Hadith over het vasten:quote:O, gij gelovigen, het vasten is u voorgeschreven, zoals het degenen die voor u waren was
voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn. [al-Baqarah 2:183]
- Enquote:"Allah (c.c.) zegt: alle daden van de zoon van Adam (dus de mens) zijn voor hem zelf, behalve het vasten, dit is voor Mij en Ik zal hem ervoor belonen. Het vasten is een schild. Wanneer een van jullie een dag aan het vasten is, behoort hij alle zinloze gepraat te vermijden en geen rumoer te maken. Mocht iemand hem beschimpen of met hem willen vechten, dan moet hij zeggen: ik ben aan het vasten. Bij God is de adem van een vastende beter dan de geur van muskus"
Waarom vroeger zinvol en nu niet meer dan?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 02:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ok (niet slaan he moslims en joden aub???!!), maar ik snap dat voedselgejammer NIET
Vroeger was het zinvol, nu nite meer
quote:Op dinsdag 8 juli 2014 02:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ok (niet slaan he moslims en joden aub???!!), maar ik snap dat voedselgejammer NIET
Vroeger was het zinvol, nu nite meer
Halo, zag je de discussie daarnet niet ? Tussen clapclapdingest en bortedinges?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 02:59 schreef Tchock het volgende:
Hahah ik moet hier echt om lachen. Naar de Ramadan slowchat komen en dan gaan lopen zeuren over geloofsregels.
Nee, niet gezien.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 03:00 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Halo, zag je de discussie daarnet niet ? Tussen clapclapdingest en bortedinges?Hier wordt de hele tijd gezeurd over geloofsregels en wat nou juist is en wat niet.
![]()
Hygiëne enzoquote:Op dinsdag 8 juli 2014 02:58 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Ik wist niet meer zeker of het vlees vuur klaar was, maar dit leek mij de meest logische volgorde.
[..]
Waarom vroeger zinvol en nu niet meer dan?
Wat hebben koelkasten en vriezers hiermee te maken?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 03:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maar serieus?? Vroegah was het zinvol, ,aar NU (koelkasten, vriezers(??)
Owh, en ik hengfel maar weer eens naar een Suikerfeest-uitnodigingAl ben ik een witte troela die meer dan de helft niet lust
(zoet en hartig is *braak* helaas letterlijk etc.)
En het gaat om alle gelatine trouwens niet alleen varken. Runder zouden we dan ook niet mogen omdat het niet halal geslacht is. En tegenwoordig zit echt overal gelatine in.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 02:54 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Oh, naja toch wel apart toch?Aangezien het varken zelf als onreiin wordt gezien en dan als gelatine gebruiken en dat het verwerkt is etc snap ik wel, maar blijft afkomstig van varken toch? Maakt mij niet uit hoor.
Heb je wel gelezen wat ik zei?quote:
Ja, tuurlijk.quote:
Really? Nou heb ik de pest aan ongeveer ALLE geloofsregels, maar met de tijd (en de technologie) meegaan zou wel prettig zijnquote:Op dinsdag 8 juli 2014 02:59 schreef Tchock het volgende:
Hahah ik moet hier echt om lachen. Naar de Ramadan slowchat komen en dan gaan lopen zeuren over geloofsregels.
Jaquote:Op dinsdag 8 juli 2014 03:01 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Wat hebben koelkasten en vriezers hiermee te maken?
Moet je wel meer soorten ontwikkelen in de tussentijd, zoals fasulyeburger voor vegetariërs ofzo, etcetera.quote:
quote:Op dinsdag 8 juli 2014 03:00 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Halo, zag je de discussie daarnet niet ? Tussen clapclapdingest en bortedinges?Hier wordt de hele tijd gezeurd over geloofsregels en wat nou juist is en wat niet.
![]()
Ben je echt zo dom dat je de ratio achter die regels niet ziet????quote:
Het gaat ook niet om de houdbaarheid. Het is meestal verbonden aan gezondheidsredenen.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 03:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maar serieus?? Vroegah was het zinvol, ,aar NU (koelkasten, vriezers(??)
Owh, en ik hengfel maar weer eens naar een Suikerfeest-uitnodigingAl ben ik een witte troela die meer dan de helft niet lust
(zoet en hartig is *braak* helaas letterlijk etc.)
Gezellig.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 03:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ben je echt zo dom dat je de ratio achter die regels niet ziet????
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |