Dat zijn dan nog de interessantere wedstrijden. Naar wedstrijden tegen Azerbaidjan, Andorra en Kazachstan kijk ik niet al weken naar uit.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:17 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Oefenen tegen toplanden zou ik wel nuttig vinden.. niet dat het ergens om gaat, maar zulke wedstrijden zijn wel interessanter dan tegen de mindere goden. Maar de kwalificatie.. pfff. Wij moeten tegen Tsjechië en weer tegen Turkije, daar valt toch geen eer tegen te behalen? Het enige leuke land waar we de laatste jaren tegen moesten was Zweden in mijn ogen.
Ja klopt.. hoewel Ivoorkust niet in mijn categorie van toplanden valt.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:18 schreef meneerfiets het volgende:
[..]
De Belgen oefende tegen Colombia en Ivoorkust. Toch zeker geen slechte landen?
Geld verdien je met topwedstrijden. Probleem is de democratie. De kleinere landen willen ook een kans en ook een keer de jackpot qua TV-rechten en recettes.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:20 schreef Wouterw17 het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad wel het mooiste zijn. Maar het gaat natuurlijk nooit gebeuren. De UEFA wil namelijk zoveel mogelijk geld verdienen, daarom gaat het aantal landen ook naar 24.
Yaya Touré, Drogba..quote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:22 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ja klopt.. hoewel Ivoorkust niet in mijn categorie van toplanden valt.
Als je wordt uitgeschakeld door Griekenland ben je geen topland.. De echte toplanden zijn er maar een stuk of 10quote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:24 schreef meneerfiets het volgende:
[..]
Yaya Touré, Drogba..
Toch niet de minsten?
Typisch Afrikaans team. Paar grote namen, maar ook ongeorganiseerd, wat zwakke spelers en een hoop egoïsten.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:24 schreef meneerfiets het volgende:
[..]
Yaya Touré, Drogba..
Toch niet de minsten?
Griekenland speelt echt verschrikkelijk voetbal,maar ze horen toch bij de 10-beste ter wereld.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:27 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Als je wordt uitgeschakeld door Griekenland ben je geen topland.. De echte toplanden zijn er maar een stuk of 10
Dat is niet waar. Hoe meer wedstrijden, hoe meer geld. Waarom denk je anders dat het toernooi naar 24 landen gaat.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Geld verdien je met topwedstrijden. Probleem is de democratie. De kleinere landen willen ook een kans en ook een keer de jackpot qua TV-rechten en recettes.
Nee hoor.. de FIFA top 10 zijn niet per definitie de beste landen. Zwitserland hoort ook niet bij de beste 10. Italië, Portugal en Engeland wel. Landen die zich over een langere periode hebben bewezen in de top. Afgezonderd van de laatste 2 maanden heeft Nederland sinds 2000 onafgebroken in de top 10 gestaan. Dan ben je wel een toplandquote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:28 schreef meneerfiets het volgende:
[..]
Griekenland speelt echt verschrikkelijk voetbal,maar ze horen toch bij de 10-beste ter wereld.
Met bv 12 landen kun je ook twee poules van 6 doen en dan de beste vier naar de kwartfinale en de nummers 5 en 6 naar een degradatiepoule.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:30 schreef Wouterw17 het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Hoe meer wedstrijden, hoe meer geld. Waarom denk je anders dat het toernooi naar 24 landen gaat.
Klopt maar de hoofdreden is gewoon geld.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Met bv 12 landen kun je ook twee poules van 6 doen en dan de beste vier naar de kwartfinale en de nummers 5 en 6 naar een degradatiepoule.
24 landen is m.i. ook om iedereen tevreden te houden. Men moet toch 54 leden tevreden houden.
Yep, maar optimalisatie van inkomsten kan wel op een andere manier dan de huidige manier. Voor de CL zijn de mindere goden nu al voorrondes aan het spelen. Dan heb je het over kampioenen.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:33 schreef Wouterw17 het volgende:
[..]
Klopt maar de hoofdreden is gewoon geld.
Engeland zou ik (helaas) niet bij de beste 10-landen noemen.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:32 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nee hoor.. de FIFA top 10 zijn niet per definitie de beste landen. Zwitserland hoort ook niet bij de beste 10. Italië, Portugal en Engeland wel. Landen die zich over een langere periode hebben bewezen in de top. Afgezonderd van de laatste 2 maanden heeft Nederland sinds 2000 onafgebroken in de top 10 gestaan. Dan ben je wel een topland
Engeland is afgehaakt inderdaad.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:37 schreef meneerfiets het volgende:
[..]
Engeland zou ik (helaas) niet bij de beste 10-landen noemen.
Op dit moment niet, over de laatste 10 jaar wel.. en ze komen ook wel weer terug.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:37 schreef meneerfiets het volgende:
[..]
Engeland zou ik (helaas) niet bij de beste 10-landen noemen.
Ik denk niet dat je dit meent.. vind er ook niks aan, je doet het namelijk nooit goed en kan alleen maar afgaan (zoals Italië laatst tegen Luxemburg). Vond alleen de 11-0 tegen San Marino wel geinig.. ouderwetse schiettentquote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:39 schreef meneerfiets het volgende:
Ik ben eigenlijk voor kleine landen! Het is eens leuk om ze bezig te zien!
Mwah. 1994 en 2002 misten ze het WK. De smaakmakers bij hun clubteams zijn ook stuk voor stuk buitenlanders....quote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:39 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Op dit moment niet, over de laatste 10 jaar wel.. en ze komen ook wel weer terug.
2008 EK ook niet?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mwah. 1994 en 2002 misten ze het WK. De smaakmakers bij hun clubteams zijn ook stuk voor stuk buitenlanders....
2002 waren ze er wel bij.. speelden toen tegen Argentinië. Ach, je kan het vergelijken met Feyenoord.. op basis van de historie is Feyenoord top in Nederland, op basis van de laatste 10 jaar niet. Zo zie ik Engeland ook.. traditioneel altijd een mooie tegenstanderquote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mwah. 1994 en 2002 misten ze het WK. De smaakmakers bij hun clubteams zijn ook stuk voor stuk buitenlanders....
Zo'n dikke uitslag is wel een keer leuk, maar tegen de meeste van die teams zet je niet zo'n uitslag neer. Tegen Andorra en San Marino kan dat, maar tegen Georgië, Estland, Kazachstand en Azerbaidzjan valt dat al vies tegen.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:42 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je dit meent.. vind er ook niks aan, je doet het namelijk nooit goed en kan alleen maar afgaan (zoals Italië laatst tegen Luxemburg). Vond alleen de 11-0 tegen San Marino wel geinig.. ouderwetse schiettent
Je hebt gelijk. EK misten ze dan een keer, zeker?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:44 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
2002 waren ze er wel bij.. speelden toen tegen Argentinië. Ach, je kan het vergelijken met Feyenoord.. op basis van de historie is Feyenoord top in Nederland, op basis van de laatste 10 jaar niet. Zo zie ik Engeland ook.. traditioneel altijd een mooie tegenstander
Klopt, San Marino ligt nog een stuk achter op landen als Luxenburg. Nederland speelde maar 0-2 op Andorraquote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zo'n dikke uitslag is wel een keer leuk, maar tegen de meeste van die teams zet je niet zo'n uitslag neer. Tegen Andorra en San Marino kan dat, maar tegen Georgië, Estland, Kazachstand en Azerbaidzjan valt dat al vies tegen.
Klopt.. daarom verbaas ik mij er ook steeds weer over dat ik toch naar de tv kijk als Nederland tegen dat soort landjes moet. Misschien ben ik gehecht aan Leo Oldenburgerquote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zo'n dikke uitslag is wel een keer leuk, maar tegen de meeste van die teams zet je niet zo'n uitslag neer. Tegen Andorra en San Marino kan dat, maar tegen Georgië, Estland, Kazachstand en Azerbaidzjan valt dat al vies tegen.
Die liggen vaak met elven voor de goal en trappen er lustig op los. Andorra en San Marino lukt dan nog wel door een totaal gebrek aan kwaliteit, maar tegen bv. Moldavië, Kazachstan en zo krijg je dan echte zaadwedstrijden. Lang 0 - 0 en dan wachten op dat ene momentje.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:49 schreef meneerfiets het volgende:
[..]
Klopt, San Marino ligt nog een stuk achter op landen als Luxenburg. Nederland speelde maar 0-2 op Andorra.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |