Sssst, het zijn keurige ondernemers...quote:
klopt maar dat doen ze ook niet....quote:Op vrijdag 11 juli 2014 16:19 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
koken is niet eens de makkelijkste manier, een goede kok maakt ze in een paar minuten in een koekenpan klaar
Jij weet het verschil niet tussen koks en mensen in de bediening?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 00:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Studentjes in de bediening menen ook altijd dat ze de discussie aan moeten gaan.
Mangiare in eindhoven
- Heeft u een keuze kunnen maken?
> Ja, ik wil graag de ribeye steak, en ik wil hem rood.
- De Ribeye steak?
> Ja, ik wil hem hooguit 20 seconde per kant, hij moet nog moe zeggen, van mijn bord willen terug naar het weiland, zo rood wil ik hem hebben.
- okay, hi hi hi
Na een tijdje komt de steak, ergens tussen medium en doorbakken. Ik stuur hem terug met de opmerking dat ik hem rood had besteld.
Dit veroorzaakt enige paniek bij de bediening. De chef komt langs die me vraagt waarom ik de steak terug stuur, ik vertel hem dat ik hem zeer rood besteld heb en hem ook graag zo hebben wil. In plaats van dan te zeggen okay, gaat hij een discussie aan of ik dat wel echt wil, zo een steak is rauw van binnen, en wellicht niet warm (als je geen steak kan bakken wat doe je dan in de prof keuken vraag ik me af). Ik zeg dat ik weet wat ik bestel en dat ik geen discussie wil maar een rode steak. Weer de discussie in, of ik het zeker weet.
Nadat mijn gezelschap het eten al half op heeft komt mijn steak, en idd, direct uit de koelkast op de grill. Hij is formeel rood, maar deze kok verdient bijscholing over hoe hij steak moet klaarmaken. Zet het niet op de kaart als je het niet kan.
Wat heeft dat er mee te maken?quote:Op vrijdag 11 juli 2014 17:46 schreef strontboer het volgende:
[..]
Jij weet het verschil niet tussen koks en mensen in de bediening?
Je zegt eerst dat de "studentjes in de bediening altijd de discussie aan moeten gaan" en vervolgens heb je een heel verhaal waarin juist de kok de discussie aangaatquote:
Ik heb daar eigenlijk heel weinig moeite mee. Ik vind het echt heerlijk, maar het is wel een beetje eetcafe eten. Er is weinig eer aan te behalen en veel aan te verpesten, het hoort dan ook nog in een seizoen, dus ga je gewoon pannetje mosselen eten en wat je dan krijgt is meestal gewoon een pannetje mosselen. Moules a la Normande is toch ook gewoon een pannetje mosselen?quote:Op vrijdag 11 juli 2014 15:58 schreef Oceanonix het volgende:
Door die mosselen kom ik nog op een andere irritatie. Het gebrek aan creativiteit van de nederlandse horeca rondom mosselbereidingen. Je kan ze op 3 manieren krijgen die uiteindelijk allemaal op hetzelfde neerkomen, gekookt in water, bier of wijn. In Frankrijk hebben ze wel 10 manieren en heb je echt wat te kiezen. Moules a la Normande.... Mjummie.
Heerlijk het nat opeten met stokbrood.
Ik mag toch wel aannemen dat een fles prik in een horecagelegenheid binnen een uur alweer leeg is.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 07:57 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Met bier durven ze dat niet, met cola vinden ze het heel normaal om te schenken uit een fles die al een dag of langer open staat.
Never assumequote:Op vrijdag 11 juli 2014 18:31 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik mag toch wel aannemen dat een fles prik in een horecagelegenheid binnen een uur alweer leeg is.
Zei de chef, niet chefkok, had wellicht duidelijker kunnen zijn, maar doet verder niets af aan het verhaal.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 18:16 schreef strontboer het volgende:
[..]
Je zegt eerst dat de "studentjes in de bediening altijd de discussie aan moeten gaan" en vervolgens heb je een heel verhaal waarin juist de kok de discussie aangaat
De bediening doet naar mijns inziens gewoon haar werk goed en licht de kok in dat het gerecht opnieuw moet. Vervolgens zou de kok wel op zijn of haar teentjes getrapt zijn waarom het niet goed is...
Ik durf het buiten de deur gewoon niet aan.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 19:22 schreef quirina het volgende:
Ik maak liever zelf mosselen klaar, in een restaurant heb ik nooit echt lekkere mosselen gegeten.
normande is met appel en room.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 18:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik heb daar eigenlijk heel weinig moeite mee. Ik vind het echt heerlijk, maar het is wel een beetje eetcafe eten. Er is weinig eer aan te behalen en veel aan te verpesten, het hoort dan ook nog in een seizoen, dus ga je gewoon pannetje mosselen eten en wat je dan krijgt is meestal gewoon een pannetje mosselen. Moules a la Normande is toch ook gewoon een pannetje mosselen?
In Frankrijk is het meestal ook gewoon pannetjes met peterselie, ui, knoflook, nog wat rommel en drank, en dan nog een paar ingewikkelde bewerkingen voor mensen die niet van mosselen houden, zoals met blauwschimmelkaas en waarbij ze na garing nog taai moeten worden onder de grill of zo.
Ik ook niet eigenlijkquote:Op vrijdag 11 juli 2014 19:30 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik durf het buiten de deur gewoon niet aan.
Heel raar, want ik eet eigenlijk alles overal. Maar mosselen uit een keuken die ik niet ken...nee, dat is eng.quote:
Als je een keer verkeerde mossels gegeten hebt begrijp je dat helemaal. The Exorcist is er een boertje bijquote:Op vrijdag 11 juli 2014 19:51 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Heel raar, want ik eet eigenlijk alles overal. Maar mosselen uit een keuken die ik niet ken...nee, dat is eng.
Ja, maar een ei met salmonella is ook een week diepe ellende en ik bestel gerust een zachtgekookt ei of een niet geheel gestolde omelet (of smeuig roerei). Irrationeel.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 19:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je een keer verkeerde mossels gegeten hebt begrijp je dat helemaal. The Exorcist is er een boertje bij
Daar heb je thuis net zo weinig invloed op als in een restaurant, maar ik lees alle mosselen stuk voor stuk twee keer of ze goed zijn.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 20:00 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ja, maar een ei met salmonella is ook een week diepe ellende en ik bestel gerust een zachtgekookt ei of een niet geheel gestolde omelet (of smeuig roerei). Irrationeel.
Dat laat ik aan mijn schoonmoeder over.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 20:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Daar heb je thuis net zo weinig invloed op als in een restaurant, maar ik lees alle mosselen stuk voor stuk twee keer of ze goed zijn.
Moet je naar Yerseke!quote:Op vrijdag 11 juli 2014 19:30 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik durf het buiten de deur gewoon niet aan.
Dan ga ik gewoon weerquote:Op vrijdag 11 juli 2014 20:42 schreef z80 het volgende:
ik ga wel eens alleen ergens eten. echter ben je dan geen graag geziene gast en bij sommige tenten wordt je bijna naar buiten gekeken of krijg je een tafeltje achter in een hoek weg gestopt.
Yerseke is dé mosselplaats. Als men Yerseke zegt, zegt men mosselen.quote:
Als men bij de lunch een boterham jam/hagelslag/pindakaas voor kleintjes op de kaart heeft staan (meestal voor 1,50) snap ik wel dat het niet kan maar dan hoeft t ook niet omdat ze al aan de kleintjes hebben gedacht.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 14:14 schreef quirina het volgende:
Zeikend horecapersoneel als je voor de kinderen iets mee hebt. Onder t mom van dat je niet op t terras mag zitten met meegebracht etenswaar![]()
In Duitsland maken ze zelfs een potje Olvarit/ flesje warm voor kleine kinderen/baby en hier in Nederland gaan ze zeuren.
Ranzige fritessaus is juist zoet. Echte mayo is zuurquote:Op vrijdag 11 juli 2014 14:55 schreef fathank het volgende:
[..]
Sowieso zijn er maar weinig tenten waar je echte mayo krijgt. 9 van de 10 keer is het van die ranzige zure fritessaus.
Het gaat hier over uit eten gaan toch? Buurpoes zegt ze niet buiten de deur te durven eten dus ik zeg dat ze een restaurant in Yerseke moet proberen.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 21:33 schreef quirina het volgende:
Mosselen van Yerseke kan je ook bij een goede vishandel kopen overal in NL, waarom moet je dan perse in Yerseke zelf mosselen gaan eten? Kan je ze daar zelf opvissen dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |