Nee, m'n vriend zei dat er een kippenvel spelfout op stond en liet na de babyshower de uitnodiging zien die naar iedereen verstuurd wasquote:Op maandag 7 juli 2014 14:12 schreef Crumpette het volgende:
Skittles, kreeg jij zelf die uitnodiging ook dan?wel heel lief zo'n babyshower
.. ik zou me enorm verbazen (en dus echt verrast zijn) als mijn vriendinnen zoiets zouden doen.
Rietjesterkte
als ik 32 weken benquote:Op maandag 7 juli 2014 14:53 schreef Skittles het volgende:
Fijn SQ! Wanneer heb je de shower nu?
Misschien zijn ze al bezig met voorbereidingen om je te verassen Crump![]()
Oh dan ben ik benieuwd want de vk kon dr hoofdje al wel voelen bij t inwendig onderzoek.quote:Op maandag 7 juli 2014 15:59 schreef Hobbesje het volgende:
Nee McLaura...! Sterkte.
Wat een mooie echo's Zoe![]()
GM fijn dat je nu iig antibiotica hebt. Niet fijn dat je harde buiken blijft houden... Waarschijnlijk idd de laatste groeiecho. Hierna is ze te groot om gemeten te worden als ik het goed begrepen heb (hoofdje zit dat tever onderin of zoiets).
Ja klopt! hij wilde eigenlijk ook helemaal niet op de foto...quote:Op maandag 7 juli 2014 16:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Oooj kiek dat neusje
En armpje naast zn hoofd of niet?
Vind t al wel een echt jongenskoppie hebben
quote:Op maandag 7 juli 2014 16:42 schreef Stormqueen het volgende:
oh ik ben dol op dat soort stomme feestjes![]()
al is het vast minder melig op spa rood, maar soit
ik zie twee prachtecho's van Zoë en Sicilia![]()
GM, hopelijk is de blaasontsteking er snel onder!
Voorlopig hoef ik trouwens echt nog even geen vingers in mijn schuif vind ik
Ja da's toch wel een consequentie die er bij hoort, dat er uiteindelijk dingen in je schuif gestoken gaan wordenquote:Op maandag 7 juli 2014 16:48 schreef Risu het volgende:
daar kijk ik dus wel tegenop, dat gewroet down under. Dat hoeft voor mij dus niet zo. Maar ja hoort erbij enzo..
Als ik straks echo heb (doen ze met 8 weken geloof ik) dan hoop ik eigenlijk ook op uitwendig, want anders moet ik meteen al met de billen bloot.![]()
Anders doe ik het misschien net zo lief een weekje later pas.
Dikke kans dat 8 weken nog inwendig gaat, maar doe een lang tuniek aan en je voelt je minder naakt...quote:Op maandag 7 juli 2014 16:48 schreef Risu het volgende:
daar kijk ik dus wel tegenop, dat gewroet down under. Dat hoeft voor mij dus niet zo. Maar ja hoort erbij enzo..
Als ik straks echo heb (doen ze met 8 weken geloof ik) dan hoop ik eigenlijk ook op uitwendig, want anders moet ik meteen al met de billen bloot.![]()
Ik denk dat je er vanuit moet gaan dat de eerste echo sowieso inwendig zal zijn.quote:Op maandag 7 juli 2014 16:48 schreef Risu het volgende:
Je had toch ook n vruchtzakje op de echo..quote:Op maandag 7 juli 2014 16:56 schreef Cygne het volgende:
Qua inwendige echo. Ik ben vrij preuts maar dat vond ik meevallen. Het deed wel zeer maar dat komt omdat ik automagisch mijn bekkenbodem teveel aanspan.
Echt google. Ik moet t ook niet doen he. Want tegen de 5 weken zou er toch wel al een dooierzakje te zien moeten zijn op de inwendige echo. Nouja, we gaan t zien volgende week.
Hoe ver was je met die vorige echo? En ben je 100% zeker van de dag van innesteling?quote:Op maandag 7 juli 2014 16:56 schreef Cygne het volgende:
Qua inwendige echo. Ik ben vrij preuts maar dat vond ik meevallen. Het deed wel zeer maar dat komt omdat ik automagisch mijn bekkenbodem teveel aanspan.
Echt google. Ik moet t ook niet doen he. Want tegen de 5 weken zou er toch wel al een dooierzakje te zien moeten zijn op de inwendige echo. Nouja, we gaan t zien volgende week.
Ja, dan kun je gewoon ècht nog geen conclusies trekken. Ik begrijp je onzekerheid en je drang naar bevestiging, maar die kun je pas rond 7 weken een beetje krijgen. Tot die tijd is het gewoon heel even doorbijten!quote:Op maandag 7 juli 2014 17:04 schreef Cygne het volgende:
Gm, vruchtzak wel, geen dooierzak.
SQ, ik weet niet wanneer mijn eisprong was maar als ik uitga van eerste dag laatste menstruatie was ik toen 4+5.
haha, nee, de vruchtzak is datgene waar je babbie in groeitquote:Op maandag 7 juli 2014 17:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Weer wat geleerd. Ik dacht altijd dat dit t zelfde ding was..
Is dat een WAO voor zwangeren?quote:Op maandag 7 juli 2014 17:10 schreef Twinkle20 het volgende:
O men jullie gaan zo hard! Ik zag een heeeeeeeleboel mooie echo's en goed nieuws voorbij komen.
Helaas ook slecht nieuws van onze incognito. Wat rot![]()
Sorry, heb effe geen puf meer om uitgebreid te reageren. Dat houden jullie van me te goed!![]()
Wel eindelijk (goed) nieuws over mijn WAZO.. Toch weer een zorg minder.
Aah oke, duidelijk! Thanks.quote:Op maandag 7 juli 2014 17:07 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
haha, nee, de vruchtzak is datgene waar je babbie in groeit(de zgn vliezen). De dooierzak is het zakje voedsel waar de embryo de eerste weken zijn voedsel uit haalt tot er een placenta is gevormd.
Net als in een ei eigenlijk
Op mijn 7+2 echo kun je 'm goed zien:
[ afbeelding ]
Dr gaat n flinke dot glijmiddel op.... Dat scheelt dan wel weer.quote:Op maandag 7 juli 2014 17:25 schreef Hilmo het volgende:
Oeh inwendige dingen, niets gehad tot nu toe, met 9 weken kon ze het gewoon uitwendig zien bij mij. En ook geen vingers gehaden daar zie ik ook enorm tegen op, ga dan enorm verkrampen vrees ik... Dat lijkt me echt een eng moment, de eerste keer dat ze zeggen; en nu gaan we even voelen aaaah
![]()
Fijn!quote:Op maandag 7 juli 2014 17:29 schreef Twinkle20 het volgende:
Wazo is een uitkering die je krijgt in je verlof, mits je in een bepaalde periode daarvoor wel werkzaam bent geweest.
De periode dat jij in je verlof zit krijgt jouw wg betaald vanuit uwv (als ik het goed zeg). Als je dus in loondienst bent wordt je loon op die manier doorbetaald.
Maar aangezien ik een uitzuigkracht ben en op moment van ziekte/verlof geen wg meer heb, moet je daar dan zelf achter aan en dat kan soms heul lang duren. Maar het is nu geregeld dus het kont goed
quote:Op maandag 7 juli 2014 17:43 schreef Skittles het volgende:
Het staafje is ook heel dun vond ik.
Als je seks kan hebben met je vriend, zal dat ding ook meestal wel passen.
Oh en als je je schaamt: ze zien zoveel vrouwen inclusief vagina voorbij komen dat ze echt niet raar op zullen kijken, behalve als die van jou met sparkles en geluid komt.
vuurwerkfoefquote:Op maandag 7 juli 2014 17:43 schreef Skittles het volgende:
Het staafje is ook heel dun vond ik.
Als je seks kan hebben met je vriend, zal dat ding ook meestal wel passen.
Oh en als je je schaamt: ze zien zoveel vrouwen inclusief vagina voorbij komen dat ze echt niet raar op zullen kijken, behalve als die van jou met sparkles en geluid komt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 7 juli 2014 19:20 schreef Risu het volgende:
Ik trek voor die echo gewoon een lang shirt aan, dan zal het misschien wel meevallen.
En ik schaam me niet ofzo hoor, en of het pijn doet zal me ook een worst wezen (hehe worst) het gaat er mij om dat ik de controle verlies op zo'n moment en dat iemand dingen gaat doen die in mijn hoofd alleen door mijn man gedaan mogen worden. Maar dat moet ik toch wel een keer los gaan laten.Gaat je man mee? Even van tevoren met hem bespreken, dan kan hij je hand vasthouden o.i.d, en vertellen aan de echoscopiste dat je denkt dat je de controle dan verliest? Wie weet proberen ze het wel eerst uitwendig, daarna kan het altijd nog inwendig en als je echt niet wil dan gebeurt het ook niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik lees hier nog amper dus geen idee van geslachten maar ik dacht meteen oh een jongenskoppie en dat blijkt dus gewoon te kloppen.quote:Op maandag 7 juli 2014 16:18 schreef Sicilia het volgende:
GM, fijn van de antibiotica! Hopelijk worden de krampen en de harde buiken dan ook een stukje minder!
Hier nog even een 3D plaatje die vanmorgen bij de SEO gemaakt is. Ben zo verliefd dat ik hem even moet delen
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 7 juli 2014 19:20 schreef Risu het volgende:
Ik trek voor die echo gewoon een lang shirt aan, dan zal het misschien wel meevallen.
En ik schaam me niet ofzo hoor, en of het pijn doet zal me ook een worst wezen (hehe worst) het gaat er mij om dat ik de controle verlies op zo'n moment en dat iemand dingen gaat doen die in mijn hoofd alleen door mijn man gedaan mogen worden. Maar dat moet ik toch wel een keer los gaan laten.Daar was ik ook bang voor, maar ik had niet het idee dat ik de controle verloor. Het ging echt op mijn tempo. Daardoor heb ik het helemaal niet als ontprettig ervaren, terwijl ik 't wel eng vond vantevoren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat wil je erover weten/horen?quote:Op maandag 7 juli 2014 20:02 schreef Amsel het volgende:
Ik ben nu bezig met ons geboorteplan (of nouja, een zo kort mogelijk lijstje van wensen die zo weer de deur uitvliegen indien medisch noodzakelijk) en ik vraag me af of het enorm mutserig is om daarin te zetten dat ik in principe niet wil dat de baby tijdens de bevalling zo'n electrode op het hoofdje krijgt. Ik vind dat zo'n vervelend idee, maar ik heb er eigenlijk helemaal geen goed beeld bij, dus misschien overdrijf ik wel heel erg. Iemand die daar iets nuttigs over kan zeggen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze brengen dan dus die plastic koker in, das dunner dan je pink zeg maar. Zetten die tegen het hoofdje van de baby, dan draaien ze aan het uiteinde en dan schuif je als het ware zo dat naaldje onder de huid van de baby. Dan wordt de plastic koker teruggehaald en het draadje wat je op de foto ziet blijft hangen. Het draadje wordt dan met een sticker op je been geplakt en aangesloten op het ctg apparaat.:)
Nou gewoon, precies alles wat jij er nu over verteltquote:
quote:Op maandag 7 juli 2014 20:01 schreef mignonne het volgende:
Risuvertel het aan je man én aan je vk of echoscopist. Je kunt verstandelijk nog zo goed weten dat je vk/echoscopist zulke dingen dagelijks ziet en nergens van op kijkt behalve de genoemde glitters en geluid van skittles maar jij krijgt niet elke dag zo'n echokop naar binnen en jij ligt niet elke dag helemaal bloot te wezen, en dat kan best spannend zijn. Je vk/echoscopist weet dat heus ook en zal daar heus begrip voor hebben.
ik werd ook enorm overvallen door het feit dat ik voor de echo van mn schildklier ook alles van boven uit moest trekken. Weet ik veel, je schildklier zit in je hals, sta ik daar met mn net iets te strakke broek, mn blubber-muffintop, stoppeloksels en mn minst charmante beha die ohja, ook uit moest. Ohai co-assistent, echoscopist, patholoog en verpleegkundige. Fijn dat jullie állemaal gekomen zijn![]()
Natuurlijk is het heul geen schroef, maar het is wel een schroef-draad vorm. Een spiraalvormig. Alleen als ik spiraal-vormig zeg denk ik zelf aan een T/Y vorm xD beroepsdeformatiequote:Op maandag 7 juli 2014 20:25 schreef kwakz0r het volgende:
T is toch heul geen schroef?eerder een krom naaldje dat en beetje horizontaal onder t huidje zit.
Bij schroef zag ik zo'n houtschroef voor me. Ben bij met t plaatje, nu weet ik wat t is.
Overigens bedoel ik niet dat t dus niks voorstelt ofzo hoor! Kan me voorstellen dat je t een vervelend idee vindt.
Verder en dikke knuffel voor McLaura, wat rot! Hoop je snel terug te zien.
Die schedelelectrode geeft alleen de hartslag van het kind weer. Je blijft een band uitwendig nodig hebben hoog of midden op je buik om de wee-activiteit te registreren. Dat CTG zegt eigenlijk alleen wat in combinatie met elkaar. Hoe is de hartslag voor-tijdens-na de wee. Een ctg zonder registratie van weeën is dus niet zinvol.quote:Op maandag 7 juli 2014 20:34 schreef Mangostine het volgende:
Is zo'n elektrode een volwaardig alternatief dan voor een ctg-band, in alle gevallen? Bijvoorbeeld ook om evt scheuren van een ks-litteken te monitoren?
Ja uiteraardquote:Op maandag 7 juli 2014 20:34 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik vertrouw er op dat de verloskundigen ook eerst kiezen voor de minst ingrijpende oplossing. Ik heb in mijn geboorteplan geschreven dat we ervan uitgaan dat dit soort ingrepen alleen worden toegepast bij medsche noodzaak. Verder willen we geïnformeerd worden over wanneer dit soort ingrepen plaatsvinden, en met welke reden. Dus dat ze niet zomaar hun gang gaan en dat we evt achteraf horen hoe en wat.
Noodsituaties daargelaten uiteraard.
Ik had het er wel in staan en ook goed met de vk besproken. Was voor mij een van de belangrijkste punten van het hele plan. Communicatie, directe begeleiding (en bij voorkeur registratie met doptone ipv CTG bijvoorbeeld)quote:Op maandag 7 juli 2014 20:52 schreef Spees_Eend het volgende:
Vorige keer had ik zo'n bevalplan uitgeprint in mn koffertje zitten, is nooit naar buiten gekomen en naar gevraagd, ik heb er zelf niet echt aan gedacht toen... Nu heb ik eigenlijk maar drie dingen die ik écht (niet) wil: geen pethidine, ik wil een zo afwachtend mogelijk beleid t.a.v het breken van de vliezen en ik wil heel graag met verloskundige en dus zonder pijnbestrijding bevallen. Dus ik wil er doorheen gesleept worden en gemotiveerd worden. Horen dat het goed gaat en dat er vooruitgang is enzo, dat soort dingen. Dat heb ik vorige keer echt gemist. Maar ja, zet je zoiets in een bevallingsplan? Staat misschien wat raar? Of als ik het zo zwart op wit zet en ik wil op een gegeven moment toch écht pijnbestrijding, krijg ik dat dan nog wel?
quote:Op maandag 7 juli 2014 21:43 schreef Loj het volgende:
Misschien een hele stomme vraag, maar schrijf je in het bevalplan ook borstvoedingswensen?
Vorige keer hebben ze daar nogal wat dingen gedaan, die ik eigenlijk niet wou. En ik wil zo graag dat het nu wel lukt..
Ik had 't wel staan jaquote:Op maandag 7 juli 2014 21:43 schreef Loj het volgende:
Misschien een hele stomme vraag, maar schrijf je in het bevalplan ook borstvoedingswensen?
Vorige keer hebben ze daar nogal wat dingen gedaan, die ik eigenlijk niet wou. En ik wil zo graag dat het nu wel lukt..
Domme vraag van mij misschien, maar nam je dan ook zelf een kolf mee toen je naar het ziekenhuis moest?quote:Op maandag 7 juli 2014 21:51 schreef Cwen het volgende:
[..]
Ik had 't wel staan ja.
Zo snel mogelijk aanleggen en anders asap kolven, zo veel mogelijk huid op huid, vit K pas na de eerste voeding.
lijkt me nietquote:Op maandag 7 juli 2014 14:53 schreef Skittles het volgende:
Fijn SQ! Wanneer heb je de shower nu?
Misschien zijn ze al bezig met voorbereidingen om je te verassen Crump![]()
Kolven genoeg in het ziekenhuis, je moet er alleen vaak wel om vragen.quote:Op maandag 7 juli 2014 21:54 schreef Skittles het volgende:
[..]
Domme vraag van mij misschien, maar nam je dan ook zelf een kolf mee toen je naar het ziekenhuis moest?
Misschien too much, maar nagedacht over een doula?quote:Op maandag 7 juli 2014 20:52 schreef Spees_Eend het volgende:
Vorige keer had ik zo'n bevalplan uitgeprint in mn koffertje zitten, is nooit naar buiten gekomen en naar gevraagd, ik heb er zelf niet echt aan gedacht toen... Nu heb ik eigenlijk maar drie dingen die ik écht (niet) wil: geen pethidine, ik wil een zo afwachtend mogelijk beleid t.a.v het breken van de vliezen en ik wil heel graag met verloskundige en dus zonder pijnbestrijding bevallen. Dus ik wil er doorheen gesleept worden en gemotiveerd worden. Horen dat het goed gaat en dat er vooruitgang is enzo, dat soort dingen. Dat heb ik vorige keer echt gemist. Maar ja, zet je zoiets in een bevallingsplan? Staat misschien wat raar? Of als ik het zo zwart op wit zet en ik wil op een gegeven moment toch écht pijnbestrijding, krijg ik dat dan nog wel?
Da's idd too much voor mijquote:Op maandag 7 juli 2014 22:03 schreef GotC het volgende:
[..]
Misschien too much, maar nagedacht over een doula?
enige reden om een baby niet direct bij moeder te leggen is een reanimatie. (En nog wat andere dingen zoals HIV, magoe.)quote:Op maandag 7 juli 2014 22:01 schreef Spees_Eend het volgende:
@loj Als je die ervaring eerder hebt gehad, zou ik het er wel in zetten. Als alles volgens het boekje verloopt zal het vanzelfsprekend zijn dat de baby meteen op je buik wordt gelegd en dat je hem/haar zelf kunt aanleggen. Maar je hebt geen garantie dat het uit het boekje verloopt dus dan maar beter vastleggen?
Vanochtend toen ik me telefonisch bij de vk-praktijk aanmeldde kreeg ik al de vraag of ik bv of fv wilde gaan geven (zodat ik eventueel kon checken of lactatiekundige hulp door mijn verzekering gedekt zou worden)quote:Op maandag 7 juli 2014 21:46 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik had bv wel in mn plan staan. Maar er werd ook wel voor het persen al om gevraagd dacht ik. Maar weet niet precies waar je op doelt?
quote:Op maandag 7 juli 2014 22:08 schreef mignonne het volgende:
In je bevalplan beschrijf je je wensen tijdens de ontsluiting/weeën, de uitdrijving/persfase en de eerste twee uur na de bevalling. Borstvoeding is imho bij uitstek iets wat je erin op kan nemen. Of kunstvoeding als je juist dat gaat geven.
Dat zijn wel dingen die ik wil weten als ik iemand ga begeleiden. Wat wil ze van mij? (Als in, actieve coaching of juist niet; door pijn heen praten of juist niet.) Wil ze op een bepaalde manier weeën opvangen of juist persen op bepaalde manier? En wie gaat de baby aanpakken? Moet ik dat doen, wil ze het zelf doen, doet vader het? Na de geboorte asap hechten of heeft dat geen prioriteit? En wat voor voeding? Vit K. Voor of na de voeding of helemaal niet? En de controles, zo lang mogelijk wachten? Bij moeder op bed? Etcetera.
twee kleine tips...
- schrijf je naam, die van je man en evt andere aanwezigen erbij. Als je niet weet wat je krijgt, schrijf het op!
- 'medisch noodzakelijk' is een héél rekbaar begrip, realiseer je dat. Je hoeft niet als een yogagoerroe recalcitrant overal tegenin te gaan, maar bedenk wel voor jezelf wat voor jou belangrijk is. Jij beslist namelijk, altijd. Als kunnen ddouchen een dealbreaker is voor jou, schrijf dan niet op 'tenzij medisch onverantwoord', maar laat dat open en ga actief/open het gesprek daarover aan. Vaak is er veel meer mogelijk dan in eerste instantie lijk.
Ik vond het heel prettig dat in het standaard bevalplanformulier van mijn praktijk dit soort dingen al stonden vermeld. Zo van: hier hoef je je niet druk meer over te maken, dit doen we sowieso als het medisch verantwoord is. Uiteindelijk stond bijna alles wat ik belangrijk vond er al in, ideaal!quote:Op maandag 7 juli 2014 22:10 schreef mignonne het volgende:
[..]
enige reden om een baby niet direct bij moeder te leggen is een reanimatie. (En nog wat andere dingen zoals HIV, magoe.)
Met andere woorden, je mag er echt vanuit gaan dat dit gebeurt, net als dat papa de navelstreng door knipt ofzo. Maar that having said, als dat de dingen zijn die belangrijk voor je zijn dan moet je dat zeker aangeven!
ja ik kan me ook voorstellen dat dat uiteindelijk ook wel helpt om los te laten en vertrouwen in je zorgverleners te hebben daarin. Als ik sommige sites wel eens lees over bevalplannen en andere dingen omtrent bevallen dan krijg je bijna het idee dat iedere verloskundige/verpleegkundige/gynaecoloog er op uit is om jouw bevalervaring te verziekenquote:Op maandag 7 juli 2014 22:14 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik vond het heel prettig dat in het standaard bevalplanformulier van mijn praktijk dit soort dingen al stonden vermeld. Zo van: hier hoef je je niet druk meer over te maken, dit doen we sowieso als het medisch verantwoord is. Uiteindelijk stond bijna alles wat ik belangrijk vond er al in, ideaal!
Er zat bij mij wel een paar minuten tussen, maar ik weet niet zeker of hij al helemaal uitgeklopt was.quote:Op maandag 7 juli 2014 22:16 schreef Roomsnoes het volgende:
Hoe doen ze dat in NL eigenlijk met de navelstreng? Wordt die meteen doorgeknipt, of laten ze die uitwerken zeg maar, tot ie stopt met pulseren (ben even het nederlandse woord kwijt).
Ik had wel ideeën over de bevalling zoals baby direct bij me, huid op huid contact, rustig aan mogen leggen, navelstreng niet meteen doorknippen. Dat stond er dus al in. Verder geen pijnstilling waar je duf van wordt en op de baarkruk. Maar verder had ik vooral geen flauw idee wat ik op dat moment prettig zou vinden (de baarkruk bleek een onding bijvquote:Op maandag 7 juli 2014 22:19 schreef mignonne het volgende:
[..]
ja ik kan me ook voorstellen dat dat uiteindelijk ook wel helpt om los te laten en vertrouwen in je zorgverleners te hebben daarin. Als ik sommige sites wel eens lees over bevalplannen en andere dingen omtrent bevallen dan krijg je bijna het idee dat iedere verloskundige/verpleegkundige/gynaecoloog er op uit is om jouw bevalervaring te verziekengelukkig is dat heus niet zo, maar ii kan me er wel iets bij voorstellen dat je het gevoel krijgt soms dat je bevalling zonder bevalplan gedoemd is een ramp te worden
![]()
Ook zonder bevalplan ben ik lief voor mensen hoor(en krijg je baby direct bij je en die hoef ik de eerste anderhalf uur niet vast te hebben)
Nou dat! Ik denk het goed is als je voor jezelf helder hebt wat je wel en niet wilt en dat ook duidelijk maakt, maar die achterdocht of angst wil ik niet en lijkt me ook onnodig tot het tegendeel is bewezen.quote:Op maandag 7 juli 2014 22:19 schreef mignonne het volgende:
Als ik sommige sites wel eens lees over bevalplannen en andere dingen omtrent bevallen dan krijg je bijna het idee dat iedere verloskundige/verpleegkundige/gynaecoloog er op uit is om jouw bevalervaring te verziekengelukkig is dat heus niet zo, maar ii kan me er wel iets bij voorstellen dat je het gevoel krijgt soms dat je bevalling zonder bevalplan gedoemd is een ramp te worden
![]()
in principe wachten we hier zo'n 3 minuten met afnavelen (ik soms ietsje langer, t heeft allemaal niet zo'n haast). Tenzij reanimatie dan wordt kind gelijk afgenaveld.quote:Op maandag 7 juli 2014 22:16 schreef Roomsnoes het volgende:
Hoe doen ze dat in NL eigenlijk met de navelstreng? Wordt die meteen doorgeknipt, of laten ze die uitwerken zeg maar, tot ie stopt met pulseren (ben even het nederlandse woord kwijt).
Of een ksquote:Op maandag 7 juli 2014 22:10 schreef mignonne het volgende:
[..]
enige reden om een baby niet direct bij moeder te leggen is een reanimatie. (En nog wat andere dingen zoals HIV, magoe.)
Met andere woorden, je mag er echt vanuit gaan dat dit gebeurt, net als dat papa de navelstreng door knipt ofzo. Maar that having said, als dat de dingen zijn die belangrijk voor je zijn dan moet je dat zeker aangeven!
haha dat je het nu terugleest en denkt mwhehe, ain't that cutequote:Op maandag 7 juli 2014 22:29 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik vond ook dat er een heleboel nogal logische dingen in die standaard verklaring stonden. Dus had uiteindelijk echt zo'n algemeen ding. Moet zeggen dat ik naar aanleiding van mijn eerste bevalling wel meer ideeën heb over wat ik wel en niet wil. Dus dat vind ik wel waardevol, om daar iets mee te doen. Vorige keer had ik echt geen clue
Die hebben ze, dat wist ik alquote:Op maandag 7 juli 2014 21:54 schreef Skittles het volgende:
[..]
Domme vraag van mij misschien, maar nam je dan ook zelf een kolf mee toen je naar het ziekenhuis moest?
ja ks idd, maar die garantie dat je baby dan bij je komt te liggen kunnen zr niet geven, omdat je een ks niet zomaar doet natuurlijk.quote:Op maandag 7 juli 2014 22:30 schreef Loj het volgende:
[..]
Of een ks...
Dat was namelijk de vorige keer zo.
Ik probeer mezelf vertrouwen te geven dat het een natuurlijke bevalling wordt dit keer, maar heb t gevoel dat t weer een ks wordt.
Zijn er redenen waarom er meteen een fles in moet binnen zeg twee uur na de geboorte?
Bij Ow waren de suikerwaardes slecht en ging er een fles in. Maar vraag me af, of ze dat niet een half uur hadden kunnen uitstellen, zodat ik dan in ieder geval zelf de fles had kunnen geven ipv een onbekende zuster.
funny you're asking me xDquote:Op maandag 7 juli 2014 22:33 schreef Spees_Eend het volgende:
Is de kans op een knip bij een tweede klein trouwens, Mignonne? Of is t juist als je eenmaal geknipt bent dat je er maar beter vanuit kan gaan dat t nog eens moet?
Oké tnx, dat zat ik me nou echt af te vragenquote:Op maandag 7 juli 2014 22:34 schreef mignonne het volgende:
[..]
ja ks idd, maar die garantie dat je baby dan bij je komt te liggen kunnen zr niet geven, omdat je een ks niet zomaar doet natuurlijk.
En suikers is wel een goede reden ja, zodra je merkt dat het te laag is moet je er iets mee en dan kun je helaas niet een half uur wachten. Je man kan er nu wel bijblijven zodat hij het kwn geven? En jij zou, indien je dat flesje echt heel vervelend vond ook kunnen overwegen om in je laatste weken te gaan kolven en sparen al.
nja ach, ik vraag me af of ze er ook maar een seconde mee is opgeschoten. Aan de andere kant, als ik in die situatie had gestaan had ik hem waarschijnlijk ook gezet dus nja vooruit dan maar.quote:Op maandag 7 juli 2014 22:40 schreef Spees_Eend het volgende:
Dat wilde ik graag lezen! Nou vooruit, met uitzondering van je eerste zinnendat sucks !
+1.quote:Op maandag 7 juli 2014 22:41 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben pregnant at 50 aan het kijken op tlc, fascinerend dat mensen dat nog aan willen
Zo'n helder licht is ze niet hèquote:Op maandag 7 juli 2014 22:54 schreef Skittles het volgende:
Maar dat komt toch pas na de Flame?![]()
Misschien Spark!
edit: SQ![]()
quote:Op maandag 7 juli 2014 22:54 schreef Skittles het volgende:
Maar dat komt toch pas na de Flame?![]()
Misschien Spark!
edit: SQ![]()
Terecht! Waarom zou je het lot niet tarten als ze op Cyprus alle risico's voor je klaar hebben liggen?quote:Op maandag 7 juli 2014 22:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]!!
Ze gaat nog een Smoke maken zo te horen
precies! Alleen wel jammer dat het ziekenfonds dat niet vergoedt, daar zouden ze iets aan moeten doenquote:Op maandag 7 juli 2014 22:57 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Terecht! Waarom zou je het lot niet tarten als ze op Cyprus alle risico's voor je klaar hebben liggen?
Bedankt voor je reactie, ga inderdaad maar even afwachten hoe t loopt...hopenlijk loopt t wel losquote:Op dinsdag 8 juli 2014 00:28 schreef JaleesaJoia het volgende:
Ik las je spoiler GM.. Snap idd dat dat vervelend is. Ik zou toch tzt (na de geboorte ?!?) kijken hoe je je erbij voelt als ze écht elke dag langskomt
Hier werd dat ook constant geroepen, maar uiteindelijk viel dat dagelijkse langskomen heeeeeel erg mee.
Ook de uitspraken van 'mijn ......' is me bekend. Heb mezelf aangeleerd om me er niks meer van aan te trekken, en probeer me voor te houden dat ze gewoon heeeeeeel trots zijn.
Pff klote zeg... Had je dat bij je vorige zwangerschap ook? Niet kunnen slapen?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 07:26 schreef LaLouchi het volgende:
Goodmorning.. slecht geslapen weerzometeen maar even in bad en vanmiddag weer naar de VK.
quote:Op dinsdag 8 juli 2014 07:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Oohh kwak, waardeloos! Ik ken het, alleen bij mij was het anderhalve week. Tijdens zwangerschap trok ik het alleen zijn behoorlijk slecht.
Plan wat dingetjes, ga op visite, iig ga iets doenZo vliegt het wel voorbij
Fijn dat alles weer goed was. Ik heb 'm zo, hoop dat wij ook weer snel buiten staan... We zijn gewoon bijna 36 wekenquote:Op maandag 7 juli 2014 22:34 schreef Amsel het volgende:
Trouwens net liggingsecho en wanneer-mag/moet-je-bellen-praatje gehad en madam doet alles nog steeds volgens het boekje. Er was drie kwartier voor de afspraak ingepland maar we stonden na 25 minuten alweer buiten want toen waren we wel uitgepraat
Gefeliciteerd! Lastig he, dat wachten en de onzekerheid! Ik heb 2x wat bloedverlies gehad en moet ook nog 2 weken wachten op de echo (dan ben ik 9 weken). Ik weet heus wel dat een vroege echo geen zekerheid geeft, maar ik zal toch blij zijn als ik een klein mupje gezien heb met een knipperlichtjequote:Op dinsdag 8 juli 2014 08:10 schreef Cholula het volgende:
Volgens de dame die ik gisteren aan de telefoon had, was er pas over vier weken wat te zien. Tot die tijd afwachten.
Vervelend van die gebroken nachtenn
Met 7 wk kun je normaal gesproken wel een hartje zien. Maar als je liever de 8 weken afwacht voor de zekerheid kun je dat vast wel verzettenquote:Op dinsdag 8 juli 2014 09:19 schreef Cygne het volgende:
Hmm, ik heb volgende week dinsdag al een echo. Met 7 weken. Heeft dat wel al zin dan, vraag ik me af..
Onzeker gedoe eigenlijk, zo'n zwangerschap.
Twee jaar geleden kreeg iedereen in mijn praktijk een groeiecho / liggingsecho met 30 weken. Maar ik zag dat ze die nu niet meer standaard geven. Alleen op indicatie nog (zal ik waarschijnlijk toch krijgen omdat mijn eerste bij 38.3 geboren werd met 2460 gram).quote:Op dinsdag 8 juli 2014 09:09 schreef geppie het volgende:
Welkom Vue en Cholula (is dit soms een Spaans koosnaampje?)!
Rietje; hoop je hier snel te zien! Sterkte komende tijd!
Dit is vast al 10000 x gevraagd/gezegd maar krijgt iedereen een liggingsecho?
Mijn stress is inmiddels al wat gereduceerd, er komt zo een kerel iig naar die stomme leidingen in de 'babykamer' kijken. En misschien dat ie het gelijk kan fixen
Nu nog iemand die kan stucen
Gezeik onder spoiler, gelieve te skippen als je me een zeur vindt:quote:Op dinsdag 8 juli 2014 09:52 schreef geppie het volgende:
Ik zie op die site niks staan over liggingsecho's, ik vraag het morgen wel even.
Als het je zo bezighoudt zou ik het idd aankaarten SQ! Die van mij is ook geen wilde (mss hebben drukke moeders wat rustigere kindjes) overdag is ze heel rustig en pas 's avonds/'s nachts komt er wat beweging in. Maar geen disco's of interne verbouwingen. Mss ligt het ook aan de interpretatie van een ieder, wat de een plopje vindt, vindt de ander een rotschop. Ik ben er nu niet zo mee bezig maar ik weet zeker als dit mijn eerste was dat ik me ook druk had gemaakt!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
misschien is dat preventief voor mensen die snel in paniek raken van prikken en scheuren enzoquote:Op dinsdag 8 juli 2014 10:03 schreef Razztwizzle het volgende:
Handig inderdaad, die geboorteplandiscussie. Ik ga het vrijdag doornemen met de VK, ga er vanmiddag maar eens voor zitten. Wel lastig bij een eerste bevalling, ik heb eigenlijk geen idee
Gisteravond zijn we naar een voorlichting over bevallen in ons ziekenhuis geweest. Eigenlijk heel prima, ze zijn heel erg van het natuurlijke en van communicatie en overleg. Hopelijk kunnen ze dat straks waarmaken.
Sommige dingen maken ze wel wat 'klein', de CTG was een 'plakkertje' op het hoofd van de baby en de spuit in je been voor de nageboorte was een 'prikje'. En natuurlijk 'knipjes' en 'scheurtjes'daar word ik altijd wat kriegel van. Maar verder dus een goed gevoel bij!
En ze hebben mooie verloskamers, zelfs eentje met een bad. Toch maar eens over nadenken.
quote:Op dinsdag 8 juli 2014 10:21 schreef Stormqueen het volgende:
oh en thanks lieverds
zo gek als we elkaar soms kunnen maken, zo gerust kunnen we elkaar ook soms stellen op zulke momenten![]()
quote:Op dinsdag 8 juli 2014 10:15 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Gezeik onder spoiler, gelieve te skippen als je me een zeur vindt:Fijn he, die zorgen die je gratiz bij je zwangerschap krijgt... Volgens mij verschilt de ervaring inderdaad al zo ontzettend, en hoe het kindje ligt enzo. Maar tegelijk is het ook helemaal zo dat als je er eenmaal op gaat letten zoiets steeds groter en frustrerender wordt, heel begrijpelijk! Hoop dat je er toch op een of andere manier wat geruster op wordt weer, en in elk geval sterkte met de zorgen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
quote:Op dinsdag 8 juli 2014 10:28 schreef kwakz0r het volgende:
[..]ik vind je heul geen zeur. In dit topic moet je toch ook kwijt kunnen wat je verder niet zo goed kwijt kan? Dingen waar je je geen raad mee wet?
Mijn baby is ook niet druk te noemen. Meestal schopt hij wel binnen een bepaalde tijd als ik me net zorgen maak dat ik hem nog niet gevoeld heb, maar bewegende buiken of wakker liggen ook geen last van hoor! Begin wel wat momenten te herkennen (als ik beetje dubbel gevouwen zit op werk aan een tafel of bureau bijvoorbeeld) maar verder geen regelmaat en ook wisselend per dag. En pas eergisteren die mezelf en vriendje voor t eerst aan de buitenkant zachtjes iets gevoeld.
Ik geef mijn spek de schuld van alles
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar het is niet alsof we ooit nog seks gaan hebben
disclaimer
ja, bizar he, wat een mindfuck is dat.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 10:30 schreef JufMariska het volgende:
[..]
Fijn he, die zorgen die je gratiz bij je zwangerschap krijgt... Volgens mij verschilt de ervaring inderdaad al zo ontzettend, en hoe het kindje ligt enzo. Maar tegelijk is het ook helemaal zo dat als je er eenmaal op gaat letten zoiets steeds groter en frustrerender wordt, heel begrijpelijk! Hoop dat je er toch op een of andere manier wat geruster op wordt weer, en in elk geval sterkte met de zorgen!
vijf???? HOE??quote:Op dinsdag 8 juli 2014 10:41 schreef Zolena het volgende:
Sq, mijn eerste was keirustig. Nooit wakker gemaakt door schoppen, ook niet aan eind, herkennen hoe baby ligt of wat er beweegt nooit gehad. Voelde hem ook pas heel laat, met 23 weken ofzo, en dan nog maar beetje. Dus dat ik het nog steeds niet zeker wist.
Dus kan best. Ik bleek na de bevalling 5 placenta's te hebben gehad, nog al wat kussens zeg maar (vk ook echt na bevallingkijk je placenta's eens het zijn er vijf
![]()
)
potverdoriequote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:03 schreef Zolena het volgende:
Ja. Dat wist niemand, vk zag het voor het eerst. 2 grote 3 kleintjes en allemaal gekoppeld en voor 1 baby. Klein vreetzakje![]()
Ik heb hem best vaak wakker geprikt als ik te zenuwachtig werd. Nijdige schop terug
ja, helemaal voorlangs inderdaad, dus dat zal zeker schelenquote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:05 schreef Zoë23 het volgende:
Wow 5?! Zolena
SQ![]()
en je schoenen!
Heb jij de placenta voor liggen? Zus voelde haar dochter ook erg weinig (maakte zich ook vaak zorgen)
Klinkt wel logisch gezien de ligging van je placenta, zo was het bij mijn zus ook (en die had mijn postuur dus zonder bumper had je misschien wel hetzelfde gevoeld als nu)quote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:06 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, helemaal voorlangs inderdaad, dus dat zal zeker schelenen ik heb al een bumper van mezelf er bovenop.
oh dat schiet al op!quote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:13 schreef Zolena het volgende:
Oh en dus geen vijfling geen ivf, gewoon 5 placenta's allemaal voor 1 baby.
Gaat goed mineola. Vond het begin wat heftiger, maar nu gaat alles gewoon zijn gangetje.
3 december ben ik uitgerekend, bijna halverwege dus.![]()
oh, zij had het dus ook!quote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:14 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Klinkt wel logisch gezien de ligging van je placenta, zo was het bij mijn zus ook (en die had mijn postuur dus zonder bumper had je misschien wel hetzelfde gevoeld als nu)
Vond het toen voor mijn zus ook erg vervelend.. die onzekerheid is echt rot. Ook al hoor je een mooi hartje op de angelsounds en zijn ze lekker bewegelijk op de echo
Welnee, maar ik zou het dan ook gewoon helemaal over the top cheesy maken! Dus een leuke bellypaint er bij of een buikband met kazige tekst, schoentjes op je buik, manlief er bij die je buik zoent en wat engeltjes er omheenquote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:21 schreef DevilsAndDust het volgende:
SQ, wat vervelend dat je er zo onzeker van wordt..
Ik heb besloten maar eindelijk eens een zwangerschapsaankondiging te doen op Facebook, maar is een foto van mij bij de wieg te cheesy?.
dat is wel duidelijk in elk gevalquote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:31 schreef Razztwizzle het volgende:
DAD - Cheesy schmeesy, iedereen vindt het toch wel prachtig dat je een kindje verwacht.
Ik had deze op FB, ook enigszins afgezaagd maar /care:
[ afbeelding ]
Dit jaquote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:22 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Welnee, maar ik zou het dan ook gewoon helemaal over the top cheesy maken! Dus een leuke bellypaint er bij of een buikband met kazige tekst, schoentjes op je buik, manlief er bij die je buik zoent en wat engeltjes er omheen![]()
of een glittergifje!quote:
quote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:38 schreef Razztwizzle het volgende:
Ja of zoals een kennis van me vergeten de berichtje-uit-je-buik-service van MvM te ontkoppelen van je FB account. Toen wist ineens iedereen het al met 6 weken.
quote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:42 schreef Twinkle20 het volgende:
SQ volgens mij ben jij doorgaans wel een druk persoontje dat veel in de weer is. Tenminste, die indruk krijg ik van je. Als dat zo is, waar ik nu even vanuit ga, is het sowieso lastiger je te focussen op de bewegingen van je kindje. Bovendien, zo is mij verteld, wieg je je kindje zo in slaap.
Lig je wel eens rustig op de bank op je linkerzij? En als je dan een beetje port, gebeurt er dan ook niks? Kun je je kindje/bobbel voelen als je er wat harder op drukt?
En hoeveel weken ben je nu eigenlijk?
Ik zou je bijna toe wensen dat vanaf een dezer dagen je buik helemaal beurs wordt getrapt(al is dat ook niet altijd even prettig
)
Dat meen je niet! Is zoiets automatisch gekoppeld aan FB tenzij je het zélf loskoppelt? Dat is wel heel raar voor een 'discreet' instituut als MvMquote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:38 schreef Razztwizzle het volgende:
Ja of zoals een kennis van me vergeten de berichtje-uit-je-buik-service van MvM te ontkoppelen van je FB account. Toen wist ineens iedereen het al met 6 weken.
doet ze die inschatting aan de hand van je weight gain so far? Of zijn er andere redenen om dat aan te nemen? Ik vind het nogal een boude constatering namelijkquote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:39 schreef NotTheSame het volgende:
Stormqueen, die pinnen! Dat je daar op kan lopen joh!
Wel jammer dat je er weg moet gaan doen, maar tis voor een goed doel!
Aankondiging hebben we op FB en live hetzelfde gedaan. Live kregen de personen een foto van Draakje met een (door haar zelf) afgevinkte checklist. Onderaan stond dan 'In januari 2015 grote zus!' en die was dan ook afgevinkt. Die foto heb ik daarna ook op FB gegooid. Veel mensen moesten toch wel een paar keer kijken voordat ze de hint begrepen
.
Net controle gehad bij de vk. Ik zou eigenlijk geen echo krijgen, maar hell, vk had een nieuw echoapparaat dus dat moest getest worden. Dus weer een tijdje op de bank gelegen. Maar we doen het goed, voorspelling van de vk is dat ik deze keer weer zo'n 25-30 kg meer weeg op het einde
.
Over 5 weken weer controle en geslachtsbepaling.
Bizar! Ook 5 navelstrengen dan? Lijkt me er heel gek uitzien!quote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:03 schreef Zolena het volgende:
Ja. Dat wist niemand, vk zag het voor het eerst. 2 grote 3 kleintjes en allemaal gekoppeld en voor 1 baby. Klein vreetzakje![]()
Ik heb hem best vaak wakker geprikt als ik te zenuwachtig werd. Nijdige schop terug
Jep, weightgain so far + voorgeschiedenis met Draakje + start BMI.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
doet ze die inschatting aan de hand van je weight gain so far? Of zijn er andere redenen om dat aan te nemen? Ik vind het nogal een boude constatering namelijk
Wat een leuk idee!quote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:31 schreef Sugarsnap het volgende:
Ik heb de echofoto op facebook gegooid met daarbij de uitleg dat B. en E. in juli/augustus grote broer en zus worden.
Ik heb voor B. en E. een kraammand samengesteld. Elke dag dat de kraamhulp er is, mogen ze een klein cadeautje uitpakken. Het is tenslotte voor hen ook een heel bijzondere tijd!
[ link | afbeelding ]
Nee viel eigenlijk wel mee. Maar mijn dochter was ook een stuk kleiner, die was 2490 gram bij geboorte en 42 cm, deze baby word geschat op4000 gram. En dat verschil voel ik best wel, al denk ik eerder dat hij uit zal.komen op 3500 gram ofzoquote:Op dinsdag 8 juli 2014 07:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Pff klote zeg... Had je dat bij je vorige zwangerschap ook? Niet kunnen slapen?
Superleuk idee!quote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:31 schreef Sugarsnap het volgende:
Ik heb de echofoto op facebook gegooid met daarbij de uitleg dat B. en E. in juli/augustus grote broer en zus worden.
Ik heb voor B. en E. een kraammand samengesteld. Elke dag dat de kraamhulp er is, mogen ze een klein cadeautje uitpakken. Het is tenslotte voor hen ook een heel bijzondere tijd!
[ link | afbeelding ]
Ik zocht de like-knopquote:
Tehehe, ik hou daar wel vanquote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:39 schreef AwayTL het volgende:
Wat leuk DaD!
Voel mij ontaard :p. Had een grappig deel van house op fb geplaatst. Over dat een vrouw bij hem is over dat ze maar niet afvalt, terwijl ze traint voor de marathon en of ze een ernstige ziekte heeft. Waarop hij antwoordt dat de meeste vrouwen wel wennen aan die 'parasiet' en later over gaan op het aankleden etc ervan.
Slechte humor van mijn kant, geloof ook niet dat veel mensen het snapte :p.
Verder kan k weinig toevoegen aan het voelen, behalve dat ik je niet vind zeuren SQ. Heel begrijpelijk zelfs ( gezien mijn halve zenuwinzinking van een paar weken geleden).
Maar hoe ver ben je dan volgens je eigen berekening, nu je hem een weekje naar voren hebt kunnen schuiven?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:41 schreef Cholula het volgende:
Wat leuk DaD! Ik denk dat ik tzt geen aankondiging doe op facebook, de mensen van wie ik graag wil dat ze het weten horen het van mij of via via.
Het zat me toch niet lekker dat ik nog vier weken moest wachten op een echo, dus ik heb gebeld en ik mag eerder komen. Nog drie weken wachten, dat klinkt toch beter![]()
Voor de rest wel alles gelezen, maar een beetje druk op het werk.
Misschien kom ik je tegen!quote:Op dinsdag 8 juli 2014 14:05 schreef Cholula het volgende:
Ik doe het ook gewoon, als het niet goed zit kunnen ze een week later nog een keer kijken en mocht het weer fout gaan asap een curretage plannen. No way dat ik weer ruim drie maanden ga aanklieren!
En nu krijg ik de fijne gyn van de curettage
Dat je melk koopt met je UD als houdbaarheidsdatumquote:Op dinsdag 8 juli 2014 15:54 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik weet nog dat ik bij heel veel dingen dacht: dit is de laatste keer voordat de baby er is. Pak toiletpapier kopen en het vuilnis buitenzetten enzo
hehehehequote:Op dinsdag 8 juli 2014 15:56 schreef Radyhyn het volgende:
Heb trouwens wel heel origineel worstenbroodjes getrakteerd op 't werk toen we wisten dat het een jongetje was![]()
met roomboter en een rennie dan zeker?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:04 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
WorstenbroodjesIk wil ze. Nu. Met roomboter
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |