abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142338650
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 21:16 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Omdat die Belg - zoals alle Belgen - het niet kunnen verdragen dat Nederland historisch gezien een groot voetballand is. Zo noemt hij bijvoorbeeld wel Engeland die in de historie van het voetbal maar 1x een finale heeft gehaald in een EK of WK. Nederland - 4x zo minder inwoners - heeft maar liefst 4x een finale gespeeld.
Volgens mij was degene die de post plaatste een Nederlander.. Helemaal onzin dus. Engeland behoort niet eens tot de outsiders.
pi_142338825
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 21:30 schreef Wouterw17 het volgende:

[..]

Als ik op dit moment de favorieten voor het EK 2016 moet opnoemen zijn dat inderdaad Spanje, Duitsland, Nederland en Frankrijk. Outsiders: België, Italië, Portugal.
Wat Starla in haar post beweerde is dat Duitsland, Engeland, Italië, Portugal en Spanje structureel tot de favorieten voor een EK behoren terwijl dat naar mijn mening niet waar is. Alleen van Duitsland kun je dat zeggen en als Engeland en Portugal in die lijst staan hoort Nederland er ook zeker bij. En Spanje heeft eigenlijk pas sinds 2008 een team dat tot de favorieten behoort, daarvoor was het ook niks.
De favorieten zijn voor mij: Duitsland, Spanje en Frankrijk. Frankrijk dan vooral omdat ze thuis spelen. Outsiders / kanshebbers voor de halve finale / ploegen die sowieso de kwartfinale moeten halen zijn voor mij België, Portugal, Nederland en Italië.

De rest vind ik echt al een stuk minder. Bij de bookies staat Engeland wel boven Portugal. Engeland staat zo * 14, Portugal * 16. Daarna komen Rusland ( * 25), Kroatië (*50) en Zwitserland ( *50). Dat onderbouwt ook wel een beetje wat wij hier zeggen.

Spanje had vaak een op papier goede selectie, maar op toernooien kwam dat er nooit echt uit. Ook nu hebben ze nog voldoende goede spelers om straks een gooi te kunnen doen naar de Europese titel.
pi_142338979
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 21:35 schreef Halcon het volgende:

[..]

De favorieten zijn voor mij: Duitsland, Spanje en Frankrijk. Frankrijk dan vooral omdat ze thuis spelen. Outsiders / kanshebbers voor de halve finale / ploegen die sowieso de kwartfinale moeten halen zijn voor mij België, Portugal, Nederland en Italië.

De rest vind ik echt al een stuk minder. Bij de bookies staat Engeland wel boven Portugal. Engeland staat zo * 14, Portugal * 16. Daarna komen Rusland ( * 25), Kroatië (*50) en Zwitserland ( *50). Dat onderbouwt ook wel een beetje wat wij hier zeggen.

Spanje had vaak een op papier goede selectie, maar op toernooien kwam dat er nooit echt uit. Ook nu hebben ze nog voldoende goede spelers om straks een gooi te kunnen doen naar de Europese titel.
Ik vind eigenlijk ook wel dat Portugal redelijk overschat wordt. Ze gaan alleen maar uit van Ronaldo terwijl die ook structureel faalt in het nationale elftal. Verder ben ik het wel eens met wat je zegt, al vind ik wel dat Zwitserland en Kroatië wat tekort gedaan wordt.
pi_142339160
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 21:37 schreef Wouterw17 het volgende:

[..]

Ik vind eigenlijk ook wel dat Portugal redelijk overschat wordt. Ze gaan alleen maar uit van Ronaldo terwijl die ook structureel faalt in het nationale elftal. Verder ben ik het wel eens met wat je zegt, al vind ik wel dat Zwitserland en Kroatië wat tekort gedaan wordt.
Portugal heeft wel wat redelijke spelers. Als CR7 in vorm is, is het sowieso een gevaarlijke klant. Stel dat alles mee zit, dan kunnen ze toch verder komen dan pakweg Rusland, Kroatië en Zwitserland. Kans dat ze hard falen, is natuurlijk ook gewoon groot.

Zwitserland en Kroatië: de kans dat die ploegen winnen is klein. Zwitserland kwalificeerde zich voor het WK in een zwakke poule (IJsland werd 2e) en haalde de 2e ronde in een zwakke poule. Kroatië haalde de 2e ronde niet eens. Het lijken me geen ploegen die op een EK twee keer kunnen stunten, d.w.z. twee keer een tegenstander uit het rijtje wat we net noemden uit kunnen schakelen.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 21:41:48 #255
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_142339201
Portugal wordt inderdaad overschat. Ze zien voetballen echter als iets anders dan op de manier hoe wij er tegenaan kijken. Beetje zoals de Zuid-Amerikanen.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_142339303
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 21:41 schreef Halcon het volgende:

[..]

Portugal heeft wel wat redelijke spelers. Als CR7 in vorm is, is het sowieso een gevaarlijke klant. Stel dat alles mee zit, dan kunnen ze toch verder komen dan pakweg Rusland, Kroatië en Zwitserland. Kans dat ze hard falen, is natuurlijk ook gewoon groot.

Zwitserland en Kroatië: de kans dat die ploegen winnen is klein. Zwitserland kwalificeerde zich voor het WK in een zwakke poule (IJsland werd 2e) en haalde de 2e ronde in een zwakke poule. Kroatië haalde de 2e ronde niet eens. Het lijken me geen ploegen die op een EK twee keer kunnen stunten, d.w.z. twee keer een tegenstander uit het rijtje wat we net noemden uit kunnen schakelen.
Als CR7 in vorm is inderdaad maar ga er maar vanuit dat dat niet gaat gebeuren. Heb hem haast nooit iets goed zien doen bij Portugal alleen toen hij een keer tegenover Willems kwam te staan op het EK 2012, maarja...

Dat Zwitserland en Kroatië gaan winnen lijkt me inderdaad een kleine kans maar ik zou zeggen dat met name Zwitserland wel in een rijtje genoemd mag worden met Engeland of misschien zelfs Portugal.
pi_142339334
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 21:41 schreef Pumatje het volgende:
Portugal wordt inderdaad overschat. Ze zien voetballen echter als iets anders dan op de manier hoe wij er tegenaan kijken. Beetje zoals de Zuid-Amerikanen.
Yep en als CR7 in vorm is...

Ik acht de kans dat ze het EK winnen groter dan de kans dat Kroatië of Zwitserland wint, maar de kans dat Portugal hard faalt ook groter dan de kans dat Kroatië en Zwitserland daar hard falen.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 21:45:51 #258
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_142339442
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 21:35 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik zie België vroeg afhaken wegens niet om kunnen gaan met de druk.
Als je een beetje op hebt gelet dachten de Belgen tot 2 weken geleden dat ze die beker op gingen halen in Rio, waarschijnlijk verwachten de Belgen deze keer dat ze enkel buskaartjes hoeven te bestellen voor Lille _O-

Expectations :7
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_142339472
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 21:43 schreef Halcon het volgende:

[..]

Yep en als CR7 in vorm is...

Ik acht de kans dat ze het EK winnen groter dan de kans dat Kroatië of Zwitserland wint, maar de kans dat Portugal hard faalt ook groter dan de kans dat Kroatië en Zwitserland daar hard falen.
Dat is inderdaad wel mooi verwoord. Ik denk zelf eerder dat Ronaldo een soort handicap is voor Portugal. De rest van het team moet in dienst van hem spelen terwijl hij er nooit iets mee doet. Ik zou ze wel eens willen zien zonder Ronaldo, het zou me niks verbazen als het dan zelfs beter gaat.
pi_142339551
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 21:45 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Ik zie België vroeg afhaken wegens niet om kunnen gaan met de druk.
Als je een beetje op hebt gelet dachten de Belgen tot 2 weken geleden dat ze die beker op gingen halen in Rio, waarschijnlijk verwachten de Belgen deze keer dat ze enkel buskaartjes hoeven te bestellen voor Lille _O-

Expectations :7
Met de huidige Wilmots zie ik België de kwartfinale halen, mogelijk met een gunstige loting de halve finale. Met een andere coach of een verbeterde Wilmots is er meer mogelijk. Alles hangt ook wel af van de vorm van de spelers natuurlijk. Maar goed, dat geldt voor elk team.
pi_142339625
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 21:46 schreef Wouterw17 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wel mooi verwoord. Ik denk zelf eerder dat Ronaldo een soort handicap is voor Portugal. De rest van het team moet in dienst van hem spelen terwijl hij er nooit iets mee doet. Ik zou ze wel eens willen zien zonder Ronaldo, het zou me niks verbazen als het dan zelfs beter gaat.
Dank u :)

:Y

Bij het WK dacht ik toch een paar keer te zien dat zo'n Nani voor hij op goal knalt of zijn actie doorzet, toch even kijkt waar CR7 uithangt. Als CR7 in vorm is, is dat geen probleem, zo niet, dan een blok aan hun been inderdaad.

Bij de kwalificatie voor het WK eindigde Portugal ook achter Rusland en wisten ze zich ook maar nipt te kwalificeren tegen Zweden.
pi_142339669
De 4 ploegen die op dit moment favoriet zijn, zijn inderdaad Duitsland, Spanje, Nederland en Frankrijk, met als outsider Italië dat het ene toernooi niks is maar opeens weer ver kan komen.

Eigenlijk wel treurig dat we eerst oeverloze kwalificatiewedstrijden door moeten worstelen, waarbij van enige vorm van spanning geen sprake is. Uit sportief oogpunt een zeer slecht idee om een eindronde met 24 landen te organiseren. Kwalificatiewedstrijden worden op deze manier veredelde oefenwedstrijden.
pi_142339739
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 21:49 schreef Pleun2011 het volgende:
De 4 ploegen die op dit moment favoriet zijn, zijn inderdaad Duitsland, Spanje, Nederland en Frankrijk, met als outsider Italië dat het ene toernooi niks is maar opeens weer ver kan komen.

Ik zou toch ook België wel tot de outsiders rekenen hoor. Vergeet niet dat alle spelers dan gewoon weer twee jaar verder zijn. Een favorietenrol is inderdaad nog wat te hoog gegrepen maar ik schat ze toch zeker hoger in dan bijvoorbeeld Portugal of Engeland.
pi_142340041
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 21:50 schreef Wouterw17 het volgende:

[..]

Ik zou toch ook België wel tot de outsiders rekenen hoor. Vergeet niet dat alle spelers dan gewoon weer twee jaar verder zijn. Een favorietenrol is inderdaad nog wat te hoog gegrepen maar ik schat ze toch zeker hoger in dan bijvoorbeeld Portugal of Engeland.
We zullen zien maar ik schat België niet hoger in dan Portugal of Engeland. Ik volg de Belgische ploeg niet echt, maar het enige land in de FIFA top 10 waarvan ze de afgelopen 3 jaar van hebben gewonnen is Nederland.. die oefenwedstrijd in 2012. Het gebrek aan scorend vermogen is me ook opgevallen, geen echte sterren (Hazard is overschat)
pi_142340177
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 21:55 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

We zullen zien maar ik schat België niet hoger in dan Portugal of Engeland. Ik volg de Belgische ploeg niet echt, maar het enige land in de FIFA top 10 waarvan ze de afgelopen 3 jaar van hebben gewonnen is Nederland.. die oefenwedstrijd in 2012. Het gebrek aan scorend vermogen is me ook opgevallen, geen echte sterren (Hazard is overschat)
Nederland won toch ook alleen maar van Brazilië en en Spanje?

Ik schat België hoger in dan Portugal en Engeland. De topfavorieten zijn m.i. Duitsland, Spanje en Frankrijk. Daarna België, Nederland en Italië. En dan de rest.

De kwalificatiewedstrijden zijn triest ja. Een systeem waarbij op de eindronde ploegen die 3e worden doorgaan, ook.

Ik had liever een uitgebreide Nations League gezien. Duitsland, Spanje, Frankrijk, Italië, België, Nederland, Engeland, Portugal in een volle competitie tegen elkaar. De winnaar mag zich dan EK noemen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Halcon op 15-07-2014 22:03:10 ]
pi_142340804
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 21:57 schreef Halcon het volgende:

[..]

De kwalificatiewedstrijden zijn triest ja. Een systeem waarbij op de eindronde ploegen die 3e worden doorgaan, ook.

Ik had liever een uitgebreide Nations League gezien. Duitsland, Spanje, Frankrijk, Italië, België, Nederland, Engeland, Portugal in een volle competitie tegen elkaar. De winnaar mag zich dan EK noemen.
Dat heeft inderdaad voordelen maar dan krijg je een competitie en wat juist zo leuk is aan EK's en WK's is het toernooi-gevoel. En dat gaat dan weg. Dus ik zie dan toch nog liever de huidige opzet.
pi_142340892
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 21:57 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nederland won toch ook alleen maar van Brazilië en en Spanje?
Ja klopt..daarom waren de verwachtingen ook niet hoog. In 2012 wonnen we wel met 3-2 op Wembley van Engeland.. die wedstrijd is me bijgebleven omdat Robben toen net zo goed was als op het WK.
België zou me pas overtuigen als ze laten zien ook van een topland te kunnen winnen. Nederland heeft dat regelmatig gedaan in het verleden, en je hebt ook altijd het gevoel dat ze het kunnen. Bij België heb ik dat nog niet.

quote:
Ben ik met je eens.. de huidige opzet is een gedrocht. Al die vreselijke Oostbloklandjes.. :N
pi_142340910
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 22:07 schreef Wouterw17 het volgende:

[..]

Dat heeft inderdaad voordelen maar dan krijg je een competitie en wat juist zo leuk is aan EK's en WK's is het toernooi-gevoel. En dat gaat dan weg. Dus ik zie dan toch nog liever de huidige opzet.
Het toernooi-gevoel verdwijnt, of je moet het in toernooivorm organiseren. Wat ook best kan. Zie bv. ijshockey.

Ik vind 10 kwalificatiewedstrijden tegen mindere landen en dan met 4 landen spelen om zeg maar 3 plekken wel wat te veel wedstrijden die niet echt ergens over gaan.
pi_142341056
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 22:08 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ja klopt..daarom waren de verwachtingen ook niet hoog. In 2012 wonnen we wel met 3-2 op Wembley van Engeland.. die wedstrijd is me bijgebleven omdat Robben toen net zo goed was als op het WK.
België zou me pas overtuigen als ze laten zien ook van een topland te kunnen winnen. Nederland heeft dat regelmatig gedaan in het verleden, en je hebt ook altijd het gevoel dat ze het kunnen. Bij België heb ik dat nog niet.

[..]

Ben ik met je eens.. de huidige opzet is een gedrocht. Al die vreselijke Oostbloklandjes.. :N
Het duurt nog wel even voor ze een topland tegen gaan komen. 4 september oefenen tegen Australië (geen topland, verre van) en daarna begint de EK-kwalificatie.

Haal je het EK, dan kom je pas op z'n vroegst in de kwartfinale een topland tegen. Of je moet er voor kiezen om tegen een topland te oefenen.

Heb eerder in dit topic al mijn mening hierover gegeven. Ik denk dat België best van toplanden kan winnen, maar niet op de manier zoals ze het dit WK hebben aangepakt. Ik hoop echt dat Wilmots er van geleerd heeft.
pi_142341073
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 22:09 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het toernooi-gevoel verdwijnt, of je moet het in toernooivorm organiseren. Wat ook best kan. Zie bv. ijshockey.

Ik vind 10 kwalificatiewedstrijden tegen mindere landen en dan met 4 landen spelen om zeg maar 3 plekken wel wat te veel wedstrijden die niet echt ergens over gaan.
Die kwalificatiewedstrijden zijn inderdaad een doorn in het oog maar je moet het gewoon als een soort proces zien waar je doorheen moet voordat je met het echte toernooi bezig kunt. Ik blijf een toernooi toch wel een stuk mooier vinden dan een competitie. De spanning is gewoon groter en je hebt meer kans op verrassingen. Stel dat er nu een Nations League komt, dan weet je van tevoren al dat Duitsland die gaat winnen met 10 punten verschil ofzo. Met een toernooi heb je meerdere landen die kans maken bij een Nations League niet.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 22:13:23 #271
396222 meneerfiets
Voormalig wielerexpert
pi_142341160
De nieuwe generatie Belgen staat al weer te wachten!

Ik denk aan die keeper van Real of Youri Thielmans.
pi_142341386
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 22:11 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het duurt nog wel even voor ze een topland tegen gaan komen. 4 september oefenen tegen Australië (geen topland, verre van) en daarna begint de EK-kwalificatie.

Haal je het EK, dan kom je pas op z'n vroegst in de kwartfinale een topland tegen. Of je moet er voor kiezen om tegen een topland te oefenen.

Oefenen tegen toplanden zou ik wel nuttig vinden.. niet dat het ergens om gaat, maar zulke wedstrijden zijn wel interessanter dan tegen de mindere goden. Maar de kwalificatie.. pfff. Wij moeten tegen Tsjechië en weer tegen Turkije, daar valt toch geen eer tegen te behalen? Het enige leuke land waar we de laatste jaren tegen moesten was Zweden in mijn ogen.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 22:18:40 #273
396222 meneerfiets
Voormalig wielerexpert
pi_142341489
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 22:17 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Oefenen tegen toplanden zou ik wel nuttig vinden.. niet dat het ergens om gaat, maar zulke wedstrijden zijn wel interessanter dan tegen de mindere goden. Maar de kwalificatie.. pfff. Wij moeten tegen Tsjechië en weer tegen Turkije, daar valt toch geen eer tegen te behalen? Het enige leuke land waar we de laatste jaren tegen moesten was Zweden in mijn ogen.
De Belgen oefende tegen Colombia en Ivoorkust. Toch zeker geen slechte landen?
pi_142341514
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 22:12 schreef Wouterw17 het volgende:

[..]

Die kwalificatiewedstrijden zijn inderdaad een doorn in het oog maar je moet het gewoon als een soort proces zien waar je doorheen moet voordat je met het echte toernooi bezig kunt. Ik blijf een toernooi toch wel een stuk mooier vinden dan een competitie. De spanning is gewoon groter en je hebt meer kans op verrassingen. Stel dat er nu een Nations League komt, dan weet je van tevoren al dat Duitsland die gaat winnen met 10 punten verschil ofzo. Met een toernooi heb je meerdere landen die kans maken bij een Nations League niet.
Je kunt het ook aanpakken zoals ze dat met ijshockey doen met de WK's. Dat is misschien een goede middenweg. Dat is ook altijd spannend en je hebt veel topwedstrijden.

Onnozele potjes zit vrijwel niemand op te wachten, denk ik.
pi_142341620
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 22:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je kunt het ook aanpakken zoals ze dat met ijshockey doen met de WK's. Dat is misschien een goede middenweg. Dat is ook altijd spannend en je hebt veel topwedstrijden.

Onnozele potjes zit vrijwel niemand op te wachten, denk ik.
Dat zou inderdaad wel het mooiste zijn. Maar het gaat natuurlijk nooit gebeuren. De UEFA wil namelijk zoveel mogelijk geld verdienen, daarom gaat het aantal landen ook naar 24.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')