abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 29 oktober 2014 @ 23:36:13 #276
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_146098413
Congrats!
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  Moderator donderdag 30 oktober 2014 @ 19:19:58 #277
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_146123362
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 23:36 schreef Dagonet het volgende:
Congrats!
thanks!

Ik zit nu een beetje in te lezen over trouwen en wist dat het duur was, maar niet zo duur :X
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  donderdag 30 oktober 2014 @ 19:23:06 #278
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_146123539
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 19:19 schreef MaJo het volgende:

[..]

thanks!

Ik zit nu een beetje in te lezen over trouwen en wist dat het duur was, maar niet zo duur :X
Zodra je 'trouwen' noemt gaan de prijzen rap omhoog.

Stel voor jezelf nu alvast een totaalbudget samen, en maak een lijst met zaken als jurk, haar (zij), juwelen, schoenen, pak, haar (hem), schoenen, locatie, catering, ringen, stadhuis, ringplank/doos/whatever, fotografen, muziek, bloemen, huwelijksreis etcetera. Dan kan je veel gerichter werken en heb je meer overzicht, anders kan het gierend uit de klauwen lopen :D
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  Moderator donderdag 30 oktober 2014 @ 21:13:31 #279
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_146128786
quote:
14s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 19:23 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Zodra je 'trouwen' noemt gaan de prijzen rap omhoog.

Stel voor jezelf nu alvast een totaalbudget samen, en maak een lijst met zaken als jurk, haar (zij), juwelen, schoenen, pak, haar (hem), schoenen, locatie, catering, ringen, stadhuis, ringplank/doos/whatever, fotografen, muziek, bloemen, huwelijksreis etcetera. Dan kan je veel gerichter werken en heb je meer overzicht, anders kan het gierend uit de klauwen lopen :D
Ik wilde eigenlijk niet al te gek doen, in het klein trouwen en dan een leuk feestje geven. Maar hoe meer ik erover lees hoe meer ik wil doen dus dat is wat verwarrend :') Maar ik heb nog tijd genoeg om erover na te denken en keuzes te maken (met vriendlief samen uiteraard ;)) Sowieso leuk om erover te lezen. Jullie huwelijk zag er heel tof uit! :*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  donderdag 30 oktober 2014 @ 21:14:47 #280
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_146128842
Thanks.

Maar zelfs in het klein zijn dit dingen die je toch wel hebt, alleen je budget zet je anders neer.

Het gaf ons iig een duidelijk overzicht en veel rust, maar wij houden wel van checklists. :P.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  Moderator donderdag 30 oktober 2014 @ 21:19:31 #281
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_146129083
quote:
6s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 21:14 schreef Dagonet het volgende:
Thanks.

Maar zelfs in het klein zijn dit dingen die je toch wel hebt, alleen je budget zet je anders neer.

Het gaf ons iig een duidelijk overzicht en veel rust, maar wij houden wel van checklists. :P.
Dat ga ik ook zeker doen ^O^ Ik hou ook wel van checklists en draaiboeken dus dat moet goedkomen :P
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  donderdag 30 oktober 2014 @ 21:19:58 #282
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_146129108
Wij hadden de weken voor de bruiloft eigenlijk verdomd weinig nog te doen. Heerlijk.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  Moderator donderdag 30 oktober 2014 @ 21:22:37 #283
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_146129215
quote:
14s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 21:19 schreef Dagonet het volgende:
Wij hadden de weken voor de bruiloft eigenlijk verdomd weinig nog te doen. Heerlijk.
Dat lijkt me ideaal ^O^

Mag ik vragen wat jullie uiteindelijk kwijt waren of is dat te brutaal? :@
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  donderdag 30 oktober 2014 @ 21:30:39 #284
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_146129640
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 21:22 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat lijkt me ideaal ^O^

Mag ik vragen wat jullie uiteindelijk kwijt waren of is dat te brutaal? :@
Hoezo is dat relevant?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Moderator donderdag 30 oktober 2014 @ 21:43:50 #285
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_146130325
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 21:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hoezo is dat relevant?
Om een inschatting te krijgen, de foto's van zijn bruiloft spraken me wel aan namelijk :) Maar hoezo, is het zo not done om te vragen ofzo? :D
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  donderdag 30 oktober 2014 @ 21:50:37 #286
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_146130660
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 21:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hoezo is dat relevant?
Het is misschien leuk qua indicatie, om te kijken waar ze staan en hoeveel ze kwijt zouden zijn? Maar ik denk dat je eerder moet kijken hoeveel je kwijt wíl en kan zijn en dan kijken wat er bij past.

Volgens Theperfectwedding.nl kost een bruiloft in Nederland zo'n 15.000 gemiddeld.
http://www.theperfectwedding.nl/artikelen/92/wat-kost-trouwen

Maar daar kan je ook rustig een paar duizend vanaf halen als je een beetje scherp inzet.

Fotograaf is wel al snel zo'n 1200, 1500 euro, ex foto-album, maar daar moet je niet op willen beknibbelen vind ik, dat zijn de herinneringen. Kleding kan je zo duur maken als je wil, muziek ook, trouwvervoer, daar hechtten wij helemaal niet aan dus dat was honderd euro ofzo.

Ringen en fotografen zijn de dingen waar je het minst op moet bezuinigen, dat zijn de dingen die na de dag nog steeds meegaan.

Huwelijksreis zie je steeds vaker uitgesteld worden om weer te sparen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 21:51:42 #287
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_146130719
En hoe eerder je een locatie vastlegt, hoe gunstiger je kan onderhandelen natuurlijk. Wij hebben ook niet het onderste uit de kan gehaald bijvoorbeeld.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 22:13:54 #288
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_146131771
quote:
14s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 21:50 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Het is misschien leuk qua indicatie, om te kijken waar ze staan en hoeveel ze kwijt zouden zijn? Maar ik denk dat je eerder moet kijken hoeveel je kwijt wíl en kan zijn en dan kijken wat er bij past.
Dat tweede is dan ook wat mij triggerde. Ik kan wel gaan roepen hoeveel onze bruiloft kostte, maar het zegt niet zoveel.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 22:14:46 #289
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_146131821
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 21:43 schreef MaJo het volgende:

[..]

Om een inschatting te krijgen, de foto's van zijn bruiloft spraken me wel aan namelijk :) Maar hoezo, is het zo not done om te vragen ofzo? :D
Het is mijns inzien veel belangrijker dat je aan jezelf afvraagt hoeveel je kwijt wil zijn dan aan anderen te spiegelen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Moderator donderdag 30 oktober 2014 @ 22:15:23 #290
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_146131858
quote:
14s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 21:50 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Het is misschien leuk qua indicatie, om te kijken waar ze staan en hoeveel ze kwijt zouden zijn? Maar ik denk dat je eerder moet kijken hoeveel je kwijt wíl en kan zijn en dan kijken wat er bij past.

Volgens Theperfectwedding.nl kost een bruiloft in Nederland zo'n 15.000 gemiddeld.
http://www.theperfectwedding.nl/artikelen/92/wat-kost-trouwen

Maar daar kan je ook rustig een paar duizend vanaf halen als je een beetje scherp inzet.

Fotograaf is wel al snel zo'n 1200, 1500 euro, ex foto-album, maar daar moet je niet op willen beknibbelen vind ik, dat zijn de herinneringen. Kleding kan je zo duur maken als je wil, muziek ook, trouwvervoer, daar hechtten wij helemaal niet aan dus dat was honderd euro ofzo.

Ringen en fotografen zijn de dingen waar je het minst op moet bezuinigen, dat zijn de dingen die na de dag nog steeds meegaan.

Huwelijksreis zie je steeds vaker uitgesteld worden om weer te sparen.
Bedankt voor je reactie ^O^

Ik heb the perfect wedding ook gevonden, handige site! ^O^ Ik schrok met name van de kosten van de fotograaf, wist niet dat dat zo duur was :o Maar daar wil ik inderdaad niet op beknibbelen :N

We gaan eens een budget opstellen en kijken hoe ver we daarmee komen. Trouwauto en dergelijke geef ik ook helemaal niks om.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator donderdag 30 oktober 2014 @ 22:17:54 #291
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_146131965
quote:
7s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 22:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het is mijns inzien veel belangrijker dat je aan jezelf afvraagt hoeveel je kwijt wil zijn dan aan anderen te spiegelen.
Wie zegt dat ik me aan een ander wil spiegelen? Ik heb gewoon geen ervaring op dit gebied en ben benieuwd wat je zo'n beetje kwijt bent. Met het antwoord van Dago kan ik veel meer, zo wist ik niet hoeveel een gemiddelde bruiloft zou kosten. Dat gaan wij er trouwens niet aan uit geven, dat geld hebben we simpelweg niet en dat wil ik er ook niet aan uitgeven. Daarom benieuwd of het bij anderen ook gelukt is voor een veel lager budget dan die 15000.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  donderdag 30 oktober 2014 @ 22:18:46 #292
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_146132017
Vroeger waren fotografen goedkoper, dat klopt, maar dan haalden ze hun geld uit de afdrukken. Nu krijg je gewoon een USB met een paar honderd foto's en geen after sales. En ze komen vaak met z'n tweeën, wat ook heel prettig is omdat je dan veel meer foto's hebt die een moment van meerdere kanten pakt. Zo kan er één tijdens de plechtigheid op jullie gericht zijn en de ander op de gasten. En plan ze ruim genoeg in ook, dat ze het grootste deel van de dag ook meemaken. We hebben een zooi foto's waarbij zowel Misstique als ik ons aan het voorbereiden zijn en dat was nooit gelukt met maar één fotograaf.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_146132153
Nou dat bedrag red ik bij lange na niet. Inclusief huwelijksreis

Wij hadden wel een ruw budget opgesteld maar zijn meer van het 'als het het waard is en we willen het hebben dan komt het geld wel ergens vandaan'
Gaat prima so far
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  Moderator donderdag 30 oktober 2014 @ 22:28:23 #294
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_146132541
quote:
14s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 22:18 schreef Dagonet het volgende:
Vroeger waren fotografen goedkoper, dat klopt, maar dan haalden ze hun geld uit de afdrukken. Nu krijg je gewoon een USB met een paar honderd foto's en geen after sales. En ze komen vaak met z'n tweeën, wat ook heel prettig is omdat je dan veel meer foto's hebt die een moment van meerdere kanten pakt. Zo kan er één tijdens de plechtigheid op jullie gericht zijn en de ander op de gasten. En plan ze ruim genoeg in ook, dat ze het grootste deel van de dag ook meemaken. We hebben een zooi foto's waarbij zowel Misstique als ik ons aan het voorbereiden zijn en dat was nooit gelukt met maar één fotograaf.
Ik snap het ook wel weer, ze zijn er een dag mee bezig en bewerken het ook nog na. Maar eens op zoek gaan naar een leuke trouwfotograaf (of twee inderdaad) en dan eens kijken hoeveel we daar aan kwijt zijn. Zoals het er nu naar uitziet is dat al een vijfde van ons budget :D

quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 22:21 schreef rhubarbje het volgende:
Nou dat bedrag red ik bij lange na niet. Inclusief huwelijksreis

Wij hadden wel een ruw budget opgesteld maar zijn meer van het 'als het het waard is en we willen het hebben dan komt het geld wel ergens vandaan'
Gaat prima so far
Dat is goed om te horen ^O^

Waar ik vooral nu mee zit is dat eten zo duur is. Het liefst zou ik een ceremonie doen, kleine receptie en dan een feest. Maar daartussen moet je ook weer eten regelen en dat zou meteen zo'n grote kostenpost worden. Hoe los je dat op?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_146132654
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 22:17 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik me aan een ander wil spiegelen? Ik heb gewoon geen ervaring op dit gebied en ben benieuwd wat je zo'n beetje kwijt bent. Met het antwoord van Dago kan ik veel meer, zo wist ik niet hoeveel een gemiddelde bruiloft zou kosten. Dat gaan wij er trouwens niet aan uit geven, dat geld hebben we simpelweg niet en dat wil ik er ook niet aan uitgeven. Daarom benieuwd of het bij anderen ook gelukt is voor een veel lager budget dan die 15000.
Op een ruwe schatting komen wij maximaal op 5000¤ uit.
Moet ik er wel bij zeggen dat onze fotograaf voor een halve dag ¤900 normaal zou rekenen maar omdat we (verre) familie zijn kreeg ik "korting" van 50%.
Daarbij doen wij ook veel zelf end. En de jurk en het pak hoeven we ook niet te betalen.

Oh en geen huwelijksreis. Als t goed is krijgen we vakantie van schoonouders betaald.
pi_146132768
Wij doen eerst eten met de daggasten, daarna ceremonie en dan feest

We hebben de optie om het eten te laten verzorgen door een vriend van de familie die kookcursussen geeft maar we kijken ook naar cateraars. Dat scheelt toch wat gedoe
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  Moderator donderdag 30 oktober 2014 @ 22:40:02 #297
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_146133174
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 22:30 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Op een ruwe schatting komen wij maximaal op 5000¤ uit.
Moet ik er wel bij zeggen dat onze fotograaf voor een halve dag ¤900 normaal zou rekenen maar omdat we (verre) familie zijn kreeg ik "korting" van 50%.
Daarbij doen wij ook veel zelf end. En de jurk en het pak hoeven we ook niet te betalen.

Oh en geen huwelijksreis. Als t goed is krijgen we vakantie van schoonouders betaald.
Wow dat heb je wel geluk mee! Wij willen ook zo'n 5000 euro kwijt zijn, zonder de jurk en het pak, die betalen we zelf. Daarnaast zou ik wel op huwelijksreis willen dus we moeten nog flink doorsparen :D

quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 22:32 schreef rhubarbje het volgende:
Wij doen eerst eten met de daggasten, daarna ceremonie en dan feest

We hebben de optie om het eten te laten verzorgen door een vriend van de familie die kookcursussen geeft maar we kijken ook naar cateraars. Dat scheelt toch wat gedoe
Dat is een goeie ^O^ Hoe laat is de ceremonie dan? Ik denk steeds aan vroeg op de dag maar het kan waarschijnlijk ook gewoon aan het eind van de middag?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  donderdag 30 oktober 2014 @ 22:40:31 #298
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_146133199
Geld besparen kan je op een receptie. Die hoeft niet persé. Eten is wel een must :P
Zo min mogelijk daggasten houdt die kosten zo laag mogelijk.

Wij hebben ¤6500 uitgegeven. Mijn outfit heeft mijn moeder wel betaald en huwelijksreis was de reguliere zomervakantie die twee dagen er na gepland stond dus kostte ook niks extra's.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_146133299
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 22:40 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wow dat heb je wel geluk mee! Wij willen ook zo'n 5000 euro kwijt zijn, zonder de jurk en het pak, die betalen we zelf. Daarnaast zou ik wel op huwelijksreis willen dus we moeten nog flink doorsparen :D

[..]

Dat is een goeie ^O^ Hoe laat is de ceremonie dan? Ik denk steeds aan vroeg op de dag maar het kan waarschijnlijk ook gewoon aan het eind van de middag?
ik weet het nog niet precies maar zo rond 8/ half 9
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  Moderator donderdag 30 oktober 2014 @ 22:44:03 #300
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_146133370
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 22:42 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ik weet het nog niet precies maar zo rond 8/ half 9
Wow nog nooit van zo'n late ceremonie gehoord! Dit zou voor ons de oplossing zijn :s) ^O^
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')