lunch, koffie, thee en een sapje bij die lunch is allema secundair geregeldquote:Op zondag 6 juli 2014 20:27 schreef mogsy het volgende:
Ik geef gewoon mijn boodschappen lijstje door op kantoor en de volgende dag kan ik het vinden in de keuken. Geen kosten voor mij aan verbonden.![]()
Persoonlijk vind ik dit soort dingen zoals gratis koffie en thee en eventueel wat fruit gewoon horen bij een goede werkgever zijn. Ik zou ze uitlachen als ze zouden zeggen dat ik zou moeten betalen voor me bakkies Twinings Earl Grey.
Maargoed misschien komt dit omdat ik voornamelijk voor kleine bedrijven heb gewerkt. De cultuur in grotere bedrijven ligt mij niet zo.
Dat dus, of na een tijdje word de ingekochte goedkope gratis koffie steeds beroerder,smeriger en goedkoper totdat iedereen van narigheid maar een betaalde bak neemt en de werkgever vervolgens de gratis automaat kan eindigen wegens gebrek aan gebruik.quote:Op zondag 6 juli 2014 21:10 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Het probleem komt als het apparaat dat er nu staat vervangen moet worden. Dan kan het opeens erg aantrekkelijk worden voor de werkgever om dat toch maar achterwege te laten, want er is nu toch ook die luxe koffiehoek.
Als het zo gaat is het prima. Nederland is een van de weinige landen waar gratis koffie en thee min of meer een secundaire arbeidsvoorwaarde is geworden. Zat landen waar je het niet krijgt en iedereen gewoon betaalde koffie meeneemt onderweg.quote:Op zondag 6 juli 2014 20:59 schreef Dehelerambam het volgende:
Het apparaat dat er nu staat blijft staan, dus iedereen houdt gratis koffie. Maar wil je meer kwaliteit (bonen etc), dan komt de mogelijkheid er om dat te krijgen, maar dan tegen betaling. Geen inperking, maar uitbreiding van de keuzemogelijkheden dus. En daar blijkt dus markt voor te zijn. Snap het probleem niet zo.
Was daar maar eens wat te beleven, maar het gaat om de inhoud van je bekertje.... dat neem je mee terug naar je bureau en dat slokje wat je er af en toe tijdens het werken van neemt beleef je niks aan.quote:Op zondag 6 juli 2014 23:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Waarom zou je in godesnaam beleving willen bij de koffie automaat op het werk
Ik beleef al genoeg op het toilet. Al die beleving tegenwoordigquote:Op zondag 6 juli 2014 23:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Was daar maar eens wat te beleven, maar het gaat om de inhoud van je bekertje.... dat neem je mee terug naar je bureau en dat slokje wat je er af en toe tijdens het werken van neemt beleef je niks aan.
Je hebt alleen weer wat meer ruimte in je portemonnee.
Hangen de puppy's van het Page wc-papier weer alsof ze dood zijn?quote:Op zondag 6 juli 2014 23:13 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Ik beleef al genoeg op het toilet. Al die beleving tegenwoordig
Nee joh, die geur. Als rozenblaadjes. Wat een beleving.quote:Op zondag 6 juli 2014 23:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hangen de puppy's van het Page wc-papier weer alsof ze dood zijn?
Ach, het is vooral het gebrek aan beter denk ik.quote:Op zondag 6 juli 2014 23:14 schreef Leandra het volgende:
Overigens denk ik dat dat ook gelijk het grootste probleem is; we zijn wel koffiedrinkers, maar we nemen de tijd er niet voor, we drinken koffie als water, gewoon tussendoor.
Dan hebben ze in de VS en Australie zeker meer tijd dan hier? Als ik elke dag 6 keer in de rij moet staan gaat mijn baas er ook niet blij van wordenquote:Op zondag 6 juli 2014 23:38 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
Ach, zo lang het optioneel blijft en er op de werkvloer wel gewoon een automaat voor pleur blijft stan, geen probleem toch?
In de VS en Australië was het overigens gebruikelijk dat er bij elk kantoorgebouw of industrieterrein wel een koffiekeet was te vinden waar dan ook iedereen koffie ging halen 's morgens. Immens lange wachtrijen maar wel reuze gezellig, want je maakt met iedereen een praatje en je kent ook iedereen. Hier in NL kun je jarenlang bij een multinational werken waar je dagelijks dezelfde mensen 20 keer voorbij ziet lopen, maar een praatje maken ho maar. Iedereen heeft het hier te druk en/of heeft deadlines.
Bij mijn vorige werkgever ook,omdat de belastingdienst had vastgesteld dat de prijzen in de kantine te goedkoop was moesten die omhoog,de directie maakte als reactie de koffie en thee gratis.quote:Op maandag 7 juli 2014 00:08 schreef Djurres het volgende:
Bij mn vorige baas was de koffie gratis, ook een bedrijfsrestaurants waar je voor 3 euro je pens vol vrat met vers brood, beleg en weet ik t wat. Als ze geld gaan vragen boor koffie stop ik met koffie drinken.
Ook genoeg landen waar de goede werkgevers (vrijwillig) je zorgverzekering, telefoon abbo etc betalen. .quote:Op zondag 6 juli 2014 22:16 schreef karr-1 het volgende:
Zat landen waar je het niet krijgt en iedereen gewoon betaalde koffie meeneemt onderweg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |