Haha, net langs elkaar gepost. Jammer dat je dit niet kan bewaren! Maar misschien kan je het nog eens doenquote:Op woensdag 9 juli 2014 11:55 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Ik heb een Ameda Lactaline.
Alleen jammer dat ik dit nu niet kan bewaren... Had echt niet verwacht dat er al iets uit zou komen, dus niet van tevoren gesterilliseerd...
O en Zoë, die foto.
Nee daarom, dat moet iedereen ook zelf weten of je light wel of niet laat staan. Ik geef vooral aan dat als je heel flink aankomt én je drinkt sapjes en andere suikerrijke drankjes, dat je die dan dus moet vervangen voor suiker-arme varianten. Of dat water is of iets met zoetstof ipv suiker moet je verder zelf weten.quote:Op woensdag 9 juli 2014 11:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
Light ja ach... Ik drink het wel regelmatig omdat ik water gewoon niet te pruimen vind. Ik moet al zoveel laten. Sws vanwege zwangerschap en dan nu ook met diabetes erbij... Ik vind het wel prima zo. Baby doet het goed dus no problem
* Roomsnoes Sprint naar de keuken om zichzelf te voorzien van een portie suikerquote:Op woensdag 9 juli 2014 12:04 schreef Burdie het volgende:
Dan krijg je een heel zoet kind, Roomsnoes
dat ja idd.quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:05 schreef Sugarsnap het volgende:
Borstvoeding smaakt sowieso eigenlijk zoet, dus dat is wel een smaak waar ze aan wennen.
Als je echt moet kolven om je productie op gang te brengen in het begin, zou je ook kunnen overwegen om een kolf te huren. Dat is dan zo'n bakbeest van Medela die ze ook in ziekenhuizen gebruiken. Die is echt zoveel krachtiger dan elke kolf die voor consumenten op de markt is. Ik heb er heel veel baat bij gehad (en ook handig als je niet direct tot aanschaf van een eigen kolf 'durft' over te gaan).quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:01 schreef Fee-nix het volgende:
O, goeie tip van die spuitjes Phaidra, thnx. Ik onthou hem voor later!
En mensen, ik ben nog geeneens 26 weken zwanger he...
Ik denk dus niet dat het handig is om nu al te gaan kolven voor een voorraadje in het ziekenhuis... Ben dat wel van plan in de laatste weken van mijn zwangerschap te gaan doen. Maar ben er ook een beetje huiverig voor: want kan dat geen weeën opwekken?
Sunshine, nee dit is mijn derde. Ik heb dit keer een kolf gekocht omdat ik die vorige keer echt gemist heb (had alleen een handkolf van Avent). En beide keren is bij mij het borstvoeding geven niet gelukt en dat vind ik heel jammer. Ik heb hem dus nu ook een beetje als 'stok achter de deur' gekocht. Zodat ik misschien minder snel 'opgeef'
.
Ze verkopen gewoon kleine spuitjes voor meerdere doeleinden, ik heb er ooit een gehaald om makkelijk wat olie in mijn oor te (laten) druppelen bijvoorbeeldquote:Op woensdag 9 juli 2014 12:06 schreef Fee-nix het volgende:
O en Phaidra, weet de apotheek waar ik het over heb, als ik om 'borstvoedingsspuitjes' vraag? Of heeft dat een andere naam.
tzt zal ik ook wel raad komen vragen in het bv topic
Nou dat ja, mijn E. heeft 2,5 jaar bv gehad en lust bijna alles en proeft zeker alles. B. heeft slechts 4 weken bv gehad en is een enorme zeikerd qua eten. Verder bij beide nooit iets anders gedaan.quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:07 schreef mignonne het volgende:
[..]
dat ja idd.
En of het invloed heeft op hoe je kind eet of niet is volgens mij echt zo hard to say. Bijna niet te voorspellen. Heel veel kindjes hebben een fase waarin ze slecht gaan eten, die van E. duurt nu bijna 4 jaarmaar goed, komt wel weer goed. Andere kindjes eten prima en proeven/lusten alles. Ik heb van beide varianten een exemplaar in huis; ze krijgen niets anders aangeboden en zijn niet anders gestart. Wel heeft de een een wat moeizamere relatie met eten dan de ander.
Gewoon vragen naar spuitjes, 5 ml of evt 10 is genoeg. Dat snappen ze welquote:Op woensdag 9 juli 2014 12:06 schreef Fee-nix het volgende:
O en Phaidra, weet de apotheek waar ik het over heb, als ik om 'borstvoedingsspuitjes' vraag? Of heeft dat een andere naam.
tzt zal ik ook wel raad komen vragen in het bv topic
Productie op gang brengen is bij mij juist niet het probleem... Ik heb beide keren een enorm overschot aan melk gehad juist. Zoveel, dat mijn kindjes problemen hadden met drinken. Ik heb hem dus vooral gekocht om voor een voeding gemakkelijk iets af te kunnen kolven, om de druk eraf te halen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:07 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Als je echt moet kolven om je productie op gang te brengen in het begin, zou je ook kunnen overwegen om een kolf te huren. Dat is dan zo'n bakbeest van Medela die ze ook in ziekenhuizen gebruiken. Die is echt zoveel krachtiger dan elke kolf die voor consumenten op de markt is. Ik heb er heel veel baat bij gehad (en ook handig als je niet direct tot aanschaf van een eigen kolf 'durft' over te gaan).
Mijn tweejarige riep dat gisteravond ook opeens toen hij iets liet vallen. En dat terwijl we er écht goed op lettenquote:Op woensdag 9 juli 2014 12:11 schreef mignonne het volgende:
Dat voorleven is echt belangrijk, en dat is imho echt het belangrijkste wat je voor je kind kunt doen. Dáár komen gezonde/ongezonde gewoontes vandaan denk ik, niet eens zozeer van wat jij ze consequent s avonds voorzet, maar wel van wat je ze als 'normaal' laat zien.
En dat realiseer je je pas echt als je vierjarige heel hard kut roept als ze iets laat vallen![]()
Bij overproductie is een kolf ook wel heel belangrijk inderdaad!! Maar dan is het waarschijnlijk minder belangrijk om een krachtige motor te hebbenquote:Op woensdag 9 juli 2014 12:11 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Productie op gang brengen is bij mij juist niet het probleem... Ik heb beide keren een enorm overschot aan melk gehad juist. Zoveel, dat mijn kindjes problemen hadden met drinken. Ik heb hem dus vooral gekocht om voor een voeding gemakkelijk iets af te kunnen kolven, om de druk eraf te halen.
En voor later natuurlijk voor als ik eens een paar uurtjes er tussen uit wil ofzo.
Ok, thnx Cwen en Phaidra, over die spuitjes.
Echt? Haha, nou dat scheelt danquote:Op woensdag 9 juli 2014 12:14 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Bij overproductie is een kolf ook wel heel belangrijk inderdaad!! Maar dan is het waarschijnlijk minder belangrijk om een krachtige motor te hebben. Ik hoop voor je dat het nu anders loopt
. Meisjes schijnen over het algemeen vaker bv-talentjes te zijn dan jongens (volgens mijn lk).
mijn gastouder had netjes gezegd nou potverdikkie E. dat is ook niet zo leuk voor jou he? Toen het niet lukte met klei uitsteken ofzo weet ik het. Bleek dat zij gezegd had "nee je moet zeggen gottedomme, dat zegt mijn mama ook altijd"quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:15 schreef Roomsnoes het volgende:
Ja dat wil ik ook graag aanleren, dat er niets mis is met snoepen, maar met mate en liefst bij gelegenheden en verder gezond eten. Dus ook niet dat panische "suiker is gif" gedoe zeg maar. En een patatje/pannenkoek/pizza op een avond hier en daar vind ik niet schadelijk ofzo.
Haha MignonneWe horen op mijn werk ook vaak waar ouders af en toe vergeten wat kinderen meekrijgen
Ik weet veel over tatoeages op rare plekken van ouders en dingen die eruit glippen bij ongelukjes
Heeft dat eigenlijk voordelen, voor de bevalling al kolven? Heb er wel wat over gelezen, en vond voornamelijk dat het handig is als je verwacht dat je kind bijgevoed moet worden. En dat is hier niet het geval. Heb de koop van een kolf voorlopig dus uitgesteld.
quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:32 schreef mignonne het volgende:
[..]
mijn gastouder had netjes gezegd nou potverdikkie E. dat is ook niet zo leuk voor jou he? Toen het niet lukte met klei uitsteken ofzo weet ik het. Bleek dat zij gezegd had "nee je moet zeggen gottedomme, dat zegt mijn mama ook altijd"
dusch
ik vloek dus echt bijna nooit en ik let er echt op maar ze had dus idd 2 dagen ervoor mij een keer gvd horen zeggen toen ik de deur enthousiast over mn teen heen trok![]()
kleine potjes, grote oren...
Bij mij gaf de verloskundige expliciet aan dat ik niet hoefde te stoppen met BV nu ik zwanger ben en gaf aan dat ik straks als mini er is ook gewoon beide BV kan geven.quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:42 schreef Phaidra het volgende:
Met de hand kolven is me in 2 jaar nog nooit gelukt. Ik wil zo rond 37/38 weken ook wat gaan kolven, omdat mini de eerste weken nog niet sterk genoeg was om zelf alles te drinken (hij was wat klein). Ik heb een redelijke kans op weer zo'n klein ding (aangezien ik zelf ook maar 1.53m ben), dus zou het prettig vinden om iets achter de hand te hebben dit keer. En stél dat mini hardnekkig blijft drinken (van mij hoeft het niet zo, maar we zullen zien hoe het loopt) bij mij, geeft dat toch hetzelfde effect als kolven? Nou ja, lichtelijk off-topic hier en misschien ga ik er nog wel eens contact over opnemen met een lk
.
Hoe ver ben jij nu eigenlijk? I. is over 3 dagen 25 maanden en hij drinkt nog even vaak als Equote:Op woensdag 9 juli 2014 13:47 schreef Roosje84 het volgende:
[..]
Bij mij gaf de verloskundige expliciet aan dat ik niet hoefde te stoppen met BV nu ik zwanger ben en gaf aan dat ik straks als mini er is ook gewoon beide BV kan geven.
Ze vond het ook heel tof dat ik nog steeds voed(de). E. is nu 26 maanden en drinkt nog 1 a 2 keer per dag een beetje. Dus echt voeden kan ik het niet meer noemen.
Wat ik ervan begrepen heb kan BV in principe niet eerder weeën triggeren dan wanneer je lichaam er ook klaar voor is.
Heel herkenbaarquote:Op woensdag 9 juli 2014 13:58 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Hoe ver ben jij nu eigenlijk? I. is over 3 dagen 25 maanden en hij drinkt nog even vaak als E. Grappig! 's Ochtends bij het opstaan wisselt het of hij nog wil drinken, maar voor het slapen gaan is toch wel heel erg ingesleten en onderdeel van het ritueel. Zonder bv duurt het ook veeeeeeel langer voor hij rustig genoeg is om in slaap te kunnen vallen.
....
Hier ook, minus kat en honden en op de bank. Pyjamadagquote:Op woensdag 9 juli 2014 14:20 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
wat een weer..... ben zo blij dat ik er niet uithoef vandaag.. ik lig lekker op bed met de kat naast mij en de honden aan mn voeten
quote:Op woensdag 9 juli 2014 14:32 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Hier ook, minus kat en honden en op de bank. Pyjamadag. De kleine man blijft na zijn slaapje zo ook nog lekker binnen kneuteren.
Net na 12 uur (anders moest ik delen) een reep chocola opgevreten en de gezonde voeding discussie gelezen
.
Als ik écht graag (appel)sap wil drinken dan doe ik het op zn duits: 1/3e sap, 2/3e spa marie henriette en veel ijs erin. lekker verfrissend en minder zoet/calorierijkquote:Op woensdag 9 juli 2014 13:36 schreef krijgerrtje het volgende:
Mwuh, toch maar m'n appelsap laten staan dan.overigens ECHT een enorme craving, want ik dronk het voor ik zwanger was eigenlijk nooit
toen was het ook echt alleen water of thee, en als we uit eten waren misschien een glaasje cola.
En vloeken deed ik ook nauwelijks tot ik m'n vriend leerde kennenwordt ook afleren als ze begint met praten!
If so is dat wel een beetje raar met J. in het buitenlandquote:Op woensdag 9 juli 2014 15:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
. Fijn, kwak! Was dit niet je verjaardagscadeautje voor J.?
Dat zou ik niet te snel gaan doen. Je productie is in de eerste maanden nog niet heel stabiel en er is een behoorlijke kans dat de melkproductie dan zo snel terugloopt dat je snel moet stoppen. Een keer incidenteel is niet snel een probleem, maar structureel zou ik niet met kv doen voor de 6 maanden (als je langer wilt voeden). Je kan natuurlijk wel kolven, dan hou je het vraag-aanbod principe gewoon in standquote:Op woensdag 9 juli 2014 15:24 schreef Razztwizzle het volgende:
Yay voor je blij en nu heb ik zin in apfelschorle
Mijn keuken blinkt je tegemoet, er hangt weer een babywas en eigenlijk moet ik nog even stofzuigen na de regen aan kruimels die er uit de oven kwam die ik nooit schoonmaakmaar ik ga eerst lekker in bad. Vakantie
.
Ohja en die kolfdiscussie vind ik erg interessant. Eigenlijk weet ik erg weinig van bv af, toch maar eens inlezen. Ik denk dat ik maar even afwacht hoe de bv hier op gang komt. Kun je ook na een aantal weken kv en bv gaan afwisselen? Ik zou het fijn vinden als paps ook eens een fles kan geven. Of is dan kolven beter?
In principe kun je afwisselen al zou ik het niet adviseren. Voor een stabiele productie op korte en langere termijn is het aan te raden in het begin zo min mogelijk/ geen kunstvoeding te geven. Om het vraag- aanbod principe niet te verstoren.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:24 schreef Razztwizzle het volgende:
Yay voor je blij en nu heb ik zin in apfelschorle
Mijn keuken blinkt je tegemoet, er hangt weer een babywas en eigenlijk moet ik nog even stofzuigen na de regen aan kruimels die er uit de oven kwam die ik nooit schoonmaakmaar ik ga eerst lekker in bad. Vakantie
.
Ohja en die kolfdiscussie vind ik erg interessant. Eigenlijk weet ik erg weinig van bv af, toch maar eens inlezen. Ik denk dat ik maar even afwacht hoe de bv hier op gang komt. Kun je ook na een aantal weken kv en bv gaan afwisselen? Ik zou het fijn vinden als paps ook eens een fles kan geven. Of is dan kolven beter?
Of ik doe gewoon een +1quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:41 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat zou ik niet te snel gaan doen. Je productie is in de eerste maanden nog niet heel stabiel en er is een behoorlijke kans dat de melkproductie dan zo snel terugloopt dat je snel moet stoppen. Een keer incidenteel is niet snel een probleem, maar structureel zou ik niet met kv doen voor de 6 maanden (als je langer wilt voeden). Je kan natuurlijk wel kolven, dan hou je het vraag-aanbod principe gewoon in stand.
De website borstvoeding.com staat trouwens boordevol informatie. Ik heb er uuuuren rondgeklikt toen ik de eerste weken tegen problemen aanliep. Er staan wel ook wat verhalen op de site die maffia-achtig overkomen (zo jammer!!), maar zo informatief dat ik daar maar overheen lees.
22+4 alweer! De tijd vliegt! Ik ben nog maar 7 weken maar ik merkte al 1 week na de positieve test dat mijn productie afnam.quote:Op woensdag 9 juli 2014 14:26 schreef Roosje84 het volgende:
[..]
Heel herkenbaarIk ben nu 22+4 en ik merk echt dat vanaf een week of 12 het voeden echt een stuk gevoeliger is geworden. Het gaat wel beter als ik er op let dat hij goed aanhapt, daar was hij best slordig in geworden.
Als ik het aan E vraag dan zegt hij wel dat er nog drinken komt maar veel is het niet meer.
E viel eerst ook standaard tijdens het drinken in slaap 's avonds. De laatste tijd oefenen we actief met even drinken en dan in bedje gaan liggen waarbij ik een verhaal vertel. Soms gaat dat heel goed en wil hij zelfs meteen in bed gaan liggen. Andere dagen wil hij gewoon echt bij mama drinken.
's Ochtends is het vaak maar heel kort en ook meer als knuffelmomentje samen.
Hoewel ik altijd zoiets gehad heb dat het zijn keuze is wanneer we stoppen zou ik het toch wel fijn vinden als hij stopt voor mini geboren wordt. Hij beschouwt ze nu als "mijn boobies" ( zijn woorden) en delen kan dan toch wel eens heel lastig worden. Zeker als er al zoveel verandert met de komst van een baby. Daarbij is hij tegen die tijd 2,5 en dat vind ik ook wel een mooie leeftijd om te stoppen.
Dat is wel een reden waarom we nu ook (weer) actiever aan het oefenen zijn om het bedritueel langzaam te veranderen. Zo dat ook wanneer ik in de buurt ben papa E naar bed kan brengen.
Wel balen dat je lk gestopt is.
Kadootje van J voor mij. Dus nu gaat mijn bff op zijn kaartje. Er was een temper tantrum toen ik er achter kwam dat dit overlapte met zijn studiereisquote:Op woensdag 9 juli 2014 15:30 schreef laziness het volgende:
[..]
If so is dat wel een beetje raar met J. in het buitenland![]()
Mag ik vragen waarom je dat niet wilt? Oprecht benieuwd naar, ik wil het wel heel graag maar ze zijn niet zo van het faciliteren enzo... Ben benieuwd naar je overwegingen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:45 schreef Razztwizzle het volgende:
Ah thanks Roosje en Phaidraik ben inderdaag nogal huiverig voor de toon rondom heel veel bv-informatie. Wil het gaan proberen, en er ook heus wel moeite voor doen, maar als het niet lukt dan maar niet.
Ik wil overigens wanneer ik weer aan het werk ga in januari niet kolven op school, dus tegen die tijd moeten we maar weer kijken hoe we dat gaan doen. Hopelijk lukt het dan om de drie dagen dat ik werk overdag kv te geven (of eerder thuis gekolfde bv? Kan je dat lang bewaren?) en de rest van de tijd bv, en anders vanaf januari over op kv.
Zo ben ik er ook ingegaan inderdaad, lijkt me een goede instelling! Gekolfde bv kan je ingevroren tot zeker 6 maanden bewaren (al ligt dat een beetje aan de temperatuur), in de koeling 3-5 dagen. Mij lukte het niet om langere tijd niet te kolven, simpelweg omdat ik dan enorme stuwing kreeg. Soms al om 9.15 uur pijnlijke harde plekken en dan had ik rond 6 uur voor het laatst gevoedquote:Op woensdag 9 juli 2014 15:45 schreef Razztwizzle het volgende:
Ah thanks Roosje en Phaidraik ben inderdaag nogal huiverig voor de toon rondom heel veel bv-informatie. Wil het gaan proberen, en er ook heus wel moeite voor doen, maar als het niet lukt dan maar niet.
Ik wil overigens wanneer ik weer aan het werk ga in januari niet kolven op school, dus tegen die tijd moeten we maar weer kijken hoe we dat gaan doen. Hopelijk lukt het dan om de drie dagen dat ik werk overdag kv te geven (of eerder thuis gekolfde bv? Kan je dat lang bewaren?) en de rest van de tijd bv, en anders vanaf januari over op kv.
Tsja, officieel heb je dezelfde rechten als iedereen, moet t onder betaalde werktijd kunnen. Maar komt er vaak op neer dat ze tussen uren moeten gaan roosteren enzo... Onze financieel directielid liet zich laatst al bijzonder onvriendelijk uit over dat hij echt geen kolftijd in uren ging uittellen voor mensen. Lekker dan.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:56 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Zo ben ik er ook ingegaan inderdaad, lijkt me een goede instelling! Gekolfde bv kan je ingevroren tot zeker 6 maanden bewaren (al ligt dat een beetje aan de temperatuur), in de koeling 3-5 dagen. Mij lukte het niet om langere tijd niet te kolven, simpelweg omdat ik dan enorme stuwing kreeg. Soms al om 9.15 uur pijnlijke harde plekken en dan had ik rond 6 uur voor het laatst gevoed. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je als docent heel lastig een kolfschema kan aanhouden. Dan is een kantoorbaan toch iets makkelijker.
Hopelijk gaat de baby nog flink schoppen voor je vriend thuis is Sugar.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:42 schreef Sugarsnap het volgende:
hmmm, ik heb beeb vandaag nog niet zoveel gevoeld. Vanochtend een beetje en verder eigenlijk niet. Net na een paar flinke porren kreeg ik een flauw duwtje terug. Ik wacht het af tot vriend thuis is en dan ga ik eventueel bellen.
Op mijn vorige werk had ik een prachtige kolfruimte (ok, die moest ik met een hele uni delen, maar soit), maar op mijn nieuwe werk moet het in de serverruimte of in het voorraadhokquote:Op woensdag 9 juli 2014 15:56 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom je dat niet wilt? Oprecht benieuwd naar, ik wil het wel heel graag maar ze zijn niet zo van het faciliteren enzo... Ben benieuwd naar je overwegingen.
Ja tuurlijk heb je dezelfde rechten. Maar roostertechnisch zou ik het ook zoveel gedoe vinden dat ik waarschijnlijk ook (eerder) afgehaakt zou zijn. Ik vond het met een kantoorbaan al best stressvol omdat ik maar weinig tijd achter elkaar kon werken en dan weer onderbroken werd door toch wel 40 minuten kolven (naar ruimte lopen - alles klaarzetten - 20 min kolven - schoonmaken - teruglopen naar werkplek). Ik kolfde ook best lang nog 3x op een dag omdat ik anders niet genoeg had voor een dag kdv. Dus ik kan me voorstellen dat het lastiger is als er een klas op je zit te wachten en je daarvoor stipt 20 min krijgt en tussendoor schiet ook nog eens iemand je aan, etc. Maar het is eigenlijk wel belachelijk ja.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:58 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Tsja, officieel heb je dezelfde rechten als iedereen, moet t onder betaalde werktijd kunnen. Maar komt er vaak op neer dat ze tussen uren moeten gaan roosteren enzo... Onze financieel directielid liet zich laatst al bijzonder onvriendelijk uit over dat hij echt geen kolftijd in uren ging uittellen voor mensen. Lekker dan.
Zomaar een 'vreemde' lk bellen doe je inderdaad niet zo snel. Terwijl het juist zo waardevol kan zijn snel een lk in te schakelen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:48 schreef Phaidra het volgende:
[..]
22+4 alweer! De tijd vliegt! Ik ben nog maar 7 weken maar ik merkte al 1 week na de positieve test dat mijn productie afnam.
I. valt niet meer in slaap aan de borst 's avonds, maar hij wordt er wel heel loom van. Zonder bv stuitert hij maar door en door. Maar er zijn ook avonden dat hij na drie slokken al klaar is, of liever een flesje koemelk wil (maar meestal vraagt hij dan nog om 'borstje drinken' zodra ik het waag de kamer uit te lopen). Ik ben echt heel benieuwd hoe het verder gaat lopen!
Het geboortecentrum hier heeft nu geen 'eigen' lk meer (de lk had een inpandig kantoor en nauw contact met vk's en kraamverzorgenden) en dat vind ik wel een achteruitgang eerlijk gezegd. Er zijn nog een paar lk's in de regio, maar dit was veel laagdrempeliger!
Hilmo, echt. Vertrouw op jezelf! Dit komt goed! Met of zonder pijnstilling, dat zie je tegen die tijd wel.quote:Op woensdag 9 juli 2014 16:08 schreef Hilmo het volgende:
Hmm zoals ik er nu aan toe ben, komt geen enkele pijnstilling in aanmerking![]()
Die waterspuiten bieden ze in ons ziekenhuis niet aan, echt waardeloos. En dus ook nog katheter bij ruggenprik én zo'n automatisch bloeddruk ding (ging ik de laatste keer ook van tegen de vlakte omdat ik mijn oma heb zien gillen van de pijn jaren geleden en het mij dus ook pijn deed en enorm benauwde). Ik laat het nu maar even los en over een paar weken met de verloskundige (en daarna met mijn 'begeleider') over hebben, want nu is eigenlijk alleen de snelle injectie nog een optie al vind ik die bijwerkingen weer zo eng. Oh oh oh.
![]()
.
Nu af en toe wat geschuif, maar niet als normaal. Over een half uurtje komt vriend thuis, dan ga ik voor de zekerheid bellen. Ook omdat mijn bloeddruk maandag hoog was en dergelijke.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:42 schreef Sugarsnap het volgende:
hmmm, ik heb beeb vandaag nog niet zoveel gevoeld. Vanochtend een beetje en verder eigenlijk niet. Net na een paar flinke porren kreeg ik een flauw duwtje terug. Ik wacht het af tot vriend thuis is en dan ga ik eventueel bellen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 66% gewijzigd door SQ op 10-07-2014 10:20:38 ]disclaimer
quote:Op woensdag 9 juli 2014 17:11 schreef Sugarsnap het volgende:
SQ, heb je iig wel leuke spulletjes gekocht? En welk wiegje heb je uitgekozen? * Sugarsnap is nieuwsgierig
ja, de mensen die al wat langer meelezen hier kunnen zich wellicht de familiewiegendiscussie nog wel herinneren van 20 weken geledenquote:Op woensdag 9 juli 2014 17:19 schreef Cygne het volgende:
Mijn hemel. Wat een figuur.
Als jij die familiewieg niet wilt moet je dat toch zelf weten? Jouw kint.
kijk, dan zijn betere deals!quote:Op woensdag 9 juli 2014 17:23 schreef Sugarsnap het volgende:
Mooie spulletjes SQ! Wij hebben een beetje dezelfde smaak zo te zien. Zo'n wiegje staat al bij ons (bijna) klaar. Helaas is mijn zelfgehaakte dekentje niet op tijd klaar ivm tintelende handen.
Ik heb gisteren bij Prenatal een leuk wieglakentje kunnen scoren voor ¤7,-
Dat viel tegen dan. Dat opdringerige gedoe.quote:Op woensdag 9 juli 2014 17:20 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, de mensen die al wat langer meelezen hier kunnen zich wellicht de familiewiegendiscussie nog wel herinneren van 20 weken geledenik heb er 2: een van zijn kant en 1 van mijn kant. Allebei op hun eigen unieke manier spuuglelijk en daarom hadden we al meteen besloten geen van beide te gaan gebruiken. Scheelt emoties en lelijkheid, dachten we.
nee, maar mijn bed is helaas sowieso niet geschikt voor cosleepen (zit zo'n brede MDF rand / kattenloopplank omheenquote:Op woensdag 9 juli 2014 17:29 schreef marel88 het volgende:
Leuke spulletjes, SQ! Ik vind het wiegje echt heel leuk, kan er ook een zijkant uit (zodat het als cosleeper gebruikt kan worden)?
En wat een lieve deken, waar heb je die van gemaakt? Wat voor garen bedoel ik? Ik stond vandaag nog in een knutselwinkel naar garen te kijken...
En dat gedoe met je SM, echt balen, maar dat ligt niet aan jou als ik het zo hoor.
nee, maar dat heb ìk zelfs nog steeds af en toe, dat kan nog best even aanhoudenquote:Op woensdag 9 juli 2014 17:32 schreef Cygne het volgende:
[..]
Dat viel tegen dan. Dat opdringerige gedoe.
Mijn moeder heeft ook zo'n wieg en ik vind m best ok dus ik ga m waarschijnlijk wel gebruiken. Mn zus vond m lelijk dus die heeft m niet gebruikt. Kint heeft er toen bij mijn ouders in gelegen.
Ik vind mezelf echt raar. Vorige zwangerschap had ik geen goed gevoel en dat klopte ook. Nu is mijn gevoel goed maar toch kan ik me niet voorstellen dat er een kind kan komen hier. Ondanks kotsen en vermoeidheid en hormonsters ben ik heus niet zwanger hoor, echt niet.:N
Ik vond het juist ontzettend vrolijk staan zo'n kleed met al die gekleurde vakken. Misschien overtuigt een foto je man nog? Goed excuus om een foto uit de oude doos te spammen in ieder gevalquote:Op woensdag 9 juli 2014 17:28 schreef Razztwizzle het volgende:
Lief wiegje SQ, en zo'n deken is zo gaaf want helemaal uniek. En dat boxkleeddie wilde ik ook maar die werd gevetood door mn lief wegens te hysterisch
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 18% gewijzigd door laziness op 09-07-2014 17:58:45 ]Ik heb je lief mijn hele leven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |