, dat je die dan dus moet vervangen voor suiker-arme varianten. Of dat water is of iets met zoetstof ipv suiker moet je verder zelf weten.
:)
pi_142087004
Sapjes/fris zou ik ook mee uitkijken inderdaad. Ik heb mezelf aangeleerd om een sapje te drinken als een snoepje zeg maar. (En snoepen doe ik eigenlijk alleen in het weekend, Noors dingetjes :P)
Dus niet als dorstlesser - dan gebruik ik water of thee. En niet eten voor twee natuurlijk. Maar verder gaat het zoals het gaat.
Al snap ik goed dat het niet zonder meer tof is om (veel) aan te komen hoor! Maar over het algemeen zijn het ook kilo's die er weer af gaan.

Maar wat ik me afvroeg - als ik veel suiker eet tijdens zwanegrschap en borstvoeding, went mijn baby dan aan veel zoets? En kan dat dan lastig worden als ze met echt eten begint?
  woensdag 9 juli 2014 @ 12:04:02 #9
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142087027
Dan krijg je een heel zoet kind, Roomsnoes :Y
KuikenGuppy
pi_142087064
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:04 schreef Burdie het volgende:
Dan krijg je een heel zoet kind, Roomsnoes :Y
* Roomsnoes Sprint naar de keuken om zichzelf te voorzien van een portie suiker :9
  woensdag 9 juli 2014 @ 12:05:14 #11
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_142087067
Borstvoeding smaakt sowieso eigenlijk zoet, dus dat is wel een smaak waar ze aan wennen.
  woensdag 9 juli 2014 @ 12:06:30 #12
250838 Fee-nix
pi_142087116
O en Phaidra, weet de apotheek waar ik het over heb, als ik om 'borstvoedingsspuitjes' vraag? Of heeft dat een andere naam :P.
tzt zal ik ook wel raad komen vragen in het bv topic
pi_142087117
Roomsnoes
Tijdens m'n 1e zw.schap at ik vooral patat en chocolade enzo ( :@ ) en S is dol op vlees, aardappels, groente enz en vraagt nooit om snoep (ze krijgt weleens een klein stukje chocolade of een lekkere koek van oma ofzo. Maar die koeken wil ze niet eens)
Ik heb 15,5mnd bv gegeven en at (snoepte) veel ivm afvallen. Tot nu toe is S meer van het gezonde eten dus (25mnd is ze).
pi_142087144
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:05 schreef Sugarsnap het volgende:
Borstvoeding smaakt sowieso eigenlijk zoet, dus dat is wel een smaak waar ze aan wennen.
dat ja idd.

En of het invloed heeft op hoe je kind eet of niet is volgens mij echt zo hard to say. Bijna niet te voorspellen. Heel veel kindjes hebben een fase waarin ze slecht gaan eten, die van E. duurt nu bijna 4 jaar :P maar goed, komt wel weer goed. Andere kindjes eten prima en proeven/lusten alles. Ik heb van beide varianten een exemplaar in huis; ze krijgen niets anders aangeboden en zijn niet anders gestart. Wel heeft de een een wat moeizamere relatie met eten dan de ander.
pi_142087146
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:01 schreef Fee-nix het volgende:
O, goeie tip van die spuitjes Phaidra, thnx. Ik onthou hem voor later!

En mensen, ik ben nog geeneens 26 weken zwanger he...

Ik denk dus niet dat het handig is om nu al te gaan kolven voor een voorraadje in het ziekenhuis... Ben dat wel van plan in de laatste weken van mijn zwangerschap te gaan doen. Maar ben er ook een beetje huiverig voor: want kan dat geen weeën opwekken?

Sunshine, nee dit is mijn derde. Ik heb dit keer een kolf gekocht omdat ik die vorige keer echt gemist heb (had alleen een handkolf van Avent). En beide keren is bij mij het borstvoeding geven niet gelukt en dat vind ik heel jammer. Ik heb hem dus nu ook een beetje als 'stok achter de deur' gekocht :@ . Zodat ik misschien minder snel 'opgeef' :@ .
Als je echt moet kolven om je productie op gang te brengen in het begin, zou je ook kunnen overwegen om een kolf te huren. Dat is dan zo'n bakbeest van Medela die ze ook in ziekenhuizen gebruiken. Die is echt zoveel krachtiger dan elke kolf die voor consumenten op de markt is. Ik heb er heel veel baat bij gehad (en ook handig als je niet direct tot aanschaf van een eigen kolf 'durft' over te gaan).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142087189
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:06 schreef Fee-nix het volgende:
O en Phaidra, weet de apotheek waar ik het over heb, als ik om 'borstvoedingsspuitjes' vraag? Of heeft dat een andere naam :P.
Ze verkopen gewoon kleine spuitjes voor meerdere doeleinden, ik heb er ooit een gehaald om makkelijk wat olie in mijn oor te (laten) druppelen bijvoorbeeld :).
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 9 juli 2014 @ 12:09:16 #17
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_142087194
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:07 schreef mignonne het volgende:

[..]

dat ja idd.

En of het invloed heeft op hoe je kind eet of niet is volgens mij echt zo hard to say. Bijna niet te voorspellen. Heel veel kindjes hebben een fase waarin ze slecht gaan eten, die van E. duurt nu bijna 4 jaar :P maar goed, komt wel weer goed. Andere kindjes eten prima en proeven/lusten alles. Ik heb van beide varianten een exemplaar in huis; ze krijgen niets anders aangeboden en zijn niet anders gestart. Wel heeft de een een wat moeizamere relatie met eten dan de ander.
Nou dat ja, mijn E. heeft 2,5 jaar bv gehad en lust bijna alles en proeft zeker alles. B. heeft slechts 4 weken bv gehad en is een enorme zeikerd qua eten. Verder bij beide nooit iets anders gedaan.
pi_142087231
Goed om te lezen, Zoe en Mignonne.
Uiteraard wil ik voor mezelf op mijn eetgewoontes letten, maar ik wil mijn kind geen ongezonde eetgewoonten aanleren door wat ze via mij binnenkrijgt. Uiteraard wil ik haar gezond "voorleven" natuurlijk, dus snoepen zal vooral in de avonduren gebeuren denk ik haha.
pi_142087248
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:06 schreef Fee-nix het volgende:
Gewoon vragen naar spuitjes, 5 ml of evt 10 is genoeg. Dat snappen ze wel :).

En ja, kolven kan zorgen voor samentrekkingen, maar ik denk niet dat je bevalling erdoor kan beginnen. Toch ben ik zelf pas gaan kolven vanaf wk 37.
Home is where the O+ is...
  woensdag 9 juli 2014 @ 12:11:14 #20
250838 Fee-nix
pi_142087276
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:07 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Als je echt moet kolven om je productie op gang te brengen in het begin, zou je ook kunnen overwegen om een kolf te huren. Dat is dan zo'n bakbeest van Medela die ze ook in ziekenhuizen gebruiken. Die is echt zoveel krachtiger dan elke kolf die voor consumenten op de markt is. Ik heb er heel veel baat bij gehad (en ook handig als je niet direct tot aanschaf van een eigen kolf 'durft' over te gaan).
Productie op gang brengen is bij mij juist niet het probleem... Ik heb beide keren een enorm overschot aan melk gehad juist. Zoveel, dat mijn kindjes problemen hadden met drinken. Ik heb hem dus vooral gekocht om voor een voeding gemakkelijk iets af te kunnen kolven, om de druk eraf te halen.
En voor later natuurlijk voor als ik eens een paar uurtjes er tussen uit wil ofzo.

Ok, thnx Cwen en Phaidra, over die spuitjes.
pi_142087295
Dat voorleven is echt belangrijk, en dat is imho echt het belangrijkste wat je voor je kind kunt doen. Dáár komen gezonde/ongezonde gewoontes vandaan denk ik, niet eens zozeer van wat jij ze consequent s avonds voorzet, maar wel van wat je ze als 'normaal' laat zien.

En dat realiseer je je pas echt als je vierjarige heel hard kut roept als ze iets laat vallen :') :@
pi_142087332
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:11 schreef mignonne het volgende:
Dat voorleven is echt belangrijk, en dat is imho echt het belangrijkste wat je voor je kind kunt doen. Dáár komen gezonde/ongezonde gewoontes vandaan denk ik, niet eens zozeer van wat jij ze consequent s avonds voorzet, maar wel van wat je ze als 'normaal' laat zien.

En dat realiseer je je pas echt als je vierjarige heel hard kut roept als ze iets laat vallen :') :@
Mijn tweejarige riep dat gisteravond ook opeens toen hij iets liet vallen. En dat terwijl we er écht goed op letten :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142087389
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:11 schreef Fee-nix het volgende:

[..]

Productie op gang brengen is bij mij juist niet het probleem... Ik heb beide keren een enorm overschot aan melk gehad juist. Zoveel, dat mijn kindjes problemen hadden met drinken. Ik heb hem dus vooral gekocht om voor een voeding gemakkelijk iets af te kunnen kolven, om de druk eraf te halen.
En voor later natuurlijk voor als ik eens een paar uurtjes er tussen uit wil ofzo.

Ok, thnx Cwen en Phaidra, over die spuitjes.
Bij overproductie is een kolf ook wel heel belangrijk inderdaad!! Maar dan is het waarschijnlijk minder belangrijk om een krachtige motor te hebben :+. Ik hoop voor je dat het nu anders loopt :*. Meisjes schijnen over het algemeen vaker bv-talentjes te zijn dan jongens (volgens mijn lk).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142087404
Ja dat wil ik ook graag aanleren, dat er niets mis is met snoepen, maar met mate en liefst bij gelegenheden en verder gezond eten. Dus ook niet dat panische "suiker is gif" gedoe zeg maar. En een patatje/pannenkoek/pizza op een avond hier en daar vind ik niet schadelijk ofzo.
Haha Mignonne :D We horen op mijn werk ook vaak waar ouders af en toe vergeten wat kinderen meekrijgen :D Ik weet veel over tatoeages op rare plekken van ouders en dingen die eruit glippen bij ongelukjes :)

Heeft dat eigenlijk voordelen, voor de bevalling al kolven? Heb er wel wat over gelezen, en vond voornamelijk dat het handig is als je verwacht dat je kind bijgevoed moet worden. En dat is hier niet het geval. Heb de koop van een kolf voorlopig dus uitgesteld.
  woensdag 9 juli 2014 @ 12:20:22 #25
250838 Fee-nix
pi_142087556
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:14 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Bij overproductie is een kolf ook wel heel belangrijk inderdaad!! Maar dan is het waarschijnlijk minder belangrijk om een krachtige motor te hebben :+. Ik hoop voor je dat het nu anders loopt :*. Meisjes schijnen over het algemeen vaker bv-talentjes te zijn dan jongens (volgens mijn lk).
Echt? Haha, nou dat scheelt dan ;). Ja, we zullen zien. Ik ga weer mijn best doen. Ben al erg blij met de kolf in ieder geval. Die handkolf was echt zo'n verschrikkelijk onding.

Roomsnoes, Ik ben dus wel van plan om alvast wat voeding af te kolven voor in het ziekenhuis. Ook al had ik steeds heul veul melk, dit kwam wel pas op dag drie ofzo echt goed op gang. En bijv. mijn tweede zoontje viel de tweede dag erg af en had ook veel honger. Die heb ik dus wel laten bijvoeden (met kunstmelk). Zou het wel fijn vinden als dat nu gewoon met mijn eigen melk kan :). Voor mij is het een kleine moeite in ieder geval :).
pi_142088008
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:15 schreef Roomsnoes het volgende:
Ja dat wil ik ook graag aanleren, dat er niets mis is met snoepen, maar met mate en liefst bij gelegenheden en verder gezond eten. Dus ook niet dat panische "suiker is gif" gedoe zeg maar. En een patatje/pannenkoek/pizza op een avond hier en daar vind ik niet schadelijk ofzo.
Haha Mignonne :D We horen op mijn werk ook vaak waar ouders af en toe vergeten wat kinderen meekrijgen :D Ik weet veel over tatoeages op rare plekken van ouders en dingen die eruit glippen bij ongelukjes :)

Heeft dat eigenlijk voordelen, voor de bevalling al kolven? Heb er wel wat over gelezen, en vond voornamelijk dat het handig is als je verwacht dat je kind bijgevoed moet worden. En dat is hier niet het geval. Heb de koop van een kolf voorlopig dus uitgesteld.
mijn gastouder had netjes gezegd nou potverdikkie E. dat is ook niet zo leuk voor jou he? Toen het niet lukte met klei uitsteken ofzo weet ik het. Bleek dat zij gezegd had "nee je moet zeggen gottedomme, dat zegt mijn mama ook altijd"

dusch :')
ik vloek dus echt bijna nooit en ik let er echt op maar ze had dus idd 2 dagen ervoor mij een keer gvd horen zeggen toen ik de deur enthousiast over mn teen heen trok :X :D kleine potjes, grote oren...
pi_142088426
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:32 schreef mignonne het volgende:

[..]

mijn gastouder had netjes gezegd nou potverdikkie E. dat is ook niet zo leuk voor jou he? Toen het niet lukte met klei uitsteken ofzo weet ik het. Bleek dat zij gezegd had "nee je moet zeggen gottedomme, dat zegt mijn mama ook altijd"

dusch :')
ik vloek dus echt bijna nooit en ik let er echt op maar ze had dus idd 2 dagen ervoor mij een keer gvd horen zeggen toen ik de deur enthousiast over mn teen heen trok :X :D kleine potjes, grote oren...
_O-

wij moeten daar echt op gaan letten... t vliegt er bij ons ook echt te makkelijk uit...
het stomme is dat ik daar op mn werk dan weer geen last van heb...
S. 2014
J. 2016
pi_142089232
Ik ben heel blij met m'n medela freestyle, das een dubbele kolf dus ben je snel klaar.

Fee, misschien ben ik wel verkeerd voorgelicht, maar de eerste melk, het colostrum, moet je toch niet wegkolven? Dat is toch juist voor die eerste dagen voor de baby zodat ie niet teveel honger heeft terwijl je borstvoeding nog op gang moet gaan komen?
Althans, dat is wat ik had begrepen hoor, correct me if I'm wrong!
Tralalalaaa
pi_142089315
Haha oeps :D

En gezond eten. Ja is erg belangrijk ook voor de moeder.
Ik moest het 1e jaar echt overleven op suiker (ik sliep snachts niet). Gelukkig zit t met het slapen weer goed & tijdens deze zw.schap heb ik behoefte aan O+ gezond. Erg fijn
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:11:54 #30
250838 Fee-nix
pi_142089318
TAP, ik ben ook niet echt een expert. Maar ik heb weleens in het bv topic gelezen dat je voor de bevalling best al wat kunt kolven. En dat er altijd weer nieuwe colostrum komt als de baby eenmaal geboren is. De geboorte triggert dat dan. (Vrouwen die bijv. tandem voeden en tijdens de zwangerschap hun grotere kind aan de borst hebben, zullen ook weer colostrum gaan aanmaken als de nieuwe baby er is. Ik denk dat het een beetje hetzelfde principe is?)
pi_142089403
Vooraf kolven maar heel beperkt doen hoor, niet de kolf erop zetten. Met de hand druppels/milliliters sprokkelen. Ik heb in week 36/37 zo 6 10ml-spuitjes verzameld bij de tweede...en nu liggen ze nog steeds in de vriezer :+ (M'n eerste moest de eerste dagen bijgevoed worden met kv, nu had ik vooraf een heel klein beetje lekkage en daarom gaan verzamelen, eerst wel ingelezen.)
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:18:48 #32
250838 Fee-nix
pi_142089555
O Kursor, waarom dan niet met de kolf? En heb je misschien een linkje waar jij je info vandaan hebt? Ben nieuwsgierig ;).
pi_142089680
Op borstvoeding.com gelezen en wat Google-acties. Doel is niet om productie op gang te brengen en zeer klein(?) risico om inderdaad de bevalling te laten starten door hormoonproductie. (Mini-samenvatting)
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:33:03 #34
250838 Fee-nix
pi_142090054
Ah ok, ik zal me voor die tijd ook nog wel even inlezen :). Voorlopig is het in ieder geval nog veel te vroeg.
pi_142090180
Mwuh, toch maar m'n appelsap laten staan dan. -O- overigens ECHT een enorme craving, want ik dronk het voor ik zwanger was eigenlijk nooit :P toen was het ook echt alleen water of thee, en als we uit eten waren misschien een glaasje cola.

En vloeken deed ik ook nauwelijks tot ik m'n vriend leerde kennen :+ wordt ook afleren als ze begint met praten!
pi_142090455
Met de hand kolven is me in 2 jaar nog nooit gelukt. Ik wil zo rond 37/38 weken ook wat gaan kolven, omdat mini de eerste weken nog niet sterk genoeg was om zelf alles te drinken (hij was wat klein). Ik heb een redelijke kans op weer zo'n klein ding (aangezien ik zelf ook maar 1.53m ben :+), dus zou het prettig vinden om iets achter de hand te hebben dit keer. En stél dat mini hardnekkig blijft drinken (van mij hoeft het niet zo, maar we zullen zien hoe het loopt) bij mij, geeft dat toch hetzelfde effect als kolven? Nou ja, lichtelijk off-topic hier en misschien ga ik er nog wel eens contact over opnemen met een lk :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142090669
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:42 schreef Phaidra het volgende:
Met de hand kolven is me in 2 jaar nog nooit gelukt. Ik wil zo rond 37/38 weken ook wat gaan kolven, omdat mini de eerste weken nog niet sterk genoeg was om zelf alles te drinken (hij was wat klein). Ik heb een redelijke kans op weer zo'n klein ding (aangezien ik zelf ook maar 1.53m ben :+), dus zou het prettig vinden om iets achter de hand te hebben dit keer. En stél dat mini hardnekkig blijft drinken (van mij hoeft het niet zo, maar we zullen zien hoe het loopt) bij mij, geeft dat toch hetzelfde effect als kolven? Nou ja, lichtelijk off-topic hier en misschien ga ik er nog wel eens contact over opnemen met een lk :).
Bij mij gaf de verloskundige expliciet aan dat ik niet hoefde te stoppen met BV nu ik zwanger ben en gaf aan dat ik straks als mini er is ook gewoon beide BV kan geven.
Ze vond het ook heel tof dat ik nog steeds voed(de). E. is nu 26 maanden en drinkt nog 1 a 2 keer per dag een beetje. Dus echt voeden kan ik het niet meer noemen.

Wat ik ervan begrepen heb kan BV in principe niet eerder weeën triggeren dan wanneer je lichaam er ook klaar voor is.
pi_142091107
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:47 schreef Roosje84 het volgende:

[..]

Bij mij gaf de verloskundige expliciet aan dat ik niet hoefde te stoppen met BV nu ik zwanger ben en gaf aan dat ik straks als mini er is ook gewoon beide BV kan geven.
Ze vond het ook heel tof dat ik nog steeds voed(de). E. is nu 26 maanden en drinkt nog 1 a 2 keer per dag een beetje. Dus echt voeden kan ik het niet meer noemen.

Wat ik ervan begrepen heb kan BV in principe niet eerder weeën triggeren dan wanneer je lichaam er ook klaar voor is.
Hoe ver ben jij nu eigenlijk? I. is over 3 dagen 25 maanden en hij drinkt nog even vaak als E :D. Grappig! 's Ochtends bij het opstaan wisselt het of hij nog wil drinken, maar voor het slapen gaan is toch wel heel erg ingesleten en onderdeel van het ritueel. Zonder bv duurt het ook veeeeeeel langer voor hij rustig genoeg is om in slaap te kunnen vallen.

Ik vind voeden nu wel erg pijnlijk, productie is ook al heel erg teruggelopen. Ik krijg ook geen tsr meer. Ik weet inderdaad dat het op zich geen probleem is om door te voeden, maar ik vroeg me af hoe dat dan in verhouding staat met het advies om voor de bevalling alleen met de hand te kolven ipv met een apparaat.

Wat betreft tandemen, het viel mij fysiek heel zwaar om volledig bv te geven. Ik viel heel erg af en had daardoor een slechte weerstand en was veel ziek. Dat is de voornaamste reden dat ik het niet zo zie zitten om 2 kinderen tegelijk aan de borst te hebben. De productie zal dan natuurlijk ook wat ruimer zijn, met alle gevolgen voor mijn lichaam.

Een half jaar terug hoorde ik van de lk van het geboortecentrum hier dat ze een voorlichtingsmiddag gaf voor langvoeders en nieuwe zwangerschappen daarbij. Toen was het nog niet aan de orde hier en ik heb overgeslagen. Nu las ik helaas dat ze gestopt is met haar praktijk. Heel jammer, ze heeft me vaak geholpen en vond haar een fijne lk.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142091996
wat een weer..... ben zo blij dat ik er niet uithoef vandaag.. ik lig lekker op bed met de kat naast mij en de honden aan mn voeten O+
S. 2014
J. 2016
pi_142092197
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:58 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Hoe ver ben jij nu eigenlijk? I. is over 3 dagen 25 maanden en hij drinkt nog even vaak als E :D. Grappig! 's Ochtends bij het opstaan wisselt het of hij nog wil drinken, maar voor het slapen gaan is toch wel heel erg ingesleten en onderdeel van het ritueel. Zonder bv duurt het ook veeeeeeel langer voor hij rustig genoeg is om in slaap te kunnen vallen.
....
Heel herkenbaar :) Ik ben nu 22+4 en ik merk echt dat vanaf een week of 12 het voeden echt een stuk gevoeliger is geworden. Het gaat wel beter als ik er op let dat hij goed aanhapt, daar was hij best slordig in geworden.
Als ik het aan E vraag dan zegt hij wel dat er nog drinken komt maar veel is het niet meer.

E viel eerst ook standaard tijdens het drinken in slaap 's avonds. De laatste tijd oefenen we actief met even drinken en dan in bedje gaan liggen waarbij ik een verhaal vertel. Soms gaat dat heel goed en wil hij zelfs meteen in bed gaan liggen. Andere dagen wil hij gewoon echt bij mama drinken.
's Ochtends is het vaak maar heel kort en ook meer als knuffelmomentje samen.

Hoewel ik altijd zoiets gehad heb dat het zijn keuze is wanneer we stoppen zou ik het toch wel fijn vinden als hij stopt voor mini geboren wordt. Hij beschouwt ze nu als "mijn boobies" ( zijn woorden) en delen kan dan toch wel eens heel lastig worden. Zeker als er al zoveel verandert met de komst van een baby. Daarbij is hij tegen die tijd 2,5 en dat vind ik ook wel een mooie leeftijd om te stoppen.
Dat is wel een reden waarom we nu ook (weer) actiever aan het oefenen zijn om het bedritueel langzaam te veranderen. Zo dat ook wanneer ik in de buurt ben papa E naar bed kan brengen.

Wel balen dat je lk gestopt is.
  woensdag 9 juli 2014 @ 14:32:41 #41
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_142092413
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 14:20 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
wat een weer..... ben zo blij dat ik er niet uithoef vandaag.. ik lig lekker op bed met de kat naast mij en de honden aan mn voeten O+
Hier ook, minus kat en honden en op de bank. Pyjamadag *O* . De kleine man blijft na zijn slaapje zo ook nog lekker binnen kneuteren.

Net na 12 uur (anders moest ik delen >:) ) een reep chocola opgevreten en de gezonde voeding discussie gelezen :@ .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_142093107
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 14:32 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Hier ook, minus kat en honden en op de bank. Pyjamadag *O* . De kleine man blijft na zijn slaapje zo ook nog lekker binnen kneuteren.

Net na 12 uur (anders moest ik delen >:) ) een reep chocola opgevreten en de gezonde voeding discussie gelezen :@ .
_O- zo keekik altijd naar "de afvallers" met koekjes of chips binnen handbereik... :@
S. 2014
J. 2016
  woensdag 9 juli 2014 @ 15:21:37 #43
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_142094659
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:36 schreef krijgerrtje het volgende:
Mwuh, toch maar m'n appelsap laten staan dan. -O- overigens ECHT een enorme craving, want ik dronk het voor ik zwanger was eigenlijk nooit :P toen was het ook echt alleen water of thee, en als we uit eten waren misschien een glaasje cola.

En vloeken deed ik ook nauwelijks tot ik m'n vriend leerde kennen :+ wordt ook afleren als ze begint met praten!
Als ik écht graag (appel)sap wil drinken dan doe ik het op zn duits: 1/3e sap, 2/3e spa marie henriette en veel ijs erin. lekker verfrissend en minder zoet/calorierijk :Y

Oh jongens ik ben zo godsgruwelijk gelukkig! mijn nakijkwerk is af, mijn klaslokaal is opgeruimd, en morgen nog maar twee uurtjes lesgeven/film kijken. Laatste uur is afgevallen zodat ik naar de uitvaart van de vader van mijn collega kan (niet erg verdrietig voor mij, ken hem niet, dus dat voelt ook niet als iets naars ofz, gewoon bijn voor haar dat we er bij kunnen zijn met naaste collega's).

*O*

en vanavond naar soldaat van oranje (ja, dat het oranje-argentinië zou zijn had ik bij t boeken 7 maanden geleden niet bedacht).

O+
Ik heb mijn blij weer terug!
Kwak
pi_142094817
Yay voor je blij en nu heb ik zin in apfelschorle :D

Mijn keuken blinkt je tegemoet, er hangt weer een babywas en eigenlijk moet ik nog even stofzuigen na de regen aan kruimels die er uit de oven kwam die ik nooit schoonmaak :@ maar ik ga eerst lekker in bad. Vakantie O+ .

Ohja en die kolfdiscussie vind ik erg interessant. Eigenlijk weet ik erg weinig van bv af, toch maar eens inlezen. Ik denk dat ik maar even afwacht hoe de bv hier op gang komt. Kun je ook na een aantal weken kv en bv gaan afwisselen? Ik zou het fijn vinden als paps ook eens een fles kan geven. Of is dan kolven beter?

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2014 15:27:03 ]
pi_142094863
:D. Fijn, kwak! Was dit niet je verjaardagscadeautje voor J.?

Hier benen geharst, haren geknipt en wenkbrauwen geëpileerd. Ik kan weer even vooruit.

En appelsap moet je gewoon niet drinken want dat is vies.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  woensdag 9 juli 2014 @ 15:30:36 #46
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_142095063
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
:D. Fijn, kwak! Was dit niet je verjaardagscadeautje voor J.?
If so is dat wel een beetje raar met J. in het buitenland :D :+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_142095153
Ik meen me te herinneren dat dat ook het probleem was. :P. Maar misschien zit ik er naast hoor. :@.
  woensdag 9 juli 2014 @ 15:38:00 #48
244125 laziness
pi_142095391
:D Het zou mij ook kunnen overkomen. Kaartjes geven voor een datum waarop je vent een zakenreis blijkt te hebben die hij niet in de agenda heeft gezet.
pi_142095552
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:24 schreef Razztwizzle het volgende:

Mijn keuken blinkt je tegemoet, er hangt weer een babywas en eigenlijk moet ik nog even stofzuigen na de regen aan kruimels die er uit de oven kwam die ik nooit schoonmaak :@ maar ik ga eerst lekker in bad. Vakantie O+ .

Ohja en die kolfdiscussie vind ik erg interessant. Eigenlijk weet ik erg weinig van bv af, toch maar eens inlezen. Ik denk dat ik maar even afwacht hoe de bv hier op gang komt. Kun je ook na een aantal weken kv en bv gaan afwisselen? Ik zou het fijn vinden als paps ook eens een fles kan geven. Of is dan kolven beter?
Dat zou ik niet te snel gaan doen. Je productie is in de eerste maanden nog niet heel stabiel en er is een behoorlijke kans dat de melkproductie dan zo snel terugloopt dat je snel moet stoppen. Een keer incidenteel is niet snel een probleem, maar structureel zou ik niet met kv doen voor de 6 maanden (als je langer wilt voeden). Je kan natuurlijk wel kolven, dan hou je het vraag-aanbod principe gewoon in stand :).

De website borstvoeding.com staat trouwens boordevol informatie. Ik heb er uuuuren rondgeklikt toen ik de eerste weken tegen problemen aanliep. Er staan wel ook wat verhalen op de site die maffia-achtig overkomen (zo jammer!!), maar zo informatief dat ik daar maar overheen lees.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142095654
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:24 schreef Razztwizzle het volgende:

In principe kun je afwisselen al zou ik het niet adviseren. Voor een stabiele productie op korte en langere termijn is het aan te raden in het begin zo min mogelijk/ geen kunstvoeding te geven. Om het vraag- aanbod principe niet te verstoren.

Ik ben na een paar weken eenmaal per dag na een voeding gaan kolven. Op die manier kreeg E. toch borstvoeding, kon papa een flesje geven en E wennen aan een flesje.
Later kolfde ik 's ochtends tijdens de eerste voeding de andere borst. Dat gaf papa dan 's avonds rond 19:00. Zeker in mijn verlof vond ik het wel fijn dat ik na een hele dag met E even wat tijd voor mezelf had zodra papa thuis kwam. En papa vond het fijn dan juist even een momentje echt samen met E te hebben.
  woensdag 9 juli 2014 @ 15:42:42 #51
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_142095684
hmmm, ik heb beeb vandaag nog niet zoveel gevoeld. Vanochtend een beetje en verder eigenlijk niet. Net na een paar flinke porren kreeg ik een flauw duwtje terug. Ik wacht het af tot vriend thuis is en dan ga ik eventueel bellen.
pi_142095834
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:41 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Dat zou ik niet te snel gaan doen. Je productie is in de eerste maanden nog niet heel stabiel en er is een behoorlijke kans dat de melkproductie dan zo snel terugloopt dat je snel moet stoppen. Een keer incidenteel is niet snel een probleem, maar structureel zou ik niet met kv doen voor de 6 maanden (als je langer wilt voeden). Je kan natuurlijk wel kolven, dan hou je het vraag-aanbod principe gewoon in stand :).

De website borstvoeding.com staat trouwens boordevol informatie. Ik heb er uuuuren rondgeklikt toen ik de eerste weken tegen problemen aanliep. Er staan wel ook wat verhalen op de site die maffia-achtig overkomen (zo jammer!!), maar zo informatief dat ik daar maar overheen lees.
Of ik doe gewoon een +1
pi_142095901
Ah thanks Roosje en Phaidra :) ik ben inderdaag nogal huiverig voor de toon rondom heel veel bv-informatie. Wil het gaan proberen, en er ook heus wel moeite voor doen, maar als het niet lukt dan maar niet.

Ik wil overigens wanneer ik weer aan het werk ga in januari niet kolven op school, dus tegen die tijd moeten we maar weer kijken hoe we dat gaan doen. Hopelijk lukt het dan om de drie dagen dat ik werk overdag kv te geven (of eerder thuis gekolfde bv? Kan je dat lang bewaren?) en de rest van de tijd bv, en anders vanaf januari over op kv.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2014 15:49:02 ]
  woensdag 9 juli 2014 @ 15:45:47 #54
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_142095913
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:44 schreef Roosje84 het volgende:

[..]

Of ik doe gewoon een +1
+2
pi_142096047
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 14:26 schreef Roosje84 het volgende:

[..]

Heel herkenbaar :) Ik ben nu 22+4 en ik merk echt dat vanaf een week of 12 het voeden echt een stuk gevoeliger is geworden. Het gaat wel beter als ik er op let dat hij goed aanhapt, daar was hij best slordig in geworden.
Als ik het aan E vraag dan zegt hij wel dat er nog drinken komt maar veel is het niet meer.

E viel eerst ook standaard tijdens het drinken in slaap 's avonds. De laatste tijd oefenen we actief met even drinken en dan in bedje gaan liggen waarbij ik een verhaal vertel. Soms gaat dat heel goed en wil hij zelfs meteen in bed gaan liggen. Andere dagen wil hij gewoon echt bij mama drinken.
's Ochtends is het vaak maar heel kort en ook meer als knuffelmomentje samen.

Hoewel ik altijd zoiets gehad heb dat het zijn keuze is wanneer we stoppen zou ik het toch wel fijn vinden als hij stopt voor mini geboren wordt. Hij beschouwt ze nu als "mijn boobies" ( zijn woorden) en delen kan dan toch wel eens heel lastig worden. Zeker als er al zoveel verandert met de komst van een baby. Daarbij is hij tegen die tijd 2,5 en dat vind ik ook wel een mooie leeftijd om te stoppen.
Dat is wel een reden waarom we nu ook (weer) actiever aan het oefenen zijn om het bedritueel langzaam te veranderen. Zo dat ook wanneer ik in de buurt ben papa E naar bed kan brengen.

Wel balen dat je lk gestopt is.
22+4 alweer! De tijd vliegt! Ik ben nog maar 7 weken maar ik merkte al 1 week na de positieve test dat mijn productie afnam.

I. valt niet meer in slaap aan de borst 's avonds, maar hij wordt er wel heel loom van. Zonder bv stuitert hij maar door en door. Maar er zijn ook avonden dat hij na drie slokken al klaar is, of liever een flesje koemelk wil (maar meestal vraagt hij dan nog om 'borstje drinken' zodra ik het waag de kamer uit te lopen :+). Ik ben echt heel benieuwd hoe het verder gaat lopen!

Het geboortecentrum hier heeft nu geen 'eigen' lk meer (de lk had een inpandig kantoor en nauw contact met vk's en kraamverzorgenden) en dat vind ik wel een achteruitgang eerlijk gezegd. Er zijn nog een paar lk's in de regio, maar dit was veel laagdrempeliger!
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 9 juli 2014 @ 15:52:54 #56
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_142096325
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:30 schreef laziness het volgende:

[..]

If so is dat wel een beetje raar met J. in het buitenland :D :+
Kadootje van J voor mij. Dus nu gaat mijn bff op zijn kaartje. Er was een temper tantrum toen ik er achter kwam dat dit overlapte met zijn studiereis :@ B-)
Kwak
  woensdag 9 juli 2014 @ 15:56:07 #57
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_142096520
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:45 schreef Razztwizzle het volgende:
Ah thanks Roosje en Phaidra :) ik ben inderdaag nogal huiverig voor de toon rondom heel veel bv-informatie. Wil het gaan proberen, en er ook heus wel moeite voor doen, maar als het niet lukt dan maar niet.

Ik wil overigens wanneer ik weer aan het werk ga in januari niet kolven op school, dus tegen die tijd moeten we maar weer kijken hoe we dat gaan doen. Hopelijk lukt het dan om de drie dagen dat ik werk overdag kv te geven (of eerder thuis gekolfde bv? Kan je dat lang bewaren?) en de rest van de tijd bv, en anders vanaf januari over op kv.
Mag ik vragen waarom je dat niet wilt? Oprecht benieuwd naar, ik wil het wel heel graag maar ze zijn niet zo van het faciliteren enzo... Ben benieuwd naar je overwegingen.
Kwak
pi_142096540
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:45 schreef Razztwizzle het volgende:

Zo ben ik er ook ingegaan inderdaad, lijkt me een goede instelling! Gekolfde bv kan je ingevroren tot zeker 6 maanden bewaren (al ligt dat een beetje aan de temperatuur), in de koeling 3-5 dagen. Mij lukte het niet om langere tijd niet te kolven, simpelweg omdat ik dan enorme stuwing kreeg. Soms al om 9.15 uur pijnlijke harde plekken en dan had ik rond 6 uur voor het laatst gevoed :X. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je als docent heel lastig een kolfschema kan aanhouden. Dan is een kantoorbaan toch iets makkelijker.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 9 juli 2014 @ 15:58:52 #59
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_142096672
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:56 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Zo ben ik er ook ingegaan inderdaad, lijkt me een goede instelling! Gekolfde bv kan je ingevroren tot zeker 6 maanden bewaren (al ligt dat een beetje aan de temperatuur), in de koeling 3-5 dagen. Mij lukte het niet om langere tijd niet te kolven, simpelweg omdat ik dan enorme stuwing kreeg. Soms al om 9.15 uur pijnlijke harde plekken en dan had ik rond 6 uur voor het laatst gevoed :X. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je als docent heel lastig een kolfschema kan aanhouden. Dan is een kantoorbaan toch iets makkelijker.
Tsja, officieel heb je dezelfde rechten als iedereen, moet t onder betaalde werktijd kunnen. Maar komt er vaak op neer dat ze tussen uren moeten gaan roosteren enzo... Onze financieel directielid liet zich laatst al bijzonder onvriendelijk uit over dat hij echt geen kolftijd in uren ging uittellen voor mensen. Lekker dan.
Kwak
  woensdag 9 juli 2014 @ 15:59:06 #60
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_142096688
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:42 schreef Sugarsnap het volgende:
hmmm, ik heb beeb vandaag nog niet zoveel gevoeld. Vanochtend een beetje en verder eigenlijk niet. Net na een paar flinke porren kreeg ik een flauw duwtje terug. Ik wacht het af tot vriend thuis is en dan ga ik eventueel bellen.
Hopelijk gaat de baby nog flink schoppen voor je vriend thuis is Sugar.
Anders gewoon bellen hoor als je er niet gerust op bent :*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_142096737
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:56 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Mag ik vragen waarom je dat niet wilt? Oprecht benieuwd naar, ik wil het wel heel graag maar ze zijn niet zo van het faciliteren enzo... Ben benieuwd naar je overwegingen.
Op mijn vorige werk had ik een prachtige kolfruimte (ok, die moest ik met een hele uni delen, maar soit), maar op mijn nieuwe werk moet het in de serverruimte of in het voorraadhok :'). We verhuizen in januari naar een nieuw pand en iedereen was welkom om door te geven wat de wensen waren. Maar ik durfde niet naar een kolfruimte te vragen, vond ik toch een beetje vreemd als je nog niet zwanger ben en je er nog niet eens een jaar werkt :@.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142097053
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:58 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Tsja, officieel heb je dezelfde rechten als iedereen, moet t onder betaalde werktijd kunnen. Maar komt er vaak op neer dat ze tussen uren moeten gaan roosteren enzo... Onze financieel directielid liet zich laatst al bijzonder onvriendelijk uit over dat hij echt geen kolftijd in uren ging uittellen voor mensen. Lekker dan.
Ja tuurlijk heb je dezelfde rechten. Maar roostertechnisch zou ik het ook zoveel gedoe vinden dat ik waarschijnlijk ook (eerder) afgehaakt zou zijn. Ik vond het met een kantoorbaan al best stressvol omdat ik maar weinig tijd achter elkaar kon werken en dan weer onderbroken werd door toch wel 40 minuten kolven (naar ruimte lopen - alles klaarzetten - 20 min kolven - schoonmaken - teruglopen naar werkplek). Ik kolfde ook best lang nog 3x op een dag omdat ik anders niet genoeg had voor een dag kdv. Dus ik kan me voorstellen dat het lastiger is als er een klas op je zit te wachten en je daarvoor stipt 20 min krijgt en tussendoor schiet ook nog eens iemand je aan, etc. Maar het is eigenlijk wel belachelijk ja.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142097190
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:48 schreef Phaidra het volgende:

[..]

22+4 alweer! De tijd vliegt! Ik ben nog maar 7 weken maar ik merkte al 1 week na de positieve test dat mijn productie afnam.

I. valt niet meer in slaap aan de borst 's avonds, maar hij wordt er wel heel loom van. Zonder bv stuitert hij maar door en door. Maar er zijn ook avonden dat hij na drie slokken al klaar is, of liever een flesje koemelk wil (maar meestal vraagt hij dan nog om 'borstje drinken' zodra ik het waag de kamer uit te lopen :+). Ik ben echt heel benieuwd hoe het verder gaat lopen!

Het geboortecentrum hier heeft nu geen 'eigen' lk meer (de lk had een inpandig kantoor en nauw contact met vk's en kraamverzorgenden) en dat vind ik wel een achteruitgang eerlijk gezegd. Er zijn nog een paar lk's in de regio, maar dit was veel laagdrempeliger!
Zomaar een 'vreemde' lk bellen doe je inderdaad niet zo snel. Terwijl het juist zo waardevol kan zijn snel een lk in te schakelen.
Persoonlijk vind ik ook dat iedereen die BV wil geven vanuit de basisverzekering recht zou moeten hebben op 2 uur lk hulp en eigenlijk zou iedereen laagdrempelig kennis moeten maken met een lk. Ik denk dat vaak de drempel hoog is waardoor een lk (te) laat wordt ingeschakeld.

Ik had gelukkig een heel goed gevoel bij de lk van het geboortecentrum. Toevallig kende mijn partner haar nog van vroeger en dat maakte de drempel om een lk in te schakelen een stuk lager.
pi_142097205
Hmm interessant over dat kolven. Heb daar nog geen zin in om me in te verdiepen, in het aanschaffen van zo'n kolf.Zie ook wel wat op tegen borstvoeding geven, maar ik wil het wel proberen.

Hmm zoals ik er nu aan toe ben, komt geen enkele pijnstilling in aanmerking :o :X Die waterspuiten bieden ze in ons ziekenhuis niet aan, echt waardeloos. En dus ook nog katheter bij ruggenprik én zo'n automatisch bloeddruk ding (ging ik de laatste keer ook van tegen de vlakte omdat ik mijn oma heb zien gillen van de pijn jaren geleden en het mij dus ook pijn deed en enorm benauwde). Ik laat het nu maar even los en over een paar weken met de verloskundige (en daarna met mijn 'begeleider') over hebben, want nu is eigenlijk alleen de snelle injectie nog een optie al vind ik die bijwerkingen weer zo eng. Oh oh oh. :'(

Verder geniet ik vandaag wel enorm van weer het enorme geschuif in mijn buik, had weer een hoofdje (denk ik) te pakken en op ijsjes reageert hij zo grappig. O+
Mijn man heeft een enorm sappig sprookjesboek gekocht en is begonnen met voorlezen tegen over de hond _O- 8)7 om te oefenen. Ik haat sprookjes, dus tegen de baby in mijn buik mag hij niet voorlezen, vind sprookjes eng :X maar straks kan hij los gaan.
pi_142097839
@Kwak: Het ligt niet aan de school hoor! Er is een kolfruimte met koelkast op de 3e verdieping en ze zijn ook heus bereid om tussenuren te roosteren. Geen probleem.

Maar ik ken mezelf, en weet dat ik niet in staat ben om schooldagen te combineren met zulke handelingen waar rust en tijd voor nodig is. Ik vind het nu al moeilijk om de pauzes ook echt pauze te nemen, om in elk geval voor 15:00 geluncht te hebben en om in tussenuren niet gejaagd vanalles te doen maar gewoon even rustig te werken of even uit te rusten. Dingen als instanties bellen, doktersafspraken maken of tussendoor een boodschap halen krijg ik ook niet voor elkaar op lesdagen, dat prop ik allemaal in dat ene lesvrije dagdeel dat ik altijd had.

Straks met dertien lesuren op drie lesdagen zie ik dat niet ineens veranderen. Aard van het beestje enzo :D. Dus dan ga ik vanaf januari liever voor het ook tijdens werkdagen een zo stressloos mogelijke moeder zijn dan om die hele heisa van het kolven te combineren met die hectische schooldagen. Ik denk dat mijn kind meer heeft aan kv en een rustige mama dan aan gekolfde bv van een renjerot-stresskip :+ .

Disclaimer: Wie weet denk ik hier straks heel anders over, dus :6 voor wie dit in januari nog quote als ik toch voor het kolven blijk te gaan :').
  woensdag 9 juli 2014 @ 16:26:35 #66
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_142098208
Je kan het altijd proberen. Heb de vorige keer gemerkt dat het kolven op werk niks voor mij is. Nu denk ik weer dat als ik hier blijf werken, het toch maar ga proberen en even aankijken.

Het lijkt mij als docent echt wel lastig! Maar niet onmogelijk natuurlijk :) .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_142098228
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 16:08 schreef Hilmo het volgende:

Hmm zoals ik er nu aan toe ben, komt geen enkele pijnstilling in aanmerking :o :X Die waterspuiten bieden ze in ons ziekenhuis niet aan, echt waardeloos. En dus ook nog katheter bij ruggenprik én zo'n automatisch bloeddruk ding (ging ik de laatste keer ook van tegen de vlakte omdat ik mijn oma heb zien gillen van de pijn jaren geleden en het mij dus ook pijn deed en enorm benauwde). Ik laat het nu maar even los en over een paar weken met de verloskundige (en daarna met mijn 'begeleider') over hebben, want nu is eigenlijk alleen de snelle injectie nog een optie al vind ik die bijwerkingen weer zo eng. Oh oh oh. :'(
.
Hilmo, echt. Vertrouw op jezelf! Dit komt goed! Met of zonder pijnstilling, dat zie je tegen die tijd wel.

Ik was er zo eentje die riep: Nooooooo fucking way dat er spuiten in mijn rug of waar dan ook gezet gaan worden! Panisch was ik ervan, echt panisch.

En toch. Zo'n bevalling doet hele rare dingen met je (zoals al vaker besproken o.a. hier). Van tevoren kun je je druk maken over dat je de boel bij elkaar gaat kotsen of schijten. Ja, en als het echt gebeurt dan is dat genant maar vooral rot voor jezelf (dat kotsen). Maar schijten echt, ik weet dat ik het gedaan heb maar het interesseerde me gewoon geen ene malle moer.

En die ruggenprik? Ik ben ergens zo blij dat die bevalling mijn hele mindset 180 graden keerde, want dat ding moest erin EN WEL NU! Ik, met mijn paniekstoornis die zich overal druk om maakt en voor voornamelijk nieuwe dingen als de dood ben.

De boodschap hierachter? Het is goed dat je over bepaalde zaken nadenkt. Maar, het heeft voor sommige dingen geen enkel nut om nu alvast over oplossingen na te denken voor problemen die er niet zijn. Het is goed om een bepaalde mening of gedachte over iets te hebben. Maar sta er niet van te kijken als je straks 180 graden omdraait. En neem jezelf dat vooral ook niet kwalijk!

Het komt goed meisje, echt waar!
  woensdag 9 juli 2014 @ 16:46:37 #68
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_142099146
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:42 schreef Sugarsnap het volgende:
Nu af en toe wat geschuif, maar niet als normaal. Over een half uurtje komt vriend thuis, dan ga ik voor de zekerheid bellen. Ook omdat mijn bloeddruk maandag hoog was en dergelijke.
  woensdag 9 juli 2014 @ 16:50:49 #69
149959 SQ
snelle trees
pi_142099340
ik ga zo teruglezen maar daymn, even ventileren :') gaarne dit gezanker niet quoten want ik wil het weg kunnen halen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 66% gewijzigd door SQ op 10-07-2014 10:20:38 ]
disclaimer
  woensdag 9 juli 2014 @ 16:53:34 #70
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_142099463
SQ, het is ook helemaal niet leuk om commentaar te krijgen op je zorgvuldig uitgezochte spulletjes. Dikke knuffel :*
pi_142099580
Wat doet jouw sm nou weer daar als ze alles toch onzin vindt :?
En ik denk dat je moeder het ook vreemd vond, die stond er toch bij? Een normaal mens zou dit iig erg vreemd gedrag vinden. Inderdaad gewoon doen wat je zelf wilt hoor. En dat lijstje heb je voor jezelf gemaakt, niet voor je sm. Die heeft er eigenlijk toch niks mee te maken.
Ik zou denk ik op dat moment gezegd hebben van, ja leuk dat je er bent enzo, en koffie blabla goed, maar nou opzouten, want ik ben met mijn moeder vandaag. :W
pi_142099595
Buiten dat. Ik vind het ronduit asociaal en kinderachtig om zulk gedrag te vertonen. Waar is dat gebemoei nou helemaal goed voor vraag ik me altijd af...
  woensdag 9 juli 2014 @ 16:57:02 #73
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_142099603
SQ, dat is echt verrot. :(

:*
pi_142099751
Misschien praat ik er wel te makkelijk over hoor. Ik kan ook gewoon tegen mijn sm zeggen dat ik nou geen zin in der heb, en dan zegt ze oke, andere dag weer, dag he.
Dus tja.
pi_142099835
Sommige sm's zijn nu eenmaal makkelijker als de andere. Ik kan me voorstellen dat je ook niet een soort van scene in die zaak wil.

Maar wat betreft die spulletjes zou ik er maling aan hebben. Sterker nog, ik zou nog meer dwars willen zitten denk ik :')

Het is jullie kindje.
pi_142099893
Wat een hork van een mens zeg :{ . Kan me heel goed voorstellen dat je daar flink van van de wap bent SQ :* .

Sugar - wat vervelend, ik weet nog dat ik er laatst ook zo bezorgd over was. Hopelijk krijg je zo ineens flink wat schoppen! En anders maar bellen idd.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2014 17:10:22 ]
  woensdag 9 juli 2014 @ 17:09:13 #77
149959 SQ
snelle trees
pi_142100263
zo, bijgelezen. Sugar, straks toch maar even bellen! :*

[ Bericht 72% gewijzigd door SQ op 10-07-2014 10:20:59 ]
disclaimer
  woensdag 9 juli 2014 @ 17:10:37 #78
149959 SQ
snelle trees
pi_142100352
en ohja, ik ben een kind van mìjn moeder, dus ik wil alleen maar dat iedereen blij en vrolijk en tevreden is altijd :') dus er tegenin gaan gaat weer tegen mijn eigen natuur in :') Dus zit ik uiteindelijk te huilen in een hoekje. Hopeloos :')
disclaimer
  woensdag 9 juli 2014 @ 17:11:37 #79
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_142100416
SQ, heb je iig wel leuke spulletjes gekocht? En welk wiegje heb je uitgekozen? * Sugarsnap is nieuwsgierig
  woensdag 9 juli 2014 @ 17:16:03 #80
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_142100765
:* SQ
Inderdaad STOM!
Maar niks van aantrekken hoor.. je hebt nu wel een mooie wieg! En inderdaad.. foootoooo!!! *O*
  woensdag 9 juli 2014 @ 17:18:31 #81
149959 SQ
snelle trees
pi_142100936
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 17:11 schreef Sugarsnap het volgende:
SQ, heb je iig wel leuke spulletjes gekocht? En welk wiegje heb je uitgekozen? * Sugarsnap is nieuwsgierig
O+ O+ Dat had ik even nodig O+
Ik ben een krent, dus de goedkoopste :')

Maar daar staat mijn zelfgehaakte wiegendeken vast heel mooi in ;)

(inmiddels is die wel af)
En dit boxkleed:

en deze wippert:

en maxicosi:

en verder nog praktische zaken zoals aankleedkussen met hoezen, een wit plastic onderkleed voor de box, en de box zelf, (gewoon een basic witte) en een thermometer enzo.
Bankrekening voelt aardig geplukt wel :')
disclaimer
pi_142100967
Mijn hemel. Wat een figuur.
Als jij die familiewieg niet wilt moet je dat toch zelf weten? Jouw kint.

Oh dat boxkleed! O+
  woensdag 9 juli 2014 @ 17:19:23 #83
149959 SQ
snelle trees
pi_142100972
tevens: babyzaken die 25 euro voor een wiegenlaken vragen :') :') :') :')
disclaimer
  woensdag 9 juli 2014 @ 17:20:53 #84
149959 SQ
snelle trees
pi_142101049
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 17:19 schreef Cygne het volgende:
Mijn hemel. Wat een figuur.
Als jij die familiewieg niet wilt moet je dat toch zelf weten? Jouw kint.
ja, de mensen die al wat langer meelezen hier kunnen zich wellicht de familiewiegendiscussie nog wel herinneren van 20 weken geleden :') ik heb er 2: een van zijn kant en 1 van mijn kant. Allebei op hun eigen unieke manier spuuglelijk en daarom hadden we al meteen besloten geen van beide te gaan gebruiken. Scheelt emoties en lelijkheid, dachten we.
disclaimer
  woensdag 9 juli 2014 @ 17:22:57 #85
149959 SQ
snelle trees
pi_142101153
maar nu ga ik weer zen doen en mijn boxkleed aaien enzo O+
Bedankt voor het aanhoren van mijn gezanker O+
disclaimer
  woensdag 9 juli 2014 @ 17:23:00 #86
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_142101156
Mooie spulletjes SQ! Wij hebben een beetje dezelfde smaak zo te zien. Zo'n wiegje staat al bij ons (bijna) klaar. Helaas is mijn zelfgehaakte dekentje niet op tijd klaar ivm tintelende handen.
Ik heb gisteren bij Prenatal een leuk wieglakentje kunnen scoren voor ¤7,-
  woensdag 9 juli 2014 @ 17:26:47 #87
149959 SQ
snelle trees
pi_142101353
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 17:23 schreef Sugarsnap het volgende:
Mooie spulletjes SQ! Wij hebben een beetje dezelfde smaak zo te zien. Zo'n wiegje staat al bij ons (bijna) klaar. Helaas is mijn zelfgehaakte dekentje niet op tijd klaar ivm tintelende handen.
Ik heb gisteren bij Prenatal een leuk wieglakentje kunnen scoren voor ¤7,-
kijk, dan zijn betere deals!
Ik denk dat ik binnenkort even langs de stoffenboer ga, ik wil mijn dekentjes graag nog voeren met dun katoenfleece (winterbaby) en dan meteen lakenstof meenemen.
Dat haken moet ik met mijn aidspols ook maar wat vaart mee gaan maken :D (ledikantdeken #1 is nu tweederde af, maar ledikantdeken #2 moet nog :@)
disclaimer
pi_142101417
Lief wiegje SQ, en zo'n deken is zo gaaf want helemaal uniek. En dat boxkleed O+ die wilde ik ook maar die werd gevetood door mn lief wegens te hysterisch }:| .
pi_142101426
Crea bea's hier. Ik koop alles. :P
pi_142101464
Leuke spulletjes, SQ! Ik vind het wiegje echt heel leuk, kan er ook een zijkant uit (zodat het als cosleeper gebruikt kan worden)?
En wat een lieve deken, waar heb je die van gemaakt? Wat voor garen bedoel ik? Ik stond vandaag nog in een knutselwinkel naar garen te kijken...

En dat gedoe met je SM, echt balen, maar dat ligt niet aan jou als ik het zo hoor.
pi_142101631
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 17:20 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja, de mensen die al wat langer meelezen hier kunnen zich wellicht de familiewiegendiscussie nog wel herinneren van 20 weken geleden :') ik heb er 2: een van zijn kant en 1 van mijn kant. Allebei op hun eigen unieke manier spuuglelijk en daarom hadden we al meteen besloten geen van beide te gaan gebruiken. Scheelt emoties en lelijkheid, dachten we.
Dat viel tegen dan. Dat opdringerige gedoe.

Mijn moeder heeft ook zo'n wieg en ik vind m best ok dus ik ga m waarschijnlijk wel gebruiken. Mn zus vond m lelijk dus die heeft m niet gebruikt. Kint heeft er toen bij mijn ouders in gelegen.

Ik vind mezelf echt raar. Vorige zwangerschap had ik geen goed gevoel en dat klopte ook. Nu is mijn gevoel goed maar toch kan ik me niet voorstellen dat er een kind kan komen hier. Ondanks kotsen en vermoeidheid en hormonsters ben ik heus niet zwanger hoor, echt niet.:N
  woensdag 9 juli 2014 @ 17:34:07 #92
149959 SQ
snelle trees
pi_142101715
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 17:29 schreef marel88 het volgende:
Leuke spulletjes, SQ! Ik vind het wiegje echt heel leuk, kan er ook een zijkant uit (zodat het als cosleeper gebruikt kan worden)?
En wat een lieve deken, waar heb je die van gemaakt? Wat voor garen bedoel ik? Ik stond vandaag nog in een knutselwinkel naar garen te kijken...

En dat gedoe met je SM, echt balen, maar dat ligt niet aan jou als ik het zo hoor.
nee, maar mijn bed is helaas sowieso niet geschikt voor cosleepen (zit zo'n brede MDF rand / kattenloopplank omheen :'))
Dekentje is van Drops: Merino extra fine, kost wel wat, maar lang niet zo duur als bijvoorbeeld Katia of Phildar en is echt superwarm en zacht O+ Maar wil je nog een deken gaan haken? Heb je je rust niet verdiend onderhand? :D O+

Razz, tof is tie he 8-) deze heeft mijn man persoonlijk goedgekeurd :D
disclaimer
  woensdag 9 juli 2014 @ 17:35:14 #93
149959 SQ
snelle trees
pi_142101763
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 17:32 schreef Cygne het volgende:

[..]

Dat viel tegen dan. Dat opdringerige gedoe.

Mijn moeder heeft ook zo'n wieg en ik vind m best ok dus ik ga m waarschijnlijk wel gebruiken. Mn zus vond m lelijk dus die heeft m niet gebruikt. Kint heeft er toen bij mijn ouders in gelegen.

Ik vind mezelf echt raar. Vorige zwangerschap had ik geen goed gevoel en dat klopte ook. Nu is mijn gevoel goed maar toch kan ik me niet voorstellen dat er een kind kan komen hier. Ondanks kotsen en vermoeidheid en hormonsters ben ik heus niet zwanger hoor, echt niet.:N
nee, maar dat heb ìk zelfs nog steeds af en toe, dat kan nog best even aanhouden :D :')
En hou dat goede gevoel vast! Inmiddels weet ik dat dat echt heel veelzeggend is! :*
disclaimer
  woensdag 9 juli 2014 @ 17:37:26 #94
149959 SQ
snelle trees
pi_142101838
oh oh oh, ik heb ook een voedingskussen met bolletjes gekocht en ik ga er op wonen O+ O+
disclaimer
pi_142101918
Eh Cygne, ik ben ook al 38 weken heus niet zwanger. Niet van een baby in elk geval. Ik ben ingenomen door een alien, die af en toe beweegt. Dat ik hier straks een baby heb, geloof ik nog steeds niet.

Leuke spullies SQ!
Ik heb twee boxkleden gemaakt, wegens lastig formaat box en het niet over hebben van minstens 70E voor een kleedje. En het is zo leuk om zelfgemaakte spullies te hebben <3
Heb ergens nog een eeuwigdurend project haakdekentje liggen waar ik maar eens aan verder moet gaan. 't Is immers niet alsof ik wat anders nuttigs te doen heb. Of nou ja. Heb het wel, maar met fukking 30 graden binnen en buiten kan de was mooi in z'n sop gaar koken.
pi_142101920
Ik heb de hele tijd ook al een goed gevoel. Gisteravond sloeg dat om, toen kreeg ik krampen waarvan ik niet kon zeggen of ook deze van de darmen kwamen. Toen zat er ook nog eens een piepklein puntje bloed op het toiletpapier en ja toen was ik klaar. Heel de avond onrustig gebleven.
Vandaag weet ik dat er niks aan de hand is, gewoon darmkrampen en dat bloed was wss van een wondje was echt superweinig (moet mijn nagels maar eens knippen) en ook vandaag weer lekker misselijk enzo, dus tja zal wel goed zijn dan. En geen bloed meer gezien.

Heb wel de hele tijd steken in mijn linkerlies. Of eigenlijk een beetje daarboven, zijn dat banden ofzo? Kan dat aan 1 kant?
pi_142102022
Oh lol, de was.. Weer vergeten! Haha, 8)7
  woensdag 9 juli 2014 @ 17:45:44 #98
244125 laziness
pi_142102093
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 17:28 schreef Razztwizzle het volgende:
Lief wiegje SQ, en zo'n deken is zo gaaf want helemaal uniek. En dat boxkleed O+ die wilde ik ook maar die werd gevetood door mn lief wegens te hysterisch }:| .
Ik vond het juist ontzettend vrolijk staan zo'n kleed met al die gekleurde vakken. Misschien overtuigt een foto je man nog? Goed excuus om een foto uit de oude doos te spammen in ieder geval :+

En eentje met kleed en verse baby. Om de a.s. baby's er uit te rammelen ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 18% gewijzigd door laziness op 09-07-2014 17:58:45 ]
  woensdag 9 juli 2014 @ 17:47:19 #99
149959 SQ
snelle trees
pi_142102147
Oooohhh baby-O O+!!
disclaimer
  woensdag 9 juli 2014 @ 17:49:26 #100
149959 SQ
snelle trees
pi_142102224
Wij houden ook wel van kleur, nu hebben we een zeegroenblauwe bank en een geelgroene fauteuil en appelgroene eetkamerstoelen, en hiervoor een knaloranje bankstel :')
disclaimer
pi_142102329
Jullie O+

Steken in mijn lies heb ik ook.
Toen ik bloedverlies had na de echo wist ik zeker dat het mis was want ook buikpijn. Daarna nog 2 keer bloed consequent om half 2 's nachts. :') Ik denk n wondje door de echo. Klinkt bij jou ook als een wondje, risu.

Net een brief van ziekenhuis. Mijn echo is verzet naar volgende week vrijdag ipv volgende week dinsdag. Vind ik wel fijn eigenlijk. Woensdag heeft man een nerdexamen dus daar zit hij niet lekker als die echo niet goed is. En ik ben net wat verder dan. 7+3 als ik van menstruatie uit ga en bijna 8 als ik van cyclus uit ga.
  woensdag 9 juli 2014 @ 17:56:34 #102
149959 SQ
snelle trees
pi_142102459
Risu, die steekjes horen er idd wel bij in het begin, er verandert ineens een hoop in je lichaam en dat voel je! Hou je goede gevoel ook vast! :*
disclaimer
pi_142102569
SQ :* Stom dat het gezellige middagje met je eigen moeder werd verpest zo -O-

Sugar, niet te lang wachten met bellen hoor!

Gehaakte dekentjes O+. Ik wil dit keer ook wat maken, maar ik ben nooit zo'n held in het afmaken van projecten :'). Ik heb wel al bolletjes gekocht, (bio)katoen van dcm, voor een ripple.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 9 juli 2014 @ 18:03:19 #104
149959 SQ
snelle trees
pi_142102661
Ik ben heel goed in beginnen en afmaken. De 200000 steken daar tussenin echter.. :X
disclaimer
pi_142102780
SQ
Superleuke aankopen!
En jammer van je sm -O- gelukkig is je man het met je eens

(8> was gister met sm aan het bellen.. Leuk dacht hij, vertellen over de goede 20w echo. Echt na die zin over de echo ging het al over een artikel (over siamesetweelingen) die sm had gelezen bij schoonzus (die kinderen ziet ze bijna elke dag, doet ze veel voor. Wij zien dr nooit tenzij we zelf op visite gaan)
Nouja prima, dan niet vertellen over de 20w echo.
Moest hij nog wel ff aanhoren hoe druk het gaat zijn met 2 baby's en dat we veel hulp nodig gaan hebben en iedereen in de familie mee moet helpen (er moet een schema komen) enz enz
:{w Please ..
En dochter S moest vanaf sept naar de peuterspeelzaal want..! Ja moest echt.

Vermoeiend
pi_142102814
SQ wat een toffe spulletjes O+ en dat boxkleed werd hier ook afgekeurd...

nu heb ik een boxmatras ( want k vond alleen de plank met kleed te hard... :@ )
en daar bovenop ligt een bambi boxkleed wat ik heb overgenomen van keshet O+
en dan nog een zelfgemaakt boxkleed.

volgens mij is mn kind penalty's aan t oefenen in mn maag... :')

@Risu die steken zijn ook hier herkenbaar... en bloed kan ook komen door je ontlastinf hoor.. :)
S. 2014
J. 2016
pi_142103248
Leuk boxkleed Stormqueen! Die wilde ik ook al. En wat een gedoe zeg, jammer van je dagje met je moeder...
Herkenbaar om iedereen tevreden te willen stellen, wat niet goed samengaat met zulke mensen :P die zo over je grenzen gaan. Waar bemoeit ze zich mee..

Sugarsnap wel tijdig bellen!
pi_142103515
Mensen tevreden stellen gaat gewoon niet werken. Je geeft 1 vinger en binnen een mum van tijd proberen ze je hand te pakken.

Aardappelen iets te lang gekookt waardoor het oneetbare moes is geworden :') Nu als vervanging ovenfriet. Niet te vreten :')
pi_142103576
Wat een leuke dingen allemaal. Hier heb ik heel koortsig alles verzameld en zijn sinds gisteren compleet. Alleen ledikantje en commode moeten nog komen.

Zou het de kosmos zijn die me die verzamel drift heeft gegeven omdat ik me vanaf het moment dat alles in huis was het bewegen een stuk minder gaat? Mennn, heb echt het gevoel alsof mijn onderkant er onder vandaan dondert! ;(
  woensdag 9 juli 2014 @ 18:46:13 #110
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_142103856
Vriend kwam thuis en meteen is het een groot feest in mijn buik }:| Etterbakkie heeft gewoon gewacht tot papa thuis was. Ik houd het voorlopig in de gaten, maar tot nu toe is het niet nodig.
pi_142103971
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 18:46 schreef Sugarsnap het volgende:
Vriend kwam thuis en meteen is het een groot feest in mijn buik }:| Etterbakkie heeft gewoon gewacht tot papa thuis was. Ik houd het voorlopig in de gaten, maar tot nu toe is het niet nodig.
Beter zo dan wanneer je al in t ziekenhuis/bij de vk zit...

heb ik nu 2x gehad.. " ik heb dr amper gevoeld vandaag"
nou kom maar even langs..
en dan viert ze feest op t ctg... *draak*

gelukkig beweegt de mini weer :)
S. 2014
J. 2016
  woensdag 9 juli 2014 @ 18:50:37 #112
149959 SQ
snelle trees
pi_142104014
Fijn sugar! Lastig kint!

Zoe heeft ook al zunne gezellige sm O+
disclaimer
pi_142104033
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 18:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mensen tevreden stellen gaat gewoon niet werken. Je geeft 1 vinger en binnen een mum van tijd proberen ze je hand te pakken.

Aardappelen iets te lang gekookt waardoor het oneetbare moes is geworden :') Nu als vervanging ovenfriet. Niet te vreten :')
Is dat ook een zwangerschapskwaaltje? Ik heb manlief z'n pizza een klein beetje verbrand. Hij heeft de zwarte rand eraf gesneden en hup de rest was lekker. :')
  woensdag 9 juli 2014 @ 18:53:01 #114
149959 SQ
snelle trees
pi_142104090
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 18:51 schreef Risu het volgende:

[..]

Is dat ook een zwangerschapskwaaltje? Ik heb manlief z'n pizza een klein beetje verbrand. Hij heeft de zwarte rand eraf gesneden en hup de rest was lekker. :')
hier niet, wel te lam om te koken :@ ontdekte net toen ik mijn afdekkappen van mijn fornuis haalde dat ik het nog niet gebruikt had sinds de poets hier vrijdagochtend was :')
disclaimer
  woensdag 9 juli 2014 @ 18:53:46 #115
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_142104116
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 17:18 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

O+ O+ Dat had ik even nodig O+
Ik ben een krent, dus de goedkoopste :')
[ afbeelding ]
Maar daar staat mijn zelfgehaakte wiegendeken vast heel mooi in ;)
[ afbeelding ]
(inmiddels is die wel af)
En dit boxkleed:
[ afbeelding ]

en deze wippert:
[ afbeelding ]

en maxicosi:
[ afbeelding ]

en verder nog praktische zaken zoals aankleedkussen met hoezen, een wit plastic onderkleed voor de box, en de box zelf, (gewoon een basic witte) en een thermometer enzo.
Bankrekening voelt aardig geplukt wel :')
wat heb je mooie spulletjes SQ. <3 die Henka die boft maar.
Wat jammer dat je sm daar de glans van af haalt met haar eigen onbeholpenheid. Hoe gaan haar eigen kinderen daarmee om? Ik wens je toe dat het je uiteindelijk minder raakt. :* jij weet samen met je vriend/man echt wel wat het beste voor haar.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_142104149
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 18:51 schreef Risu het volgende:

[..]

Geen idee :') Maar vriend haalt altijd aarappelen op de markt en normaal zet ik ze een klein half uurtje op. Eigenlijk altijd wel goed. Alleen nu niet :') Misschien andere ofzo
pi_142104217
Ik kook echt nooit. Man kan dat veel beter en vind t leuk. Slechte huisvrouw.
pi_142104288
Familie wiegen... breek me de bek niet open :{w :r

Je hebt mooie spulletjes hoor SQ! O+
In life, every ending is a new beginning..
  woensdag 9 juli 2014 @ 18:59:05 #119
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_142104307
Sugar, fijn dat de baby nu weer lekker druk is!

SQ mooi spul!
Gehaakte dekentje is ook erg mooi!
Ik zou ook wel willen kunnen haken... misschien youtube er eens bijpakken :P
pi_142104310
Dat lijkt me echt heerlijk. Een man die elke dag kookt. Of een kok als man hebben *O*
pi_142104560
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 18:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dat lijkt me echt heerlijk. Een man die elke dag kookt. Of een kok als man hebben *O*
Is t ook. O+

Vannacht droomde ik wel dat hij bij me wegging omdat ie niet meer verliefd was en wat ik met dat kind deed moest ik dan zelf maar weten. :')

Ik was echt heul boos toen ik wakker werd. :(
pi_142104751
Even een *O* en een O+ en :* voor jullie!
Ik lees (en leef!) tussendoor nog mee maar nog geen puf te reageren op alles.
Ga eerdaags een en ander updaten als ik wel wat meer energie heb.

Maar 1 ding beloof ik jullie (verkapte wacht maar is dit)
ALLE clichés zijn nu al waar, wat kan je verdomd verliefd zijn op je eigen kind en wat is je eigen toch de leukste, liefste en knapste O+
pi_142104876
Aww das niet leuk cygne

Man kan goed koken maar ik kook elke dag (hij is pas om 18:30 thuis)

SQ
Ja sm.. :{w
Gelukkig is m'n moeder lief O+ ze komt zo taart brengen :D
pi_142104900
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 19:10 schreef BlueEyes het volgende:

ALLE clichés zijn nu al waar, wat kan je verdomd verliefd zijn op je eigen kind en wat is je eigen toch de leukste, liefste en knapste O+
Aww O+ lekker genieten
pi_142105137
quote:

O+ O+

hier kookt man tegenwoordig wat vaker omdat t mij soms niet lukt ivm bekken, maar ik verheug mij al weer op uitgebreid koken na de bevalling! ik hou dr van!
S. 2014
J. 2016
pi_142105173
De mijne kan niks. Maar dan ook echt niks. Z'n moeder heeft hem teveel verwend. Maar ik doe verwoede pogingen
pi_142105325
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 19:20 schreef Risu het volgende:
De mijne kan niks. Maar dan ook echt niks. Z'n moeder heeft hem teveel verwend. Maar ik doe verwoede pogingen
de grootste idioot kan stofzuigen en een afwas doen en een borstel door de plee halen... ;)

Mijn vader deed vroeger echt geen reet thuis,.nog steeds niet trouwens, maar ik vond dat altijd zo schijtvervelend dat ik een beetje zelfstandigheid wel fijn vind in een man..
en ja t zal vaak niet zo grondig gedaan zijn als wanneer ik het zelf doe, maar het is schoon.
S. 2014
J. 2016
pi_142105349
Klopt, maar hij vraagtecht alles. Hoe moet dit, hoe moet dat... Baaaah laat maar ik doe het wel.
pi_142105463
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 19:25 schreef Risu het volgende:
Klopt, maar hij vraagtecht alles. Hoe moet dit, hoe moet dat... Baaaah laat maar ik doe het wel.
hahaha herkenbaar.. maar zo leert ie t nooit! delegeren! :P
S. 2014
J. 2016
pi_142105513
Ik doe het zelf omdat ik de hele dag thuis zit, hij werkt 40 uur. Maar hij weet sinds kort hoe de badkamer moet. *O*
pi_142105733
Mijn vader deed vroeger ook niks in huis.

Mijn man is echt t tegenovergestelde. Net zei hij: Ik ga even de badkamer en keuken poetsen, wil je een kopje thee?

Ik denk dat ik straks maar voor minimale kraamzorg ga. _O-

Als ik dit typ moet ik gewoon huilen van ontroering. :'(
pi_142105822
SQ jezus wat een hork. Lekker links laten liggen hoor :{w

Jullie kind jullie feestje. Rot eens op met dat opdringerige gedoe zeg :{w

En heul toevallig heb ik vandaag exact hetzelfde wiegje gekocht O+
  woensdag 9 juli 2014 @ 19:42:06 #133
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_142106086
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 19:34 schreef Cygne het volgende:
Mijn vader deed vroeger ook niks in huis.

Mijn man is echt t tegenovergestelde. Net zei hij: Ik ga even de badkamer en keuken poetsen, wil je een kopje thee?

Ik denk dat ik straks maar voor minimale kraamzorg ga. _O-

Als ik dit typ moet ik gewoon huilen van ontroering. :'(
O+

Mijn man is ook zo geweldig, hij doet zoveel in huis :Y. En helemaal nu O+

Wat een leuke dingen heb je gekocht SQ! En je schoonmoeder :{w
pi_142106096
SQ :X

prachtige spulletjes heb je gekocht, en je dekentje is zo ontzettend leuk <3 <3
  woensdag 9 juli 2014 @ 19:46:21 #135
149959 SQ
snelle trees
pi_142106286
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 19:36 schreef Twinkle20 het volgende:
SQ jezus wat een hork. Lekker links laten liggen hoor :{w

Jullie kind jullie feestje. Rot eens op met dat opdringerige gedoe zeg :{w

En heul toevallig heb ik vandaag exact hetzelfde wiegje gekocht O+
ik hou zo van jouw subtiliteit O+
Ik hou van jullie allemaal!

Net even heerlijk hysterisch mijn frustratie er uit gejankt, nu is alles weer roze O+

Trotse mama blueeyes O+
disclaimer
  woensdag 9 juli 2014 @ 19:49:20 #136
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_142106444
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 19:13 schreef Zoë23 het volgende:
Aww das niet leuk cygne

Man kan goed koken maar ik kook elke dag (hij is pas om 18:30 thuis)

SQ
Ja sm.. :{w
Gelukkig is m'n moeder lief O+ ze komt zo taart brengen :D
Mijn moeder is ook lief hoor. Alleen af en toe vaak minder handig op sociaal vlak :P .
Ik zeg altijd tegen SQ op de spaarzame momenten dat ze ook van buiten lief is "koester het moment" :P .
  woensdag 9 juli 2014 @ 19:50:26 #137
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_142106497
Sq :* voor je sm gedoe
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 9 juli 2014 @ 19:52:01 #138
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_142106575
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 19:24 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

de grootste idioot kan stofzuigen en een afwas doen en een borstel door de plee halen... ;)

Mijn vader deed vroeger echt geen reet thuis,.nog steeds niet trouwens, maar ik vond dat altijd zo schijtvervelend dat ik een beetje zelfstandigheid wel fijn vind in een man..
en ja t zal vaak niet zo grondig gedaan zijn als wanneer ik het zelf doe, maar het is schoon.
Kijk precies! Dat geldt ook andersom trouwens.
Ben erg blij dat SQ een prima baan heeft zodat ze indien nodig zichzelf ook in der eentje in de lucht kan houden :Y .
pi_142106589
quote:

O+.
pi_142106638
Even bijgelezen, wat een sm-gedoe SQ... Echt zo vervelend als zo'n relatie zo stroef loopt, zeker in een familie-achtige tijd als nu (kuch, niet herkenbaar hoor...)
En echt toffe spulletjes! Wij gebruiken straks wel 'mijn' wieg, maar die past niet op onze slaapkamer dus we lenen dezelfde wieg als die jij gekocht hebt voor de eerste tijd, van vrienden.
En ik ga als ik straks wat meer rust in m'n kont heb aan de brei :) Verder is vriendin een deken aan het haken en maakt andere vriendin een nieuw hemeltje voor de wieg (is nu bruin met wit, was in '81 echt vet cool :-/ ) en een boxkleed O+
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  woensdag 9 juli 2014 @ 19:55:16 #141
149959 SQ
snelle trees
pi_142106743
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 19:53 schreef JufMariska het volgende:
Even bijgelezen, wat een sm-gedoe SQ... Echt zo vervelend als zo'n relatie zo stroef loopt, zeker in een familie-achtige tijd als nu (kuch, niet herkenbaar hoor...)
En echt toffe spulletjes! Wij gebruiken straks wel 'mijn' wieg, maar die past niet op onze slaapkamer dus we lenen dezelfde wieg als die jij gekocht hebt voor de eerste tijd, van vrienden.
En ik ga als ik straks wat meer rust in m'n kont heb aan de brei :) Verder is vriendin een deken aan het haken en maakt andere vriendin een nieuw hemeltje voor de wieg (is nu bruin met wit, was in '81 echt vet cool :-/ ) en een boxkleed O+
ah leuk! Ja, mijn wieg was ook bruin met wit. En mijn behang. En gordijnen. En kleding. 1981 galore! Maar de kinderwagen was donkerblauw :7
disclaimer
pi_142106778
Vervelende situatie met je schoonmoeder, SQ. Fijn dat je weer zen bent inmiddels. Mijn schoonmama is op zich heel lief, maar - naar mijn idee - niet zo heel erg betrokken. Ze wist wanneer we de twintig wekenecho hadden, maar toen m'n vriend belde vertelde ze eerst uitgebreid over het impregneren van de voegen voor ze vroeg hoe de echo was gegaan. Volgens Baard moet ik me daar niet druk over maken. :+.

Van dat boxkleed gaan trouwens wel m'n mondhoeken trillen. :D.
pi_142107348
Jezus, wat kan mij die kut voegen nou schelen, BABY!
Ik heb dat allemaal niet zo, bij mij zijn ze best betrokken. Maar ja, voor sm is het de eerste en mijn mams krijgt pas in oktober de eerste, en die is van m'n broer, dus die is ook nog geen oma. En bovendien ging de eerste mis en dat weten ze.
De opa's zijn wat minder betrokken, maar daar zijn het mannen voor. Desalnietemin zijn ze beide ook superblij.
pi_142107435
Hoe kan ik okal weer fototjes posten? Mijn zusje heeft een poosje geleden een muurtekening voor me gemaakt en ben er zo trots op O+
pi_142107494
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 17:34 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Dekentje is van Drops: Merino extra fine, kost wel wat, maar lang niet zo duur als bijvoorbeeld Katia of Phildar en is echt superwarm en zacht O+ Maar wil je nog een deken gaan haken? Heb je je rust niet verdiend onderhand? :D O+

Als ik kan haken betekent dat dat ik rust heb, haken is ultieme ontspanning! Dus hoop dat het nog lukt...
  woensdag 9 juli 2014 @ 20:11:53 #146
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_142107556
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 19:28 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

hahaha herkenbaar.. maar zo leert ie t nooit! delegeren! :P
Ohhh zie nu pas dat je mijn quote in je sig hebt! :D , vereerd! :@

(ik lees altijd mobiel bij, vandaar ook altijd mijn niet uitgebreide reacties)

Al is dat niet de hele waarheid, want omdat ik dat de hele tijd in mijn hoofd had, weer vergeten wat ik allemaal gelezen heb.

In ieder geval een roze aura weer voor SQ en mooie spulletjes!

Met het posten van plaatjes bemoei ik mij niet overigens, ik moet altijd 500 keer proberen voordat ik het zelf goed doe.. ;(
  woensdag 9 juli 2014 @ 20:18:04 #147
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_142107871
SQ O+
1981 ftw ^O^

Heerlijk genieten Blue O+

Plaatje posten moet ie eerst ergens op internet staan... dan..
[ img ]url plaatje [ / img]
Maar dan zonder spaties :)
pi_142108009
Waar kan dat? Hij staat wel op fb maar verder nergens :P
  woensdag 9 juli 2014 @ 20:21:49 #149
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_142108052
http://imgur.com/

Bijvoorbeeld :).
  woensdag 9 juli 2014 @ 20:23:46 #150
149959 SQ
snelle trees
pi_142108170
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 20:10 schreef marel88 het volgende:

[..]

Als ik kan haken betekent dat dat ik rust heb, haken is ultieme ontspanning! Dus hoop dat het nog lukt...
:D nou vooruit, dan duim ik mee! Scriptie bijna af?
disclaimer
pi_142108517

Thnx voor de hulp, ik hoop dattie gelukt is :D

Edit; niet dus. Snap niet wat ik verkeerd doe..

[img ] http://imgur.com/taYh4KC [/ img ] en dan zonder spatie :?
pi_142108568
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 19:55 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ah leuk! Ja, mijn wieg was ook bruin met wit. En mijn behang. En gordijnen. En kleding. 1981 galore! Maar de kinderwagen was donkerblauw :7
Wij hadden denk ik ook een donkerblauwe! Haha :)

Eppie & ik zijn trouwens vandaag weer goedgekeurd bij de vk! Bm groeit keurig, zijn hartslag en mijn bloeddruk netjes, en op ons (lees: mijn ;) ) verzoek hebben we het in het eerstvolgende gesprek alvast een beetje over de bevalling. Vind ik fijn, voor er angsten de kans krijgen hoop ik. Stukje bij beetje voorbereiden, dat werkt voor mij wel tot nu toe.
  woensdag 9 juli 2014 @ 20:33:41 #153
149959 SQ
snelle trees
pi_142108714
Fijn, Mariska! Heb jij last van angststoornissen? Of is het better safe than sorry?

Erg mooi gedaan LL! Ik ben zelf niet van WtP, maar het ziet er echt goed uit!
disclaimer
pi_142108826
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 20:30 schreef LaLouchi het volgende:
[ afbeelding ]

Thnx voor de hulp, ik hoop dattie gelukt is :D

Edit; niet dus. Snap niet wat ik verkeerd doe..

[img ] http://imgur.com/taYh4KC [/ img ] en dan zonder spatie :?

Je moet even op de foto klikken, dan kom je op het linkje dat je moet hebben :)
Heeeeel prachtig trouwens! Echt heel mooi!
pi_142109019
Thnx. Ben ook zo trots op m'n zusje want ze heeft hem zo uit de losse pols erop getekend O+
pi_142109083
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 20:23 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

:D nou vooruit, dan duim ik mee! Scriptie bijna af?
Bijna bijna ;)
Maar als ik vrijdag m'n laatste werkdag bij m'n gewone werk heb gehad hoef ik alleen nog maar met het proefschrift bezig te zijn, dus hoop dat ie volgende week af is!

Superknap gedaan van je zus, LL!
pi_142109375
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 20:33 schreef Stormqueen het volgende:
Fijn, Mariska! Heb jij last van angststoornissen? Of is het better safe than sorry?
Angststoornis, randje ptss.. Lastig verleden zeg maar, en daardoor moeite om op mijn lijf te vertrouwen. Ik had De Struisvogel kunnen kiezen, maar kies juist voor heel bewust er doorheen, bewuste keuzes maken, vertrouwen (dat er nu nog is) koesteren en voeden. Met supergoede steun van mijn lief en heel blij met mijn vk die het hele verhaal inmiddels kent en mijn aanpak steunt en daar graag samen met ons aan werkt.
  woensdag 9 juli 2014 @ 20:45:08 #158
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_142109384
Mooi LL!
  woensdag 9 juli 2014 @ 20:46:30 #159
149959 SQ
snelle trees
pi_142109456
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 20:44 schreef JufMariska het volgende:

[..]

Angststoornis, randje ptss.. Lastig verleden zeg maar, en daardoor moeite om op mijn lijf te vertrouwen. Ik had De Struisvogel kunnen kiezen, maar kies juist voor heel bewust er doorheen, bewuste keuzes maken, vertrouwen (dat er nu nog is) koesteren en voeden. Met supergoede steun van mijn lief en heel blij met mijn vk die het hele verhaal inmiddels kent en mijn aanpak steunt en daar graag samen met ons aan werkt.
fijn dat je zo veel steun vindt! En goed dat je het ook aanpakt, dat is niet makkelijk, zeker nu niet! Ik hoop dat het je gaat helpen :Y :*
disclaimer
  woensdag 9 juli 2014 @ 21:08:49 #160
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_142110505
Knap Mariska dat je er zo in gaat en het zo benaderd. Petje af!!

Ben liedje aan het uitzoeken wat ik ga zingen voor deze mini voor het slapen. Het houdt een disco in mn buik, terwijl ik echt rustige nummers uitzoek (en niet mooi kan zingen.. misschien is dat het wel..).

Wow, zie het nu pas. Echt mooi gedaan LL!

[ Bericht 8% gewijzigd door AwayTL op 09-07-2014 21:23:53 ]
  woensdag 9 juli 2014 @ 21:20:33 #161
344469 Amsel
zonder t
pi_142111082
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 20:40 schreef marel88 het volgende:

vrijdag m'n laatste werkdag
Ja help, nog maar 2 dagen! :o
pi_142111169
LaLouchi woont jouw zus ver van Noord Limburg af? :o
Wat onwijs gaaf! Gaat ze hem ook inkleuren?
pi_142111265
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 19:46 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik hou zo van jouw subtiliteit O+

Daar denken ze in mijn omgeving soms anders over :X _O-
pi_142111630
Oh, wat mooi getekend zeg! Zoiets zou ik ook wel willen, maar manlief wil geen 'geklooi' op de muur. Dus ik moet nog maar even kijken wat ik doe.
Wss dus gewoon in een lijstje aan de muur ofzo.
pi_142111956
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 21:22 schreef Twinkle20 het volgende:
LaLouchi woont jouw zus ver van Noord Limburg af? :o
Wat onwijs gaaf! Gaat ze hem ook inkleuren?
Nee ik wilde hem graag zwart wit. Ik heb een grijze muur, en een witte muur met tekening. Daarbij lichte meubels en witte gordijnen en hemeltje en veel fel gekleurde knuffeltjes van winnie the pooh. Maar ze kan het wel in kleur. Ze gaat nu voor een vriendin van ons Dirkje ds draak maken :)
En ze woont in Utrecht ;)
  woensdag 9 juli 2014 @ 21:38:01 #166
302812 Little_Miss_Naughty
naughty by nature
pi_142111977
Wat leuk LaLouchi!
Ik ben langzaam ook aan het zoeken voor een leuke muurschildering die ik ga maken (met een beamer om een beetje te cheaten, maar hey, het gaat om het resultaat :7 ), heel knap hoe je zusje dat zo uit de losse pols heeft gemaakt!
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_142112088
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 21:38 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Wat leuk LaLouchi!
Ik ben langzaam ook aan het zoeken voor een leuke muurschildering die ik ga maken (met een beamer om een beetje te cheaten, maar hey, het gaat om het resultaat :7 ), heel knap hoe je zusje dat zo uit de losse pols heeft gemaakt!
Vind het ook echt super dat ze dat zo kan! Maar met een beamer zal vast ook erg mooi worden denk ik :D weet je al wat voor figuurtje je wil?
pi_142112287
http://imgur.com/4NHpCal

http://imgur.com/yuMI5d3

http://imgur.com/OJklaNA

Omdat ik het verder nog steeds niet helemaal snap.. klikker de klik voor ons eind resultaat. O+
pi_142112640
LL
Wat een lief kamertje!

Jufmariska
:* goed van je dat je er zo mee omgaat
pi_142112734
Dankje Zoë O+
  woensdag 9 juli 2014 @ 21:54:32 #171
302812 Little_Miss_Naughty
naughty by nature
pi_142112980
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 21:39 schreef LaLouchi het volgende:

[..]

Vind het ook echt super dat ze dat zo kan! Maar met een beamer zal vast ook erg mooi worden denk ik :D weet je al wat voor figuurtje je wil?
Nee geen idee :')
Uren google-plezier gehad, maar knopen doorhakken is niet echt mijn sterkste punt denk ik..
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_142112986
LL wat een lief kamertje en wat een geweldige.schildering O+
S. 2014
J. 2016
pi_142113432
Echt sjiek de friemel :Y

Mijn buikbaby is jaloers :') ... hij heeft niet zo'n heule creatieve ouders
pi_142113487
Dank dames!
  woensdag 9 juli 2014 @ 22:06:15 #175
149959 SQ
snelle trees
pi_142113566
Lief kamertje ll! Mooi ook, die grijze muur!
disclaimer
pi_142113637
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 21:20 schreef Amsel het volgende:

[..]

Ja help, nog maar 2 dagen! :o
Ja, :o . Hou jij het nog vol? Ik zal zo blij zijn als alles afgerond is, maar ik hou het nog goed vol gelukkig.
pi_142113807
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 20:11 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Ohhh zie nu pas dat je mijn quote in je sig hebt! :D , vereerd! :@

(ik lees altijd mobiel bij, vandaar ook altijd mijn niet uitgebreide reacties)

Al is dat niet de hele waarheid, want omdat ik dat de hele tijd in mijn hoofd had, weer vergeten wat ik allemaal gelezen heb.

In ieder geval een roze aura weer voor SQ en mooie spulletjes!

Met het posten van plaatjes bemoei ik mij niet overigens, ik moet altijd 500 keer proberen voordat ik het zelf goed doe.. ;(
ik vind het zo'n groot compliment, die moet in mn sig :*
S. 2014
J. 2016
pi_142113997
Dank voor de complimenten dames O+
  woensdag 9 juli 2014 @ 22:18:10 #179
344469 Amsel
zonder t
pi_142114090
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 22:07 schreef marel88 het volgende:

[..]

Ja, :o . Hou jij het nog vol? Ik zal zo blij zijn als alles afgerond is, maar ik hou het nog goed vol gelukkig.
Twee weken geleden vond ik het even erg zwaar, maar nu heb ik heel veel energie en het gevoel dat ik best nog even door zou kunnen gaan :) Niet dat ik dat van plan ben, maar toch ;)
pi_142114130
Even kijken wat ik nog heb onthouden hoor...

LL wat een mooie muurschildering! O+ heel knap zeg.

Kwak is weer heppie *O* veel plezier bij SvO vanavond :) ook nog een late reactie, zag een stapel leuke jommenskleertjes voorbij komen gisteren! :Y

Sq, wat een kak-actie van je sm. Niet te filmen zeg, gewoon keihard gaan huilen waar ze bij is volgende keer hoor, hoppa confronteren met de gevolgen. :6 wel fijn dat je je nou weer fijn voelt en mooie spulletjes hebt gekocht O+

Verder weet ik het niet meer :@ uitvaart gehad vandaag en mijn familie gezien en nou ben ik helemaal kapot! Ben benieuwd of ik het einde van de wedstrijd haal.
  woensdag 9 juli 2014 @ 22:22:48 #181
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_142114284
LL, wat gaaf! Mooi kamertje voor jullie jommetje
pi_142114324
Heel snel terug gelezen maar niet alles! :@
Hoi vanuit een hele regenachtige vakantiebestemming! -O-

Vloeken moeten wij ook ECHT op gaan letten straks, ik doe het al niet veel maar soms ontglipt er nog wel eens iets tijdens een tegenvaller of zo. hihi
SQ wat een situatie met jouw sm zeg! Doe gewoon lekker wat jij wil en waar jij je goed bij voelt hoor! Jouw kind, niet die van haar! En je mag HEUL blij zijn met de spulletjes die je hebt gescoord want wauw wat zijn ze leuk! Dat dekentje gaat vast mooi staan in de wieg en die wipstoel is helemaal gaaf, die hebben wij ook!
Zoë ook al bijzondere sm-taferelen...
Wat een PRACHTIGE muurtekening LaLouchi! Wauw!!! En de rest van je kamertje vind ik ook leuk!
  woensdag 9 juli 2014 @ 22:31:25 #183
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_142114723
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 22:23 schreef Vue het volgende:
Heel snel terug gelezen maar niet alles! :@
Hoi vanuit een hele regenachtige vakantiebestemming! -O-

Vloeken moeten wij ook ECHT op gaan letten straks, ik doe het al niet veel maar soms ontglipt er nog wel eens iets tijdens een tegenvaller of zo. hihi
SQ wat een situatie met jouw sm zeg! Doe gewoon lekker wat jij wil en waar jij je goed bij voelt hoor! Jouw kind, niet die van haar! En je mag HEUL blij zijn met de spulletjes die je hebt gescoord want wauw wat zijn ze leuk! Dat dekentje gaat vast mooi staan in de wieg en die wipstoel is helemaal gaaf, die hebben wij ook!
Zoë ook al bijzondere sm-taferelen...
Wat een PRACHTIGE muurtekening LaLouchi! Wauw!!! En de rest van je kamertje vind ik ook leuk!
Ik blijf de afkorting sm toch wat raar vinden. Helemaal in dit soort zinnen :D
pi_142114744
_O- nu je het zegt....
pi_142114804
Hadden we het niet over de sado-moeders dan? :P
  woensdag 9 juli 2014 @ 23:21:10 #186
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_142117113
Dinsdag wordt mijn oma begraven en ik heb besloten dat ik haar een briefje meegeef met daarop de namen die we uitgekozen hebben voor haar achterkleinkind. (zowel jongen als meisje) Rationeel weet ik dat ze er niets meer aan heeft, maar het geeft mij een gevoel dat ik het haar toch nog heb kunnen vertellen.

Zaterdag gaan we met mijn schoonouders, schoonzus, zwager en kinderen nog een dag naar de Efteling. Ik heb er onwijs veel zin in, maar verwacht wel dat het een zware dag wordt.

/liefdagboek
pi_142117253
Sugar wat een mooi gebaar! :Y
En misschien ben ik dan wat zweverig ofzo.. maar ik ben er van overtuigd dat die namen haar zullen bereiken :Y
pi_142117344
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 23:21 schreef Sugarsnap het volgende:
Dinsdag wordt mijn oma begraven en ik heb besloten dat ik haar een briefje meegeef met daarop de namen die we uitgekozen hebben voor haar achterkleinkind. (zowel jongen als meisje) Rationeel weet ik dat ze er niets meer aan heeft, maar het geeft mij een gevoel dat ik het haar toch nog heb kunnen vertellen.

Zaterdag gaan we met mijn schoonouders, schoonzus, zwager en kinderen nog een dag naar de Efteling. Ik heb er onwijs veel zin in, maar verwacht wel dat het een zware dag wordt.

/liefdagboek
mooi O+ en ik had hetzelfde gedaan :)

mijn opa was een flinke roker, en in zn laatste 2 dagen wilde hij zo graag roken,maar dat mocht en kon niet (longafdeling en ad zuurstof).Toen heb ik een peukie in zn binnenzak.vh colbert gedaan, hij had er niks meer aan maar voor mijn gevoel was t goed!
S. 2014
J. 2016
pi_142118946
Wat een mooi gebaar Sugar!!! :)
  woensdag 9 juli 2014 @ 23:59:20 #190
344469 Amsel
zonder t
pi_142119110
Wat mooi ja!
pi_142119160
Sugar, wat mooi. Heel veel sterkte komende dagen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142128202
:W morning! Ik kan niet meer pitten...Ben nog steeds/weer(?) ziek van de wedstrijd.
Sugar; wat een mooi idee! En wat een bikkel dat je nu nog naar de Efteling gaat! Ik vind naar mijn auto lopen al ver :')
LL, normaal heb ik helemaal niks met die beer maar dit is écht prachtig! Je zusje is goehoed *O*

Hier druk aan het nestelen, was bang dat ik weer een uitzondering op de regel was, maar ook dat is goed gekomen!
Leidingen in babykamer zijn in de muur gefreest, zaterdag komt er een timmerman en volgende week een stucman. Ik weet niet waar ie ze opeens allemaal vandaan haalt maar ik ben weer blij met mijn man *;

Vanavond hebben we de partneravond van de gym, normaal word je pas bij de 36/37 weken ingepland maar de juf keek dinsdag naar mijn mega-bol en zei dat ze een beetje bang was dat het in mijn geval anders 'te laat' zou zijn of we vanavond al konden :D Ben benieuwd!
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_142128242
Sugar, nog gecondoleerd :* vind het een heel mooi gebaar! Sterkte de komende dagen.

Ik ben gisteren om half 11 gaan slapen en heb niet veel gemist aan oranje zie ik.. jammer. Maar lag in bed en voelde baby ook tegen mijn hand aan schoppen dus vriend zal binnenkort ook kunnen voelen denk ik! :D

Geppie fijn dat je huis ineens snel gefixt wordt *O* happy hormones.
  donderdag 10 juli 2014 @ 08:04:16 #194
149959 SQ
snelle trees
pi_142128576
Mooi gebaar sugar :)

Geppie, fijn dat er schot in komt!

Schopjes voor crumpette O+

Ik heb de halve nacht wakker gelegen vanwege sm. Zou eigenlijk moeten bellen denk ik, om het uit te praten, maar ik durf niet ;(
disclaimer
pi_142128603
Storm, ik wil niet negatief doen to jouw sm, maar jij bent toch niet degene die flauw doet?

Je wilt leuke dingetjes kopen voor JULLIE baby. Iets wat ontzettend leuk is om te doen. En iemand die dat verpest moet je tegemoet komen? Zíj zou jou moeten bellen.
pi_142128621
Goedemorgen, nogmaals bedankt voor de complimenten O+

SQ, als je er echt zo erg mee zit pak dan die telefoon gewoon. Al is het maat voor je eigen gemoedsrust. Normaal ben je ook niet op je bekkie gevallen heb ik het idee. Gewoon doen :*

Vanmiddag naar de gyn, ik hoop zo dat er een datum kan worden geprikt :)
  donderdag 10 juli 2014 @ 08:10:47 #197
149959 SQ
snelle trees
pi_142128622
Gaat ze nooit doen, en ik zit dagenlang met een kutgevoel en afkeer tegen de spullen die ik heb gekocht. Ja, rationeel is dat inderdaad niet nodig, maar ik blijf het wel voelen.
disclaimer
pi_142128648
Mja, als je je er zelf beter door gaat voelen moet je gewoon bellen :)

Misschien snappen jullie elkaar daarna beter :)
pi_142128651
LL ze ging je maandag toch strippen? Of stond dat nog niet vast?
  donderdag 10 juli 2014 @ 08:33:18 #200
149959 SQ
snelle trees
pi_142128797
Ik heb een liefdagboek via whatsapp gedaan :') /lafbek
LL, ga je een eventuele inleiding bespreken?
disclaimer
pi_142128798
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 08:15 schreef Sunshine1982 het volgende:
LL ze ging je maandag toch strippen? Of stond dat nog niet vast?
Jawel, dat gebeurd sowieso, maar voordat ze uberhaupt willen gaan inleiden moet ik 41 weken zijn en dat is eind volgende week, dus dan wil ik in ieder geval wel de zekerheid hebben dat ik dan ook echt terecht kan en niet alsnog door moet lopen tot 42 weken.
Mits ik dan nog niet bevallen ben.. maar heb er eigenlijk niet zoveel vertrouwen in dat ik uit mezelf beval :@
  donderdag 10 juli 2014 @ 08:39:45 #202
149959 SQ
snelle trees
pi_142128852
Blijf vertrouwen houden LL! Ik weet dat het je zwaar valt, maar je UD is "pas" morgen, er kan nog zó veel gebeuren! :*

En zomg sweet mother of jesus, ik enter mijn derde trimester vandaag. Wtfbbqsaus.
disclaimer
pi_142128860
Aha op die fiets. Spannend hoor!! Ik heb dat trouwens ook dat ik denk dat ik ingeleid moet gaan worden. Ik voel nog bijster weinig :')

Straks nog even rondneuzen in een winkel die weggaat. 80 procent korting op een boel :D Ook mi moneda munten :D

Babyspulletjes kosten al genoeg :')
pi_142129024
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 08:39 schreef Stormqueen het volgende:
Blijf vertrouwen houden LL! Ik weet dat het je zwaar valt, maar je UD is "pas" morgen, er kan nog zó veel gebeuren! :*

En zomg sweet mother of jesus, ik enter mijn derde trimester vandaag. Wtfbbqsaus.
Yay voor trimester 3 *O*
Ik ben vandaag 30 weken :o totaal onvoorstelbaar en bizar enzo.
pi_142129038
Kijk! Dat is altijd leuk.. alleen heb je wel kans dat je weer met veel te veel thuiskomt :P

Ik heb de afgelopen 3 weken ook inmens veel gekocht uit verveling, en daardoor heb ik nu veel en veel te veel wat ik allemaal wss niet eens ga gebruiken. Vooral kleding. De foto's van gisteren waren van net in mijn verlof, en nu ik alweer 8 weken thuis zit heb ik zo ongeveer het dubbele.. in maat 50/56 en 62/68. Dat gaat hij dus nooit allemaal aantrekken. En toch vind ik telkens weer een excuus om er wat bij te kopen. En dat geld ook voor wiegen lakentjes en ledikantlakentjes en dekentjes.. :@

En derde trimester al.. wat ga je hard SQ *O*
  donderdag 10 juli 2014 @ 09:03:37 #206
149959 SQ
snelle trees
pi_142129098
Dertig weken Razz! Serieuze shit! :D
disclaimer
pi_142129171
30 weken! Voor je het weet heb je een klein hummeltje Razz *O* De laatste weken gaan zo snel!

Ik heb niet zo heel veel van maat 56, meer 62. Maar dat is meer dat ik een wat groter kind verwacht. Maar als dat niet zo is no worries. Zuidplein is hier zowat om de hoek :D
pi_142129197
Is er trouwens veel verschil tussen 62 en 62-68? Ik heb heel veel gekregen in 62-68 maar heb eigenlijk maar een paar rompers in 62 en that's it. Wie bevestigt even dat dit heus een zeer legitieme reden is om nog eens kleertjes te gaan shoppen? :7
  donderdag 10 juli 2014 @ 09:15:17 #209
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_142129231
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2014 09:12 schreef Razztwizzle het volgende:
Is er trouwens veel verschil tussen 62 en 62-68? Ik heb heel veel gekregen in 62-68 maar heb eigenlijk maar een paar rompers in 62 en that's it. Wie bevestigt even dat dit heus een zeer legitieme reden is om nog eens kleertjes te gaan shoppen? :7
Ik! 62/68 valt vaak als 68 (mijn ervaring) en dan zit 62 vaak nog net iets mooier. Ik heb een gloeiende hekel aan te grote kleertjes voor baby's. Dat zit vaak zo opgepropt.
In mijn ziekenhuistas zit dan ook alleen maat 50. Ik verwacht geen grote baby en dan nog kunnen ze vaak 50 nog wel een poosje aan.

*O* voor de weekwissels!
  donderdag 10 juli 2014 @ 09:15:25 #210
149959 SQ
snelle trees
pi_142129235
Ik heb een paar truitjes maat 62/68 maar die zijn bijna dubbel zo groot als mijn maatjes 50 :') ik zou daar zelf niet echt van gaan inslaan nog, dat is een maat die je waarschijnlijk veel gaat krijgen van kraamvisite en het is ook leuk om kleertjes te kopen als je je kindje inmiddels kent denk ik :)
disclaimer
  donderdag 10 juli 2014 @ 09:15:29 #211
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_142129239
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 09:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
30 weken! Voor je het weet heb je een klein hummeltje Razz *O* De laatste weken gaan zo snel!

Ik heb niet zo heel veel van maat 56, meer 62. Maar dat is meer dat ik een wat groter kind verwacht. Maar als dat niet zo is no worries. Zuidplein is hier zowat om de hoek :D
62 is echt behoorlijk groot voor een newborn hoor! Ter illustratie, mijn gemiddelde kind droeg die maat vanaf een week of 8/10 (ze is geboren met 41+1, 3530 gram, 50 cm).
pi_142129251
SQ ik wilde hier een heel stuk over de slechte band met mijn eigen moeder. Maar besef me dat mijn situatie niet te vergelijken valt met de jouwe.

Maar waarom zou je energie in zon persoon stoppen? Ze zal nooit veranderen en je iedere keer pijn blijven doen. Dat gun je jezelf toch zeker niet? Waarom moet jij iedere keer de boel lijmen?
  donderdag 10 juli 2014 @ 09:18:38 #213
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_142129287
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 09:15 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

62 is echt behoorlijk groot voor een newborn hoor! Ter illustratie, mijn gemiddelde kind droeg die maat vanaf een week of 8/10 (ze is geboren met 41+1, 3530 gram, 50 cm).
En dat ja. Mijn binkie van een neefje is toendertijd geboren met ruim 4 kilo, maar heeft toch zeker een aantal weken maat 50 gedragen. 62 is nog veel te groot voor een pasgeborene!
  donderdag 10 juli 2014 @ 09:18:41 #214
149959 SQ
snelle trees
pi_142129290
Razz:

Boven 50/56, onder 62/68 :D

Toen ik die onderste binnen kreeg voelde het bijna als een kleutertrui :')
disclaimer
pi_142129294
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 09:15 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

I know :) Ik heb wel genoeg 56 hoor, maar meer 62.Ik heb ook in vluchttas maat 50, mocht dat nog passen :)

Ach, we zien het wel. Prenatal, hema, etc is hier zowat om de hoek :)
pi_142129357
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 09:18 schreef Stormqueen het volgende:
Razz:

[ afbeelding ]

Boven 50/56, onder 62/68 :D
Onvoorstelbaar dat ze straks in een paar maanden door die maten heengaat :D ! En wat een toffe patroontjes zijn dat O+ .

Maar het verschil tussen gewoon 62 en die tussenmaat 62-68 is dus best groot. OK, weet ik dat voor straks. Wacht wel even af wat ik krijg inderdaad, en wat bij haar past. Maat 50 heb ik niet zoveel van trouwens, meer 56. Man en ik waren allebei niet eens zulke zware, maar wel lange baby's.
  donderdag 10 juli 2014 @ 09:25:53 #217
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_142129399
SQ, die vogeltjes! O+
  donderdag 10 juli 2014 @ 09:27:15 #218
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_142129424
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2014 09:23 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Onvoorstelbaar dat ze straks in een paar maanden door die maten heengaat :D ! En wat een toffe patroontjes zijn dat O+ .

Maar het verschil tussen gewoon 62 en die tussenmaat 62-68 is dus best groot. OK, weet ik dat voor straks. Wacht wel even af wat ik krijg inderdaad, en wat bij haar past. Maat 50 heb ik niet zoveel van trouwens, meer 56. Man en ik waren allebei niet eens zulke zware, maar wel lange baby's.
Je kan altijd bijkopen mocht het nodig zijn :Y

Ik ga zo even langs de verloskundige, even tussendoor. Werd vanochtend wakker met pijn tussen m'n schouderbladen en het wordt niet minder. Gisteravond had ik ook hoofdpijn. Mijn bloeddruk was vorige keer laag maar dat is vrij atypisch voor mij. Ik vraag me nu, samen met de vk af, of dat geen meetfout is geweest. De symptomen van een lage bloeddruk komen ook een beetje overeen met de symptomen van een hoge bloeddruk (sterretjes zijn, niet lekker voelen). Dus :{
  donderdag 10 juli 2014 @ 09:27:38 #219
149959 SQ
snelle trees
pi_142129435
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 09:16 schreef Twinkle20 het volgende:
SQ ik wilde hier een heel stuk over de slechte band met mijn eigen moeder. Maar besef me dat mijn situatie niet te vergelijken valt met de jouwe.

Maar waarom zou je energie in zon persoon stoppen? Ze zal nooit veranderen en je iedere keer pijn blijven doen. Dat gun je jezelf toch zeker niet? Waarom moet jij iedere keer de boel lijmen?
twink, omdat het de moeder is van de man waar ik mijn leven mee wil delen, en dus iemand die zo'n integraal onderdeel van ons leven uitmaakt dat ik daar niet omwille van mijn eigen emoties aan kan / wil voorbij gaan. Ze heeft scherpe randen, een hoop, maar in essentie is het een goed mens, heeft vijf leuke verstandige kinderen groot gebracht en is een goede oma voor haar kleinkinderen. Dus soms moeten we gewoon een beetje veel schipperen, maar ik kies uiteindelijk liever eieren voor mijn geld dan halsstarrig vast te blijven houden aan mijn eigen gevoel van onrecht. Daar haal ik voor mezelf meer positiefs uit, uiteindelijk. Ook al gaat dat vooraf met een hoop frustratie en irritatie gepaard ;)
disclaimer
  donderdag 10 juli 2014 @ 09:28:07 #220
149959 SQ
snelle trees
pi_142129447
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2014 09:25 schreef Spees_Eend het volgende:
SQ, die vogeltjes! O+
ja hippe shit he! O+
disclaimer
pi_142129600
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2014 09:27 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

twink, omdat het de moeder is van de man waar ik mijn leven mee wil delen, en dus iemand die zo'n integraal onderdeel van ons leven uitmaakt dat ik daar niet omwille van mijn eigen emoties aan kan / wil voorbij gaan. Ze heeft scherpe randen, een hoop, maar in essentie is het een goed mens, heeft vijf leuke verstandige kinderen groot gebracht en is een goede oma voor haar kleinkinderen. Dus soms moeten we gewoon een beetje veel schipperen, maar ik kies uiteindelijk liever eieren voor mijn geld dan halsstarrig vast te blijven houden aan mijn eigen gevoel van onrecht. Daar haal ik voor mezelf meer positiefs uit, uiteindelijk. Ook al gaat dat vooraf met een hoop frustratie en irritatie gepaard ;)
Kijk, dat verandert de zaak.
Mijn moeder is gewoon een in en in slecht persoon (mag ik dat zeggen? Ja, ik vind van wel).

Dan kan ik me voorstellen dat het soms even slikken is, maar dat je je er overheen kunt zetten.

Maar soms verbaas ik me erover hoezeer mensen zichzelf en hun gevoel maar weg kwijnen en opzij zetten om anderen te pleasen. Ten koste van hunzelf. Daar was ik even bang voor bij jou.. vandaar mijn reactie :*

Zeker omdat je op mij over komtvals een doorgaans heel sterk persoon wat niet op haar mondje gevallen is! (Wat in mijn ogen in de meeste gevallen een goede eigenschap is overigens)
  donderdag 10 juli 2014 @ 10:03:42 #222
149959 SQ
snelle trees
pi_142130055
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2014 09:37 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Kijk, dat verandert de zaak.
Mijn moeder is gewoon een in en in slecht persoon (mag ik dat zeggen? Ja, ik vind van wel).

Dan kan ik me voorstellen dat het soms even slikken is, maar dat je je er overheen kunt zetten.

Maar soms verbaas ik me erover hoezeer mensen zichzelf en hun gevoel maar weg kwijnen en opzij zetten om anderen te pleasen. Ten koste van hunzelf. Daar was ik even bang voor bij jou.. vandaar mijn reactie :*

Zeker omdat je op mij over komtvals een doorgaans heel sterk persoon wat niet op haar mondje gevallen is! (Wat in mijn ogen in de meeste gevallen een goede eigenschap is overigens)
oh maar dat doe ik ook wel hoor :') dat mezelf op de laatste plek zetten. Ik ben een... interessante mix van mijn vader en moeder. Mijn moeder is een intense pleaser, zal nooit voor zichzelf opkomen en altijd het belang van een ander voor laten gaan. Mijn vader is een landmachtofficier die ontzettend pragmatisch is ingesteld en vooral vindt dat je eigen wereld om jezelf moet draaien en de rest van de wereld dat maar gewoon te slikken heeft. Dus dat is wel een aparte contradictie die ik innerlijk ook erg vaak voel botsen :')
disclaimer
pi_142130323
Herkenbaar SQ. Mijn moeder is ook vrij timide en een pleaser, mijn vader zegt gewoon wat hij vindt. En ik zeg tegen mensen die ik vertrouw van, ik ga gewoon zeggen wat ik vind! En puntje bij paaltje houd ik óf m'n mond of sugarcoat ik m'n woorden zodanig dat de hele strekking een beetje verloren gaat :')

Maar even wat betreft wat er bij die toko gebeurde en hoe je schoonmoeder reageerde.
Ja, ze is de moeder van je man en ja, ze is een goede oma. Maar JIJ bent de moeder van je ongeboren kind en JIJ (en je man) bepaalt wat voor spulletjes er in jullie huis komen te staan voor jullie baby.
En dan mag er 100x een familiewieg zijn, als jij liever een andere wieg hebt is dat je goed recht.
(Schoon)families denken soms evenveel rechten te hebben als de ouders zelf, maar daar hebben ze het mis. Ze mogen zich bevoorrecht voelen dat ze betrokken worden met het eea, maar ze moeten vooral niet hun wil opdringen.
Ik kan me zo voorstellen dat je schoonmoeder daar in haar tijd ook niet van gediend zou zijn.
Tralalalaaa
  donderdag 10 juli 2014 @ 10:18:54 #224
149959 SQ
snelle trees
pi_142130370
Dat is ook wel zo ongeveer wat ik haar gewhatsappt heb ;) (niet quoten, gaat zo weer weg)

SPOILER

[ Bericht 23% gewijzigd door SQ op 10-07-2014 11:57:30 ]
disclaimer
pi_142130444
Nou dat lijkt me super duidelijk ^O^
  donderdag 10 juli 2014 @ 10:23:34 #226
149959 SQ
snelle trees
pi_142130465
het was best een uitdaging voor mij omdat ik nogal een sorryzegger ben en ik van mezelf geen sorry mocht gebruiken :')
disclaimer
pi_142130504
Heel netjes! En sorry had echt misplaatst geweest, behalve als het van haar kant af kwam ;)
Tralalalaaa
pi_142130772
Echt keurige en open reactie SQ, held!
  donderdag 10 juli 2014 @ 10:43:12 #229
149959 SQ
snelle trees
pi_142130918
tnx, ik leer het wel :D O+

(ik was laatst terug aan het lezen in mijn FOK-beginperiode. Wat een ongenuanceerd sekreet was ik toen, damn, ik schaamde me bijna :'))
disclaimer
  Vis een optie? donderdag 10 juli 2014 @ 10:56:23 #230
70532 loveli
N
pi_142131220
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2014 09:27 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Jij tof mens! O+
/terug in lurkstand
crap in = crap out
  donderdag 10 juli 2014 @ 10:59:01 #231
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_142131286
Soesa succes bij de VK. Hopelijk valt het allemaal mee.

*O* voor 3e trimester SQ!
En goed afgehandeld zo met je sm. Gaat vast goed komen :)

Volgens mij heb ik gisteren voor het eerst echt de kleine gevoeld...
Plopjes vlak onder mijn navel...Ffefefefefefeverliefd O+ O+ O+ O+ O+ O+
  donderdag 10 juli 2014 @ 11:01:51 #232
149959 SQ
snelle trees
pi_142131354
Shit, heb ik helemaal over soesa heen gelezen :{ :@ Soes, hopelijk is het niets ernstigs :*

Plopjes voor Rady, wat leueuk O+
disclaimer
  donderdag 10 juli 2014 @ 11:05:25 #233
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_142131438
Nee, het valt mee gelukkig.

Verplichte rust voor mij voor vandaag en morgen. Schommelende bloeddruk, hoog naar laag, waardoor ik me rot voel. Binnen een minuut (nog niet eens denk ik, 30 sec) van onderdruk 83 naar 70. Daar ga je je een beetje rot van voelen :+. Verder gelukkig alles goed

Goed gedaan SQ!
  donderdag 10 juli 2014 @ 11:10:46 #234
149959 SQ
snelle trees
pi_142131560
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2014 11:05 schreef Tante_Soesa het volgende:
Nee, het valt mee gelukkig.

Verplichte rust voor mij voor vandaag en morgen. Schommelende bloeddruk, hoog naar laag, waardoor ik me rot voel. Binnen een minuut (nog niet eens denk ik, 30 sec) van onderdruk 83 naar 70. Daar ga je je een beetje rot van voelen :+. Verder gelukkig alles goed

Goed gedaan SQ!
Ik hoop dat het snel weg trekt :*
disclaimer
pi_142131617
Soesa, wat maakten ze van die pijn tussen je schouderbladen? :)
pi_142131633
SQ, wat een mooie en respectvolle reactie van jouw kant :Y.

Soesa, hopelijk besluit je bloeddruk snel om weer stabiel te worden (en dan niet te hoog ;)).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142131663
Gelukkig dat het mee valt Soesa! Nu rustig aan doen :s)
pi_142131729
Rustig aan Soesa!

Heb je al een reactie SQ? Nette app hoor, dat zou ik écht niet zo genuanceerd kunnen brengen :@
Maar ja ik loop sowieso op mijn tenen in het bijzijn van mijn sm, ik kan me zo gru-we-lijk ergeren en juist door mijn gebrek aan tact zeg ik er maar niks van om geen bom te laten barsten. Zo vaak zien we haar ook niet dus ik vind dat ik dat moet kunnen opbrengen.
  donderdag 10 juli 2014 @ 11:19:21 #239
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_142131778
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 11:13 schreef L-E het volgende:
Soesa, wat maakten ze van die pijn tussen je schouderbladen? :)
Niet zoveel eigenlijk. M'n urine is nog wel getest en die was schoon. Woensdag ga ik weer naar de vk, kijken of de rust mij goed gedaan heeft en hoe m'n bloeddruk dan is
pi_142132448
kun je goed je rust pakken met de kleine in huis soesa?

SQ mooie tactische app!

voowerk... ik geloof dat ik nu weet wat dat is... :X inmiddels is heel mn buik gevoelig en vervelend...
straks weer groeiecho en controle, ben benieuwd.
S. 2014
J. 2016
  donderdag 10 juli 2014 @ 11:55:23 #241
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_142132693
Ik vind jouw appje ook bijzonder netjes SQ :) ben benieuwd wat voor antwoord je krijgt.

Soesa ik hoop dat je je snel beter gaat voelen en dat het rusten een beetje lukt met dreumes in huis :)
pi_142132704
SQ
hoop op een goede reactie van je sm.

Tante soesa
hoop dat bedrust helpt

Sugar
:* mooi gebaar. Sterkte

Hier een rotnacht. Veel buikpijn. Voornamelijk bovenin. Branderig gevoel. Vanmorgen besloot 1 vd baby’s te draaien :X (net als vrijdag) dat doet echt zoveel pijn. Met diepe rustige ademhalingen te doen. Dochter & mezelf aangekleed etc. en bij mijn moeder gebracht en ik naar mijn werk :') (1min van mijn moeders huis) in geval van nood kan ik naar de gyn want die zit op de afdeling “naast me” .
Heb met opstaan, zitten, lopen erg veel buikpijn weet niet zo goed wat ik ermee aan moet.
Ik ga nu naar huis.. nog even rust pakken voor ik dochter weer ga ophalen.
  donderdag 10 juli 2014 @ 11:57:56 #243
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_142132763
Vandaag en morgen zijn mijn werkdagen dus peuter is vandaag sowieso bij oma en morgen op de opvang :),
  donderdag 10 juli 2014 @ 12:01:12 #244
149959 SQ
snelle trees
pi_142132853
Zoë, jij ook rustig aan :*

Geppie, nee, geen reactie, verwacht ik ook eigenlijk niet, maar als mijn boodschap maar over komt ;) Ik voel me zelf iig stukken beter nu ik het gezegd heb, en dat is me al veel waard :)
disclaimer
  donderdag 10 juli 2014 @ 12:12:15 #245
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_142133177
Lastig Zoe! Klinkt pijnlijk idd. Succes ermee.

Ik moet straks naar de vk. 5 weken terug zei ze dat ze vandaag waarschijnlijk de baby goed kan voelen vanwege de verhouding baby/vruchtwater. Ik ben erg benieuwd of ze iets kan zeggen over de grootte al (ook al hoeft dat over het eindresultaat niet zoveel te zeggen). Ik ben een beetje 'bang' dat dit een heel grote baby is vanwege mijn in mijn ogen huge buik. Ik kreeg eergister de eerste 'kan elk moment komen zeker he?' ;( :') . De 'weet je zeker dat het er geen twee zijn's zijn niet te tellen. Wat een contrast met de eerste zwangerschap waarbij ik alleen maar hoorde dat mn buik zo klein was.

Radyhyn leuk dat je het al voelt! *O*
pi_142133258
Zoe buikpijn is echt ruk :*
en ik heb maar 1 kindje in mijn buik.. jij 2! Het kan je enorm beperken!

Grmbl ik had mezelf voorgenomen dat als ik de WAZO binnen zou hebben nog even de laatste dingetjes zou gaan scoren. Nu is het vandaag gestort maar lichamelijk kan ik geen meter vooruit. Zelfs stofzuigen of even met de hond eruit doet me gruwelijk zeer.

Dreumes heeft al drie dagen verhoging afgewisseld met koorts. Dus die is ook ontzettend hangerig en huilerig. Heel sneu, ook al is ze al wat groter. Ze kan niet zeggen wat ze voelt of waar ze pijn heeft. Nu ligt ze lekker op bed. Voor mij ook even een moment om op bed te gaan liggen.

Hoop alleen niet dat de pakketbezorger dan in de komende drie uur langs komt met mijn jurkjes waar ik al de hele week op wacht.
  donderdag 10 juli 2014 @ 12:15:02 #247
149959 SQ
snelle trees
pi_142133268
Aww, arme spees, en dat terwijl ik je buik juist heel mooi op schema vind voor je termijn! O+

Tweede kindbuiken zijn bijna altijd groter he! :* Had jij nu ook je placenta voor?
disclaimer
pi_142133295
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 12:12 schreef Spees_Eend het volgende:
Lastig Zoe! Klinkt pijnlijk idd. Succes ermee.

Ik moet straks naar de vk. 5 weken terug zei ze dat ze vandaag waarschijnlijk de baby goed kan voelen vanwege de verhouding baby/vruchtwater. Ik ben erg benieuwd of ze iets kan zeggen over de grootte al (ook al hoeft dat over het eindresultaat niet zoveel te zeggen). Ik ben een beetje 'bang' dat dit een heel grote baby is vanwege mijn in mijn ogen huge buik. Ik kreeg eergister de eerste 'kan elk moment komen zeker he?' ;( :') . De 'weet je zeker dat het er geen twee zijn's zijn niet te tellen. Wat een contrast met de eerste zwangerschap waarbij ik alleen maar hoorde dat mn buik zo klein was.

Radyhyn leuk dat je het al voelt! *O*
Buukske hier is ook way veel bigger als bij de eerste zw.schap :Y .

En hij zit in de weg maar dat deed ie de vorige zw.schap ook :')
pi_142133314
Je hebt toch nog een heel mooi formaat buikje, Spees? In mijn zeer onervaren ogen helemaal niet huge of zo!

Ik kreeg gister op één dag een '22 weken? Dan heb je nog een bescheiden buikje' en '22 weken? Wow, wat een grote buik heb je dan zeg!'

:').
  donderdag 10 juli 2014 @ 12:18:34 #250
149959 SQ
snelle trees
pi_142133376
ik heb nog helemaal geen meningen over mijn buik gehoord :')
Kreeg vanmorgen wel de vraag of ik een kater had van het bier :') dus kennelijk zie ik er nog steeds gewoon dik uit O+ _O-
disclaimer
pi_142133388
Spees
Je hebt n mooi buikje :*

Tante soesa
Fijn dat je even wat rust alleen kunt pakken

Twinkle
-O- bah. In combi met zieke dreumes helemaal lastig. Dan kun je ook zo weinig :(

Ben thuis O+
Branderig gevoel boven in mijn buik is gelukkig weg. Ik voel nu voetjes links en rechts ipv alleen rechts en geen harde bobbel meer bovenin m'n buik. Dat scheelt al.
Mis m'n dochter wel :@ ze geeft vrolijke/gezellige afleiding. Maargoed nu ff liggen is ook belangrijk.
pi_142133406
Zolang de vk of gyn er niks zorgwekkends over zegt is het goed toch? :Y

Van de rest weinig aan trekken. Iedereen heeft er wel een mening over :Y)
  donderdag 10 juli 2014 @ 12:28:15 #253
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_142133678
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
Aww, arme spees, en dat terwijl ik je buik juist heel mooi op schema vind voor je termijn! O+

Tweede kindbuiken zijn bijna altijd groter he! :* Had jij nu ook je placenta voor?
Ja de placenta ligt bijna geheel over de voorkant, er is een klein stukje rechts 'vrij' :)

En bedankt allemaal, ik vind mijn buik zelf ook mooi hoor :Y . Alleen door al die opmerkingen én mijn eigen gevoel alsof hij al zo groot is (ik kan niet meer goed bukken bijv, dat blokkeert gewoon al. Wat ik bij S op het einde pas had) heb ik soms wel wat visuals van een baby die tot negenponder uitgroeit want vast ook 10 dagen te laat :+ En ik had al best wat moeite met het bevallen van een zevenponder :') .

En rationeel gezien weet ik dat
- mijn buik misschien wel heel normaal is
- mijn buik net zo goed groot kan zijn vanwege een sloot aan vruchtwater
- als de baby groot is, een bevalling van een negenponder helemaal niet zwaarder hoeft te zijn dan die van een zevenponder

Maar de meesten van ons weten volgens mij dat je zeker als je zwanger bent die ratio even het onderspit kan delven ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 12:19 schreef Twinkle20 het volgende:
Zolang de vk of gyn er niks zorgwekkends over zegt is het goed toch? :Y

Van de rest weinig aan trekken. Iedereen heeft er wel een mening over :Y)
De vk heb ik al 5 weken niet gezien, dus daarom ben ik erg benieuwd wat ze er straks over zegt. Daar hecht ik idd de meeste waarde aan, veruit :)
  donderdag 10 juli 2014 @ 12:29:11 #254
149959 SQ
snelle trees
pi_142133709
Ja, ratio heeft weinig kans tegen hormonen, ik weet er alles van :')
disclaimer
pi_142134591
Mijn vlos (jeukwoord) was gister over de flos :P toen ik vertelde dat oa mijn zw gymjuf had gezegd dat ik een énorme buik had. Hij zei dat een van de eerste dingen die hij op zijn opleiding had geleerd is dat je geen conclusies kan trekken op basis van de grootte van de buik. Hij vond mijn buik iig normaal voor de termijn en ik ben ook maar twee turven hoog (1.64 m) mss dat dat ook scheelt.
Ik kan wel zeggen trek je er niks van aan maar ik doe het zelf ook :')
  donderdag 10 juli 2014 @ 14:18:12 #256
149959 SQ
snelle trees
pi_142137346
ik zei gisteren nog tegen bleiblei dat ik het zo'n maf idee vind dat ik soms van alles voel bumpen in mijn buik maar dat ik geen idee heb hoe en wat. Nu bijvoorbeeld voel ik simultaan rechtsboven en linksonder geduw. Dus ze ligt denk ik diagonaal, maar wat ligt dan waar en welke lichaamsdelen steekt ze dan uit? :D Ik wil een luikje!

En ben jij zo'n opdondertje geppie? :D Ik vind het trouwens mooi, zo'n grote buik O+
disclaimer
pi_142137352
Net bij de gyn geweest, als hij voor donderdag niet is geboren word ik donderdag opgenomen voor een inleiding *O*
  donderdag 10 juli 2014 @ 14:19:14 #258
149959 SQ
snelle trees
pi_142137380
oh fijn LL, dat zal wel opluchten!
disclaimer
pi_142137497
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 14:18 schreef Stormqueen het volgende:

En ben jij zo'n opdondertje geppie? :D Ik vind het trouwens mooi, zo'n grote buik O+
:Y vandaar die grote muil ter compensatie ;)

Lekker LL dan kun je ergens naar toeleven! Sowieso natuurlijk naar de komst van je kindje maar omdat je het slecht trekt toch? Nou ja je snapt me wel 8-)
pi_142137551
Lucht enorm op!! *O*
  donderdag 10 juli 2014 @ 14:25:15 #261
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_142137568
fijn voor je LL *O*

ik ben met alle dagen in de war, ik dacht die komt deze week nog maar het is vandaag donderdag dus word het volgende week

zoooo heb ik net toch even een stuk cheeeeeesy wall art voor m'n dametjes besteld op etsy
ben benieuwd wat m'n hormonen er volgend jaar van vinden :9
maar voor nu vind ik het lief O+

SPOILER
kleuren worden grijs/roze en dan met hun namen erop
W
Z
E
  donderdag 10 juli 2014 @ 14:27:48 #262
149959 SQ
snelle trees
pi_142137628
Lief r-a O+ het is inderdaad wel een beetje cheesy, maar je kan altijd de gedichtjes nog weghalen zo te zien ;)
disclaimer
pi_142137675
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 14:18 schreef LaLouchi het volgende:
Net bij de gyn geweest, als hij voor donderdag niet is geboren word ik donderdag opgenomen voor een inleiding *O*
Wat fijn! Nog maximaal een week O+
pi_142137701
Jeej LL *O* Binnenkort een mini LL *O*
pi_142137717
LL fijn dat je nu wat meer zekerheid hebt :Y
pi_142137758
Fijn LL!

Zoe :* voor de buikpijn.
SQ, heb je app niet gezien, maar vind het wel een pluim waard hoe je met je sm omgaat. _O_

Soesa, hopelijk gaat je pijn tussen de schouders snel weg!

Spees, ik vind (van de fotos iig) je buik helemaal niet mega, gewoon mooi! O+
pi_142137876
Zo, eindelijk een geboorteplan geschreven. Morgen bespreken met VK en dan uitprinten aangezien mijn handschrift nogal... lelijk is :+
pi_142137931
Even een vraagje voor de dames die WAZO krijgen of gekregen hebben. Krijg je je salaris dan op dezelfde dag als al je andere collega's? Of is dat een andere (vaste) datum?
  donderdag 10 juli 2014 @ 14:40:08 #269
149959 SQ
snelle trees
pi_142137946
Ennnn we zijn niet meer oranje :D
disclaimer
pi_142138046
Ze moeten nog een wedstrijd SQ :+
pi_142138187
niet bijgelezen

bloeddruk 164/96 nu dus aan de ctg... urine en bloed wordt nagekeken, kans op opname.... :'(

kind doet t nog prima, hft n spurt gemaakt... daarom sowieso volgende week nog een ogtt als ik vandaag naar huis mag...

later meer.
S. 2014
J. 2016
  donderdag 10 juli 2014 @ 14:48:50 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_142138198
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 14:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ze moeten nog een wedstrijd SQ :+
ja daarom!
Ik vond het wat voortvarend, maar goed, zo kijkt het ook wel vertrouwd
disclaimer
  donderdag 10 juli 2014 @ 14:49:10 #273
149959 SQ
snelle trees
pi_142138207
Ai GM, dat is erg hoog. Sterkte :*
disclaimer
pi_142138231
GM -O- Misschien makkelijk gezegd voor mij, maar hou je rustig. :*
  donderdag 10 juli 2014 @ 14:55:13 #275
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_142138379
succes GM
W
Z
E
  donderdag 10 juli 2014 @ 14:55:25 #276
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_142138387
Sterkte ermee GM.
  donderdag 10 juli 2014 @ 14:56:57 #277
415771 StarDust_
We are all made of stars...
pi_142138435
Heel veel sterkte GM!!

Zo, weer op controle geweest bij de verloskundige in het ziekenhuis. Er is eindelijk een oorzaak gevonden voor mijn bloedverlies. Het blijkt dat de placenta de boosdoener is, die ligt dus over mijn baarmoedermond. Blijkbaar is het pas bij deze termijn duidelijk te zien is op echo's, daarom is het nog nooit iemand eerder opgevallen.

Ben benieuwd of ie nog gaat verplaatsen, maar een keizersnee vind ik ook geen probleem!
pi_142138447
Mochten jullie straks een rare xzin oid zien, dat kan kloppen. Kat ligt half op het toetsenbord :+
pi_142138502
@sun, ik krijg mijn salaris gewoon net als altijd op dezelfde datum gestort.

Dat is schrikken GM! Sterkte.

Rebel wat leuk zo!

Ik ga nog even verder feest vieren hier! Ben zooooo blij *O* *O*
pi_142138516
Oei gm! Succes!

[ Bericht 83% gewijzigd door Cygne op 10-07-2014 15:06:17 ]
pi_142138546
GM wat spannend, sterkte! :*
pi_142138625
Sunshine
Ik krijg het geld van het UWV op een andere datum dan mijn loon. Maar ik weet zo niet of de wazo ook vanuit het UWV komt :@

GM
:* sterkte! -O-
Was er een reden voor de controle of had je vandaag al een afspraak staan?

LL
Een datum, fijn!

Stardust
Fijn dat ze een oorzaak gevonden hebben

Cygne
160/95 of 95/160 is een groot verschil. (welk getal eerst is zegmaar)
pi_142138629
Gewoonmezelf, heftig weer, sterkte.

SQ Wow wat extreem tactisch verwoord! Goed van je.

LaLouchi goed nieuws voor je!

Ik heb gisteren besloten tot wat langer verlof (7 weken extra) en ben daar helemaal blij mee. Blij dat ik die mogelijkheid heb, moest even een drempel over om hem ook te nemen maar goed vooruitzicht
  donderdag 10 juli 2014 @ 15:04:31 #284
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_142138665
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 15:03 schreef Zoë23 het volgende:
Sunshine
Ik krijg het geld van het UWV op een andere datum dan mijn loon. Maar ik weet zo niet of de wazo ook vanuit het UWV komt :@

GM
:* sterkte! -O-
Was er een reden voor de controle of had je vandaag al een afspraak staan?

LL
Een datum, fijn!

Stardust
Fijn dat ze een oorzaak gevonden hebben

Cygne
160/95 of 95/160 is een groot verschil. (welk getal eerst is zegmaar)
Maar als Cygnes onderdruk 160 was gaat er iets heul niet goed! Misschien nog even dubbelchecken Cygne? Anders is het een behoorlijk hoge bloeddruk ja.

Succes GM!

Mijn bloeddruk vandaag was 120/83 en dus 30 tellen later 110/70. En dat is, met de stress die ik in m'n lijf had, dus niet te hoog. Voor mij is het zelfs laag te noemen, ik zat bij E en bij het begin ban deze zwangerschap steeds rond de 140/85
  donderdag 10 juli 2014 @ 15:04:34 #285
149959 SQ
snelle trees
pi_142138670
95/160 lijkt me soberso dodelijk :+
Ik denk niet dat het specifiek in die fase kwaad kan Cygne, het is wel iets om goed in de gaten te houden. Heb je een verleden met bloeddrukproblemen?
disclaimer
pi_142138750
ik had vandaag een groeiecho en controle, vd week was mn onderdruk al aan de hoge kant, (157/87) maar nu dus echt omhoog...
vind t best spannend eerlijk gezegd :@
S. 2014
J. 2016
pi_142138768
Andersom dan denk ik. Heb er geen kont verstand van ook. :') Ik voel me ook echt ontzettend dom nu. :')

Onderdruk was dus 95. Wist alleen niet hoe ik t op moest schrijven, sorry. :@

En verder vroeger altijd lage bloeddruk gehad.
  donderdag 10 juli 2014 @ 15:09:49 #288
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_142138825
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2014 15:08 schreef Cygne het volgende:
Andersom dan denk ik. Heb er geen kont verstand van ook. :')

160 / 95 lijkt mij sowieso vrij hoog, maar als je normaal een lage bloeddruk hebt wel opvallend. Heeft degene die gemeten heeft daar verder niets over gezegd? Of is zo'n stijging wel normaal in het begin van een zwangerschap?
pi_142138851
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 14:39 schreef Sunshine1982 het volgende:
Even een vraagje voor de dames die WAZO krijgen of gekregen hebben. Krijg je je salaris dan op dezelfde dag als al je andere collega's? Of is dat een andere (vaste) datum?
Als je in loondienst bent krijgt je werkgever het en betaalt hij jou op de bij gebruikelijke dag uit :Y

UWV betaalt aan je werkgever

:Y
pi_142138904
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 15:09 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

160 / 95 lijkt mij sowieso vrij hoog, maar als je normaal een lage bloeddruk hebt wel opvallend. Heeft degene die gemeten heeft daar verder niets over gezegd? Of is zo'n stijging wel normaal in het begin van een zwangerschap?
Ik was toen redelijk in paniek omdat de ha en gyn verdenking hadden van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Volgens de ha zat t op de grens. Volgens gyn niet.
pi_142138918
ik moet wachten op plek vd ctg... -O-

mijn bloeddruk was de eerste afspraak ook.heel hoog, was gemeten voor ik ooit wist of ik wel echt zwanger was dus puur zenuwen..daarna altijd rond 140/80 tot vd week dus...
S. 2014
J. 2016
  donderdag 10 juli 2014 @ 15:13:31 #292
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_142138933
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2014 15:08 schreef Cygne het volgende:
Andersom dan denk ik. Heb er geen kont verstand van ook. :') Ik voel me ook echt ontzettend dom nu. :')

Onderdruk was dus 95. Wist alleen niet hoe ik t op moest schrijven, sorry. :@

Dat is wel een flink hoge onderdruk, zonder je ergens bang voor te willen maken. Dat is ook de reden waarom GM nu is opgenomen. Bloeddruk 'hoort' rond de 80 te liggen geloof ik. Bovendruk vinden ze vaak niet heel boeiend. Je hoeft je zeker niet dom te voelen hoor! Zei degene die je bloeddruk ging meten er niets van?

Edit: ah, ik lees nu iets meer. Dan nog :@, onderdruk is vaak niet gelinkt aan stress zei mijn vk vandaag. Bvendruk wel.
pi_142139109
Ze zei dat t iets was om in de gaten te houden maar dat het ook enigszins verhoogd kon zijn door die paniekaanval.

Mijn lichaam reageert sowieso extreem op stress met koorts en benauwdheid en hartkloppingen. De cesartherapeute zei dat de hoge bd best daar een resultaat van kan zijn. Maar eng is t wel. En nu weet ik natuurlijk ook weer helemaal zeker dat dit zeker weten fout gaat en er nooit een kind komt als die bd nu al zo hoog is.

En sorry want ik wil echt niet zeuren hierover. :'(
pi_142139178
Ah, merci voor alle antwoorden m.b.t. WAZO. Dan wacht ik nog rustig af :)
  donderdag 10 juli 2014 @ 15:21:41 #295
149959 SQ
snelle trees
pi_142139204
ik blijf dat bloeddrukgebeuren maar ingewikkeld vinden. Ben ook stiekem wel blij dat ik altijd ongeveer rond 120/70 zit :@ (daarvan weet ik dat het goed is namelijk :'))
disclaimer
  donderdag 10 juli 2014 @ 15:21:44 #296
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_142139206
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2014 15:18 schreef Cygne het volgende:
En nu weet ik natuurlijk ook weer helemaal zeker dat dit zeker weten fout gaat en er nooit een kind komt als die bd nu al zo hoog is.

:? Lijkt me een wat voorbarige conclusie. Als je je zorgen maakt, of even gerustgesteld wilt worden kun je altijd even telefonisch met je vk overleggen, toch? Maar als de arts al heeft gezegd dat het verklaarbaar en niet zorgelijk was, zal er geen reden tot paniek zijn.
  donderdag 10 juli 2014 @ 15:22:07 #297
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_142139222
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2014 15:18 schreef Cygne het volgende:
Ze zei dat t iets was om in de gaten te houden maar dat het ook enigszins verhoogd kon zijn door die paniekaanval.

Mijn lichaam reageert sowieso extreem op stress met koorts en benauwdheid en hartkloppingen. De cesartherapeute zei dat de hoge bd best daar een resultaat van kan zijn. Maar eng is t wel. En nu weet ik natuurlijk ook weer helemaal zeker dat dit zeker weten fout gaat en er nooit een kind komt als die bd nu al zo hoog is.

Ohnee, niet doen. Als je in een paniekaanval zat kan ik vanaf hier helemaal niks zeggen over jouw bloeddruk. Dan is je lichaam veel te druk met andere dingen dan een lage bloeddruk!!
Als je het fijn vindt kun je ook bij de huisarts je bloeddruk een extra keertje laten meten.
pi_142139230
Ik weet mijn bloeddruk niet eens :@ Assistente zegt altijd dat het prima is, dus dan ga ik daar maar van uit.
  donderdag 10 juli 2014 @ 15:23:13 #299
149959 SQ
snelle trees
pi_142139263
Cygne, rustig aan :* Vertrouw op je artsen, wij zeggen ook maar wat ;)
disclaimer
  donderdag 10 juli 2014 @ 15:23:18 #300
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_142139273
Mijn bloeddruk heeft de neiging nogal laag te zitten. Wel fijn qua gezondheid, maar voelt niet altijd even lekker :Y)
  donderdag 10 juli 2014 @ 15:24:18 #301
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_142139303
Een inhoudelijke lapo is overrated.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')