Matig? Het waren allemaal teams die moeilijk bespeelbaar zijn. Vooral Zwitserland is een zeer stugge ploeg. Costa Rica was ook niets. Het zou een opvulling zijn om het aantal landen compleet te maken voor het WK. We hebben het gezien. Het had heel anders kunnen aflopen met Nederland.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 00:17 schreef lisselotte88 het volgende:
Argentinië heeft tot nu toe tegen matige tegenstanders gespeeld, ze zijn zelf natuurlijk ook matig....maar Messi en Di Maria gaf ze telkens een voorsprong op alle tegenstanders.
Spanje was wel matig.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 00:42 schreef Cherna het volgende:
Maw er waren geen matige tegenstanders op dit toernooi. Zelfs Algerije verraste Duitsland bijna. En vooraf zou je ook zeggen dat moet een makkie zijn voor Duitsland.
quote:Op dinsdag 8 juli 2014 00:56 schreef Broodjebitterbal het volgende:
Turk Çakir fluit Oranje-Argentinië
http://nos.nl/wk2014/artikel/672017-.html
De scheidsrechter heeft altijd invloed op het wedstrijdverloop. Zelfs al worden er technische hulpmiddelen ingezet, dan nog zal een persoonlijk oordeel altijd een rol spelen. Net zoals een agent als een robot de wet toe kan passen of als een mens die zelf nadenkt. Ik snap de interesse in de keus voor een scheidsrechter wel.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 01:10 schreef Cherna het volgende:
Het lijkt erop dat een scheidsrechter belangrijker is dan een speler. Eigenlijk bizar.
ik vind van welquote:
quote:Op dinsdag 8 juli 2014 00:56 schreef Broodjebitterbal het volgende:
Demichelis een goede speler vindenquote:Op dinsdag 8 juli 2014 00:55 schreef IsaacCuenca het volgende:
Het is zo vreselijk naïef om Argentinië alleen Messi te noemen.
Noem een Di Maria, Lavezzi, Higuain, Aguero, Palacio, Mascherano, Zabaleta, Demichelis, Campagnaro.
Zijn allemaal goede spelers en spelen bij wereldclubs.
Geen verstand van voetbal hebbenquote:Op dinsdag 8 juli 2014 04:41 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Demichelis een goede speler vinden
Niveautje dit.quote:
30 procent van Nederland is Turks dus hij fluit voor onsquote:Op dinsdag 8 juli 2014 00:56 schreef Broodjebitterbal het volgende:
Denken dat Cilessen een penalty kan houdenquote:Op maandag 7 juli 2014 16:14 schreef Drxx het volgende:
Aangezien er nu zo ontzettend veel media-aandacht uitgaat naar de keeperswissel, en dat Cillessen dus slecht is met penalty's redden, zie ik Messi nog heel wat schwalbes maken in ons strafschopgebied. Het zou zo awesome zijn als Cillessen de penalty dan alsnog stoptAl die Argentijnen met een scheef gezicht
[..]
Een EK-wedstrijd tegen Zweden komt niet eens in de buurt van een WK-wedstrijd.
In de 93ste minuut hebben wij er al 3 gemaakt. 1 keer Robben, sneijder en van Persie.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 00:10 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar wel uit slechts enkele kansen. Zo deden de Argentijnen het ook tegen Zwitserland.
Dat is meteen ook het gevaar van Argentinië. 1 moment van onachtzaamheid en het is 1-0, al is het in de 93ste minuut. Dat noem ik wel effectief.
Di Maria is geblesseerd en van Aguero is het afwachten hoe fit hij is.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 00:55 schreef IsaacCuenca het volgende:
Het is zo vreselijk naïef om Argentinië alleen Messi te noemen.
Noem een Di Maria, Lavezzi, Higuain, Aguero, Palacio, Mascherano, Zabaleta, Demichelis, Campagnaro.
Zijn allemaal goede spelers en spelen bij wereldclubs.
Ja die IsaacCuenca slaat de plank mis met zijn Demichelis.quote:
quote:De Mos: Messi in de sandwich nemen
DINSDAG, 8 JULI 2014 14:44
Op weg naar eeuwige roem staat Louis van Gaal woensdagavond in São Paulo voor een nieuwe uitdaging als het Nederlands elftal op Argentinië stuit in de halve finales van het WK. Als de bondscoach een oplossing vindt voor het grote probleem dat Lionel Messi heet, dan heeft Oranje een redelijke kans op weer een plaats in de finale van het WK.
Aad de Mos weet wel hoe Messi te stoppen is. "Dat is niet zo moeilijk. De verdediging én het middenveld van Nederland moeten Messi in de sandwich nemen. Zij moeten zorgen dat de aanvoer geblokkeerd wordt", vertelt De Mos.
Opstelling
In welke opstelling Oranje dat gaat doen, weet De Mos wel. Nederland zal volgens hem niet hetzelfde gaan spelen als tegen Costa Rica, maar Van Gaal zal terugvallen op het systeem van de eerste wedstrijden.
"Jasper Cillessen staat op het doel, Dirk Kuijt en Daley Blind op de flanken en in het centrum van de verdediging de vaste drie: Ron Vlaar, Stefan de Vrij en Bruno Martins Indi. Georginio Wijnaldum en Jonathan de Guzman - of Nigel de Jong als hij fit is - staan met Wesley Sneijder op het middenveld en Arjen Robben en Robin van Persie opereren in de voorhoede."
De Mos verwacht dat qua speelstijl het duel met Argentinië een kopie van de wedstrijd tegen Spanje (5-1 zege) gaat worden. Het verdedigen van Messi zal dus op het middenveld al moeten beginnen. Het is daarom een interessante vraag of balafpakker Nigel de Jong fit genoeg zal zijn voor de halve finale. De Mos gaat er voor het gemak even vanuit dat De Guzman speelt.
Voorzorgsmaatregelen
"Sneijder, De Guzman en Wijnaldum moeten Messi in de sandwich nemen. Ik bedoel daarmee dat de Argentijnen niet de mogelijkheid moeten krijgen dat Messi kan worden aangespeeld. Zolang Messi niet aan de bal komt, is 80 % van het probleem al opgelost. Het wordt denk ik met name de taak van Sneijder om de passlijn te blokkeren. Zie het als voorzorgsmaatregelen. Als je je insmeert tegen de zon, verbrand je ook niet."
Messi is nog niet de Messi die hij vaak bij Barcelona is geweest, maar met vier doelpunten en een assist op de winnende treffer van Ángel di María tegen Zwitserland was hij wel vaak beslissend. Daar schuilt nou juist het gevaar, weet De Mos. Messi kan uit het niets een wedstrijd beslissen. De Mos: "Als Messi vrijgelaten wordt, dan moet je echt oppassen. Om dan nog iets terug te doen moet Robben nog beter zijn dan in de vorige wedstrijden."
De Mos heeft vertrouwen in Van Gaal en de spelers en hij maakt zich daarom geen zorgen over de afloop van het duel. "Het kan wel een wedstrijd worden die lang 0-0 blijft. En ik zie wel een scenario met verlenging en strafschoppen aankomen. Maar Nederland gaat door. Dat weet ik zeker. Oranje heeft de spirit van toernooivoetbal. Argentinië is een perfecte tegenstander voor het systeem van Nederland. Ze halen de finale."
Ik vrees dat ze zich erg gaan vergissen.. Messi is niet het enige goede dat er daar rondloopt in dat elftal..quote:Op dinsdag 8 juli 2014 15:02 schreef marcodej het volgende:
De Mos: Messi in de sandwich nemen
DINSDAG, 8 JULI 2014 14:44
Op weg naar eeuwige roem staat Louis van Gaal woensdagavond in São Paulo voor een nieuwe uitdaging als het Nederlands elftal op Argentinië stuit in de halve finales van het WK. Als de bondscoach een oplossing vindt voor het grote probleem dat Lionel Messi heet, dan heeft Oranje een redelijke kans op weer een plaats in de finale van het WK.
Aad de Mos weet wel hoe Messi te stoppen is. "Dat is niet zo moeilijk. De verdediging én het middenveld van Nederland moeten Messi in de sandwich nemen. Zij moeten zorgen dat de aanvoer geblokkeerd wordt", vertelt De Mos.
Opstelling
In welke opstelling Oranje dat gaat doen, weet De Mos wel. Nederland zal volgens hem niet hetzelfde gaan spelen als tegen Costa Rica, maar Van Gaal zal terugvallen op het systeem van de eerste wedstrijden.
"Jasper Cillessen staat op het doel, Dirk Kuijt en Daley Blind op de flanken en in het centrum van de verdediging de vaste drie: Ron Vlaar, Stefan de Vrij en Bruno Martins Indi. Georginio Wijnaldum en Jonathan de Guzman - of Nigel de Jong als hij fit is - staan met Wesley Sneijder op het middenveld en Arjen Robben en Robin van Persie opereren in de voorhoede."
De Mos verwacht dat qua speelstijl het duel met Argentinië een kopie van de wedstrijd tegen Spanje (5-1 zege) gaat worden. Het verdedigen van Messi zal dus op het middenveld al moeten beginnen. Het is daarom een interessante vraag of balafpakker Nigel de Jong fit genoeg zal zijn voor de halve finale. De Mos gaat er voor het gemak even vanuit dat De Guzman speelt.
Voorzorgsmaatregelen
"Sneijder, De Guzman en Wijnaldum moeten Messi in de sandwich nemen. Ik bedoel daarmee dat de Argentijnen niet de mogelijkheid moeten krijgen dat Messi kan worden aangespeeld. Zolang Messi niet aan de bal komt, is 80 % van het probleem al opgelost. Het wordt denk ik met name de taak van Sneijder om de passlijn te blokkeren. Zie het als voorzorgsmaatregelen. Als je je insmeert tegen de zon, verbrand je ook niet."
Messi is nog niet de Messi die hij vaak bij Barcelona is geweest, maar met vier doelpunten en een assist op de winnende treffer van Ángel di María tegen Zwitserland was hij wel vaak beslissend. Daar schuilt nou juist het gevaar, weet De Mos. Messi kan uit het niets een wedstrijd beslissen. De Mos: "Als Messi vrijgelaten wordt, dan moet je echt oppassen. Om dan nog iets terug te doen moet Robben nog beter zijn dan in de vorige wedstrijden."
De Mos heeft vertrouwen in Van Gaal en de spelers en hij maakt zich daarom geen zorgen over de afloop van het duel. "Het kan wel een wedstrijd worden die lang 0-0 blijft. En ik zie wel een scenario met verlenging en strafschoppen aankomen. Maar Nederland gaat door. Dat weet ik zeker. Oranje heeft de spirit van toernooivoetbal. Argentinië is een perfecte tegenstander voor het systeem van Nederland. Ze halen de finale."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |