abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6384171
quote:
20/10 Kwart Turkse parlementskandidaten heeft strafblad
Een kwart van de kandidaten voor de parlementsverkiezingen in Turkije op 3 november heeft een strafblad. Dat meldde zondag CNN Turk.
Volgens de nieuwszender gaat het om kandidaten met een strafblad wegens diefstal, mishandeling, fraude, verkrachting en moord of doodslag. Het is niet bekend om hoeveel kandidaten het per delict gaat.
De kiescommissie heeft na de eerste opstelling van de kandidatenlijsten al zestig mensen wegens het hebben van een strafblad uitgesloten. Bovendien heeft ze een aantal partijen en mensen om politieke en religieuze redenen van de lijsten geschrapt.
Verkrachting en moord ... nah ... dan is het hier toch wel iets beter gesteld met de politiek ...
gelukkig hebben ze toch iets als een kiescommisie...
pi_6384215
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 23:57 schreef realist_ik het volgende:
Verkrachting en moord ... nah ... dan is het hier toch wel iets beter gesteld met de politiek ...
gelukkig hebben ze toch iets als een kiescommisie...
En had CNN het over de uiteindelijke lijsten, of over de voorlopige lijsten, waar de kiescommissie zich nog over moest buigen?
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_6384319
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 23:59 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

En had CNN het over de uiteindelijke lijsten, of over de voorlopige lijsten, waar de kiescommissie zich nog over moest buigen?

ik denk niet dat ze de grote vissen door het net laten glippen ...
'k vraag me eerder af wat die politieke en religieuze redenen zijn...
moet ik me daar extreem-nationalisten en imams bij voorstellen?
pi_6384348
Maybe kan cnn ook eens in ons kikkerlandje komen kijken?
You only live once
pi_6384356
hier hebben we alleen een GL en SP lid met strafblad geloof ik

[Dit bericht is gewijzigd door Wisp op 21-10-2002 00:06]

[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
  maandag 21 oktober 2002 @ 00:06:41 #6
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_6384363
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 00:05 schreef kezmania het volgende:
Want...?

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 21 oktober 2002 @ 00:54:40 #7
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_6385321
Je mag in Turkije toch niet verkozen worden als je een strafblad bezit ?

tenminste daarom waren de kansen van Erbakan verkeken als ik het goed heb...

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_6385493
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 00:54 schreef BAZZA het volgende:
Je mag in Turkije toch niet verkozen worden als je een strafblad bezit ?

tenminste daarom waren de kansen van Erbakan verkeken als ik het goed heb...

Nee, zo zit het niet. Erbakan is uitgesloten van politieke activiteiten voor een periode. Op zich is een strafblad niet voldoende om uitgesloten te worden. Integendeel, er zijn mensen die JUIST omdat ze bang zijn voor rechterlijke vervolging proberen verkozen te worden. Ze genieten dan namelijk een aantal jaren immuniteit. Dat dit kan heeft vooral te maken met het feit dat sommige van deze mensen clanhoofd zijn (in het oosten van het land) en hun clan gewoon de opdracht kunnen geven op hun te stemmen.
  maandag 21 oktober 2002 @ 01:04:28 #9
2391 Jimmy
Door het bot
pi_6385512
Edit: nevermind.

[Dit bericht is gewijzigd door Jimmy op 21-10-2002 01:17]

Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
  maandag 21 oktober 2002 @ 01:16:29 #10
8502 BAZZA
pi_6385713
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 01:03 schreef HiZ het volgende:
Nee, zo zit het niet. Erbakan is uitgesloten van politieke activiteiten voor een periode. Op zich is een strafblad niet voldoende om uitgesloten te worden. Integendeel, er zijn mensen die JUIST omdat ze bang zijn voor rechterlijke vervolging proberen verkozen te worden. Ze genieten dan namelijk een aantal jaren immuniteit. Dat dit kan heeft vooral te maken met het feit dat sommige van deze mensen clanhoofd zijn (in het oosten van het land) en hun clan gewoon de opdracht kunnen geven op hun te stemmen.
Ah, weet ik dat ook weer
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  maandag 21 oktober 2002 @ 01:17:50 #11
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_6385737
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 01:04 schreef Jimmy het volgende:
Zou in de titel niet aangepast moeten worden dat het om kandidaten gaat?
Je bedoelt dat het om kandidaten gaat die parlementskandidaat willen worden??
Koranfascisme bedankt Islam
pi_6392699
De titel klopt niet. Iemand die een strafblad heeft komt in Turkije niet in het parlement. Verander de titel zou ik zeggen. Ik ga tevens ook een aanklacht indienen bij de daarvoor verantwoordelijke instantie, want op de frontpage klopt de zooi ook helemaal niet. En dan moet je vooral naar de postings kijken. Sorry maar dit gaat me te ver.
  Moderator maandag 21 oktober 2002 @ 15:10:18 #13
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_6392762
Tjah als je dit soort topics op de fp ziet staan kun je dr maar beter zo ver mogenlijk van af blijven dat is hier gelukkig wat beter.

verder snap ik niet wat hier nou weer zo gek aan is, hadden wij ook niet iemand (bij de lpf geloof ik maar ik heb geen flauw idee wat ermee gebeurt is) die terecht heeft gestaan (en gezeten?) wegens ontucht ofzo?

als ze daadwerkelijk in het parlement zouden komen dan zou het een andere zaak zijn maar nu boeit het me weinig.

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 21 oktober 2002 @ 15:24:44 #14
272 R@b
No-nonsens
pi_6392979
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 00:05 schreef kezmania het volgende:

Inderdaad, zitten zelfs extreem linkse politieke wetsovertreders gewoon in het parlement en de Eerste Kamer.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  maandag 21 oktober 2002 @ 15:48:29 #15
8502 BAZZA
pi_6393442
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 15:06 schreef delapoko het volgende:
De titel klopt niet. Iemand die een strafblad heeft komt in Turkije niet in het parlement.
Dat zei ik dus ook, maar volgens HIZ klopt dat niet... op het net kan ik er nergens meer info over vinden, misschien dat jij een bron weet als "Turkije expert" ?
pi_6393599
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 15:48 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Dat zei ik dus ook, maar volgens HIZ klopt dat niet... op het net kan ik er nergens meer info over vinden, misschien dat jij een bron weet als "Turkije expert" ?

Lees de topic op FEEDBACK:

Ik dien een aanklacht in

De titel is al inmiddels veranderd. De titel in de Gazette van Antwerpen klopte dus wel.

pi_6393621
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 15:48 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Hehe, tussen ons tweeën (delapoko en ik) ben ik de expert, ik heb tenminste nog in Turkije gewoond. Het verschil tussen wat hij zo stellig zegt en ik niet zit in die commissie. Die zal inderdaad wel vaak besluiten mensen met een strafblad uit te sluiten, maar ze hoeft het niet.
pi_6393678
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 15:55 schreef HiZ het volgende:

[..]

Hehe, tussen ons tweeën (delapoko en ik) ben ik de expert, ik heb tenminste nog in Turkije gewoond.

Hava atma lem
  maandag 21 oktober 2002 @ 16:03:46 #19
8502 BAZZA
pi_6393814
Het is mij duidelijk, dank heren
  maandag 21 oktober 2002 @ 16:30:44 #20
272 R@b
No-nonsens
pi_6394322
Ik vraag me af ?:

Het is in Nederland toch helemaal niet verboden om een strafblad te hebben en in het parlement te komen? In Turkije dan wel?

Kijk de meeste partijen gooien hier zoiemand van de Lijst af, maar als je genoeg kiezers achter je hebt staan houdt volgens mij niets je tegen.

(R@b voelt een schopje richting Politiek aankomen)

pi_6394416
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 16:30 schreef R@b het volgende:
Ik vraag me af ?:

Het is in Nederland toch helemaal niet verboden om een strafblad te hebben en in het parlement te komen? In Turkije dan wel?

Kijk de meeste partijen gooien hier zoiemand van de Lijst af, maar als je genoeg kiezers achter je hebt staan houdt volgens mij niets je tegen.

(R@b voelt een schopje richting Politiek aankomen)

Ik denk, zoals Hiz het al heeft aangegeven, dat de kiescommisie beslist of iemand zich verkiesbaar mag stellen of niet. Als die persoon een zware straf heeft gepleegd zal het waarschijnlijk worden afgewezen. Mensen met lichte straffen kunnen mischien wel in het parlement komen.

Maar in het artikel (met de verkeerde titel) werd duidelijk vermeld dat het om verkrachters en moordenaars ging. En dat is niet alleen in Turkije verboden maar in de hele wereld.

pi_6395773
Het hele probleem is opgelost als je mensen die een misdaad hebben begaan het recht afneemt zich verkiesbaar te stellen.
Zouden we in Nederland ook eens moeten doen, want ik vind het niet kunnen dat mensen met een strafblad het volk vertegenwoordigen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 21 oktober 2002 @ 17:56:23 #23
272 R@b
No-nonsens
pi_6395826
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 17:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

want ik vind het niet kunnen dat mensen met een strafblad het volk vertegenwoordigen.

Moet het volk zelf maar uitmaken lijkt mij.

In jouw voorbeeld zou Hans Janmaat ook nooit meer aan de verkiezingen mogen hebben meedoen vanwege zijn (discutabele) veroordeling van discriminatie.

[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 21-10-2002 17:56]

pi_6395828
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 17:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het hele probleem is opgelost als je mensen die een misdaad hebben begaan het recht afneemt zich verkiesbaar te stellen.
Zouden we in Nederland ook eens moeten doen, want ik vind het niet kunnen dat mensen met een strafblad het volk vertegenwoordigen.
Zo is dat!!

Ook al is het een jeugdzonde van 30 jaar geleden waar destijds al voor is gestraft, afbranden die hap. Uitsluiten van het gangbare maatschappelijke sociale verkeer!!

Goed bezig

pi_6395845
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 17:56 schreef R@b het volgende:

[..]

Moet het volk zelf maar uitmaken lijkt mij.

In jouw voorbeeld zou Hans Janmaat ook nooit meer aan de verkiezingen mogen hebben meedoen vanwege zijn (discutabele) veroordeling van discriminatie.

Dat was in het pré-PF-tijdperk Toen mocht je nog niet kritisch zijn over de multikul.

Het was inderdaad een discutabele veroordeling.

FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')