abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141987873
Discussieër hier over het Belgische nationale team, ook wel de Rode Duivels genoemd. Wees volwassen en respecteer ieders mening.
L
Vlag van België:

Kaartje van België:

Het Belgische voetbalteam op het WK:

Het Belgische volkslied in de 3 officiële talen:

Stand op het WK 2014:

Speelschema Laatste 16:

Juichen voor de Belgen!!
  zondag 6 juli 2014 @ 22:54:20 #2
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_141987890
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 22:51 schreef Bonkers. het volgende:
Van Buyten en Kompany hebben vooral ballen naar voren gehengst. Echt, een opbouwende verdediger daar en het spel was zoveel beter geworden.
Ene Jan Vertonghen kan dat wel
  zondag 6 juli 2014 @ 22:55:04 #3
297168 Kikopuz
I like goats
pi_141987938
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2014 22:49 schreef Erf14 het volgende:

[..]

OMG. Hoe hebben zulke lui ooit de eredivisie kunnen halen?
Trollen op de rustdag is een zonde.
pi_141987958
Waarom open je #12 na #10??
pi_141987974
Een Belgie topic? Waren zij niet uitgeschakeld?

quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 22:55 schreef Erf14 het volgende:
Blijven Belgen he _O-
pi_141987989
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 22:55 schreef Kikopuz het volgende:

[..]

Trollen op de rustdag is een zonde.
Het was bedoeld als een serieuze vraag.
pi_141987999
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 22:54 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Ene Jan Vertonghen kan dat wel
Vond ik ook apart dat die linksback werd gezet. Geen enkel land speelt nog met centrale verdedigers als back, daar staan bij de grote landen gasten die de hele flank opstomen.
pi_141988008
Ja, ze hebben naar behoren gepresteerd. Ze hebben niet verrast en zijn ook niet tegen gevallen. Ze missen toch wat meer kwaliteit dan ik van tevoren had verwacht, waardoor ze tegen Argentinië helaas kansloos waren.
pi_141988021
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 22:55 schreef Erf14 het volgende:
Kut. Daar ging iets mis.
  zondag 6 juli 2014 @ 22:57:41 #10
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_141988058
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2014 22:56 schreef Bonkers. het volgende:

[..]

Vond ik ook apart dat die linksback werd gezet. Geen enkel land speelt nog met centrale verdedigers als back, daar staan bij de grote landen gasten die de hele flank opstomen.
Bovendien moet je opbouw niet verlopen via de backs maar via de centrale verdedigers die de middenvelders inspelen. Is allemaal heel simpel maar dat ga je nooit krijgen met Toby en Jantje op links en rechtsback die krijgen de bal dan veel te vroeg. Omdat de rest het niet kan.
pi_141988060
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 22:55 schreef OnePlusOne het volgende:

[..]

Blijven Belgen he _O-
hehehehe

sorry Belgen. :W
  zondag 6 juli 2014 @ 22:57:53 #12
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_141988070
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 22:55 schreef OnePlusOne het volgende:

[..]

Blijven Belgen he _O-
Ja vreemd inderdaad, ik ben vergeten de "stop volgen" knop aan te vinken, maar je blijft hier als Nederlander maar trollen.

Eens een arrogante Nederlander, altijd een arrogante Nederlander hé.
pi_141988135
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 22:18 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Belgenhaat? Knul haal je niet te veel in je hoofd _O-

Hadden de Belgjes maar niet zo'n grote bek moeten hebben dan had iedereen ze nog sympathiek gevonden. Maar nee dat zat er weer niet in he _O-
Ik zou het grappig en geweldig vinden mocht Ned verliezen van Arg.
Want jullie Nederlanders hebben het ook hoog in jullie bol heb ik zo de indruk.

Niemand in België zei ooit dat ze de finale zouden winnen, wat jullie in Nederland trouwens wel denken.
De ambiance, sfeer, medelevendheid is gewoon het enthousiasme die leeft onder Belgen. Beetje jammer dat jullie dan steeds maar weer moeten negatief doen!

Daarom hoop ik keihard dat Argentinië dus wint. Zo hebben niet alleen de Belgen verloren tegen Argentinië maar ook Nederland ;)
Jullie hebben trouwens een voorsprong want jullie moeten het al niet meer opnemen tegen Di Maria, dus jullie kansen zijn sowieso al een pak hoger.
Cindy De Vuyst
  zondag 6 juli 2014 @ 23:00:42 #14
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_141988201
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2014 22:56 schreef Bonkers. het volgende:

[..]

Dat kan Vertonghen ook. Die ging in de wedstrijden in de poulefases voortdurend over Hazard heen op de linkerflank, maar die ging dan te vaak voor de individuele actie, terwijl Vertonghen een voorzet had kunnen geven.

Alderweireld is daar wel wat minder in ja.
pi_141988334
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 22:59 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Niemand in België zei ooit dat ze de finale zouden winnen, wat jullie in Nederland trouwens wel denken.
De ambiance, sfeer, medelevendheid is gewoon het enthousiasme die leeft onder Belgen. Beetje jammer dat jullie dan steeds maar weer moeten negatief doen!

Daarom hoop ik keihard dat Argentinië dus wint. Zo hebben niet alleen de Belgen verloren tegen Argentinië maar ook Nederland ;)
Jullie hebben trouwens een voorsprong want jullie moeten het al niet meer opnemen tegen Di Maria, dus jullie kansen zijn sowieso al een pak hoger.
Hoe hebben jullie ooit zo'n rotslecht team kunnen opbouwen zeg? Ontbreekt het ergens aan geld?

Van mij was dat stel kleutertjes al na de eerste kwalificatiewedstrijd eruit geschopt met een stadionverbod.
  zondag 6 juli 2014 @ 23:02:59 #16
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_141988341
quote:

[..]

Dus mocht Nederland verliezen dan hebben jullie het eigenlijk beter gedaan zeg je.

Argentinië is gewoon het minste land in de halve finales maar ze hebben Messi dus als je verliest is dat geen schande. En dan horen we nog steeds bij de beste 4 landen in de wereld iets wat de Belg pas 1 keer heeft kunnen zeggen geloof ik.
pi_141988372
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 23:00 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Dat kan Vertonghen ook. Die ging in de wedstrijden in de poulefases voortdurend over Hazard heen op de linkerflank, maar die ging dan te vaak voor de individuele actie, terwijl Vertonghen een voorzet had kunnen geven.

Alderweireld is daar wel wat minder in ja.
Vertonghen voetbalde ook nog wel aardig ja, aantal goede voorzetten. Maar de Belgjes hadden zoveel meer voetballen vermogen gehad als hij centraal zou spelen. Die lange ballen van Kompany en Van Buyten naar voren, of dat oeverloos rondtikken naar elkaar. :')
pi_141988475
Het enige wat je de Belgen kunt verwijten is het individueel belang!
Nooit willen passen, heel traag spel en veel risico nemen. Anders hadden ze inderdaad verder gestaan (daar hebben jullie gelijk in).
Cindy De Vuyst
pi_141988494
quote:

[..]

Waarom doe je nu dan zelf wat je de Nederlanders kwalijk neemt? Ik kan je zeggen dat in de kroegen en op straat verreweg de meeste Nederlanders heel erg hoopte dat België won (zelfs hier in Groningen). Ik heb Argentinië-België in het café gekeken en slechts een enkeling was voor de Zuid-Amerikanen. Op dit soort fora krijg je nou niet precies een dwarsdoorsnee van de Nederlandse bevolking. Het zou je sieren als je jezelf niet zo liet beïnvloeden door een paar schreeuwende Nederlanders.

En die laatste zin is natuurlijk een beetje onzinnig. Di Maria is een prima speler, maar alleen Messi maakt het verschil.
pi_141988578
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 23:05 schreef einzeinz het volgende:
Het enige wat je de Belgen kunt verwijten is het individueel belang!
Nooit willen passen, heel traag spel en veel risico nemen. Anders hadden ze inderdaad verder gestaan (daar hebben jullie gelijk in).
Volgens mij schoten ze de bal altijd laag (schuivertjes) terwijl een hoogbal erin zou zijn komen te staan. Slechte mikvaardigheid dus.
pi_141988591
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2014 23:03 schreef Bonkers. het volgende:

[..]

Vertonghen voetbalde ook nog wel aardig ja, aantal goede voorzetten. Maar de Belgjes hadden zoveel meer voetballen vermogen gehad als hij centraal zou spelen. Die lange ballen van Kompany en Van Buyten naar voren, of dat oeverloos rondtikken naar elkaar. :')
Probleem is gewoon dat je geen goede backs hebt en dat er daarom CVs staan. Van den borre kan het misschien op rechts, maar dat moet nog blijken.
Lombaerts mag van mij op links, ontgoochelt zelden. Nu van Buyten stopt, zal het centraal duo wel kompany en Vertonghen worden ofwel toch weer vermaelen.
pi_141988597
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 23:05 schreef Ruif het volgende:

[..]

Waarom doe je nu dan zelf wat je de Nederlanders kwalijk neemt? Ik kan je zeggen dat in de kroegen en op straat verreweg de meeste Nederlanders heel erg hoopte dat België won (zelfs hier in Groningen). Ik heb Argentinië-België in het café gekeken en slechts een enkeling was voor de Zuid-Amerikanen. Op dit soort fora krijg je nou niet precies een dwarsdoorsnee van de Nederlandse bevolking. Het zou je sieren als je jezelf niet zo liet beïnvloeden door een paar schreeuwende Nederlanders.
Ik kan je zeggen dat ook in België het Nederlandgevoel enorm heeft geleefd en het verlangen om het tegen elkaar op te nemen volgende week.
Beetje spijtig dat er dan meteen afgebroken moet worden, tenslotte gaat er bij iedere wedstrijd één land naar huis (daarom is het ook een wedstrijd).

Als je dan leest dat Argentinië een zwakke ploeg is wil ik wel eens zien wat Nederland zal doen. Als jullie zouden verliezen neem ik aan dat jullie meteen toegeven dat Argentinië de sterkere ploeg was?
Cindy De Vuyst
  zondag 6 juli 2014 @ 23:08:37 #23
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_141988623
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2014 23:07 schreef BramKVO het volgende:

[..]

Probleem is gewoon dat je geen goede backs hebt en dat er daarom CVs staan. Van den borre kan het misschien op rechts, maar dat moet nog blijken.
Lombaerts mag van mij op links, ontgoochelt zelden. Nu van Buyten stopt, zal het centraal duo wel kompany en Vertonghen worden ofwel toch weer vermaelen.
Lombaerts? Echt waar ja :') Die kerel is nog slomer dan dikke stront door een trechter. Succes daarmee op linksback _O-

Liever een matige linksback dan een CV op die positie
pi_141988637
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 23:05 schreef Ruif het volgende:

[..]

En die laatste zin is natuurlijk een beetje onzinnig. Di Maria is een prima speler, maar alleen Messi maakt het verschil.
Ik was ook voor België maar toen ze verloren werd ik boos op ze. Maar ik haat ze niet. Ik vind ze eerder vermakelijk en ondeskundig.
pi_141988717
quote:

dus jullie kansen zijn sowieso al een pak hoger.
Dat komt meer omdat Nederland wel een team is dat taakbewust kan voetballen. België deed en doet maar wat.
Winnaar FOK! Rounders MLB Fantasy Baseball League 2013
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')