abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 juli 2014 @ 13:52:35 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_142003458
Zwangerschap & geboorte

2014

11 juli: LaLouchi (jongen)
*** 16 juli: Sunshine1982 & Fe2O3 ***
27 juli: Twinkle20 (jommetje)

3 augustus: Sugarsnap
8 augustus: marel88
8 augustus: Amsel (meisje)
16 augustus: gewoonmezelf87 (meisje)
17 augustus: geppie (meisje)
22 augustus: rebel-angel (meisje)
30 augustus: Mangostine (meisje)

18 september: Razztwizzle (meisje)
23 september: Tante_Soesa (meisje)
23 september: Vue
30 september: Hilmo (jongen)

5 oktober: Spees_Eend (meisje)
7 oktober: DagenNachtdromer (jongetje)
9 oktober: Skittles (meisje)
***9 oktober: Stormqueen & bleiblei*** (meisje)
12 oktober: Loj
18 oktober: Fee-nix (meisje)
22 oktober: kwakz0r (jongen)
23 oktober: Little_Miss_Naughty

3 november: krijgerrtje (meisje)
10 november: DevilsAndDust (jongen)
15 november: JufMariska (jongen)
16 november: Heliotrope (meisje)
22 november: Zoë23 (tweeling)
23 november: LadyTagliatelle (meisje)
29 november: Sicilia (jongen)

2 december: AwayTL
2 december: Radyhyn (jongen)
8 december: Cleany (papa)
15 december: Crumpette
19 december: snoenk
26 december: roellie80 (papa)
26 december: StarDust_

2015

15 januari: NotTheSame
20 januari: diemux (papa)

21 februari: Danaa

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
disclaimer
pi_142003953
Rietje :* Veel sterkte!

Een goede SEO voor Sicilia! Bij mij zat er voor de SEO 3-4 weken en na de SEO ook weer 3 weken.

M'n eerste echte zwangerschapsklacht: maagzuur sinds gisteren :r
En ook gisteren "verrast" vriend had het per ongeluk verklapt twee weken geleden met een babyshower. Ik hoef voorlopig ook geen kleertjes, luiers en verzorgingsspul meer te kopen :+

Beetje jammer alleen dat er op de uitnodiging stond dat het een verassing voor mij was en ook op Facebook stond 'Wat was ze verast!' ;(
pi_142003984
Rietje :'( :'( :'( Ik zat nog wel vol spanning te lurken!
pi_142004178
Skittles, kreeg jij zelf die uitnodiging ook dan? _O- wel heel lief zo'n babyshower O+ .. ik zou me enorm verbazen (en dus echt verrast zijn) als mijn vriendinnen zoiets zouden doen.

Rietje :{ sterkte :*
pi_142004286
Rietje wat kut :* sterkte.
pi_142004428
Rietje wat erg. Veel sterkte :*
pi_142004478
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:12 schreef Crumpette het volgende:
Skittles, kreeg jij zelf die uitnodiging ook dan? _O- wel heel lief zo'n babyshower O+ .. ik zou me enorm verbazen (en dus echt verrast zijn) als mijn vriendinnen zoiets zouden doen.

Rietje :{ sterkte :*
Nee, m'n vriend zei dat er een kippenvel spelfout op stond en liet na de babyshower de uitnodiging zien die naar iedereen verstuurd was :D
Was ook heel lief, ondanks dat ik zei het eigenlijk niet te willen. Ideetje van een lieve kennis (van wie we ook de babykamer overnemen) en georganiseerd door mijn moeder en een vriendin O+
pi_142004549
Ach rietje, sterkte :*

En die voorbeelden uit dat boek... Brrr :{
Tralalalaaa
pi_142004805
En ik was het dus, die rietjelurker.

Met (volgens mijn berekening) 7 weken had ik de eerste echo. Die was niet goed voor 7 weken, wel voor 6. 2 dagen later had ik een echo bij het echocentrum en daar was een hartje op te zien, maar het vruchtje was nog kleiner dan de fertiliteitsarts zei. In theorie zou er een late innesteling geweest kunnen zijn, maar ik hield wel rekening met dat het gewoon niet goed zat.

Vandaag (volgens eigen berekening 9 weken zwanger) was het vruchtje ongeveer 1,5 mm groter dan 2 weken geleden en was er geen hartaktie. Ik moet nu wachten op een miskraam, tenzij dat langer dan een week duurt. Dan wordt er een curretage gepland. Vorig jaar had ik de punctie op Thijs' verjaardag, dit jaar is het voor mij weer geen mooie dag.....

Hopelijk tot ziens.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_142004878
McLaura! Sterkte meid!
S. 2014
J. 2016
  maandag 7 juli 2014 @ 14:33:44 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_142004986
ah McLaura, wat verschrikkelijk zuur ;(
Ik blijf voor je duimen in de toekomst!!
disclaimer
  maandag 7 juli 2014 @ 14:34:31 #12
149959 SQ
snelle trees
pi_142005013
Ha skittles ook aan het maagzuur *O* En je bent verast, RIP aan de nabestaanden ;(

Mijn babyshower is trouwens een maandje vervroegd nu O+
disclaimer
pi_142005473
He bah Laura, wat teleurstellend. Hopelijk mag je je hier in de toekomst weer melden, met of zonder rietjes. :*

Fijn SQ van de shower! Damn nou wil ik ook een shower :')
pi_142005620
Fijn SQ! Wanneer heb je de shower nu?

Misschien zijn ze al bezig met voorbereidingen om je te verassen Crump >:) :+
  maandag 7 juli 2014 @ 14:54:41 #15
149959 SQ
snelle trees
pi_142005648
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:53 schreef Skittles het volgende:
Fijn SQ! Wanneer heb je de shower nu?

Misschien zijn ze al bezig met voorbereidingen om je te verassen Crump >:) :+
als ik 32 weken ben :Y
disclaimer
pi_142005719
Oooh, alle tijd om je kaken te oefenen op eindeloos glimlachen :P
pi_142005980
Wat vreselijk stom, mcLaura :*

Ik wil ook wel een babyshower. _O-

Oh en echt, mijn hormonen. :') 3 jaar geleden heb ik het contact met een vriendin verbroken. Ze was nogal moeilijk in de omgang. Heel stellig in alles en iedereen veroordelend. Kort daarna is ze in Amerika gaan wonen. In mei nam ze contact met me op, ze was even in Nederland en we hebben afgesproken en alles uitgepraat. Ze is zo veranderd. Zo lief en oprecht is ze nu. Zaterdag gaat ze trouwen en ik ben nu echt :'( dat ik er niet bij kan zijn en dat zij niet bij de mijne is geweest. En dan voel ik me schuldig dat ik het contact heb verbroken toen. Terwijl zij zegt dat het voor haar wel een les was dat haar gedrag niet tof was.

Gisteren was de termijn van de miskraam en geen bloed. Ik was zelfs enigszins verbaasd. Elke dag voelt t een beetje beter en zekerder. Morgen 6 weken en een week erna de echo bij de lieve gyn in opleiding. De vk heeft trouwens aangegeven dat ze me af en toe bellen om te kijken hoe het met mij en de zwangerschap gaat dat vind ik wel lief. O+
pi_142006277
Wat ontzettend verdrietig McLaura, ik hoop dat je je hier in de toekomst weer mag melden. :*
pi_142006313
Mclaura :* voor jullie

Sicilia
*O* goede SEO

Wat leuk Skittles!

SQ
Fijn dat ze het verzet hebben

Cygne
:* hormonen
Lief van de vk. Fijn dat je er steeds meer vertrouwen in krijgt!

Vanmorgen hadden we de SEO
Alles leek goed O+ meer dan een uur gekeken. Baby's waren lekker druk :+
Baby 2 is gedraaid (woensdag lag ze nog anders) van stuit naar hoofdligging. Waarschijnlijk had ik daardoor vrijdagavond zoveel pijn.
Ze liggen nu beide met het hoofd naar beneden.

Ben echt helemaal verliefd. Vind het zo leuk dat ze met de gezichtjes bij elkaar liggen.
En nu liggen ze met de voetjes richting mijn rechterzij en trappen er dus heel gezellig 4 voetjes op 1 plek oO<

[ Bericht 12% gewijzigd door Zoë23 op 07-07-2014 20:22:18 ]
pi_142006440
Wat fijn Zoë en echt superleuk! Je klinkt ook verliefd O+

Leuk Skittles!

Stormqueen goed dat je aangegeven had dat je wilde verplaatsen!

McLaura :*
pi_142006442
Wat een mooie plaatjes zoe! Ik ben nu al benieuwd naar ze! O+
pi_142006775
Wat een lieve plaatjes Zoë!
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_142006777
Fijn dat alles goed is Zoë! Leuke plaatjes en hoe lief dat ze met hun gezichtjes bij elkaar liggen O+
pi_142006935
Hooww ik moet nog even bijlezen maar ik lees in het vorige topic dat er gezegd wordt dat er nergens zwart op wit staat van de babypakketten bij supers.
C1000 heeft het wel op de site (bij acties): http://www.c1000.nl/consumentenservice/veelgestelde-vragen.aspx
Plus ook: http://www.plus.nl/acties/kiekeboebox
En AH heeft bij ons geregeld in een huis aan huis folder met andere bedrijven de aankondiging van lever geboortekaartje in en ook in de winkel zelf hangen de kaartjes met de aankondiging, maar als je dat niet hebt of ziet in de winkel zou ik de AH over slaan, maar onze kleine dorps AH doet het dus wel :D
pi_142007203
Wat een prachtige plaatjes zoë. O+

Ben nu eindelijk weer thuis, bloeddruk was aan de hoge kant, harde buiken waarneembaar, rugkrampen niet, urine niet schoon dus antibiotica. En de blaasontsteking kan dus ook zeker de oorzaak zijn vd krampen en harde buiken.

Mn 1e handmatige inwendige onderzoek gehad, geen ontsluiting, wel zit mup dr koppie in mn bekken, wat dus t drukgevoel goed kan verklaren.

Donderdag weer gewone controle bij de gyn en de laatste (?) groeiecho.

Nu eerst eten :Y)
S. 2014
J. 2016
  maandag 7 juli 2014 @ 15:37:28 #26
302812 Little_Miss_Naughty
naughty by nature
pi_142007228
Sterkte McLaura :*

Mooie plaatjes Zoë, gezellig zo met zijn tweetjes dicht bij elkaar O+

Ik mag morgen weer spieken, ben benieuwd in welke houding het kleintje dit keer ligt, volgens mij zijn er afgelopen weekend salto's geoefend.. O+
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_142007459
Jeetje wat erg McLaura! Sterkte!

Prachtige echo's van Zoë!
  maandag 7 juli 2014 @ 15:59:36 #28
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_142007872
Nee McLaura...! Sterkte.

Wat een mooie echo's Zoe O+

GM fijn dat je nu iig antibiotica hebt. Niet fijn dat je harde buiken blijft houden... Waarschijnlijk idd de laatste groeiecho. Hierna is ze te groot om gemeten te worden als ik het goed begrepen heb (hoofdje zit dat tever onderin of zoiets).
pi_142008163
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 15:59 schreef Hobbesje het volgende:
Nee McLaura...! Sterkte.

Wat een mooie echo's Zoe O+

GM fijn dat je nu iig antibiotica hebt. Niet fijn dat je harde buiken blijft houden... Waarschijnlijk idd de laatste groeiecho. Hierna is ze te groot om gemeten te worden als ik het goed begrepen heb (hoofdje zit dat tever onderin of zoiets).
Oh dan ben ik benieuwd want de vk kon dr hoofdje al wel voelen bij t inwendig onderzoek.
S. 2014
J. 2016
pi_142008256
McLaura, veel sterkte. :*.

Zoe en Sicilia goede echo's, fijn! *O*.

Wat een toffe verassing Skittles, zo'n babyshower. :D. Met maar één vriendin, die ook nog eens in Australië woont, zie ik het hier niet gebeuren. :+.

Wij gaan binnenkort op vakantie en ik was ervan overtuigd dat ik veel te weinig passende zomerkleren heb om twee weken mee door te komen. Morgen moet ik even naar de stad, dus ik had bedacht om alles maar even op bed uit te spreiden om te zien wat ik nog mis in mijn garderobe. Euh...

Laten we het erop houden dat ik van zes kledingstukken nog de prijskaartjes moest knippen.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 7 juli 2014 @ 16:16:39 #31
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_142008385
(Rietje) McLaura wat ontzettend fuck gewoon! ;( Heel veel sterkte! En ik hoop echt dat we je snel weer zien hier! :*

Sicilia gefeliciteerd met je goede SEO!
Sugar hopelijk doet rust je bloeddruk goed. Gelukkig is de baby lekker actief :) Ik duim voor een goede bloeddruk vrijdag!
Spannend GM! Hopelijk doet de antibiotica zijn werk.
Skittles wat leuk van je babyshower maar minder leuk van je maagzuur... baahhh. Of was je zo 'verrast' dat je er 't maagzuur van hebt gekregen?
Zoe wat fijn een goede SEO en die foto's zijn echt super schattig met z'n twee!
Dad, er kunnen altijd nog meer kleren bij hoor :Y
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_142008463
GM, fijn van de antibiotica! Hopelijk worden de krampen en de harde buiken dan ook een stukje minder!

Hier nog even een 3D plaatje die vanmorgen bij de SEO gemaakt is. Ben zo verliefd dat ik hem even moet delen O+

pi_142008534
Oooj kiek dat neusje O+
En armpje naast zn hoofd of niet?

Vind t al wel een echt jongenskoppie hebben O+
S. 2014
J. 2016
  maandag 7 juli 2014 @ 16:22:04 #34
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_142008571
Mooi Sicilia! Wat een droppie O+
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_142008877
Sicilia! O+
pi_142008909
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 16:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Oooj kiek dat neusje O+
En armpje naast zn hoofd of niet?

Vind t al wel een echt jongenskoppie hebben O+
Ja klopt! hij wilde eigenlijk ook helemaal niet op de foto...

2 complete armen voor zijn hoofd :)
pi_142009110
Sterkte, mclaura! :* ;( echt klote! :(

En even een jompel voor de goede seo's van sicilia en Zoë *O* (nog iemand vergeten, of?)

Ik hoef echt geen babyshower.. Sinds m'n 13e ook al geen verjaardagsfeestjes meer gehouden, behalve voor familie, want ik vind er voor mezelf echt niks aan :') alleen te hopen dat de schoonfamilie daar ook rekening mee houdt!
  maandag 7 juli 2014 @ 16:42:45 #38
149959 SQ
snelle trees
pi_142009219
oh ik ben dol op dat soort stomme feestjes _O- :@ al is het vast minder melig op spa rood, maar soit :P

ik zie twee prachtecho's van Zoë en Sicilia O+ O+

GM, hopelijk is de blaasontsteking er snel onder!

Voorlopig hoef ik trouwens echt nog even geen vingers in mijn schuif vind ik _O-
disclaimer
pi_142009337
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 16:42 schreef Stormqueen het volgende:
oh ik ben dol op dat soort stomme feestjes _O- :@ al is het vast minder melig op spa rood, maar soit :P

ik zie twee prachtecho's van Zoë en Sicilia O+ O+

GM, hopelijk is de blaasontsteking er snel onder!

Voorlopig hoef ik trouwens echt nog even geen vingers in mijn schuif vind ik _O-
_O- dit was voor mij ook de 1e keer hoor, voorheen altijd met de witte dildo, maar t viel mij eigenlijk reuze mee... weet niet of ik t tijdens de bevalling nog zo leuk vind natuurlijk
:+
S. 2014
J. 2016
pi_142009423
daar kijk ik dus wel tegenop, dat gewroet down under. Dat hoeft voor mij dus niet zo. Maar ja hoort erbij enzo..
Als ik straks echo heb (doen ze met 8 weken geloof ik) dan hoop ik eigenlijk ook op uitwendig, want anders moet ik meteen al met de billen bloot. :'(
Anders doe ik het misschien net zo lief een weekje later pas.
  maandag 7 juli 2014 @ 16:50:36 #41
149959 SQ
snelle trees
pi_142009504
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 16:48 schreef Risu het volgende:
daar kijk ik dus wel tegenop, dat gewroet down under. Dat hoeft voor mij dus niet zo. Maar ja hoort erbij enzo..
Als ik straks echo heb (doen ze met 8 weken geloof ik) dan hoop ik eigenlijk ook op uitwendig, want anders moet ik meteen al met de billen bloot. :'(
Ja da's toch wel een consequentie die er bij hoort, dat er uiteindelijk dingen in je schuif gestoken gaan worden :D
Maar 1 geruststelling: zo'n echo hoeft echt niet bij iedereen meteen inwendig ;)
Helaas zijn er ook mensen (zoals ik) waarbij zelfs een echo met 13+4 nog inwendig moet :') Maar ook daar wen je aan _O-
Overigens: als je het ècht niet wil doen ze geen inwendige echo :)
disclaimer
pi_142009551
quote:
Dikke kans dat 8 weken nog inwendig gaat, maar doe een lang tuniek aan en je voelt je minder naakt...
En bedenk maar zo, je zal tijdens je bevalling ook niet lekker aangekleed op bed liggen ;)
S. 2014
J. 2016
  maandag 7 juli 2014 @ 16:51:53 #43
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_142009567
quote:
Ik denk dat je er vanuit moet gaan dat de eerste echo sowieso inwendig zal zijn.

Fijn van de goede echo's!
pi_142009631
Nou ja, ik heb in ieder geval niet zoveel vetjes op mijn buik, die zitten allemaal wat lager en wat hoger bij mij. Dus ik zie het allemaal wel.
In ieder geval gaat mijn man mee, dan kan ik zijn hand fijnknijpen want ik vind het super spannend.
pi_142009707
Ik ben daar (door veeeeel inwendige onderzoeken) erg makkelijk in,maar bedenk maar dat je naar je kindje gaat kijken, en zodra jij t stipje op t scherm ziet zal jij je weinig druk maken om een witte banaan... :P
S. 2014
J. 2016
pi_142009743
Qua inwendige echo. Ik ben vrij preuts maar dat vond ik meevallen. Het deed wel zeer maar dat komt omdat ik automagisch mijn bekkenbodem teveel aanspan.

Echt google. Ik moet t ook niet doen he. Want tegen de 5 weken zou er toch wel al een dooierzakje te zien moeten zijn op de inwendige echo. Nouja, we gaan t zien volgende week.
pi_142009819
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 16:56 schreef Cygne het volgende:
Qua inwendige echo. Ik ben vrij preuts maar dat vond ik meevallen. Het deed wel zeer maar dat komt omdat ik automagisch mijn bekkenbodem teveel aanspan.

Echt google. Ik moet t ook niet doen he. Want tegen de 5 weken zou er toch wel al een dooierzakje te zien moeten zijn op de inwendige echo. Nouja, we gaan t zien volgende week.
Je had toch ook n vruchtzakje op de echo.. :?
S. 2014
J. 2016
  maandag 7 juli 2014 @ 16:59:07 #48
149959 SQ
snelle trees
pi_142009843
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 16:56 schreef Cygne het volgende:

Hoe ver was je met die vorige echo? En ben je 100% zeker van de dag van innesteling?
Vooral dat laatste kun je niet met zekerheid zeggen. Twee dagen er naast zitten betekent op zo'n vroege termijn echt gigantisch veel verschil he ;) Dus ophouden met googlen o|O
disclaimer
pi_142010046
Gm, vruchtzak wel, geen dooierzak.
SQ, ik weet niet wanneer mijn eisprong was maar als ik uitga van eerste dag laatste menstruatie was ik toen 4+5.
  maandag 7 juli 2014 @ 17:06:06 #50
149959 SQ
snelle trees
pi_142010160
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 17:04 schreef Cygne het volgende:
Gm, vruchtzak wel, geen dooierzak.
SQ, ik weet niet wanneer mijn eisprong was maar als ik uitga van eerste dag laatste menstruatie was ik toen 4+5.
Ja, dan kun je gewoon ècht nog geen conclusies trekken. Ik begrijp je onzekerheid en je drang naar bevestiging, maar die kun je pas rond 7 weken een beetje krijgen. Tot die tijd is het gewoon heel even doorbijten! :*
disclaimer
pi_142010186
Weer wat geleerd. Ik dacht altijd dat dit t zelfde ding was.. :@
S. 2014
J. 2016
  maandag 7 juli 2014 @ 17:07:52 #52
149959 SQ
snelle trees
pi_142010257
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 17:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Weer wat geleerd. Ik dacht altijd dat dit t zelfde ding was.. :@
haha, nee, de vruchtzak is datgene waar je babbie in groeit ;) (de zgn vliezen). De dooierzak is het zakje voedsel waar de embryo de eerste weken zijn voedsel uit haalt tot er een placenta is gevormd.
Net als in een ei eigenlijk :D

Op mijn 7+2 echo kun je 'm goed zien:

disclaimer
pi_142010368
O men jullie gaan zo hard! Ik zag een heeeeeeeleboel mooie echo's en goed nieuws voorbij komen.

Helaas ook slecht nieuws van onze incognito. Wat rot :{

Sorry, heb effe geen puf meer om uitgebreid te reageren. Dat houden jullie van me te goed! :)

Wel eindelijk (goed) nieuws over mijn WAZO *O* .. Toch weer een zorg minder.
pi_142010450
Nee dus, haha.

Op zich kan ik me ook wel n beetje vasthouden aan wat de gyn zei. Dat ze niks ging zien met 4+5 en als we geluk hebben wat verdikt slijmvlies. Toen de echostaaf erin ging was er dus meteen dat vruchtzakje te zien. Man zei nog tegen de gyn dat hij een wit puntje zag en dat zag de gyn toen ook. Zelf heb ik dat niet gezien.

Het komt vast wel goed hoor. En anders niet. Ik kan er hoe dan ook niks aan veranderen.
  maandag 7 juli 2014 @ 17:13:51 #55
149959 SQ
snelle trees
pi_142010538
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 17:10 schreef Twinkle20 het volgende:
O men jullie gaan zo hard! Ik zag een heeeeeeeleboel mooie echo's en goed nieuws voorbij komen.

Helaas ook slecht nieuws van onze incognito. Wat rot :{

Sorry, heb effe geen puf meer om uitgebreid te reageren. Dat houden jullie van me te goed! :)

Wel eindelijk (goed) nieuws over mijn WAZO *O* .. Toch weer een zorg minder.
Is dat een WAO voor zwangeren?
disclaimer
pi_142010642
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 17:07 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

haha, nee, de vruchtzak is datgene waar je babbie in groeit ;) (de zgn vliezen). De dooierzak is het zakje voedsel waar de embryo de eerste weken zijn voedsel uit haalt tot er een placenta is gevormd.
Net als in een ei eigenlijk :D

Op mijn 7+2 echo kun je 'm goed zien:

[ afbeelding ]
Aah oke, duidelijk! Thanks.
S. 2014
J. 2016
pi_142010675
Cygne
:* onzekerheid is ***

GM
Hoop dat t met de antibiotica snel beter gaat

Fijn twinkle!

Wat een schatje sicilia!
pi_142010990
Oeh inwendige dingen, niets gehad tot nu toe, met 9 weken kon ze het gewoon uitwendig zien bij mij. En ook geen vingers gehad >:) en daar zie ik ook enorm tegen op, ga dan enorm verkrampen vrees ik... Dat lijkt me echt een eng moment, de eerste keer dat ze zeggen; en nu gaan we even voelen aaaah :o :{
pi_142011090
Ik had vorige keer echo, twee vingers en een eendenbek. Maar die ging er mooi niet in. :')
pi_142011126
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 17:25 schreef Hilmo het volgende:
Oeh inwendige dingen, niets gehad tot nu toe, met 9 weken kon ze het gewoon uitwendig zien bij mij. En ook geen vingers gehad >:) en daar zie ik ook enorm tegen op, ga dan enorm verkrampen vrees ik... Dat lijkt me echt een eng moment, de eerste keer dat ze zeggen; en nu gaan we even voelen aaaah :o :{
Dr gaat n flinke dot glijmiddel op.... Dat scheelt dan wel weer.
S. 2014
J. 2016
pi_142011175
Wazo is een uitkering die je krijgt in je verlof, mits je in een bepaalde periode daarvoor wel werkzaam bent geweest.

De periode dat jij in je verlof zit krijgt jouw wg betaald vanuit uwv (als ik het goed zeg). Als je dus in loondienst bent wordt je loon op die manier doorbetaald.

Maar aangezien ik een uitzuigkracht ben en op moment van ziekte/verlof geen wg meer heb, moet je daar dan zelf achter aan en dat kan soms heul lang duren. Maar het is nu geregeld dus het kont goed ^O^
  maandag 7 juli 2014 @ 17:30:14 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_142011214
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 17:29 schreef Twinkle20 het volgende:
Wazo is een uitkering die je krijgt in je verlof, mits je in een bepaalde periode daarvoor wel werkzaam bent geweest.
De periode dat jij in je verlof zit krijgt jouw wg betaald vanuit uwv (als ik het goed zeg). Als je dus in loondienst bent wordt je loon op die manier doorbetaald.

Maar aangezien ik een uitzuigkracht ben en op moment van ziekte/verlof geen wg meer heb, moet je daar dan zelf achter aan en dat kan soms heul lang duren. Maar het is nu geregeld dus het kont goed ^O^

Fijn! O+
disclaimer
pi_142011252
Inwendig was echt niet erg vond ik..,
Niet teveel over nadenken :)

Sterkte Rietje :*
pi_142011808
Het staafje is ook heel dun vond ik.
Als je seks kan hebben met je vriend, zal dat ding ook meestal wel passen.

Oh en als je je schaamt: ze zien zoveel vrouwen inclusief vagina voorbij komen dat ze echt niet raar op zullen kijken, behalve als die van jou met sparkles en geluid komt.
pi_142012117
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 17:43 schreef Skittles het volgende:

Oh en als je je schaamt: ze zien zoveel vrouwen inclusief vagina voorbij komen dat ze echt niet raar op zullen kijken, behalve als die van jou met sparkles en geluid komt.
_O-

Mja dat dus :P

Welke staafje?
S. 2014
J. 2016
pi_142012163
Banketstaafje. :+
  maandag 7 juli 2014 @ 17:58:23 #67
149959 SQ
snelle trees
pi_142012327
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 17:43 schreef Skittles het volgende:

vuurwerkfoef O+
disclaimer
pi_142012436
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 17:58 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

vuurwerkfoef O+
Foefje is thuissss. :'(
pi_142012602
Ik keek er ook heel erg tegen op, maar had met opzet een langer shirt aangedaan voor het geval dat.. Inderdaad, inwendige echo gehad, maar het viel me uiteindelijk alles mee gelukkig :) Met zo'n lang shirt voelde ik me alles behalve naakt
pi_142013153
Vuurwerk 8-) ik vond de inwendige echo's ook meevallen!

Fijn van je wazo Twinkle!
  maandag 7 juli 2014 @ 18:23:26 #71
344469 Amsel
zonder t
pi_142013157
McLaura, wat enorm kut :(
pi_142014044
Hebben jullie trouwens iets van kam/borstel aangeschaft (en zo ja, welke?) en een 'manicure' setje?
Ik zie bij prenatal nagelknippers voorbij komen die ik zelf ook gebruik, alleen zo'n schaartje heb ik niet.
pi_142014220
Ja ik heb zo'n manicure setje bij de hema meegenomen en een borstel+kammetje.
En op t lijstje vd kraamzorg stonden kartonnen vijltjes omdat je de eerste weken die nageltjes niet mag knippen...
S. 2014
J. 2016
pi_142014335
Niet mag knippen?
Waarom niet? Snap dat vijlen makkelijker is, maar er is toch geen wet die dat verbiedt ofzo? Of is het echt heul gevaarlijk? :?
pi_142014512
Nee t schijnt da t die nageltjes daar echt nog te kwetsbaar voor zijn...

ik schrijf alleen maar neer wat ik gelezen heb..
S. 2014
J. 2016
  maandag 7 juli 2014 @ 19:01:16 #76
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_142014611
Roomsnoes de nageltjes zitten nog soort van vast aan het vel. En ze zijn heel klein. Bij onze middelste heb ik na de 6 weken geknipt en dat werd toen nog een groot bloedbad voor zo'n ukkie. Zie daar maar eens een pleister op te plakken...
Hier niet meer knippen de errste tijd!
pi_142014849
Ah. Capito.
Heb het idee dat er in NL veel meer "regeltjes" worden opgelegd dan hier. Nog nooit over gelezen nml. Kan idd zelf wel voorstellen dat de boel wat fragiel is en scherp wordt van knippen :D

En ik krijg altijd een beetje jeuk van dat soort "mag niet" formuleringen. Alsof er iemand is die meer baas is over wat er met mijn kind gebeurt dan ik. Ofzo. Alsof je gestrafd kan worden als je het toch doet. Ik zou liever het woord afraden gebruiken :P Maar das een persoonlijk dingetje.
  maandag 7 juli 2014 @ 19:07:02 #79
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_142014865
schaartje heb ik nog, knip ik de andere 2 ook mee. Kartonnen vijltjes heb ik ook wel liggen, maar nooit gebruikt. Ik beet ze altijd af :@ tijdens het voeden.
Kammetje en borstel ook niet gekocht. B. en E. zijn beide met heel fijn blond haar geboren, ik verwacht deze keer ook geen flinke bos.

Inwendige echo's vond ik nooit zo vervelend.

Morgen toch maar een nieuwe deken voor het ledikantje kopen. In degene die ik heb zitten helaas poep/spuug vlekken die ik er niet meer uit krijg.
  maandag 7 juli 2014 @ 19:14:09 #80
149959 SQ
snelle trees
pi_142015201
Gevijlde nagels zijn ook stukken minder scherp dan geknipte nagels trouwens :Y)
disclaimer
pi_142015453
Ik trek voor die echo gewoon een lang shirt aan, dan zal het misschien wel meevallen.
En ik schaam me niet ofzo hoor, en of het pijn doet zal me ook een worst wezen (hehe worst) het gaat er mij om dat ik de controle verlies op zo'n moment en dat iemand dingen gaat doen die in mijn hoofd alleen door mijn man gedaan mogen worden. Maar dat moet ik toch wel een keer los gaan laten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_142015475
De eerste maanden vijlde ik. Vond ik veel hendiger. Later had ik zon nagelknipper :)

Room ik ben idd ook een beetje allergisch voor dat 'mag niet'. Ik kijk meer naar of iets praktisch is of niet :)

Borstel en kam .. dreumes speelt er mee maar echt nut heeft het nooit gehad. :)

Veel dingen hoef je ook echt niet vanaf dag 1 in huis te hebben.. daar kan manlief later nog voor op pad mocht het nodig zijn :)
pi_142016541
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 19:20 schreef Risu het volgende:
Ik trek voor die echo gewoon een lang shirt aan, dan zal het misschien wel meevallen.
En ik schaam me niet ofzo hoor, en of het pijn doet zal me ook een worst wezen (hehe worst) het gaat er mij om dat ik de controle verlies op zo'n moment en dat iemand dingen gaat doen die in mijn hoofd alleen door mijn man gedaan mogen worden. Maar dat moet ik toch wel een keer los gaan laten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaat je man mee? Even van tevoren met hem bespreken, dan kan hij je hand vasthouden o.i.d, en vertellen aan de echoscopiste dat je denkt dat je de controle dan verliest? Wie weet proberen ze het wel eerst uitwendig, daarna kan het altijd nog inwendig en als je echt niet wil dan gebeurt het ook niet.
pi_142016960
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 16:18 schreef Sicilia het volgende:
GM, fijn van de antibiotica! Hopelijk worden de krampen en de harde buiken dan ook een stukje minder!

Hier nog even een 3D plaatje die vanmorgen bij de SEO gemaakt is. Ben zo verliefd dat ik hem even moet delen O+

[ afbeelding ]
Ik lees hier nog amper dus geen idee van geslachten maar ik dacht meteen oh een jongenskoppie en dat blijkt dus gewoon te kloppen.
pi_142017089
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 19:20 schreef Risu het volgende:

SPOILER
Daar was ik ook bang voor, maar ik had niet het idee dat ik de controle verloor. Het ging echt op mijn tempo. Daardoor heb ik het helemaal niet als ontprettig ervaren, terwijl ik 't wel eng vond vantevoren.
pi_142017178
Risu :* vertel het aan je man én aan je vk of echoscopist. Je kunt verstandelijk nog zo goed weten dat je vk/echoscopist zulke dingen dagelijks ziet en nergens van op kijkt behalve de genoemde glitters en geluid van skittles maar jij krijgt niet elke dag zo'n echokop naar binnen en jij ligt niet elke dag helemaal bloot te wezen, en dat kan best spannend zijn. Je vk/echoscopist weet dat heus ook en zal daar heus begrip voor hebben.

ik werd ook enorm overvallen door het feit dat ik voor de echo van mn schildklier ook alles van boven uit moest trekken. Weet ik veel, je schildklier zit in je hals, sta ik daar met mn net iets te strakke broek, mn blubber-muffintop, stoppeloksels en mn minst charmante beha die ohja, ook uit moest. Ohai co-assistent, echoscopist, patholoog en verpleegkundige. Fijn dat jullie állemaal gekomen zijn :')
:)
  maandag 7 juli 2014 @ 20:02:09 #87
344469 Amsel
zonder t
pi_142017206
Ik ben nu bezig met ons geboorteplan (of nouja, een zo kort mogelijk lijstje van wensen die zo weer de deur uitvliegen indien medisch noodzakelijk) en ik vraag me af of het enorm mutserig is om daarin te zetten dat ik in principe niet wil dat de baby tijdens de bevalling zo'n electrode op het hoofdje krijgt. Ik vind dat zo'n vervelend idee, maar ik heb er eigenlijk helemaal geen goed beeld bij, dus misschien overdrijf ik wel heel erg. Iemand die daar iets nuttigs over kan zeggen? :@
pi_142017592
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 20:02 schreef Amsel het volgende:
Ik ben nu bezig met ons geboorteplan (of nouja, een zo kort mogelijk lijstje van wensen die zo weer de deur uitvliegen indien medisch noodzakelijk) en ik vraag me af of het enorm mutserig is om daarin te zetten dat ik in principe niet wil dat de baby tijdens de bevalling zo'n electrode op het hoofdje krijgt. Ik vind dat zo'n vervelend idee, maar ik heb er eigenlijk helemaal geen goed beeld bij, dus misschien overdrijf ik wel heel erg. Iemand die daar iets nuttigs over kan zeggen? :@
Wat wil je erover weten/horen? :)

het is een electrode, vaak zeggen ze dat ze hem erop plakken, das niet helemaal fair. Het is een snoertje met aan het uiteinde een soort naaldje in schroef-vorm. Ik kan het niet anders omschrijven, dat plaatsen ze dan op het hoofdje van de baby, dat naaldje gaat dan dus onder de huid, zodoende maakt het contact met de vaatjes daar en kan de hartslag geregistreerd worden.

Voordeel: betere registratie (het is namelijk zeker weten kind wat je hebt en niet moeder); geen band meer om je buik; geen gehannes met een kind wat 'kwijt' raakt en dat er steeds iemand komt om het ctg goed te doen.

Nadeel: het is een wondje op het hoofdje van je kind, dit kun je vaak ook nog in de kraamweek zien. Vergelijkbaar met een bloedafname bij jou zo'n beetje. Een wondje geeft altijd een (kleine) kans op een infectie. Een kind met veel haar en een schedelelektrode is vaak geen goeie combi :') dan pakt ie em niet zo goed. Wanneer een schedelelektrode loslaat moet ie opnieuw geplaatst worden, betekent dat jij opnieuw getoucheerd moet worden enz.

dit is em:

SPOILER
Ze brengen dan dus die plastic koker in, das dunner dan je pink zeg maar. Zetten die tegen het hoofdje van de baby, dan draaien ze aan het uiteinde en dan schuif je als het ware zo dat naaldje onder de huid van de baby. Dan wordt de plastic koker teruggehaald en het draadje wat je op de foto ziet blijft hangen. Het draadje wordt dan met een sticker op je been geplakt en aangesloten op het ctg apparaat.
  maandag 7 juli 2014 @ 20:14:38 #89
344469 Amsel
zonder t
pi_142017872
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 20:09 schreef mignonne het volgende:

Wat wil je erover weten/horen? :)
Nou gewoon, precies alles wat jij er nu over vertelt :P Dank je!

Ik denk dat ik ga zeggen dat ik dan in principe geen schedelelectrode bij de baby wil. Ik vind het een rot idee dat zo'n ding in mijn tere gave baby wordt gedraaid. Tenzij noodzakelijk natuurlijk. Maar in geval van nood vervallen sowieso alle wensen en voorkeuren en is veiligheid het belangrijkste.
pi_142018062
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 20:01 schreef mignonne het volgende:
Risu :* vertel het aan je man én aan je vk of echoscopist. Je kunt verstandelijk nog zo goed weten dat je vk/echoscopist zulke dingen dagelijks ziet en nergens van op kijkt behalve de genoemde glitters en geluid van skittles maar jij krijgt niet elke dag zo'n echokop naar binnen en jij ligt niet elke dag helemaal bloot te wezen, en dat kan best spannend zijn. Je vk/echoscopist weet dat heus ook en zal daar heus begrip voor hebben.

ik werd ook enorm overvallen door het feit dat ik voor de echo van mn schildklier ook alles van boven uit moest trekken. Weet ik veel, je schildklier zit in je hals, sta ik daar met mn net iets te strakke broek, mn blubber-muffintop, stoppeloksels en mn minst charmante beha die ohja, ook uit moest. Ohai co-assistent, echoscopist, patholoog en verpleegkundige. Fijn dat jullie állemaal gekomen zijn :')
_O- :D
pi_142018137
:'( wat zielig. Die baby is nog niet eens de wereld in en hij/zij heeft al een schroef in z'n/d'r koppie.
Ik weet ook niet of ik dat wel wil.

Ik zat vanavond een house aflevering te kijken, gewoon ladida niks aan de hand. Kwam de kleuterklas van die patiente op bezoek, natte oogjes! :')
pi_142018191
Amstel
S kreeg ook zo'n electrode op dr hoofdje. Ik moet zeggen dat ik er tijdens de weeënstorm niet over heb nagedacht en achteraf zag ik dus n heel klein wondje. Voordeel is wel dat je dan geen band om je buik hoeft (vond dat ding enorm jeuken) na een hele dag ctg was ik wel klaar met dat ding.
Als ik zo de foto's van de electrode zie denk ik wel :o arme S.

Risu
:* na de bevalling ( subtotaalruptuur) heb ik 10mnd pijn gehad bij seks. Maar van die inwendige echo (controle bm ivm bloeding) bij de nacontrole na de bevalling heb ik helemaal niets gevoeld.
Ze waren erg vriendelijk en voorzichtig. Maar het is zeker verstandig je gevoel van te voren kenbaar te maken, dan kunnen ze extra rekening houden
  maandag 7 juli 2014 @ 20:25:04 #93
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_142018394
T is toch heul geen schroef? :D eerder een krom naaldje dat en beetje horizontaal onder t huidje zit.

Bij schroef zag ik zo'n houtschroef voor me. Ben bij met t plaatje, nu weet ik wat t is.

Overigens bedoel ik niet dat t dus niks voorstelt ofzo hoor! Kan me voorstellen dat je t een vervelend idee vindt.

Verder en dikke knuffel voor McLaura, wat rot! Hoop je snel terug te zien.
Kwak
pi_142018423
Oja ik las ook nog iets over gratis pakketjes bij supermarkten.
Bij de jumbo kregen we de vorige keer een bos rozen omdat (8> daar de grote stapel geboortekaartjes op de post deed. Erg attent. (en onverwacht)

Bij de babydump kreeg (8> vrijdag korting omdat hij iets voor de baby's kocht. Tweelingkorting. Ook weer zoiets wat hij niet had verwacht.
pi_142018708
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 20:25 schreef kwakz0r het volgende:
T is toch heul geen schroef? :D eerder een krom naaldje dat en beetje horizontaal onder t huidje zit.

Bij schroef zag ik zo'n houtschroef voor me. Ben bij met t plaatje, nu weet ik wat t is.

Overigens bedoel ik niet dat t dus niks voorstelt ofzo hoor! Kan me voorstellen dat je t een vervelend idee vindt.

Verder en dikke knuffel voor McLaura, wat rot! Hoop je snel terug te zien.
Natuurlijk is het heul geen schroef, maar het is wel een schroef-draad vorm. Een spiraalvormig. Alleen als ik spiraal-vormig zeg denk ik zelf aan een T/Y vorm xD beroepsdeformatie :P

En nouja het is idd niet heel fijn voor de baby. Anderzijds hoor ik ook wel eens vrouwen zeggen "hoe zou jij het vinden als je hoofd doorboord wordt met een schroef" mja, dat is dan ook weer een tikje overdreven. Qua pijn-vervelend zou ik het op dezelfde lijn zetten met een hielprik voor de baby bijvoorbeeld. Alleen dit blijft er langer inzitten en hoe irritant dat is voor het kind dat weten we niet.

Anderzijds is zo'n band om je buik ook niet alles. k heb n keer iemand gehad die had blaren op haar buik van het apparaat :') En niet zelden zitten die banden toch wel vrij strak, waardoor kinderen ook weer reageren door te bewegen, en meestal si dat voor jezelf minder fijn als je weeën hebt. Maar goed, dat verschilt van persoon tot persoon.
pi_142019037
Is zo'n elektrode een volwaardig alternatief dan voor een ctg-band, in alle gevallen? Bijvoorbeeld ook om evt scheuren van een ks-litteken te monitoren?
pi_142019053
Ik vertrouw er op dat de verloskundigen ook eerst kiezen voor de minst ingrijpende oplossing. Ik heb in mijn geboorteplan geschreven dat we ervan uitgaan dat dit soort ingrepen alleen worden toegepast bij medsche noodzaak. Verder willen we geïnformeerd worden over wanneer dit soort ingrepen plaatsvinden, en met welke reden. Dus dat ze niet zomaar hun gang gaan en dat we evt achteraf horen hoe en wat.
Noodsituaties daargelaten uiteraard.
pi_142019553
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 20:34 schreef Mangostine het volgende:
Is zo'n elektrode een volwaardig alternatief dan voor een ctg-band, in alle gevallen? Bijvoorbeeld ook om evt scheuren van een ks-litteken te monitoren?
Die schedelelectrode geeft alleen de hartslag van het kind weer. Je blijft een band uitwendig nodig hebben hoog of midden op je buik om de wee-activiteit te registreren. Dat CTG zegt eigenlijk alleen wat in combinatie met elkaar. Hoe is de hartslag voor-tijdens-na de wee. Een ctg zonder registratie van weeën is dus niet zinvol.

Je kunt wel met een intra-uteriene druklijn meten. Dan plaatsen ze een tweede draad naar binnen die dan de drukveranderingen in je baarmoeder meet. Dan kan die 2e uitwendige band af. Die druklijnen zijn niet geheel zonder risico dus doen ze liever niet.

En gevleugelde woorden van een gyn, "druk zegt geen fuck" :P
men is het niet allemaal eens over de zin/onzin van zo'n ctg.

Een dreigende scheur in de baarmoeder zie je waarschijnlijk eerder aan het gedrag van de moeder dan op het CTG. (pijn, ook tussen de weeën door, écht pijnpijn zeg maar. En onrust, paniek dat werk.) als je het op het ctg ziet dan ben je eigk al te laat.
pi_142019682
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 20:34 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik vertrouw er op dat de verloskundigen ook eerst kiezen voor de minst ingrijpende oplossing. Ik heb in mijn geboorteplan geschreven dat we ervan uitgaan dat dit soort ingrepen alleen worden toegepast bij medsche noodzaak. Verder willen we geïnformeerd worden over wanneer dit soort ingrepen plaatsvinden, en met welke reden. Dus dat ze niet zomaar hun gang gaan en dat we evt achteraf horen hoe en wat.
Noodsituaties daargelaten uiteraard.
Ja uiteraard :Y
Soms zie je wel eens dat uitwendige registratie moeilijk of onmogelijk is, met name bij veel buikvet bijvoorbeeld. Dan wordt direct gekozen voor inwendige registratie, je blijft bezig met hanessen anders terwijl je toch al weet dat het niet zinvol is.
  maandag 7 juli 2014 @ 20:52:17 #100
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_142020452
Vorige keer had ik zo'n bevalplan uitgeprint in mn koffertje zitten, is nooit naar buiten gekomen en naar gevraagd, ik heb er zelf niet echt aan gedacht toen... Nu heb ik eigenlijk maar drie dingen die ik écht (niet) wil: geen pethidine, ik wil een zo afwachtend mogelijk beleid t.a.v het breken van de vliezen en ik wil heel graag met verloskundige en dus zonder pijnbestrijding bevallen. Dus ik wil er doorheen gesleept worden en gemotiveerd worden. Horen dat het goed gaat en dat er vooruitgang is enzo, dat soort dingen. Dat heb ik vorige keer echt gemist. Maar ja, zet je zoiets in een bevallingsplan? Staat misschien wat raar? Of als ik het zo zwart op wit zet en ik wil op een gegeven moment toch écht pijnbestrijding, krijg ik dat dan nog wel? :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')