abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142039199
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 11:23 schreef Max23 het volgende:

[..]

Dit is wel herkenbaar de laatste tijd. René lijkt af en toe te denken dat hij geforceerd grappig moet zijn. Bijvoorbeeld gisteren toen die vertelde over het juichen onder de dekens van Louis.
Het is een beetje als Youp van 't Hek die na Flappie zichzelf wijs had gemaakt dat hij goed en leuk kon zingen.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 11:26:52 #202
366583 Lemsterr
Dorpsidioot
pi_142039238
Johan was de enige Nederlander die Van Gaal verdedigde mbt de 5 verdedigers, waar de rest van Nederland zat te huilen om de teloorgang van de Hollandse school. Dat wordt wel eens vergeten door Genee. Maar die wil alleen maar zuigen bij Johan.
pi_142039312
Ik heb mij gisteravond eindelijk weer eens kostelijk vermaakt door precies op tijd in de zappen toen Sierd de Vos aan de beurt was en op een duidelijk en perfecte manier op live tv Johan Derksen voor geheel Nederland de oren waste en die er stoïcijns en toch enigszins beschamend bij zat als een bokser die net een flinke tik op de neus heeft gehad en zich probeert te vermanen.

Wat zegt ik? Geloof dat het zelf bewust vooropgezet was met medeweten van RTL om Derksen publiekelijk aan te pakken.

Derksen probeerde zich nog te verdedigen met wat hij zogenaamd alleen gezegd zou hebben over Van Gaal maar het was eigenijk aan dovemansoren besteedt want hij haalde weer alleen dat uit wat zalvend kon werken in zo een geval alsof zijn aversie zo erg nog niet was. Het was gewoon een complete hetze/demonisering van Derksen jegens Van Gaal. En dat al maandenlang.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2014 11:32:15 ]
pi_142039313
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 11:26 schreef Lemsterr het volgende:
Johan was de enige Nederlander die Van Gaal verdedigde mbt de 5 verdedigers, waar de rest van Nederland zat te huilen om de teloorgang van de Hollandse school. Dat wordt wel eens vergeten door Genee. Maar die wil alleen maar zuigen bij Johan.
Sowieso mag Genee wel wat meer een stelling innemen.
Als Giip stelt "een bommetje te willen leggen onder VI" komt hij ook aan zijn vreten.
blablablabla
pi_142039445
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 11:29 schreef Elan het volgende:

[..]

Sowieso mag Genee wel wat meer een stelling innemen.
Als Giip stelt "een bommetje te willen leggen onder VI" komt hij ook aan zijn vreten.
Genee komt toch een beetje over als iemand die het ook allemaal niet meer weet. Met name omdat hij vooral dat laatste wat je zegt echt wel in zijn achterhoofd heeft.
pi_142039479
Vind Genee het altijd wel goed aanpakken, lekker open en gaf beide hun woord. Maar die Gijp, dat kan toch echt niet meer. Huile huile doen en dan wel zo vies naar de krant stappen, lijkt wel een klein kind.
pi_142039557
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 11:35 schreef stoeltafel het volgende:
Vind Genee het altijd wel goed aanpakken, lekker open en gaf beide hun woord. Maar die Gijp, dat kan toch echt niet meer. Huile huile doen en dan wel zo vies naar de krant stappen, lijkt wel een klein kind.
En dan vervolgens met je chagrijnige kop op TV roepen dat het je allemaal niks doet, terwijl hij Johan niet aan wilde kijken, en via Genee tegen 'm praatte :')
pi_142039577
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 11:38 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

En dan vervolgens met je chagrijnige kop op TV roepen dat het je allemaal niks doet, terwijl hij Johan niet aan wilde kijken, en via Genee tegen 'm praatte :')
_O-

De uitspraak dat het hem allemaal geen drol interesseert (daar kwam het op neer) kwam inderdaad niet heel geloofwaardig over. :+
pi_142039579
Twee volwassenen die zich gedragen als twee kleuters die ruzie hebben. Chanant gewoon, en dan vooral Gijp. :')
★★★
pi_142039627
quote:
9s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 11:39 schreef ajacied4lf het volgende:
Twee volwassenen die zich gedragen als twee kleuters die ruzie hebben. Chanant gewoon, en dan vooral Gijp. :')
Precies, dat hele 'maakt mij niet uit hoor!' gedoe, terwijl de traantjes achter z'n ogen zaten. Lekker puberaal. Hij ging nog net niet stampvoeten.
pi_142039934
Trouwens, dat wat Sierd doet is net zo zielig als dat van Gijp en Derksen.
★★★
pi_142040212
Genee over historische VI-ruzie: ‘Het leek wel Festen, zonde allemaal’

quote:
Historische ruziemaak-televisie gisteravond. Voetbalanalisten René van der Gijp en Johan Derksen vochten publiekelijk een strijd uit over hun rol bij VI Oranje. De oorlog, die zaterdag begon met een afrekening van Van der Gijp op Derksen in Trouw, en een vervolg kreeg met een woeste tegencolumn van Derksen in VI, escaleerde in de uitzending in een Festen-achtige familievete. ’Zoiets was het. Rare wereld’, reageert Genee vannacht in een sms aan ThePostOnline.

De presentator, die zelf eerder aanvaringen had met Derksen, ging aangeslagen naar zijn appartement, vlak bij het Kuhrhaus waar de opnames plaatsvonden, en sms-te om half twaalf. ’Nog een week. Lig lekker in bed. Ga slapen. Trustee.’

Who’s Afraid of Van der Gijp

Genee zag het schouwspel aan en moest bemiddelen in een tv-ruzie die in venijn nauwelijks onderdeed voor de wijze waarop Elisabeth Taylor en Richard Burton elkaar retorisch vloerden in de beste theatervoorstelling aller tijden: Who’s Afraid of Virginia Woolf. Een toneelstuk waar Genee naar eigen zeggen ’letterlijk buikpijn’ van krijgt.

Wat ging er mis in de voetbal-tv-kantine die in 2011 nog werd gelauwerd met een Televizierring? Demasqué van VI-Oranje in vier etappes.

1. Louis van Gaal

Louis van Gaal is natuurlijk de grootste veroorzaker van de ruzie bij VI Oranje. Het gehele WK hangt zijn naam als een duivelse slagschaduw over het Kuhrhaus. De speelstijl van VI Oranje was duidelijk en leek op papier ook niet slecht gekozen. Nederland zou drie wedstrijdjes spelen en naar huis worden gestuurd. VI Oranje kon vol in de tegenaanval gaan en de hysterische goedpraatverhalen van Van Gaal elke uitzending kraken. Succes verzekerd. Maar dat gebeurde niet. Louis de Eerste groeide uit tot de onderkoning van de Lage Landen. Eerst tot hilariteit van Genee die Van Gaal-hater Derksen fijntjes wees op zijn onterechte zwartgalligheid, maar uiteindelijk ook door Van der Gijp en Sierd de Vos, de schijtlollige VI reporter die items produceert die door Derksen worden gekwalificeerd als ’droevig weggooiamusement.’

De doorgaans zeer melige reporter nam gisteravond wraak op De Snor door hem in een niet erg lollige preek te dwingen excuses te maken voor zijn verkeerde inschatting van de bondscoach. Voor de neutrale toeschouwer leek het wel een kerstfeest waarop dronken familieleden elkaar eens de waarheid konden zeggen.

Genee, normaal gesproken de pispaal van Derksen, probeerde als een bezorgde zoon de zaak te sussen tussen de neef en de pater familias, maar kreeg zelf nog een kat van Van der Gijp, omdat deze vond dat hij een itempje, waarin Genee en Van der Gijp de kranten bespraken, zó rattig had gemonteerd dat het leek alsof Gijp bedelde naar verontschuldigen van Johan. ’Niets aan gemonteerd. Is gewoon zonde allemaal’, laat Genee weten in een laatste sms-gesprekje voor het slapengaan.

2. Ego’s versus teamgeest.

Wat Oranje teveel heeft, lijkt VI Oranje even te ontberen: teamgeest. Dat je elkaar niet mag is prima, maar dat collega’s elkaar langzaam verafschuwen is misschien niet handig als je drie weken zo dicht op elkaar zit dat je elkaars adem kan ruiken. De openbare kift tussen René van der Gijp en Johan Derksen bleek een tikkende tijdbom die – eenmaal geëxplodeerd – niet onderdoet voor het wanstaltige haantjesgevecht bij Oranje tijdens het dramatisch verlopen EK van 2012.

Wie zich de eerste weken tussen de coulissen begaf in Scheveningen kon al iets constateren van de relationele betonrot. Een geoefend en ingevoerd oog zag al ergernisjes. Michel van Egmond, de auteur die een-achter-de-schermen-boek over VI Oranje schrijft, noteerde op tragikomische wijze de bizarre communicatie tussen Derksen, Genee en Van der Gijp in zijn rubriek Balverliefd in VI. Hoe uitgesproken de mannen voor de camera zijn, zo conflictmijdend zijn ze achter de schermen.

‘Gedurende het televisieseizoen zijn er soms onderlinge fricties tussen de mannen aan tafel, kleine irritaties die nooit uitgesproken worden, incidentjes waardoor de bom soms dreigt te barsten. Dan komt Marco Louwerens in actie. In een lange en meestal opvallend goed geschreven e-mail roept hij de heren dan op na afloop van de uitzending nog even te blijven zitten. In een sessie van gemiddeld een uur wordt dan vervolgens niets uitgesproken. Zoals zoveel bij dit programma, gaat het er ook bij dit soort nachtelijke sessies altijd hetzelfde aan toe.

Namelijk zo:

Er worden eerst een stel grappen gemaakt en roddels uitgewisseld, er worden bitterballen gegeten en flesjes frisdrank gedronken. Er wordt gegaapt door Derksen, eindeloos ge-sms’t door Genee en geknipoogd door Van der Gijp, tot Marco Louwerens het woord neemt. Wat volgt is een toespraak van een minuut of vijf, meer niet. En daarna begint dan het grote zwijgen. Soms steekt Derksen zijn vinger op, heel vaak per ongeluk de verkeerde, en begint dan hetzelfde betoog af te steken als de keer daarvoor. Van der Gijp haalt meestal óf zijn schouders op óf gaat heel opzichtig zitten geeuwen óf begint juist aan een langdurig referaat dat niet zelden eindigt met zijn eigen schaterlach.

Uitgepraat wordt er niets, laat staan opgelost. Toch werkt het. Of het nu de zalvende woorden van Marco Louwerens zijn of iets anders, na zo’n nachtelijke sessie waarin niemand echt iets zegt gaat het altijd weer maanden goed.’

Relaxte relatietherapie

Of het nu nog weer goed komt is de vraag. De relaxte relatietherapie van Louwerens werkte altijd, maar de programmabaas wil nu niet inhoudelijk reageren op deze uitbarsting. In een sms aan ThePostOnline probeert de programmabaas nog een relativerende grap te maken over ‘de irritaties.’ ’René, Johan en Wilfred zijn karakters die elkaar niet sparen, maar dat tegelijkertijd prima van elkaar kunnen hebben. Veel mensen schrikken daarvan, maar ik begin me juist zorgen te maken wanneer ze wat dat betreft op hun lauweren zouden rusten’, duidt hij.

Toch is de Gijp-Derksen fittie anders. Normaal gesproken bemoeit de geeuwende Van der Gijp zich niet met conflicten tussen Derksen en Genee.

Dat de voormalige voetballer nu de aanval zoekt is opmerkelijk. Van der Gijp grossierde altijd in wegwuivende bon-mots, maar in hem pruttelde kennelijk al een tijdje een giftig mengsel van onvrede. In Trouw, dat Gijp confronteerde met de tien geboden, opent de ex-speler ineens zonder dat hij zelf lijkt te willen de aanval op de voormalige VI-chef, een man die hij al veertig jaar kent en die zelfs op hem paste tijdens zijn journalistenjaren bij het Nieuwsblad van het Noorden.

Geld verdienen

Gijp stoort zich aan de geldzucht van de voormalige VI chef en de gewoonte van De Snor om al tijdens de aftiteling van de show weg te scheuren naar zijn woonplaats Oudewater. Van der Gijp wil feestvieren, entertainen en handtekeningen zetten, zegt hij in Trouw.

’Voor dit werk, bij VI Oranje, geldt dat ook: voor mij is dit vooral goed vol te houden doordat ik af en toe met Genee (Wilfred Genee, presentator van VI Oranje, AV) zo dronken als een aap kan worden. Johan Derksen rijdt tien seconden na de uitzending – als ik met het publiek op de foto ga – alweer over de Utrechtse Baan, op weg naar huis… Hij brengt het niet meer op, dat vind ik eigenlijk best wel pijnlijk omdat dat contact met het publiek een wezenlijk onderdeel van ons succes is.’

‘Ik heb soms het idee dat geld verdienen voor Johan belangrijker is dan plezier beleven aan het maken van zo’n programma’, gaat Gijp verder. ’De lol gaat er zo vanaf. Ik wil, als dit WK-spektakel achter de rug is, gaan praten met de RTL-directie om te kijken hoe we het ánders kunnen gaan aanpakken. Leg ik een bom onder het programma? Ja, misschien, maar iemand moet het toch doen? Bovendien: nu kijken er nog een miljoen mensen naar ons programma; het zou toch veel erger zijn als we ons pas gaan afvragen wat er aan de hand is als er straks nog maar 100.000 kijkers zijn? Tv maak je voor de kijkers. Die willen vermaakt worden. En ik zweer het je: mensen entertainen, dat is voor mij het mooiste wat er is… maar goed, waar hadden we het over? O ja, de teleurstelling van mijn vader.’

3. Vader-zoon conflict

Kijk, die laatste zin is de echte crux. Derksen en Van der Gijp zijn de anti-polen van het leven. Ze vechten een generatieconflict uit. In Nieuwe Revu roemde Van der Gijp VI, omdat de voetbalpraatshow drie generaties bedient. ‘We zijn ook drie generaties met hun voorkeuren. Johan zijn muziek, Wilfred zijn gezin, ik de wedstrijden en de blaadjes die ik lees.’

Derksen is een (afvallige) calvinist die zich stoort aan het carnavaleske gedoe in VI. In zijn afrekening lijkt hij ineens op de moralistische vader, een stijf-gristelijke politiecommandant die hem ooit verbood drummer te worden, die hij zelf nooit wilde worden. Karakterologisch diametraal staat hij tegenover Gijp, een flierefluitende ex-voetballer die zijn talent verkwistte en een hartstochtelijke aanhanger is van het Carpe Diem-principe. ’Of, zoals Casper van Eijk, een van mijn beste vrienden, altijd zegt: ‘Je moet de tijd dat je hier bent zien als een feestje’. Caspertje is oncoloog, hij heeft wel tien keer per week met de dood te maken, dus van hem wil je zoiets wel aannemen.’ Met zijn Trouw-interview pleegt Gijp vader-moord op Derksen.

Wraakcolumn

Derksen lijkt – niet verbazingwekkend – oprecht geraakt door de aanval van zijn geliefde voetbalneefje. In zijn wraakcolumn, die maandagmiddag al te lezen was op het premium gedeelte van VI, zet hij Gijp weg als een verwend en tikje manisch feestvarken.

’Sinds zijn terugkeer (na een depressie, red) heb ik sterk de indruk dat hij (Van der Gijp, red) voor de uitzending antidepressiva slikt. Dan wordt hij hyper en schreeuwt en giert hij er anderhalf uur lustig op los, om zich vervolgens weer een paar dagen op te sluiten in Dordrecht. Willem van Hanegem kapte er meteen mee. Hij werd voortdurend overschreeuwd door René met de zoveelste anekdote over een paaldansclub. Na al die jaren beheers ik de kunst van het interrumperen wel, maar ik heb er geen trek meer in. Laat hem maar razen.’…En als je er iets van zegt, dreigt Van der Gijp zijn contract te verscheuren.

‘Wim Kieft, Theo Janssen, Hans Kraay junior en Jan Boskamp worden volledig overschreeuwd door een patiënt die zichzelf niet is, maar zichzelf wijsmaakt dat hij moet entertainen. René profileert zich als een orakel en duldt geen discussie of tegenspraak, van enige chemie is geen sprake meer. De lach was vroeger zijn wapen, dat beheerste hij als de beste. Met zijn ellenlange tirades en zijn neplach is hij intussen een karikatuur van zichzelf. Maar uitgerekend hij gaat nu een bom onder het programma leggen.’

Zijn aanklacht eindigt niettemin met vaderlijke compassie: ’En ik kan nog steeds niet boos op hem worden.’

4. Kijkcijfers

Nederland smult van de affaire, omdat we ons in beide mannen kunnen herkennen. Derksen snapt dat misschien nog wel beter dan Gijp. De boze VI-chef belde Gijp op om zijn karaktermoord aan te kondigen en sprak de hoop uit dat de ruzie veel kijkers zou opleveren. VI Oranje kampte in de eerste uitzendweek met tegenvallende kijkersaantallen. Althans, dat beweert Gijp die Derksen inmiddels ‘geestelijk heeft afgeschreven’ vanwege zoveel kijkcijferopportunisme. ‘Johan als mens respecteer ik totaal niet. Als ik een vriendenlijst zou moeten maken, staat hij ergens op plaats 384.000. Het is een naargeestig type.’

Derksen zegt dat zijn woede authentiek is, maar Gijp vindt bevestiging in de kijkcijfers. Bijna 1 miljoen mensen keken gisteravond naar echtelijke tv-strijd.
http://cult.thepostonline(...)sten-zonde-allemaal/
  dinsdag 8 juli 2014 @ 12:04:21 #214
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_142040300
quote:
Louis van Gaal is natuurlijk de grootste veroorzaker van de ruzie bij VI Oranje. Het gehele WK hangt zijn naam als een duivelse slagschaduw over het Kuhrhaus. De speelstijl van VI Oranje was duidelijk en leek op papier ook niet slecht gekozen. Nederland zou drie wedstrijdjes spelen en naar huis worden gestuurd. VI Oranje kon vol in de tegenaanval gaan en de hysterische goedpraatverhalen van Van Gaal elke uitzending kraken. Succes verzekerd. Maar dat gebeurde niet. Louis de Eerste groeide uit tot de onderkoning van de Lage Landen. Eerst tot hilariteit van Genee die Van Gaal-hater Derksen fijntjes wees op zijn onterechte zwartgalligheid, maar uiteindelijk ook door Van der Gijp en Sierd de Vos, de schijtlollige VI reporter die items produceert die door Derksen worden gekwalificeerd als ’droevig weggooiamusement.’
Hoe ver kan je er naast zitten zeg. :') Klok, klepel, zucht.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_142040466
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 12:04 schreef TC03 het volgende:

[..]

Hoe ver kan je er naast zitten zeg. :') Klok, klepel, zucht.
Louietje heeft wel degelijk een grote rol gespeeld in deze fittie.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 12:14:42 #216
53267 TC03
pi_142040634
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 12:09 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Louietje heeft wel degelijk een grote rol gespeeld in deze fittie.
De fitie gaat tussen Gijp en Derksen. Gijp en Derksen zijn eigenlijk altijd eensgezind geweest wat betreft Van Gaal, dus dat klopt gewoon niet.

Ten tweede hebben ze het over 'zwartgalligheid' van Derksen, maar die zwartgalligheid is gebaseerd op het feit dat de halve selectie in de eredivsie voetbalt, niet op Van Gaal. Echter, in dat stuk wordt zwartgalligheid in één zin genoemt met 'Van Gaal-hater', waarbij de suggestie wordt gewekt dat Derksen 'zwartgallig' (ik noem het liever realistisch) was vanwege Van Gaal. Dat is suggestief en bovenal onjuist.

Daarom: klok, klepel. Van Gaal heeft er niks mee te maken.
pi_142040773
Leuk voor de kijkcijfers dit allemaal, goeie stunt vanuit de VI ^O^
pi_142041385
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 12:14 schreef TC03 het volgende:

[..]

De fitie gaat tussen Gijp en Derksen. Gijp en Derksen zijn eigenlijk altijd eensgezind geweest wat betreft Van Gaal, dus dat klopt gewoon niet.

Ten tweede hebben ze het over 'zwartgalligheid' van Derksen, maar die zwartgalligheid is gebaseerd op het feit dat de halve selectie in de eredivsie voetbalt, niet op Van Gaal. Echter, in dat stuk wordt zwartgalligheid in één zin genoemt met 'Van Gaal-hater', waarbij de suggestie wordt gewekt dat Derksen 'zwartgallig' (ik noem het liever realistisch) was vanwege Van Gaal. Dat is suggestief en bovenal onjuist.

Daarom: klok, klepel. Van Gaal heeft er niks mee te maken.
Van Gaal's succes is voornamelijk de reden dat VI nu plots zeurderig en zuur overkomt, wat overigens heeft bijgedragen aan de onderlinge spanningen tussen Gijp en Derksen. Voor het WK waren die persoonlijke aversies er ook, maar waren de kijkcijfers goed en kreeg het programma nog geen stortvloed aan kritiek in de media over zich heen. Dat Gijp zich nu aan alles ergert aan alles (commercialiteit, etc) is gewoon omdat het programma al weken lijdt onder Van Gaal's succes.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 12:36:38 #219
283639 Pino0
Heeft totaal geen vooroordelen
pi_142041436
Hopen vat Gijp oprot.

Wat een makkelijke, platte en oppervlakkige humor heeft hij. Derksen is altijd scherp maar bij Gijp is het gewoon plat.

Programma draaide prima zonder die patser Gijp, die altijd even nog een keer op TV wilt zeggen dat hij zijn zwembad thuis heeft schoon gemaakt etc..
  dinsdag 8 juli 2014 @ 12:36:56 #220
53267 TC03
pi_142041450
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 12:35 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Van Gaal's succes is voornamelijk de reden dat VI nu plots zeurderig en zuur overkomt, wat overigens heeft bijgedragen aan de onderlinge spanningen tussen Gijp en Derksen. Voor het WK waren die persoonlijke aversies er ook, maar waren de kijkcijfers goed en kreeg het programma nog geen stortvloed aan kritiek in de media over zich heen. Dat Gijp zich nu aan alles ergert aan alles (commercialiteit, etc) is gewoon omdat het programma al weken lijdt onder Van Gaal's succes.
Ik vraag me nog steeds af waar jij op baseert dat Van Gaal de reden is dat Gijp en Derksen ruzie hebben. :?
pi_142041517
BN’ers verbazen zich over ruzie in VI Oranje

quote:
De kijkers van de RTL 4-show VI Oranje vonden de ijzige sfeer in de uitzending van maandag bijzonder ongemakkelijk. Dat blijkt uit de vele reacties op Twitter. Ook bekende Nederlanders hebben met verbazing gekeken naar de merkwaardige uitzending. “Als je de mensen met wie je zes weken aan tafel zit niet aardig vindt, ga je daar toch niet zitten? Hoezo dan? Geld maakt niet gelukkig, das bij deze meer dan bewezen dan!“, zegt actrice Babette van Veen bijvoorbeeld.

Francisco van Jole vindt het een groot toneelspel. “Ik begrijp dat VI Oranje een soort reality-tv is. Met hetzelfde soort scripts. En hele volksstammen die er in trappen.”

Komediant Tijl Beckand vindt het raar dat voetbalanalytici nu alle aandacht krijgen. “Wat is de wereld toch veranderd. Vroeger rommelde het tijdens het WK bij Oranje, maar nu rommelt het bij de analytici..”

Jan Jaap van der Wal keek met ongemak. “Ik begrijp dat de heren van #VIOranje de “narcisme-uit” knop niet hebben kunnen vinden.”

De mensen die VI Oranje geen warm hart toedragen, hebben volgens tv-recensent Marcel Peereboom Voller genoten. “Hoeveel voormalige fans dansen nu op het graf van VI Oranje ?”

Sportpresentator Koert Westerman vindt het niet kunnen. “Echt of niet. Ongelooflijk en stuitend onprofessioneel…”

Youp van ‘t Hek heeft een advies voor de mannen. “VI Oranje moet Louis van Gaal inhuren. Die is goed in teambuilding…“
http://www.mediacourant.nl/?p=174963
pi_142041582
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 12:36 schreef Pino0 het volgende:
Hopen vat Gijp oprot.

Laten we dat maar niet doen ouwe reus, gewoon zo houden en daarna Hugo aantrekken als vervanger van Derksen. Niks mis mee.

Of ben ik nu aan het dromen?
★★★
  dinsdag 8 juli 2014 @ 12:41:13 #223
53267 TC03
pi_142041634
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 12:38 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Mensen die denken dat zij als enige doorhebben dat het allemaal gescript is terwijl het overduidelijk niet gescript is, die zijn nog wel het ergste (Van Jole). Jan-Jaap van der Wal die het over narcisme heeft vind ik ook grappig.
pi_142041797
quote:

[..]

Lekker rullevant wat al deze nobuddies er van vinden
pi_142041953
quote:

[..]

Ook echt een copy/paste van wat Twitter berichten, en daar knutselen dan een 'artikel' van. Het is slecht gesteld met de journalistiek in NL _O- :')
  dinsdag 8 juli 2014 @ 13:01:55 #226
127004 maril
Smeetsfan
pi_142042685
quote:
9s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 12:40 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Laten we dat maar niet doen ouwe reus, gewoon zo houden en daarna Hugo aantrekken als vervanger van Derksen. Niks mis mee.

Of ben ik nu aan het dromen?
Hugo is er een tijdje geleden geweest om het boek vav van Gaal te promoten. Maar had niet het gevoel dat hij zich daar nu thuisvoelde.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_142042788
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 13:01 schreef maril het volgende:

[..]

Hugo is er een tijdje geleden geweest om het boek vav van Gaal te promoten. Maar had niet het gevoel dat hij zich daar nu thuisvoelde.
Was wel een prima uitzending
pi_142042891
Haha hoe vaker ik die columns van beide heren lees hoe mooier. Eigenlijk stelt Gijp wat kleine probleempjes aan de kaak en komt Johan met een onverbiddelijke vernietigende column, zoals we gewend zijn. Is niet de eerste keer dat hij genadeloos afrekent met mensen in zijn column. Derksen wat een held blijft die man zeg _O_ _O_
pi_142043085
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 13:04 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Was wel een prima uitzending
Was een kut uitzending man, Hugo liep beetje hypocriet te doen. Vond Johan te ver gaan over Van Gaal terwijl hij zelf altijd met zn ongenuanceerde mening mensen afbrand(Van Marwijk bijvoorbeeld). Verder voegde hij ook weinig toe, twee cynici is net iets te veel van het goede, alhoewel Kieft en Dijkshoorn ook niet de WE ZITTEN IN DE FINALE JA - types zijn.
pi_142044720
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 13:01 schreef maril het volgende:

[..]

Hugo voelt zich ook thuis bij de betweters, internetfilmpjes gesponsord door Unibet, waar het ook nog wel eens ordinair wordt.
pi_142044980
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 13:46 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

Hugo voelt zich ook thuis bij de betweters, internetfilmpjes gesponsord door Unibet, waar het ook nog wel eens ordinair wordt.
Neemt hij Ancilla Tilia ook lekker mee naar VI, daar zullen Gijp en Genee geen nee tegen zeggen.
★★★
pi_142045067
Moddergevecht tussen Ancilla en Sensi

Hmm
pi_142045072
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 13:52 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Neemt hij Ancilla Tilia ook lekker mee naar VI, daar zullen Gijp en Genee geen nee tegen zeggen.
Als ze maar niet weer politiek betrokken gaat doen, daar heb ik nog nare herinneringen aan.
pi_142045330
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 13:54 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

Als ze maar niet weer politiek betrokken gaat doen, daar heb ik nog nare herinneringen aan.
Gewoon een praatverbod.
★★★
  dinsdag 8 juli 2014 @ 14:32:03 #236
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_142046667
quote:
Derksen en Van der Gijp strijden om voogdij Hans Kraaij jr.
Presentator de dupe van vechtscheiding

Het meningsverschil tussen Johan Derksen en René van der Gijp heeft een nieuw dieptepunt bereikt. De twee analisten van VI Oranje zijn verwikkeld in een bittere strijd om de voogdij van Hans Kraaij jr.

Van Der Gijp betitelt de huidige omgangsregeling als een wurgcontract. Hij krijgt Hans Kraaij jr. op dit moment maar twee zaterdagen per maand. Volgens Derksen is dat meer dan genoeg. Hij noemt Hans Kraai jr. ‘een kwetsbaar en beïnvloedbaar kind’ en zegt zich bovendien grote zorgen te maken over de grote hoeveelheid ongezonde bamihapjes die Hans Kraaij jr. door de nieuwe partner van ‘Gijp’ krijgt toegestopt.

Bureau Jeugdzorg heeft inmiddels een gezinscoach aangesteld, en zelfs uithuisplaatsing is niet ondenkbaar. Een woordvoerder: “We oriënteren ons alvast op een pleeggezin, maar we hopen natuurlijk dat het daar niet van komt. Ouders beseffen vaak niet dat het kind bij zo’n scheiding altijd het grootste slachtoffer is.” Hans Kraaij jr. laat vanaf zijn kamer weten geen partij te willen kiezen in het conflict. “Ik houd van allebei precies evenveel.”
  dinsdag 8 juli 2014 @ 14:37:04 #237
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_142046888
Ik vind toch dat Gijp wat makkelijk praat. Derksen heeft nooit verzaakt. Hij heeft vaak van 's morgens tot 's avonds nog gedraaid voor zijn muziekprogramma, maar was er altijd.

Terwijl Gijp gewoon zegt: tsjah, word niet vrolijk van Europa League. Dus ik ga er niet meer zitten.

En over van Gaal: ze lieten (al jaren) altijd nieuwe filmpjes zien van hoe van Gaal met de media omging en mensen schoffeerde. Ook dat verhaal van Theo Jansen, dat hij een staflid helemaal uitschold vanwege een los geknoopte das. Daar is steeds iets van gezegd.

Maar omdat Louis nu zoveel succes heeft, moet je dat dus scharen onder "genialiteit, hoort bij hem, gun je hem het succes soms niet?"
  Redactie Frontpage dinsdag 8 juli 2014 @ 14:47:07 #238
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_142047300
Het goede nieuws is dat er een boek komt over VI Oranje dus
pi_142047330
Tijsgod heeft gewoon gelijk aan het einde van de uitzending.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 14:50:14 #240
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_142047433
Waar is het vaste onderdeel De Tip van Tommie?
pi_142047579
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 14:50 schreef GwaiLow het volgende:
Waar is het vaste onderdeel De Tip van Tommie?
17 juni belde.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 14:54:22 #242
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_142047599
Kan iemand even in een nutshell vertellen wat er aan de hand is tussen Derksen en Van der Gijp? Hebben ze ruzie gehad in een uitzending, of is die beschuldig van Gijp buiten de uitzending om geweest? Mocht de ruzie in de uitzending geweest zijn, heeft iemand dan een linkje?
pi_142047671
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 14:54 schreef ZuidGrens het volgende:
Kan iemand even in een nutshell vertellen wat er aan de hand is tussen Derksen en Van der Gijp? Hebben ze ruzie gehad in een uitzending, of is die beschuldig van Gijp buiten de uitzending om geweest? Mocht de ruzie in de uitzending geweest zijn, heeft iemand dan een linkje?
Wat ben jij nu voor een vi hooligan? :')
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_142047690
quote:
René begon door dit tegen Trouw te zeggen: http://www.nu.nl/media/38(...)e-johan-derksen.html
Johan reageerde met dit: http://www.nu.nl/media/38(...)bleem-binnen-vi.html
  Redactie Frontpage dinsdag 8 juli 2014 @ 14:56:54 #245
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_142047698
quote:
Zoek lekker zelf, luie aap
  dinsdag 8 juli 2014 @ 14:59:51 #247
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_142047814
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 14:56 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Wat ben jij nu voor een vi hooligan? :')
Zo zo.
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 14:56 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]

René begon door dit tegen Trouw te zeggen: http://www.nu.nl/media/38(...)e-johan-derksen.html
Johan reageerde met dit: http://www.nu.nl/media/38(...)bleem-binnen-vi.html
Aha, op die manier. Kijk nu de uitzending van gisteravond terug. Raar allemaal man. Hopelijk loopt het met een sisser af.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 14:56 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Zoek lekker zelf, luie aap
Ga jij de was eens doen.
pi_142047861
quote:
Zuidgrensje, wat is dit nou?

Zaterdag:
-Artikel van Gijp in Trouw waar hij aangeeft dat Derksen er alleen voor t geld zit, en na de uitzending 'm gelijk smeert, en Gijp t alleen nog uithoudt omdat hij lekker lam kan worden met Genee soms. Hij accepteert als hij met die teksten een 'bommetje onder VI' legt.

Zondag
- In de uitzending al niet erg gezellig meer

Maandag
- Geenstijl lekt column van Johan waarin hij Gijp met de grond gelijk maakt, beschuldigd van megalomane trekjes, aangeeft dat hij als een klein kind continu bij de RTL-directie over van alles en nog wat klaagt, aan de anti-depressiva zit, en daardoor in de uitzending anderhalf uur lang zit te schreeuwen en gieren

- Gijp noemt Derksen krankzinning en geeft aan dat Johan hem op de hoogte heeft gesteld van de inhoud van z'n column en daarbij vermeld dat het 'goed voor de kijkcijfers kan zijn'. Gijp vindt dat Johan 'geestelijk afgeschreven is'.

- Onwijs ongemakkelijk uitzending maandagavond, Sierd valt ook Johan aan omdat Sierd er ook zijdeling van langs krijgt in de column, er wordt een beetje over gesproken in de zin van 'kunnen jullie dit niet als volwassenen uitpraten'. Gijp doet net alsof het hem niks interesseert wat Johan schrijft, maar is zichtbaar aangedaan, net als Johan. Ze praten de hele uitzending niet direct met elkaar (alleen via Genee).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2014 15:02:41 ]
pi_142047997
Deze man uit de aflevering van zondag :')

_O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')