Ik hoop eigenlijk op een 85 Artquote:Op maandag 22 februari 2016 08:37 schreef Ener-G het volgende:
Mooie ontwikkelingen inderdaad, ben benieuwd of ze die 50-100/1.8 ook uit kunnen brengen in een 55-100/2.0 versie voor fullframe, net zoals ze met de 18-35/1.8 hebben gedaan (dat werd de 24-35/2.0).
Ik hoop met je meequote:Op maandag 22 februari 2016 09:25 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Ik hoop eigenlijk op een 85 Art
quote:Transcontinenta, de importeur van Tamron in Nederland, kondigt twee nieuwe objectieven uit de SP-serie objectieven aan: Tamron SP 85mm f/1.8 Di VC USD en Tamron SP 90mm f/2.8 MACRO 1:1 Di VC USD.
quote:Full-Frame SP 85mm f/1.8 objectief
De Tamron 85mm f/1.8, een lichtsterk en kort tele-objectief, is een objectief met goede correctie van aberraties, een goed oplossend vermogen en VC beeldstabilisatie. Door de VC (Vibration Compensation) kun je gemakkelijk vanuit de hand fotograferen. De beeldstabilisatie is ook handig bij weinig licht of nachtfotografie. Door de LD (Low Dispersion) en XLD (Extra Low Dispersion) glaselementen minimaliseren kleurranden en leveren scherpe en gedetailleerde opnamen op. Het objectief geeft ook een aantrekkelijke bokeh dat de aandacht vestigt op het hoofdonderwerp op de voorgrond
De vochtbestendige constructie voorkomt het binnendringen van vocht en de Fluorine coating op de frontlens stoot vuil af en gaat condensvorming tegen. Dit nieuwe Tamron SP objectief voegt zich naast de andere objectieven uit de nieuwe Tamron SP serie, onder meer bestaande uit: SP 35mm f/1.8, de SP 45mm f/1.8 en de SP 90mm f/2.8 Macro. Daarnaast is ook het elektromagnetisch diafragma van de SP-serie erg aantrekkelijk. Hierdoor is een nauwkeurige diafragmaregeling mogelijk.
Specificaties
Model : F016
Brandpuntsafstand : 85mm
Maximaal diafragma : f/1.8
Beeldhoek (diagonaal) : 28°33' (voor Full-Frame) 18°39' (voor APS-C)
Minimale scherpstelafstand : 0,8m
Lengte : voor Canon 91,3mm, voor Nikon 88,8mm
Gewicht : voor Canon 700 gram, voor Nikon 660 gram
Beschikbare vattingen : Canon, Nikon, Sony
quote:Tamron SP 90mm f/2.8 macro objectief
De Tamron 90mm Marco deelt dezelfde VC functionaliteit als de SP 85mm. Een XY-Shift compensatie is toegevoegd bij dit objectief, ter ondersteuning van de VC-beeldstabilisatie van oneindig tot macro. Het objectief behoudt hetzelfde optische ontwerp van zijn voorganger, de Tamron 90mm Macro (Model F004).
De SP 90mm deelt de LD- en XLD-elementen met de SP 85mm. De SP 90mm heeft naast een LD-element ook twee XLD-glaselementen om de verstrooiing van licht tegen te gaan. Het objectief levert een opmerkelijk zachte achtergrond vervagingen op, beter bekend als bokeh. Net als andere Tamron modellen heeft het objectief een water- en vuilafstotende constructie. De USD (Ultra Silent Drive) scherpstelling controle-software is een update en stimuleert fotograferen op korte afstanden.
Specificaties
Model : F017
Brandpuntsafstand : 90mm
Maximaal diafragma : f/2.8
Beeldhoek (diagonaal) : 27°2' (voor Full-Frame) 17°37' (voor APS-C)
Lengte* : voor Canon 117,1mm, voor Nikon 114,6mm, Gewicht : voor Canon 610 gram, voor Nikon 600 gram
Minimum diafragma : f/32
Beeldstabilisatie sterkte : 3,5 stops
(Gemeten met Canon : EOS-5D Mark III en Nikon : D810)
Nope... de aansluiting voor de "schroevendraaier" mistquote:Op zondag 6 maart 2016 23:29 schreef crimescene het volgende:
Weet iemand misschien of je een lens met een defecte af-motor wel kan gebruiken op een body met ingebouwde af-motor?
Bedankt.quote:Op maandag 7 maart 2016 06:55 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Nope... de aansluiting voor de "schroevendraaier" mist
En toch, als je de voorbeelden ziet.. je leest mensen soms ook wel over 'Zeiss 3d', ben benieuwd hoe de lenzen die dat hebben bij Zeiss (niet alle doen dat nl.) inelkaar zitten.quote:Op maandag 7 maart 2016 09:04 schreef Uncle het volgende:
Zijn zelf bedachte 'line of realism' heb ik al vaker voorbij zien komen
Gewoon even Sigma Benelux contacten. Die kunnen zo een indicatie geven.quote:Op maandag 7 maart 2016 08:48 schreef crimescene het volgende:
[..]
Bedankt.
Mischien ook enig idee wat dat kost om zo een lens te laten repareren? Het gaat om een sigma 70-200 2.8 lens.
Ga ik vanavond maar eens doen ja, alvast bedankt.quote:Op maandag 7 maart 2016 14:55 schreef Uncle het volgende:
[..]
Gewoon even Sigma Benelux contacten. Die kunnen zo een indicatie geven.
Wellicht heb je hier iets aan: http://www.sigma-imaging-uk.com/service-tarrif ?
Dat soort "allround'-lenzen zijn niet zo best, in elk geval niet beter dan je kitlens. Verder zijn ze groot en zwaar. Die zou ik dus afraden. Ik denk dat je beter een keuze moet maken: heb je nu een lens nodig die betere kwaliteit geeft dan je kitlens (met ongeveer dat bereik), of wil je een lens die het bereik opvult tussen je kitlens en je supertele. Beide tegelijkertijd kan eigenlijk niet, en zeker niet voor 400 euro. Keuze's, keuze'squote:Op zondag 10 april 2016 12:31 schreef Blistering het volgende:
Hopelijk is dit het goeie topic, anders alvast excuus
Momenteel gebruik ik een Nikon D5300 i.c.m. een Tamron 150-600mm telelens voor vliegtuigspotten. Daarnaast heb ik nog een standaard Nikon 18-55mm kitlensje. Ik merk dat de Tamron soms iets teveel van het goeie is in bepaalde situaties (soms sta je te dicht bij de baan, dan kun je prima uit de voeten met wat minder mm's), en de kitlens is ook niet je van het.
Graag zou ik het ''gat'' tussen beide lenzen willen opvullen met een mooie allround lens die ik ook kan gaan gebruiken voor bijvoorbeeld natuurfotografie en stedentripjes. Uiteraard heb ik al even rondgekeken, en er zijn wel enkele lenzen die mij kunnen bekoren.
De Tamron 16-300 f3.5-6.3 oogt als een mooie middenmotor door het grote bereik van groothoek 16mm tot tele 300mm. Nadeel is weer dat deze lens ruim 500 euro kost, en dat is eigenlijk ietwat buiten mijn budget (~400 euro).
Een andere optie is wellicht de Sigma 18-250 f3.5-6.3 of 18-200 f3.5-6.3 (even duur, maar de 18-200mm heeft intern focus en de 18-250mm niet).
Ook mogelijk is de Tamron 18-270mm, die is in ieder geval een stuk goedkoper dan de 16-300mm.
Heel eerlijk zie ik eigenlijk door de bomen het bos niet meer, dus wellicht hebben jullie nog tips/aanvullingen waar ik wat mee kan Ik ben verder ook absoluut geen expert op het gebied van fotografie. Vliegtuigspotten doe ik puur hobbymatig, waarbij de focus vooral op de vliegtuigen en minder op de fotografie ligt. Dit zou ik wel willen veranderen, daarom wil ik ook wat meer aan natuurfotografie gaan doen
In dat geval wil ik een lens die het bereik zo goed mogelijk opvult tussen beide lenzen. Eventueel iets meer dan 400 euro moet overigens ook wel lukkenquote:Op zondag 10 april 2016 12:49 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat soort "allround'-lenzen zijn niet zo best, in elk geval niet beter dan je kitlens. Verder zijn ze groot en zwaar. Die zou ik dus afraden. Ik denk dat je beter een keuze moet maken: heb je nu een lens nodig die betere kwaliteit geeft dan je kitlens (met ongeveer dat bereik), of wil je een lens die het bereik opvult tussen je kitlens en je supertele. Beide tegelijkertijd kan eigenlijk niet, en zeker niet voor 400 euro. Keuze's, keuze's
Dan zou ik op zoek gaan naar iets van een 55-200. De 55-200 VR van Nikon doet het zo te zien OK en valt (ruim) binnen je budget.quote:Op zondag 10 april 2016 12:56 schreef Blistering het volgende:
[..]
In dat geval wil ik een lens die het bereik zo goed mogelijk opvult tussen beide lenzen. Eventueel iets meer dan 400 euro moet overigens ook wel lukken
quote:De Zuid-Koreaanse objectievenfabrikant Samyang heeft zijn eerste objectieven met autofocus aangekondigd. Het gaat om een 14mm f/2.8 en 50mm f/1.4 met Sony FE-vatting. De objectieven zijn geschikt voor de camera's in de Sony A7-serie met fullframe-sensor.
Samyang maakte de afgelopen jaren naam met objectieven die vaak een goede prijsprestatieverhouding bieden. Tot nu toe ging het echter altijd om glaswerk dat enkel over handmatige focus beschikt. Met de introductie van de 14mm f/2.8 ED AS IF UMC en 50mm f/1.4 AS IF UMC komt daar verandering in. De ultragroothoek en het standaardobjectief zijn te gebruiken op alle Sony-camera's met E-vatting en geoptimaliseerd voor de fullframe-modellen uit de A7-serie, zegt Samyang.
He 50mm-objectief heeft een filterdraad van 67mm. De 14mm heeft een bol lenselement en geïntegreerde zonnekap. Samyang heeft nog niet alle specificaties bekendgemaakt en geeft geen verdere informatie over de gebruikte autofocustechniek. Wel zegt de fabrikant dat de autofocus zowel werkt met fasedetectie als met contrastdetectie.
Volgens Transcontinenta, importeur van Samyang in de Benelux, komen de objectieven vanaf juli 'beperkt' beschikbaar. Adviesprijzen zijn nog niet bekendgemaakt.
quote:Canon komt met een macro-objectief voor zijn compacte systeemcamera's in de EOS M-serie. De 28mm f/2.8 Macro is voorzien van IS-beeldstabilisatie, een STM-stappenmotor en beschikt over een ingebouwde ledflitser.
In de voorkant van de lens zijn twee ledlampen verwerkt, die onafhankelijk van elkaar of tegelijkertijd het onderwerp kunnen verlichten. De helderheid kan op twee standen ingesteld worden. Het optische ontwerp van de EF-M 28mm f/2.8 Macro IS STM bestaat uit elf elementen in tien groepen en bevat twee asferische lenselementen. De minimale scherpstelafstand is 9cm en de vergrotingsfactor is 1:1. Ook heeft de lens een Super Macro-modus, met vergroting van 1,2x. Volgens Canon maakt het objectief gebruik van hetzelfde Hybrid IS-systeem als de Canon EF 100mm f/2.8L Macro.
De 28mm-macrolens heeft een EF-M-lensvatting en kan daarom alleen gebruikt worden op de compacte systeemcamera's in de Canon EOS M-serie. Het geheel weegt 130 gram. Vanaf juni is het objectief te koop voor een adviesprijs van 379,99 euro.
quote:Op zondag 10 april 2016 12:31 schreef Blistering het volgende:
Hopelijk is dit het goeie topic, anders alvast excuus
Momenteel gebruik ik een Nikon D5300 i.c.m. een Tamron 150-600mm telelens voor vliegtuigspotten. Daarnaast heb ik nog een standaard Nikon 18-55mm kitlensje. Ik merk dat de Tamron soms iets teveel van het goeie is in bepaalde situaties (soms sta je te dicht bij de baan, dan kun je prima uit de voeten met wat minder mm's), en de kitlens is ook niet je van het.
Graag zou ik het ''gat'' tussen beide lenzen willen opvullen met een mooie allround lens die ik ook kan gaan gebruiken voor bijvoorbeeld natuurfotografie en stedentripjes. Uiteraard heb ik al even rondgekeken, en er zijn wel enkele lenzen die mij kunnen bekoren.
De Tamron 16-300 f3.5-6.3 oogt als een mooie middenmotor door het grote bereik van groothoek 16mm tot tele 300mm. Nadeel is weer dat deze lens ruim 500 euro kost, en dat is eigenlijk ietwat buiten mijn budget (~400 euro).
Een andere optie is wellicht de Sigma 18-250 f3.5-6.3 of 18-200 f3.5-6.3 (even duur, maar de 18-200mm heeft intern focus en de 18-250mm niet).
Ook mogelijk is de Tamron 18-270mm, die is in ieder geval een stuk goedkoper dan de 16-300mm.
Heel eerlijk zie ik eigenlijk door de bomen het bos niet meer, dus wellicht hebben jullie nog tips/aanvullingen waar ik wat mee kan Ik ben verder ook absoluut geen expert op het gebied van fotografie. Vliegtuigspotten doe ik puur hobbymatig, waarbij de focus vooral op de vliegtuigen en minder op de fotografie ligt. Dit zou ik wel willen veranderen, daarom wil ik ook wat meer aan natuurfotografie gaan doen
quote:Op vrijdag 24 juni 2016 16:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik zit voor mijn D5200 al een beetje rond te kijken naar een prime lens voor portraits en voor beter licht, etc. Ik overweeg hier momenteel deze voor: https://www.camerashop.nl(...)-8g-dx.html?pagina=3
Mijn vraag is...kan die lens gewoon gebruikt worden op de D5200? Ik lees soms verhalen dat bepaalde lenzen niet gebruikt kunnen worden met de D5200 en ik vraag me af of deze er een van is. Liefst wel met auto focus btw.
Als ik het goed begrijp is de D5200 niet een Full frame camera, dus een 35mm is eigenlijk een 52mm oid. Momenteel een 18-55 kitlens en ik vind de 35mm daar wel beter werken dan de 50-55mm, dus ik gok dat ik hier dan ook de 35mm moet hebben?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |