Grappig dat "lokaal en biologisch" door de liefhebbers daarvan altijd "verantwoord" wordt genoemd... Het is juist andersom: "we" zijn intensieve veehouderij gaan bedrijven om meer mensen te kunnen voeden. Als je iedereen op deze manier zou willen laten eten in Nederland, zal je 90% van de mensen het land uit moeten werken...quote:Op dinsdag 8 juli 2014 18:58 schreef Isegrim het volgende:
Want bijvoeding komt per definitie uit het buitenland? En geconditioneerd vleesvervoer is helemaal niet vervuilend? Ik kies bij vlees bij voorkeur voor lokaal en biologisch of verantwoord.
Mwah, in Hong Kong heb ik bij zeer goedkope restaurants toch zeer goede service gekregen hoor. En ja, ook van jonge ventjes, met prima manieren.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 19:20 schreef HostiMeister het volgende:
Pretentieus gejank in dit topic zeg. En dan heb ik het niet over de standaard hygiëne die in orde moet zijn (logisch), of de allergie issues, of eventuele onkunde van personeel, of ondeugdelijke producten. Maar ik heb het vermoeden dat de helft hier verwacht dat men in elke vreetschuur het etiquette van een sterrenrestaurant hebben.
Als je twee tientjes betaalt voor je hoofdgerecht moet je ook niet vreemd opkijken als je maar twee stukjes bestek hebt liggen, het lulletjerozenwater van 17 geen idee heeft wat het verschil tussen een cabernet en een merlot is en je cola 2,50 kost.
Maar goed, ik kan er ook naast zitten natuurlijk.
Of 90% minder vlees eten, ook een optie.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 19:25 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Grappig dat "lokaal en biologisch" door de liefhebbers daarvan altijd "verantwoord" wordt genoemd... Het is juist andersom: "we" zijn intensieve veehouderij gaan bedrijven om meer mensen te kunnen voeden. Als je iedereen op deze manier zou willen laten eten in Nederland, zal je 90% van de mensen het land uit moeten werken...
Waarbij dat zo succesvol was dat het merendeel van de in NL geproduceerde varkens en vleesproducten worden geexporteerdquote:Op dinsdag 8 juli 2014 19:25 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Grappig dat "lokaal en biologisch" door de liefhebbers daarvan altijd "verantwoord" wordt genoemd... Het is juist andersom: "we" zijn intensieve veehouderij gaan bedrijven om meer mensen te kunnen voeden. Als je iedereen op deze manier zou willen laten eten in Nederland, zal je 90% van de mensen het land uit moeten werken...
Dat het lokale rundvlees te mager is komt door die stink libelle wijven die gillend gek worden als ze een mooi stukkie gemarmerd rundvlees zien.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 19:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het maakt me niet zoveel uit waar het vandaan komt, ik wil goed vlees.
Als ik sucade als steak kan bereiden en het komt uit de VS is me dat liever dan kauwlappen van om de hoek. Ik vind het lokale rundvlees over het algemeen te mager.
Eigenlijk is dat voor bijna al het rundvlees het geval.
Veel plezier daarmeequote:Op dinsdag 8 juli 2014 19:27 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Of 90% minder vlees eten, ook een optie.
Gaat uitstekend, dank.quote:
Dat heb ik echt nog nooit mee gemaaktquote:Op vrijdag 11 juli 2014 10:17 schreef Fapsalon het volgende:
Soms als ik in het buitenland uit eten ga, dan zie ik wel eens Nederlanders die hun eigen sauzen meenemen en op tafel zetten. Zo'n halve liter fles van Remia.
dat kan.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 10:43 schreef Miauw_Zedong het volgende:
[..]
Dat heb ik echt nog nooit mee gemaakt
Vraag me ook af wat voor tenten dat zijn, waar zich dat soort taferelen afspelen.quote:
Wat heeft het met gierig te maken, als ze de saus daar niet hebben?quote:Op vrijdag 11 juli 2014 10:17 schreef Fapsalon het volgende:
Soms als ik in het buitenland uit eten ga, dan zie ik wel eens Nederlanders die hun eigen sauzen meenemen en op tafel zetten. Zo'n halve liter fles van Remia.
Vind je het gek dat mensen dan gaan denken dat we gierig zijn, godverdomme zeg
Jij gaat, voordat je uit eten gaat, vast even checken welke sauzen er daar beschikbaar zijn? Persoonlijk vind ik het niet kunnen, je bent daar toch te gast. Dan eet je maar een keer zonder je favo sausje hoor..quote:Op vrijdag 11 juli 2014 10:46 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat heeft het met gierig te maken, als ze de saus daar niet hebben?
In Nieuw Zeeland bijvoorbeeld hebben ze standaard zo'n dunne tomatensaus. Neem ik fijn m'n eigen Heinz Ketchup mee!
Kurkgeld is niet zo bekend in Nederland, maar heb het regelmatig gedaan, betaal de restaurant uitbater een bedrag en drink mijn eigen wijn.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 10:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zou dat echt genant vinden. Dat is net zoiets als je eigen coca cola meenemen omdat ze daar pepsi schenken
Als een steaktent geen mayo heeft bij de frieten maar alleen ketchup neem ik het ook mee, nooit een probleemquote:Op vrijdag 11 juli 2014 10:49 schreef Fapsalon het volgende:
[..]
Jij gaat, voordat je uit eten gaat, vast even checken welke sauzen er daar beschikbaar zijn? Persoonlijk vind ik het niet kunnen, je bent daar toch te gast. Dan eet je maar een keer zonder je favo sausje hoor..
Krijg je dan geen rare blikken van klanten?quote:Op vrijdag 11 juli 2014 10:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kurkgeld is niet zo bekend in Nederland, maar heb het regelmatig gedaan, betaal de restaurant uitbater een bedrag en drink mijn eigen wijn.
Soms wel, maar denk je dat mij dat jeukt?quote:Op vrijdag 11 juli 2014 10:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Krijg je dan geen rare blikken van klanten?
Iddquote:Op vrijdag 11 juli 2014 11:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Soms wel, maar denk je dat mij dat jeukt?
Is je naam eenmaal geruineerd, leeft het zich zeer ongegeneerdquote:Op vrijdag 11 juli 2014 11:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
IddIk wou dat ik af en toe wat meer die instelling had
Ik zeg toilettegeltjequote:Op vrijdag 11 juli 2014 11:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is je naam eenmaal geruineerd, leeft het zich zeer ongegeneerd
Anyway, ik vraag vriendelijk aan de eigenaar wat hij of zij het okay vinden en wat ze aan kurkgeld vragen. als ze minder dan 15 euro vragen bied ik 15 om ze blij te maken. Restaurants verdienen sowieso nauwelijks op het eten.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |