De Europese christenen aan het vasteland hadden alleen een voor een al zo een verdrag getekend met de Turken.quote:Op zondag 6 juli 2014 21:49 schreef leeell het volgende:
[..]![]()
[..]
Wel indrukwekkend verdrag ja, zeker zo lang met Marokko, maar goed de VS was net gesticht en de moslims zagen hen natuurlijk ook als potentiële partner tegen het christelijke europese vasteland. was gewoon diplomatisch van het sultanaat.
Welk verdrag was dat?quote:Op zondag 6 juli 2014 21:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ah hell no, er is maar een verdrag wat de Verenigde Staten ooit heeft getekend in een taal anders dan de hare, Ottomaans, om te mogen varen over de Middelandse wateren.
Ja maar niet over piraterijquote:Op zondag 6 juli 2014 21:50 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Waarom?Geschiedenis is interessant. Merk nu pas hoeveel ik eigenlijk niet weet.
barbarenverdragen , toentertijd werden ze "Corsairs" genoemd (?) weet niet hoe je dat in het turks kan googlenquote:
deze edit dusquote:Op zondag 6 juli 2014 21:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De Europese christenen aan het vasteland hadden alleen een voor een al zo een verdrag getekend met de Turken.
http://en.wikipedia.org/wiki/Barbary_pirates
Korsanlar.quote:Op zondag 6 juli 2014 21:53 schreef leeell het volgende:
[..]
barbarenverdragen , toentertijd werden ze "Corsairs" genoemd (?) weet niet hoe je dat in het turks kan googlen
Bedankt.quote:Op zondag 6 juli 2014 21:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
http://www.zaman.com.tr/g(...)-turkce_1009498.html
Ja, ik weet wie dat zijn, maar vroeg naar het specifieke verdrag.quote:Op zondag 6 juli 2014 21:53 schreef leeell het volgende:
[..]
barbarenverdragen , toentertijd werden ze "Corsairs" genoemd (?) weet niet hoe je dat in het turks kan googlen
Nederland heeft goed bij hen afgekeken met de slaven aan het werk zetten, kolonies ed.quote:
Mwuah, de veroverde gebieden behoorden tot 'Devlet Aliye' = Ottomaanse Rijk, en investeerde in die landen ook in die hoedanigheid, Nederland nam eerst met bedrijven de gebieden over, pas eeuwen later werd het onderdeel van 'Koninkrijk Der Nederlanden' nogal een nuance.quote:Op zondag 6 juli 2014 21:55 schreef leeell het volgende:
[..]
Nederland heeft goed bij hen afgekeken met de slaven aan het werk zetten, kolonies ed.
Etenstijd, kom er later op terugquote:Op zondag 6 juli 2014 21:58 schreef leeell het volgende:
Vraag me af wat er had gebeurd als ze de krachten hadden gebundeld in de Caraïben met de boekaniers, dan hadden de Europese landen het een stuk moeilijker gehad.
Waarom zijn ze eigenlijk nooit richting Tortuga vertrokken ? De Moren wel deels voor zover ik weet. maar nooit echt Ottomanen in die regionen.
Zij hadden het bestuurlijk ook een stuk makkelijker, grotere wij/hun factor dan Nederland had (Islamistisch vs christelijk) , zij lieten gewoon de veroverde gebieden redelijk in stand a la Djengis.quote:Op zondag 6 juli 2014 21:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwuah, de veroverde gebieden behoorden tot 'Devlet Aliye' = Ottomaanse Rijk, en investeerde in die landen ook in die hoedanigheid, Nederland nam eerst met bedrijven de gebieden over, pas eeuwen later werd het onderdeel van 'Koninkrijk Der Nederlanden' nogal een nuance.
Geef ze geen ongelijk, dit jaar geen gratis baklava voor mijquote:Op zondag 6 juli 2014 22:06 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Allemaal baklava's in hun bek stekende.
Ook niet voor mij. Nadelen van aleviet zijnquote:Op zondag 6 juli 2014 22:08 schreef leeell het volgende:
[..]
Geef ze geen ongelijk, dit jaar geen gratis baklava voor mij
de nadelen van tattawijken
Voorderest wel heel sympathieke stroming, als ik zou moeten kiezenquote:Op zondag 6 juli 2014 22:09 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ook niet voor mij. Nadelen van aleviet zijn
Ik weet.quote:Op zondag 6 juli 2014 22:16 schreef leeell het volgende:
[..]
Voorderest wel heel sympathieke stroming, als ik zou moeten kiezen
Hoe zit het met Alevieten en hadith's ?quote:
Dus eigenlijk de Koran + eigen inzicht.quote:Op zondag 6 juli 2014 22:22 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik kan niet spreken voor alle alevieten, maar de "gangbare" hadiths worden niet geaccepteerd.
Oost Europa was zo goed als compleet christelijk toen het door de Turken werd veroverd.quote:Op zondag 6 juli 2014 22:01 schreef leeell het volgende:
[..]
Zij hadden het bestuurlijk ook een stuk makkelijker, grotere wij/hun factor dan Nederland had (Islamistisch vs christelijk) , zij lieten gewoon de veroverde gebieden redelijk in stand a la Djengis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |