abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 juli 2014 @ 13:03:22 #1
396386 sturmpie
for night & nature
pi_142001867
http://www.nu.nl/politiek(...)ekt-in-rome-jsf.html

Hennis gaat met haar italiaanse collega de mogelijkheid bespreken om de JSF in Italië te laten maken, en in ruil daarvoor de italiaanse JSF's in NL te laten onderhouden.

IK zeg: NiET DOEN !!!
iTALiANEN zijn niet te vertrouwen. Ze leveren rommel, keer op keer. Die lijmen die JSF's in elkaar, vol met problemen, zodat de NL'se maintainance de rommel mag oplossen.

JSF is een USA fabrikaat. waarom worden die dingen niet gewoon in USA gemaakt ?
Het contract is al getekend. Maar ik denk dat velen van mening zijn dat de SAAB Gripen voor EU de beste keus is. Als er echt stront aan de knikker is dan komt USA met hun 10 vliegdekschepen vol JSF's, tegen die tijd. JSF is weggegooid geld. Beter Saab Gripen genomen.
het is KUT.
En dan italianen loslaten op het in elkaar zetten van JSF's. Wat een lacher. Het lijkt wel komedie.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  Forum Admin maandag 7 juli 2014 @ 13:11:43 #2
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_142002120
Tja een rampproject in Italië laten bouwen is natuurlijk wel de goden verzoeken. Het is al zo'n zorgenkindje.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 7 juli 2014 @ 13:21:05 #3
396386 sturmpie
for night & nature
pi_142002383
quote:
13s.gif Op maandag 7 juli 2014 13:11 schreef Straatcommando. het volgende:
Tja een rampproject in Italië laten bouwen is natuurlijk wel de goden verzoeken. Het is al zo'n zorgenkindje.
daarom
ik maak me zorgen.
weer geldverspilling. die italianen zitten nu al in hun twee linkerhandjes te wrijven. en te lachen, en gaan juichen als het contract getekend wordt. m.a.g.v.d.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  maandag 7 juli 2014 @ 13:21:46 #4
14505 OProg
A Life in Music
pi_142002401
Ik het NRC las ik een tijd terug dat de aanbesteding van de Fyra dusdanig in elkaar zat dat de geleverde treinen geen echte hsl-treinen zijn maar opgevoerde, conventionele intercity’s.

Misschien is het ook nu lekker goedkoop en passen ze in Italië het ontwerp zo aan dat we geen echte straaljager krijgen maar een aangepaste Cessna met een paar turbo's erop.

:')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_142002638
Dat Italië het aantal door hun te bestellen jsf naar 45 willen terug brengen en wij er nog steeds 37 willen blijven kopen is ook vreemd om te lezen.
pi_142002773
Klinkt als een goed plan, wat kan er nu mis gaan :') _O-
  maandag 7 juli 2014 @ 13:43:21 #7
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_142003143
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 13:28 schreef Basp1 het volgende:
Dat Italië het aantal door hun te bestellen jsf naar 45 willen terug brengen en wij er nog steeds 37 willen blijven kopen is ook vreemd om te lezen.
Dat iemand dat toestel nog koopt is vreemd om te lezen.
  maandag 7 juli 2014 @ 13:47:00 #8
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_142003275
quote:
2s.gif Op maandag 7 juli 2014 13:33 schreef Nemephis het volgende:
Klinkt als een goed plan, wat kan er nu mis gaan :') _O-
Wat ze nu aan het doen zijn is hetzelfde als wat de defensie in Amerika zo gigantisch op kosten drijft. Allemaal ministers die voor hun stukje Europa willen zeggen dat ze x aantal banen erbij hebben gecreëerd door iets in eigen land te krijgen. Dat er 2 keer zoveel banen aan de achterdeur zijn verloren door de hogere kosten en bijbehorende belastingdruk kun je vaak niet zo direct zien dus komen ze er mee weg. :r
  maandag 7 juli 2014 @ 13:47:17 #9
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_142003285
quote:
4s.gif Op maandag 7 juli 2014 13:03 schreef sturmpie het volgende:

Onze F-16s zijn ook door Fokker gemaakt.
Ik ga naar huis.
pi_142003304
quote:
http://www.nu.nl/politiek(...)ekt-in-rome-jsf.html

Dat is al een tijdje de vraag, maar het lijkt er op dat het maken nog niet zo lukt.

quote:
Het contract is al getekend.
Misschien tijd voor de USA om het na te komen?

quote:
Maar ik denk dat velen van mening zijn dat de SAAB Gripen voor EU de beste keus is. Als er echt stront aan de knikker is dan komt USA met hun 10 vliegdekschepen vol JSF's, tegen die tijd. JSF is weggegooid geld. Beter Saab Gripen genomen.
het is KUT.
En dan italianen loslaten op het in elkaar zetten van JSF's. Wat een lacher. Het lijkt wel komedie.
Qua betrouwbaarheid lijkt me dat de Italianen het nog beter kunnen dan de Amerikanen, zowel qua degelijkheid van het toestel als het nakomen van afspraken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 7 juli 2014 @ 16:21:41 #11
409815 spambot31
#deadprez4mod
pi_142008555
quote:
de JSF in Italië te laten maken
Godverdomme wat een ongelofelijk kutidee :')
pi_142008834
Een vrouw als minister van defensie. :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_142033501
quote:
14s.gif Op maandag 7 juli 2014 13:47 schreef nietzman het volgende:

[..]

Onze F-16s zijn ook door een Fokker gemaakt.
Ja, wie?

quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 16:30 schreef superniger het volgende:
Een vrouw als minister van defensie. :')
Erger; de wedelgestrenge dame van Defensie heeft wel een hele secretaresse-opleiding afgerond. Dat is in Nederland voldoende om het beheer over de legeronderdelen te hebben en kan je af en toe tripjes maken naar Italie waar die vliegende Fyra gemaakt gaat worden.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142036861
quote:
11s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 01:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, wie?

[..]

Erger; de wedelgestrenge dame van Defensie heeft wel een hele secretaresse-opleiding afgerond. Dat is in Nederland voldoende om het beheer over de legeronderdelen te hebben en kan je af en toe tripjes maken naar Italie waar die vliegende Fyra gemaakt gaat worden.
Ik dacht dat je een grapje maakte maar het is gewoon waar, ze heeft echt alleen een secretaresse opleiding gehad.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_142036888
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 09:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik dacht dat je een grapje maakte maar het is gewoon waar, ze heeft echt alleen een secretaresse opleiding gehad.
Heb er een aantal maanden geleden een topic over geopend; de bedroevende staat van de achtergronden van de ministers. Die secretaresse (zonder staatssecretaris, dus ze mag het ook nog eens allemaal alleen bepalen) sloeg toch echt alles... :r
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_142037085
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 09:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Heb er een aantal maanden geleden een topic over geopend; de bedroevende staat van de achtergronden van de ministers. Die secretaresse (zonder staatssecretaris, dus ze mag het ook nog eens allemaal alleen bepalen) sloeg toch echt alles... :r
Ze zal ook wel niet op basis van haar achtergrond MinDef zijn geworden. :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_142037145
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 09:57 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Lekker is dat, en wel het beheer over het gevaarlijkste Ministerie.

pi_142037435
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 09:57 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Zoals het er nu naar uitziet is ze wel de eerste minister van defensie in jaren die er straks geld bij weet te lullen voor dat ministerie.
En als minister hoef je ook geen grote vakkennis te hebben.
pi_142038296
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zoals het er nu naar uitziet is ze wel de eerste minister van defensie in jaren die er straks geld bij weet te lullen voor dat ministerie.
En als minister hoef je ook geen grote vakkennis te hebben.
Dat ligt niet aan haar maar meer dat de bodem bereikt is en de veiligheidssituatie sterk veranderd is.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_142038448
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat ligt niet aan haar maar meer dat de bodem bereikt is en de veiligheidssituatie sterk veranderd is.
Dat moet je maar net op de juiste wijze weten te spinnen. Objectief gezien kan het best nog met een onsje minder hoor. Die club werkt nog niet bepaald efficiënt.
pi_142038586
Wie wat waar bouwt en wat waar onderhouden wordt is toch allang besproken? Gaan we nu het hele doel van het doorzetten van de JSF (ies goed veur de ekkonomie) nu overboord gooien, of is de minister met een meesterzet bezig dat de Neederlandsche maatschappijen een voordeel geeft? (Onderhoud geeft tenslotte een meer stabiele bron van arbeid.)
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  dinsdag 8 juli 2014 @ 13:03:03 #22
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_142042730
Het JSF-contract lijkt op een we-zijn-beste-vriendjes-dus-bel-maar-als-je-problemen-hebt-contract. Aanpappen met de grootste en sterkste van de klas lijkt me niet een slecht iets in deze wereld.

En Italië maakt best kwaliteit. Ze maken meer dan alleen faalfyra's.
reset
pi_142044815
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 13:03 schreef Individual het volgende:
Het JSF-contract lijkt op een we-zijn-beste-vriendjes-dus-bel-maar-als-je-problemen-hebt-contract. Aanpappen met de grootste en sterkste van de klas lijkt me niet een slecht iets in deze wereld.

En Italië maakt best kwaliteit. Ze maken meer dan alleen faalfyra's.
Ach daarom :). Het is best aantrekkelijk wanneer een deel van de JSF's in Europa geproduceerd wordt en dan kunnen meeliften op het onderhoud is ook niet gek.
pi_142051878
Wat een ongelooflijk slim idee.

Fiat verdient hun miljarden aan de verkoop van onderhoudsonderdelen van hun auto. Het onderhoud van in Italie gebouwde producten levert gewoon goud geld op.

Denk dat Nederland aan het onderhoud van de Italiaanse producten meer verdient dan het omgekeerd te doen.

Dat de NS een onmogelijk product heeft besteld bij Ansaldo Breda, te gierig is om hem zelf te onderhouden en hun toezichthouders in Italie liever aan het zwembad zaten is.een heel ander probleem.
.
pi_142052296
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 16:50 schreef Fer het volgende:
Dat de NS een onmogelijk product heeft besteld bij Ansaldo Breda, te gierig is om hem zelf te onderhouden en hun toezichthouders in Italie liever aan het zwembad zaten is.een heel ander probleem.
Je herinnert je nog wel de besluitvorming voor de JSF aanschaf. Meneer fortuyn wou dit ding niet, hij overleed, de vliegtuigspotter mat herben stond binnen de LPF op en toen deze partij heel kort in de regering zat is dit zeer dure plan erdoorheen gedrukt. Dan heb ik nog liever toezichthouders die aan het zwembad liggen dan een partij die flipflopt en voor miljarden een besluit maakt. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')