abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 juli 2014 @ 13:52:35 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_142003458
Zwangerschap & geboorte

2014

11 juli: LaLouchi (jongen)
*** 16 juli: Sunshine1982 & Fe2O3 ***
27 juli: Twinkle20 (jommetje)

3 augustus: Sugarsnap
8 augustus: marel88
8 augustus: Amsel (meisje)
16 augustus: gewoonmezelf87 (meisje)
17 augustus: geppie (meisje)
22 augustus: rebel-angel (meisje)
30 augustus: Mangostine (meisje)

18 september: Razztwizzle (meisje)
23 september: Tante_Soesa (meisje)
23 september: Vue
30 september: Hilmo (jongen)

5 oktober: Spees_Eend (meisje)
7 oktober: DagenNachtdromer (jongetje)
9 oktober: Skittles (meisje)
***9 oktober: Stormqueen & bleiblei*** (meisje)
12 oktober: Loj
18 oktober: Fee-nix (meisje)
22 oktober: kwakz0r (jongen)
23 oktober: Little_Miss_Naughty

3 november: krijgerrtje (meisje)
10 november: DevilsAndDust (jongen)
15 november: JufMariska (jongen)
16 november: Heliotrope (meisje)
22 november: Zoë23 (tweeling)
23 november: LadyTagliatelle (meisje)
29 november: Sicilia (jongen)

2 december: AwayTL
2 december: Radyhyn (jongen)
8 december: Cleany (papa)
15 december: Crumpette
19 december: snoenk
26 december: roellie80 (papa)
26 december: StarDust_

2015

15 januari: NotTheSame
20 januari: diemux (papa)

21 februari: Danaa

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
disclaimer
pi_142003953
Rietje :* Veel sterkte!

Een goede SEO voor Sicilia! Bij mij zat er voor de SEO 3-4 weken en na de SEO ook weer 3 weken.

M'n eerste echte zwangerschapsklacht: maagzuur sinds gisteren :r
En ook gisteren "verrast" vriend had het per ongeluk verklapt twee weken geleden met een babyshower. Ik hoef voorlopig ook geen kleertjes, luiers en verzorgingsspul meer te kopen :+

Beetje jammer alleen dat er op de uitnodiging stond dat het een verassing voor mij was en ook op Facebook stond 'Wat was ze verast!' ;(
pi_142003984
Rietje :'( :'( :'( Ik zat nog wel vol spanning te lurken!
pi_142004178
Skittles, kreeg jij zelf die uitnodiging ook dan? _O- wel heel lief zo'n babyshower O+ .. ik zou me enorm verbazen (en dus echt verrast zijn) als mijn vriendinnen zoiets zouden doen.

Rietje :{ sterkte :*
pi_142004286
Rietje wat kut :* sterkte.
pi_142004428
Rietje wat erg. Veel sterkte :*
pi_142004478
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:12 schreef Crumpette het volgende:
Skittles, kreeg jij zelf die uitnodiging ook dan? _O- wel heel lief zo'n babyshower O+ .. ik zou me enorm verbazen (en dus echt verrast zijn) als mijn vriendinnen zoiets zouden doen.

Rietje :{ sterkte :*
Nee, m'n vriend zei dat er een kippenvel spelfout op stond en liet na de babyshower de uitnodiging zien die naar iedereen verstuurd was :D
Was ook heel lief, ondanks dat ik zei het eigenlijk niet te willen. Ideetje van een lieve kennis (van wie we ook de babykamer overnemen) en georganiseerd door mijn moeder en een vriendin O+
pi_142004549
Ach rietje, sterkte :*

En die voorbeelden uit dat boek... Brrr :{
Tralalalaaa
pi_142004805
En ik was het dus, die rietjelurker.

Met (volgens mijn berekening) 7 weken had ik de eerste echo. Die was niet goed voor 7 weken, wel voor 6. 2 dagen later had ik een echo bij het echocentrum en daar was een hartje op te zien, maar het vruchtje was nog kleiner dan de fertiliteitsarts zei. In theorie zou er een late innesteling geweest kunnen zijn, maar ik hield wel rekening met dat het gewoon niet goed zat.

Vandaag (volgens eigen berekening 9 weken zwanger) was het vruchtje ongeveer 1,5 mm groter dan 2 weken geleden en was er geen hartaktie. Ik moet nu wachten op een miskraam, tenzij dat langer dan een week duurt. Dan wordt er een curretage gepland. Vorig jaar had ik de punctie op Thijs' verjaardag, dit jaar is het voor mij weer geen mooie dag.....

Hopelijk tot ziens.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_142004878
McLaura! Sterkte meid!
S. 2014
J. 2016
  maandag 7 juli 2014 @ 14:33:44 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_142004986
ah McLaura, wat verschrikkelijk zuur ;(
Ik blijf voor je duimen in de toekomst!!
disclaimer
  maandag 7 juli 2014 @ 14:34:31 #12
149959 SQ
snelle trees
pi_142005013
Ha skittles ook aan het maagzuur *O* En je bent verast, RIP aan de nabestaanden ;(

Mijn babyshower is trouwens een maandje vervroegd nu O+
disclaimer
pi_142005473
He bah Laura, wat teleurstellend. Hopelijk mag je je hier in de toekomst weer melden, met of zonder rietjes. :*

Fijn SQ van de shower! Damn nou wil ik ook een shower :')
pi_142005620
Fijn SQ! Wanneer heb je de shower nu?

Misschien zijn ze al bezig met voorbereidingen om je te verassen Crump >:) :+
  maandag 7 juli 2014 @ 14:54:41 #15
149959 SQ
snelle trees
pi_142005648
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:53 schreef Skittles het volgende:

als ik 32 weken ben :Y
disclaimer
pi_142005719
Oooh, alle tijd om je kaken te oefenen op eindeloos glimlachen :P
pi_142005980
Wat vreselijk stom, mcLaura :*

Ik wil ook wel een babyshower. _O-

Oh en echt, mijn hormonen. :') 3 jaar geleden heb ik het contact met een vriendin verbroken. Ze was nogal moeilijk in de omgang. Heel stellig in alles en iedereen veroordelend. Kort daarna is ze in Amerika gaan wonen. In mei nam ze contact met me op, ze was even in Nederland en we hebben afgesproken en alles uitgepraat. Ze is zo veranderd. Zo lief en oprecht is ze nu. Zaterdag gaat ze trouwen en ik ben nu echt :'( dat ik er niet bij kan zijn en dat zij niet bij de mijne is geweest. En dan voel ik me schuldig dat ik het contact heb verbroken toen. Terwijl zij zegt dat het voor haar wel een les was dat haar gedrag niet tof was.

Gisteren was de termijn van de miskraam en geen bloed. Ik was zelfs enigszins verbaasd. Elke dag voelt t een beetje beter en zekerder. Morgen 6 weken en een week erna de echo bij de lieve gyn in opleiding. De vk heeft trouwens aangegeven dat ze me af en toe bellen om te kijken hoe het met mij en de zwangerschap gaat dat vind ik wel lief. O+
pi_142006277
Wat ontzettend verdrietig McLaura, ik hoop dat je je hier in de toekomst weer mag melden. :*
pi_142006313
Mclaura :* voor jullie

Sicilia
*O* goede SEO

Wat leuk Skittles!

SQ
Fijn dat ze het verzet hebben

Cygne
:* hormonen
Lief van de vk. Fijn dat je er steeds meer vertrouwen in krijgt!

Vanmorgen hadden we de SEO
Alles leek goed O+ meer dan een uur gekeken. Baby's waren lekker druk :+
Baby 2 is gedraaid (woensdag lag ze nog anders) van stuit naar hoofdligging. Waarschijnlijk had ik daardoor vrijdagavond zoveel pijn.
Ze liggen nu beide met het hoofd naar beneden.

Ben echt helemaal verliefd. Vind het zo leuk dat ze met de gezichtjes bij elkaar liggen.
En nu liggen ze met de voetjes richting mijn rechterzij en trappen er dus heel gezellig 4 voetjes op 1 plek oO<

[ Bericht 12% gewijzigd door Zoë23 op 07-07-2014 20:22:18 ]
pi_142006440
Wat fijn Zoë en echt superleuk! Je klinkt ook verliefd O+

Leuk Skittles!

Stormqueen goed dat je aangegeven had dat je wilde verplaatsen!

McLaura :*
pi_142006442
Wat een mooie plaatjes zoe! Ik ben nu al benieuwd naar ze! O+
pi_142006775
Wat een lieve plaatjes Zoë!
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_142006777
Fijn dat alles goed is Zoë! Leuke plaatjes en hoe lief dat ze met hun gezichtjes bij elkaar liggen O+
pi_142006935
Hooww ik moet nog even bijlezen maar ik lees in het vorige topic dat er gezegd wordt dat er nergens zwart op wit staat van de babypakketten bij supers.
C1000 heeft het wel op de site (bij acties): http://www.c1000.nl/consumentenservice/veelgestelde-vragen.aspx
Plus ook: http://www.plus.nl/acties/kiekeboebox
En AH heeft bij ons geregeld in een huis aan huis folder met andere bedrijven de aankondiging van lever geboortekaartje in en ook in de winkel zelf hangen de kaartjes met de aankondiging, maar als je dat niet hebt of ziet in de winkel zou ik de AH over slaan, maar onze kleine dorps AH doet het dus wel :D
pi_142007203
Wat een prachtige plaatjes zoë. O+

Ben nu eindelijk weer thuis, bloeddruk was aan de hoge kant, harde buiken waarneembaar, rugkrampen niet, urine niet schoon dus antibiotica. En de blaasontsteking kan dus ook zeker de oorzaak zijn vd krampen en harde buiken.

Mn 1e handmatige inwendige onderzoek gehad, geen ontsluiting, wel zit mup dr koppie in mn bekken, wat dus t drukgevoel goed kan verklaren.

Donderdag weer gewone controle bij de gyn en de laatste (?) groeiecho.

Nu eerst eten :Y)
S. 2014
J. 2016
  maandag 7 juli 2014 @ 15:37:28 #26
302812 Little_Miss_Naughty
naughty by nature
pi_142007228
Sterkte McLaura :*

Mooie plaatjes Zoë, gezellig zo met zijn tweetjes dicht bij elkaar O+

Ik mag morgen weer spieken, ben benieuwd in welke houding het kleintje dit keer ligt, volgens mij zijn er afgelopen weekend salto's geoefend.. O+
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_142007459
Jeetje wat erg McLaura! Sterkte!

Prachtige echo's van Zoë!
  maandag 7 juli 2014 @ 15:59:36 #28
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_142007872
Nee McLaura...! Sterkte.

Wat een mooie echo's Zoe O+

GM fijn dat je nu iig antibiotica hebt. Niet fijn dat je harde buiken blijft houden... Waarschijnlijk idd de laatste groeiecho. Hierna is ze te groot om gemeten te worden als ik het goed begrepen heb (hoofdje zit dat tever onderin of zoiets).
pi_142008163
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 15:59 schreef Hobbesje het volgende:
Nee McLaura...! Sterkte.

Wat een mooie echo's Zoe O+

GM fijn dat je nu iig antibiotica hebt. Niet fijn dat je harde buiken blijft houden... Waarschijnlijk idd de laatste groeiecho. Hierna is ze te groot om gemeten te worden als ik het goed begrepen heb (hoofdje zit dat tever onderin of zoiets).
Oh dan ben ik benieuwd want de vk kon dr hoofdje al wel voelen bij t inwendig onderzoek.
S. 2014
J. 2016
pi_142008256
McLaura, veel sterkte. :*.

Zoe en Sicilia goede echo's, fijn! *O*.

Wat een toffe verassing Skittles, zo'n babyshower. :D. Met maar één vriendin, die ook nog eens in Australië woont, zie ik het hier niet gebeuren. :+.

Wij gaan binnenkort op vakantie en ik was ervan overtuigd dat ik veel te weinig passende zomerkleren heb om twee weken mee door te komen. Morgen moet ik even naar de stad, dus ik had bedacht om alles maar even op bed uit te spreiden om te zien wat ik nog mis in mijn garderobe. Euh...

Laten we het erop houden dat ik van zes kledingstukken nog de prijskaartjes moest knippen.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 7 juli 2014 @ 16:16:39 #31
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_142008385
(Rietje) McLaura wat ontzettend fuck gewoon! ;( Heel veel sterkte! En ik hoop echt dat we je snel weer zien hier! :*

Sicilia gefeliciteerd met je goede SEO!
Sugar hopelijk doet rust je bloeddruk goed. Gelukkig is de baby lekker actief :) Ik duim voor een goede bloeddruk vrijdag!
Spannend GM! Hopelijk doet de antibiotica zijn werk.
Skittles wat leuk van je babyshower maar minder leuk van je maagzuur... baahhh. Of was je zo 'verrast' dat je er 't maagzuur van hebt gekregen?
Zoe wat fijn een goede SEO en die foto's zijn echt super schattig met z'n twee!
Dad, er kunnen altijd nog meer kleren bij hoor :Y
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_142008463
GM, fijn van de antibiotica! Hopelijk worden de krampen en de harde buiken dan ook een stukje minder!

Hier nog even een 3D plaatje die vanmorgen bij de SEO gemaakt is. Ben zo verliefd dat ik hem even moet delen O+

pi_142008534
Oooj kiek dat neusje O+
En armpje naast zn hoofd of niet?

Vind t al wel een echt jongenskoppie hebben O+
S. 2014
J. 2016
  maandag 7 juli 2014 @ 16:22:04 #34
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_142008571
Mooi Sicilia! Wat een droppie O+
pi_142008877
Sicilia! O+
pi_142008909
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 16:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Oooj kiek dat neusje O+
En armpje naast zn hoofd of niet?

Vind t al wel een echt jongenskoppie hebben O+
Ja klopt! hij wilde eigenlijk ook helemaal niet op de foto...

2 complete armen voor zijn hoofd :)
pi_142009110
Sterkte, mclaura! :* ;( echt klote! :(

En even een jompel voor de goede seo's van sicilia en Zoë *O* (nog iemand vergeten, of?)

Ik hoef echt geen babyshower.. Sinds m'n 13e ook al geen verjaardagsfeestjes meer gehouden, behalve voor familie, want ik vind er voor mezelf echt niks aan :') alleen te hopen dat de schoonfamilie daar ook rekening mee houdt!
  maandag 7 juli 2014 @ 16:42:45 #38
149959 SQ
snelle trees
pi_142009219
oh ik ben dol op dat soort stomme feestjes _O- :@ al is het vast minder melig op spa rood, maar soit :P

ik zie twee prachtecho's van Zoë en Sicilia O+ O+

GM, hopelijk is de blaasontsteking er snel onder!

Voorlopig hoef ik trouwens echt nog even geen vingers in mijn schuif vind ik _O-
disclaimer
pi_142009337
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 16:42 schreef Stormqueen het volgende:
oh ik ben dol op dat soort stomme feestjes _O- :@ al is het vast minder melig op spa rood, maar soit :P

ik zie twee prachtecho's van Zoë en Sicilia O+ O+

GM, hopelijk is de blaasontsteking er snel onder!

Voorlopig hoef ik trouwens echt nog even geen vingers in mijn schuif vind ik _O-
_O- dit was voor mij ook de 1e keer hoor, voorheen altijd met de witte dildo, maar t viel mij eigenlijk reuze mee... weet niet of ik t tijdens de bevalling nog zo leuk vind natuurlijk
:+
S. 2014
J. 2016
pi_142009423
daar kijk ik dus wel tegenop, dat gewroet down under. Dat hoeft voor mij dus niet zo. Maar ja hoort erbij enzo..
Als ik straks echo heb (doen ze met 8 weken geloof ik) dan hoop ik eigenlijk ook op uitwendig, want anders moet ik meteen al met de billen bloot. :'(
Anders doe ik het misschien net zo lief een weekje later pas.
  maandag 7 juli 2014 @ 16:50:36 #41
149959 SQ
snelle trees
pi_142009504
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 16:48 schreef Risu het volgende:
daar kijk ik dus wel tegenop, dat gewroet down under. Dat hoeft voor mij dus niet zo. Maar ja hoort erbij enzo..
Als ik straks echo heb (doen ze met 8 weken geloof ik) dan hoop ik eigenlijk ook op uitwendig, want anders moet ik meteen al met de billen bloot. :'(
Ja da's toch wel een consequentie die er bij hoort, dat er uiteindelijk dingen in je schuif gestoken gaan worden :D
Maar 1 geruststelling: zo'n echo hoeft echt niet bij iedereen meteen inwendig ;)
Helaas zijn er ook mensen (zoals ik) waarbij zelfs een echo met 13+4 nog inwendig moet :') Maar ook daar wen je aan _O-
Overigens: als je het ècht niet wil doen ze geen inwendige echo :)
disclaimer
pi_142009551
quote:
Dikke kans dat 8 weken nog inwendig gaat, maar doe een lang tuniek aan en je voelt je minder naakt...
En bedenk maar zo, je zal tijdens je bevalling ook niet lekker aangekleed op bed liggen ;)
S. 2014
J. 2016
  maandag 7 juli 2014 @ 16:51:53 #43
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_142009567
quote:
Ik denk dat je er vanuit moet gaan dat de eerste echo sowieso inwendig zal zijn.

Fijn van de goede echo's!
pi_142009631
Nou ja, ik heb in ieder geval niet zoveel vetjes op mijn buik, die zitten allemaal wat lager en wat hoger bij mij. Dus ik zie het allemaal wel.
In ieder geval gaat mijn man mee, dan kan ik zijn hand fijnknijpen want ik vind het super spannend.
pi_142009707
Ik ben daar (door veeeeel inwendige onderzoeken) erg makkelijk in,maar bedenk maar dat je naar je kindje gaat kijken, en zodra jij t stipje op t scherm ziet zal jij je weinig druk maken om een witte banaan... :P
S. 2014
J. 2016
pi_142009743
Qua inwendige echo. Ik ben vrij preuts maar dat vond ik meevallen. Het deed wel zeer maar dat komt omdat ik automagisch mijn bekkenbodem teveel aanspan.

Echt google. Ik moet t ook niet doen he. Want tegen de 5 weken zou er toch wel al een dooierzakje te zien moeten zijn op de inwendige echo. Nouja, we gaan t zien volgende week.
pi_142009819
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 16:56 schreef Cygne het volgende:
Qua inwendige echo. Ik ben vrij preuts maar dat vond ik meevallen. Het deed wel zeer maar dat komt omdat ik automagisch mijn bekkenbodem teveel aanspan.

Echt google. Ik moet t ook niet doen he. Want tegen de 5 weken zou er toch wel al een dooierzakje te zien moeten zijn op de inwendige echo. Nouja, we gaan t zien volgende week.
Je had toch ook n vruchtzakje op de echo.. :?
S. 2014
J. 2016
  maandag 7 juli 2014 @ 16:59:07 #48
149959 SQ
snelle trees
pi_142009843
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 16:56 schreef Cygne het volgende:

Hoe ver was je met die vorige echo? En ben je 100% zeker van de dag van innesteling?
Vooral dat laatste kun je niet met zekerheid zeggen. Twee dagen er naast zitten betekent op zo'n vroege termijn echt gigantisch veel verschil he ;) Dus ophouden met googlen o|O
disclaimer
pi_142010046
Gm, vruchtzak wel, geen dooierzak.
SQ, ik weet niet wanneer mijn eisprong was maar als ik uitga van eerste dag laatste menstruatie was ik toen 4+5.
  maandag 7 juli 2014 @ 17:06:06 #50
149959 SQ
snelle trees
pi_142010160
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 17:04 schreef Cygne het volgende:
Gm, vruchtzak wel, geen dooierzak.
SQ, ik weet niet wanneer mijn eisprong was maar als ik uitga van eerste dag laatste menstruatie was ik toen 4+5.
Ja, dan kun je gewoon ècht nog geen conclusies trekken. Ik begrijp je onzekerheid en je drang naar bevestiging, maar die kun je pas rond 7 weken een beetje krijgen. Tot die tijd is het gewoon heel even doorbijten! :*
disclaimer
pi_142010186
Weer wat geleerd. Ik dacht altijd dat dit t zelfde ding was.. :@
S. 2014
J. 2016
  maandag 7 juli 2014 @ 17:07:52 #52
149959 SQ
snelle trees
pi_142010257
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 17:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Weer wat geleerd. Ik dacht altijd dat dit t zelfde ding was.. :@
haha, nee, de vruchtzak is datgene waar je babbie in groeit ;) (de zgn vliezen). De dooierzak is het zakje voedsel waar de embryo de eerste weken zijn voedsel uit haalt tot er een placenta is gevormd.
Net als in een ei eigenlijk :D

Op mijn 7+2 echo kun je 'm goed zien:

disclaimer
pi_142010368
O men jullie gaan zo hard! Ik zag een heeeeeeeleboel mooie echo's en goed nieuws voorbij komen.

Helaas ook slecht nieuws van onze incognito. Wat rot :{

Sorry, heb effe geen puf meer om uitgebreid te reageren. Dat houden jullie van me te goed! :)

Wel eindelijk (goed) nieuws over mijn WAZO *O* .. Toch weer een zorg minder.
pi_142010450
Nee dus, haha.

Op zich kan ik me ook wel n beetje vasthouden aan wat de gyn zei. Dat ze niks ging zien met 4+5 en als we geluk hebben wat verdikt slijmvlies. Toen de echostaaf erin ging was er dus meteen dat vruchtzakje te zien. Man zei nog tegen de gyn dat hij een wit puntje zag en dat zag de gyn toen ook. Zelf heb ik dat niet gezien.

Het komt vast wel goed hoor. En anders niet. Ik kan er hoe dan ook niks aan veranderen.
  maandag 7 juli 2014 @ 17:13:51 #55
149959 SQ
snelle trees
pi_142010538
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 17:10 schreef Twinkle20 het volgende:
O men jullie gaan zo hard! Ik zag een heeeeeeeleboel mooie echo's en goed nieuws voorbij komen.

Helaas ook slecht nieuws van onze incognito. Wat rot :{

Sorry, heb effe geen puf meer om uitgebreid te reageren. Dat houden jullie van me te goed! :)

Wel eindelijk (goed) nieuws over mijn WAZO *O* .. Toch weer een zorg minder.
Is dat een WAO voor zwangeren?
disclaimer
pi_142010642
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 17:07 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

haha, nee, de vruchtzak is datgene waar je babbie in groeit ;) (de zgn vliezen). De dooierzak is het zakje voedsel waar de embryo de eerste weken zijn voedsel uit haalt tot er een placenta is gevormd.
Net als in een ei eigenlijk :D

Op mijn 7+2 echo kun je 'm goed zien:

[ afbeelding ]
Aah oke, duidelijk! Thanks.
S. 2014
J. 2016
pi_142010675
Cygne
:* onzekerheid is ***

GM
Hoop dat t met de antibiotica snel beter gaat

Fijn twinkle!

Wat een schatje sicilia!
pi_142010990
Oeh inwendige dingen, niets gehad tot nu toe, met 9 weken kon ze het gewoon uitwendig zien bij mij. En ook geen vingers gehad >:) en daar zie ik ook enorm tegen op, ga dan enorm verkrampen vrees ik... Dat lijkt me echt een eng moment, de eerste keer dat ze zeggen; en nu gaan we even voelen aaaah :o :{
pi_142011090
Ik had vorige keer echo, twee vingers en een eendenbek. Maar die ging er mooi niet in. :')
pi_142011126
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 17:25 schreef Hilmo het volgende:
Oeh inwendige dingen, niets gehad tot nu toe, met 9 weken kon ze het gewoon uitwendig zien bij mij. En ook geen vingers gehad >:) en daar zie ik ook enorm tegen op, ga dan enorm verkrampen vrees ik... Dat lijkt me echt een eng moment, de eerste keer dat ze zeggen; en nu gaan we even voelen aaaah :o :{
Dr gaat n flinke dot glijmiddel op.... Dat scheelt dan wel weer.
S. 2014
J. 2016
pi_142011175
Wazo is een uitkering die je krijgt in je verlof, mits je in een bepaalde periode daarvoor wel werkzaam bent geweest.

De periode dat jij in je verlof zit krijgt jouw wg betaald vanuit uwv (als ik het goed zeg). Als je dus in loondienst bent wordt je loon op die manier doorbetaald.

Maar aangezien ik een uitzuigkracht ben en op moment van ziekte/verlof geen wg meer heb, moet je daar dan zelf achter aan en dat kan soms heul lang duren. Maar het is nu geregeld dus het kont goed ^O^
  maandag 7 juli 2014 @ 17:30:14 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_142011214
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 17:29 schreef Twinkle20 het volgende:
Wazo is een uitkering die je krijgt in je verlof, mits je in een bepaalde periode daarvoor wel werkzaam bent geweest.
De periode dat jij in je verlof zit krijgt jouw wg betaald vanuit uwv (als ik het goed zeg). Als je dus in loondienst bent wordt je loon op die manier doorbetaald.

Maar aangezien ik een uitzuigkracht ben en op moment van ziekte/verlof geen wg meer heb, moet je daar dan zelf achter aan en dat kan soms heul lang duren. Maar het is nu geregeld dus het kont goed ^O^

Fijn! O+
disclaimer
pi_142011252
Inwendig was echt niet erg vond ik..,
Niet teveel over nadenken :)

Sterkte Rietje :*
pi_142011808
Het staafje is ook heel dun vond ik.
Als je seks kan hebben met je vriend, zal dat ding ook meestal wel passen.

Oh en als je je schaamt: ze zien zoveel vrouwen inclusief vagina voorbij komen dat ze echt niet raar op zullen kijken, behalve als die van jou met sparkles en geluid komt.
pi_142012117
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 17:43 schreef Skittles het volgende:

Oh en als je je schaamt: ze zien zoveel vrouwen inclusief vagina voorbij komen dat ze echt niet raar op zullen kijken, behalve als die van jou met sparkles en geluid komt.
_O-

Mja dat dus :P

Welke staafje?
S. 2014
J. 2016
pi_142012163
Banketstaafje. :+
  maandag 7 juli 2014 @ 17:58:23 #67
149959 SQ
snelle trees
pi_142012327
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 17:43 schreef Skittles het volgende:

vuurwerkfoef O+
disclaimer
pi_142012436
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 17:58 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

vuurwerkfoef O+
Foefje is thuissss. :'(
pi_142012602
Ik keek er ook heel erg tegen op, maar had met opzet een langer shirt aangedaan voor het geval dat.. Inderdaad, inwendige echo gehad, maar het viel me uiteindelijk alles mee gelukkig :) Met zo'n lang shirt voelde ik me alles behalve naakt
pi_142013153
Vuurwerk 8-) ik vond de inwendige echo's ook meevallen!

Fijn van je wazo Twinkle!
  maandag 7 juli 2014 @ 18:23:26 #71
344469 Amsel
zonder t
pi_142013157
McLaura, wat enorm kut :(
pi_142014044
Hebben jullie trouwens iets van kam/borstel aangeschaft (en zo ja, welke?) en een 'manicure' setje?
Ik zie bij prenatal nagelknippers voorbij komen die ik zelf ook gebruik, alleen zo'n schaartje heb ik niet.
pi_142014220
Ja ik heb zo'n manicure setje bij de hema meegenomen en een borstel+kammetje.
En op t lijstje vd kraamzorg stonden kartonnen vijltjes omdat je de eerste weken die nageltjes niet mag knippen...
S. 2014
J. 2016
pi_142014335
Niet mag knippen?
Waarom niet? Snap dat vijlen makkelijker is, maar er is toch geen wet die dat verbiedt ofzo? Of is het echt heul gevaarlijk? :?
pi_142014512
Nee t schijnt da t die nageltjes daar echt nog te kwetsbaar voor zijn...

ik schrijf alleen maar neer wat ik gelezen heb..
S. 2014
J. 2016
  maandag 7 juli 2014 @ 19:01:16 #76
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_142014611
Roomsnoes de nageltjes zitten nog soort van vast aan het vel. En ze zijn heel klein. Bij onze middelste heb ik na de 6 weken geknipt en dat werd toen nog een groot bloedbad voor zo'n ukkie. Zie daar maar eens een pleister op te plakken...
Hier niet meer knippen de errste tijd!
pi_142014849
Ah. Capito.
Heb het idee dat er in NL veel meer "regeltjes" worden opgelegd dan hier. Nog nooit over gelezen nml. Kan idd zelf wel voorstellen dat de boel wat fragiel is en scherp wordt van knippen :D

En ik krijg altijd een beetje jeuk van dat soort "mag niet" formuleringen. Alsof er iemand is die meer baas is over wat er met mijn kind gebeurt dan ik. Ofzo. Alsof je gestrafd kan worden als je het toch doet. Ik zou liever het woord afraden gebruiken :P Maar das een persoonlijk dingetje.
  maandag 7 juli 2014 @ 19:07:02 #79
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_142014865
schaartje heb ik nog, knip ik de andere 2 ook mee. Kartonnen vijltjes heb ik ook wel liggen, maar nooit gebruikt. Ik beet ze altijd af :@ tijdens het voeden.
Kammetje en borstel ook niet gekocht. B. en E. zijn beide met heel fijn blond haar geboren, ik verwacht deze keer ook geen flinke bos.

Inwendige echo's vond ik nooit zo vervelend.

Morgen toch maar een nieuwe deken voor het ledikantje kopen. In degene die ik heb zitten helaas poep/spuug vlekken die ik er niet meer uit krijg.
  maandag 7 juli 2014 @ 19:14:09 #80
149959 SQ
snelle trees
pi_142015201
Gevijlde nagels zijn ook stukken minder scherp dan geknipte nagels trouwens :Y)
disclaimer
pi_142015453
Ik trek voor die echo gewoon een lang shirt aan, dan zal het misschien wel meevallen.
En ik schaam me niet ofzo hoor, en of het pijn doet zal me ook een worst wezen (hehe worst) het gaat er mij om dat ik de controle verlies op zo'n moment en dat iemand dingen gaat doen die in mijn hoofd alleen door mijn man gedaan mogen worden. Maar dat moet ik toch wel een keer los gaan laten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_142015475
De eerste maanden vijlde ik. Vond ik veel hendiger. Later had ik zon nagelknipper :)

Room ik ben idd ook een beetje allergisch voor dat 'mag niet'. Ik kijk meer naar of iets praktisch is of niet :)

Borstel en kam .. dreumes speelt er mee maar echt nut heeft het nooit gehad. :)

Veel dingen hoef je ook echt niet vanaf dag 1 in huis te hebben.. daar kan manlief later nog voor op pad mocht het nodig zijn :)
pi_142016541
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 19:20 schreef Risu het volgende:
Ik trek voor die echo gewoon een lang shirt aan, dan zal het misschien wel meevallen.
En ik schaam me niet ofzo hoor, en of het pijn doet zal me ook een worst wezen (hehe worst) het gaat er mij om dat ik de controle verlies op zo'n moment en dat iemand dingen gaat doen die in mijn hoofd alleen door mijn man gedaan mogen worden. Maar dat moet ik toch wel een keer los gaan laten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaat je man mee? Even van tevoren met hem bespreken, dan kan hij je hand vasthouden o.i.d, en vertellen aan de echoscopiste dat je denkt dat je de controle dan verliest? Wie weet proberen ze het wel eerst uitwendig, daarna kan het altijd nog inwendig en als je echt niet wil dan gebeurt het ook niet.
pi_142016960
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 16:18 schreef Sicilia het volgende:
GM, fijn van de antibiotica! Hopelijk worden de krampen en de harde buiken dan ook een stukje minder!

Hier nog even een 3D plaatje die vanmorgen bij de SEO gemaakt is. Ben zo verliefd dat ik hem even moet delen O+

[ afbeelding ]
Ik lees hier nog amper dus geen idee van geslachten maar ik dacht meteen oh een jongenskoppie en dat blijkt dus gewoon te kloppen.
pi_142017089
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 19:20 schreef Risu het volgende:

SPOILER
Daar was ik ook bang voor, maar ik had niet het idee dat ik de controle verloor. Het ging echt op mijn tempo. Daardoor heb ik het helemaal niet als ontprettig ervaren, terwijl ik 't wel eng vond vantevoren.
pi_142017178
Risu :* vertel het aan je man én aan je vk of echoscopist. Je kunt verstandelijk nog zo goed weten dat je vk/echoscopist zulke dingen dagelijks ziet en nergens van op kijkt behalve de genoemde glitters en geluid van skittles maar jij krijgt niet elke dag zo'n echokop naar binnen en jij ligt niet elke dag helemaal bloot te wezen, en dat kan best spannend zijn. Je vk/echoscopist weet dat heus ook en zal daar heus begrip voor hebben.

ik werd ook enorm overvallen door het feit dat ik voor de echo van mn schildklier ook alles van boven uit moest trekken. Weet ik veel, je schildklier zit in je hals, sta ik daar met mn net iets te strakke broek, mn blubber-muffintop, stoppeloksels en mn minst charmante beha die ohja, ook uit moest. Ohai co-assistent, echoscopist, patholoog en verpleegkundige. Fijn dat jullie állemaal gekomen zijn :')
:)
  maandag 7 juli 2014 @ 20:02:09 #87
344469 Amsel
zonder t
pi_142017206
Ik ben nu bezig met ons geboorteplan (of nouja, een zo kort mogelijk lijstje van wensen die zo weer de deur uitvliegen indien medisch noodzakelijk) en ik vraag me af of het enorm mutserig is om daarin te zetten dat ik in principe niet wil dat de baby tijdens de bevalling zo'n electrode op het hoofdje krijgt. Ik vind dat zo'n vervelend idee, maar ik heb er eigenlijk helemaal geen goed beeld bij, dus misschien overdrijf ik wel heel erg. Iemand die daar iets nuttigs over kan zeggen? :@
pi_142017592
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 20:02 schreef Amsel het volgende:
Ik ben nu bezig met ons geboorteplan (of nouja, een zo kort mogelijk lijstje van wensen die zo weer de deur uitvliegen indien medisch noodzakelijk) en ik vraag me af of het enorm mutserig is om daarin te zetten dat ik in principe niet wil dat de baby tijdens de bevalling zo'n electrode op het hoofdje krijgt. Ik vind dat zo'n vervelend idee, maar ik heb er eigenlijk helemaal geen goed beeld bij, dus misschien overdrijf ik wel heel erg. Iemand die daar iets nuttigs over kan zeggen? :@
Wat wil je erover weten/horen? :)

het is een electrode, vaak zeggen ze dat ze hem erop plakken, das niet helemaal fair. Het is een snoertje met aan het uiteinde een soort naaldje in schroef-vorm. Ik kan het niet anders omschrijven, dat plaatsen ze dan op het hoofdje van de baby, dat naaldje gaat dan dus onder de huid, zodoende maakt het contact met de vaatjes daar en kan de hartslag geregistreerd worden.

Voordeel: betere registratie (het is namelijk zeker weten kind wat je hebt en niet moeder); geen band meer om je buik; geen gehannes met een kind wat 'kwijt' raakt en dat er steeds iemand komt om het ctg goed te doen.

Nadeel: het is een wondje op het hoofdje van je kind, dit kun je vaak ook nog in de kraamweek zien. Vergelijkbaar met een bloedafname bij jou zo'n beetje. Een wondje geeft altijd een (kleine) kans op een infectie. Een kind met veel haar en een schedelelektrode is vaak geen goeie combi :') dan pakt ie em niet zo goed. Wanneer een schedelelektrode loslaat moet ie opnieuw geplaatst worden, betekent dat jij opnieuw getoucheerd moet worden enz.

dit is em:

SPOILER
Ze brengen dan dus die plastic koker in, das dunner dan je pink zeg maar. Zetten die tegen het hoofdje van de baby, dan draaien ze aan het uiteinde en dan schuif je als het ware zo dat naaldje onder de huid van de baby. Dan wordt de plastic koker teruggehaald en het draadje wat je op de foto ziet blijft hangen. Het draadje wordt dan met een sticker op je been geplakt en aangesloten op het ctg apparaat.
  maandag 7 juli 2014 @ 20:14:38 #89
344469 Amsel
zonder t
pi_142017872
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 20:09 schreef mignonne het volgende:

Wat wil je erover weten/horen? :)
Nou gewoon, precies alles wat jij er nu over vertelt :P Dank je!

Ik denk dat ik ga zeggen dat ik dan in principe geen schedelelectrode bij de baby wil. Ik vind het een rot idee dat zo'n ding in mijn tere gave baby wordt gedraaid. Tenzij noodzakelijk natuurlijk. Maar in geval van nood vervallen sowieso alle wensen en voorkeuren en is veiligheid het belangrijkste.
pi_142018062
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 20:01 schreef mignonne het volgende:
Risu :* vertel het aan je man én aan je vk of echoscopist. Je kunt verstandelijk nog zo goed weten dat je vk/echoscopist zulke dingen dagelijks ziet en nergens van op kijkt behalve de genoemde glitters en geluid van skittles maar jij krijgt niet elke dag zo'n echokop naar binnen en jij ligt niet elke dag helemaal bloot te wezen, en dat kan best spannend zijn. Je vk/echoscopist weet dat heus ook en zal daar heus begrip voor hebben.

ik werd ook enorm overvallen door het feit dat ik voor de echo van mn schildklier ook alles van boven uit moest trekken. Weet ik veel, je schildklier zit in je hals, sta ik daar met mn net iets te strakke broek, mn blubber-muffintop, stoppeloksels en mn minst charmante beha die ohja, ook uit moest. Ohai co-assistent, echoscopist, patholoog en verpleegkundige. Fijn dat jullie állemaal gekomen zijn :')
_O- :D
pi_142018137
:'( wat zielig. Die baby is nog niet eens de wereld in en hij/zij heeft al een schroef in z'n/d'r koppie.
Ik weet ook niet of ik dat wel wil.

Ik zat vanavond een house aflevering te kijken, gewoon ladida niks aan de hand. Kwam de kleuterklas van die patiente op bezoek, natte oogjes! :')
pi_142018191
Amstel
S kreeg ook zo'n electrode op dr hoofdje. Ik moet zeggen dat ik er tijdens de weeënstorm niet over heb nagedacht en achteraf zag ik dus n heel klein wondje. Voordeel is wel dat je dan geen band om je buik hoeft (vond dat ding enorm jeuken) na een hele dag ctg was ik wel klaar met dat ding.
Als ik zo de foto's van de electrode zie denk ik wel :o arme S.

Risu
:* na de bevalling ( subtotaalruptuur) heb ik 10mnd pijn gehad bij seks. Maar van die inwendige echo (controle bm ivm bloeding) bij de nacontrole na de bevalling heb ik helemaal niets gevoeld.
Ze waren erg vriendelijk en voorzichtig. Maar het is zeker verstandig je gevoel van te voren kenbaar te maken, dan kunnen ze extra rekening houden
  maandag 7 juli 2014 @ 20:25:04 #93
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_142018394
T is toch heul geen schroef? :D eerder een krom naaldje dat en beetje horizontaal onder t huidje zit.

Bij schroef zag ik zo'n houtschroef voor me. Ben bij met t plaatje, nu weet ik wat t is.

Overigens bedoel ik niet dat t dus niks voorstelt ofzo hoor! Kan me voorstellen dat je t een vervelend idee vindt.

Verder en dikke knuffel voor McLaura, wat rot! Hoop je snel terug te zien.
Kwak
pi_142018423
Oja ik las ook nog iets over gratis pakketjes bij supermarkten.
Bij de jumbo kregen we de vorige keer een bos rozen omdat (8> daar de grote stapel geboortekaartjes op de post deed. Erg attent. (en onverwacht)

Bij de babydump kreeg (8> vrijdag korting omdat hij iets voor de baby's kocht. Tweelingkorting. Ook weer zoiets wat hij niet had verwacht.
pi_142018708
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 20:25 schreef kwakz0r het volgende:
T is toch heul geen schroef? :D eerder een krom naaldje dat en beetje horizontaal onder t huidje zit.

Bij schroef zag ik zo'n houtschroef voor me. Ben bij met t plaatje, nu weet ik wat t is.

Overigens bedoel ik niet dat t dus niks voorstelt ofzo hoor! Kan me voorstellen dat je t een vervelend idee vindt.

Verder en dikke knuffel voor McLaura, wat rot! Hoop je snel terug te zien.
Natuurlijk is het heul geen schroef, maar het is wel een schroef-draad vorm. Een spiraalvormig. Alleen als ik spiraal-vormig zeg denk ik zelf aan een T/Y vorm xD beroepsdeformatie :P

En nouja het is idd niet heel fijn voor de baby. Anderzijds hoor ik ook wel eens vrouwen zeggen "hoe zou jij het vinden als je hoofd doorboord wordt met een schroef" mja, dat is dan ook weer een tikje overdreven. Qua pijn-vervelend zou ik het op dezelfde lijn zetten met een hielprik voor de baby bijvoorbeeld. Alleen dit blijft er langer inzitten en hoe irritant dat is voor het kind dat weten we niet.

Anderzijds is zo'n band om je buik ook niet alles. k heb n keer iemand gehad die had blaren op haar buik van het apparaat :') En niet zelden zitten die banden toch wel vrij strak, waardoor kinderen ook weer reageren door te bewegen, en meestal si dat voor jezelf minder fijn als je weeën hebt. Maar goed, dat verschilt van persoon tot persoon.
pi_142019037
Is zo'n elektrode een volwaardig alternatief dan voor een ctg-band, in alle gevallen? Bijvoorbeeld ook om evt scheuren van een ks-litteken te monitoren?
pi_142019053
Ik vertrouw er op dat de verloskundigen ook eerst kiezen voor de minst ingrijpende oplossing. Ik heb in mijn geboorteplan geschreven dat we ervan uitgaan dat dit soort ingrepen alleen worden toegepast bij medsche noodzaak. Verder willen we geïnformeerd worden over wanneer dit soort ingrepen plaatsvinden, en met welke reden. Dus dat ze niet zomaar hun gang gaan en dat we evt achteraf horen hoe en wat.
Noodsituaties daargelaten uiteraard.
pi_142019553
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 20:34 schreef Mangostine het volgende:
Is zo'n elektrode een volwaardig alternatief dan voor een ctg-band, in alle gevallen? Bijvoorbeeld ook om evt scheuren van een ks-litteken te monitoren?
Die schedelelectrode geeft alleen de hartslag van het kind weer. Je blijft een band uitwendig nodig hebben hoog of midden op je buik om de wee-activiteit te registreren. Dat CTG zegt eigenlijk alleen wat in combinatie met elkaar. Hoe is de hartslag voor-tijdens-na de wee. Een ctg zonder registratie van weeën is dus niet zinvol.

Je kunt wel met een intra-uteriene druklijn meten. Dan plaatsen ze een tweede draad naar binnen die dan de drukveranderingen in je baarmoeder meet. Dan kan die 2e uitwendige band af. Die druklijnen zijn niet geheel zonder risico dus doen ze liever niet.

En gevleugelde woorden van een gyn, "druk zegt geen fuck" :P
men is het niet allemaal eens over de zin/onzin van zo'n ctg.

Een dreigende scheur in de baarmoeder zie je waarschijnlijk eerder aan het gedrag van de moeder dan op het CTG. (pijn, ook tussen de weeën door, écht pijnpijn zeg maar. En onrust, paniek dat werk.) als je het op het ctg ziet dan ben je eigk al te laat.
pi_142019682
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 20:34 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik vertrouw er op dat de verloskundigen ook eerst kiezen voor de minst ingrijpende oplossing. Ik heb in mijn geboorteplan geschreven dat we ervan uitgaan dat dit soort ingrepen alleen worden toegepast bij medsche noodzaak. Verder willen we geïnformeerd worden over wanneer dit soort ingrepen plaatsvinden, en met welke reden. Dus dat ze niet zomaar hun gang gaan en dat we evt achteraf horen hoe en wat.
Noodsituaties daargelaten uiteraard.
Ja uiteraard :Y
Soms zie je wel eens dat uitwendige registratie moeilijk of onmogelijk is, met name bij veel buikvet bijvoorbeeld. Dan wordt direct gekozen voor inwendige registratie, je blijft bezig met hanessen anders terwijl je toch al weet dat het niet zinvol is.
  maandag 7 juli 2014 @ 20:52:17 #100
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_142020452
Vorige keer had ik zo'n bevalplan uitgeprint in mn koffertje zitten, is nooit naar buiten gekomen en naar gevraagd, ik heb er zelf niet echt aan gedacht toen... Nu heb ik eigenlijk maar drie dingen die ik écht (niet) wil: geen pethidine, ik wil een zo afwachtend mogelijk beleid t.a.v het breken van de vliezen en ik wil heel graag met verloskundige en dus zonder pijnbestrijding bevallen. Dus ik wil er doorheen gesleept worden en gemotiveerd worden. Horen dat het goed gaat en dat er vooruitgang is enzo, dat soort dingen. Dat heb ik vorige keer echt gemist. Maar ja, zet je zoiets in een bevallingsplan? Staat misschien wat raar? Of als ik het zo zwart op wit zet en ik wil op een gegeven moment toch écht pijnbestrijding, krijg ik dat dan nog wel? :')
pi_142020833
Ik merk trouwens de laatste dagen wel veranderingen in mijn lijf. De hele dag door het gevoel dat ik morgen ongesteld wordt, in zowel rug als buik. Vind het reuzespannend. Wie weet gebeurt er binnenkort wel wat! Maar wie weet ook pas over 4 weken haha. 't Zijn rare tijden, die laatste weken :D

Wat ik wel lastig vind is om te bepalen hoe ver ik nog van huis durf. Een tripje naar de winkel met de auto zal ik voorlopig niet laten. Maar voetbal kijken in de stad woensdag, een half uur met de metro? Geen idee of ik dat tzt wil haha. Maar voor t zelfde geld komt ze pas over 4 weken dus :D

Spees: ik las ergens dat het toch wel handig is om zulks op te schrijven. Las een verhaal van een verlos die een vrouw op het moment suprème eraan herinnerde dat ze het kind zelf aan wilde pakken. "Neee dat kan ik echt niet nu" zei die vrouw. Maar met wat motivatie van de verlos heeft ze het toch zelf kunnen doen. Daar was ze heel blij mee, achteraf. En over die pethidine lijkt het me duidelijk: nee is nee. (is hier verboden trouwens)
Ik heb geschreven dat ik de natuur zijn beloop wil laten gaan en pas pijnstilling wil als ik daar expliciet zelf om vraag. Ik vertrouw er dan maar op dat ik er om vraag als het niet meer gaat, maar dat ik in principe zonder wil proberen. En verder dus dat we alleen ingrepen willen bij noodzaak.
  maandag 7 juli 2014 @ 21:02:12 #102
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_142021201
Zeker spannend Roomsnoes!

En idd, pethidine vind ik zonder meer wat om op te schrijven. Al wordt het volgens mij in ons zhs niet meer gegeven.
pi_142022065
Ik heb duidelijk opgeschreven dat ik de bevalling zonder pijnstilling wil doen, tenzij ik zelf EN na overleg met man* aangeef het niet langer zonder te trekken...

(*ik weet van mezelf dat ik al eerder dan nodig zeg dat ik t niet kan en dan achteraf heb ik daar spijt van, dus daarom na overleg met man. )

Verder wil ik dat er goede open communicatie is, Mijn lijf, mijn kind, en als er acties noodzakelijk zijn dan vind ik dat prima maar wel even communiceren.

En dat mijn man ten alle tijden bij de kleine blijft na de bevalling ( tenzij medisch onmogelijk)
S. 2014
J. 2016
pi_142022810
Nog even een vraagje, want ik wil binnenkort de kinderkamer wel gaan decoreren, maar daarvoor moeten de meubeltjes wel eerst goed staan :+ hormonen! Nou hebben wij een vrij klein en lastig kamertje, waardoor de meubels maar op een paar manieren kunnen staan. Voor nu heb ik het bedje langs de muur staan, waar ook het raam en de verwarming zitten. Niet er rechtstreeks tegen aan, zit misschien zo'n 20 centimeter tussen. Ik had ooit ergens gelezen dat je het ledikantje niet naast een raam/verwarming/stopcontact/weetikveelwat mocht zetten, maar zie op foto's van andere kinderkamers ook vaak het ledikant langs de verwarming of onder het raam. Weten jullie hoe dit zit? En wat is slim? Ik kan het bedje ook langs de muur zetten, maar dan heb je opeens een stuk minder ruimte voor, bijvoorbeeld, een stoel om in te voeden!

Heeft iemand tips? :P
pi_142022814
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 20:52 schreef Spees_Eend het volgende:
Vorige keer had ik zo'n bevalplan uitgeprint in mn koffertje zitten, is nooit naar buiten gekomen en naar gevraagd, ik heb er zelf niet echt aan gedacht toen... Nu heb ik eigenlijk maar drie dingen die ik écht (niet) wil: geen pethidine, ik wil een zo afwachtend mogelijk beleid t.a.v het breken van de vliezen en ik wil heel graag met verloskundige en dus zonder pijnbestrijding bevallen. Dus ik wil er doorheen gesleept worden en gemotiveerd worden. Horen dat het goed gaat en dat er vooruitgang is enzo, dat soort dingen. Dat heb ik vorige keer echt gemist. Maar ja, zet je zoiets in een bevallingsplan? Staat misschien wat raar? Of als ik het zo zwart op wit zet en ik wil op een gegeven moment toch écht pijnbestrijding, krijg ik dat dan nog wel? :')
Ik had het er wel in staan en ook goed met de vk besproken. Was voor mij een van de belangrijkste punten van het hele plan. Communicatie, directe begeleiding (en bij voorkeur registratie met doptone ipv CTG bijvoorbeeld)
  maandag 7 juli 2014 @ 21:26:13 #106
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_142022907
Oh ik ben vanochtend weer goedgekeurd hoor! Gewicht gelijk ongeveer, bloeddruk ook (130/75 was vorige keer 133/78 nu, relatief hoge bovendruk heb ik altijd...), baby deed het nog.

Er was ook een arts in opleiding die "ook even" mijn buik ging voelen. :X mein Gott! Ze wilde dwars door me heen geloof ik. En zei daarna heel teleurgesteld dat ze eigenlijk niks had gevoeld, alleen dat de bm 3 cm boven de navel zit _O- ze keek er zo sneu bij!

Verder heb ik nu de goede formulieren voor de OGTT (was dus fout van de verpl.k.) en mag ik HB en rhesus tegelijk daarmee doen O+
Kwak
pi_142023430
Krijgertje ik zou het bedje zo op afstand van de verwarming houden in koude tijden, dat het kindje er niet bij kan. Sommige kindjes gaan spoken in hun bedje en slapen bv met hun arm of been door de spijlen heen. Je wil gewoon niet dat zon kind dan bij de verwarming kan.

En misschien denk je wel: maar ALS dat dan gebeurt, dan trekt zon kind zich wel terug?

Ik wil jou of iemand anders niet bang maken. Maar iemand van de pufclub waar ik bij mijn vorige zw.schap bij zat had haar kind bij oma gelaten zodat die kon oppassen. Kindje was lekker aan het spelen.. in de winter, verwarming aan. Even niet opletten en ineens een hoop gekrijs en gehuil. Kindje had zijn handjes vast aan de verwarming maar liet ook niet los. Ze moesten hem er min of meer vanaf trekken. Misschien een schrikreactie? Ik weet het niet.

Weet wel dat hij heel lang met twee handjes in verband heeft gehad. Verschonen was hel, herstel was hel, de littekens zullen nooit helemaal weg gaan.

Dit is dan een extreem voorbeeld, maar zo kan het wel gaan.
  maandag 7 juli 2014 @ 21:39:35 #108
149959 SQ
snelle trees
pi_142023736
Ik zou sowieso de verwarming niet aan zetten op een kamer waar een baby ligt te slapen. Maar dat ben ik :+

Kwak, fijn dat alles weer goed was!
disclaimer
pi_142024015
Misschien een hele stomme vraag, maar schrijf je in het bevalplan ook borstvoedingswensen?
Vorige keer hebben ze daar nogal wat dingen gedaan, die ik eigenlijk niet wou. En ik wil zo graag dat het nu wel lukt..
  maandag 7 juli 2014 @ 21:46:40 #110
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_142024197
Ik had bv wel in mn plan staan. Maar er werd ook wel voor het persen al om gevraagd dacht ik. Maar weet niet precies waar je op doelt?
pi_142024455
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 21:43 schreef Loj het volgende:
Misschien een hele stomme vraag, maar schrijf je in het bevalplan ook borstvoedingswensen?
Vorige keer hebben ze daar nogal wat dingen gedaan, die ik eigenlijk niet wou. En ik wil zo graag dat het nu wel lukt..
:Y
pi_142024579
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 21:43 schreef Loj het volgende:
Ik had 't wel staan ja :Y.
Zo snel mogelijk aanleggen en anders asap kolven, zo veel mogelijk huid op huid, vit K pas na de eerste voeding.
Home is where the O+ is...
pi_142024785
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 21:51 schreef Cwen het volgende:

[..]

Ik had 't wel staan ja :Y.
Zo snel mogelijk aanleggen en anders asap kolven, zo veel mogelijk huid op huid, vit K pas na de eerste voeding.
Domme vraag van mij misschien, maar nam je dan ook zelf een kolf mee toen je naar het ziekenhuis moest? :@
pi_142025105
Nou idd dat soort dingen, als het mogelijk is meteen huid op huid en zsm aanleggen.
Maar ook geen fles aanbieden of fopspeen geven... (Dat gebeurde bij Ow namelijk wel) maar goed dat zijn ook weer dingen van echt na de bevalling..
pi_142025131
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:53 schreef Skittles het volgende:

lijkt me niet :') maar goed, he, wie weet.
pi_142025143
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 21:54 schreef Skittles het volgende:

[..]

Domme vraag van mij misschien, maar nam je dan ook zelf een kolf mee toen je naar het ziekenhuis moest? :@
Kolven genoeg in het ziekenhuis, je moet er alleen vaak wel om vragen.
  maandag 7 juli 2014 @ 22:01:37 #117
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_142025269
@loj Als je die ervaring eerder hebt gehad, zou ik het er wel in zetten. Als alles volgens het boekje verloopt zal het vanzelfsprekend zijn dat de baby meteen op je buik wordt gelegd en dat je hem/haar zelf kunt aanleggen. Maar je hebt geen garantie dat het uit het boekje verloopt dus dan maar beter vastleggen?
  maandag 7 juli 2014 @ 22:03:42 #118
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142025416
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 20:52 schreef Spees_Eend het volgende:
Misschien too much, maar nagedacht over een doula? :)
pi_142025708
In je bevalplan beschrijf je je wensen tijdens de ontsluiting/weeën, de uitdrijving/persfase en de eerste twee uur na de bevalling. Borstvoeding is imho bij uitstek iets wat je erin op kan nemen. Of kunstvoeding als je juist dat gaat geven.
Dat zijn wel dingen die ik wil weten als ik iemand ga begeleiden. Wat wil ze van mij? (Als in, actieve coaching of juist niet; door pijn heen praten of juist niet.) Wil ze op een bepaalde manier weeën opvangen of juist persen op bepaalde manier? En wie gaat de baby aanpakken? Moet ik dat doen, wil ze het zelf doen, doet vader het? Na de geboorte asap hechten of heeft dat geen prioriteit? En wat voor voeding? Vit K. Voor of na de voeding of helemaal niet? En de controles, zo lang mogelijk wachten? Bij moeder op bed? Etcetera.

twee kleine tips...
- schrijf je naam, die van je man en evt andere aanwezigen erbij. Als je niet weet wat je krijgt, schrijf het op!
- 'medisch noodzakelijk' is een héél rekbaar begrip, realiseer je dat. Je hoeft niet als een yogagoerroe recalcitrant overal tegenin te gaan, maar bedenk wel voor jezelf wat voor jou belangrijk is. Jij beslist namelijk, altijd. Als kunnen ddouchen een dealbreaker is voor jou, schrijf dan niet op 'tenzij medisch onverantwoord', maar laat dat open en ga actief/open het gesprek daarover aan. Vaak is er veel meer mogelijk dan in eerste instantie lijk.
  maandag 7 juli 2014 @ 22:08:20 #120
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_142025709
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 22:03 schreef GotC het volgende:

[..]

Misschien too much, maar nagedacht over een doula? :)
Da's idd too much voor mij :). Ik heb veel vertrouwen in mijn huidige verloskundigen en wil vooral graag poliklinisch blijven. Niet koste wat kost, als ik nu weer een langdurige weeënstorm krijg (wat ik hoop te voorkomen door het afwachtende beleid tav vliezen breken) kan ik me voorstellen dat ik toch voor pijnbestrijding wil kiezen. Maar ik hoop gewoon heel erg van niet en dat mijn vk me daarbij gaat helpen.

Bedankt voor je idee wel!
pi_142025865
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 22:01 schreef Spees_Eend het volgende:
@loj Als je die ervaring eerder hebt gehad, zou ik het er wel in zetten. Als alles volgens het boekje verloopt zal het vanzelfsprekend zijn dat de baby meteen op je buik wordt gelegd en dat je hem/haar zelf kunt aanleggen. Maar je hebt geen garantie dat het uit het boekje verloopt dus dan maar beter vastleggen?
enige reden om een baby niet direct bij moeder te leggen is een reanimatie. (En nog wat andere dingen zoals HIV, magoe.)
Met andere woorden, je mag er echt vanuit gaan dat dit gebeurt, net als dat papa de navelstreng door knipt ofzo. Maar that having said, als dat de dingen zijn die belangrijk voor je zijn dan moet je dat zeker aangeven!
pi_142025901
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 21:46 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik had bv wel in mn plan staan. Maar er werd ook wel voor het persen al om gevraagd dacht ik. Maar weet niet precies waar je op doelt?
Vanochtend toen ik me telefonisch bij de vk-praktijk aanmeldde kreeg ik al de vraag of ik bv of fv wilde gaan geven (zodat ik eventueel kon checken of lactatiekundige hulp door mijn verzekering gedekt zou worden) :D. Dát is nog eens op tijd!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142025948
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 22:08 schreef mignonne het volgende:
In je bevalplan beschrijf je je wensen tijdens de ontsluiting/weeën, de uitdrijving/persfase en de eerste twee uur na de bevalling. Borstvoeding is imho bij uitstek iets wat je erin op kan nemen. Of kunstvoeding als je juist dat gaat geven.
Dat zijn wel dingen die ik wil weten als ik iemand ga begeleiden. Wat wil ze van mij? (Als in, actieve coaching of juist niet; door pijn heen praten of juist niet.) Wil ze op een bepaalde manier weeën opvangen of juist persen op bepaalde manier? En wie gaat de baby aanpakken? Moet ik dat doen, wil ze het zelf doen, doet vader het? Na de geboorte asap hechten of heeft dat geen prioriteit? En wat voor voeding? Vit K. Voor of na de voeding of helemaal niet? En de controles, zo lang mogelijk wachten? Bij moeder op bed? Etcetera.

twee kleine tips...
- schrijf je naam, die van je man en evt andere aanwezigen erbij. Als je niet weet wat je krijgt, schrijf het op!
- 'medisch noodzakelijk' is een héél rekbaar begrip, realiseer je dat. Je hoeft niet als een yogagoerroe recalcitrant overal tegenin te gaan, maar bedenk wel voor jezelf wat voor jou belangrijk is. Jij beslist namelijk, altijd. Als kunnen ddouchen een dealbreaker is voor jou, schrijf dan niet op 'tenzij medisch onverantwoord', maar laat dat open en ga actief/open het gesprek daarover aan. Vaak is er veel meer mogelijk dan in eerste instantie lijk.
^O^ Hier heb ik wat aan! Dank je!
S. 2014
J. 2016
pi_142026102
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 22:10 schreef mignonne het volgende:

[..]

enige reden om een baby niet direct bij moeder te leggen is een reanimatie. (En nog wat andere dingen zoals HIV, magoe.)
Met andere woorden, je mag er echt vanuit gaan dat dit gebeurt, net als dat papa de navelstreng door knipt ofzo. Maar that having said, als dat de dingen zijn die belangrijk voor je zijn dan moet je dat zeker aangeven!
Ik vond het heel prettig dat in het standaard bevalplanformulier van mijn praktijk dit soort dingen al stonden vermeld. Zo van: hier hoef je je niet druk meer over te maken, dit doen we sowieso als het medisch verantwoord is. Uiteindelijk stond bijna alles wat ik belangrijk vond er al in, ideaal!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142026203
Hoe doen ze dat in NL eigenlijk met de navelstreng? Wordt die meteen doorgeknipt, of laten ze die uitwerken zeg maar, tot ie stopt met pulseren (ben even het nederlandse woord kwijt).
  maandag 7 juli 2014 @ 22:17:08 #126
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_142026255
Ik ga t sowieso maar aankaarten bij het partuspraatje. Dat dossier houden ze sowieso altijd bij de hand.
pi_142026367
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 22:14 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik vond het heel prettig dat in het standaard bevalplanformulier van mijn praktijk dit soort dingen al stonden vermeld. Zo van: hier hoef je je niet druk meer over te maken, dit doen we sowieso als het medisch verantwoord is. Uiteindelijk stond bijna alles wat ik belangrijk vond er al in, ideaal!
ja ik kan me ook voorstellen dat dat uiteindelijk ook wel helpt om los te laten en vertrouwen in je zorgverleners te hebben daarin. Als ik sommige sites wel eens lees over bevalplannen en andere dingen omtrent bevallen dan krijg je bijna het idee dat iedere verloskundige/verpleegkundige/gynaecoloog er op uit is om jouw bevalervaring te verzieken :') gelukkig is dat heus niet zo, maar ii kan me er wel iets bij voorstellen dat je het gevoel krijgt soms dat je bevalling zonder bevalplan gedoemd is een ramp te worden :D

Ook zonder bevalplan ben ik lief voor mensen hoor :+ (en krijg je baby direct bij je en die hoef ik de eerste anderhalf uur niet vast te hebben)
pi_142026395
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 22:16 schreef Roomsnoes het volgende:
Hoe doen ze dat in NL eigenlijk met de navelstreng? Wordt die meteen doorgeknipt, of laten ze die uitwerken zeg maar, tot ie stopt met pulseren (ben even het nederlandse woord kwijt).
Er zat bij mij wel een paar minuten tussen, maar ik weet niet zeker of hij al helemaal uitgeklopt was.

Waar woon jij eigenlijk? Je hebt het vast al eens gezegd, maar ik lees nog niet zo lang actief mee ;).

[ Bericht 0% gewijzigd door Phaidra op 07-07-2014 22:28:07 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142026658
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 22:19 schreef mignonne het volgende:

[..]

ja ik kan me ook voorstellen dat dat uiteindelijk ook wel helpt om los te laten en vertrouwen in je zorgverleners te hebben daarin. Als ik sommige sites wel eens lees over bevalplannen en andere dingen omtrent bevallen dan krijg je bijna het idee dat iedere verloskundige/verpleegkundige/gynaecoloog er op uit is om jouw bevalervaring te verzieken :') gelukkig is dat heus niet zo, maar ii kan me er wel iets bij voorstellen dat je het gevoel krijgt soms dat je bevalling zonder bevalplan gedoemd is een ramp te worden :D

Ook zonder bevalplan ben ik lief voor mensen hoor :+ (en krijg je baby direct bij je en die hoef ik de eerste anderhalf uur niet vast te hebben)
Ik had wel ideeën over de bevalling zoals baby direct bij me, huid op huid contact, rustig aan mogen leggen, navelstreng niet meteen doorknippen. Dat stond er dus al in. Verder geen pijnstilling waar je duf van wordt en op de baarkruk. Maar verder had ik vooral geen flauw idee wat ik op dat moment prettig zou vinden (de baarkruk bleek een onding bijv :')), dus wilde er ook zo open mogelijk ingaan.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 7 juli 2014 @ 22:26:22 #130
344469 Amsel
zonder t
pi_142026740
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 22:19 schreef mignonne het volgende:

Als ik sommige sites wel eens lees over bevalplannen en andere dingen omtrent bevallen dan krijg je bijna het idee dat iedere verloskundige/verpleegkundige/gynaecoloog er op uit is om jouw bevalervaring te verzieken :') gelukkig is dat heus niet zo, maar ii kan me er wel iets bij voorstellen dat je het gevoel krijgt soms dat je bevalling zonder bevalplan gedoemd is een ramp te worden :D

Nou dat! Ik denk het goed is als je voor jezelf helder hebt wat je wel en niet wilt en dat ook duidelijk maakt, maar die achterdocht of angst wil ik niet en lijkt me ook onnodig tot het tegendeel is bewezen.
pi_142026828
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 22:16 schreef Roomsnoes het volgende:
in principe wachten we hier zo'n 3 minuten met afnavelen (ik soms ietsje langer, t heeft allemaal niet zo'n haast). Tenzij reanimatie dan wordt kind gelijk afgenaveld.
Uit laten kloppen gebeurd wel hoor, maar meestal op verzoek van de ouders. Na 3 minuten is grofweg 95% van het achtergebleven bloed naar het kind weer. Als verloskundige in een gewone praktijk zit je aan bepaalde randvoorwaarden vast, als je thuis bent moet de placenta binnen 30 mins geboren zijn, anders met ambu naar het zhuis. Als je in het zhuis bent dan mag je een uur afwachten maar daarna moet jr toch overdragen.
Ik kan een placenta niet heel gemakkelijk geboren laten worden als k er geen klem op heb geplaatst. Het gaat wel, maar moeizaam. Heb bij mn laatste thuisbevalling met de ouders jn overleg na 35 mins afgenaveld en toen was de placenta er gelukkig ook binnen 5 min.
  maandag 7 juli 2014 @ 22:29:19 #132
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_142026893
Ik vond ook dat er een heleboel nogal logische dingen in die standaard verklaring stonden. Dus had uiteindelijk echt zo'n algemeen ding. Moet zeggen dat ik naar aanleiding van mijn eerste bevalling wel meer ideeën heb over wat ik wel en niet wil. Dus dat vind ik wel waardevol, om daar iets mee te doen. Vorige keer had ik echt geen clue :+
pi_142026957
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 22:10 schreef mignonne het volgende:

[..]

Of een ks ;)...
Dat was namelijk de vorige keer zo.
Ik probeer mezelf vertrouwen te geven dat het een natuurlijke bevalling wordt dit keer, maar heb t gevoel dat t weer een ks wordt.

Zijn er redenen waarom er meteen een fles in moet binnen zeg twee uur na de geboorte?
Bij Ow waren de suikerwaardes slecht en ging er een fles in. Maar vraag me af, of ze dat niet een half uur hadden kunnen uitstellen, zodat ik dan in ieder geval zelf de fles had kunnen geven ipv een onbekende zuster.
  maandag 7 juli 2014 @ 22:30:20 #134
344469 Amsel
zonder t
pi_142026976
Dat was voor ons trouwens ook een van de redenen om te stoppen met de hypnobirthing-cursus. In de groep heerste een angstig sfeertje van "als ze maar niet dit..." en "straks doen ze zonder overleg dat..." en dat ging me echt tegenstaan. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat dat aan het hypnobirthing-idee lag, maar vooral aan de dynamiek binnen deze specifieke groep.
pi_142027005
Geen idee hoelang ze hier (Noorwegen, Phaidra ;)) ermee wachten, maar het is nu erg "in" om dus dat ding uit te laten kloppen. Maar je bevalt hier standaard in het ziekenhuis, dus dat maakt idd ook al een verschil denk ik.
pi_142027050
quote:
14s.gif Op maandag 7 juli 2014 22:29 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik vond ook dat er een heleboel nogal logische dingen in die standaard verklaring stonden. Dus had uiteindelijk echt zo'n algemeen ding. Moet zeggen dat ik naar aanleiding van mijn eerste bevalling wel meer ideeën heb over wat ik wel en niet wil. Dus dat vind ik wel waardevol, om daar iets mee te doen. Vorige keer had ik echt geen clue :+
haha dat je het nu terugleest en denkt mwhehe, ain't that cute :') :+

Ik heb bij de eerste twee geen bevalplan gemaakt, liefst zou ik dat voor een derde weer niet doen maar ik heb wel wat dingen die ik gewoon heel graag wil en niet wil dus ik gok dat er toch een plan komt.
  maandag 7 juli 2014 @ 22:33:03 #137
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_142027158
Is de kans op een knip bij een tweede klein trouwens, Mignonne? Of is t juist als je eenmaal geknipt bent dat je er maar beter vanuit kan gaan dat t nog eens moet?
  maandag 7 juli 2014 @ 22:34:00 #138
344469 Amsel
zonder t
pi_142027230
Trouwens net liggingsecho en wanneer-mag/moet-je-bellen-praatje gehad en madam doet alles nog steeds volgens het boekje. Er was drie kwartier voor de afspraak ingepland maar we stonden na 25 minuten alweer buiten want toen waren we wel uitgepraat :+
pi_142027253
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 21:54 schreef Skittles het volgende:

[..]

Die hebben ze, dat wist ik al :Y.
Oh, en géén speen, suikerwater of kv had ik er ook heel nadrukkelijk instaan.
Home is where the O+ is...
pi_142027267
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 22:30 schreef Loj het volgende:

[..]

Of een ks ;)...
Dat was namelijk de vorige keer zo.
Ik probeer mezelf vertrouwen te geven dat het een natuurlijke bevalling wordt dit keer, maar heb t gevoel dat t weer een ks wordt.

Zijn er redenen waarom er meteen een fles in moet binnen zeg twee uur na de geboorte?
Bij Ow waren de suikerwaardes slecht en ging er een fles in. Maar vraag me af, of ze dat niet een half uur hadden kunnen uitstellen, zodat ik dan in ieder geval zelf de fles had kunnen geven ipv een onbekende zuster.
ja ks idd, maar die garantie dat je baby dan bij je komt te liggen kunnen zr niet geven, omdat je een ks niet zomaar doet natuurlijk.

En suikers is wel een goede reden ja, zodra je merkt dat het te laag is moet je er iets mee en dan kun je helaas niet een half uur wachten. Je man kan er nu wel bijblijven zodat hij het kwn geven? En jij zou, indien je dat flesje echt heel vervelend vond ook kunnen overwegen om in je laatste weken te gaan kolven en sparen al.
pi_142027401
Ik wou juist dit keer m'n bevalplan met 30 weken klaar hebben...
De vorige keer was hij niet af en dat gebeurt me niet nog een keer ;)

Ik heb trouwens een hele lijst dingen die ik niet wil, ga nog wel eens kijken of ik m'n lijst positiever kan maken, ziet er zo negatief uit anders ;)
pi_142027534
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 22:33 schreef Spees_Eend het volgende:
Is de kans op een knip bij een tweede klein trouwens, Mignonne? Of is t juist als je eenmaal geknipt bent dat je er maar beter vanuit kan gaan dat t nog eens moet?
funny you're asking me xD

ik stelde die vraag bij mn vk ook, zjj zei oh joh we zetten echt zelden een knip bij een tweede hoor!
Drie keer raden :')

Maar een knip zet je jn principe alleen als baby het zwaar heeft. Voordeel van een tweede kind is dat die uitdrijving vaak veel vlotter gaat. Half uur persen met een tweede is echt al wel aan dr lange kant. Een knip kun je pas zetten als het hoofd bijna staat, en bij een tweede kun je dan dus vaak wel af met heel hard door laten persen. Heel soms is ie dan toch nodig maar de kans op een knip bij een tweede is een stuk kleiner dan bij de eerste.
pi_142027627
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 22:34 schreef mignonne het volgende:

[..]

ja ks idd, maar die garantie dat je baby dan bij je komt te liggen kunnen zr niet geven, omdat je een ks niet zomaar doet natuurlijk.

En suikers is wel een goede reden ja, zodra je merkt dat het te laag is moet je er iets mee en dan kun je helaas niet een half uur wachten. Je man kan er nu wel bijblijven zodat hij het kwn geven? En jij zou, indien je dat flesje echt heel vervelend vond ook kunnen overwegen om in je laatste weken te gaan kolven en sparen al.
Oké tnx, dat zat ik me nou echt af te vragen :)
Dat van te voren kolven ga ik me nog eens ff goed in verdiepen, want dat vind ik idd nog wel een idee :)
  maandag 7 juli 2014 @ 22:40:02 #144
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_142027635
Dat wilde ik graag lezen! Nou vooruit, met uitzondering van je eerste zinnen :+ dat sucks !
  maandag 7 juli 2014 @ 22:41:07 #145
149959 SQ
snelle trees
pi_142027721
Ik ben pregnant at 50 aan het kijken op tlc, fascinerend dat mensen dat nog aan willen :o
disclaimer
pi_142027864
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 22:40 schreef Spees_Eend het volgende:
Dat wilde ik graag lezen! Nou vooruit, met uitzondering van je eerste zinnen :+ dat sucks !
nja ach, ik vraag me af of ze er ook maar een seconde mee is opgeschoten. Aan de andere kant, als ik in die situatie had gestaan had ik hem waarschijnlijk ook gezet dus nja vooruit dan maar.
pi_142028057
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 22:41 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben pregnant at 50 aan het kijken op tlc, fascinerend dat mensen dat nog aan willen :o
+1.
Mag hij nou niet bij de keizersnede zijn? :?

Nevermind. Wel dus. :')
  maandag 7 juli 2014 @ 22:47:44 #148
149959 SQ
snelle trees
pi_142028134
Flame???
disclaimer
pi_142028163
Flame. :')
  maandag 7 juli 2014 @ 22:49:11 #150
149959 SQ
snelle trees
pi_142028209
Je zou zeggen dat ze vijftig jaar de tijd hebt gehad om een beetje smaak te ontwikkelen...
disclaimer
pi_142028312
Precies wat ik ook dacht ja.
Maar toen bedacht ik me ook met welke naamsuggesties m'n buurvrouw kwam vorige week. Helaas wordt het niet altijd beter.
Hoe heet haar andere kind?
  maandag 7 juli 2014 @ 22:51:43 #152
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_142028356
Smoke O+
  maandag 7 juli 2014 @ 22:53:23 #153
149959 SQ
snelle trees
pi_142028448
Of spark!
disclaimer
pi_142028491
Maar dat komt toch pas na de Flame? :o
Misschien Spark!

edit: SQ }:|
  maandag 7 juli 2014 @ 22:55:32 #155
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_142028564
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 22:54 schreef Skittles het volgende:
Misschien Spark!

Zo'n helder licht is ze niet hè :7.
  maandag 7 juli 2014 @ 22:55:38 #156
149959 SQ
snelle trees
pi_142028567
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 22:54 schreef Skittles het volgende:
Misschien Spark!

O+!!
Ze gaat nog een Smoke maken zo te horen _O-
disclaimer
pi_142028620
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 22:55 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Zo'n helder licht is ze niet hè :7.
Goed punt :P
  maandag 7 juli 2014 @ 22:57:06 #158
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_142028651
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 22:55 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

O+!!
Ze gaat nog een Smoke maken zo te horen _O-
Terecht! Waarom zou je het lot niet tarten als ze op Cyprus alle risico's voor je klaar hebben liggen? O+
  maandag 7 juli 2014 @ 22:59:19 #159
149959 SQ
snelle trees
pi_142028761
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 22:57 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Terecht! Waarom zou je het lot niet tarten als ze op Cyprus alle risico's voor je klaar hebben liggen? O+
precies! Alleen wel jammer dat het ziekenfonds dat niet vergoedt, daar zouden ze iets aan moeten doen :{
disclaimer
pi_142031371
Goede tips om mee te nemen in t geboorteplan. :)

[ Bericht 25% gewijzigd door gewoonmezelf87 op 08-07-2014 00:15:28 ]
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 8 juli 2014 @ 00:28:20 #161
356511 JaleesaJoia
jaleesajoia
pi_142031997
Ik las je spoiler GM.. Snap idd dat dat vervelend is. Ik zou toch tzt (na de geboorte ?!?) kijken hoe je je erbij voelt als ze écht elke dag langskomt
Hier werd dat ook constant geroepen, maar uiteindelijk viel dat dagelijkse langskomen heeeeeel erg mee.

Ook de uitspraken van 'mijn ......' is me bekend. Heb mezelf aangeleerd om me er niks meer van aan te trekken, en probeer me voor te houden dat ze gewoon heeeeeeel trots zijn.
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_142032091
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 00:28 schreef JaleesaJoia het volgende:
Ik las je spoiler GM.. Snap idd dat dat vervelend is. Ik zou toch tzt (na de geboorte ?!?) kijken hoe je je erbij voelt als ze écht elke dag langskomt
Hier werd dat ook constant geroepen, maar uiteindelijk viel dat dagelijkse langskomen heeeeeel erg mee.

Ook de uitspraken van 'mijn ......' is me bekend. Heb mezelf aangeleerd om me er niks meer van aan te trekken, en probeer me voor te houden dat ze gewoon heeeeeeel trots zijn.
Bedankt voor je reactie, ga inderdaad maar even afwachten hoe t loopt...hopenlijk loopt t wel los :)
S. 2014
J. 2016
pi_142035212
En goeiemorgen!!!

Handige tips m.b.t. het geboorteplan!

En ook alweer een half uur wakker.. Beide zijen doen zeer van het liggen... Wel een redelijke nacht gehad gelukkig!!
pi_142035246
Goedemorgen!

Inderdaad handige tips! Nu nog onthouden dat ze hier staan voor als ik er ook mee aan de slag ga.

Balen van je pijn Sunshine, maar goed van de redelijk nacht!

Hier slecht geslapen, maar daar zal ik toch aan moeten wennen eigenlijk ;)
pi_142035329
Goedemorgen! Vervelend van het slechte slapen :*
Ik heb er gelukkig nog geen last van, mag van mij wel zo blijven!
pi_142035331
Mwah.. Slechte nachten heb ik wel tijdens de zwangerschap gehad maar ze waren gelukkig sporadisch :) Alleen nu gaat het ff kut :')

Kan bij jou ook best zo zijn hoor Helio! :)
pi_142035343
Of anders om het half uurtje eruit heb ik ooit als tip gekregen. Maar als je lekker ligt ga je dat ook niet doen :')
pi_142035361
Goodmorning.. slecht geslapen weer :O zometeen maar even in bad en vanmiddag weer naar de VK.
In life, every ending is a new beginning..
pi_142035385
Goedemorgen!
Afgelopen weekend heb ik positief getest dus ik kom me hier weer melden. Ik moet nog vier weken wachten op de echo, dus mezelf kennende zal ik voornamelijk meelezen in eerste instantie en voor de rest een beetje onder een steen leven.
pi_142035390
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 07:26 schreef LaLouchi het volgende:
Goodmorning.. slecht geslapen weer :O zometeen maar even in bad en vanmiddag weer naar de VK.
Pff klote zeg... Had je dat bij je vorige zwangerschap ook? Niet kunnen slapen?
pi_142035393
Gefeliciteerd cholula!
  dinsdag 8 juli 2014 @ 07:35:34 #172
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_142035421
Welkom Cholula! Dat t maar een mooie plakker mag zijn!

Ik ben ook al een uurtje wakker. Net J. uitgezwaaid voor bijna drie weken (werkreis, zomerschool in Italië). En t stelt natuurlijk niks voor, maar op dit moment vind ik t even helemaal niet leuk :@

Gelukkig wel leuke dingen op de planning vandaag en deze week.
Kwak
pi_142035424
Welkom Cholula! *O* Krijg je geen eerdere echo ivm je voorgeschiedenis of wil je dat niet?

LaLouchi balen van je nacht!

Sunshine al wat minder last nu, helpt opstaan wel?

Kwakzor dat is ook niet leuk, drie weken weg :*

Was ook niet echt als klacht bedoeld hoor, ik moet toch stoppen met 9 uur per nacht achter elkaar willen slapen anders wordt een baby ook lastig :P oh en wakker worden met schopjes O+
pi_142035447
Oohh kwak, waardeloos! Ik ken het, alleen bij mij was het anderhalve week. Tijdens zwangerschap trok ik het alleen zijn behoorlijk slecht.

Plan wat dingetjes, ga op visite, iig ga iets doen :) Zo vliegt het wel voorbij :)
  dinsdag 8 juli 2014 @ 07:41:48 #175
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_142035467
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 07:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Oohh kwak, waardeloos! Ik ken het, alleen bij mij was het anderhalve week. Tijdens zwangerschap trok ik het alleen zijn behoorlijk slecht.

Plan wat dingetjes, ga op visite, iig ga iets doen :) Zo vliegt het wel voorbij :)
:Y vandaag lunchen met vriendin die voor de zomer terug is uit Canada, morgen naar theater met een andere vriendin, donderdag een bruiloft, weekend bezoek en met moeder de wiegbekleding maken, volgende week veel drukte op school... Komt wel goed.
Kwak
pi_142035476
Goed zo :)
pi_142035506
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 22:34 schreef Amsel het volgende:
Trouwens net liggingsecho en wanneer-mag/moet-je-bellen-praatje gehad en madam doet alles nog steeds volgens het boekje. Er was drie kwartier voor de afspraak ingepland maar we stonden na 25 minuten alweer buiten want toen waren we wel uitgepraat :+
Fijn dat alles weer goed was. Ik heb 'm zo, hoop dat wij ook weer snel buiten staan... We zijn gewoon bijna 36 weken :D
  dinsdag 8 juli 2014 @ 07:48:57 #178
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_142035547
Goedemorgen, ik heb ook slecht geslapen vannacht. Eerst kleuter die echt niet meer kon slapen, uiteindelijk weer in bed gekregen. Toen moest ik heel nodig plassen, lag ik weer kreeg ik menstruatieachtige krampjes. Sliep ik eindelijk, kwam peuter melden dat het toch echt opstaantijd was. Vanmiddag maar proberen of ik een uurtje kan liggen.

Cholula, welkom! Ik hoop dat het deze keer allemaal goed gaat.
pi_142035728
Volgens de dame die ik gisteren aan de telefoon had, was er pas over vier weken wat te zien. Tot die tijd afwachten.

Vervelend van die gebroken nachtenn
  dinsdag 8 juli 2014 @ 08:48:57 #180
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_142036095
Welkom Cholula!

:* voor alle slechte slapers

Zometeen op weg voor controle en donderdag Piranha maar eens gaan erkennen.
pi_142036293
Enorm goede tips voor het bevalplan, bedankt allemaal, ik heb meteen opgeschreven wat ik voor mezelf denk te willen of wil onderzoeken ^O^

Kwak, dat is niet leuk :( gelukkig heb je wat dingen te doen, maar zo lang alleen zijn vind ik ook 3x niets.

Sterkte voor de slechte nacht gangers. Hier ook belachelijk vroeg wakker (met een baby die de boel van binnen flink aan het verbouwen was, buik ging van links naar rechts hihi. Geen schoppen maar echt draaien ofzo, bleef maar doorgaan _O- ), darmen moesten ineens leeg :% maar daarna toch nog een half uurtje geslapen voor de wekker.

Gefeliciteerd Cholula!!
pi_142036313
Welkom Vue en Cholula (is dit soms een Spaans koosnaampje?)!

Rietje; hoop je hier snel te zien! Sterkte komende tijd!

Dit is vast al 10000 x gevraagd/gezegd maar krijgt iedereen een liggingsecho?

Mijn stress is inmiddels al wat gereduceerd, er komt zo een kerel iig naar die stomme leidingen in de 'babykamer' kijken. En misschien dat ie het gelijk kan fixen *O*
Nu nog iemand die kan stucen :')
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  dinsdag 8 juli 2014 @ 09:11:45 #183
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_142036346
Op onze praktijk krijg je idd een liggingsecho bij 35 weken. Of dat overal zo is weet ik niet. Staat t niet op de website van je praktijk?
pi_142036360
Oh ik ga gelijk ff spieken! Volgens mij vorige keer wel gehad maar toen zat ik ergens anders.
pi_142036377
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 08:10 schreef Cholula het volgende:
Volgens de dame die ik gisteren aan de telefoon had, was er pas over vier weken wat te zien. Tot die tijd afwachten.

Vervelend van die gebroken nachtenn
Gefeliciteerd! Lastig he, dat wachten en de onzekerheid! Ik heb 2x wat bloedverlies gehad en moet ook nog 2 weken wachten op de echo (dan ben ik 9 weken). Ik weet heus wel dat een vroege echo geen zekerheid geeft, maar ik zal toch blij zijn als ik een klein mupje gezien heb met een knipperlichtje :).
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 8 juli 2014 @ 09:16:55 #186
149959 SQ
snelle trees
pi_142036422
Ik ben stikjaloers op al die drukke babies van jullie :')
Misschien toch maar eens aankaarten bij de vk. Want volgens mij ben ik 1 van die vrouwen voor wie het advies "leer het bewegingspatroon van je baby kennen" meer stress dan geruststelling oplevert :@ (als in, er is geen moment op een dag dat ik er niét mee bezig ben en dat lijkt me ongezond)

Cholula, welkom terug O+

Kwak, drie weken is ook lang! Gelukkig heb je een hoop gepland staan :)

Geppie, even aanpoten dan nog! Ik zou ivm de bouwvak niet te lang meer wachten met zoeken :P
disclaimer
pi_142036473
Hmm, ik heb volgende week dinsdag al een echo. Met 7 weken. Heeft dat wel al zin dan, vraag ik me af..

Onzeker gedoe eigenlijk, zo'n zwangerschap. :')
  dinsdag 8 juli 2014 @ 09:21:40 #188
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_142036496
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 09:19 schreef Cygne het volgende:
Hmm, ik heb volgende week dinsdag al een echo. Met 7 weken. Heeft dat wel al zin dan, vraag ik me af..

Onzeker gedoe eigenlijk, zo'n zwangerschap. :')
Met 7 wk kun je normaal gesproken wel een hartje zien. Maar als je liever de 8 weken afwacht voor de zekerheid kun je dat vast wel verzetten :)
pi_142036555
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 09:09 schreef geppie het volgende:
Welkom Vue en Cholula (is dit soms een Spaans koosnaampje?)!

Rietje; hoop je hier snel te zien! Sterkte komende tijd!

Dit is vast al 10000 x gevraagd/gezegd maar krijgt iedereen een liggingsecho?

Mijn stress is inmiddels al wat gereduceerd, er komt zo een kerel iig naar die stomme leidingen in de 'babykamer' kijken. En misschien dat ie het gelijk kan fixen *O*
Nu nog iemand die kan stucen :')
Twee jaar geleden kreeg iedereen in mijn praktijk een groeiecho / liggingsecho met 30 weken. Maar ik zag dat ze die nu niet meer standaard geven. Alleen op indicatie nog (zal ik waarschijnlijk toch krijgen omdat mijn eerste bij 38.3 geboren werd met 2460 gram).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142036655
Ik heb ook met 7 weken (7+3 om precies te zijn) de eerste echo gehad. Een boontje met een piepklein knipperlichtje zagen we toen. Nu lag bij ons het moment van de bevruchting wel heel precies vast natuurlijk (ICSI), dus minder variatie mogelijk in termijn dan bij 'normaal' zwanger worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door JufMariska op 08-07-2014 09:38:43 ]
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  dinsdag 8 juli 2014 @ 09:36:44 #191
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_142036722
Ik heb ook met ong 7 weken een prachtig knipperlichtje gezien.

bij mij in de praktijk doen ze met ong 34 weken wel een liggingsecho. Ik vond het een beetje onzin, want ze had de keer daarvoor al gevoeld dat het hoofdje beneden lag en vlak voor de echo gaf ze zelfs aan dat de kleine al ingedaald was. Stiekem wel weer leuk om even te spieken.
pi_142036998
Ik zie op die site niks staan over liggingsecho's, ik vraag het morgen wel even.

Als het je zo bezighoudt zou ik het idd aankaarten SQ! Die van mij is ook geen wilde (mss hebben drukke moeders wat rustigere kindjes ;) ) overdag is ze heel rustig en pas 's avonds/'s nachts komt er wat beweging in. Maar geen disco's of interne verbouwingen. Mss ligt het ook aan de interpretatie van een ieder, wat de een plopje vindt, vindt de ander een rotschop. Ik ben er nu niet zo mee bezig maar ik weet zeker als dit mijn eerste was dat ik me ook druk had gemaakt!
pi_142037064
Geppie
fijn dat er iemand naar de leidingen gaat kijken!
en liggingsecho; heb ik niet gehad. Wel een echo met 36wk om te kijken of de placenta nog dichtbij de bm mond lag.

SQ
Hoop dat je vk je wat gerust kan stellen.

S was echt een drukke buikbaby, vooral snachts. Baby 1 is ook best druk en baby 2 is wat rustiger (voel ik iig anders/minder vaak)
De gyn vond dat ik al snel verschil kon merken tussen de 2 baby's. Komt misschien door ligging van de placenta's maar ik vind ze ook al echt 2 verschillende kindjes.

Interessante info over het geboorteplan. Ik ben blij dat ik er goed met mijn gyn over kan praten en elke keer in gesprek schrijft hij op wat ik belangrijk vind. Deze info komt dan naar voren "springen" als ze mijn dossier? openen in het ziekenhuis.
pi_142037221
Handig inderdaad, die geboorteplandiscussie. Ik ga het vrijdag doornemen met de VK, ga er vanmiddag maar eens voor zitten. Wel lastig bij een eerste bevalling, ik heb eigenlijk geen idee :@

Gisteravond zijn we naar een voorlichting over bevallen in ons ziekenhuis geweest. Eigenlijk heel prima, ze zijn heel erg van het natuurlijke en van communicatie en overleg. Hopelijk kunnen ze dat straks waarmaken.

Sommige dingen maken ze wel wat 'klein', de CTG was een 'plakkertje' op het hoofd van de baby en de spuit in je been voor de nageboorte was een 'prikje'. En natuurlijk 'knipjes' en 'scheurtjes' :') daar word ik altijd wat kriegel van. Maar verder dus een goed gevoel bij!

En ze hebben mooie verloskamers, zelfs eentje met een bad. Toch maar eens over nadenken.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 10:03:31 #195
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_142037222
Dat ís ook lastig SQ, dat vind ik nu met een 2e ook nog :Y. Nu reageert ze wel altijd als ik even rustig ga liggen, m'n handen op m'n buik leg en eventueel even een porretje geef dus dat stelt mij altijd gerust. Een patroon hebben we echter niet. Heb ik met E. ook nooit gehad. Ja, het enige patroon is dat als ik wakker word ('s nachts of 's ochtends) dat zij dan ook direct wakker is O+.

Hopelijk stelt de vk je gerust :)

Leuk dat je al zo'n goed verschil kan voelen Zoë! 2 kindjes O+!

Geboorteplan heb ik nog niet gemaakt. Vorige x wel gedaan maar in 'mijn' ziekenhuis ging alles standaard op de manier zoals ik het graag wil. Nu beval ik niet onder begeleiding van de gyn/klinisch verloskundige maar onder de eerstelijns verloskundige. Een plan wil ik dan ook zeker weer opstellen nu en ik denk ook uitgebreider/duidelijker dan de eerste keer. en het allerliefst zou ik nu nog worden doorverwezen naar het ziekenhuis :@, ik heb daar vorige keer zo'n fijne bevalervaring mee gehad... maarja, het gaat te goed :') ;)
pi_142037344
Ik merk ook niet echt een patroon hoor SQ! Wel aanvallen van drukte, zoals in bad of in bed, maar ook vrij lang niks voelen overdag. Als ik ga liggen en even por dan komt ze meestal binnen een half uur wel in beweging, maar echt niet op gezette tijden.

Mijn VK zei dat als ik haar maar in ieder geval elke dag goed voelde dat er geen reden tot zorgen was.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 10:15:15 #197
149959 SQ
snelle trees
pi_142037509
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 09:52 schreef geppie het volgende:
Ik zie op die site niks staan over liggingsecho's, ik vraag het morgen wel even.

Als het je zo bezighoudt zou ik het idd aankaarten SQ! Die van mij is ook geen wilde (mss hebben drukke moeders wat rustigere kindjes ;) ) overdag is ze heel rustig en pas 's avonds/'s nachts komt er wat beweging in. Maar geen disco's of interne verbouwingen. Mss ligt het ook aan de interpretatie van een ieder, wat de een plopje vindt, vindt de ander een rotschop. Ik ben er nu niet zo mee bezig maar ik weet zeker als dit mijn eerste was dat ik me ook druk had gemaakt!
Gezeik onder spoiler, gelieve te skippen als je me een zeur vindt:
SPOILER
disclaimer
  dinsdag 8 juli 2014 @ 10:21:29 #198
149959 SQ
snelle trees
pi_142037698
oh en thanks lieverds O+
zo gek als we elkaar soms kunnen maken, zo gerust kunnen we elkaar ook soms stellen op zulke momenten :D O+
disclaimer
  dinsdag 8 juli 2014 @ 10:25:39 #199
149959 SQ
snelle trees
pi_142037790
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:03 schreef Razztwizzle het volgende:
Handig inderdaad, die geboorteplandiscussie. Ik ga het vrijdag doornemen met de VK, ga er vanmiddag maar eens voor zitten. Wel lastig bij een eerste bevalling, ik heb eigenlijk geen idee :@

Gisteravond zijn we naar een voorlichting over bevallen in ons ziekenhuis geweest. Eigenlijk heel prima, ze zijn heel erg van het natuurlijke en van communicatie en overleg. Hopelijk kunnen ze dat straks waarmaken.

Sommige dingen maken ze wel wat 'klein', de CTG was een 'plakkertje' op het hoofd van de baby en de spuit in je been voor de nageboorte was een 'prikje'. En natuurlijk 'knipjes' en 'scheurtjes' :') daar word ik altijd wat kriegel van. Maar verder dus een goed gevoel bij!

En ze hebben mooie verloskamers, zelfs eentje met een bad. Toch maar eens over nadenken.
misschien is dat preventief voor mensen die snel in paniek raken van prikken en scheuren enzo :D Maar ik zou dat ook wel hebben ja :')
Zoë, wat leuk dat je nu al verschil in karakters merkt!

En verder wil ik even een :') voor het weer geven vandaag. :')
(al scheelt het wel weer een rondje sproeien vandaag en morgen :'))
disclaimer
  dinsdag 8 juli 2014 @ 10:28:22 #200
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_142037838
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:21 schreef Stormqueen het volgende:
oh en thanks lieverds O+
zo gek als we elkaar soms kunnen maken, zo gerust kunnen we elkaar ook soms stellen op zulke momenten :D O+
:* ik vind je heul geen zeur. In dit topic moet je toch ook kwijt kunnen wat je verder niet zo goed kwijt kan? Dingen waar je je geen raad mee wet?

Mijn baby is ook niet druk te noemen. Meestal schopt hij wel binnen een bepaalde tijd als ik me net zorgen maak dat ik hem nog niet gevoeld heb, maar bewegende buiken of wakker liggen ook geen last van hoor! Begin wel wat momenten te herkennen (als ik beetje dubbel gevouwen zit op werk aan een tafel of bureau bijvoorbeeld) maar verder geen regelmaat en ook wisselend per dag. En pas eergisteren die mezelf en vriendje voor t eerst aan de buitenkant zachtjes iets gevoeld.

Ik geef mijn spek de schuld van alles ;)
Kwak
pi_142037870
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:15 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Gezeik onder spoiler, gelieve te skippen als je me een zeur vindt:
SPOILER
Fijn he, die zorgen die je gratiz bij je zwangerschap krijgt... Volgens mij verschilt de ervaring inderdaad al zo ontzettend, en hoe het kindje ligt enzo. Maar tegelijk is het ook helemaal zo dat als je er eenmaal op gaat letten zoiets steeds groter en frustrerender wordt, heel begrijpelijk! Hoop dat je er toch op een of andere manier wat geruster op wordt weer, en in elk geval sterkte met de zorgen! :*
  dinsdag 8 juli 2014 @ 10:32:27 #202
149959 SQ
snelle trees
pi_142037912
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:28 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

:* ik vind je heul geen zeur. In dit topic moet je toch ook kwijt kunnen wat je verder niet zo goed kwijt kan? Dingen waar je je geen raad mee wet?

Mijn baby is ook niet druk te noemen. Meestal schopt hij wel binnen een bepaalde tijd als ik me net zorgen maak dat ik hem nog niet gevoeld heb, maar bewegende buiken of wakker liggen ook geen last van hoor! Begin wel wat momenten te herkennen (als ik beetje dubbel gevouwen zit op werk aan een tafel of bureau bijvoorbeeld) maar verder geen regelmaat en ook wisselend per dag. En pas eergisteren die mezelf en vriendje voor t eerst aan de buitenkant zachtjes iets gevoeld.

Ik geef mijn spek de schuld van alles ;)
O+ spek de schuld geven is soberso altijd goed :Y da's ook mijn levensmotto *O*

Zo, en nu ga ik even tien paar killerheels op marktplaats zetten :') ;(
(nee, ik ga niet de rest van mijn leven op crocs, maar ik heb mijn schoenenkamer op moeten offeren en 35 paar hakken was misschien ook wat veel van het goede :@ :'))

Mijn man is vooral verbolgen dat ik deze weg doe:

SPOILER
Maar het is niet alsof we ooit nog seks gaan hebben ;(
disclaimer
  dinsdag 8 juli 2014 @ 10:36:50 #203
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142037997
Zeg me dat je maat 42 hebt? :9
KuikenGuppy
  dinsdag 8 juli 2014 @ 10:38:27 #204
149959 SQ
snelle trees
pi_142038033
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:36 schreef Burdie het volgende:
Zeg me dat je maat 42 hebt? :9
nee sorry, 39 :@
disclaimer
pi_142038105
Sq, mijn eerste was keirustig. Nooit wakker gemaakt door schoppen, ook niet aan eind, herkennen hoe baby ligt of wat er beweegt nooit gehad. Voelde hem ook pas heel laat, met 23 weken ofzo, en dan nog maar beetje. Dus dat ik het nog steeds niet zeker wist.
Dus kan best. Ik bleek na de bevalling 5 placenta's te hebben gehad, nog al wat kussens zeg maar (vk ook echt na bevalling :o kijk je placenta's eens het zijn er vijf :o :D )
  dinsdag 8 juli 2014 @ 10:42:27 #206
149959 SQ
snelle trees
pi_142038115
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:30 schreef JufMariska het volgende:

[..]

Fijn he, die zorgen die je gratiz bij je zwangerschap krijgt... Volgens mij verschilt de ervaring inderdaad al zo ontzettend, en hoe het kindje ligt enzo. Maar tegelijk is het ook helemaal zo dat als je er eenmaal op gaat letten zoiets steeds groter en frustrerender wordt, heel begrijpelijk! Hoop dat je er toch op een of andere manier wat geruster op wordt weer, en in elk geval sterkte met de zorgen! :*
ja, bizar he, wat een mindfuck is dat.
Op het eind komt het ook altijd wel goed hoor. En op het moment dat ik ècht helemaal gek word gaat ze toch vaak wel schoppen :') tnx :*
disclaimer
  dinsdag 8 juli 2014 @ 10:42:52 #207
149959 SQ
snelle trees
pi_142038121
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:41 schreef Zolena het volgende:
Sq, mijn eerste was keirustig. Nooit wakker gemaakt door schoppen, ook niet aan eind, herkennen hoe baby ligt of wat er beweegt nooit gehad. Voelde hem ook pas heel laat, met 23 weken ofzo, en dan nog maar beetje. Dus dat ik het nog steeds niet zeker wist.
Dus kan best. Ik bleek na de bevalling 5 placenta's te hebben gehad, nog al wat kussens zeg maar (vk ook echt na bevalling :o kijk je placenta's eens het zijn er vijf :o :D )
vijf???? HOE??
disclaimer
pi_142038661
Ja. Dat wist niemand, vk zag het voor het eerst. 2 grote 3 kleintjes en allemaal gekoppeld en voor 1 baby. Klein vreetzakje O+

Ik heb hem best vaak wakker geprikt als ik te zenuwachtig werd. Nijdige schop terug O+
pi_142038673
Sq; ik vind je geen zeikerd en anders zeg ik het ook :*

En idd 5 placenta's??? Was een vijfling of iets met ivf?
  dinsdag 8 juli 2014 @ 11:05:00 #210
149959 SQ
snelle trees
pi_142038690
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 11:03 schreef Zolena het volgende:
Ja. Dat wist niemand, vk zag het voor het eerst. 2 grote 3 kleintjes en allemaal gekoppeld en voor 1 baby. Klein vreetzakje O+

Ik heb hem best vaak wakker geprikt als ik te zenuwachtig werd. Nijdige schop terug O+
potverdorie :D En hij was niet mega?
disclaimer
pi_142038701
Wow 5?! Zolena

SQ :*
en je schoenen! :o
Heb jij de placenta voor liggen? Zus voelde haar dochter ook erg weinig (maakte zich ook vaak zorgen)
  dinsdag 8 juli 2014 @ 11:06:49 #212
149959 SQ
snelle trees
pi_142038739
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 11:05 schreef Zoë23 het volgende:
Wow 5?! Zolena

SQ :*
en je schoenen! :o
Heb jij de placenta voor liggen? Zus voelde haar dochter ook erg weinig (maakte zich ook vaak zorgen)
ja, helemaal voorlangs inderdaad, dus dat zal zeker schelen ;) en ik heb al een bumper van mezelf er bovenop. :@
disclaimer
pi_142038843
Rustig kind kan ook uitmaken, placenta lag bij mij achter en ik kan me ook amper geschop herinneren. Alleen geschuif, gekriebel in m'n zij, en zo'n harde plek aan de rechterkant waar hij meestal lag. Maar hoofd of voeten onderscheiden? No way. Ik dacht altijd 'die buikverbouwing etc komt vast later wel', maar nee dus.

Wow vijf placenta's Zolena! :o Hoe gaat het deze zwangerschap, met dreumes erbij?
pi_142038846
Niet mega, gewoon normaal.

En als je placenta er voor ligt maakt dat dus echt heul veel uit. Ik voel nu al meer dan vorige keer met 25 weken. Geen idee waar placenta ligt maar het zal er wel niet voor zijn :+
  dinsdag 8 juli 2014 @ 11:13:18 #215
149959 SQ
snelle trees
pi_142038889
Hoe ver ben jij nu Zolena? Je staat niet in het lijstje :D
disclaimer
pi_142038895
Oh en dus geen vijfling geen ivf, gewoon 5 placenta's allemaal voor 1 baby.

Gaat goed mineola. Vond het begin wat heftiger, maar nu gaat alles gewoon zijn gangetje.

3 december ben ik uitgerekend, bijna halverwege dus. :)
pi_142038914
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 11:06 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja, helemaal voorlangs inderdaad, dus dat zal zeker schelen ;) en ik heb al een bumper van mezelf er bovenop. :@
Klinkt wel logisch gezien de ligging van je placenta, zo was het bij mijn zus ook (en die had mijn postuur dus zonder bumper had je misschien wel hetzelfde gevoeld als nu)
Vond het toen voor mijn zus ook erg vervelend.. die onzekerheid is echt rot. Ook al hoor je een mooi hartje op de angelsounds en zijn ze lekker bewegelijk op de echo
  dinsdag 8 juli 2014 @ 11:15:55 #218
149959 SQ
snelle trees
pi_142038952
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 11:13 schreef Zolena het volgende:
Oh en dus geen vijfling geen ivf, gewoon 5 placenta's allemaal voor 1 baby.

Gaat goed mineola. Vond het begin wat heftiger, maar nu gaat alles gewoon zijn gangetje.

3 december ben ik uitgerekend, bijna halverwege dus. :)
oh dat schiet al op!
(wil je er bij eigenlijk? Of was dat al eens gevraagd?)

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 11:14 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Klinkt wel logisch gezien de ligging van je placenta, zo was het bij mijn zus ook (en die had mijn postuur dus zonder bumper had je misschien wel hetzelfde gevoeld als nu)
Vond het toen voor mijn zus ook erg vervelend.. die onzekerheid is echt rot. Ook al hoor je een mooi hartje op de angelsounds en zijn ze lekker bewegelijk op de echo
oh, zij had het dus ook!
Ik vind al jullie reacties erg fijn, ik ben niet de enige O+
disclaimer
pi_142038975
Woooh, aangemeld bij vk, en heb 24 juli de eerste echo. Meteen gevraagd, en was in eerste instatie gewoon uitwendig, tenzij niet te zien.
Das gewoon al over twee weken!
En een dag voor de verjaardag van manlief, dus als de visite dan komt, kunnen we eventueel meteen het goede nieuws melden.
Ze was super aardig aan de telefoon. Dat geeft meteen al een goed gevoel over de praktijk.
pi_142038984
Ik vond dat ik niet genoeg postte om er in te staan. Dus hoeft niet. :)
  dinsdag 8 juli 2014 @ 11:19:17 #221
149959 SQ
snelle trees
pi_142039037
och, je post stukken meer dan de gemiddelde topicvader :+ maar ik snap het ;)
disclaimer
pi_142039047
lees regelmatig en reageer maar heel af en toe..
Maar over dat bewegen. bij mijn dochter 2 jaar geleden voelde ik het pas vanaf ca 22 weken en inderdaad toen nog onzeker. Placenta voor en ook eigenlijk nooit veel geschop gevoeld, alleen bij autorijden altijd beweging en soms als ik haar langer dan een dag niet had gevoeld en ongerust was nam ik een glaasje cola. Succes gegarandeerd! (bij mij dan, maar drink ook geen koffie normaal).
Nu bij de 2e (zit inwk 26) is het heel anders. Voel hem al vanaf ca 15 weken duidelijk en er wordt 's avonds flink wat rondgedraaid enzo. Nog geen dag gehad datik m minder voelde. terwijl de placenta dit keer weer voor ligt net als de vorige keer. Het is dus ook erg afhankelijk van hoe druk het kind is en hoe het ligt. Als het tegen je placenta aan schopt voel je een stuk minder dan als het in je blaas is .
Dat laatste heb ik nu. en ook al is de blaas nog niet zo vol, zodra er in geschopt wordt moet ik dus wel naar de wc.. grrr..
pi_142039082
SQ, wat vervelend dat je er zo onzeker van wordt. :*.

Ik heb besloten maar eindelijk eens een zwangerschapsaankondiging te doen op Facebook, maar is een foto van mij bij de wieg te cheesy? :P.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 11:22:37 #224
149959 SQ
snelle trees
pi_142039127
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 11:21 schreef DevilsAndDust het volgende:
SQ, wat vervelend dat je er zo onzeker van wordt. :*.

Ik heb besloten maar eindelijk eens een zwangerschapsaankondiging te doen op Facebook, maar is een foto van mij bij de wieg te cheesy? :P.
Welnee, maar ik zou het dan ook gewoon helemaal over the top cheesy maken! Dus een leuke bellypaint er bij of een buikband met kazige tekst, schoentjes op je buik, manlief er bij die je buik zoent en wat engeltjes er omheen :D *O*
disclaimer
pi_142039142
I'll take that as a yes.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 11:24:11 #226
149959 SQ
snelle trees
pi_142039160
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 11:23 schreef DevilsAndDust het volgende:
I'll take that as a yes.
Jammer, ik had graag het resultaat gezien ;(
disclaimer
pi_142039341
Even bijgelezen..

Jemig sq 35 paar? Elke dag een ander en dan nog schoenen teveel voor de maand :P
Wel mooie zo te zien. En ik vind je ook geen zeur hoor, integendeel. Ik vind dat je alles juist goed oppakt. Ik snap de onzekerheid wel en af en toe een beetje wegschrijven helpt ook weleens. En placenta aan de voorkant verklaart wel een hoop hoor. Die schopt gewoon in een kussentje, lekker zacht en jij voelt dan weinig.

Zolena 5 placenta's, jemig, die baby dacht ook, lekker veel dan kom ik iig niet tekort :Y)

Verder eeh... :* voor iedereen die het nodig heeft, en *O* voor al het goede nieuws
(Lekker makkelijk zo) :@
pi_142039352
DAD - Cheesy schmeesy, iedereen vindt het toch wel prachtig dat je een kindje verwacht O+ .

Ik had deze op FB, ook enigszins afgezaagd maar /care:

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2014 11:31:28 ]
  dinsdag 8 juli 2014 @ 11:34:36 #229
149959 SQ
snelle trees
pi_142039450
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 11:31 schreef Razztwizzle het volgende:
DAD - Cheesy schmeesy, iedereen vindt het toch wel prachtig dat je een kindje verwacht O+ .

Ik had deze op FB, ook enigszins afgezaagd maar /care:

[ afbeelding ]
dat is wel duidelijk in elk geval ;) Ik besloot een "tussen neus en lippen doortje" te doen, maar er waren nog steeds mensen die pas vorige week op whatsapp zagen dat ik zwanger was toen ik mijn profielfoto in een foto-met-buik veranderde :')

(maar goed, ik hou zelf ook niet zo van de aandacht die bij een echte aankondiging komt kijken, dus dat was ook een reden voor mezelf om het wat subtieler te doen ;))
disclaimer
pi_142039457
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 11:22 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Welnee, maar ik zou het dan ook gewoon helemaal over the top cheesy maken! Dus een leuke bellypaint er bij of een buikband met kazige tekst, schoentjes op je buik, manlief er bij die je buik zoent en wat engeltjes er omheen :D *O*
Dit ja :Y maar vergeet de glitterjes niet
  dinsdag 8 juli 2014 @ 11:35:44 #231
149959 SQ
snelle trees
pi_142039476
Je kan ook ineens allemaal babytroep winacties gaan liken en sharen :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 11:34 schreef Risu het volgende:

[..]

Dit ja :Y maar vergeet de glitterjes niet
of een glittergifje!

http://www.dolliehost.com(...)gnancyglitters/3.gif

maar die doen het niet op facebook :'(

En anders kun je ook gewoon "in verwachting" als levensgebeurtenis toevoegen :7
disclaimer
pi_142039552
Ja of zoals een kennis van me vergeten de berichtje-uit-je-buik-service van MvM te ontkoppelen van je FB account. Toen wist ineens iedereen het al met 6 weken :') .
  dinsdag 8 juli 2014 @ 11:39:41 #233
348178 NotTheSame
pi_142039578
Stormqueen, die pinnen :o ! Dat je daar op kan lopen joh!
Wel jammer dat je er weg moet gaan doen, maar tis voor een goed doel!

Aankondiging hebben we op FB en live hetzelfde gedaan. Live kregen de personen een foto van Draakje met een (door haar zelf) afgevinkte checklist. Onderaan stond dan 'In januari 2015 grote zus!' en die was dan ook afgevinkt ;) . Die foto heb ik daarna ook op FB gegooid. Veel mensen moesten toch wel een paar keer kijken voordat ze de hint begrepen _O- .

Net controle gehad bij de vk. Ik zou eigenlijk geen echo krijgen, maar hell, vk had een nieuw echoapparaat dus dat moest getest worden O-). Dus weer een tijdje op de bank gelegen. Maar we doen het goed, voorspelling van de vk is dat ik deze keer weer zo'n 25-30 kg meer weeg op het einde :') .
Over 5 weken weer controle en geslachtsbepaling :).
  dinsdag 8 juli 2014 @ 11:39:58 #234
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_142039586
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 11:38 schreef Razztwizzle het volgende:
Ja of zoals een kennis van me vergeten de berichtje-uit-je-buik-service van MvM te ontkoppelen van je FB account. Toen wist ineens iedereen het al met 6 weken :') .
:D

Wij hebben beide keren de echofoto gepost met de ETA erbij. Saai maar doeltreffend :7
pi_142039666
SQ volgens mij ben jij doorgaans wel een druk persoontje dat veel in de weer is. Tenminste, die indruk krijg ik van je. Als dat zo is, waar ik nu even vanuit ga, is het sowieso lastiger je te focussen op de bewegingen van je kindje. Bovendien, zo is mij verteld, wieg je je kindje zo in slaap.

Lig je wel eens rustig op de bank op je linkerzij? En als je dan een beetje port, gebeurt er dan ook niks? Kun je je kindje/bobbel voelen als je er wat harder op drukt?

En hoeveel weken ben je nu eigenlijk?

Ik zou je bijna toe wensen dat vanaf een dezer dagen je buik helemaal beurs wordt getrapt :* (al is dat ook niet altijd even prettig :') )
  dinsdag 8 juli 2014 @ 11:44:41 #236
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_142039731
Ik voel trouwens ook geen kindbobbel in m'n buik. Heel soms, als ze helemaal links of rechts ligt valt het op dat het daar harder is dan aan de andere kant. Bij mijn vorige zwangerschap konden ze met de hand ook nooit heel goed de ligging voelen. M'n buik voelt gewoon altijd overal 'hard' (niet hard als in een harde buik maar wel stevig).
pi_142039772
Kreeg net bevestigingsmail van vk, de spreekuurlocatie zit gewoon hier om de hoek in de straat (wel een straat van 400 huizen en wij wonen een beetje aan de verkeerde kant, maar goed) dus lekker in de buurt. Ik dacht dat ie in het centrum het dichtste bij was. (Ook niet ver, tis maar een durp) kan ik wellicht gewoon op mijn nieuwe mamafiets vanaf augustus *O*
  dinsdag 8 juli 2014 @ 11:49:35 #238
149959 SQ
snelle trees
pi_142039845
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 11:42 schreef Twinkle20 het volgende:
SQ volgens mij ben jij doorgaans wel een druk persoontje dat veel in de weer is. Tenminste, die indruk krijg ik van je. Als dat zo is, waar ik nu even vanuit ga, is het sowieso lastiger je te focussen op de bewegingen van je kindje. Bovendien, zo is mij verteld, wieg je je kindje zo in slaap.

Lig je wel eens rustig op de bank op je linkerzij? En als je dan een beetje port, gebeurt er dan ook niks? Kun je je kindje/bobbel voelen als je er wat harder op drukt?

En hoeveel weken ben je nu eigenlijk?

Ik zou je bijna toe wensen dat vanaf een dezer dagen je buik helemaal beurs wordt getrapt :* (al is dat ook niet altijd even prettig :') )
:D ik denk dat ik vooral verbaal erg druk ben, ik heb namelijk een kantoorbaan dus ik zit echt de hele dag op mijn gat :') Ik kan mijn kindbobbel sinds een paar dagen wel goed voelen, ze ligt meestal rechts of dwars bovenin. Maar wat nu precies wat is, geen idee!
Ben nu 26+5 ( :o ) dus op zich heeft ze ook nog wel ruimte. En meestal als ik op zij / rug lig en ga liggen porren voel ik wel wat hoor. Alleen soms maar twee beweginkjes, dan weer rust, en dan denk ik dus dat het meer moet zijn dan dat en ga ik me daar weer over opvreten.
Zoals ik al zei - rationeel wèèt ik dat er echt niks aan de hand is. Maar ja, dat hooft he :')
disclaimer
  dinsdag 8 juli 2014 @ 11:50:46 #239
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_142039874
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 11:38 schreef Razztwizzle het volgende:
Dat meen je niet! Is zoiets automatisch gekoppeld aan FB tenzij je het zélf loskoppelt? Dat is wel heel raar voor een 'discreet' instituut als MvM :+
  dinsdag 8 juli 2014 @ 11:51:42 #240
149959 SQ
snelle trees
pi_142039892
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 11:39 schreef NotTheSame het volgende:
Stormqueen, die pinnen :o ! Dat je daar op kan lopen joh!
Wel jammer dat je er weg moet gaan doen, maar tis voor een goed doel!

Aankondiging hebben we op FB en live hetzelfde gedaan. Live kregen de personen een foto van Draakje met een (door haar zelf) afgevinkte checklist. Onderaan stond dan 'In januari 2015 grote zus!' en die was dan ook afgevinkt ;) . Die foto heb ik daarna ook op FB gegooid. Veel mensen moesten toch wel een paar keer kijken voordat ze de hint begrepen _O- .

Net controle gehad bij de vk. Ik zou eigenlijk geen echo krijgen, maar hell, vk had een nieuw echoapparaat dus dat moest getest worden O-). Dus weer een tijdje op de bank gelegen. Maar we doen het goed, voorspelling van de vk is dat ik deze keer weer zo'n 25-30 kg meer weeg op het einde :') .
Over 5 weken weer controle en geslachtsbepaling :).
doet ze die inschatting aan de hand van je weight gain so far? Of zijn er andere redenen om dat aan te nemen? Ik vind het nogal een boude constatering namelijk :')
disclaimer
pi_142040022
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 11:03 schreef Zolena het volgende:

Bizar! Ook 5 navelstrengen dan? Lijkt me er heel gek uitzien! :D
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142040052
Wij hadden deze op FB, met uitleg :)

(Mocht je me de laatste tijd wat verstrooid, witjes, moe, wazig, traag of on-attent hebben gevonden, dat kan kloppen :) J. en ik hebben er lang op gewacht, het heeft heel wat moeite & tranen gekost, maar we mogen eindelijk laten weten: ik ben bijna 12 weken in verwachting van ons 1e kindje! Als alles goed gaat zijn we deze winter met z'n 3en O+ )

dinsdag 8 juli 2014 @ 11:57:58 #243
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_142040087
Hier ook geen buikvervouwingen hoor
De maxi was wel een drukke de midi ook niet, en deze doet hetzelfde als de midi.
Ze ligt net als de midi de hele tijd rechts en ik kan ook echt geen ledematen herkennen terwijl ik bij maxi regelmatig een voet te pakken had.

@NTS leuk vooruitzicht die kilo's erbij :N

Zo en nu weer verder met taart bakken :9~
W
Z
E
pi_142040147
Even bijgelezen..

Kwak wat kak :'( drie weken is echt heul lang.

SQ, snap je zorgen heel goed hoor. Mooi om te lezen dat het niks hoeft te zeggen, en dat je placenta zo'n verschil kan maken. Tis vast allemaal in orde en henka is misschien gewoon een relaxte beeb! (Hoe relaxt is dat?) :*

Zoe leuk dat je ze al kunt onderscheiden qua persoonlijkheid :) byzonder lijkt me dat! Je echofoto had ik dan weer gemist.

Heb ook met grote aandacht de bevalplandiscussie gelezen :Y informatief!

Ik zit in de trein naar het oosten, familie, morgen een uitvaart. (Niet heel dichtbij, maar toch). Wou het eigenlijk niet noemen in het topic vanwege al het slechte nieuws de laatste tijd hier, maar dit heeft niks met babies te maken. hierna moet het maar afgelopen zijn met uitvaarten in mijn omgeving!

Maar ook een kans om tijd door te brengen met mutti, de logeerkamer te ontdoen van mijn ouwe meuk, en mijn broers nieuwe huis te bekijken. Al met al niet gek denk ik! :)

Oh en plopjes O+
pi_142040211
Haha die kat O+ JufMariska
  dinsdag 8 juli 2014 @ 12:03:08 #246
149959 SQ
snelle trees
pi_142040250
leuke aankondiging Mariska O+
Crump, sterkte morgen :* gelukkig ook leuke dingen in het vooruitzicht!
disclaimer
pi_142040415
Leuk JM! :) mijn vriend had een echofoto op fb gezet, in de catechorie cheesy. :')
pi_142040630
SQ: bij bijeenkomsten zeggen ze vaak: als je baby afwijkt van zn eigen routine moet je bellen... Maar ons kind heeft geen duidelijke routine, dus ik heb ook al aardig wat keren gestresst omdat ze ineens minder bewoog...
Tegenwoordig is het vaak als ik rustig op de bank zit of in bed lig dan laat ze wel weten dat ze er is, maar ben ik met andere dingen bezig, ( vooral in mn hoofd want lopen gaat amper nog) dan voel ik haar ook minder...

En ja ze zet af en toe mn buik op stelten, en ze kan letterlijk mn buik heen en weer schuiven, maar mijn placenta ligt aan de achterkant dus er zit geen airbag tussen.

Maar aangeven bij de vk kan nooit kwaad.

Ik heb vannacht gedroomd en blijkbaar was t spannend want ik heb op mn lip liggen bijten, waardoor ik nu 2 blauwe plekjes op mn lip heb (vorm van mn voortanden.. :') )
S. 2014
J. 2016
pi_142040646
Leuko m te lezen over jullie aankondigingen!
Ik had op een scrabble bord onze namen geschreven en this summer, baby *achternaam*, boy or girl, en dat online gegooid. Duurde voor veel mensen even voor ze doorhadden dat we niet gewoon een potje scrabble zaten te spelen :P

SQ ik zou het melden de volgende keer bij de VK. Dat kan sowieso geen kwaad en het lijkt me voor haar prettig om jouw onzekerheden te kennen.

En 5 placenta´s? Wist niet eens dat zoiets kon :o
pi_142041034
Phaidra, er was maar 1 navelstreng. De placenta's waren onderling gekoppeld.

Ik heb geen fb, dus ook geen aankondiging daar :+ We hebben het ook gewoon saai verteld. Was eigenlijk wel leuker om M zo'n grote broer T-shirt aan te doen ofzo.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 12:27:54 #251
348178 NotTheSame
pi_142041095
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 11:51 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

doet ze die inschatting aan de hand van je weight gain so far? Of zijn er andere redenen om dat aan te nemen? Ik vind het nogal een boude constatering namelijk :')
Jep, weightgain so far + voorgeschiedenis met Draakje + start BMI.
Ik heb er niet zoveel moeite mee, het is zoals het is en vorige keer kon ik het ook prima dragen.
Ik eet er iig niet minder om :Y).
  dinsdag 8 juli 2014 @ 12:29:19 #252
149959 SQ
snelle trees
pi_142041140
Zolang het er allemaal ook weer afgaat, zal het wel loslopen :D
disclaimer
  dinsdag 8 juli 2014 @ 12:31:59 #253
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_142041256
Ik heb de echofoto op facebook gegooid met daarbij de uitleg dat B. en E. in juli/augustus grote broer en zus worden.

Ik heb voor B. en E. een kraammand samengesteld. Elke dag dat de kraamhulp er is, mogen ze een klein cadeautje uitpakken. Het is tenslotte voor hen ook een heel bijzondere tijd!
pi_142041352
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 12:31 schreef Sugarsnap het volgende:
Ik heb de echofoto op facebook gegooid met daarbij de uitleg dat B. en E. in juli/augustus grote broer en zus worden.

Ik heb voor B. en E. een kraammand samengesteld. Elke dag dat de kraamhulp er is, mogen ze een klein cadeautje uitpakken. Het is tenslotte voor hen ook een heel bijzondere tijd!
[ link | afbeelding ]
Wat een leuk idee!
S. 2014
J. 2016
pi_142041723
Wat leuk sugar! Ik weet nog toen mijn moeder zwanger was van m'n jongste zusje, m'n oma ook zoiets had gedaan voor mij een m'n zusje! Om de zoveel tijd kregen we een cadeautje, voor onze babypoppen ;)
pi_142041806
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 07:30 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Pff klote zeg... Had je dat bij je vorige zwangerschap ook? Niet kunnen slapen?
Nee viel eigenlijk wel mee. Maar mijn dochter was ook een stuk kleiner, die was 2490 gram bij geboorte en 42 cm, deze baby word geschat op4000 gram. En dat verschil voel ik best wel, al denk ik eerder dat hij uit zal.komen op 3500 gram ofzo :D
In life, every ending is a new beginning..
  dinsdag 8 juli 2014 @ 13:00:57 #257
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_142042650
5 placenta's!? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord, haha! Dat lijkt me echt een bizarre gewaarwording :+

Op fb heb ik gewoon een aankondiging met de echofoto gedaan. Met schoentjes enzo is niet echt iets voor ons, hoewel wel leuk als het mooi uitgevoerd is :)

Bij mijn familie op verschillende manieren: bij mijn vader en 2 van mn zussen die kwamen eten had ik een cake als toetje gemaakt met daarop een groot vraagteken van roze en blauwe muisjes, aan mijn andere zusje die niet mee kon eten toen had ik een romper voor haar toen pas geboren dochter gemaakt met 'grote nicht' erop. Bij mn schoonouders een fles champagne met een kaart met een positieve zwangerschapstest erop geplakt :+
pi_142042800
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 12:31 schreef Sugarsnap het volgende:

[ link | afbeelding ]
Superleuk idee!
pi_142043041
Nou hehe, ik heb m'n aankondiging hoor. :').
  dinsdag 8 juli 2014 @ 13:11:14 #260
149959 SQ
snelle trees
pi_142043156
en, wat is het geworden? :D
disclaimer
pi_142043220
  dinsdag 8 juli 2014 @ 13:14:18 #262
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_142043277
Ik vind m héél leuk DaD!
  dinsdag 8 juli 2014 @ 13:14:29 #263
149959 SQ
snelle trees
pi_142043287
oh, hartstikke leuk!
disclaimer
pi_142043295
Leuk, DaD! Eenvoudig, niet cheesy en toch lief :D Mooi font ook <3
  dinsdag 8 juli 2014 @ 13:15:45 #265
149959 SQ
snelle trees
pi_142043333
oh, en leuk die mandjes Sugar!
disclaimer
pi_142043341
Thanks!
  dinsdag 8 juli 2014 @ 13:17:13 #267
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_142043386
Leuk DaD!
pi_142043577
Oh die is leuk DaD!
*onthoudt
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_142043585
Mooi DaD!
pi_142043735
Cool DaD!!
  dinsdag 8 juli 2014 @ 13:35:07 #271
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_142044187
Ik heb de hele dag al zo'n vaag onbestemd gevoel dat alles klaar moet zijn... Ik denk dat ik dadelijk voor de zekerheid maar vast een ziekenhuistas in ga pakken en onze kamer helemaal klaar ga maken. Eerst maar eens naar de thuiszorgwinkel voor klossen ed.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 13:38:35 #272
348178 NotTheSame
pi_142044351
Leuk DaD!
  dinsdag 8 juli 2014 @ 13:39:03 #273
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_142044370
Erg leuk DaD :Y

Sugarsnap, goed idee van die cadeaumandjes! Ik sla 'm meteen op :Y. Mijn dame is nu zo druk met haar pop (biebie) in de weer dat ik daar spulletjes voor ga kopen. Kan zij ook tutten met kleertjes e.d., voor haar verjaardag eind deze maand krijgt ze al een poppenwiegje dus dat komt helemaal goed.
En, spannend!
  dinsdag 8 juli 2014 @ 13:39:18 #274
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_142044376
Wat leuk DaD!

Voel mij ontaard :p. Had een grappig deel van house op fb geplaatst. Over dat een vrouw bij hem is over dat ze maar niet afvalt, terwijl ze traint voor de marathon en of ze een ernstige ziekte heeft. Waarop hij antwoordt dat de meeste vrouwen wel wennen aan die 'parasiet' en later over gaan op het aankleden etc ervan.

Slechte humor van mijn kant, geloof ook niet dat veel mensen het snapte :p.

Verder kan k weinig toevoegen aan het voelen, behalve dat ik je niet vind zeuren SQ. Heel begrijpelijk zelfs ( gezien mijn halve zenuwinzinking van een paar weken geleden).
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_142044487
Wat leuk DaD! Ik denk dat ik tzt geen aankondiging doe op facebook, de mensen van wie ik graag wil dat ze het weten horen het van mij of via via.

Het zat me toch niet lekker dat ik nog vier weken moest wachten op een echo, dus ik heb gebeld en ik mag eerder komen. Nog drie weken wachten, dat klinkt toch beter :)

Voor de rest wel alles gelezen, maar een beetje druk op het werk.
pi_142044723
quote:
Ik zocht de like-knop :'). Maar héél leuk dus!

Sugar, die mandjes zijn ook tof!
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 8 juli 2014 @ 13:48:15 #277
149959 SQ
snelle trees
pi_142044778
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 13:39 schreef AwayTL het volgende:
Wat leuk DaD!

Voel mij ontaard :p. Had een grappig deel van house op fb geplaatst. Over dat een vrouw bij hem is over dat ze maar niet afvalt, terwijl ze traint voor de marathon en of ze een ernstige ziekte heeft. Waarop hij antwoordt dat de meeste vrouwen wel wennen aan die 'parasiet' en later over gaan op het aankleden etc ervan.

Slechte humor van mijn kant, geloof ook niet dat veel mensen het snapte :p.

Verder kan k weinig toevoegen aan het voelen, behalve dat ik je niet vind zeuren SQ. Heel begrijpelijk zelfs ( gezien mijn halve zenuwinzinking van een paar weken geleden).
Tehehe, ik hou daar wel van :')

Fijn dat de echo een week naar voren kon, cholula!
disclaimer
pi_142044872
Vorige zwangerschap heb ik niet op fb aangekondigd, wel op mijn verjaardag een foto met buik geplaatst (ik was toen 24 weken denk ik). Wie we het toen nog niet persoonlijk hadden verteld, stonden ook niet heel dichtbij ons (en vriend heeft überhaupt geen fb). Nu doe ik het wel denk ik. Ik ben bang dat het me nu niet lukt om iedereen op tijd te spreken. Toen was ons sociale leven toch ietsjes 'gevulder' (en veel vrienden wonen nu wat verder weg, en ik ben niet zo'n beller).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142045023
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 13:41 schreef Cholula het volgende:
Wat leuk DaD! Ik denk dat ik tzt geen aankondiging doe op facebook, de mensen van wie ik graag wil dat ze het weten horen het van mij of via via.

Het zat me toch niet lekker dat ik nog vier weken moest wachten op een echo, dus ik heb gebeld en ik mag eerder komen. Nog drie weken wachten, dat klinkt toch beter :)

Voor de rest wel alles gelezen, maar een beetje druk op het werk.
Maar hoe ver ben je dan volgens je eigen berekening, nu je hem een weekje naar voren hebt kunnen schuiven?

Ik snap de onzekerheid maar als je met die echo nog heel pril zwanger bent (laten we zeggen 6-7) weken, ben je je er dan van bewust dat er dan nog niks zichtbaar hoeft te zijn? Zonder dat er echt wat aan de hand is (of juist wel.. maar dat hoop ik voor niemand uiteraard).

Niet dat je je dadelijk helemaal gek gaat lopen maken omdat er nog niks waarneembaar is. Want dan had je misschien beter dat ene weekje extra kunnen wachten.

Niet om gemeen te willen zijn he :* . Maar ik vind zon hele vroege echo altijd best tricky.
pi_142045346
Daar zat ik ook over te denken, ik zou dan volgens mij eigen berekening 7+3 zijn. Ik heb die twijfel net ook naar de assistente uitgesproken en zij zei dat er dan als het goed is wel wat te zien is en anders mag ik later weer terugkomen.

Ik vind het eigenlijk wel prettig dat je me er op wijst dat het niet zoveel zegt. Net zoals ik ook heel goed weet dat een hartslag in week 7 niet betekent dat ik dan 'veilig' ben....
  dinsdag 8 juli 2014 @ 14:03:30 #281
149959 SQ
snelle trees
pi_142045465
ik had mijn vroege echo destijds ook met 7+3 en daarop was een heel duidelijk vruchtje met hartje te zien. Maar inderdaad, het is nog tricky, een paar dagen maken erg veel verschil. Ik zou het toch wel gewoon doen in jouw geval, zeker met je geschiedenis.
disclaimer
pi_142045515
Leuk DAD!

Stormqueen :* ik weet niet zoveel toe te voegen op wat de rest al heeft gezegd, balen dat je er zo onzeker over blijft. Is iig zeker geen gezeur!

Cholula fijn dat je toch wat eerder kunt.
pi_142045589
Ik doe het ook gewoon, als het niet goed zit kunnen ze een week later nog een keer kijken en mocht het weer fout gaan asap een curretage plannen. No way dat ik weer ruim drie maanden ga aanklieren!

En nu krijg ik de fijne gyn van de curettage O+
pi_142045815
6+3 hadden we een stipje met knippertje,
Het verschilt gewoon ook heel erg per persoon/zwangerschap en natuurlijk de innesteling...
S. 2014
J. 2016
pi_142046019
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 14:05 schreef Cholula het volgende:
Ik doe het ook gewoon, als het niet goed zit kunnen ze een week later nog een keer kijken en mocht het weer fout gaan asap een curretage plannen. No way dat ik weer ruim drie maanden ga aanklieren!

En nu krijg ik de fijne gyn van de curettage O+
Misschien kom ik je tegen! :P

Ohnee, ik ben dom. Moet volgende week al.

Bij mij was er met 4+5 met gemak een vruchtzakje te zien dus als er nu niks meer te zien is zal t wel mis zijn.
pi_142046248
Mijn echoscopiste zei toen ik met 8 of 9 weken een echoliet doen dat het beginnen van het kloppen van het hartje het meest tricky was rond die tijd. Rond de 7 weken begint het met kloppen zei ze.
Maar goed dat je er iig bewust van bent Cholula, dat scheelt denk ik al een berg.

Verder mag de oven uit hoor. 27 graden komende 1,5 week is gewoon niet tof. Zeker niet in een land waar de zon ook 's nachts schijnt. Geen zuchtje wind :'( Ik heb op zich energie om van alles te doen maar door die hitte is zelfs een haaknaald vasthouden vermoeiend. Ik hoop dat madame niet nog 4 weken op zich laat wachten in elk geval!
pi_142047595
Okay Cholula goed dat je je er bewust van bent ^O^

Maar we gaan natuurlijk voor een knipper ;) . Fijn ookdat je een gyn krijgt waar je je bij op het gemak voelt :)

Ik heb zo weinig te melden eigenlijk. Het is gewoon een kwestie van afwachten, rustig aan doen en de slaap zoveel als mogelijk te pakken. A.s. maandag controle bij 38+1. Maar verder niks spectaculairs op het programma staan. Soms, m.n. in de avonduren krampen. Maar ik wijt dat ook een beetje aan het draaien en woelen in bed. Dat gaat niet zo hendig meer. Maar ik voel me goed ^O^
  dinsdag 8 juli 2014 @ 14:56:31 #288
149959 SQ
snelle trees
pi_142047684
het lijkt me zo spannend, die laatste loodjes. Dat idee dat er echt binnen nu en een paar weekjes een babietje in dat bedje ligt O+
disclaimer
pi_142047805
Het is ook spannend SQ :) En ook een beetje eng zelfs.

Maar ik merk zelf dat ik best wel op de bevalling gefocust ben. Dat ik daadwerkelijk daarna een kind heb, dat idee is nog een beetje onwerkelijk :)
  dinsdag 8 juli 2014 @ 15:03:04 #290
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_142047925
Ik vind het nu ook retespannend worden. Ik ben eigenlijk helemaal niet zo bezig met de bevalling an sich, maar het feit dat er straks gewoon nog een kindje bij is, dat kan helemaal gewoon niet! Ik heb er al 2, een jongen en een meid, waar moet ik die derde inpassen in ons leventje? (Ik weet dat de 3e zeer waarschijnlijk gewoon meedraait in ons ritme met school ed, maar het feit dat mijn jongste niet meer mijn jongste zal zijn, daar kan mijn hoofd niet bij...)
  dinsdag 8 juli 2014 @ 15:15:13 #291
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_142048381
@sugar dat herken ik wel
Dat je mini niet meer je mini is.
Ze is zo grappig echt een lolbroek en een dondersteen en soms ben ik bang dat het zo druk is dat je dan geen tijd hebt om dat te zien.( ofzo is moeilijkt uitleggen geloof ik)
De oudste is hier 10 jaar alleen geweest en dus heb ik met volle teugen van al die fases genoten zeg maar.
En dat vindt ik het voor de nu mini soms lullig dat het bij haar anders zal zijn.
En anders is niet slechter (maar soms voel ik me wel zo) want zij heeft een hele andere interactie met de baby als haar broer,en dat is ook weer tof natuurlijk.
W
Z
E
  dinsdag 8 juli 2014 @ 15:20:07 #292
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_142048546
r-a, ik weet wat je bedoelt. Tussen B. en E. zit maar 21 maanden, dus ik heb bij E. een hele hoop dingen gezien die ik bij B. zo'n beetje gemist heb. Ook is E. echt een mama's kindje, en dat kan nu al niet altijd meer en straks met de baby helemaal niet meer. Gelukkig voor haar gaat ze vanaf januari naar school.
pi_142048995
Ik ben nog geen officiele laatste loodjes moeder maar ik vind t met al t gerommel in mn lijf al spannend... Zeker toen gister mn urine niet schoon was, en mn bloeddruk te hoog en er regelmaat in mn harde buiken zat..... En dan met t verhaal van Dyre in mn achterhoofd, t kan zomaar ineens zover zijn...

We krijgen zo visite, en die man zien we 1x per 6-8 weken, dus dikke kans dat vandaag de laatste keer is zonder baby..
T punt waarop alles anders wordt komt gewoon steeds dichterbij, en dat is leuk en spannend tegelijk.
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 8 juli 2014 @ 15:54:02 #294
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_142049716
Ik weet nog dat ik bij heel veel dingen dacht: dit is de laatste keer voordat de baby er is. Pak toiletpapier kopen en het vuilnis buitenzetten enzo :+
  dinsdag 8 juli 2014 @ 15:56:57 #295
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_142049817
Cholula gefeliciteerd en welkom hier! Hopelijk over 4 weken een mooie knipper voor jullie! :Y

Kwak, 3 weken is wel een behoorlijke tijd. Maar inderdaad gewoon jezelf volplannen met allemaal leuke dingen, dan gaat de tijd veel sneller :D

Geppie, als je iemand zoekt om te stucen op korte termijn zou je werkspot eens kunnen proberen. Je kan er ook bij zetten dat het zsm moet gebeuren en zijn er vast wel een paar stukadoors die nog wel een gaatje hebben :)

SQ heel begrijpelijk hoor dat je je zo op d'r schopjes focust. Misschien kan je VK je wel geruststellen. Misschien is Henka gewoon lief zachtjes aan het schoppen voor haar mama O+

Crump sterkte morgen.

Razz, de foto die je op facebook hebt gezet met die schoentjes vind ik echt cool!
Van JM en DaD ook erg leuk en origineel :D
Sugar wat een leuk idee die kraammandjes met cadeautjes voor je mini's :D

Ik heb ook gewoon een echofoto op fb gezet. Misschien saai, maar wel in 1x duidelijk haha. Maar toen wisten de belangrijke mensen het toch allemaal al.
Bij de directe familie zijn we de dag van de test langs gescheurd.. we konden echt niet wachten of de tijd nemen om iets origineels te bedenken. Maar wat een heerlijke reacties, helemaal omdat we zelf ook nog helemaal hoteldebotel waren van die positieve test O+ En beste vrienden ook 3 dagen erna.

Heb trouwens wel heel origineel worstenbroodjes getrakteerd op 't werk toen we wisten dat het een jongetje was :') _O-
  dinsdag 8 juli 2014 @ 15:59:24 #296
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142049912
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 15:54 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik weet nog dat ik bij heel veel dingen dacht: dit is de laatste keer voordat de baby er is. Pak toiletpapier kopen en het vuilnis buitenzetten enzo :+
Dat je melk koopt met je UD als houdbaarheidsdatum O+
KuikenGuppy
  dinsdag 8 juli 2014 @ 16:03:16 #297
149959 SQ
snelle trees
pi_142050033
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 15:56 schreef Radyhyn het volgende:

Heb trouwens wel heel origineel worstenbroodjes getrakteerd op 't werk toen we wisten dat het een jongetje was :') _O-
hehehehe :')
disclaimer
  dinsdag 8 juli 2014 @ 16:04:02 #298
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_142050064
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 15:56 schreef Radyhyn het volgende:
worstenbroodjes
Worstenbroodjes :9~ Ik wil ze. Nu. Met roomboter :Y)
  dinsdag 8 juli 2014 @ 16:07:47 #299
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_142050180
Met roomboter?! Smeer je dat er bovenop dan? :o
  dinsdag 8 juli 2014 @ 16:15:50 #300
149959 SQ
snelle trees
pi_142050449
Lekker zompen O+
disclaimer
pi_142050618
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 16:04 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Worstenbroodjes :9~ Ik wil ze. Nu. Met roomboter :Y)
met roomboter en een rennie dan zeker? :P ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')