abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 juli 2014 @ 00:12:52 #251
198365 Morendo
The Real Deal
pi_142031571
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 23:36 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Ja kom, Pfaff is dus een van de duizenden commentatoren wereldwijd die dus ook vond dat dat gedrag op het randje was.

Maar goed, de scheidsrechter kan er weinig aan doen, want volgens mij staat zoiets niet echt expliciet in de reglementen denk ik. :')
Ik vond het gedrag van Defour meer op het randje. Maar ach, zo'n Witsel is ondanks alles ook nog een grote held in België.
Die Lebenslust bringt dich um.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 00:15:21 #252
198365 Morendo
The Real Deal
pi_142031646
quote:
10s.gif Op maandag 7 juli 2014 17:55 schreef lisselotte88 het volgende:
Argentinië wou niet voetballen, zei bondscoach Marc Wilmots, en dat klopt. Welcome to the real world, dat gaat zo in toernooien.
Die wedstrijd had in 3/4-0 moeten eindigen voor Argentinië. Ik snap Wilmots' commentaar niet zo goed.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 00:17:09 #253
198365 Morendo
The Real Deal
pi_142031702
quote:
Wilmots, lovend over zijn eigen elftal, was niet enthousiast over Argentinië: "We waren niet onder de indruk van ze, zeker niet. Het is geen bijzonder team. Maken wij in de laatste minuten nog de 1-1, dan is het gedaan met ze."
Nou, deed dat dan ook. :*
  dinsdag 8 juli 2014 @ 06:26:59 #254
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_142035082
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 23:12 schreef Pumatje het volgende:

De vergelijking is misschien mogelijk wegens taal en buur maar qua voetbal gaat het nergens over.
Ook qua cultuur is er een gigantisch verschil tussen beide landen, Nederlanders lijken veel meer op Scandinaviërs dan op Belgen .... ook al spreken we (Vlamingen en Nederlanders) dezelfde taal.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  dinsdag 8 juli 2014 @ 06:44:05 #255
66825 Reya
Fier Wallon
pi_142035130
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 06:26 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Ook qua cultuur is er een gigantisch verschil tussen beide landen, Nederlanders lijken veel meer op Scandinaviërs dan op Belgen .... ook al spreken we (Vlamingen en Nederlanders) dezelfde taal.
Tsja.
pi_142035139
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 06:26 schreef Old_Pal het volgende:

Nederlanders lijken veel meer op Scandinaviërs dan op Belgen
Ja hoor, 17 miljoen Nederlanders lijken allemaal "veel meer" op Scandinaviers dan Belgen.

Spreek voor jezelf. :*
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 8 juli 2014 @ 07:22:32 #257
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_142035342
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 06:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja hoor, 17 miljoen Nederlanders lijken allemaal "veel meer" op Scandinaviers dan Belgen.

Dus jij voelt je meer een Belg dan een Zweed? :')
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_142035353
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 07:22 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Dus jij voelt je meer een Belg dan een Zweed? :')
Nee, maar ik sta veel dichter bij de Zuid-Amerikanen dan bij Zweden, Noren of Duitsers. Half Rotterdam en Amsterdam staan verder af van de Scandinaviers dan wie dan ook. :D
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_142035408
quote:

[..]

Inderdaad, 17 miljoen mensen in Nederland maar niet iedereen daarvan is ook Nederlander. Dat zit toch echt wat lager.
pi_142035413
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 07:33 schreef Tyr3ll het volgende:

[..]

Inderdaad, 17 miljoen mensen in Nederland maar niet iedereen daarvan is ook Nederlander. Dat zit toch echt wat lager.
Je krijgt heel snel een paspoort in Nederland, dus de meesten zijn dat echt wel.

pi_142036165
quote:

[..]

De verschillen tussen een Limburger en een Fries en tussen een Brabander en een Amsterdammer zijn vaak ook best groot. Ondanks dat Nederland een best klein land is.
pi_142036177
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 08:57 schreef Halcon het volgende:

[..]

De verschillen tussen een Limburger en een Fries en tussen een Brabander en een Amsterdammer zijn vaak ook best groot. Ondanks dat Nederland een best klein land is.
De opa van mijn eerste vriendinnetje verstond ik gewoon GEEN WOORD van. Woonde 80 km van waar ik geboren ben. Leg dat in het buitenland (behalve Belgie) uit en mensen kijken je aan alsof je van een Zeeuwse planeet komt.

pi_142036342
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 21:19 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

België heeft hele leuke, zelfs goede spelers maar als team was het knap waardeloos. Allemaal individuele egootjes zonder verbondenheid. Ik wil mij als Nederlander echt niet op de borst kloppen maar jongens, jongens, jongens toch wat hebben wij dankzij supermanager Van Gaal een geweldig:

Together Everyone Achieve More
Ik ben het hier wel mee eens. Gebrek aan kwaliteit is me te kort door de bocht. Akkoord, er stonden niet elf spelers behorend tot de wereldtop op het veld, maar er zijn maar weinig teams die dat wel kunnen zeggen. Bij de bookmakers stond België vooraf ook rond plek 5 - 7. Dat staat gelijk aan een plek in de kwartfinale. Ik vind het echter veel te kort door de bocht om dat nu aan te grijpen om de vlag uit te hangen.

Een manager kan wel wat verschil maken en kan het systeem aanpassen / spelers op een andere positie neer te zetten.

Ik kan niet in het hoofd van Wilmots kijken, maar hij heeft volgens mij een systeem in het hoofd en 6 a 7 spelers die sowieso moeten spelen, ongeacht of ze in vorm zijn en of ze in dat systeem passen.

Dat een achterhoede van 4 man met twee CV's als backs niet werkt, was al best snel te zien. Toch bleef hij er aan vasthouden. Ook wel omdat hij slechts één echte back mee had genomen en die raakte tegen Korea geblesseerd. Soms is het beter om te kiezen voor een speler die in een mindere competitie een heel seizoen als back heeft gespeeld i.p.v. iemand die niet gewend is om als back te spelen. Hij had nu iets van 7 CV's mee. 4 (bij 4-4-2) of 6 (bij 5-3-2) lijkt me het maximale. 7 cv's en 1 back slaat nergens op.

Vorm heb je als bondscoach niet heel veel invloed op, behalve dan dat je een speler kunt wisselen, net zoals dat je iemand die wel een grote naam heeft, maar niet in het systeem blijkt te passen, er naast kunt zetten of niet mee kunt nemen ten faveure van iemand die wel in vorm is en wel in het systeem past. Uiteraard zijn diverse spelers nog jong en worden ze beter, maar met hun kwaliteiten zal ook hun ego meegroeien. Daar moet je als coach mee om kunnen gaan.

Al met al heeft Wilmots inderdaad de doelstelling bereikt, maar het is toch een beetje als een meewerkend voorman van een groep tomatenplukkers die om half 2 hun quotum al gehaald hebben, daarna tot 5 uur met een sigaretje en een cocktail in de zon heeft liggen te genieten en op vraag van de baas roepen dat ze volgende week weer gaan knallen. Zo'n chef vraag je één keer om weer aan het werk te gaan met z'n mannen en als hij binnen de 5 minuten niet weer wat kisten gevuld heeft, zwier je hem buiten.
pi_142036374
quote:
19s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 08:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De opa van mijn eerste vriendinnetje verstond ik gewoon GEEN WOORD van. Woonde 80 km van waar ik geboren ben. Leg dat in het buitenland (behalve Belgie) uit en mensen kijken je aan alsof je van een Zeeuwse planeet komt.
Die verschillen qua dialect kunnen inderdaad best groot zijn. :+ Ook qua mentaliteit. Ik weet niet of je bijvoorbeeld St. Willebrord ('t Heike) kent (als je niet daar uit de buurt komt, ken je het als gemeente Ruchphen uit de verkiezingsuitslagen :+ ), de mentaliteit daar is behoorlijk anders dan in bv. Breda, terwijl dat niet ver uit elkaar ligt. :)
  dinsdag 8 juli 2014 @ 09:14:49 #265
328246 Chilliewillie88
Roi dans mon château
pi_142036389
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 00:15 schreef Morendo het volgende:

[..]

Die wedstrijd had in 3/4-0 moeten eindigen voor Argentinië. Ik snap Wilmots' commentaar niet zo goed.
3 of 4-0 zou nu ook overdreven geweest zijn, maar ik snap idd Wilmots commentaar ook niet.
Argentinië heeft de hele wedstrijd perfect onder controle gehad. Vroeg gescoord en de rest van de wedstrijd in een zetel gezeten.
België heeft maar 3 halve kansen gehad, dus om het gewoon te steken op het feit dat Argentinië niet wou voetballen is kort door de bocht.
Terechte nederlaag imo, als je zo weinig kan brengen tegen een al bij al matig team als Argentinië heb je niets te zoeken in de halve finale.

Ik voorspel een makkelijke overwinning van Nederland tegen de Argentijnen w/
pi_142036413
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 09:13 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die verschillen qua dialect kunnen inderdaad best groot zijn. :+ Ook qua mentaliteit. Ik weet niet of je bijvoorbeeld St. Willebrord ('t Heike) kent (als je niet daar uit de buurt komt, ken je het als gemeente Ruchphen uit de verkiezingsuitslagen :+ ), de mentaliteit daar is behoorlijk anders dan in bv. Breda, terwijl dat niet ver uit elkaar ligt. :)
Rucphen. Nooit geweest, maar ken het van naam wel. De verschillen binnen Nederland zijn sowieso vele malen groter dan met het buitenland.

Jij hebt vermoedelijk veel meer gemeen met iemand uit dezelfde sociale klasse, opleidingsniveau en blik op de wereld uit zeg Argentinië dan met een Nederlandse tokkie of Aerdenhoutse crimineel financiele derivatenhandelaar.

pi_142036523
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 09:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Rucphen. Nooit geweest, maar ken het van naam wel. De verschillen binnen Nederland zijn sowieso vele malen groter dan met het buitenland.

Jij hebt vermoedelijk veel meer gemeen met iemand uit dezelfde sociale klasse, opleidingsniveau en blik op de wereld uit zeg Argentinië dan met een Nederlandse tokkie of Aerdenhoutse crimineel financiele derivatenhandelaar.
Dat zegt inderdaad veel meer dan bv. een paspoort of geboorteplek.

De verschillen qua dialect (qua punt: het elkaar kunnen verstaan) zijn ook behoorlijk groot af en toe, voor mijn gevoel is dat in veel grotere landen, zoals bv. de VS, Peru, Duitsland, etc relatief minder groot.
pi_142036564
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 07:33 schreef Tyr3ll het volgende:

[..]

Ongeveer 13 mio volgens het CBS. (Zie: http://statline.cbs.nl/St(...)2=0&D3=0&D4=0&D5=0-4)
pi_142037823
quote:
19s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 07:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, maar ik sta veel dichter bij de Zuid-Amerikanen dan bij Zweden, Noren of Duitsers. Half Rotterdam en Amsterdam staan verder af van de Scandinaviers dan wie dan ook. :D
Was jij niet blond (meen ik ergens in het Kris en Lisanne topic te hebben gelezen. Correct me if im wrong.
pi_142037843
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:27 schreef OnePlusOne het volgende:

[..]

Was jij niet blond
Maakt dat iets uit?

dinsdag 8 juli 2014 @ 10:32:12 #271
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_142037905
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:27 schreef OnePlusOne het volgende:

[..]

Was jij niet blond (meen ik ergens in het Kris en Lisanne topic te hebben gelezen. Correct me if im wrong.
Valderrama is ook blond
  dinsdag 8 juli 2014 @ 10:52:54 #272
198365 Morendo
The Real Deal
pi_142038340
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 09:11 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik ben het hier wel mee eens. Gebrek aan kwaliteit is me te kort door de bocht. Akkoord, er stonden niet elf spelers behorend tot de wereldtop op het veld, maar er zijn maar weinig teams die dat wel kunnen zeggen. Bij de bookmakers stond België vooraf ook rond plek 5 - 7. Dat staat gelijk aan een plek in de kwartfinale. Ik vind het echter veel te kort door de bocht om dat nu aan te grijpen om de vlag uit te hangen.

Een manager kan wel wat verschil maken en kan het systeem aanpassen / spelers op een andere positie neer te zetten.

Ik kan niet in het hoofd van Wilmots kijken, maar hij heeft volgens mij een systeem in het hoofd en 6 a 7 spelers die sowieso moeten spelen, ongeacht of ze in vorm zijn en of ze in dat systeem passen.

Dat een achterhoede van 4 man met twee CV's als backs niet werkt, was al best snel te zien. Toch bleef hij er aan vasthouden. Ook wel omdat hij slechts één echte back mee had genomen en die raakte tegen Korea geblesseerd. Soms is het beter om te kiezen voor een speler die in een mindere competitie een heel seizoen als back heeft gespeeld i.p.v. iemand die niet gewend is om als back te spelen. Hij had nu iets van 7 CV's mee. 4 (bij 4-4-2) of 6 (bij 5-3-2) lijkt me het maximale. 7 cv's en 1 back slaat nergens op.

Vorm heb je als bondscoach niet heel veel invloed op, behalve dan dat je een speler kunt wisselen, net zoals dat je iemand die wel een grote naam heeft, maar niet in het systeem blijkt te passen, er naast kunt zetten of niet mee kunt nemen ten faveure van iemand die wel in vorm is en wel in het systeem past. Uiteraard zijn diverse spelers nog jong en worden ze beter, maar met hun kwaliteiten zal ook hun ego meegroeien. Daar moet je als coach mee om kunnen gaan.

Al met al heeft Wilmots inderdaad de doelstelling bereikt, maar het is toch een beetje als een meewerkend voorman van een groep tomatenplukkers die om half 2 hun quotum al gehaald hebben, daarna tot 5 uur met een sigaretje en een cocktail in de zon heeft liggen te genieten en op vraag van de baas roepen dat ze volgende week weer gaan knallen. Zo'n chef vraag je één keer om weer aan het werk te gaan met z'n mannen en als hij binnen de 5 minuten niet weer wat kisten gevuld heeft, zwier je hem buiten.
Wilmots heeft jarenlang de tijd gehad om aan een soort 3-4-3 systeem te sleutelen. Waarom deed hij dit dan niet? Laksheid of onkunde?
pi_142038494
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:52 schreef Morendo het volgende:

[..]

Wilmots heeft jarenlang de tijd gehad om aan een soort 3-4-3 systeem te sleutelen. Waarom deed hij dit dan niet? Laksheid of onkunde?
Werkelijk waar geen idee. Ik denk een combinatie van laksheid, onkunde en bepaalde spelers niet durven/willen passeren (dat kun je scharen onder zowel laksheid als onkunde).

Hij had ook in de voorbereiding nog van systeem kunnen veranderen of anders nog tijdens wedstrijden van systeem kunnen veranderen (een zogenaamd "plan B"). Als je dan bepaalde spelers niet vooraf wil passeren, doe dat dan tijdens de wedstrijd d.m.v. een wissel. Ook dat heeft hij niet gedaan.

Overigens denk ik dat een lakse coach ongeschikt is, net zoals een onkundige coach. Laat staan iemand die het beide is. M.i. moet hij gewoon wegwezen.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 11:16:11 #274
328246 Chilliewillie88
Roi dans mon château
pi_142038959
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:58 schreef Halcon het volgende:

[..]

Werkelijk waar geen idee. Ik denk een combinatie van laksheid, onkunde en bepaalde spelers niet durven/willen passeren (dat kun je scharen onder zowel laksheid als onkunde).

Hij had ook in de voorbereiding nog van systeem kunnen veranderen of anders nog tijdens wedstrijden van systeem kunnen veranderen (een zogenaamd "plan B"). Als je dan bepaalde spelers niet vooraf wil passeren, doe dat dan tijdens de wedstrijd d.m.v. een wissel. Ook dat heeft hij niet gedaan.

Overigens denk ik dat een lakse coach ongeschikt is, net zoals een onkundige coach. Laat staan iemand die het beide is. M.i. moet hij gewoon wegwezen.
Correct, maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren.
Wie doet hem wat als we weer naar het EK gaan zonder één kwalificatiewedstrijd te verliezen, ook al is het wederom in de groep met de lamme en de blinde.

Ik denk zelfs serieus dat het idee om een andere coach te nemen bij de voetbalbond zelfs nog nooit maar is opgekomen. Voor hun is Wilmots de man die deed wat al zijn voorgangers niet konden: kwalificeren voor een eindronde.

Dat ze dit zonder coach wellicht ook gedaan hadden, is maar bijzaak voor de bond.
pi_142039044
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 11:16 schreef Chilliewillie88 het volgende:

[..]

Correct, maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren.
Wie doet hem wat als we weer naar het EK gaan zonder één kwalificatiewedstrijd te verliezen, ook al is het wederom in de groep met de lamme en de blinde.

Ik denk zelfs serieus dat het idee om een andere coach te nemen bij de voetbalbond zelfs nog nooit maar is opgekomen. Voor hun is Wilmots de man die deed wat al zijn voorgangers niet konden: kwalificeren voor een eindronde.

Dat ze dit zonder coach wellicht ook gedaan hadden, is maar bijzaak voor de bond.
Het gaat ook niet gebeuren, zeker gezien de reacties bij de bond. Het doel was kennelijk de kwartfinale, die is behaald en dus zal Wilmots wel blijven.

Ben het met je eens. Al had je Eddy Wally voor die groep gezet, die had dit waarschijnlijk ook wel gepresteerd. Ze kijken heel simpel: dit was het doel, het doel is gehaald en dus heeft Wilmots het prima gedaan. Dat vind ik te kort door de bocht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')