Nee, m'n vriend zei dat er een kippenvel spelfout op stond en liet na de babyshower de uitnodiging zien die naar iedereen verstuurd wasquote:Op maandag 7 juli 2014 14:12 schreef Crumpette het volgende:
Skittles, kreeg jij zelf die uitnodiging ook dan?wel heel lief zo'n babyshower
.. ik zou me enorm verbazen (en dus echt verrast zijn) als mijn vriendinnen zoiets zouden doen.
Rietjesterkte
als ik 32 weken benquote:Op maandag 7 juli 2014 14:53 schreef Skittles het volgende:
Fijn SQ! Wanneer heb je de shower nu?
Misschien zijn ze al bezig met voorbereidingen om je te verassen Crump![]()
Oh dan ben ik benieuwd want de vk kon dr hoofdje al wel voelen bij t inwendig onderzoek.quote:Op maandag 7 juli 2014 15:59 schreef Hobbesje het volgende:
Nee McLaura...! Sterkte.
Wat een mooie echo's Zoe![]()
GM fijn dat je nu iig antibiotica hebt. Niet fijn dat je harde buiken blijft houden... Waarschijnlijk idd de laatste groeiecho. Hierna is ze te groot om gemeten te worden als ik het goed begrepen heb (hoofdje zit dat tever onderin of zoiets).
Ja klopt! hij wilde eigenlijk ook helemaal niet op de foto...quote:Op maandag 7 juli 2014 16:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Oooj kiek dat neusje
En armpje naast zn hoofd of niet?
Vind t al wel een echt jongenskoppie hebben
quote:Op maandag 7 juli 2014 16:42 schreef Stormqueen het volgende:
oh ik ben dol op dat soort stomme feestjes![]()
al is het vast minder melig op spa rood, maar soit
ik zie twee prachtecho's van Zoë en Sicilia![]()
GM, hopelijk is de blaasontsteking er snel onder!
Voorlopig hoef ik trouwens echt nog even geen vingers in mijn schuif vind ik
Ja da's toch wel een consequentie die er bij hoort, dat er uiteindelijk dingen in je schuif gestoken gaan wordenquote:Op maandag 7 juli 2014 16:48 schreef Risu het volgende:
daar kijk ik dus wel tegenop, dat gewroet down under. Dat hoeft voor mij dus niet zo. Maar ja hoort erbij enzo..
Als ik straks echo heb (doen ze met 8 weken geloof ik) dan hoop ik eigenlijk ook op uitwendig, want anders moet ik meteen al met de billen bloot.![]()
Anders doe ik het misschien net zo lief een weekje later pas.
Dikke kans dat 8 weken nog inwendig gaat, maar doe een lang tuniek aan en je voelt je minder naakt...quote:Op maandag 7 juli 2014 16:48 schreef Risu het volgende:
daar kijk ik dus wel tegenop, dat gewroet down under. Dat hoeft voor mij dus niet zo. Maar ja hoort erbij enzo..
Als ik straks echo heb (doen ze met 8 weken geloof ik) dan hoop ik eigenlijk ook op uitwendig, want anders moet ik meteen al met de billen bloot.![]()
Ik denk dat je er vanuit moet gaan dat de eerste echo sowieso inwendig zal zijn.quote:Op maandag 7 juli 2014 16:48 schreef Risu het volgende:
Je had toch ook n vruchtzakje op de echo..quote:Op maandag 7 juli 2014 16:56 schreef Cygne het volgende:
Qua inwendige echo. Ik ben vrij preuts maar dat vond ik meevallen. Het deed wel zeer maar dat komt omdat ik automagisch mijn bekkenbodem teveel aanspan.
Echt google. Ik moet t ook niet doen he. Want tegen de 5 weken zou er toch wel al een dooierzakje te zien moeten zijn op de inwendige echo. Nouja, we gaan t zien volgende week.
Hoe ver was je met die vorige echo? En ben je 100% zeker van de dag van innesteling?quote:Op maandag 7 juli 2014 16:56 schreef Cygne het volgende:
Qua inwendige echo. Ik ben vrij preuts maar dat vond ik meevallen. Het deed wel zeer maar dat komt omdat ik automagisch mijn bekkenbodem teveel aanspan.
Echt google. Ik moet t ook niet doen he. Want tegen de 5 weken zou er toch wel al een dooierzakje te zien moeten zijn op de inwendige echo. Nouja, we gaan t zien volgende week.
Ja, dan kun je gewoon ècht nog geen conclusies trekken. Ik begrijp je onzekerheid en je drang naar bevestiging, maar die kun je pas rond 7 weken een beetje krijgen. Tot die tijd is het gewoon heel even doorbijten!quote:Op maandag 7 juli 2014 17:04 schreef Cygne het volgende:
Gm, vruchtzak wel, geen dooierzak.
SQ, ik weet niet wanneer mijn eisprong was maar als ik uitga van eerste dag laatste menstruatie was ik toen 4+5.
haha, nee, de vruchtzak is datgene waar je babbie in groeitquote:Op maandag 7 juli 2014 17:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Weer wat geleerd. Ik dacht altijd dat dit t zelfde ding was..
Is dat een WAO voor zwangeren?quote:Op maandag 7 juli 2014 17:10 schreef Twinkle20 het volgende:
O men jullie gaan zo hard! Ik zag een heeeeeeeleboel mooie echo's en goed nieuws voorbij komen.
Helaas ook slecht nieuws van onze incognito. Wat rot![]()
Sorry, heb effe geen puf meer om uitgebreid te reageren. Dat houden jullie van me te goed!![]()
Wel eindelijk (goed) nieuws over mijn WAZO.. Toch weer een zorg minder.
Aah oke, duidelijk! Thanks.quote:Op maandag 7 juli 2014 17:07 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
haha, nee, de vruchtzak is datgene waar je babbie in groeit(de zgn vliezen). De dooierzak is het zakje voedsel waar de embryo de eerste weken zijn voedsel uit haalt tot er een placenta is gevormd.
Net als in een ei eigenlijk
Op mijn 7+2 echo kun je 'm goed zien:
[ afbeelding ]
Dr gaat n flinke dot glijmiddel op.... Dat scheelt dan wel weer.quote:Op maandag 7 juli 2014 17:25 schreef Hilmo het volgende:
Oeh inwendige dingen, niets gehad tot nu toe, met 9 weken kon ze het gewoon uitwendig zien bij mij. En ook geen vingers gehaden daar zie ik ook enorm tegen op, ga dan enorm verkrampen vrees ik... Dat lijkt me echt een eng moment, de eerste keer dat ze zeggen; en nu gaan we even voelen aaaah
![]()
Fijn!quote:Op maandag 7 juli 2014 17:29 schreef Twinkle20 het volgende:
Wazo is een uitkering die je krijgt in je verlof, mits je in een bepaalde periode daarvoor wel werkzaam bent geweest.
De periode dat jij in je verlof zit krijgt jouw wg betaald vanuit uwv (als ik het goed zeg). Als je dus in loondienst bent wordt je loon op die manier doorbetaald.
Maar aangezien ik een uitzuigkracht ben en op moment van ziekte/verlof geen wg meer heb, moet je daar dan zelf achter aan en dat kan soms heul lang duren. Maar het is nu geregeld dus het kont goed
quote:Op maandag 7 juli 2014 17:43 schreef Skittles het volgende:
Het staafje is ook heel dun vond ik.
Als je seks kan hebben met je vriend, zal dat ding ook meestal wel passen.
Oh en als je je schaamt: ze zien zoveel vrouwen inclusief vagina voorbij komen dat ze echt niet raar op zullen kijken, behalve als die van jou met sparkles en geluid komt.
vuurwerkfoefquote:Op maandag 7 juli 2014 17:43 schreef Skittles het volgende:
Het staafje is ook heel dun vond ik.
Als je seks kan hebben met je vriend, zal dat ding ook meestal wel passen.
Oh en als je je schaamt: ze zien zoveel vrouwen inclusief vagina voorbij komen dat ze echt niet raar op zullen kijken, behalve als die van jou met sparkles en geluid komt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 7 juli 2014 19:20 schreef Risu het volgende:
Ik trek voor die echo gewoon een lang shirt aan, dan zal het misschien wel meevallen.
En ik schaam me niet ofzo hoor, en of het pijn doet zal me ook een worst wezen (hehe worst) het gaat er mij om dat ik de controle verlies op zo'n moment en dat iemand dingen gaat doen die in mijn hoofd alleen door mijn man gedaan mogen worden. Maar dat moet ik toch wel een keer los gaan laten.Gaat je man mee? Even van tevoren met hem bespreken, dan kan hij je hand vasthouden o.i.d, en vertellen aan de echoscopiste dat je denkt dat je de controle dan verliest? Wie weet proberen ze het wel eerst uitwendig, daarna kan het altijd nog inwendig en als je echt niet wil dan gebeurt het ook niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik lees hier nog amper dus geen idee van geslachten maar ik dacht meteen oh een jongenskoppie en dat blijkt dus gewoon te kloppen.quote:Op maandag 7 juli 2014 16:18 schreef Sicilia het volgende:
GM, fijn van de antibiotica! Hopelijk worden de krampen en de harde buiken dan ook een stukje minder!
Hier nog even een 3D plaatje die vanmorgen bij de SEO gemaakt is. Ben zo verliefd dat ik hem even moet delen
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 7 juli 2014 19:20 schreef Risu het volgende:
Ik trek voor die echo gewoon een lang shirt aan, dan zal het misschien wel meevallen.
En ik schaam me niet ofzo hoor, en of het pijn doet zal me ook een worst wezen (hehe worst) het gaat er mij om dat ik de controle verlies op zo'n moment en dat iemand dingen gaat doen die in mijn hoofd alleen door mijn man gedaan mogen worden. Maar dat moet ik toch wel een keer los gaan laten.Daar was ik ook bang voor, maar ik had niet het idee dat ik de controle verloor. Het ging echt op mijn tempo. Daardoor heb ik het helemaal niet als ontprettig ervaren, terwijl ik 't wel eng vond vantevoren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat wil je erover weten/horen?quote:Op maandag 7 juli 2014 20:02 schreef Amsel het volgende:
Ik ben nu bezig met ons geboorteplan (of nouja, een zo kort mogelijk lijstje van wensen die zo weer de deur uitvliegen indien medisch noodzakelijk) en ik vraag me af of het enorm mutserig is om daarin te zetten dat ik in principe niet wil dat de baby tijdens de bevalling zo'n electrode op het hoofdje krijgt. Ik vind dat zo'n vervelend idee, maar ik heb er eigenlijk helemaal geen goed beeld bij, dus misschien overdrijf ik wel heel erg. Iemand die daar iets nuttigs over kan zeggen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze brengen dan dus die plastic koker in, das dunner dan je pink zeg maar. Zetten die tegen het hoofdje van de baby, dan draaien ze aan het uiteinde en dan schuif je als het ware zo dat naaldje onder de huid van de baby. Dan wordt de plastic koker teruggehaald en het draadje wat je op de foto ziet blijft hangen. Het draadje wordt dan met een sticker op je been geplakt en aangesloten op het ctg apparaat.:)
Nou gewoon, precies alles wat jij er nu over verteltquote:
quote:Op maandag 7 juli 2014 20:01 schreef mignonne het volgende:
Risuvertel het aan je man én aan je vk of echoscopist. Je kunt verstandelijk nog zo goed weten dat je vk/echoscopist zulke dingen dagelijks ziet en nergens van op kijkt behalve de genoemde glitters en geluid van skittles maar jij krijgt niet elke dag zo'n echokop naar binnen en jij ligt niet elke dag helemaal bloot te wezen, en dat kan best spannend zijn. Je vk/echoscopist weet dat heus ook en zal daar heus begrip voor hebben.
ik werd ook enorm overvallen door het feit dat ik voor de echo van mn schildklier ook alles van boven uit moest trekken. Weet ik veel, je schildklier zit in je hals, sta ik daar met mn net iets te strakke broek, mn blubber-muffintop, stoppeloksels en mn minst charmante beha die ohja, ook uit moest. Ohai co-assistent, echoscopist, patholoog en verpleegkundige. Fijn dat jullie állemaal gekomen zijn![]()
Natuurlijk is het heul geen schroef, maar het is wel een schroef-draad vorm. Een spiraalvormig. Alleen als ik spiraal-vormig zeg denk ik zelf aan een T/Y vorm xD beroepsdeformatiequote:Op maandag 7 juli 2014 20:25 schreef kwakz0r het volgende:
T is toch heul geen schroef?eerder een krom naaldje dat en beetje horizontaal onder t huidje zit.
Bij schroef zag ik zo'n houtschroef voor me. Ben bij met t plaatje, nu weet ik wat t is.
Overigens bedoel ik niet dat t dus niks voorstelt ofzo hoor! Kan me voorstellen dat je t een vervelend idee vindt.
Verder en dikke knuffel voor McLaura, wat rot! Hoop je snel terug te zien.
Die schedelelectrode geeft alleen de hartslag van het kind weer. Je blijft een band uitwendig nodig hebben hoog of midden op je buik om de wee-activiteit te registreren. Dat CTG zegt eigenlijk alleen wat in combinatie met elkaar. Hoe is de hartslag voor-tijdens-na de wee. Een ctg zonder registratie van weeën is dus niet zinvol.quote:Op maandag 7 juli 2014 20:34 schreef Mangostine het volgende:
Is zo'n elektrode een volwaardig alternatief dan voor een ctg-band, in alle gevallen? Bijvoorbeeld ook om evt scheuren van een ks-litteken te monitoren?
Ja uiteraardquote:Op maandag 7 juli 2014 20:34 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik vertrouw er op dat de verloskundigen ook eerst kiezen voor de minst ingrijpende oplossing. Ik heb in mijn geboorteplan geschreven dat we ervan uitgaan dat dit soort ingrepen alleen worden toegepast bij medsche noodzaak. Verder willen we geïnformeerd worden over wanneer dit soort ingrepen plaatsvinden, en met welke reden. Dus dat ze niet zomaar hun gang gaan en dat we evt achteraf horen hoe en wat.
Noodsituaties daargelaten uiteraard.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |