Hadith over het vasten:quote:O, gij gelovigen, het vasten is u voorgeschreven, zoals het degenen die voor u waren was
voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn. [al-Baqarah 2:183]
- Enquote:"Allah (c.c.) zegt: alle daden van de zoon van Adam (dus de mens) zijn voor hem zelf, behalve het vasten, dit is voor Mij en Ik zal hem ervoor belonen. Het vasten is een schild. Wanneer een van jullie een dag aan het vasten is, behoort hij alle zinloze gepraat te vermijden en geen rumoer te maken. Mocht iemand hem beschimpen of met hem willen vechten, dan moet hij zeggen: ik ben aan het vasten. Bij God is de adem van een vastende beter dan de geur van muskus"
quote:Op zondag 6 juli 2014 23:37 schreef Che_ het volgende:
[..]
Weer deze argument wat al 20x ontleed en gefileerd is..
Hij die zonder zonde is, werpe de eerste steenquote:Op zondag 6 juli 2014 23:38 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
estagfirullah, ya haram, houdt gepaste afstand
Jij bent een aars somsquote:Op zondag 6 juli 2014 23:40 schreef Che_ het volgende:
Bami ik hoop dat je keel met tahin vastzit tijdens suhur
Wat wil je doen dan, cc's verbieden? Of ben je van mening dat Erdogan het aanmoedigt om met schulden dingen aan te schaffen?quote:Op zondag 6 juli 2014 23:39 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Uhm, ik heb geen goed woord over voor een land dat CC uitgeeft alsof ze gratis sigaretten uitdelen. Ik zie mensen hun dagelijkse boodschappen met CC doen. Hell, ze kopen alles met een CC.
En wat straks? Als ze het niet meer kunnen betalen? Tis toch rezillik dat ze met carkifelek hun cc schuld kunnen wegspelen
boehoequote:Op zondag 6 juli 2014 23:40 schreef Che_ het volgende:
ik hoop het meequote:Op zondag 6 juli 2014 23:40 schreef Che_ het volgende:
waarom haten?quote:Op zondag 6 juli 2014 23:41 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
ik hoop het mee
Ook al vind ik jou drie keer niks, in deze steun ik jou.
steen op je hoofdquote:Op zondag 6 juli 2014 23:40 schreef leeell het volgende:
[..]
Hij die zonder zonde is, werpe de eerste steen
ik eet geen tahinquote:Op zondag 6 juli 2014 23:40 schreef Che_ het volgende:
leukquote:Op zondag 6 juli 2014 23:41 schreef leeell het volgende:
Mijn keel gaat al spontaan dicht als ik tahin zie
Je kunt in NL al zien dat de overheid de burger wil beschermen, dus je laatste vraag is beantwoordquote:Op zondag 6 juli 2014 23:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat wil je doen dan, cc's verbieden? Of ben je van mening dat Erdogan het aanmoedigt om met schulden dingen aan te schaffen?
Zou een Rutte verantwoordelijk zijn voor jouw 'idiote' uitgaven met dergelijke faciliteiten?
quote:Op zondag 6 juli 2014 23:43 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik was voorheen iemand die alle sahih ahadith accepteerde, maar naarmate ik heb gelezen en geluisterd zijn veel daarvan mij echt tegen de borst gaan stuiten. Heel veel dingen gaan zelfs recht tegen de boodschap van de Koran in en hoe de Profeet in de Koran en soenna wordt gepresenteerd.
In tegenstelling tot dit heb ik nooit moeite gehad met de boodschap, leringen en nuances van de Koran en accepteer ik dit, alhamdulillah, nog steeds als onveranderde woord van God. Gevoelsmatig merk je ook dat de ahadith mensenwerk zijn. Ik verwerp ahadith die overeenkomen met de leer van de Koran overigens niet, maar ben slechts kritischer naar het totaal gaan kijken. Ik ben groot voorstander van een Koranistische benadering van het geloof (zoals de Koran zelf ook wilt) en denk dat dit de enige redding van de moslims is.
Omg. We agree. Finally.quote:Op zondag 6 juli 2014 23:43 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik was voorheen iemand die alle sahih ahadith accepteerde, maar naarmate ik heb gelezen en geluisterd zijn veel daarvan mij echt tegen de borst gaan stuiten. Heel veel dingen gaan zelfs recht tegen de boodschap van de Koran in en hoe de Profeet in de Koran en soenna wordt gepresenteerd.
In tegenstelling tot dit heb ik nooit moeite gehad met de boodschap, leringen en nuances van de Koran en accepteer ik dit, alhamdulillah, nog steeds als onveranderde woord van God. Gevoelsmatig merk je ook dat de ahadith mensenwerk zijn. Ik verwerp ahadith die overeenkomen met de leer van de Koran overigens niet, maar ben slechts kritischer naar het totaal gaan kijken. Ik ben groot voorstander van een Koranistische benadering van het geloof (zoals de Koran zelf ook wilt) en denk dat dit de enige redding van de moslims is.
Fix zijn nummer via KB en bel hem.quote:Op zondag 6 juli 2014 23:40 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Jij bent een aars somsmaar nu heb je even gelijk.
Sowieso. Als ik jou een verhaal vertel en jij vertelt het door, dan zal dat verhaal - hoe graag jij het ook wil - niet meer hetzelfde zijn als het origineel. En doe dit keer weet ik veel hoe veel.quote:Op zondag 6 juli 2014 23:43 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik was voorheen iemand die alle sahih ahadith accepteerde, maar naarmate ik heb gelezen en geluisterd zijn veel daarvan mij echt tegen de borst gaan stuiten. Heel veel dingen gaan zelfs recht tegen de boodschap van de Koran en het verstand in en hoe de Profeet in de Koran en soenna wordt gepresenteerd. Ik ben hierdoor ook een tijdje vrij areligieus geweest.
sorry hoor, maar lees dit even eerst voor je zo een positie inneemt. Een in 2011 gerevisioneerde regelgeving wat betreft schulden en aangaan van leningen, veel van deze wetten zijn er in NL niet eens en als iemand in NL in de schulden zit zie je complete beslagleggingen tot aan mensonterende maatregelen. In Turkije zie ik dat minder gebeuren.quote:Op zondag 6 juli 2014 23:44 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Je kunt in NL al zien dat de overheid de burger wil beschermen, dus je laatste vraag is beantwoord![]()
Mweh, jij zegt goede economie, ik zeg ja, maar wel veel consumptieve leningen..? Dus verborgen kut economie.
Of de Hadith's die toch wel erg weggeven dat ze uitgevaardigd zijn met het doel van het beschermen van de handel binnen het midden-oosten (ooit heel betoog gelezen over de visstromen die als haram werden bestempeld vanwege het bederven van inkomsten) of het verkrijgen van meer macht over een bepaalde bevolkingsgroep of gebied.quote:Op zondag 6 juli 2014 23:46 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Sowieso. Als ik jou een verhaal vertel en jij vertelt het door, dan zal dat verhaal - hoe graag jij het ook wil - niet meer hetzelfde zijn als het origineel. En doe dit keer weet ik veel hoe veel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |