abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 juli 2014 @ 22:13:45 #1
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_142066932
De veroordeelde pedoseksueel Sytze van der V. heeft een woning gevonden boven een kinderopvang en een buitenschoolse opvang in Amersfoort. De gemeente vindt deze locatie niet geschikt en heeft hem verzocht naar een andere woning uit te zien. Van der V. heeft al een aanbod gekregen, maar dat heeft hij afgewezen. Dat laten hij en burgemeester Lucas Bolsius (CDA) weten aan Novum Nieuws.
Van der V. heeft de woning in een seniorencomplex voor 55-plussers op eigen kracht gevonden. Omwonenden hebben zaterdag een brief gekregen met de mededeling dat Van der V. in hun buurt woont en dat hem is verzocht te verhuizen.

Eindhovenaar Van der V. had liever gezien dat zijn woonplaats niet bekend zou worden. "Hij is zelf actief naar buiten getreden en daarom moet ik omwonenden op de hoogte stellen", zegt burgemeester Bolsius daarover. Bolsius weet sinds een aantal weken dat de 66-jarige Van der V. in Amersfoort woont. De woningcorporatie heeft hem namens het gemeentebestuur een huisvestingsvergunning gegeven. "Maar daar is geen actieve check van mij als burgemeester aan voorafgegaan." De vergunning is 'ergens in mei' afgegeven.

"Hij is veroordeeld geweest en heeft zijn straf uitgezeten", zegt Bolsius. "Ik vind dat mensen met een strafblad de mogelijkheid moeten hebben weer een leven op te bouwen. Je bent vrij om je ergens te vestigen. Er is geen reden dat hij niet kan wonen in dit 55-pluscomplex."

Bolsius vindt de locatie echter 'minder geschikt'. In de kinderopvang worden kinderen van 0 tot 4 jaar opgevangen en in de buitenschoolse opvang basisscholieren. "Er zijn contacten geweest met hem, waarbij hij erop is gewezen dat er andere mogelijkheden zijn in Amersfoort."

Van der V. zegt dat hij best wil praten over een verhuizing uit de seniorenflat, maar dat hij de aangeboden woning te klein vindt. "Het aanbod is in een range die hij kan betalen", zegt Bolsius. "Het aantal vierkante meters is niet het issue. Maar ik kan hem niet uit huis jagen. Er zijn geen eisen te stellen."

Van der V. krijgt naar eigen zeggen van de autoriteiten te horen dat 'de buurt niet veilig zou zijn, en dat zijn veiligheid niet kan worden gegarandeerd'. Hij zegt 'toestanden als rond Benno L.' te vrezen. Begin dit jaar ontstond ophef toen bekend werd dat L., ook een pedoseksueel die zijn straf had uitgezeten, een seniorenwoning in Leiden toegewezen had gekregen.

Van der V. benadrukt overigens dat hij niet op peuters valt. Omdat de gemeente formeel de huisvestingsvergunning heeft afgegeven, dacht hij dat de gemeente zijn woonplaats niet naar buiten zou brengen. Het inlichten van het publiek zou 'politieke zelfmoord' zijn. Bolsius wil daar niet op ingaan. "Dat is zijn mening."

Sytze van der V. werd in 2010 tot twee jaar en drie maanden cel veroordeeld voor ontucht met minderjarige jongens in de Eindhovense wijk Woensel. Hij hoeft zich niet meer te melden bij de reclassering. Zijn zaak werd in 2009 landelijk bekend toen burgemeester Rob van Gijzel hem een gebiedsverbod oplegde voor heel Eindhoven. Dat bleek later onrechtmatig.

In april weigerde woningcorporatie Seyster Veste uit Zeist Van der V. een seniorenwoning omdat het huis in een kinderrijke buurt staat. In de buurt van de flat in Zeist-West bevinden zich veel scholen en een speeltuin.
http://www.nieuws.nl/alge(...)t-boven-kinderopvang
Anti-Turkije
  dinsdag 8 juli 2014 @ 22:14:31 #2
421524 SadPanda
pi_142066988
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:07 schreef sytzevdv het volgende:
hierheen
Anti-Turkije
  † In Memoriam † dinsdag 8 juli 2014 @ 22:18:44 #3
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_142067271
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:04 schreef sytzevdv het volgende:

[..]

Ik ben altijd bereid om serieuze discussies aan te gaan met mensen, maar jouw reacties vind ik niet serieus, dus krijg je geen reactie meer zolang je op deze manier doorgaat.
Een buurt als de Berg zou dat niet gebeuren denk ik.. SK is de enige echte 'volksbuurt' om het zo te zeggen van Amersfoort. Maar daar heb je nu niks meer aan natuurlijik.
Waarom wil je er zo graag blijven? Ik hoorde dat je al uit twee steden bent verhuist dus ik dacht dat de oorzaak zou zijn?
:')
  dinsdag 8 juli 2014 @ 22:20:34 #4
395200 deadprez
One more rail
pi_142067352
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:14 schreef SadPanda het volgende:

[..]

hierheen
Huh, dat is niet de echte toch? :')
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
  † In Memoriam † dinsdag 8 juli 2014 @ 22:21:23 #5
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_142067399
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:20 schreef deadprez het volgende:

[..]

Quote alert?
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
  dinsdag 8 juli 2014 @ 22:21:45 #6
395200 deadprez
One more rail
pi_142067419
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:21 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Quote alert?
Had het over de username.
Stop the violence
Down with the hate
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 22:22:04 #7
421524 SadPanda
pi_142067433
quote:

[..]

Jawel. :P Bekijk zijn antwoorden maar in dl 1, hij heeft ook een blog.
Anti-Turkije
  Spellchecker dinsdag 8 juli 2014 @ 22:22:07 #8
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_142067436
quote:

[..]

Check deel 1 ....
  † In Memoriam † dinsdag 8 juli 2014 @ 22:22:24 #9
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_142067447
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:21 schreef deadprez het volgende:

[..]

Had het over de username.
Ah, OK, quote alert werkt, nu weer OT :)
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
  dinsdag 8 juli 2014 @ 22:23:00 #10
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_142067597
quote:

[..]

We hebben een BN-er op dit autistenforum. :P

Als hij de echte Sytze is.

Klinkt Fries trouwens die naam. Komt hij oorspronkelijk uit Fryslan? :o
  dinsdag 8 juli 2014 @ 22:23:26 #11
395200 deadprez
One more rail
pi_142067663
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:22 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Jawel. :P Bekijk zijn antwoorden maar in dl 1, hij heeft ook een blog.
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:22 schreef maily het volgende:

[..]

Check deel 1 ....
Wtf, ik ga even het vorige deel lezen inderdaad.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:22 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Ah, OK, quote alert werkt, nu weer OT :)
Wat brabbel je allemaal?
Stop the violence
Down with the hate
  † In Memoriam † dinsdag 8 juli 2014 @ 22:27:20 #12
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_142068479
Heb 'm ff een berichtje gestuurd.
pi_142069212
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:23 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
  dinsdag 8 juli 2014 @ 22:35:44 #14
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_142069717
Is het niet beter om te emigreren? :?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_142070238
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 21:34 schreef Leandra het volgende:
Quote even waar ik stel dat de BSO in het gebouw zit....
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 17:15 schreef Leandra het volgende:
Zijn doelgroep zouden pubers zijn, maar hij is onder andere veroordeeld voor misbruik van een 9-jarige, en laat er behalve een KDV nou ook een BSO zijn, en op die laatste komen wel kinderen van zijn "doelgroep".

Dus het verloop is in mijn ogen als volgt:
• Meneer kiest woning boven KDV/BSO, krijgt door oenigheid bij de gemeente of woningstichting een huisvestingsvergunning.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 22:43:55 #16
pi_142070524
quote:
5s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:35 schreef ACT-F het volgende:
Is het niet beter om te emigreren? :?
Met een strafblad kan je niet meer officieel emigreren, omdat geen enkel land je een verblijfsvergunning toekent.
Een strafblad voor een zedendelict blijft je hele leven staan. Hooguit kan je met een retourkaartje ergens naar toe vliegen en gewoon illegaal in een land verblijven. Veel Europeanen, vooral Spanjaarden, kopen een retourtje Mexico en gaan ergens illegaal aan de slag in Mexico, of elders in Centraal-Amerika of Latijns-Amerika en keren niet meer terug.
De politie daar interesseert zich niet voor illegalen, je kan makkelijk zonder papieren tien jaar in Mexico verblijven. Zolang je maar werkt, want uitkeringen of toeslagen bestaan er niet. Werk je niet, ga je gewoon dood.

Maar wellicht voor Sytze beter dan hier in Nederland te blijven, waar de Tokkies en onderbuiken regeren. ;(
pi_142070618
Even het vuur opstoken...

quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 09:26 schreef Hoplahopla het volgende:
Ik vind pedoseksuelen moreel verwerpelijk. Maar ik vind paupers die pedoseksuelen/pedofielen gaan bejagen als heksen moreel nog veel verwerpelijker!

Laat die mensen met rust, ze hebben verdomme hun straf uitgezet of niets misdaan!
pi_142070819
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:18 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Een buurt als de Berg zou dat niet gebeuren denk ik.. SK is de enige echte 'volksbuurt' om het zo te zeggen van Amersfoort. Maar daar heb je nu niks meer aan natuurlijik.
Waarom wil je er zo graag blijven? Ik hoorde dat je al uit twee steden bent verhuist dus ik dacht dat de oorzaak zou zijn?
Ik wil nergens "graag" blijven maar heb geen geld om iedere maand te verhuizen.nog afgezien van het feit at ook dat geen leven is
pi_142071022
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:23 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Als hij de echte Sytze is.

Klinkt Fries trouwens die naam. Komt hij oorspronkelijk uit Fryslan? :o
Nee.mijn grootvader was een Fries, ik ben Hollander
pi_142071587
Ik ben echt heel benieuwd van wie dit een troll-actie is...
  dinsdag 8 juli 2014 @ 22:57:35 #21
pi_142071755
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:47 schreef sytzevdv het volgende:

[..]

Ik wil nergens "graag" blijven maar heb geen geld om iedere maand te verhuizen.nog afgezien van het feit at ook dat geen leven is
Kan je het niet op een akkoordje gooien met het OM of UWV dat je ergens in Oeganda gaat wonen of zo en dat ze je elke maand 250 euro doneren als leefgeld daar?
Met 250 euro per maand ben je in de meeste landen ter wereld steenrijk, het scheelt de staat veel geld en de Tokkies zijn blij en het OM is tevreden, want je bent uit Nederland weg en voor jezelf keert de rust weder.

Wel moet je uiteraard kunnen garanderen dat je in Oeganda compleet afziet van seksuele relaties, dus gewoon een celibatair bestaan leiden, anders staat het OM hier natuurlijk voor schut bij de Oegandese autoriteiten.

Volgens mij een win-win situatie voor alle partijen. :7

Oeganda kan ook een ander land zijn trouwens, ik noem maar iets.
pi_142071941
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:57 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Kan je het niet op een akkoordje gooien met ...
Loop je nou expres dit soort onzin uit te kramen? Je snapt wel dat het natuurlijk niet kan waarschijnlijk...
  dinsdag 8 juli 2014 @ 23:05:14 #23
pi_142072452
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:59 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Loop je nou expres dit soort onzin uit te kramen? Je snapt wel dat het natuurlijk niet kan waarschijnlijk...
Ik probeer een oplossing te bedenken die werkt voor iedereen.

De Tokkies blij en Sytze blij.

Anders zou Sytze wellicht in een goede buurt kunnen wonen, waar nette, beschaafde en hoog opgeleiden wonen, die maken niet zo'n tumult. Maar daar hangt een prijskaartje aan en zonder werk - en met een strafblad krijg je geen werk - is dat moeilijk op te brengen voor Sytze. :{

Heb jij een oplossing voor deze casus? :{
pi_142072475
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 21:39 schreef Leandra het volgende:
Daar staat niet dat de BSO in het gebouw is, daar staat dat er ook een BSO is.... en ja, er is een BSO in de buurt, anders had de SKA niet de moeite genomen de ouders van de kinderen op die BSO te informeren.

Ze hebben namelijk alleen ouders van kinderen op 3 locaties geïnformeerd, dus kennelijk zijn die 3 locaties dusdanig dichtbij dat de ouders geïnformeerd moesten worden.

En je kunt gewoon fatsoenlijk blijven posten, je hoeft geen caps te gebruiken.
Ik ben de logica in je verhaal volledig kwijt hoor.

Je vindt het van de zotte dat een veroordeeld pedo boven een kinderopvang woont. Daar komen echter alleen baby's en peuters (0-4 jaar) - niet de kinderen waar deze man zich toe aangetrokken voelt. Dan zeg jij: ja, maar er zit óók een buitenschoolse opvang en daar komen kinderen tussen 4 en 12, dat is wel de risicoleeftijd.

Klinkt plausibel, ware het niet dat die buitenschoolse opvang helemaal niet in het gebouw zit waar Sytze woont, maar 'in de buurt'. En er zit altijd wel wat 'in de buurt'. Of het nou een buitenschoolse opvang is, een school, een voetbalveldje, de scouting, een zwembad, of wat dan ook - er is nagenoeg geen locatie te vinden waar niet zoiets 'in de buurt zit'.

Zo werd er in het vorige topic ook gesteld dat Benno L. in Leiden op steenworp afstand van een basisschool woont. Jij vroeg toen hoeveel een steenworp dan is. Het antwoord was minder dan 200 meter. Jouw reactie: dat vind ik nog een behoorlijk eind.

Nu dan de vraag: waar zit die BSO 'in de buurt' van Sytze? Als je op de site van KSA kijkt zit de dichtstbijzijnde namelijk aan de Maasstraat. Volgens Google Maps is dat 700 meter vanaf Puntenburg.

Dus kun je uitleggen waarom een basisschool op 200 m. van Benno L 'een behoorlijk eind' is, maar waarom een BSO op 700 meter van Sytze een enorm probleem is? Of zie ik een andere BSO over het hoofd?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2014 23:07:07 ]
pi_142072615
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 23:05 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Heb jij een oplossing voor deze casus? :{
Alle betrokken paupers oppakken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')